Van New York naar Mumbai, dat móet echt koste wat het kost precies over Afghanistan?quote:
Was Trump ook.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:10 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval bejaard
Het blijft verbazingwekkend dat beide partijen met deze kandidaten kwamen. Zegt veel over de VSquote:
Geïnspireerd door IS wat gecreëerd is in het machtsvacuüm achter gelaten door de VS na hun gelogen oorlog om grondstoffen onder het mom van wmd's. Amerika's schuld dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Rambolin het volgende: [..] Was een Tunesiër The driver was Mohamed Lahouaiej-Bouhlel, a Tunisian living in France.
Niet perse, maar vanwege de luchtstromen (en op een bol is de route veel rechter) kost dat wel het minste brandstof.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van New York naar Mumbai, dat móet echt koste wat het kost precies over Afghanistan?
[ afbeelding ]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
snel daarna wordt het ons probleem. Die blijven niet eeuwig in Turkije hangen.
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.quote:Talibanwoordvoerder: Vrouwen mogen blijven werken en naar school, wel met hijab
De taliban zeggen vrouwenrechten te respecteren en vrouwen geen toegang te zullen ontzeggen tot onderwijs en werk. Wel moeten vrouwen als de taliban aan de macht zijn een hijab dragen.
De verwachting is dat de Afghaanse president Ghani vandaag nog zal aftreden en de macht zal overdragen aan de taliban. Die hebben de hoofdstad Kabul omcirkeld, maar zeggen in te zetten op een vreedzame machtsoverdracht.
Was het maar zo een feest en zo simpel. Ik ben voor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.
Nou ja, dat de route op deze manier relatief recht is weet ik, maar die route is toch niet enorm veel duurder als je een klein stukje uitwijkt en niet over Afghanistan vliegt? Ik zou me er als maatschappij toch niet prettig bij voelen om passagiers over zo'n land te vliegen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet perse, maar vanwege de luchtstromen (en op een bol is de route veel rechter) kost dat wel het minste brandstof.
Turkije-deal IIquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dat is genoeg toch? Wie gaat er wat aan doen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heeft de Taliban eigelijk wel genoeg mensen om die steden te behouden? Of staat daar nu een jeep met twee man per stad?
De komende anderhalve week ofzo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.
Haha.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.
Dat is uiteraard te hopen maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de bevolking de taliban iets meer steunt.quote:
Drama in the making voor de EUquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is uiteraard te hopen maar ik betwijfel het.
Hoe lang precies?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik niet, ik moet morgen werken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is genoeg toch? Wie gaat er wat aan doen?
Lees je anders gewoon in.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, zeker ook de schuld van Trump.
staat er niet bij helaas.quote:
Heeft de regering De Vries nog steeds vermoord?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Knap dat je nog zoiets kunt formuleren zonder over hersencellen te beschikken.
Er is niks onzin aan wat ik zeg; 20 jaar lang getraind worden je eigen land uit de shit te trekken om vervolgens als de laffe angsthaas naar de grens te vluchten zodra het spannend wordtquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:12 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat moet je ook je harses houden en geen onzin uitkramen.
Oorzaak gevolg.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:17 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Drama in the making voor de EU
Komt overal of de taliban te veel hooi op de vork neemt maar het te doen is zolang niemand ingrijpt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De Taliban is geen buitenlandse bezettingsmacht dus waarschijnlijk wel ja, de Taliban heeft veel steun onder de bevoking. Kun je wat van vinden maar het is wel zo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heeft de Taliban eigelijk wel genoeg mensen om die steden te behouden? Of staat daar nu een jeep met twee man per stad?
Tegenstrijdige berichten lees ik. Grote billboards en posters van vrouwen worden al verwijderd en overgeschilderd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
De Taliban is geen buitenlandse bezettingsmacht
Makkelijker gezegd dan gedaan. Door Europa's softe beleid kan er niks gedaan worden omdat ww2 er dan gelijk bijgehaald wordt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.
'De Afghaan' identificeert zichzelf nauwelijks als een Afghaan, maar als lid van een van de stammen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:19 schreef Scorpie het volgende:
De Afghaan wil gewoon gedomineerd worden door een dictator, er is geen ruggengraat aanwezig bij de meesten.
Ongetwijfeld maar doen alsof een paar duizend buitenlandse strijders een oorlog kunnen winnen is wel wat lachwekkend, de steun onder de bevolking voor de Taliban is gewoon groot.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.
Raar zeg..quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:22 schreef KingRadler het volgende:
Amerikaanse Media geven Trump de schuld
Zucht*
Ja die onzin hebben we tot nu toe bij elke invasie gehoord. Kijk eens naar de resultaten van Amerikaanse invasies die zogenaamd veiligheid en stabiliteit zou brengen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.
Waarom moet ik een succes opnoemen, ik heb toch niets geclaimd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja die onzin hebben we tot nu toe bij elke invasie gehoord. Kijk eens naar de resultaten van Amerikaanse invasies die zogenaamd veiligheid en stabiliteit zou brengen.
Noem een succes op.
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken. Biden is gewoon een seniele mongool gebleken. Foutje kan gebeurenquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Raar zeg..![]()
Al had Biden het niet hoeven doorzetten.
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dit is toch wel pijnlijk voor Biden denk ik. Niet dat het perse zijn fout is, maar dat de zittende president hier deels schuld van krijgt is logisch.
Refereerde naar de onzin over terreurgroepen die tot nu toe door het westen altijd als hulpmiddel zijn gebruikt om invasies te verrichten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:26 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Waarom moet ik een succes opnoemen, ik heb toch niets geclaimd.
Welke dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken.
Alsof Biden nu opeens Trump beleid klakkeloos uitvoertquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dit is toch wel pijnlijk voor Biden denk ik. Niet dat het perse zijn fout is, maar dat de zittende president hier deels schuld van krijgt is logisch.
had 90 uur moeten zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.
Na hun WMD-blunder in Irak kunnen we concluderen dat hun voorspellingen/inlichtingen nog steeds ondermaats zijn.
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken. Biden is gewoon een seniele mongool gebleken. Foutje kan gebeuren
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof Biden nu opeens Trump beleid klakkeloos uitvoertBiden is gewoon een debiel gebleken.
Zo gaat het altijd in het begin. Eerst doen alsof ze de redelijkheid zelve zijn en langzaam maar zeker komen er berichten naar buiten over klopjachten op wat zij zien als collaborateurs en worden vrouwen langzaam alle publieke functies en onderwijsmogelijkheden ontnomen. De nijab wordt daarna wederom vervangen door een burka.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het is nooit mogelijk om daar zonder westerse interventie iets te maken van dat land.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.
Aan de andere kant, we wouden allemaal dat Amerika zich minder bemoeid met de wereld, dus ik denk dat het nog steeds een goed idee is geweest.
Toch jammer dat de radicale islam altijd zoveel aanhang heeft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd in het begin. Eerst doen alsof ze de redelijkheid zelve zijn en langzaam maar zeker komen er berichten naar buiten over klopjachten op wat zij zien als collaborateurs en worden vrouwen langzaam alle publieke functies en onderwijsmogelijkheden ontnomen. De nijab wordt daarna wederom vervangen door een burka.
Men zal heus niet zo naief zijn geweest om te denken dat de Taliban het niet over zou nemen. Maae er is schromelijk onderschat hoe lang dat zou duren. Denk toch wel dat dit een strategische blunder is in dat opzicht.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.
Was gewoon een leugen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.
Na hun WMD-blunder in Irak kunnen we concluderen dat hun voorspellingen/inlichtingen nog steeds ondermaats zijn.
Er is maar 1 iemand die mag spreken over geniale plannen :quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?
Hoeveel kaas zit er op een tosti?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?
Ik denk dat iedereen voor minder nieuwe Amerikaanse bemoeienis is, maar in dit geval had je met een beperkte Amerikaanse militaire aanwezigheid een behoorlijk stabiel Afghanistan en dat lijkt me ook wat waard. Nu was het natuurlijk absoluut geen paradijsje daar, maar vergeleken met de afgelopen 50 jaar ging het - op meerdere vlakken - toch best de goede kant op. Het is ontzettend jammer dat er in al die jaren geen stabiele en zelfstandige militaire macht opgebouwd is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de andere kant, we wouden allemaal dat Amerika zich minder bemoeid met de wereld, dus ik denk dat het nog steeds een goed idee is geweest.
Is dat niet gewoon dagelijks verkeer daar?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Rambolin het volgende:
Waarom moeten mensen altijd last minute tegelijkertijd vluchten waardoor iedereen vastzit
[ twitter ]
Waar vluchten ze dan naar toe? Alles is ondertussen ingenomen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Rambolin het volgende:
Waarom moeten mensen altijd last minute tegelijkertijd vluchten waardoor iedereen vastzit
[ twitter ]
Vliegveld denk ik. Niet dat ze op een vliegtuig terecht kunnen..quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Waar vluchten ze dan naar toe? Alles is ondertussen ingenomen.
Kan ook zijn dat men gewoon naar familie wil voor het geval de pleuris alsnog gaat uitbreken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Vliegveld denk ik. Niet dat ze op een vliegtuig terecht kunnen..
Op zijn manier van lopen naar een spreekgestoelte, dan twijfel je wel aan het richtinggevoel bij Biden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Biden is niet dement. Noch "half dement".
Gaat natuurlijk wel gebeuren helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat dit maar een les moge zijn. Nederland moet zich nooit meer bemoeien met interne conflicten in een ander land. Laat die baardmannen dat onderling maar uitvechten.
En géén immigratie meer vanuit Afghanistan naar Nederland, dan krijgen we die baardmannen hier met alle ellende van dien.
Als het gewoon dagelijks verkeer zou zijn, zou het niet gefilmd worden denk ik. Mensen proberen echt weg te komen. Die weten nog maar al te goed wat het bewind van de Taliban gaat betekenen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon dagelijks verkeer daar?
edit: lijkt erop dat ze beide helften gebruiken om 1 kant op te gaan idd. Maar dan nog kan dat best normaal verkeer zijn in die landen.![]()
quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die moeten wel geëvacueerd worden ja. Maar hoeveel zouden dat er nu nog zijn? Lijkt me dat die allemaal in Kabul zitten.
163 tolken.quote:Defensie: Afghaanse tolken kunnen nog naar Nederland komen, dinsdag spoeddebat
...
De woordvoerder kon niet zeggen hoeveel tolken er nu nog in beeld zijn om naar Nederland te gaan. Vrijdag meldde het ministerie nog dat van de 273 tolken die voor Nederland werkten inmiddels zo’n 110 met hun gezinnen naar Nederland zijn gehaald. Demissionair minister Ank Bijleveld (Defensie) zei vrijdag de rest “versneld” naar Nederland te willen brengen.
...
Kijk, nu weet je een beetje hoe mongoloïde je eigen vragen over komen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je komt met zulke domme opmerkingen er niet mee weg hoor.
Typisch ook weer al die "westerse" moslims die dit goedpraten onder het mom dat vrouwen niet meer gebruikt worden als model om een product aan te prijzen. Dat diezelfde vrouwen onder de taliban niet mogen werken, niet naar school mogen en op hun 15 een broedmachine worden voor een of andere vieze oom of moslimstrijder van 45 dan weer geen woord.quote:
15? 12.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Typisch ook weer al die "westerse" moslims die dit goedpraten onder het mom dat vrouwen niet meer gebruikt worden als model om een product aan te prijzen. Dat diezelfde vrouwen onder de taliban niet mogen werken, niet naar school mogen en op hun 15 een broedmachine worden voor een of andere vieze oom of moslimstrijder van 45 dan weer geen woord.
Doe eens normaal manquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, nu weet je een beetje hoe mongoloïde je eigen vragen over komen.
Iran is een paradijs voor vrouwen vergeleken met Afghanistan onder de Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch jammer dat de radicale islam altijd zoveel aanhang heeft.
Ook in Iran bv, doodzonde het die vrouwen vergaan is.
Cultuur moet je respecteren he. De wage gap dat is pas een verschrikkelijk onrecht!!!!!quote:
Trump was dan nog verstandig genoeg om minstens een vredevolle machtsoverdracht te regelen. Dat was ook in een heel vergevorderd stadium tot die demente man er een eind aan maakte.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als het trump was hadden we de msm non stop erover gehoord. Wat een idioot en kneus het wel niet is.
Maar ondat het sleepy joe the democrat is (en dus politiek correcter) wordt er gedaan of het geen gigantische blunder is.
lolquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trump was dan nog verstandig genoeg om minstens een vredevolle machtsoverdracht te regelen. Dat was ook in een heel vergevorderd stadium tot die demente man er een eind aan maakte.
quote:NOS liveblog: Nederland brengt ambassadepersoneel en tolken in veiligheid
Ook Nederland probeert zijn ambassadepersoneel in veiligheid te brengen. Ook de tolken worden geholpen.
Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zegt dat er geen details over de evacuatie kunnen worden meegedeeld. "De situatie is nu heel fragiel en onzeker. We doen er nu alles aan om tolken, ambassade personeel en gezinnen in veiligheid te brengen. Gezien de situatie kunnen we daar nu niets over zeggen. Er wordt met man en macht aan gewerkt."
Vrijdag zei Buitenlandse Zaken nog dat de ambassade zo lang mogelijk open blijft. Dat lijkt achterhaald, nu ook de Amerikaanse ambassade dinsdag dicht gaat.
quote:Top US negotiator asks Taliban to remain outside Kabul until US personnel are out
From CNN's Kylie Atwood
The US Special Representative for Afghanistan Zalmay Khalilzad has requested that Taliban fighters not enter Kabul until the US citizens are evacuated, according to a source familiar with the discussions.
The Taliban is currently in talks with "the opposing side" for a peaceful surrender of the capital and are telling their fighters to be on standby on the edges of the city as they seek a calm transfer of power, a Taliban spokesperson said on Sunday.
Idem.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Ik voel mee met de arme moderne Afghanen die een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan, in het bijzonder voor de vrouwen daar.
Ze willen het zelf.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Ik voel mee met de arme moderne Afghanen die een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan, in het bijzonder voor de vrouwen daar.
Ik betwijfel dat hun mening gevraagd is.quote:
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:10 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Hoezo ? Als je moslima wilt zijn horen er ook wat verplichtingen bij.
Dus ik vind het een provocerende opmerking van jou.....
Binnen afzienbare tijd hebben vrouwen en meisjes daar helemaal niks meer te vertellen en worden ze letterlijk eigendommen van de mannen. Dat is wel verschrikkelijk te noemen. Denk niet dat zij dit willen.quote:
Beetje trollen is leuk op zijn tijd maar ik meende mijn opmerking wel serieus eigenlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:10 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Hoezo ? Als je moslima wilt zijn horen er ook wat verplichtingen bij.
Dus ik vind het een provocerende opmerking van jou.....
Wie is 'ze' precies?quote:
Wie? Bijna de helft van de afgestudeerden aan de universiteit van Kabul en een kwart van het parlement is vrouw.quote:
Er is nergens zoveel steun voor Sharia wetten dan in Afghanistan dus ik denk dat ze het wel best vinden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Anders krijgen ze op hun donder.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is nergens zoveel steun voor Sharia wetten dan in Afghanistan dus ik denk dat ze het wel best vinden.
Oh ja, de universiteit van Kabul. Waarvan op social media te zien is dat de meeste studenten het vandaag na het sluiten definitief vaarwel hebben gezegd, wetende dat ze er waarschijnlijk nooit meer terug (mogen) komenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie? Bijna de helft van de afgestudeerden aan de universiteit van Kabul is vrouw.
Liefdesbrieven sturen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Al die mannen die meer van de dood houden dan van het leven, wat moet je daarmee als vrouw.
Dat is meer uit angst voor de repressailles.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is nergens zoveel steun voor Sharia wetten dan in Afghanistan dus ik denk dat ze het wel best vinden.
Daarom dat ik ook zei 'moderne'. Als de meerderheid in je land retarded is en moslimextremisten het land letterlijk in handen geeft wilt dat niet zeggen dat iedereen daar achter staat, vaak integendeel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
oorlog is niet langer een man tot man gevecht , het gaat om kernkoppenquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In tijden van oorlog wel lijkt me. Iedereen is dan nodig. Geen tijd voor de luxe van gewetensbezwaren
Tja...quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:16 schreef Remco2021 het volgende:
De vrouwen hebben nu eenmaal een bepaalde positie binnen de Islam en daar horen rechten en plichten bij. Dat zal de Taliban hen wel leren.
Maar als je als vrouw zijnde opstandig wilt zijn dat is natuurlijk niet de bedoeling en dan moeten we eens goed in de boeken gaan kijken hoe de Taliban dit volgens de Sharia moet gaan oplossen. Wellicht wat stokslagen in eerste instantie en vervolgens maar wat keien tevoorschijn halen.....................
Over hoeveel steun hebben we het dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die stokslagen gelden ook voor mannen. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:16 schreef Remco2021 het volgende:
De vrouwen hebben nu eenmaal een bepaalde positie binnen de Islam en daar horen rechten en plichten bij. Dat zal de Taliban hen wel leren.
Maar als je als vrouw zijnde opstandig wilt zijn dat is natuurlijk niet de bedoeling en dan moeten we eens goed in de boeken gaan kijken hoe de Taliban dit volgens de Sharia moet gaan oplossen. Wellicht wat stokslagen in eerste instantie en vervolgens maar wat keien tevoorschijn halen.....................
Als 99 van de 100 mensen het eens is met Sharia dan heb je amper "moderne" Afganenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Daarom dat ik ook zei 'moderne'. Als de meerderheid in je land retarded is en moslimextremisten het land letterlijk in handen geeft wilt dat niet zeggen dat iedereen daar achter staat, vaak integendeel.
Dat is fijn,quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die stokslagen gelden ook voor mannen. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt.
Daar wil je toch niet dood gevonden worden, zo'n pauperuniversiteit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, de universiteit van Kabul. Waarvan op social media te zien is dat de meeste studenten het vandaag na het sluiten definitief vaarwel hebben gezegd, wetende dat ze er waarschijnlijk nooit meer terug (mogen) komen
En toch waren vele Afghanen er blij mee. Een meerderheid denk ik, de vrouwen meegerekend.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef Aurelius het volgende:
Dat opdringen van die Westerse waarden heeft wel een naar post-kolonialistisch smaakje.
Photoshop blijft een mooi ding. Wel geinig dat je op social media dan weer van die leeghoofden hebt die dit echt gelovenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]CNN ziet er het positieve wel van in.
Bijna echt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook behoorlijk pijnlijk om te zien. Heel wat meisjes konden naar school en Kaboel was een redelijk normale stad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen voor minder nieuwe Amerikaanse bemoeienis is, maar in dit geval had je met een beperkte Amerikaanse militaire aanwezigheid een behoorlijk stabiel Afghanistan en dat lijkt me ook wat waard. Nu was het natuurlijk absoluut geen paradijsje daar, maar vergeleken met de afgelopen 50 jaar ging het - op meerdere vlakken - toch best de goede kant op. Het is ontzettend jammer dat er in al die jaren geen stabiele en zelfstandige militaire macht opgebouwd is.
Hebben we het hier met een afgestudeerde sharia student te maken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:20 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik zou nog iets meer studeren in de islam.
Zelfs als maar 1 percent modern is zoals jij beweert, is het nog steeds verschrikkelijk sneu voor die 1 percent. Wat dus ook wilt zeggen dat ze nog steeds een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als 99 van de 100 mensen het eens is met Sharia dan heb je amper "moderne" Afganen
Westerlingen vinden die achtergestelde positie die vrouwen ten deel valt binnen de islam geen gelijkheid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hebben we het hier met een afgestudeerde sharia student te maken?
Ik zou zeggen, vertel...
Blijkbaar niet blij genoeg.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En toch waren vele Afghanen er blij mee. Een meerderheid denk ik, de vrouwen meegerekend.
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de talibanquote:
Naar anderen wijzen in een discussie is nooit zo’n heel sterk argument.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Tja en hier komen pedofielen weg met een taakstrafje van 8 uur.
Is het toch ook?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof dit het falen is van Biden?
Hier worden ze tenminste nog bestraft. In moslimlanden is het onderdeel van de cultuur om met kleuters te trouwen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Tja en hier komen pedofielen weg met een taakstrafje van 8 uur.
Eens hoor daar niet van. Maar ergens is het onvermijdelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zelfs als maar 1 percent modern is zoals jij beweert, is het nog steeds verschrikkelijk sneu voor die 1 percent. Wat dus ook wilt zeggen dat ze nog steeds een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan.
Biden had de macht om het besluit van Trump terug te draaien, dus ja hij is mee schuldig he.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald de gemiddelde Afghaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie? Bijna de helft van de afgestudeerden aan de universiteit van Kabul en een kwart van het parlement is vrouw.
Politici ontbreekt het ironisch genoeg aan voortschrijdend inzicht.Zag je met covid ook.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de taliban
Hoe wil je het anders noemen als je na 20 jaar met je staart tussen de benen halsoverkop je ambassade personeel moet airliften terwijl je 4 weken geleden met een stalen gezicht staat te verkondigen dat dat niet zou gaan gebeuren ?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zijn op het verkeerde been gezet door 'onze expert' Christ Klep.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de taliban
Dit is niet eens Trump's besluit. Hij was veel voorzichtiger. Het plan voor directe terugtrekking en uitvoering daarvan zijn allemaal afkomstig van Biden. Je kan het vooral de vorige presidenten aanrekenen dat een demente opvolger dit überhaupt kon beslissen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Biden had de macht om het besluit van Trump terug te draaien, dus ja hij is mee schuldig he.
Staat volledig los van hoe debiel Trump al dan niet is, Biden is erg zwak in deze.
Oh. Ik had het van GeenStijlquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Photoshop blijft een mooi ding. Wel geinig dat je op social media dan weer van die leeghoofden hebt die dit echt geloven
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Westerlingen vinden die achtergestelde positie die vrouwen ten deel valt binnen de islam geen gelijkheid.
Ik wijs je alleen op de feiten aan en geef je een voorbeeld dat hetgeen wat hier normaal is in een ander land per definitie niet normaal hoeft te zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Naar anderen wijzen in een discussie is nooit zo’n heel sterk argument.
Dat vrouwen 20 jaar geleden nauwelijks rechten hadden in Afghanistan is algemeen bekend.
Het voor zover bekend enige varken in Afghanistan, dat rondloopt in de dierentuin van Kaboel, is in quarantaine geplaatst. Bezoekers vreesden voor besmetting met de Mexicaanse griep. Het dier is opgesloten in zijn winterverblijf.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is duidelijk dat de bevolking hier achter staat. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat we daar eigenlijk als westerse landen daar te zoeken hadden. Ik heb nog nooit zo'n armoedige droge kale vlakte gezien. geiten zijn daar nog het intelligentste wat daar rondloopt.
Laat maarquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:32 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik wijs je alleen op de feiten aan en geef je een voorbeeld dat hetgeen wat hier normaal is in een ander land per definitie niet normaal hoeft te zijn.
Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ging om de stokslagen. Ik gaf aan dat hetzelfde strafrecht ook voor mannen geldt.
Gheheequote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
Allereerst, snap je wat ik schrijf?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En wat maakt jou een shariadeskundige? Aangezien jij dit net ook aan iemand vroeg, lijkt deze vraag me legitiem.
Dit dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.
Deze Mullah Baradar is trouwens niet de topleider van de Afghaanse Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Straight outta Qatar. Maar wel lekker voetballen daar. Hup Holland hup!
Noem eens een overtreding op dan waaruit blijkt dat een man geen stokslagen kan krijgen...quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.
Camouflage-uniform uit en gewaad aan. Dezelfde "soldaten" kunnen vervolgens de checkpoints blijven bemannen, wel zo efficiënt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:36 schreef ludovico het volgende:
Nou alle Afghanen zaten wel te wachten op de Taliban geloof ik, wat een weerstand.
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Allereerst, snap je wat ik schrijf?
Laat maar?
Mooi. Who's next.
Dat zeg ik niet. lees eens goed.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Noem eens een overtreding op dan waaruit blijkt dat een man geen stokslagen kan krijgen...
Zoiets heeft niemand beweerd maar zijn slechts de krankzinnige leugens van een of andere litmanen hier die aan schizofrenie lijdt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.
Ja maar ik zeg dat wel en maar goed ook wat dat laat zien dat jij uit je duim zuigt en het beeld opwekt dat zogenaamd hetgeen waarmee de vrouw bestraft wordt niet voor de man geldt.quote:
Serieus, is werkperd er zo 1?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.
Voor die dingen die jij uitkraamt moet je bij jezelf te raden gaan, niet bij mij.quote:
Was een meerderheid van de Nederlanders dan ook niet blij genoeg met de vrijheid toen de Duitsers hier binnen trokken in 1940?quote:
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was een meerderheid van de Nederlanders dan ook niet blij genoeg met de vrijheid toen de Duitsers hier binnen trokken in 1940?
Dat is de algemene consensus hier met uitzondering van een wappie die het allemaal de schuld van het westen vind.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:36 schreef ludovico het volgende:
Nou alle Afghanen zaten wel te wachten op de Taliban geloof ik, wat een weerstand.
Weer eentje die niet inhoudelijk kan reageren maar ondertussen wel hier als allesweter uithangt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor die dingen die jij uitkraamt moet je bij jezelf te raden gaan, niet bij mij.
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.
Je verzint het ook niet he.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het voor zover bekend enige varken in Afghanistan, dat rondloopt in de dierentuin van Kaboel, is in quarantaine geplaatst. Bezoekers vreesden voor besmetting met de Mexicaanse griep. Het dier is opgesloten in zijn winterverblijf.
https://www.parool.nl/nie(...)fghanistan~b2574e26/
Die burgers zouden toch niet per sé zelf iets hoeven te ondernemen als ze een leger hadden dat de Duitsers 6:1 overmanden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.
En toch werd er in elk geval nog zo veel weerstand geboden dat de Duitsers tapijtbombardementen op steden een redelijke oplossing vonden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.
Dit is wel een beetje het probleem inderdaad. De Afghanen mogen best wel wat meer vechten om hun verworven vrijheden te beschermen.quote:
Dus je legt de lat maar bij of de gehele burger bevolking spontaan wapens oppakt?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.
Het andere varken en de nazaten van de twee werden gedood door een aanval van een beer.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verzint het ook niet he.
Desondanks is het 'laatste varken van Afghanistan' niet eenzaam. Hij is volgens de directeur bevriend geraakt met een geit. (ANP)
Of ze opgeven en de consequenties aanvaarden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje het probleem inderdaad. De Afghanen mogen best wel wat meer vechten om hun verworven vrijheden te beschermen.
Wij kapituleerden natuurlijk ook vrij makkelijk, al heeft men in het leger wel hard gevochten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net de titanic dit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Meest gevolgde vluchten op Flightradar zijn allemaal op Kabul Airport
[ afbeelding ]
Bijzonder dat die niet allebei eraf getrapt zijn inderdaad.quote:
Wat is CRJ1 aan het doenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Meest gevolgde vluchten op Flightradar zijn allemaal op Kabul Airport
[ afbeelding ]
Ja, Nederland heeft tenminste nog even stand gehouden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En toch werd er in elk geval nog zo veel weerstand geboden dat de Duitsers tapijtbombardementen op steden een redelijke oplossing vonden.
Als het Nederlandse leger van toen net zo veel weerstand had geboden als het Afghaanse leger van nu dan hadden de Duitsers al in hadden gehad voor de lunch op 10 mei.
En het is natuurlijk niet te vergelijken, een inval door een overmachtig buitenlands leger. Als de Urkers en Staphorsters nou gewapenderhand het hele land hadden overgenomen, dan had hij een punt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Nederland heeft tenminste nog even stand gehouden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Den_Haag
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Afsluitdijk
Ben dat niet met je eens.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij kapituleerden natuurlijk ook vrij makkelijk, al heeft men in het leger wel hard gevochten.
Ik vrees ook voor Shukria Barakzai. Hoewel ik denk dat ze Kabul inmiddels ontvlucht is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gisteren gelezen over die Gulali Mohammadi op nu.nl, hele dappere vrouw.
Meer ballen dan de Afghaanse mannen.
Ben alleen bang voor haar dat het slecht zal aflopen met.
Vrees het ook. Haar broer is al vermoord, zij wordt al bedreigd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gisteren gelezen over die Gulali Mohammadi op nu.nl, hele dappere vrouw.
Meer ballen dan de Afghaanse mannen.
Ben alleen bang voor haar dat het slecht zal aflopen met.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is duidelijk dat de bevolking hier achter staat. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat we daar eigenlijk als westerse landen daar te zoeken hadden. Ik heb nog nooit zo'n armoedige droge kale vlakte gezien. geiten zijn daar nog het intelligentste wat daar rondloopt.
Klopt, degenen die hebben gevochten hebben dat (met antiek materiaal nota bene) echt gigantisch hard gedaan en daarom zijn de Duitsers overgegaan tot het bombarderen van Rotterdam en Middelburg. De kapitulatie kwam echter relatief gezien vrij snel, de Belgen hielden het iets langer vol (en ik weet dat die wat hulp van de Fransen kregen itt tot wij). Ook Polen heeft veel meer schade geleden voordat men zich overgaf. Tijdens de bezetting was het Nederlands verzet vrij mager. Wij zijn niet het volk dat onze vrijheden het hardst heeft bevochten tijdens WO2 en de Nederlandse pragmatische houding had in zekere zin wel overeenkomsten met die van de Afghanen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben dat niet met je eens.
Voor zo'n klein land als dat we waren, waren we schijt vervelend, vonden de duitsers.
Zoals een andere poster opmerkte, dat vervelende verzet wat maar niet ophield was reden om Rotterdam te bombarderen.
Waar baseer je op dat wij gemakkelijk ons overgaven? Hollywood films?
Dat Twitter er een erg dubieuze moraal op na houdt is niet nieuwquote:
quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:28 schreef Hamzoef het volgende:
Is die dienstplicht dan alleen voor mensen die actief geweest zijn bij defensie en daarvan geprofiteerd hebben, neem ik aan, toch?
Om te beginnen is de dienstplicht niet afgeschaft maar de opkomstplicht is opgeschort. In het theoretische geval dat deze gereactiveerd wordt, wat in de praktijk onmogelijk is aangezien defensie totaal niet meer is ingericht op een dienstplichtig leger (geen infra, middelen, geld, materiaal, ruimte, oefengebieden etc.) gaat iedereen die een brief gekregen heeft richting de keuring en zal gekeurd gaan worden waarna af- of goedkeur volgt. Afgekeurden kunnen weer thuis bier drinken en de goedgekeurde keurlingen gaan de AMO (Algemene Militaire Opleiding) in en worden klaargestoomd om als soldaat ingezet te worden bij het desbetreffende onderdeel waar ze geplaatst worden. Dit deels op basis van de score van de keuring. Dom volk wat fysiek wel goed inelkaar zit gaat naar de infanterie bv...quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:31 schreef Hamzoef het volgende:
Wacht even. Ik heb een Nederlands paspoort. Wil jij zeggen dat de Nederlandse overheid mij kan verplichten deel te nemen aan gevechtshandelingen terwijl ik nooit iets met het Nederlandse leger te maken gehad heb? Dat geloof ik niet.
Klopt, dienstplichtigen konden alleen op vrijwilige basis buiten het Koninkrijk ingezet/ uitgezonden worden, dat was ook een standaard vraag bij de keuring of je dat wilde of niet. Voordat UNIFIL (Libanon) eind '70 begin '80 ging spelen waren er heen hele hoop dienstplichtigen die "Ja" zeiden of ze uitgezonden wilden worden want het zg. "uitzendbataljon" was gestationeerd in Zuidlaren en iedereen die daar een beetje bij in de buurt woonde hoopte op die manier dicht bij huis geplaatst te worden zodat je wat vaker/ sneller thuis kon zijn. Todat er beslist werd dat de club op uitzending moest naar Libanon (UNIFIL/ Dutchbatt)... Daar hadden ze even geen rekening mee gehouden, maar ja, ze hadden ja gezegd dus daar werden ze mooi aan gehouden...quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:46 schreef sp3c het volgende:
1940 was er best kans op een (eigen) oorlog op het eigen grondgebied
En dienstplichtigen buiten het eigen grondgebied inzetten is juridisch wat lastig iirc
Ja, als je je overgeeft, gaat het overgeven idd ineens vrij snel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:02 schreef -XOR- het volgende:
Die overgave kwam echter relatief gezien vrij snel,
333 pagina's.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
Voor diegenen die menen dat de taliban gigantische steun geniet onder de Afghaanse bevolking is dit misschien wel interessant leesvoer: https://asiafoundation.or(...)rvey_Full-Report.pdf
Lees vooral de stukjes over vrouwenrechten en democratie.
333 pagina'squote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
Voor diegenen die menen dat de taliban gigantische steun geniet onder de Afghaanse bevolking is dit misschien wel interessant leesvoer: https://asiafoundation.or(...)rvey_Full-Report.pdf
Is dit een voorbeeld van dat er geen steun is? Want dan is het een vrij beroerd voorbeeld, gezien het juist de achterlijke denkwijze onder Afghanen aantoont.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
Klopt, uiteindelijk waren we gewoon kansloos en was dat ook gewoon de beste optie. Waar het me om ging was dat wij veel minder verlies van burgers en cultureel erfgoed accepteerden dan bijvoorbeeld Polen. Ook Antwerpen werd bijvoorbeeld gebombardeerd en daarbij kwamen meer mensen om dan bij het bombardement op Rotterdam.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, als je je overgeeft, gaat het overgeven idd ineens vrij snel.
Maar antwoord is natuurlijk dat als we dat niet gedaan hadden, Amsterdam en/of Utrecht had gevolgd.
quote:
De executive summary bovenaan is maar een paar pagina's. Dat moet te behappen zijn.quote:
Oh ok. Waar doel je precies op?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is dit een voorbeeld van dat er geen steun is? Want dan is het een vrij beroerd voorbeeld, gezien het juist de achterlijke denkwijze onder Afghanen aantoont.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant; wat heeft de taliban gepost dat niet volgens de regels van twitter mag?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat Twitter er een erg dubieuze moraal op na houdt is niet nieuw
Ja maar dat is hun cultuur wat er in Afghanistan gebeurd en dat moeten wij respecteren. Donald Trump is blank en westers en dat zijn de echte racisten. Niet de extremisten zoals Taliban.quote:
Kan je het niet ff copy/pasten/duiden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
De executive summary bovenaan is maar een paar pagina's. Dat moet te behappen zijn.
Oh allemaal witte mannen en vrouwen in San Francisco gaan vertellen wat Afghanen echt vindenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, maar wat is een groot deel? 20%, 40%, 60%?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh allemaal witte mannen en vrouwen in San Francisco gaan vertellen wat Afghanen echt vinden
Jammer joh, de realiteit toont aan dat een groot deel van de bevolking de Taliban gewoon steunt
Ziet eruit als een redelijk representatieve streekproef en een degelijk opgezet onderzoek. Heb je ook inhoudelijk commentaar op de methodologie?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh allemaal witte mannen en vrouwen in San Francisco gaan vertellen wat Afghanen echt vinden
Hoe groot is dat deel volgens jou?quote:Jammer joh, de realiteit toont aan dat een groot deel van de bevolking de Taliban gewoon steunt
Op dit punt zou je de CIA etc ook niet blij maken als je ze van twitter keilt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant; wat heeft de taliban gepost dat niet volgens de regels van twitter mag?
Behalve de naam 'charlotte' vind ik de rest nou niet echt westers klinken onder het kopje 'Authors'quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jammer joh, de realiteit toont aan dat een groot deel van de bevolking de Taliban gewoon steunt
Ik vertrouw er op dat mocht ik ooit opgeroepen worden, ik mijn ware identiteit aan jou kenbaar maak, en jij dan regelt dat ik linea recta ongeschikt verklaard word, want nationale veiligheid en zo, "die Probeer wil je er echt niet bij hebben, dat gaat geheid mis!" oid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef AchJa het volgende:
Even als sidestep, ik lees de opmerkingen van @:Hamzoef net over de dienstplicht:
[zeer informatief stuk]
Is totaal geen risico, daar zit nul komma nul serieuze luchtverdediging. Zelfs de Stingers die ze ooit van de Amerikanen hebben gekregen doen het al lang niet meer...quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, dat de route op deze manier relatief recht is weet ik, maar die route is toch niet enorm veel duurder als je een klein stukje uitwijkt en niet over Afghanistan vliegt? Ik zou me er als maatschappij toch niet prettig bij voelen om passagiers over zo'n land te vliegen nu.
Geen flauw idee. Waarom moet ik dat kwantificeren? Het is gewoon onmogelijk een land als Afghanistan te veroveren zonder lokale steun. De Sovjets lukte het niet, de Amerikanen is het niet gelukt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ziet eruit als een redelijk representatieve streekproef. Heb je ook inhoudelijk commentaar op de methodologie?
[..]
Hoe groot is dat deel volgens jou?
grasquote:
Waarom zou Biden dat besluit willen terugdraaien dan? Het is juist een goed besluit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Biden had de macht om het besluit van Trump terug te draaien, dus ja hij is mee schuldig he.
Staat volledig los van hoe debiel Trump al dan niet is, Biden is erg zwak in deze.
Goh, het feit dat ze een jihadistische organisatie zijn zou normaal al genoeg reden moeten zijn om ze te weren van het platform?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant; wat heeft de taliban gepost dat niet volgens de regels van twitter mag?
Omdat je anders maar wat lult.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Waarom moet ik dat kwantificeren?
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.quote:Het is gewoon onmogelijk een land als Afghanistan te veroveren zonder lokale steun.
Biden is die flauwekul daar niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Dat de kans groot was dat het plan zou mislukken was geen geheim. Biden steekt nu juist zijn nek uit om het weer terug te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falenquote:
omdat de gemiddelde Afghaan op je begint te schieten als je voor zijn deur stoptquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je anders maar wat lult.
[..]
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijkquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom zou Biden dat besluit willen terugdraaien dan? Het is juist een goed besluit.
De manier waarop is natuurlijk de blunder. Vooral als je ziet hoe eenvoudig het nu gaat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Biden is die flauwekul niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Biden steekt juist zijn nek uit om het weer om te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falen
Dus de Amerikanen hebben tot deze huidige terugtrekking, Afghanistan nooit echt veroverd? Waarom moet het dan eerst tot terugtrekking van de Amerikanen komen voordat de Taliban de hele shit weer overneemt?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Waarom moet ik dat kwantificeren? Het is gewoon onmogelijk een land als Afghanistan te veroveren zonder lokale steun. De Sovjets lukte het niet, de Amerikanen is het niet gelukt.
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakkenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Biden is die flauwekul daar niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Dat de kans groot was dat het plan zou mislukken was geen geheim. Biden steekt nu juist zijn nek uit om het weer terug te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falen
Zo moeilijk is dat nietquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je anders maar wat lult.
[..]
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.
Hoe dan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakken
Een gevaar voor eigen troepen!!!quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:14 schreef probeer het volgende:
Ik vertrouw er op dat mocht ik ooit opgeroepen worden, ik mijn ware identiteit aan jou kenbaar maak, en jij dan regelt dat ik linea recta ongeschikt verklaard word, want nationale veiligheid en zo, "die Probeer wil je er echt niet bij hebben, dat gaat geheid mis!" oid.
Lijkt me de enige juiste optie idd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Tot het einde der tijden daar blijven?
Die ging deals sluiten met de Taliban of all people ja, je kunt je afvragen of dat het beste idee ooit isquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakken
misschien wel. Als daardoor de dreiging naar het westen kan worden beperkt is dat in ieder geval een investering om over na te denken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Zijn hartstikke gastvrije mensen hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de gemiddelde Afghaan op je begint te schieten als je voor zijn deur stopt
De Taliban nemen nu de grote steden en militaire basissen in. Echte controle over het land hebben ze nooit gehadquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus de Amerikanen hebben tot deze huidige terugtrekking, Afghanistan nooit echt veroverd? Waarom moet het dan eerst tot terugtrekking van de Amerikanen komen voordat de Taliban de hele shit weer overneemt?
Dat de Taliban nu het land terugneemt, impliceert toch wel sterk dat het daarvoor in handen van de Amerikanen was, nietwaar?
Die steun was in elk geval minder groot dan de steun voor de huidige regering. En ondanks dat jij roept dat het tegendeel het geval is heb ik jou daar nog geen bewijs voor zien aandragen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet
Die hele mythe van de Taliban als buitenlandse bezetter die de arme bevolking onderdrukt begint een beetje treurig te worden. De Taliban was er voor de Amerikaanse invasie. Ze hebben 20 jaar bezetting overleefd. En nu de Amerikanen weg zijn hebben ze in een paar maanden het land onder controle
Dat kan niet zonder lokale steun
quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me de enige juiste optie idd.
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
misschien wel. Als daardoor de dreiging naar het westen kan worden beperkt is dat in ieder geval een investering om over na te denken.
De vluchtelingenstroom (net naar de vs maar in dit geval wel de eu) bij de bron aanpakken
niet als je het land in wil nemenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zijn hartstikke gastvrije mensen hoor.
Valt echt te vergelijken iddquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.
Bedoelde dat kolonisme al een aantal decennia zijn glans heeft verloren.quote:
Jij snapt 'm!quote:
Sja het is of dat of iedereen die een andere mening heeft bungelt aan een touw in Afghanistan. Dan maar het minst van tweede kwaden niet?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoelde dat kolonisme al een aantal decennia zijn glans heeft verloren.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:29 schreef probeer het volgende:
In hoeverre mag een officier een soldaat fysiek aanpakken wanneer die soldaat hem recht in zijn gezicht uitscheldt?
Is er wel sprake van gevechten dan? Volgens mij rijden ze zo door.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat 80.000 talibanstrijders het winnen van een leger van 300.000 man met veel beter materiaal?
Die 300.000 man hebben zich min of meer direct overgegeven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat 80.000 talibanstrijders het winnen van een leger van 300.000 man met veel beter materiaal?
Daar heb je natuurlijk gelijk in.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sja het is of dat of iedereen die een andere mening heeft bungelt aan een touw in Afghanistan. Dan maar het minst van tweede kwaden niet?
want? Hele andere tijden. En dankzij die tijd kan jij leven zoals je nu leeft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.
Dat Afghaanse leger is een totale mislukking zonder enige organisatie, in tegenstelling tot de taliban. Er wordt dan ook amper gevochten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Met mijn boerenverstand zou ik zeggen, rustig. Stel even dat Afghanistan Nederland is, dan zou ik ergens in een hoek beginnen. Friesland of Limburg. Daar terugtrekken en dan kijken hoe het gaat. Kun je eventueel bijsturen en voorkom je dat het hele land wordt overlopen. Gaat dat goed, dan trek jij je terug uit Groningen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Wanneer mijn doel is om niet te hoeven vechten in een oorlog. Zo'n plek waar er een reële kans is om zelf dood te gaan en/of anderen te doden. Hoe hoog denk je dat 'een boete krijgen' dan scoort op mijn lijstje van 'zaken om me zorgen over te maken?'quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:30 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan krijg je gewoon een dikke boete.
De Taliban had al van meet af aan ingebed moeten worden in het nieuw te vormen politieke systeem ipv die 'we don't negotiate with terrorists'-houding.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.
Dat de aftocht zo georganiseerd is dat de Taliban het in een weekje weer in handen heeft is wel de verantwoordelijkheid van Biden. Van wie anders?
The Green Zone vlakbij TK:quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.
Dat de aftocht zo georganiseerd is dat de Taliban het in een weekje weer in handen heeft is wel de verantwoordelijkheid van Biden. Van wie anders?
Er zit je kennelijk iets dwars. Praat er eens met een professional over ofzoquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen als je na 20 jaar met je staart tussen de benen halsoverkop je ambassade personeel moet airliften terwijl je 4 weken geleden met een stalen gezicht staat te verkondigen dat dat niet zou gaan gebeuren ?
Voor sommige mensen kan debiel seniel Biden echt niks fout doen hè? Ongelooflijk.
Mijn aanname, maar kan het zijn dat de Afghanen liever hebben dat de taliban de leiding heeft?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat Afghaanse leger is een totale mislukking zonder enige organisatie, in tegenstelling tot de taliban. Er wordt dan ook amper gevochten.
Dat leger heeft al die tijd graag geld aangenomen , maar nu het tijd is er iets voor te doen, geven ze niet thuis.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Eerder een gevalletje van de riemen mee naar huis nemen en de mensen in het bootje waar je ze zelf ingestopt hebt het lekker laten uitzoeken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijn
Klopt. Fijn dat we elkaar daarin herkennenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De Taliban nemen nu de grote steden en militaire basissen in. Echte controle over het land hebben ze nooit gehad
Maar leuk dat je de discussie hiernaar draaitniets inhoudelijks te vertellen zeker
Neh we/ze hadden daar nooit moeten zitten in eerste instantie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaaldquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijk
Dit is vooral winst voor de haatbaarden inclusief backing, zoals Pakistan en China
Neh we/ze hadden daar nooit moeten zitten in eerste instantie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaaldquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijk
Dit is vooral winst voor de haatbaarden inclusief backing, zoals Pakistan en China
Eens, de aftocht is niets om trots op te zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar die aanname klopt niet. De steun voor de Taliban onder de Afghaanse bevolking bedraagt slechts zo'n 15%.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:35 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mijn aanname, maar kan het zijn dat de Afghanen liever hebben dat de taliban de leiding heeft?
Het onvermijdelijke uitstellen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand zou ik zeggen, rustig. Stel even dat Afghanistan Nederland is, dan zou ik ergens in een hoek beginnen. Friesland of Limburg. Daar terugtrekken en dan kijken hoe het gaat. Kun je eventueel bijsturen en voorkom je dat het hele land wordt overlopen. Gaat dat goed, dan trek jij je terug uit Groningen.
Heb je ook wat kekke selfies / eigen foto's? (jezelf onherkenbaar gemaakt natuurlijk, ik zou die anarchistische linkse fuckers op dit forum niet vertrouwen als ik jou was hoor)quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
The Green Zone vlakbij TK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het had ook nog veel beroerder kunnen aflopen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eerder een gevalletje van de riemen mee naar huis nemen en de mensen in het bootje waar je ze zelf ingestopt hebt het lekker laten uitzoeken.
300.000 man bestaat uit 180.000 soldaten en de rest politie en andere takken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
En die 15% geeft een reëel beeld van de werkelijkheid in zo'n land?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar die aanname klopt niet. De steun voor de Taliban onder de Afghaanse bevolking bedraagt slechts zo'n 15%.
Volgens mij wel ja. Waarom niet? Heb jij iets anders dan aannames op basis waarvan je andere conclusies kan trekken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En die 15% geeft een reëel beeld van de werkelijkheid in zo'n land?
Daarom stel ik ook vragen Hans.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Waarom niet? Heb jij iets anders dan aannames op basis waarvan je andere conclusies kan trekken?
Tja, je kan het beste hopen. Maar ook als het niet lukt, dan heb je wel tijd om je burgerpersoneel te evacueren. Zij lijken nu mild, maar als die baarden het op hun heupen krijgen, dan wordt het nu een bloedbad. Dit is sowieso een blunder van die ouwe gek in het Witte huis.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het onvermijdelijke uitstellen.
Je zal ooit je hielen moeten lichten, en 2 minuten later is de taliban weer helemaal terug van weg geweest.
Het aankijken = blijven.
Ja hoor geloof je het zelf.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar die aanname klopt niet. De steun voor de Taliban onder de Afghaanse bevolking bedraagt slechts zo'n 15%.
Maar zonder inhoudelijke kritiek op het onderzoek komen we met die twijfels niet veel verder. Volgens mij was het percentage 13%, dus stel ze zitten er een factor 2 naast dan zit je nog steeds op een minderheid van zo'n 25%.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:41 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Daarom stel ik ook vragen Hans.
Het is vrij normaal om in zo'n land twijfels te hebben in de betrouwbaarheid van zulke statistieken.
Ook ik heb alles al gezien en zal niet heel snel onder de indruk raken...quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:29 schreef probeer het volgende:
Jij snapt 'm!
En stel je eens voor dat, door enorm toeval, jij leiding over mij zou krijgen. Alleen al de gedachte daar aan, zal genoeg zijn om nu al migraine van te krijgen.
Achja als stopwoordje. Genderverandering puur en alleen om jou te ergeren.
Ik ben iig alvast geen officier maar onderofficier.quote:In hoeverre mag een officier een soldaat fysiek aanpakken wanneer die soldaat hem recht in zijn gezicht uitscheldt?
Advocaat van de duivel ...quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb genoeg foto's maar ik ga geen foto's posten waar ik zelf en of collega's op staan. Ook niet "onherkenbaar".quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je ook wat kekke selfies / eigen foto's? (jezelf onherkenbaar gemaakt natuurlijk, ik zou die anarchistische linkse fuckers op dit forum niet vertrouwen als ik jou was hoor)
asisitent Sergeantquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben iig alvast geen officier maar onderofficier.![]()
Vast en zeker niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook ik heb alles al gezien en zal niet heel snel onder de indruk raken...
Potato tomato. Allemaal 'van boven'.quote:Ik ben iig alvast geen officier maar onderofficier.![]()
Hah, geweldig. Je mag dus serieus actief aanzetten tot mishandeling door derden? Dat is eh, officieus beleid?quote:Maar om antwoord op je vraag te geven, niet. Dus je mag niet geslagen worden of op de grond gegooid worden ofzo. Maar dat is ook helemaal niet nodig want dat laat ik de rest van de eenheid, lees je eigen kamergenoten, groep en peloton wel oplossen. Want dan worden er gewoon wat nachtelijke alarmen tegenaan gegooid, extra inspecties, bijzondere sportlessen, crash moves etc. waarbij we laten merken dat iedereen dit aan jouw gedrag te danken heeft... Moet je eens kijken wat er dan gaat gebeuren.
Vanzelfsprekend niet. Ik loop maar wat te grollen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb genoeg foto's maar ik ga geen foto's posten waar ik zelf en of collega's op staan. Ook niet "onherkenbaar".
Ikzelf geloof dat prima.quote:
Zou jij zeggen de vijand te steunen ? Maar of het nou de taliban, Al Qaeda of El Nusra is bij wijzen van spreken het gaat erom of de bevolking die strenge religieuze wetten wil steunen en dat is nergens zo hoog als in Afghanistanquote:
Haha, leger betaalt best goed toch?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
asisitent Sergeant
Salaris 1500 euro netto PM
Nee, er wordt niet aangezet tot mishandeling want dan hebben die lui een uitdaging en dat weten ze ook wel. Je wordt gewoon een buitenbeentje en een soort Remy... Dan ga je vanzelf wel weer netjes meedoen met de rest.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:49 schreef probeer het volgende:
Hah, geweldig. Je mag dus serieus actief aanzetten tot mishandeling door derden? Dat is eh, officieus beleid?
Of de steun vanuit het leger en de bevolking is veel hoger dan gedacht of het zijn grotendeels lafaarden die niet voor hun vrijheid willen vechten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel ...
Wanneer een organisatie uit [insert land] me vraagt of ik de vijand van het leger [zelfde land] steun, dan is mijn antwoord sowieso nee.
Natuurlijk, maar je kan ook kijken naar de trend en naar de antwoorden over andere zaken zoals vrouwenrechten en democratische principes.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel ...
Wanneer een organisatie uit [insert land] me vraagt of ik de vijand van het leger [zelfde land] steun, dan is mijn antwoord sowieso nee.
Hoe hoog: 20%, 40%, 60%, 80%?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou jij zeggen de vijand te steunen ? Maar of het nou de taliban, Al Qaeda of El Nusra is bij wijzen van spreken het gaat erom of de bevolking die strenge religieuze wetten wil steunen en dat is nergens zo hoog als in Afghanistan
Groepsdruk 101, makes sense. Dus niet meteen zeep in sok praktijken, ok.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, er wordt niet aangezet tot mishandeling want dan hebben die lui een uitdaging en dat weten ze ook wel. Je wordt gewoon een buitenbeentje en een soort Remy... Dan ga je vanzelf wel weer netjes meedoen met de rest.
Picserver doet het helaas niet meer... Ik heb in 2006 hier nog wel wat foto's lopen posten: NWS / [Nederlanders in Afganistan] Deel 4quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:50 schreef probeer het volgende:
Vanzelfsprekend niet. Ik loop maar wat te grollen.
Asisten sergeant? Wat is dat nou weer?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
asisitent Sergeant
Salaris 1500 euro netto PM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |