Die denken op de stoel van de overheid te moeten gaan zitten.quote:Op zondag 5 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat werkgevers betreft gelijk hebt. Maar VNO-NCW en MKB Nederland lijken bloedserieus te zijn.
Nope, want een pandemie werkt niet met nationaal specifiek beleidquote:Op zondag 5 september 2021 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Stel dat 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou dan het tonen van een testbewijs per direct zou verdwijnen denk je?
Niet alleen dat.quote:Op zondag 5 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
Dat denk ik ook. Ik heb het vermoeden dat je er een hele kleine groep mee over de streep gaat trekken maar dat het voor veel mensen de drempel zal zijn waardoor ze helemaal niet meer mee willen doen.
Maar stel we laten alleen gevaccineerden het land binnen. En de bevolking is 100% gevaccineerd.quote:Op zondag 5 september 2021 14:39 schreef Molo het volgende:
Nope, want een pandemie werkt niet met nationaal specifiek beleid
De rest van de wereld is nog lang niet enigszins ok gevaccineerd. Dat duurt decennia
Dragers van deze variant zijn echter gemakkelijk te herkennen aan hun gare brilmontuur. De WHO onderzoekt nog of deze variant in staat is regels te omzeilen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Bernhardvariant is al duidelijk zichtbaar.
quote:Op zondag 5 september 2021 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk vooral een theoretische exercitie. Als je weet dat je zonder QR geweigerd wordt aan de poort kun je er gerust van uitgaan dat 99% van die menigte gewoon een QR heeft…
Diezelfde QR code die bij muziekevenementen plots niet meer genoeg zijn?quote:Op zondag 5 september 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje op
We hebben geen scherp bewaakte grenzen in Nederland.quote:Op zondag 5 september 2021 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Maar stel we laten alleen gevaccineerden het land binnen. En de bevolking is 100% gevaccineerd.
Zou het moeten tonen van een testbewijs dat stoppen denk je?
De variant is communicatief zeer vaardig en is in staat samen te werken met andere cellen. In plaats van zelf de cellen binnen te dringen laat de Bernhardvariant dit graag aan de Deltavariant over. De Deltavariant krijgt dan de schuld waar de Bernhardvariant vrij van blaam is. Tegelijkertijd gaat de Bernhardvariant ACE2-receptoren die hij infecteert verhuren aan de hoogste bieder.quote:Op zondag 5 september 2021 14:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dragers van deze variant zijn echter gemakkelijk te herkennen aan hun gare brilmontuur. De WHO onderzoekt nog of deze variant in staat is regels te omzeilen.
Andere discussie, waarin ik het overigens wel volkomen met je eens ben.quote:Op zondag 5 september 2021 14:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde QR code die bij muziekevenementen plots niet meer genoeg zijn?
Ik vind gewoon dat de restricties aan alle kanten rammelen.
Het voelt in elk geval als een tweedeling. Één die bewust in gang is gezet om niet-gevaccineerden te bewegen zich te laten vaccineren, tegen elke prijs zo lijkt het.quote:Op zondag 5 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.
Deze groep wordt weggezet als immorele schoften.
Dat is ontzettend demotiverend, vooral omdat een gevaccineerde onder het mom van 'het is mooi geweest', verdere veiligheidsmaatregelen aan de laars lapt.
Dit werkt op meer dan 1 manier averechts.
Hoe kun je dit zeggen wanneer je er vanuit kunt gaan (zie vorig jaar) dat de opnames lijnrecht omhoog lopen een week of 2 na nu.quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]
Volgens mij is er nog niets zeker.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Maar wat is nou precies de bedoeling: restaurants met meer dan 75 plekken moet je de vinkjes laten zien?
Of alle restaurants straks?
En alleen binnen, of ook buiten op terras?
Of is alles nog onbekend?
Die berichten tot nu toe waren toch 'volgens bronnen'? We zullen het komende week dus wel horen. Daar stonden in elk geval ook terrassen bij. De Jonge noemde Frankrijk nu als een lichtend voorbeeld, dus ik denk dat we gewoon kunnen kijken wat zij doen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Maar wat is nou precies de bedoeling: restaurants met meer dan 75 plekken moet je de vinkjes laten zien?
Lijkt mij onpraktisch überhaupt voor kleine zaken. Piet Patat op de hoek met 2 tafeltjes buiten ook controleren? Sowieso onzinnig voor terrassen in de buitenlucht gewoon.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Frankrijk?? No way.quote:Op zondag 5 september 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die berichten tot nu toe waren toch 'volgens bronnen'? We zullen het komende week dus wel horen. Daar stonden in elk geval ook terrassen bij. De Jonge noemde Frankrijk nu als een lichtend voorbeeld, dus ik denk dat we gewoon kunnen kijken wat zij doen.
Eens.quote:Op zondag 5 september 2021 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij onpraktisch überhaupt voor kleine zaken. Piet Patat op de hoek met 2 tafeltjes buiten ook controleren? Sowieso onzinnig voor terrassen in de buitenlucht gewoon.
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kun je dit zeggen wanneer je er vanuit kunt gaan (zie vorig jaar) dat de opnames lijnrecht omhoog lopen een week of 2 na nu.
Eens, maar iemand die heel bewust omgaat met zijn gezondheid (en dus sowieso al geen kroket eet in een kantine) en om die reden geen vaccin wil, of iig niet op dit moment, ga je niet over de streep trekken zo.quote:Op zondag 5 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Het voelt in elk geval als een tweedeling. Één die bewust in gang is gezet om niet-gevaccineerden te bewegen zich te laten vaccineren, tegen elke prijs zo lijkt het.
Delta...de horror.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop.
Volgens mij is er sprake van het verlagen van die grens naar max 50 man zonder TvT.quote:Op zondag 5 september 2021 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar wel lekker handig die scheidslijn van 75 plekken.
Genoeg niche in de markt om 74 plekken te creëren..
We gaan het zien deze maand.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop.
Het is zo jammer dat je op tv alleen "rare wappies" ziet die zich niet laten vaccineren. Ik ken genoeg mensen en collega's om mij heen die het ook niet doen, die niet knettergek zijn en in complotten geloven. Die houden zich keurig aan alle regels.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar iemand die heel bewust omgaat met zijn gezondheid (en dus sowieso al geen kroket eet in een kantine) en om die reden geen vaccin wil, of iig niet op dit moment, ga je niet over de streep trekken zo.
Hypothetisch, 100% van de bevolking is gevaccineerd, alleen gevaccineerden komen hier binnen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:46 schreef Molo het volgende:
We hebben geen scherp bewaakte grenzen in Nederland.
Dat betekent nogal wat als je dat wilt gaan invoeren.
En nee, dit zou denk ik geen reden kunnen zijn het testbewijs te stoppen
De grens van 75 zou in elk geval verlaagd worden. Dus dan kom je de facto terecht op 'ieder restaurant' etc.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Hmmm. Dus dure restaurants geldt het niet voor dan.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is er sprake van het verlagen van die grens naar max 50 man zonder TvT.
Op terras zou echt absurd zijn. Ja.quote:Op zondag 5 september 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grens van 75 zou in elk geval verlaagd worden. Dus dan kom je de facto terecht op 'ieder restaurant' etc.
Zou ook op het terras moeten gelden, maar ik hou het erop dat dat politiek wisselgeld is.
Je ziet wel meer verbolgen of geschokte reacties, op iets dat gewoon het (oude) normaal is. Mensen zijn helemaal ontwend hoe een druk event er uit ziet.quote:
quote:Op zondag 5 september 2021 15:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je ziet wel meer verbolgen of geschokte reacties, op iets dat gewoon het (oude) normaal is. Mensen zijn helemaal ontwend hoe een druk event er uit ziet.
Dat was één van de locaties die genoemd werd:quote:Op zondag 5 september 2021 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Op terras zou echt absurd zijn. Ja.
Nou, ik wacht wel af.
Dus, vanaf 20 (of 25 september) geen anderhalve meter weer wanneer je testen voor toegang gebruikt. Niet echt een versoepeling naar mijn mening.quote:Om druk op de zorg te voorkomen en de samenleving geen nieuwe beperkende maatregelen op te leggen, zal het coronatoegangsbewijs volgens De Jonge belangrijker worden. De rek in de zorg is eruit en dat geldt ook voor de samenleving, vindt de minister. Als er meer wordt gewerkt met toegangsbewijzen, "zou het een mogelijkheid zijn dat je breed de 1,5 meter loslaat". Zo wil het kabinet voorkomen nog lang vast te moeten houden aan "beperkende maatregelen voor iedereen".
Is nog onbekend, ook die 75. Kan ook nog 50 worden, 25, 10... Terras misschien wel, misschien niet. Maar lijkt me duidelijk dat er wordt gekoerst op Frans of Duits model. 3G, wat eigenlijk 2G is als je testen tegen betaling laat doen. En 1G als je herstelbewijs na 180 dagen verloopt omdat je dan zogenaamd niet meer immuun zou zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Mooi! We kunnen weer kroketten kopen zonder QR codequote:Op zondag 5 september 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
2.347 cases. 11,1% positivity rate.
Godverquote:Op zondag 5 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De variant is communicatief zeer vaardig en is in staat samen te werken met andere cellen. In plaats van zelf de cellen binnen te dringen laat de Bernhardvariant dit graag aan de Deltavariant over. De Deltavariant krijgt dan de schuld waar de Bernhardvariant vrij van blaam is. Tegelijkertijd gaat de Bernhardvariant ACE2-receptoren die hij infecteert verhuren aan de hoogste bieder.
Geen idee, dat wordt mij een iets te theoretische discussie zo. Dat is toch zeer ver van praktijk dus geen ideequote:Op zondag 5 september 2021 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
Hypothetisch, 100% van de bevolking is gevaccineerd, alleen gevaccineerden komen hier binnen.
Gaat het moeten tonen van een vaccinatiebewijs voor om het even wat dan per direct stoppen, of is het überhaupt van generlei waarde omdat gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn, en gaat het hier om de controle an sich, die men hoe dan ook zal blijven handhaven?
Dat zou wel íets meer zoden aan de dijk zetten en überhaupt iets doen ja. Maar goed, laten we maar gewoon kappen met die ongeinquote:Op zondag 5 september 2021 15:25 schreef Noek het volgende:
Wel lol dat je moet bewijzen "gezond" te zijn voor je een kroket mag eten. Eerst je vetpercentage laten meten en je bloedvaten laten doorlichten voor je een kroket mag zou logischer zijn in deze moeizame gezondheidscrisis.
Dat is mijn basis gifje in het midden van de maand.quote:Op zondag 5 september 2021 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zou wel íets meer zoden aan de dijk zetten en überhaupt iets doen ja. Maar goed, laten we maar gewoon kappen met die ongein
Als je dit van een afstandje bekijkt dan kun je toch niet anders dan zo kijken en denken 'hóe dan?'
[ afbeelding ]
Heerlijk om te zien iddquote:Op zondag 5 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Of het nou aan het mooie weer of aan de spannende F1 wedstrijd ligt, dit topic is zo goed als dood vandaag...
Corona is voorbij!
quote:Op zondag 5 september 2021 15:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is mijn basis gifje in het midden van de maand.
[ afbeelding ]
Het voelt eerder als de scene met de kat op de keukentafel in Boondock Saints.quote:Op zondag 5 september 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Beleid van Hugo en consorten voelt nu meer als de achterbank-van-de-auto scène waar John Travolta per ongeluk popopop doet
Politieke beschouwingen middels Pulp Fiction, wie had dat gedacht. Die film heeft alles in zich![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt eerder als de scene met de kat op de keukentafel in Boondock Saints.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
51 gemeentes met 0 besmettingen
59 gemeentes met 1 besmettingen
114 gemeentes met 2-4 besmettingen
19 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.quote:Op zondag 5 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.
Wie gelooft wordt zalig.quote:Op zondag 5 september 2021 17:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Of het nou aan het mooie weer of aan de spannende F1 wedstrijd ligt, dit topic is zo goed als dood vandaag...
Corona is voorbij!
Misschien moet je je naam omgooien naar AlwaysPositivequote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik.
Ik lees het meeste wel mee.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Heb hetzelfde, persoonlijk merk ik niks van maatregelen.. het is dat ik door de kinderen steeds met de neus op de feiten gedrukt word. Gedoe met schoolregels, regels in het zwembad, regels in kinder/attractieparken.quote:Op zondag 5 september 2021 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees het meeste wel mee.
Maar ben af en toe een beetje uitgepraat
En dat is eigenlijk het meest bizarre. De maatregelen die nu voorgesteld worden zijn maatregelen die eigenlijk gaan gelden als we uit de pandemische fase zijn, dus uit de acute fase. Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.quote:Op zondag 5 september 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.
Dat maakt het des te zorgelijker naar mijn mening.quote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..quote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
Ongevaccineerden zouden niet naar binnen mogen om ze te beschermen tegen Covid.
Het gaat ook maar door he
Het cynisme viert hoogtij deze dagen. En terecht zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.
Dat is waar het wat mij betreft mank gaat. Nu zonder beperkingen toegang hebben houdt niet in dat dat zo blijft, dat is volledig afhankelijk van of en wanneer VWS besluit een derde prik toe te voegen aan de QR code. Of dat alleen vaccinatie + negatieve test genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 21:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..
Trouwens, Italie gaat misschien nog verder, een vaccinatieplicht mogelijk voor iedéreen:
https://www.metronieuws.n(...)gt-vaccinatieplicht/
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebbenquote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?quote:Op zondag 5 september 2021 21:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebben
Broodje QRoket met mosterdquote:Op zondag 5 september 2021 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?quote:Op zondag 5 september 2021 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermen
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Natuurlijk accepteert de maatschappij dit.quote:Op zondag 5 september 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?
Het is nog net niet mond open, prop met chloroform erin, maar het komt wel steeds dichterbij.
Nou ja dat is het niet meer toch.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?
Zit er een einddatum/eindmoment aan, of tot nader bepaald moment?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.
Scandinavië. Denemarken heeft nu ook TvT maar ze stoppen er binnenkort mee.quote:Op zondag 5 september 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag waren er wel serieus veel mensen op de been bij dat protest in Amsterdam. Natuurlijk de gebruikelijke idioten en Baudet, maar in het nieuws kwamen ook mensen met steekhoudende argumenten aan het woord…
De mensen hier komen op mij vrij redelijk over bijvoorbeeld:
https://www.ad.nl/binnenl(...)engesloten~adfe9ae2/
Dat is er weer een uit het laatje met oneigenlijke argumenten, inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Laat de minderheid tijdens zo'n protest het niet verpesten voor de meerderheid die wel op een normale manier wil demonstreren.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn die bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.
Ja en die waren er puur en alleen vanwege de organisator achter dit massa protest, degene die ook het "koffiedrinken op het Museumplein" organiseerde.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associëren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het hè? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.quote:Op zondag 5 september 2021 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn de bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.
Helemaal eens.quote:Op zondag 5 september 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associëren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het hè? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.
En dan hebben we het nog niet gehad over pedo-elites of NOS fakenews of dat soort bullshit.
Mensen sloten zich gedurende de 'mars' aan. Ik durf best te wedden dat een groot deel niet eens wist wat er vooraan liep. Daarbij, die kleine club verpest de demonstraties daarmee juist. Dat kleine clubje moet je daarmee dan ook niet legitimeren, maar er is een heel groot deel wat gewoon normale mensen zijn die zorgen hebben welke kant het op gaat.quote:Op zondag 5 september 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Als je vrolijk mee gaat lopen legitimeer je dat soort uitschot alleen maar. Alsof het prima is om met Jodensterren en prinsenvlaggen rond te gaan.
Mij niet gezien.
En nu roepen ze dat er tussen de 235 en 250k mensen aanwezig was :’)quote:Op zondag 5 september 2021 21:43 schreef capricia het volgende:
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen.
Dat soort uitlatingen is ook totaal niet nodig om een punt te maken. De waarheid en de gang van zaken die er liggen, puur rond corona en de aanpak, zijn heftig genoeg op zichzelf zonder die suffe alle WO2 vergelijkingen en enge neonazi's erbijquote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |