Van New York naar Mumbai, dat móet echt koste wat het kost precies over Afghanistan?quote:
Was Trump ook.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:10 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval bejaard
Het blijft verbazingwekkend dat beide partijen met deze kandidaten kwamen. Zegt veel over de VSquote:
Geïnspireerd door IS wat gecreëerd is in het machtsvacuüm achter gelaten door de VS na hun gelogen oorlog om grondstoffen onder het mom van wmd's. Amerika's schuld dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Rambolin het volgende: [..] Was een Tunesiër The driver was Mohamed Lahouaiej-Bouhlel, a Tunisian living in France.
Niet perse, maar vanwege de luchtstromen (en op een bol is de route veel rechter) kost dat wel het minste brandstof.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van New York naar Mumbai, dat móet echt koste wat het kost precies over Afghanistan?
[ afbeelding ]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
snel daarna wordt het ons probleem. Die blijven niet eeuwig in Turkije hangen.
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.quote:Talibanwoordvoerder: Vrouwen mogen blijven werken en naar school, wel met hijab
De taliban zeggen vrouwenrechten te respecteren en vrouwen geen toegang te zullen ontzeggen tot onderwijs en werk. Wel moeten vrouwen als de taliban aan de macht zijn een hijab dragen.
De verwachting is dat de Afghaanse president Ghani vandaag nog zal aftreden en de macht zal overdragen aan de taliban. Die hebben de hoofdstad Kabul omcirkeld, maar zeggen in te zetten op een vreedzame machtsoverdracht.
Was het maar zo een feest en zo simpel. Ik ben voor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.
Nou ja, dat de route op deze manier relatief recht is weet ik, maar die route is toch niet enorm veel duurder als je een klein stukje uitwijkt en niet over Afghanistan vliegt? Ik zou me er als maatschappij toch niet prettig bij voelen om passagiers over zo'n land te vliegen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet perse, maar vanwege de luchtstromen (en op een bol is de route veel rechter) kost dat wel het minste brandstof.
Turkije-deal IIquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dat is genoeg toch? Wie gaat er wat aan doen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heeft de Taliban eigelijk wel genoeg mensen om die steden te behouden? Of staat daar nu een jeep met twee man per stad?
De komende anderhalve week ofzo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.
Haha.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
volgens rtl worden vrouwenrechten nog wel gerespecteerd zegt talibanwoordvoerder.
Dat is uiteraard te hopen maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de bevolking de taliban iets meer steunt.quote:
Drama in the making voor de EUquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is uiteraard te hopen maar ik betwijfel het.
Hoe lang precies?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik niet, ik moet morgen werken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is genoeg toch? Wie gaat er wat aan doen?
Lees je anders gewoon in.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, zeker ook de schuld van Trump.
staat er niet bij helaas.quote:
Heeft de regering De Vries nog steeds vermoord?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Knap dat je nog zoiets kunt formuleren zonder over hersencellen te beschikken.
Er is niks onzin aan wat ik zeg; 20 jaar lang getraind worden je eigen land uit de shit te trekken om vervolgens als de laffe angsthaas naar de grens te vluchten zodra het spannend wordtquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:12 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat moet je ook je harses houden en geen onzin uitkramen.
Oorzaak gevolg.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:17 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Drama in the making voor de EU
Komt overal of de taliban te veel hooi op de vork neemt maar het te doen is zolang niemand ingrijpt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De Taliban is geen buitenlandse bezettingsmacht dus waarschijnlijk wel ja, de Taliban heeft veel steun onder de bevoking. Kun je wat van vinden maar het is wel zo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heeft de Taliban eigelijk wel genoeg mensen om die steden te behouden? Of staat daar nu een jeep met twee man per stad?
Tegenstrijdige berichten lees ik. Grote billboards en posters van vrouwen worden al verwijderd en overgeschilderd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
De Taliban is geen buitenlandse bezettingsmacht
Makkelijker gezegd dan gedaan. Door Europa's softe beleid kan er niks gedaan worden omdat ww2 er dan gelijk bijgehaald wordt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aan ons om dat op te lossen door niemand binnen te laten, vrij simpel.
'De Afghaan' identificeert zichzelf nauwelijks als een Afghaan, maar als lid van een van de stammen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:19 schreef Scorpie het volgende:
De Afghaan wil gewoon gedomineerd worden door een dictator, er is geen ruggengraat aanwezig bij de meesten.
Ongetwijfeld maar doen alsof een paar duizend buitenlandse strijders een oorlog kunnen winnen is wel wat lachwekkend, de steun onder de bevolking voor de Taliban is gewoon groot.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.
Raar zeg..quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:22 schreef KingRadler het volgende:
Amerikaanse Media geven Trump de schuld
Zucht*
Ja die onzin hebben we tot nu toe bij elke invasie gehoord. Kijk eens naar de resultaten van Amerikaanse invasies die zogenaamd veiligheid en stabiliteit zou brengen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Toch zijn er minstens 20 terreurgroepen plus duizenden 'foreign fighters' (volgens de VN Veiligheidsraad) die de Taliban momenteel steunen.
Waarom moet ik een succes opnoemen, ik heb toch niets geclaimd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja die onzin hebben we tot nu toe bij elke invasie gehoord. Kijk eens naar de resultaten van Amerikaanse invasies die zogenaamd veiligheid en stabiliteit zou brengen.
Noem een succes op.
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken. Biden is gewoon een seniele mongool gebleken. Foutje kan gebeurenquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Raar zeg..![]()
Al had Biden het niet hoeven doorzetten.
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dit is toch wel pijnlijk voor Biden denk ik. Niet dat het perse zijn fout is, maar dat de zittende president hier deels schuld van krijgt is logisch.
Refereerde naar de onzin over terreurgroepen die tot nu toe door het westen altijd als hulpmiddel zijn gebruikt om invasies te verrichten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:26 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Waarom moet ik een succes opnoemen, ik heb toch niets geclaimd.
Welke dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken.
Alsof Biden nu opeens Trump beleid klakkeloos uitvoertquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dit is toch wel pijnlijk voor Biden denk ik. Niet dat het perse zijn fout is, maar dat de zittende president hier deels schuld van krijgt is logisch.
had 90 uur moeten zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.
Na hun WMD-blunder in Irak kunnen we concluderen dat hun voorspellingen/inlichtingen nog steeds ondermaats zijn.
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Trump had een ander plan dan Biden qua terugtrekken. Biden is gewoon een seniele mongool gebleken. Foutje kan gebeuren
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof Biden nu opeens Trump beleid klakkeloos uitvoertBiden is gewoon een debiel gebleken.
Zo gaat het altijd in het begin. Eerst doen alsof ze de redelijkheid zelve zijn en langzaam maar zeker komen er berichten naar buiten over klopjachten op wat zij zien als collaborateurs en worden vrouwen langzaam alle publieke functies en onderwijsmogelijkheden ontnomen. De nijab wordt daarna wederom vervangen door een burka.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:15 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het is nooit mogelijk om daar zonder westerse interventie iets te maken van dat land.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.
Aan de andere kant, we wouden allemaal dat Amerika zich minder bemoeid met de wereld, dus ik denk dat het nog steeds een goed idee is geweest.
Toch jammer dat de radicale islam altijd zoveel aanhang heeft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd in het begin. Eerst doen alsof ze de redelijkheid zelve zijn en langzaam maar zeker komen er berichten naar buiten over klopjachten op wat zij zien als collaborateurs en worden vrouwen langzaam alle publieke functies en onderwijsmogelijkheden ontnomen. De nijab wordt daarna wederom vervangen door een burka.
Men zal heus niet zo naief zijn geweest om te denken dat de Taliban het niet over zou nemen. Maae er is schromelijk onderschat hoe lang dat zou duren. Denk toch wel dat dit een strategische blunder is in dat opzicht.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is ook niet echt de fout van Trump eigenlijk. (vind ik) eerder van Amerika als militaire macht. Ik denk dat een 'goede' pullout gewoon niet mogelijk was geweest. Niet zolang er niet serieus dingen opgebouwd zijn.
Was gewoon een leugen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:29 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Amerikaanse veiligheidsdiensten hadden het over 90 dagen alvorens Kabul zou vallen.
Na hun WMD-blunder in Irak kunnen we concluderen dat hun voorspellingen/inlichtingen nog steeds ondermaats zijn.
Er is maar 1 iemand die mag spreken over geniale plannen :quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?
Hoeveel kaas zit er op een tosti?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
En welke geniale plan had Trump in Irak en Syrië?
Ik denk dat iedereen voor minder nieuwe Amerikaanse bemoeienis is, maar in dit geval had je met een beperkte Amerikaanse militaire aanwezigheid een behoorlijk stabiel Afghanistan en dat lijkt me ook wat waard. Nu was het natuurlijk absoluut geen paradijsje daar, maar vergeleken met de afgelopen 50 jaar ging het - op meerdere vlakken - toch best de goede kant op. Het is ontzettend jammer dat er in al die jaren geen stabiele en zelfstandige militaire macht opgebouwd is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de andere kant, we wouden allemaal dat Amerika zich minder bemoeid met de wereld, dus ik denk dat het nog steeds een goed idee is geweest.
Is dat niet gewoon dagelijks verkeer daar?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Rambolin het volgende:
Waarom moeten mensen altijd last minute tegelijkertijd vluchten waardoor iedereen vastzit
[ twitter ]
Waar vluchten ze dan naar toe? Alles is ondertussen ingenomen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Rambolin het volgende:
Waarom moeten mensen altijd last minute tegelijkertijd vluchten waardoor iedereen vastzit
[ twitter ]
Vliegveld denk ik. Niet dat ze op een vliegtuig terecht kunnen..quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Waar vluchten ze dan naar toe? Alles is ondertussen ingenomen.
Kan ook zijn dat men gewoon naar familie wil voor het geval de pleuris alsnog gaat uitbreken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Vliegveld denk ik. Niet dat ze op een vliegtuig terecht kunnen..
Op zijn manier van lopen naar een spreekgestoelte, dan twijfel je wel aan het richtinggevoel bij Biden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Biden is niet dement. Noch "half dement".
Gaat natuurlijk wel gebeuren helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat dit maar een les moge zijn. Nederland moet zich nooit meer bemoeien met interne conflicten in een ander land. Laat die baardmannen dat onderling maar uitvechten.
En géén immigratie meer vanuit Afghanistan naar Nederland, dan krijgen we die baardmannen hier met alle ellende van dien.
Als het gewoon dagelijks verkeer zou zijn, zou het niet gefilmd worden denk ik. Mensen proberen echt weg te komen. Die weten nog maar al te goed wat het bewind van de Taliban gaat betekenen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon dagelijks verkeer daar?
edit: lijkt erop dat ze beide helften gebruiken om 1 kant op te gaan idd. Maar dan nog kan dat best normaal verkeer zijn in die landen.![]()
quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die moeten wel geëvacueerd worden ja. Maar hoeveel zouden dat er nu nog zijn? Lijkt me dat die allemaal in Kabul zitten.
163 tolken.quote:Defensie: Afghaanse tolken kunnen nog naar Nederland komen, dinsdag spoeddebat
...
De woordvoerder kon niet zeggen hoeveel tolken er nu nog in beeld zijn om naar Nederland te gaan. Vrijdag meldde het ministerie nog dat van de 273 tolken die voor Nederland werkten inmiddels zo’n 110 met hun gezinnen naar Nederland zijn gehaald. Demissionair minister Ank Bijleveld (Defensie) zei vrijdag de rest “versneld” naar Nederland te willen brengen.
...
Kijk, nu weet je een beetje hoe mongoloïde je eigen vragen over komen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je komt met zulke domme opmerkingen er niet mee weg hoor.
Typisch ook weer al die "westerse" moslims die dit goedpraten onder het mom dat vrouwen niet meer gebruikt worden als model om een product aan te prijzen. Dat diezelfde vrouwen onder de taliban niet mogen werken, niet naar school mogen en op hun 15 een broedmachine worden voor een of andere vieze oom of moslimstrijder van 45 dan weer geen woord.quote:
15? 12.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Typisch ook weer al die "westerse" moslims die dit goedpraten onder het mom dat vrouwen niet meer gebruikt worden als model om een product aan te prijzen. Dat diezelfde vrouwen onder de taliban niet mogen werken, niet naar school mogen en op hun 15 een broedmachine worden voor een of andere vieze oom of moslimstrijder van 45 dan weer geen woord.
Doe eens normaal manquote:Op zondag 15 augustus 2021 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, nu weet je een beetje hoe mongoloïde je eigen vragen over komen.
Iran is een paradijs voor vrouwen vergeleken met Afghanistan onder de Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch jammer dat de radicale islam altijd zoveel aanhang heeft.
Ook in Iran bv, doodzonde het die vrouwen vergaan is.
Cultuur moet je respecteren he. De wage gap dat is pas een verschrikkelijk onrecht!!!!!quote:
Trump was dan nog verstandig genoeg om minstens een vredevolle machtsoverdracht te regelen. Dat was ook in een heel vergevorderd stadium tot die demente man er een eind aan maakte.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als het trump was hadden we de msm non stop erover gehoord. Wat een idioot en kneus het wel niet is.
Maar ondat het sleepy joe the democrat is (en dus politiek correcter) wordt er gedaan of het geen gigantische blunder is.
lolquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trump was dan nog verstandig genoeg om minstens een vredevolle machtsoverdracht te regelen. Dat was ook in een heel vergevorderd stadium tot die demente man er een eind aan maakte.
quote:NOS liveblog: Nederland brengt ambassadepersoneel en tolken in veiligheid
Ook Nederland probeert zijn ambassadepersoneel in veiligheid te brengen. Ook de tolken worden geholpen.
Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zegt dat er geen details over de evacuatie kunnen worden meegedeeld. "De situatie is nu heel fragiel en onzeker. We doen er nu alles aan om tolken, ambassade personeel en gezinnen in veiligheid te brengen. Gezien de situatie kunnen we daar nu niets over zeggen. Er wordt met man en macht aan gewerkt."
Vrijdag zei Buitenlandse Zaken nog dat de ambassade zo lang mogelijk open blijft. Dat lijkt achterhaald, nu ook de Amerikaanse ambassade dinsdag dicht gaat.
quote:Top US negotiator asks Taliban to remain outside Kabul until US personnel are out
From CNN's Kylie Atwood
The US Special Representative for Afghanistan Zalmay Khalilzad has requested that Taliban fighters not enter Kabul until the US citizens are evacuated, according to a source familiar with the discussions.
The Taliban is currently in talks with "the opposing side" for a peaceful surrender of the capital and are telling their fighters to be on standby on the edges of the city as they seek a calm transfer of power, a Taliban spokesperson said on Sunday.
Idem.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Ik voel mee met de arme moderne Afghanen die een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan, in het bijzonder voor de vrouwen daar.
Ze willen het zelf.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Ik voel mee met de arme moderne Afghanen die een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan, in het bijzonder voor de vrouwen daar.
Ik betwijfel dat hun mening gevraagd is.quote:
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:10 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Hoezo ? Als je moslima wilt zijn horen er ook wat verplichtingen bij.
Dus ik vind het een provocerende opmerking van jou.....
Binnen afzienbare tijd hebben vrouwen en meisjes daar helemaal niks meer te vertellen en worden ze letterlijk eigendommen van de mannen. Dat is wel verschrikkelijk te noemen. Denk niet dat zij dit willen.quote:
Beetje trollen is leuk op zijn tijd maar ik meende mijn opmerking wel serieus eigenlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:10 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Hoezo ? Als je moslima wilt zijn horen er ook wat verplichtingen bij.
Dus ik vind het een provocerende opmerking van jou.....
Wie is 'ze' precies?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |