Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.quote:Op zondag 5 september 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bel Peter Kwint en zien moat Westerveld even.
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.quote:Op zondag 5 september 2021 22:48 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)litie-grijpt-niet-in
Het lijkt erop dat de politie er ook wel klaar mee is. Vorige jaar rond deze tijd las je nog regelmatig dat ze wel ingrepen.
Johquote:Op zondag 5 september 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.
Als we het dan toch kut moeten maken dan maar voor iedereen.quote:Op zondag 5 september 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.
Damage is done.quote:Op zondag 5 september 2021 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.
Denk dat men bij de politie ook behoefte heeft aan eenduidigheid en dat was er vorig jaar. Verboden, was het toverwoord. Nu mag het op de Dam en in Zandvoort wel, maar iedereen in de Meinweg moet op de bon worden geslingerd. Denk dat de politie weinig zin heeft in dat soort discussies met dronken jongeren.quote:Op zondag 5 september 2021 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.
Ik geloof echt niet dat TVT ook maar iets oplost. Sterker nog, dat gelooft de Jonge zelf ook niet, die ziet het alleen maar als een breekijzer om meer druk op ongevaccineerden te zetten. De groep mensen die veel gebruik maakt van TVT is niet de groep die de ziekenhuizen kan overbezetten. Als ongeveer de helft van de mensen op de IC ongevaccineerde 'ouderen' met een migratieachtergrond zijn weet je nu al dat dat een groep is die je echt niet gaat vinden op een festival, in de bioscoop of op een andere plek waar TVT is.quote:Op zondag 5 september 2021 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.
quote:Op zondag 5 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat 'm alleen niet worden.
https://www.volkskrant.nl(...)leerlingen~b7de9b15/
Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.quote:Testen in het buitenland is nog tot daaraan toe, zegt ze. Het zijn veeleer de gevolgen van een positieve uitslag die scholen schrik aanjagen. ‘Wat doe je met een leerling die in het buitenland positief test? Daar moet een school wel rekening mee houden.’
Van een gevaccineerde leerling ga je niet weten dat ie positief is, want die hoeft niet getest.quote:Op zondag 5 september 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.
Dat is wel organiseerbaar toch?
Het lijkt me wel. Maar of de reis van onze examenklas doorgaat is ook nog maar de vraag. De regels die een ander land stelt veranderen nogal vaak, en op het laatste moment annuleren is financieel geen optie. Zo'n drie maanden van tevoren gaan we de knoop doorhakken, en ik durf nu nog niet te zeggen of we gaan. Het is bijzonder ingewikkelde materie.quote:Op zondag 5 september 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.
Dat is wel organiseerbaar toch?
Bij klachten testen toch? Kan ook gewoon bij gevaccineerden. Kans is kleiner maar niet nihil. Heb het in mijn omgeving al meegemaakt, niks ernstigs maar wel een lichte griep.quote:Op zondag 5 september 2021 23:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van een gevaccineerde leerling ga je niet weten dat ie positief is, want die hoeft niet getest.
Snap ik wel. Je hebt toch een bijzondere verantwoordelijkheid als school.quote:Op zondag 5 september 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel. Maar of de reis van onze examenklas doorgaat is ook nog maar de vraag. De regels die een ander land stelt veranderen nogal vaak, en op het laatste moment annuleren is financieel geen optie. Zo'n drie maanden van tevoren gaan we de knoop doorhakken, en ik durf nu nog niet te zeggen of we gaan. Het is bijzonder ingewikkelde materie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Bij klachten, ja. Maar de niet gevaccineerde leerling kan ook niet-symptomatisch toch positief testen. En die komt niet onder testen uit.quote:Op zondag 5 september 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij klachten testen toch? Kan ook gewoon bij gevaccineerden. Kans is kleiner maar niet nihil. Heb het in mijn omgeving al meegemaakt, niks ernstigs maar wel een lichte griep.
Of ga je dat dan niet doen als school, ik weet niet of ik dat nou zo'n verantwoorde optie vind eerlijk gezegd.
"Helaas kunnen wij dat niet faciliteren, ik hoop dat dit voor u geen onoverkomelijk bezwaar oplevert. Volledigheidshalve wijs ik u op het alternatieve programma op school."quote:Op zondag 5 september 2021 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
Wat trouwens ook nog een factor is: ouders die hun kind niet in dezelfde bus willen hebben als ongevaccineerde kinderen, en of wij dat even op willen lossen. Dat gaat dus ook niet.
Oh dat de kans groter is zijn we het wel over eens hoorquote:Op zondag 5 september 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij klachten, ja. Maar de niet gevaccineerde leerling kan ook niet-symptomatisch toch positief testen. En die komt niet onder testen uit.
Ik heb het in mijn omgeving ook al meegemaakt, inderdaad, maar deze man was toch flink ziek (dertiger).
Absoluut, helemaal eens, hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dat de kans groter is zijn we het wel over eens hoor![]()
Maar ik vind de context waarin dit wordt aangevoerd wat raar. Je zult hier volgens mij sowieso rekening mee moeten houden dat het kan gebeuren. Waarom dat dan bij ongevaccineerden ineens een onoverkomelijk bezwaar is snap ik niet.
Ik zou het wel heel goed snappen als een school zegt: wij doen het überhaupt niet zolang quarantaines in het buitenland een reëel beeld zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een te volgen afweging.
Daar zit momenteel wel het grootste probleem, ja.quote:Op zondag 5 september 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
Ik zou het wel heel goed snappen als een school zegt: wij doen het überhaupt niet zolang quarantaines in het buitenland een reëel beeld zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een te volgen afweging.
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.quote:Op zondag 5 september 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat TVT ook maar iets oplost.
Zullen we die kritische evaluatie beginnen met de positie van minister De Jonge?quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel überhaupt nodig zijn.
Ja ik snap dat. Zit je helemaal niet op te wachten. Kosten, gedoe, reputatieschade.quote:Op zondag 5 september 2021 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar zit momenteel wel het grootste probleem, ja.
Ik denk dat landelijk de vaccinatiegraad prima is. Heb alleen niet het gevoel dat het gelijk verdeeld is tussen steden en wijken. Dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel überhaupt nodig zijn.
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoor dat ook iets te veel, “ach best handig toch die qr code, daarna kun je gewoon alles doen.”quote:Op zondag 5 september 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien, maar voorlopig lijkt het dat weinigen er problemen mee hebben want “het is toch een kleine moeite”. Eigenlijk de standaard reactie die je krijgt als het gaat over het opgeven van privacy. Samen met “ik heb toch niks te verbergen”.
Ongetwijfeld ga je uitbraken krijgen in bepaalde rotterdamse wijken, Staphorst, Urk, Rijssen. Maar ik voorspel je ook dat je die mensen niet gaat overtuigen met een QR code...quote:Op zondag 5 september 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk dat landelijk de vaccinatiegraad prima is. Heb alleen niet het gevoel dat het gelijk verdeeld is tussen steden en wijken. Dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.
Nou ja daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Die De Jonge is incompetent, onbetrouwbaar en leugenachtig maar ik heb wel het idee dat hij oprechte intenties heeft.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?
De Jonge heeft zich wat mij betreft getoond als onbetrouwbaar politicus. Dusdanig onbetrouwbaar dat alles wat uit zijn koker komt bekeken moet worden op de manier waarop je het zou bekijken als een Thiery Baudet aan de macht zou zijn. Kan er misbruik gemaakt worden van deze bevoegdheden? Indien ja vind ik dat we ze niet moeten geven.
Ik snap dat niet hé. Wat heb je te vrezen als je zelf gevaccineerd van iemand die dat niet is? Het is puur propaganda van De Jonge om de vaccinatiegraad hoger te forceren. Daar draait het alleen om, om dat getalletje. Als individu heb je niks te vrezen... Niks. Wat zou er kunnen gebeuren als? Ik ben gevaccineerd. Het interesseert mij echt helemaal niets als er een ongevaccineerd iemand naast mij zit in de bus. Ik ben toch beschermd?quote:Op zondag 5 september 2021 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
Wat trouwens ook nog een factor is: ouders die hun kind niet in dezelfde bus willen hebben als ongevaccineerde kinderen, en of wij dat even op willen lossen. Dat gaat dus ook niet.
Daar hebben ze de minste moeite mee. Maanden moesten mondkapjes ons redden van hel en verdoemenis en terwijl wettenschappelijke inzichten nauwelijks veranderd waren, was het ineens, vanaf datum x hoeft het niet meer.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?
Ik twijfel ook niet aan zijn intenties, maar incompetentie, onbetrouwbaarheid en grootheidswaanzin kan heel gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Die De Jonge is incompetent, onbetrouwbaar en leugenachtig maar ik heb wel het idee dat hij oprechte intenties heeft.
Neemt niet weg dat ik de zorgen over steeds maar uitdijende bevoegdheden deel.
Ik ben bang dat het allemaal al in kannen en kruiken is, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Jonge heeft zich wat mij betreft getoond als onbetrouwbaar politicus. Dusdanig onbetrouwbaar dat alles wat uit zijn koker komt bekeken moet worden op de manier waarop je het zou bekijken als een Thiery Baudet aan de macht zou zijn. Kan er misbruik gemaakt worden van deze bevoegdheden? Indien ja vind ik dat we ze niet moeten geven.
Ga je ook niet. De lastige vraag is, hoe erg gaat het daar woekeren en wat is de invloed op de zorg.quote:Op zondag 5 september 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld ga je uitbraken krijgen in bepaalde rotterdamse wijken, Staphorst, Urk, Rijssen. Maar ik voorspel je ook dat je die mensen niet gaat overtuigen met een QR code...
Doe dat dan ff voor de wedstrijd. Bullshit dit. Moet je als voetbalbond ook gewoon afstraffen.quote:
Ook terecht. Flikker op zeg met je toneelstuk. Doe dat gewoon op het vliegveld man.quote:Op zondag 5 september 2021 23:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
FIFA is redelijk wars van politieke inmenging. Hier gaat Brazilië een douw voor krijgen.
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.quote:Op zondag 5 september 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook terecht. Flikker op zeg met je toneelstuk. Doe dat gewoon op het vliegveld man.
Dan nog is er geen reden om dat op deze achterlijke manier aan te pakken.quote:Op zondag 5 september 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.
Dat moesten ze wel. Waarom zou een voetballer niet in quarantaine moeten?quote:Op zondag 5 september 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.
Ik heb begrepen dat er een uitzondering geldt voor braziliaanse paspoorthouders. Overigens:quote:Op zondag 5 september 2021 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moesten ze wel. Waarom zou een voetballer niet in quarantaine moeten?
In Nederland geldt voor topsporters ook een uitzonderingquote:6 De personen, bedoeld in artikel 58nc, tweede lid, van de wet, zijn:
d. personen werkzaam in de topsport als zij in de uitoefening van hun functie reizen of als zij van of naar hun werkzaamheden reizen;
Maw je kunt je niets voorstellen bij verantwoordelijk gedrag.quote:Op zondag 5 september 2021 17:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.
Zo kijken wij daar tegen aan. Maar Zuid Amerika is toch een beetje het wilde westen met een andere moraal.quote:Op zondag 5 september 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog is er geen reden om dat op deze achterlijke manier aan te pakken.
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Even kijken met geluid aan. Wat wordt Hugo hier in zn hemd gezet zeg
Denk ook niet dat hij hier enorm wakker van gaat liggen iddquote:Op zondag 5 september 2021 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.
Ik overweeg om volgend weekend eens even bij dat unmute gebeuren te gaan kijken. Want dit is niet meer uit te leggen.quote:Op zondag 5 september 2021 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.
Uiteraard niet. Maar kom op hequote:Op zondag 5 september 2021 23:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk ook niet dat hij hier enorm wakker van gaat liggen idd
quote:Op zondag 5 september 2021 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we het dan toch kut moeten maken dan maar voor iedereen.
Het waren Argentijnen die vertelt waren volgens de BBC dat ze in quarantaine moesten gaan op het vliegveld.quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er een uitzondering geldt voor braziliaanse paspoorthouders. Overigens:
[..]
In Nederland geldt voor topsporters ook een uitzondering
Het commerciële team van de Verstappens had overigens weinig op met het nummer "wie is de zoon van Jos Verstappen:quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Even kijken met geluid aan. Wat wordt Hugo hier in zn hemd gezet zeg
Ja. Maar wat er volgens mij gezegd werd was dat dit een wraakactie is omdat de Brazilianen niet vrijgegeven worden door hun clubs.quote:Op zondag 5 september 2021 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het waren Argentijnen die vertelt waren volgens de BBC dat ze in quarantaine moesten gaan op het vliegveld.
Gezien de praktijk in het voetbal (clubs reizen heel europa door) niet eens zo onvoorstelbaar.quote:Hun verdediging was dat hun niet veteld was dat ze niet mochten spelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |