Goh, het feit dat ze een jihadistische organisatie zijn zou normaal al genoeg reden moeten zijn om ze te weren van het platform?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant; wat heeft de taliban gepost dat niet volgens de regels van twitter mag?
Omdat je anders maar wat lult.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Waarom moet ik dat kwantificeren?
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.quote:Het is gewoon onmogelijk een land als Afghanistan te veroveren zonder lokale steun.
Biden is die flauwekul daar niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Dat de kans groot was dat het plan zou mislukken was geen geheim. Biden steekt nu juist zijn nek uit om het weer terug te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falenquote:
omdat de gemiddelde Afghaan op je begint te schieten als je voor zijn deur stoptquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je anders maar wat lult.
[..]
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.
Nou dat hangt maar af vanuit wiens standpunt je het bekijkt natuurlijkquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom zou Biden dat besluit willen terugdraaien dan? Het is juist een goed besluit.
De manier waarop is natuurlijk de blunder. Vooral als je ziet hoe eenvoudig het nu gaat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Biden is die flauwekul niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Biden steekt juist zijn nek uit om het weer om te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falen
Dus de Amerikanen hebben tot deze huidige terugtrekking, Afghanistan nooit echt veroverd? Waarom moet het dan eerst tot terugtrekking van de Amerikanen komen voordat de Taliban de hele shit weer overneemt?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Waarom moet ik dat kwantificeren? Het is gewoon onmogelijk een land als Afghanistan te veroveren zonder lokale steun. De Sovjets lukte het niet, de Amerikanen is het niet gelukt.
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakkenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Biden is die flauwekul daar niet aangegaan. Dat hebben we aan Bush te danken. Dat de kans groot was dat het plan zou mislukken was geen geheim. Biden steekt nu juist zijn nek uit om het weer terug te draaien. Zonder zich te laten leiden door dat ook Trump wilde terugtrekken. Ik zou eerder zeggen dat een teken is van moed ipv falen
Zo moeilijk is dat nietquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je anders maar wat lult.
[..]
Waarom? Zo moeilijk is dat niet wanneer er geen stabiele en zelfstandige militaire macht is en de bevolking murw is na 60 jaar ellende.
Hoe dan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakken
Een gevaar voor eigen troepen!!!quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:14 schreef probeer het volgende:
Ik vertrouw er op dat mocht ik ooit opgeroepen worden, ik mijn ware identiteit aan jou kenbaar maak, en jij dan regelt dat ik linea recta ongeschikt verklaard word, want nationale veiligheid en zo, "die Probeer wil je er echt niet bij hebben, dat gaat geheid mis!" oid.
Lijkt me de enige juiste optie idd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Tot het einde der tijden daar blijven?
Die ging deals sluiten met de Taliban of all people ja, je kunt je afvragen of dat het beste idee ooit isquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beiden hebben het gigantisch verneukt natuurlijk. Maar die seniele opa had dit wel iets beter kunnen aanpakken
misschien wel. Als daardoor de dreiging naar het westen kan worden beperkt is dat in ieder geval een investering om over na te denken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dan.
Tot het einde der tijden daar blijven?
Zijn hartstikke gastvrije mensen hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de gemiddelde Afghaan op je begint te schieten als je voor zijn deur stopt
De Taliban nemen nu de grote steden en militaire basissen in. Echte controle over het land hebben ze nooit gehadquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus de Amerikanen hebben tot deze huidige terugtrekking, Afghanistan nooit echt veroverd? Waarom moet het dan eerst tot terugtrekking van de Amerikanen komen voordat de Taliban de hele shit weer overneemt?
Dat de Taliban nu het land terugneemt, impliceert toch wel sterk dat het daarvoor in handen van de Amerikanen was, nietwaar?
Die steun was in elk geval minder groot dan de steun voor de huidige regering. En ondanks dat jij roept dat het tegendeel het geval is heb ik jou daar nog geen bewijs voor zien aandragen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet
Die hele mythe van de Taliban als buitenlandse bezetter die de arme bevolking onderdrukt begint een beetje treurig te worden. De Taliban was er voor de Amerikaanse invasie. Ze hebben 20 jaar bezetting overleefd. En nu de Amerikanen weg zijn hebben ze in een paar maanden het land onder controle
Dat kan niet zonder lokale steun
quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me de enige juiste optie idd.
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
misschien wel. Als daardoor de dreiging naar het westen kan worden beperkt is dat in ieder geval een investering om over na te denken.
De vluchtelingenstroom (net naar de vs maar in dit geval wel de eu) bij de bron aanpakken
niet als je het land in wil nemenquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zijn hartstikke gastvrije mensen hoor.
Valt echt te vergelijken iddquote:Op zondag 15 augustus 2021 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
We gaan gewoon weer full VOC Mentaliteit.
Bedoelde dat kolonisme al een aantal decennia zijn glans heeft verloren.quote:
Jij snapt 'm!quote:
Sja het is of dat of iedereen die een andere mening heeft bungelt aan een touw in Afghanistan. Dan maar het minst van tweede kwaden niet?quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoelde dat kolonisme al een aantal decennia zijn glans heeft verloren.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:29 schreef probeer het volgende:
In hoeverre mag een officier een soldaat fysiek aanpakken wanneer die soldaat hem recht in zijn gezicht uitscheldt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |