Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ging om de stokslagen. Ik gaf aan dat hetzelfde strafrecht ook voor mannen geldt.
Gheheequote:Op zondag 15 augustus 2021 14:18 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]CNN ziet er het positieve wel van in.
Allereerst, snap je wat ik schrijf?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En wat maakt jou een shariadeskundige? Aangezien jij dit net ook aan iemand vroeg, lijkt deze vraag me legitiem.
Dit dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.
Deze Mullah Baradar is trouwens niet de topleider van de Afghaanse Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Straight outta Qatar. Maar wel lekker voetballen daar. Hup Holland hup!
Noem eens een overtreding op dan waaruit blijkt dat een man geen stokslagen kan krijgen...quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je als vrouw dus die stokslagen kan krijgen voor dingen waar mannen die niet voor krijgen denk je ook niet.
Camouflage-uniform uit en gewaad aan. Dezelfde "soldaten" kunnen vervolgens de checkpoints blijven bemannen, wel zo efficiënt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:36 schreef ludovico het volgende:
Nou alle Afghanen zaten wel te wachten op de Taliban geloof ik, wat een weerstand.
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Allereerst, snap je wat ik schrijf?
Laat maar?
Mooi. Who's next.
Dat zeg ik niet. lees eens goed.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Noem eens een overtreding op dan waaruit blijkt dat een man geen stokslagen kan krijgen...
Zoiets heeft niemand beweerd maar zijn slechts de krankzinnige leugens van een of andere litmanen hier die aan schizofrenie lijdt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.
Ja maar ik zeg dat wel en maar goed ook wat dat laat zien dat jij uit je duim zuigt en het beeld opwekt dat zogenaamd hetgeen waarmee de vrouw bestraft wordt niet voor de man geldt.quote:
Serieus, is werkperd er zo 1?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik realiseerde me ineens dat jij die user bent die er van overtuigd is dat Peter R de Vries in opdracht van de overheid is neergschoten. Niet serieus te nemen dus.
Voor die dingen die jij uitkraamt moet je bij jezelf te raden gaan, niet bij mij.quote:
Was een meerderheid van de Nederlanders dan ook niet blij genoeg met de vrijheid toen de Duitsers hier binnen trokken in 1940?quote:
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was een meerderheid van de Nederlanders dan ook niet blij genoeg met de vrijheid toen de Duitsers hier binnen trokken in 1940?
Dat is de algemene consensus hier met uitzondering van een wappie die het allemaal de schuld van het westen vind.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:36 schreef ludovico het volgende:
Nou alle Afghanen zaten wel te wachten op de Taliban geloof ik, wat een weerstand.
Weer eentje die niet inhoudelijk kan reageren maar ondertussen wel hier als allesweter uithangt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor die dingen die jij uitkraamt moet je bij jezelf te raden gaan, niet bij mij.
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.
Je verzint het ook niet he.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:34 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Het voor zover bekend enige varken in Afghanistan, dat rondloopt in de dierentuin van Kaboel, is in quarantaine geplaatst. Bezoekers vreesden voor besmetting met de Mexicaanse griep. Het dier is opgesloten in zijn winterverblijf.
https://www.parool.nl/nie(...)fghanistan~b2574e26/
Die burgers zouden toch niet per sé zelf iets hoeven te ondernemen als ze een leger hadden dat de Duitsers 6:1 overmanden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.
En toch werd er in elk geval nog zo veel weerstand geboden dat de Duitsers tapijtbombardementen op steden een redelijke oplossing vonden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeilijk vergelijk. NL had geen leger, ook niet op papier, wat de duitsers aankon.
Dit is wel een beetje het probleem inderdaad. De Afghanen mogen best wel wat meer vechten om hun verworven vrijheden te beschermen.quote:
Dus je legt de lat maar bij of de gehele burger bevolking spontaan wapens oppakt?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar de Nederlandse burgers wilden dus liever onder Duits bewind leven? Die deden verder ook niets.
Het andere varken en de nazaten van de twee werden gedood door een aanval van een beer.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verzint het ook niet he.
Desondanks is het 'laatste varken van Afghanistan' niet eenzaam. Hij is volgens de directeur bevriend geraakt met een geit. (ANP)
Of ze opgeven en de consequenties aanvaarden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje het probleem inderdaad. De Afghanen mogen best wel wat meer vechten om hun verworven vrijheden te beschermen.
Wij kapituleerden natuurlijk ook vrij makkelijk, al heeft men in het leger wel hard gevochten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net de titanic dit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Meest gevolgde vluchten op Flightradar zijn allemaal op Kabul Airport
[ afbeelding ]
Wat is CRJ1 aan het doenquote:Op zondag 15 augustus 2021 14:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Meest gevolgde vluchten op Flightradar zijn allemaal op Kabul Airport
[ afbeelding ]
Ja, Nederland heeft tenminste nog even stand gehouden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En toch werd er in elk geval nog zo veel weerstand geboden dat de Duitsers tapijtbombardementen op steden een redelijke oplossing vonden.
Als het Nederlandse leger van toen net zo veel weerstand had geboden als het Afghaanse leger van nu dan hadden de Duitsers al in hadden gehad voor de lunch op 10 mei.
En het is natuurlijk niet te vergelijken, een inval door een overmachtig buitenlands leger. Als de Urkers en Staphorsters nou gewapenderhand het hele land hadden overgenomen, dan had hij een punt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Nederland heeft tenminste nog even stand gehouden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Den_Haag
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Afsluitdijk
Ben dat niet met je eens.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij kapituleerden natuurlijk ook vrij makkelijk, al heeft men in het leger wel hard gevochten.
Ik vrees ook voor Shukria Barakzai. Hoewel ik denk dat ze Kabul inmiddels ontvlucht is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gisteren gelezen over die Gulali Mohammadi op nu.nl, hele dappere vrouw.
Meer ballen dan de Afghaanse mannen.
Ben alleen bang voor haar dat het slecht zal aflopen met.
Vrees het ook. Haar broer is al vermoord, zij wordt al bedreigd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gisteren gelezen over die Gulali Mohammadi op nu.nl, hele dappere vrouw.
Meer ballen dan de Afghaanse mannen.
Ben alleen bang voor haar dat het slecht zal aflopen met.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is duidelijk dat de bevolking hier achter staat. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat we daar eigenlijk als westerse landen daar te zoeken hadden. Ik heb nog nooit zo'n armoedige droge kale vlakte gezien. geiten zijn daar nog het intelligentste wat daar rondloopt.
Klopt, degenen die hebben gevochten hebben dat (met antiek materiaal nota bene) echt gigantisch hard gedaan en daarom zijn de Duitsers overgegaan tot het bombarderen van Rotterdam en Middelburg. De kapitulatie kwam echter relatief gezien vrij snel, de Belgen hielden het iets langer vol (en ik weet dat die wat hulp van de Fransen kregen itt tot wij). Ook Polen heeft veel meer schade geleden voordat men zich overgaf. Tijdens de bezetting was het Nederlands verzet vrij mager. Wij zijn niet het volk dat onze vrijheden het hardst heeft bevochten tijdens WO2 en de Nederlandse pragmatische houding had in zekere zin wel overeenkomsten met die van de Afghanen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben dat niet met je eens.
Voor zo'n klein land als dat we waren, waren we schijt vervelend, vonden de duitsers.
Zoals een andere poster opmerkte, dat vervelende verzet wat maar niet ophield was reden om Rotterdam te bombarderen.
Waar baseer je op dat wij gemakkelijk ons overgaven? Hollywood films?
Dat Twitter er een erg dubieuze moraal op na houdt is niet nieuwquote:
quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:28 schreef Hamzoef het volgende:
Is die dienstplicht dan alleen voor mensen die actief geweest zijn bij defensie en daarvan geprofiteerd hebben, neem ik aan, toch?
Om te beginnen is de dienstplicht niet afgeschaft maar de opkomstplicht is opgeschort. In het theoretische geval dat deze gereactiveerd wordt, wat in de praktijk onmogelijk is aangezien defensie totaal niet meer is ingericht op een dienstplichtig leger (geen infra, middelen, geld, materiaal, ruimte, oefengebieden etc.) gaat iedereen die een brief gekregen heeft richting de keuring en zal gekeurd gaan worden waarna af- of goedkeur volgt. Afgekeurden kunnen weer thuis bier drinken en de goedgekeurde keurlingen gaan de AMO (Algemene Militaire Opleiding) in en worden klaargestoomd om als soldaat ingezet te worden bij het desbetreffende onderdeel waar ze geplaatst worden. Dit deels op basis van de score van de keuring. Dom volk wat fysiek wel goed inelkaar zit gaat naar de infanterie bv...quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:31 schreef Hamzoef het volgende:
Wacht even. Ik heb een Nederlands paspoort. Wil jij zeggen dat de Nederlandse overheid mij kan verplichten deel te nemen aan gevechtshandelingen terwijl ik nooit iets met het Nederlandse leger te maken gehad heb? Dat geloof ik niet.
Klopt, dienstplichtigen konden alleen op vrijwilige basis buiten het Koninkrijk ingezet/ uitgezonden worden, dat was ook een standaard vraag bij de keuring of je dat wilde of niet. Voordat UNIFIL (Libanon) eind '70 begin '80 ging spelen waren er heen hele hoop dienstplichtigen die "Ja" zeiden of ze uitgezonden wilden worden want het zg. "uitzendbataljon" was gestationeerd in Zuidlaren en iedereen die daar een beetje bij in de buurt woonde hoopte op die manier dicht bij huis geplaatst te worden zodat je wat vaker/ sneller thuis kon zijn. Todat er beslist werd dat de club op uitzending moest naar Libanon (UNIFIL/ Dutchbatt)... Daar hadden ze even geen rekening mee gehouden, maar ja, ze hadden ja gezegd dus daar werden ze mooi aan gehouden...quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:46 schreef sp3c het volgende:
1940 was er best kans op een (eigen) oorlog op het eigen grondgebied
En dienstplichtigen buiten het eigen grondgebied inzetten is juridisch wat lastig iirc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |