En toch waren vele Afghanen er blij mee. Een meerderheid denk ik, de vrouwen meegerekend.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef Aurelius het volgende:
Dat opdringen van die Westerse waarden heeft wel een naar post-kolonialistisch smaakje.
Photoshop blijft een mooi ding. Wel geinig dat je op social media dan weer van die leeghoofden hebt die dit echt gelovenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]CNN ziet er het positieve wel van in.
Bijna echt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]CNN ziet er het positieve wel van in.
Ik vind het ook behoorlijk pijnlijk om te zien. Heel wat meisjes konden naar school en Kaboel was een redelijk normale stad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen voor minder nieuwe Amerikaanse bemoeienis is, maar in dit geval had je met een beperkte Amerikaanse militaire aanwezigheid een behoorlijk stabiel Afghanistan en dat lijkt me ook wat waard. Nu was het natuurlijk absoluut geen paradijsje daar, maar vergeleken met de afgelopen 50 jaar ging het - op meerdere vlakken - toch best de goede kant op. Het is ontzettend jammer dat er in al die jaren geen stabiele en zelfstandige militaire macht opgebouwd is.
Hebben we het hier met een afgestudeerde sharia student te maken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:20 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik zou nog iets meer studeren in de islam.
Zelfs als maar 1 percent modern is zoals jij beweert, is het nog steeds verschrikkelijk sneu voor die 1 percent. Wat dus ook wilt zeggen dat ze nog steeds een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als 99 van de 100 mensen het eens is met Sharia dan heb je amper "moderne" Afganen
Westerlingen vinden die achtergestelde positie die vrouwen ten deel valt binnen de islam geen gelijkheid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hebben we het hier met een afgestudeerde sharia student te maken?
Ik zou zeggen, vertel...
Blijkbaar niet blij genoeg.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En toch waren vele Afghanen er blij mee. Een meerderheid denk ik, de vrouwen meegerekend.
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de talibanquote:
Naar anderen wijzen in een discussie is nooit zo’n heel sterk argument.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Tja en hier komen pedofielen weg met een taakstrafje van 8 uur.
Is het toch ook?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof dit het falen is van Biden?
Hier worden ze tenminste nog bestraft. In moslimlanden is het onderdeel van de cultuur om met kleuters te trouwen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Tja en hier komen pedofielen weg met een taakstrafje van 8 uur.
Eens hoor daar niet van. Maar ergens is het onvermijdelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zelfs als maar 1 percent modern is zoals jij beweert, is het nog steeds verschrikkelijk sneu voor die 1 percent. Wat dus ook wilt zeggen dat ze nog steeds een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaan.
Biden had de macht om het besluit van Trump terug te draaien, dus ja hij is mee schuldig he.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald de gemiddelde Afghaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie? Bijna de helft van de afgestudeerden aan de universiteit van Kabul en een kwart van het parlement is vrouw.
Politici ontbreekt het ironisch genoeg aan voortschrijdend inzicht.Zag je met covid ook.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de taliban
Hoe wil je het anders noemen als je na 20 jaar met je staart tussen de benen halsoverkop je ambassade personeel moet airliften terwijl je 4 weken geleden met een stalen gezicht staat te verkondigen dat dat niet zou gaan gebeuren ?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat Afghanistan niet getransformeerd is naar een modern land met een rechtstaat en een fatsoenlijk leger is niet de schuld van Biden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zijn op het verkeerde been gezet door 'onze expert' Christ Klep.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Treurig he, dat had weken geleden al moeten in gang gezet worden, meteen toen bleek dat het Afghaanse leger geen enkel verzet toonde tegen de taliban
Dit is niet eens Trump's besluit. Hij was veel voorzichtiger. Het plan voor directe terugtrekking en uitvoering daarvan zijn allemaal afkomstig van Biden. Je kan het vooral de vorige presidenten aanrekenen dat een demente opvolger dit überhaupt kon beslissen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Biden had de macht om het besluit van Trump terug te draaien, dus ja hij is mee schuldig he.
Staat volledig los van hoe debiel Trump al dan niet is, Biden is erg zwak in deze.
Oh. Ik had het van GeenStijlquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Photoshop blijft een mooi ding. Wel geinig dat je op social media dan weer van die leeghoofden hebt die dit echt geloven
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Westerlingen vinden die achtergestelde positie die vrouwen ten deel valt binnen de islam geen gelijkheid.
Ik wijs je alleen op de feiten aan en geef je een voorbeeld dat hetgeen wat hier normaal is in een ander land per definitie niet normaal hoeft te zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:24 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Naar anderen wijzen in een discussie is nooit zo’n heel sterk argument.
Dat vrouwen 20 jaar geleden nauwelijks rechten hadden in Afghanistan is algemeen bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |