SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
51 gemeentes met 0 besmettingen
59 gemeentes met 1 besmettingen
114 gemeentes met 2-4 besmettingen
19 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.quote:Op zondag 5 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.
Wie gelooft wordt zalig.quote:Op zondag 5 september 2021 17:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Of het nou aan het mooie weer of aan de spannende F1 wedstrijd ligt, dit topic is zo goed als dood vandaag...
Corona is voorbij!
Misschien moet je je naam omgooien naar AlwaysPositivequote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik.
Ik lees het meeste wel mee.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Heb hetzelfde, persoonlijk merk ik niks van maatregelen.. het is dat ik door de kinderen steeds met de neus op de feiten gedrukt word. Gedoe met schoolregels, regels in het zwembad, regels in kinder/attractieparken.quote:Op zondag 5 september 2021 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees het meeste wel mee.
Maar ben af en toe een beetje uitgepraat
En dat is eigenlijk het meest bizarre. De maatregelen die nu voorgesteld worden zijn maatregelen die eigenlijk gaan gelden als we uit de pandemische fase zijn, dus uit de acute fase. Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.quote:Op zondag 5 september 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.
Dat maakt het des te zorgelijker naar mijn mening.quote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..quote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
Ongevaccineerden zouden niet naar binnen mogen om ze te beschermen tegen Covid.
Het gaat ook maar door he
Het cynisme viert hoogtij deze dagen. En terecht zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.
Dat is waar het wat mij betreft mank gaat. Nu zonder beperkingen toegang hebben houdt niet in dat dat zo blijft, dat is volledig afhankelijk van of en wanneer VWS besluit een derde prik toe te voegen aan de QR code. Of dat alleen vaccinatie + negatieve test genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 21:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..
Trouwens, Italie gaat misschien nog verder, een vaccinatieplicht mogelijk voor iedéreen:
https://www.metronieuws.n(...)gt-vaccinatieplicht/
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebbenquote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?quote:Op zondag 5 september 2021 21:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebben
Broodje QRoket met mosterdquote:Op zondag 5 september 2021 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?quote:Op zondag 5 september 2021 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermen
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Natuurlijk accepteert de maatschappij dit.quote:Op zondag 5 september 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?
Het is nog net niet mond open, prop met chloroform erin, maar het komt wel steeds dichterbij.
Nou ja dat is het niet meer toch.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?
Zit er een einddatum/eindmoment aan, of tot nader bepaald moment?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.
Scandinavië. Denemarken heeft nu ook TvT maar ze stoppen er binnenkort mee.quote:Op zondag 5 september 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag waren er wel serieus veel mensen op de been bij dat protest in Amsterdam. Natuurlijk de gebruikelijke idioten en Baudet, maar in het nieuws kwamen ook mensen met steekhoudende argumenten aan het woord…
De mensen hier komen op mij vrij redelijk over bijvoorbeeld:
https://www.ad.nl/binnenl(...)engesloten~adfe9ae2/
Dat is er weer een uit het laatje met oneigenlijke argumenten, inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Laat de minderheid tijdens zo'n protest het niet verpesten voor de meerderheid die wel op een normale manier wil demonstreren.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn die bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.
Ja en die waren er puur en alleen vanwege de organisator achter dit massa protest, degene die ook het "koffiedrinken op het Museumplein" organiseerde.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associëren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het hè? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.quote:Op zondag 5 september 2021 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn de bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.
Helemaal eens.quote:Op zondag 5 september 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associëren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het hè? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.
En dan hebben we het nog niet gehad over pedo-elites of NOS fakenews of dat soort bullshit.
Mensen sloten zich gedurende de 'mars' aan. Ik durf best te wedden dat een groot deel niet eens wist wat er vooraan liep. Daarbij, die kleine club verpest de demonstraties daarmee juist. Dat kleine clubje moet je daarmee dan ook niet legitimeren, maar er is een heel groot deel wat gewoon normale mensen zijn die zorgen hebben welke kant het op gaat.quote:Op zondag 5 september 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Als je vrolijk mee gaat lopen legitimeer je dat soort uitschot alleen maar. Alsof het prima is om met Jodensterren en prinsenvlaggen rond te gaan.
Mij niet gezien.
En nu roepen ze dat er tussen de 235 en 250k mensen aanwezig was :’)quote:Op zondag 5 september 2021 21:43 schreef capricia het volgende:
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen.
Dat soort uitlatingen is ook totaal niet nodig om een punt te maken. De waarheid en de gang van zaken die er liggen, puur rond corona en de aanpak, zijn heftig genoeg op zichzelf zonder die suffe alle WO2 vergelijkingen en enge neonazi's erbijquote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |