waar gaat het protest over?quote:Op zondag 5 september 2021 12:39 schreef Johannes788 het volgende:
Mooi druk in Amsterdam. Ik als gevaccineerde ben trots dat het zo druk is in Amsterdam qua protest!
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?quote:Op zondag 5 september 2021 12:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?quote:Op zondag 5 september 2021 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?
Dat is natuurlijk vooral een theoretische exercitie. Als je weet dat je zonder QR geweigerd wordt aan de poort kun je er gerust van uitgaan dat 99% van die menigte gewoon een QR heeft…quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?
op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje opquote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?
Waarom, als ik naar het voetbalstadion ga wordt dat toch ook pas bij het stadion gecontroleerd.quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creëren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?quote:Op zondag 5 september 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creëren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?quote:Op zondag 5 september 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?
De staat bepaalt wie wanneer van welke vorm van vermaak gebruik mag maken en wie wel of niet van regulier onderwijs gebruik mag maken.quote:Op zondag 5 september 2021 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad weer. Blij dat het tegengeluid weer breder gaat klinken.
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.quote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.
Oh geeft niet hoorquote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.
Zo klonk de vraag waarmee je je antwoord begon welquote:Op zondag 5 september 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoorZo was het niet bedoeld.
Twee weken...quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |