abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2021 @ 13:43:09 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201225000
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Twee weken... :X
Ze worden cruciaal :7
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 september 2021 @ 13:51:07 #77
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201225104
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?
pi_201225116
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.

In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?

Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.
pi_201225130
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel mee :+

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:53:22 ]
pi_201225169
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel mee :+
Ach nu het bastion Australiė is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.
  zondag 5 september 2021 @ 13:57:39 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201225190
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Eh... woont-ie daar niet gewoon?
pi_201225192
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ach nu het bastion Australiė is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.
Ach, laat het maar ploffen nu ook. Laat maar heel duidelijk zien dat niemand zich meer aan die belachelijke regeltjes houdt en dat linksom of rechtsom het 20 september (of 25 september) gewoon over is.
pi_201225200
quote:
5s.gif Op zondag 5 september 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:

[..]
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:58:40 ]
pi_201225209
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.

En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?

Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.
Go hard or go home
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 september 2021 @ 14:00:03 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201225210
quote:
5s.gif Op zondag 5 september 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja maar dan kan je ook gewoon thuisblijven ipv je begeven tussen de wappies. :Y
pi_201225216
quote:
80s.gif Op zondag 5 september 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.
Oh ja, die types die zo pro lockdown zijn maar wel een ander een broodje laten smeren elders.
BLIJF DAN BINNEN!!! O+
Go hard or go home
pi_201225225
quote:
5s.gif Op zondag 5 september 2021 13:59 schreef Noek het volgende:
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.

En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?

Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.
De werkgever van die Thuisbezorgd-bezorger moet een veilige werklocatie kunnen garanderen, dus misschien wel met testen voor toegang. Dat de bezorger je eten komt brengen en je even je QR code moet scannen voor je het krijgt. Geen QR code of geen groen vinkje? Pech, je krijgt je eten niet.
  zondag 5 september 2021 @ 14:01:57 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201225227
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ja maar dan kan je ook gewoon thuisblijven ipv je begeven tussen de wappies. :Y
twitter
pi_201225230
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Mooie stijging, het Zandvoor eff....
pi_201225237
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Die Bernhardvariant is al duidelijk zichtbaar.
pi_201225254
quote:
3s.gif Op zondag 5 september 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het siert hem wel dat hij buiten z’n echokamer komt.

Beter dan die reageerder die lijkt te vinden dat je andersdenkenden geen podium moet bieden.
pi_201225268
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?

Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.
zie email 27 oktober
pi_201225300
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.
Uiteindelijk kom je uit bij een discussie over de definitie van een veilige werkplek.

En dan vraag ik me inderdaad af of het weigeren van ongevaccineerden helemaal in lijn is met de beginselen van proportionaliteit en subsidiariteit. Maar dat moet de rechter dan gaan beoordelen.
pi_201225304
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.
pi_201225321
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controleren
zie email 27 oktober
pi_201225330
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controleren
Ik denk dat je wat werkgevers betreft gelijk hebt. Maar VNO-NCW en MKB Nederland lijken bloedserieus te zijn.
pi_201225622
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.
pi_201225652
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.
Dat denk ik ook. Ik heb het vermoeden dat je er een hele kleine groep mee over de streep gaat trekken maar dat het voor veel mensen de drempel zal zijn waardoor ze helemaal niet meer mee willen doen.
pi_201225676
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
Stel dat 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou dan het tonen van een testbewijs per direct zou verdwijnen denk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')