Is er wel sprake van gevechten dan? Volgens mij rijden ze zo door.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat 80.000 talibanstrijders het winnen van een leger van 300.000 man met veel beter materiaal?
Die 300.000 man hebben zich min of meer direct overgegeven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat 80.000 talibanstrijders het winnen van een leger van 300.000 man met veel beter materiaal?
Daar heb je natuurlijk gelijk in.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sja het is of dat of iedereen die een andere mening heeft bungelt aan een touw in Afghanistan. Dan maar het minst van tweede kwaden niet?
want? Hele andere tijden. En dankzij die tijd kan jij leven zoals je nu leeft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.
Dat Afghaanse leger is een totale mislukking zonder enige organisatie, in tegenstelling tot de taliban. Er wordt dan ook amper gevochten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Met mijn boerenverstand zou ik zeggen, rustig. Stel even dat Afghanistan Nederland is, dan zou ik ergens in een hoek beginnen. Friesland of Limburg. Daar terugtrekken en dan kijken hoe het gaat. Kun je eventueel bijsturen en voorkom je dat het hele land wordt overlopen. Gaat dat goed, dan trek jij je terug uit Groningen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Tot het einde der tijden daar blijven?
Wanneer mijn doel is om niet te hoeven vechten in een oorlog. Zo'n plek waar er een reële kans is om zelf dood te gaan en/of anderen te doden. Hoe hoog denk je dat 'een boete krijgen' dan scoort op mijn lijstje van 'zaken om me zorgen over te maken?'quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:30 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan krijg je gewoon een dikke boete.
De Taliban had al van meet af aan ingebed moeten worden in het nieuw te vormen politieke systeem ipv die 'we don't negotiate with terrorists'-houding.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Tot het einde der tijden daar blijven?
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.
Dat de aftocht zo georganiseerd is dat de Taliban het in een weekje weer in handen heeft is wel de verantwoordelijkheid van Biden. Van wie anders?
The Green Zone vlakbij TK:quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is duidelijk dat de bevolking hier achter staat. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat we daar eigenlijk als westerse landen daar te zoeken hadden. Ik heb nog nooit zo'n armoedige droge kale vlakte gezien. geiten zijn daar nog het intelligentste wat daar rondloopt.
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.
Dat de aftocht zo georganiseerd is dat de Taliban het in een weekje weer in handen heeft is wel de verantwoordelijkheid van Biden. Van wie anders?
Er zit je kennelijk iets dwars. Praat er eens met een professional over ofzoquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen als je na 20 jaar met je staart tussen de benen halsoverkop je ambassade personeel moet airliften terwijl je 4 weken geleden met een stalen gezicht staat te verkondigen dat dat niet zou gaan gebeuren ?
Voor sommige mensen kan debiel seniel Biden echt niks fout doen hè? Ongelooflijk.
Mijn aanname, maar kan het zijn dat de Afghanen liever hebben dat de taliban de leiding heeft?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat Afghaanse leger is een totale mislukking zonder enige organisatie, in tegenstelling tot de taliban. Er wordt dan ook amper gevochten.
Dat leger heeft al die tijd graag geld aangenomen , maar nu het tijd is er iets voor te doen, geven ze niet thuis.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Eerder een gevalletje van de riemen mee naar huis nemen en de mensen in het bootje waar je ze zelf ingestopt hebt het lekker laten uitzoeken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke daar heb je een punt. Dat ziet er niet goed uit maar dit zou ik ook geen falen willen noemen eigenlijk. Meer een situatie van roeien met de riemen die er zijn
Klopt. Fijn dat we elkaar daarin herkennenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De Taliban nemen nu de grote steden en militaire basissen in. Echte controle over het land hebben ze nooit gehad
Maar leuk dat je de discussie hiernaar draaitniets inhoudelijks te vertellen zeker
Neh we/ze hadden daar nooit moeten zitten in eerste instantie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaaldquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijk
Dit is vooral winst voor de haatbaarden inclusief backing, zoals Pakistan en China
Neh we/ze hadden daar nooit moeten zitten in eerste instantie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaaldquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijk
Dit is vooral winst voor de haatbaarden inclusief backing, zoals Pakistan en China
Eens, de aftocht is niets om trots op te zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakken
Maar die aanname klopt niet. De steun voor de Taliban onder de Afghaanse bevolking bedraagt slechts zo'n 15%.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:35 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mijn aanname, maar kan het zijn dat de Afghanen liever hebben dat de taliban de leiding heeft?
Het onvermijdelijke uitstellen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand zou ik zeggen, rustig. Stel even dat Afghanistan Nederland is, dan zou ik ergens in een hoek beginnen. Friesland of Limburg. Daar terugtrekken en dan kijken hoe het gaat. Kun je eventueel bijsturen en voorkom je dat het hele land wordt overlopen. Gaat dat goed, dan trek jij je terug uit Groningen.
Heb je ook wat kekke selfies / eigen foto's? (jezelf onherkenbaar gemaakt natuurlijk, ik zou die anarchistische linkse fuckers op dit forum niet vertrouwen als ik jou was hoor)quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
The Green Zone vlakbij TK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het had ook nog veel beroerder kunnen aflopen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eerder een gevalletje van de riemen mee naar huis nemen en de mensen in het bootje waar je ze zelf ingestopt hebt het lekker laten uitzoeken.
300.000 man bestaat uit 180.000 soldaten en de rest politie en andere takken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
En die 15% geeft een reëel beeld van de werkelijkheid in zo'n land?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar die aanname klopt niet. De steun voor de Taliban onder de Afghaanse bevolking bedraagt slechts zo'n 15%.
Volgens mij wel ja. Waarom niet? Heb jij iets anders dan aannames op basis waarvan je andere conclusies kan trekken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En die 15% geeft een reëel beeld van de werkelijkheid in zo'n land?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |