Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.quote:Op zondag 5 september 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat soort uitlatingen is ook totaal niet nodig om een punt te maken. De waarheid en de gang van zaken die er liggen, puur rond corona en de aanpak, zijn heftig genoeg op zichzelf zonder die suffe alle WO2 vergelijkingen en enge neonazi's erbij
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 21:43 schreef capricia het volgende:
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen.
Ja, eensquote:Op zondag 5 september 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.
Ik mag hopen dat het OM ook meegekeken heeft.quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.
Ja dat doet het wel. Als jij achter de prinsenvlag aanloopt dan snap je er niks van. Dat moet je gewoon keihard afkeuren.quote:Op zondag 5 september 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.
Wat voor strafbare uitingen?quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.
”…het goddelijke tegenover het satanistische…”quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://orf.at/stories/3227420/quote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
Ongevaccineerden zouden niet naar binnen mogen om ze te beschermen tegen Covid.
Het gaat ook maar door he
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat één iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.quote:Op zondag 5 september 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat doet het wel. Als jij achter de prinsenvlag aanloopt dan snap je er niks van. Dat moet je gewoon keihard afkeuren.
Die had ik niet meegekregen, dat is wel heftig ja. Ik vraag me af hoe dat voor hem persoonlijk zou werken, aangezien hij onderdeel is van 'de overheid' als lid van de tweede kamer?quote:
En zo geschieddequote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat één iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.
Ze roepen op het gezag (dus de overheid) niet meer te erkennen. Bij het Nationaal Monument op De Dam, notabene.quote:
Checkquote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is jammer dat de beperkte groep idioten het nagenoeg onmogelijk maakt om constructief tegen het beleid te demonstreren zonder meteen in het kamp van die idioten geplaatst te worden. En dat al een jaar.
Dat gelul over een priktocratie, NOS Fakenews enz enz daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben.
Checkquote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Haags het volgende:
Er kan gewoon geen fatsoenlijk tegengeluid komen zonder dat het gekaapt wordt door idioten. Dat is best treurig eigenlijk.
Unmute us doet het dan wel weer leuk en ludiek.
Nee natuurlijk niet. Maar het doet wel afbreuk aan de boodschap. Dit zijn mensen die achter een prinsenvlag aanlopen. Als je helemaal bij je volle verstand bent doe je dat niet.quote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat één iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.
Nou ja dat dus. Of bende gij soms onderdeel van de sado-pedo-elite???.!?!1?,quote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is jammer dat de beperkte groep idioten het nagenoeg onmogelijk maakt om constructief tegen het beleid te demonstreren zonder meteen in het kamp van die idioten geplaatst te worden. En dat al een jaar.
Dat gelul over een priktocratie, NOS Fakenews enz enz daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben.
Nee dat begrijp ik. Het is een beetje een vergelijkbare discussie als bij het voetbal. De harde kern is niet representatief voor alle supporters, veel supporters nemen daar ook gewoon afstand van.quote:Op zondag 5 september 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het doet wel afbreuk aan de boodschap. Dit zijn mensen die achter een prinsenvlag aanlopen. Als je helemaal bij je volle verstand bent doe je dat niet.
Want dit was geen individu hè? Het was de harde kern van de demo.
Maar goed, als het ergens knokken is. Ga jij er dan bij staan of loop je weg? Ik kies voor dat laatste. Met tuig heb ik niks te maken. Deze mensen kiezen daar niet voor, en dat zegt iets.quote:Op zondag 5 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik. Het is een beetje een vergelijkbare discussie als bij het voetbal. De harde kern is niet representatief voor alle supporters, veel supporters nemen daar ook gewoon afstand van.
Dat er een club volslagen debielen rondliep geloof ik direct, die zag je ook vaak koffiedrinken bij die eerdere demonstraties. Maar het tegengeluid wordt wel steeds aanweziger met mensen die meer gematigd zijn heb ik het idee.
Zag je een paar jaar geleden toch ook met die antiracismedemo waar een Antifa-mevrouw tussen liep die “Thierry dood wou schieten”. Elke demo over een gevoelig onderwerp trekt idioten aan die alle aandacht afleiden. Dat is niet te voorkomen. In dat geval was het Antifa, ook een club waar geen weldenkend mens bij wil horen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar zou ik ook voor kiezen ja. Ik vind alleen dat je niet de hele groep demonstranten over die kam kan scheren.quote:Op zondag 5 september 2021 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed, als het ergens knokken is. Ga jij er dan bij staan of loop je weg? Ik kies voor dat laatste. Met tuig heb ik niks te maken. Deze mensen kiezen daar niet voor, en dat zegt iets.
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ons eigen nieuwe gecreëerde probleem.
Voor zover ik weet niet, althans men heeft daar niets over gezegd.quote:Op zondag 5 september 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit er een einddatum/eindmoment aan, of tot nader bepaald moment?
Hoe had dat voorkomen kunnen worden?quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ons eigen nieuwe gecreëerde probleem.
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oor-onrust~a62dbfad/
Kijk, lees deze reacties maar eens over de zogenaamde vaccinatie plicht/registratie plicht.
Dan weet je meteen dat de overheid zonder problemen zoiets kan invoeren.
Maar ze testen niet positief op Covid staat er verderop in het draadje.quote:Op zondag 5 september 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.
Nee. coronavirussen zijn verkoudheid virussen waar je meerdere keren in je leven mee in aanraking komt. Maar omdat je lichaam het herkent blijft de infectie onder controle en ervaar je het als een verkoudheidje. De meeste mensen worden voor het eerst besmet in hun kinderjaren en kinderen hebben een veel sterker immuunsysteem dan volwassen. Daarom hebben kinderen er minder last van dan volwassen nu bij dit nieuwe corona virus. Maar dit ging over de griep en dat virus muteert veel sneller dan corona virussen. Een griep virus kan in 3 jaar tijd volledig gemuteerd zijn naar een nieuw virus. Ook al is er veel paniek om nieuwe mutaties bij het coronavirus toch zijn het maar kleine mutaties. Ik had ergens gelezen dat het coronavirus nog ongeveer 97% hetzelfde is als het eerste virus uit China. Daarom is het goed dat de griep nu weer terug komt ook om vaccins te maken aangezien je moet weten welk virus het dominanten virus is in de wereld. Als het te lang zou duren kan het eigenlijk een nieuwe pandemie veroorzaken.quote:Op zondag 5 september 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.
Wat een totale onzin als er landen zijn als Italie waar men midden in de zomer nog buiten met mondkapjes loopt.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.
Gaat 'm alleen niet worden.quote:Op zondag 5 september 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop op een lekker ouderwets schooljaar, zonder coronapaniek over de ruggen van kinderen
Spijker op de kop wel.
Niet. maar nu daarom ook niet alle regels te lang door blijven voeren om een paar corona besmettingen te voorkomen. Plus zicht krijgen welke griepvirussen dominant gaan worden zodat je die in het griepvaccin kan stoppen voor aankomende winter voor de mensen die ze nodig hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe had dat voorkomen kunnen worden?
Sja. het is makkelijker om geen buitenlandse reis te organiseren op dit moment, dan ontzeg je niemand iets, en sta je ook niet voor dillema'squote:Op zondag 5 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat 'm alleen niet worden.
https://www.volkskrant.nl(...)leerlingen~b7de9b15/
quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.
Maar de ongevaccineerde groep wordt wel uitgekotst door de rest omdat zij hun Romereis of weet ik veel wat door de neus geboord zien worden. Terwijl het een keuze is van de schoolleiding.quote:Op zondag 5 september 2021 22:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. het is makkelijker om geen buitenlandse reis te organiseren op dit moment, dan ontzeg je niemand iets, en sta je ook niet voor dillema's
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.quote:Op zondag 5 september 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is eigenlijk het meest bizarre. De maatregelen die nu voorgesteld worden zijn maatregelen die eigenlijk gaan gelden als we uit de pandemische fase zijn, dus uit de acute fase. Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.
Uiteindelijk is het niet doorgaan van reizen (en andere buitencurriculaire activiteiten) vooral een gevolg van een overdaad aan regeltjes, en niet de schuld van de school of de ongevaccineerde leerlingen.quote:Op zondag 5 september 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de ongevaccineerde groep wordt wel uitgekotst door de rest omdat zij hun Romereis of weet ik veel wat door de neus geboord zien worden. Terwijl het een keuze is van de schoolleiding.
In alle eerlijkheid was mijn Romereis ook een enorm hoogtepunt dus ik zou me ook wel genaaid voelen.
We gaan het nu alleen invoeren omdat de IC in de toekomst misschien wel eens zou kunnen overstromen, dat is natuurlijk wel wat voorbarig.quote:Op zondag 5 september 2021 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.
Wellicht dat het debat meer op gang komt als de IC-bezetting ook echt structureel laag is.quote:Op zondag 5 september 2021 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We gaan het nu alleen invoeren omdat de IC in de toekomst misschien wel eens zou kunnen overstromen, dat is natuurlijk wel wat voorbarig.
Ik zie vooral Nederlands, die los van de eerste paar maanden, geen zin hebben in een gevecht tegen de bierkaai, maar voor de rest lekker toen waar zij zin in hebben. Restaurants dicht, dan vieren wij lekker kerst met 15 man op een paar vierkante meter bij Piet. Avondklok, dan gaan wij door tot 's morgens vroeg of blijven wij slapen. Beperkingen in de horeca, dan kijken wij het EK bij iemand thuis.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien, maar voorlopig lijkt het dat weinigen er problemen mee hebben want “het is toch een kleine moeite”. Eigenlijk de standaard reactie die je krijgt als het gaat over het opgeven van privacy. Samen met “ik heb toch niks te verbergen”.quote:Op zondag 5 september 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht dat het debat meer op gang komt als de IC-bezetting ook echt structureel laag is.
Bel Peter Kwint en zien moat Westerveld even.quote:Op zondag 5 september 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het niet doorgaan van reizen (en andere buitencurriculaire activiteiten) vooral een gevolg van een overdaad aan regeltjes, en niet de schuld van de school of de ongevaccineerde leerlingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |