op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje opquote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?
Waarom, als ik naar het voetbalstadion ga wordt dat toch ook pas bij het stadion gecontroleerd.quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creëren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?quote:Op zondag 5 september 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creëren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?quote:Op zondag 5 september 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Née. Op straffe van een half jaar hechtenis.
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?
De staat bepaalt wie wanneer van welke vorm van vermaak gebruik mag maken en wie wel of niet van regulier onderwijs gebruik mag maken.quote:Op zondag 5 september 2021 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad weer. Blij dat het tegengeluid weer breder gaat klinken.
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.quote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.
Oh geeft niet hoorquote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.
Zo klonk de vraag waarmee je je antwoord begon welquote:Op zondag 5 september 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoorZo was het niet bedoeld.
Twee weken...quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?quote:Op zondag 5 september 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.
In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel meequote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?
Ach nu het bastion Australië is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.quote:Op zondag 5 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel mee
Eh... woont-ie daar niet gewoon?quote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?
Ach, laat het maar ploffen nu ook. Laat maar heel duidelijk zien dat niemand zich meer aan die belachelijke regeltjes houdt en dat linksom of rechtsom het 20 september (of 25 september) gewoon over is.quote:Op zondag 5 september 2021 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach nu het bastion Australië is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.quote:
Oh ja, die types die zo pro lockdown zijn maar wel een ander een broodje laten smeren elders.quote:Op zondag 5 september 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.
De werkgever van die Thuisbezorgd-bezorger moet een veilige werklocatie kunnen garanderen, dus misschien wel met testen voor toegang. Dat de bezorger je eten komt brengen en je even je QR code moet scannen voor je het krijgt. Geen QR code of geen groen vinkje? Pech, je krijgt je eten niet.quote:Op zondag 5 september 2021 13:59 schreef Noek het volgende:
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.
En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?
Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.
quote:Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja maar dan kan je ook gewoon thuisblijven ipv je begeven tussen de wappies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |