SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Laten we eerlijk zijn, zijn we daar niet al heel goed aan bezig? Laten zien dat de maatregelen op papier nog bestaan maar dat de werkelijkheid 'schuurt' met de papieren werkelijkheid?quote:Op zondag 5 september 2021 10:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Als dat massaal zou gebeuren krijg je door de enorme sociale functie van die clubs een onrust van jewelste in de samenleving. Dus het is een kwestie van met zijn allen een dikke middelvinger opsteken.![]()
Ik hoop dat het zo werkt.quote:Op zondag 5 september 2021 10:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Als dat massaal zou gebeuren krijg je door de enorme sociale functie van die clubs een onrust van jewelste in de samenleving. Dus het is een kwestie van met zijn allen een dikke middelvinger opsteken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zo werkt het ook.quote:
Er wordt telkens gedreigd met 'handhaving' zodra Hugo weer met een nieuw regeltje komt, maar dat blijkt in de praktijk toch wel mee te vallen. Gemeentes hebben daar ook helemaal geen capaciteit voor joh. En die spelen sowieso vaak een politiek spelletje, want een paar grote lokale bedrijven tegen de schenen schoppen die ook de plaatselijke voetbaltrots steunen, dat wil je ook niet als burgemeester.![]()
Over sportkantines gesproken: kan iemand mij uitleggen waarom we zo panisch blijven doen over het onderwijs, terwijl in die kantines mensen van alle leeftijden ook gewoon door elkaar krioelen het hele weekend door? Daar komen de opaatjes en omaatjes gewoon rechtstreeks in contact met de jeugd.![]()
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.quote:Op zondag 5 september 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over sportkantines gesproken: kan iemand mij uitleggen waarom we zo panisch blijven doen over het onderwijs, terwijl in die kantines mensen van alle leeftijden ook gewoon door elkaar krioelen het hele weekend door? Daar komen de opaatjes en omaatjes gewoon rechtstreeks in contact met de jeugd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hier kan user @Janneke141 je wel iets over toelichten.quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.![]()
Het feit dat we nog steeds hele basisschoolklassen naar huis sturen, om eens een voorbeeld te geven. Of dat bij herhaling in discussies terugkomt dat we moeten wachten met (vul maar in) omdat de scholen weer open gaan.quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.
Ik kan nog wel even doorgaan, de lijst is lang genoeg. Het is gewoon allemaal zo inconsequent als de neten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)r-het-went~a30cdd48/
We zijn verlorenDit kan niet
![]()
Toch knap dat zo'n krant die ene club kan vinden die aan deze idioterie begint. Of zouden ze zelf het AD gebeld hebben?quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
We zijn verlorenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?![]()
Kan maar zo een publiciteitsstunt zijn inderdaadquote:Op zondag 5 september 2021 10:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch knap dat zo'n krant die ene club kan vinden die aan deze idioterie begint. Of zouden ze zelf het AD gebeld hebben?![]()
'het is een must in het kader van het nieuwe normaal'.quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
We zijn verloren
WTFTo BG or not to BG!![]()
Publiciteitsstunt dus. Dit neemt verder niemand serieus.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
'het is een must in het kader van het nieuwe normaal'.
WTF![]()
Jongens, lees de laatste alinea even. Dat is toch duidelijk ironisch
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Die opmerking misschien. Maar de club is bloedserieus:quote:Op zondag 5 september 2021 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
Jongens, lees de laatste alinea even. Dat is toch duidelijk ironisch
https://www.brederodes.nl/728/corona/Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die opmerking misschien. Maar de club is bloedserieus:
https://www.brederodes.nl/728/corona/Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik ook.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Corona check en alsnog een vaste zitplaats in de kantinequote:Flikker toch een eind op joh.
Kan een bestuur van een vereniging overigens zomaar zo'n check verplichten zonder akkoord van de leden? Sowieso wel een interessante vraag ivm de plannetjes van Hugo. En je sportpark aanmerken als 'evenement'. Volgens mij kan dat ook helemaal niet zomaar juridisch, want dan zou je officieel ook telkens een vergunning nodig hebben.
Een goede jurist schiet volgens mij aan alle kanten gaten in dit soort opzetjes.
[ Bericht 9% gewijzigd door WheeledWarrior op 05-09-2021 11:14:57 ]![]()
Kennelijk werken hee veel mensen er goed aan mee, aangezien het een succes was. Ik denk dat dat ook een van de problemen is.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat is ook wat me in Frankrijk opvalt. Volle terrassen en geen gezeik. Iedereen laat even zijn code scannen als ze gaan zitten en over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 5 september 2021 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk werken hee veel mensen er goed aan mee, aangezien het een succes was. Ik denk dat dat ook een van de problemen is.
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.quote:Op zondag 5 september 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook wat me in Frankrijk opvalt. Volle terrassen en geen gezeik. Iedereen laat even zijn code scannen als ze gaan zitten en over tot de orde van de dag.
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.![]()
Mee eens, maar juist door die laagdrempeligheid zie je dat mensen niet massaal wegblijven, lidmaatschappen of abonnementen opzeggen, etc.quote:Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Precies dit.quote:Op zondag 5 september 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona check en alsnog een vaste zitplaats in de kantineFlikker toch een eind op joh.
Kan een bestuur van een vereniging overigens zomaar zo'n check verplichten zonder akkoord van de leden? Sowieso wel een interessante vraag ivm de plannetjes van Hugo. En je sportpark aanmerken als 'evenement'. Volgens mij kan dat ook helemaal niet zomaar juridisch, want dan zou je officieel ook telkens een vergunning nodig hebben.
Een goede jurist schiet volgens mij aan alle kanten gaten in dit soort opzetjes.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.quote:Op zondag 5 september 2021 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.![]()
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het spijt me voor je.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.
Het lijkt er meer op dat de ongevaccineerden niet welkom zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja. Zo ziet het er wel maar uit.quote:Op zondag 5 september 2021 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik doe er niet aan mee in elk geval.quote:Op zondag 5 september 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Gezien de tendens hebben Hugo en Mark daar geen mening over en laten ze dat aan de rechter.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?
Waarmee ze natuurlijk impliciet aangeven het allemaal wel best te vinden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe er niet aan mee in elk geval.
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee
Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van allesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nog niet besloten, het was eerst vanaf 20 september en bij een capaciteit van meer dan 75 personen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?
Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee
Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van alles
Dat werd de 25ste, want er moest wetgeving aangepast worden.
Deze week werd bekend dat ze dat aantal van 75 achterwege wilde laten. Dus overal testen voor toegang of qr vinkje. Daarover moet nog beslist worden. Geloof de 14de.
Wat mij nog meer zorgen baart is het geplug deze week dat werkgevers je vaccinatiestatus zouden moeten weten. Dat is echt een glijdende schaal waar we ver, heel ver(!!) vandaan moeten blijven.
En ik vrees dat dat er ook gewoon gaat komen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het is deels ook gewoon een beetje een elitist reactie. Sommigen vinden het leuk om zichzelf beter te vinden dan iemand anders.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.Grootste onzin dat ze er nu mee komen. Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van alles![]()
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.quote:Op zondag 5 september 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.quote:Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.![]()
Checkquote:Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.
En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies![]()
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom gaat dit ook heel bewust zo traag en in kleine stapjesquote:Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
Wennen aan en meegroeien met de maatregelen
Waarom het zinnig is is bijzaak
De kern van het probleem wordt mooi omzeildOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Testen voor toegang zal voor mij als gevaccineerde ook lastiger worden.quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
Zolang het gaat om vaccinatiebewijs heb ik er minder moeite mee.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
![]()
Klap in het gezicht van de zorg.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.quote:![]()
Eensgezinden onder elkaar is vaak garant voor een topdag natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 11:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Check
En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies![]()
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd![]()
![]()
Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.quote:![]()
Complete waanzin.quote:Op zondag 5 september 2021 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.![]()
waar gaat het protest over?quote:Op zondag 5 september 2021 12:39 schreef Johannes788 het volgende:
Mooi druk in Amsterdam. Ik als gevaccineerde ben trots dat het zo druk is in Amsterdam qua protest!![]()
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?quote:Op zondag 5 september 2021 12:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.![]()
Nou K3 was top jongens. Qr code uit de app werkte beter dan de qr code om de parkeerkosten te betalen
Zonder wrijving geen glans![]()
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?quote:Op zondag 5 september 2021 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?![]()
Dat is natuurlijk vooral een theoretische exercitie. Als je weet dat je zonder QR geweigerd wordt aan de poort kun je er gerust van uitgaan dat 99% van die menigte gewoon een QR heeft…quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?zie email 27 oktober![]()
op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje opquote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?![]()
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?zie email 27 oktober![]()
Waarom, als ik naar het voetbalstadion ga wordt dat toch ook pas bij het stadion gecontroleerd.quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.zie email 27 oktober![]()
Het stond ook in dat stuk uit het FD wat ik vanochtend heb gepost. Mensen willen gewoon geen coronagezeik meer. Dat daarvoor nu tussen de bedrijven door basale grondrechten als medische privacy moeten worden geslachtofferd, zonder brede maatschappelijke discussie over de wenselijkheid, is voor het gros kennelijk totaal niet relevant.![]()
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creėren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?quote:Op zondag 5 september 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.![]()
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creėren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?
In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.zie email 27 oktober![]()
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?quote:Op zondag 5 september 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?zie email 27 oktober![]()
De staat bepaalt wie wanneer van welke vorm van vermaak gebruik mag maken en wie wel of niet van regulier onderwijs gebruik mag maken.quote:Op zondag 5 september 2021 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad weer. Blij dat het tegengeluid weer breder gaat klinken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.quote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh geeft niet hoorquote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.Zo was het niet bedoeld.
zie email 27 oktober![]()
Zo klonk de vraag waarmee je je antwoord begon welquote:Op zondag 5 september 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoorZo was het niet bedoeld.
Ik kan me voorstellen dat er in veel gevallen ook maar een pionnetje bij de deur staat om de check te doen, niet degene die opdracht heeft gegeven dat er gecheckt moet worden. Vandaar mijn vraag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.![]()
![]()
Twee weken...quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?quote:Op zondag 5 september 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.
In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.
Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.![]()
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel meequote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:53:22 ]![]()
Ach nu het bastion Australiė is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.quote:Op zondag 5 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel mee![]()
Eh... woont-ie daar niet gewoon?quote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?![]()
Ach, laat het maar ploffen nu ook. Laat maar heel duidelijk zien dat niemand zich meer aan die belachelijke regeltjes houdt en dat linksom of rechtsom het 20 september (of 25 september) gewoon over is.quote:Op zondag 5 september 2021 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach nu het bastion Australiė is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.![]()
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:58:40 ]![]()
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.
En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?
Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.Go hard or go home![]()
Oh ja, die types die zo pro lockdown zijn maar wel een ander een broodje laten smeren elders.quote:Op zondag 5 september 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.
BLIJF DAN BINNEN!!!
Go hard or go home![]()
De werkgever van die Thuisbezorgd-bezorger moet een veilige werklocatie kunnen garanderen, dus misschien wel met testen voor toegang. Dat de bezorger je eten komt brengen en je even je QR code moet scannen voor je het krijgt. Geen QR code of geen groen vinkje? Pech, je krijgt je eten niet.quote:Op zondag 5 september 2021 13:59 schreef Noek het volgende:
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.
En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?
Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja maar dan kan je ook gewoon thuisblijven ipv je begeven tussen de wappies.![]()
Het siert hem wel dat hij buiten z’n echokamer komt.quote:
Beter dan die reageerder die lijkt te vinden dat je andersdenkenden geen podium moet bieden.![]()
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?
Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.zie email 27 oktober![]()
Uiteindelijk kom je uit bij een discussie over de definitie van een veilige werkplek.quote:Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.
En dan vraag ik me inderdaad af of het weigeren van ongevaccineerden helemaal in lijn is met de beginselen van proportionaliteit en subsidiariteit. Maar dat moet de rechter dan gaan beoordelen.![]()
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.quote:Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.![]()
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controlerenquote:Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat je wat werkgevers betreft gelijk hebt. Maar VNO-NCW en MKB Nederland lijken bloedserieus te zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controleren![]()
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.![]()
Dat denk ik ook. Ik heb het vermoeden dat je er een hele kleine groep mee over de streep gaat trekken maar dat het voor veel mensen de drempel zal zijn waardoor ze helemaal niet meer mee willen doen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.![]()
Stel dat 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou dan het tonen van een testbewijs per direct zou verdwijnen denk je?quote:Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: