https://www.telegraaf.nl/(...)in-kritieke-toestandquote:PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.
Ⓒ ANP/HH
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.
De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.
Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
In je eentje tegen een groep van 13? Met 'n beetje pech ben je dan de volgende die trappen tegen z'n hoofd krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:07 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet ingrijpen en dan wel achteraf interessant doen in de media
Nee dat snap ik wel, maar vooral die domme nietszeggende "getuige"verklaringen achteraf.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
In je eentje tegen een groep van 13? Met 'n beetje pech ben je dan de volgende die trappen tegen z'n hoofd krijgt.
Ja, met dat deel van je post was ik het wel eens. Ze vinden het natuurlijk geweldig interessant dat media vanalles van hen willen weten. Dat ze niet ingrijpen, dat snap ik dan wel weer.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nee dat snap ik wel, maar vooral die domme nietszeggende "getuige"verklaringen achteraf.
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:17 schreef Sfancta het volgende:
Denk je dat pa zijn zoontje hieruit kan kopen in Spanje? Denk het niet daar.
Zou ook best kunnen dat ze tussen het kopschoppen en hun vertrek al juridisch advies in hebben gewonnen. Of in hebben laten winnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdslijn vanaf de walgelijke daar tot nu. Wellicht keken ze die nacht nog terug op een ouderwets gezellig avondje, want blijkbaar namen ze pas de benen toen ze hoorden dat de politie hen zocht. En dan beslis je dus met zijn allen dat je een dag eerder teruggaat behalve 1 gozer die...de borg veilig stelt ofzo? En dat is dan mss geheel toevallig iemand die wellicht niet meedeed aan het oudhollandsch kopschoppen, zouden ze daarover nagedacht hebben? Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe zoiets gaat.
Van de kopschoppers in Eindhoven weet ik nog wel dat ze (ook) pas stress kregen toen ze werden gezocht, het filmpje en hun identiteit overal te vinden waren. Daarvoor was de hele mishandeling gewoon geen onderwerp waar ze over nadachten of over spraken. Echt wonderlijk hoe dat kan werken.
Ook grote/doorgaans dure kantoren doen wel eens pro-deo hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...
Hopelijk loopt het met de daders net zo af als met 'Svennieboy'quote:
Die ligt er inderdaad mooi bij.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopelijk loopt het met de daders net zo af als met 'Svennieboy'
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...quote:
Ook grote/doorgaans dure kantoren doen wel eens pro-deo hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...
Ze hebben de hele avond/nacht al lopen etteren, dat was vast niet alleen om Ajax versus Feyenoord. Ik vind het aannemelijker dat zo'n doorgedraaid kereltje misschien iets riep over Ajax, een getuige dat opving en daar later een zogenaamd interessant verhaal om is gefabriceerd.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Gewelddadige fans zijn niet de beste reclame voor je club.
Niet direct, maar is uiteindelijk eens tegen de verkeerde aangelopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...
Heeft dit nog een staartje gehad?
quote:
Is die hitsige vent dood?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:31 schreef Elan het volgende:
Dit hitsige vent?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet direct, maar is uiteindelijk eens tegen de verkeerde aangelopen.
Bekend filmpje idd. Hoewel ik al het voetbalgeweld afkeur, heb ik nog enigszins begrip voor de redenatie van Sven (niet voor het dreigen met geweld): "wat denk je dat er zou gebeuren als ik dat daar (Rotterdam) zou doen?"quote:
Kogel door zijn kop. Hoop dat dat deze boys bespaard blijft, maar uit naam van je voetbalclub nietsvermoedende 'vijanden' kapot schoppen is wel heel erg zwakzinnig.quote:
Dit is helemaal niet erg. Je gaat niet met een shirt van Feyenoord in de fucking Arena lopen. Dan ben je puur aan het provoceren/stoer doen en is zo'n reactie volkomen begrijpelijk. Iemand anders doodslaan omdat hij uit de buurt van Rotterdam komt is totaal krankzinnig.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...
Heeft dit nog een staartje gehad?
Wauw... Ik kan het mij nog wel indenken ook... tegen de 'verkeerde' zo lopen doen...quote:
Good Lord... Ik vind jou nu zelfs extreem...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef Elan het volgende:
Je gaat niet met een shirt van Feyenoord in de fucking Arena lopen. Dan ben je puur aan het provoceren/stoer doen en is zo'n reactie volkomen begrijpelijk.
Hij gaf nota bene zelf aan dat hij z'n kop er niet af sloeg omdat er 'n camera bij was.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bekend filmpje idd. Hoewel ik al het voetbalgeweld afkeur, heb ik nog enigszins begrip voor de redenatie van Sven (niet voor het dreigen met geweld): "wat denk je dat er zou gebeuren als ik dat daar (Rotterdam) zou doen?"
Daar heeft hij gewoon gelijk in en ik denk eerlijk gezegd dat wanneer een SCF-lid iemand in de Kuip zou zien met een Ajax-shirt, het niet bij woorden zou blijven.
quote:,,Als ik en mijn gabber allebei een knuppel en een mes hebben, dan rossen we gewoon tien of vijftien man in elkaar", vertelde hij trots in een jubileumboek over een kwart eeuw F-side.Naar voetbal keek hij weinig in stadion De Meer, waar hij op zijn dertiende voor het eerst op de F-side kwam. ,,Alleen bij een heel spannende Europacupwedstrijd." Randzaken interesseerden hem meer: graffiti spuiten, ballen pikken 'en als er helemaal niks te doen was, gewoon onderling tien tegen tien gaan vechten'.Waren het jeugdzonden? In die tijd moest hij regelmatig voor de rechter verschijnen vanwege geweldsdelicten, maar de laatste jaren was het rustig, vertelt zijn advocaat Sander Janssen.
Dit. Het gebeurde op Spaans grondgebied. Ik neem aan dat een Nederlandse rechter hier echt maling aan heeft en ze na de zitting op het eerst volgende vliegtuig naar Spanje zet.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ook dat Nederland meteen in actie moet komen en het onderzoek uit handen van de Spaanse justitie moet pakken.![]()
Echt, waarom zou Nederland zich er nu al mee moeten bemoeien
Was een afrekening in het criminele circuit.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wauw... Ik kan het mij nog wel indenken ook... tegen de 'verkeerde' zo lopen doen...
Hoezo extreem Feyenoord en Ajax zijn aartsrivalen dat doe je gewoon niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Good Lord... Ik vind jou nu zelfs extreem...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdslijn vanaf de walgelijke daar tot nu. Wellicht keken ze die nacht nog terug op een ouderwets gezellig avondje, want blijkbaar namen ze pas de benen toen ze hoorden dat de politie hen zocht. En dan beslis je dus met zijn allen dat je een dag eerder teruggaat behalve 1 gozer die...de borg veilig stelt ofzo? En dat is dan mss geheel toevallig iemand die wellicht niet meedeed aan het oudhollandsch kopschoppen, zouden ze daarover nagedacht hebben? Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe zoiets gaat.
Van de kopschoppers in Eindhoven weet ik nog wel dat ze (ook) pas stress kregen toen ze werden gezocht, het filmpje en hun identiteit overal te vinden waren. Daarvoor was de hele mishandeling gewoon geen onderwerp waar ze over nadachten of over spraken. Echt wonderlijk hoe dat kan werken.
Ik zit niet zo in het voetbal... maar als jij het zegt...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo extreem Feyenoord en Ajax zijn aartsrivalen dat doe je gewoon niet.
Die man die zich druk maakte over dat shirtje ook niet. Kwam alleen maar om rotzooi te trappen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in het voetbal... maar als jij het zegt...
Nou idd, die ziet het gras al een jaar of tien van onderen groeien... Missen we helemaal niks aan.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:31 schreef Elan het volgende:
Tegen het hoofd schoppen geeft bijna altijd schade... dat men dat niet doorheeft...en tóch doen...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef onlogisch het volgende:
...op het hoofd stonden te schoppen....
Staat gewoon vol op camera. Ze kunnen zoveel zeggen. Als alle 8 tikken uitdeelden alle 8 25+ jaar in een Spaanse cel.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja.
Opzeker dat er binnen die groep natuurlijk de discussie is los gebarsten. 4 van de 13 wassen hun handen in onschuld. Want ja, die hebben het slachtoffer niet aangeraakt. 9 van de 13 hebben wel een betere verklaring nodig. Ja maar X & Y hielden hem alleen maar vast. Dus X & Y zullen alleen een vechtpartij aangerekend kunnen worden. Maar Z liep 1 & 2 op te jutten, terwijl 3 & 4 op het hoofd stonden te schoppen.
Dat gaat juridisch een enorm steekspel worden tussen die 9 gasten.
Na 14 bier en 7 shotjes tequila denkt men doorgaans niet zo helder meer.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tegen het hoofd schoppen geeft bijna altijd schade... dat men dat niet doorheeft...en tóch doen...
Drank zou sowieso niet als geldig excuus moeten tellen in de rechtbank. Dan drink je maar niet als je er niet zo goed tegen kunt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Na 14 bier en 7 shotjes tequila denkt men doorgaans niet zo helder meer.
Misschien als je toch al een doodswens had.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo extreem Feyenoord en Ajax zijn aartsrivalen dat doe je gewoon niet.
Ik ben geen jurist, maar wordt daar dan geen enkel onderscheid in gemaakt? Iemand die 3 keer op een hoofd schopt heeft toch aanzienlijk meer schuld dan iemand die alleen iemand vast hield?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staat gewoon vol op camera. Ze kunnen zoveel zeggen. Als alle 8 tikken uitdeelden alle 8 25+ jaar in een Spaanse cel.
Nou ja, men....Ik kan kacheltjelam zijn waarbij grenzen heus wel vervagen maar dit weet ik dan echt nog wel. En de meeste mensen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Was jaren terug een oostblok filmpje van gasten die na een ruzie een club uitgezet werden (ook zo'n standaard fout) en massaal het ene slachtoffer buitenaf tuigden.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tegen het hoofd schoppen geeft bijna altijd schade... dat men dat niet doorheeft...en tóch doen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Nouja dat zal wel meevallen maar hoe die gast reageert is redelijk conform wat je zou kunnen verwachten.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien als je toch al een doodswens had.
Nou,zoals ik in het vorig topic al een stukje theorie daarover plaatste: als je een substantieel aandeel hebt door het geweld te faciliteren, aan te moedigen etc kun je net zo'n hoge schuld krijgen als de hoofddader.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wordt daar dan geen enkel onderscheid in gemaakt? Iemand die 3 keer op een hoofd schopt heeft toch aanzienlijk meer schuld dan iemand die alleen iemand vast hield?
quote:Op maandag 19 juli 2021 20:57 schreef Enchanter het volgende:
Blijkbaar was het slachtoffer voor AjaxVoor me gevoel is dit ook echt de reden niet. Gewoon tokkie tuig op oorlogspad en nu wordt er een Ajax Feyenoord verhaal van gemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je het kunt verwachten maakt het nog niet normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja dat zal wel meevallen maar hoe die gast reageert is redelijk conform wat je zou kunnen verwachten.
Stukje stammenstrijd
Ja, ik heb het filmpje gezien. Wat ik bedoel: als de situatie hetzelfde was (inclusief camera) in Rotterdam met een SCF-er, denk ik dat er wat mensen zouden worden opgebeld om zo'n kerel op te wachten en buiten het stadion in elkaar te beuken. Daar dreigt Westendorp ook mee in dit filmpje, maar is bij mijn weten niet gebeurd. Ik denk dat dat in Rotterdam helaas anders zou zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij gaf nota bene zelf aan dat hij z'n kop er niet af sloeg omdat er 'n camera bij was.Alsof dat stadion van hem is.
Was het nog maar 1700?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:52 schreef onlogisch het volgende:
En moeten de "betrokken" clubs er nog iets over melden ookquote:Op maandag 19 juli 2021 20:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor me gevoel is dit ook echt de reden niet. Gewoon tokkie tuig op oorlogspad en nu wordt er een Ajax Feyenoord verhaal van gemaakt.
Als je iemand vasthoudt zodat een ander hem voor zijn hoofd kan schoppen maakt dat niet zo heel veel uit. Het is best ingewikkeld hoor, of er sprake is van gezamenlijk in vereniging doodslag plegen. Die dynamiek verandert ook wanneer een groepje besluit iemand 'te gaan pakken' waarbij het kopschoppen dan ook eigenlijk al bij het plan hoort. Dat wordt door Nederlandse rechters niet altijd op waarde geschat, vaak gaan die toch uit van mensen die gewoon ruzie krijgen en dat het dan uit de hand loopt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wordt daar dan geen enkel onderscheid in gemaakt? Iemand die 3 keer op een hoofd schopt heeft toch aanzienlijk meer schuld dan iemand die alleen iemand vast hield?
Vast wel, was bij die ober in Boedapest ook zo denk.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat er niks met die camerabeelden gebeurt ....quote:Op maandag 19 juli 2021 20:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staat gewoon vol op camera. Ze kunnen zoveel zeggen. Als alle 8 tikken uitdeelden alle 8 25+ jaar in een Spaanse cel.
Past mooi in het Berghuis gezeik natuurlijk en om weer wat deuglikes te scoren voor de 95% normale supporters die zich net als de clubs ervan distantiëren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:59 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
En moeten de "betrokken" clubs er nog iets over melden ook
Volgens mij was dat in Brazilië. Ik weet welk filmpje je bedoelt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Was jaren terug een oostblok filmpje van gasten die na een ruzie een club uitgezet werden (ook zo'n standaard fout) en massaal het ene slachtoffer buitenaf tuigden.
Zelfs toen hij knock out was nog met 2 benen vol op zijn hoofd springen.
Mijn maag draaide zich er beboorlijk van om.
Zoiets mag gewoon keihard bestraft worden. Vooral bij overlijden.
Da's speculatie en nog geen reden om iemand dan maar ernstig te bedreigen. Beetje als dat ik m'n Syrische buurman maar ga onthoofden als 'ie religieus lawaai maakt, omdat ze dat in Syrië ook zo doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, ik heb het filmpje gezien. Wat ik bedoel: als de situatie hetzelfde was (inclusief camera) in Rotterdam met een SCF-er, denk ik dat er wat mensen zouden worden opgebeld om zo'n kerel op te wachten en buiten het stadion in elkaar te beuken. Daar dreigt Westendorp ook mee in dit filmpje, maar is bij mijn weten niet gebeurd. Ik denk dat dat in Rotterdam helaas anders zou zijn.
Dit filmpje staat ook op Youtube:
Dit is in Rotterdam simpelweg onmogelijk op de Coolsingel bij een wedstrijd van Feyenoord.
Ik vind het ook geen reden om iemand te bedreigen. Echter geef ik aan dat ik begrip heb voor de redenatie van Westendorp: in Rotterdam zou exact hetzelfde gebeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's speculatie en nog geen reden om iemand dan maar ernstig te bedreigen. Beetje als dat ik m'n Syrische buurman maar ga onthoofden als 'ie religieus lawaai maakt, omdat ze dat in Syrië ook zo doen.
Mja, je speculeert wat er zou gebeuren in de heimat van degene op wie je het voorzien hebt en past daar je handelen op aan.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen reden om iemand te bedreigen. Echter geef ik aan dat ik begrip heb voor de redenatie van Westendorp: in Rotterdam zou exact hetzelfde gebeuren.
Je vergelijking slaat nergens op.
Het is een beetje een kruising tussen Wouter Burger en Jens Toornstra, ik geloof dus wel dat het een Feijenoorder wasquote:
Ook wel kut, ga je lekker op vakantie en sta je daarna opeens met je foto vol online overal als slachtoffer...quote:
Sommige gevolgen vallen redelijk goed te voorspellen. Dat kun je speculatie noemen, maar op basis van eerdere gebeurtenissen en kennis van bepaalde verhoudingen is die inschatting niet zo moeilijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, je speculeert wat er zou gebeuren in de heimat van degene op wie je het voorzien hebt en past daar je handelen op aan.
Sowieso begrijp ik niet zo goed wat 'ie daar te zoeken had op een bedrijfsfeestje. Was 'ie ook werkzaam bij dat bedrag? Ingehuurd als steward?
Die man staat niet tussen 'n dolle menigte bij het supporterscafé of zo, maar is daar blijkbaar om met z'n collega's een potje te voetballen.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sommige gevolgen vallen redelijk goed te voorspellen. Dat kun je speculatie noemen, maar op basis van eerdere gebeurtenissen en kennis van bepaalde verhoudingen is die inschatting niet zo moeilijk.
Het is ongelooflijk triest, laat dat duidelijk zijn. Maar niet iets totaal onverwachts.
Dat is het wel als je op vakantie bent in Spanje, want daar zouden dit soort zaken helemaal geen rol moeten spelen. Hier ook niet, maar in sommige situaties kun je er in ieder geval nog rekening mee houden.
Jij snapt er echt helemaal niks van.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die man staat niet tussen 'n dolle menigte bij het supporterscafé of zo, maar is daar blijkbaar om met z'n collega's een potje te voetballen.
Veel uitgaansgelegenheden zijn natuurlijk ook niet zo happig op bezoekers op voetbalshirts, omdat dat vaak een uitnodiging lijkt te zijn om rotzooi te trappen.
Blijft dat het ontzettend triest is om maar te gaan bedreigen of zelfs geweld te gaan gebruiken, omdat iemand 'n shirtje aan heeft dat je niet aanstaat.
Vroeger ook vaak naar het voetbal geweest en genoeg gezien wat dat betreft. Als je net klaar bent met puberen denk je er niet zo bij na, maar daarna begint toch meestal wel te dagen dat het niet heel erg normaal is.
Uitgaan met voetbalshirts is sowieso vragen om problemen helaas.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die man staat niet tussen 'n dolle menigte bij het supporterscafé of zo, maar is daar blijkbaar om met z'n collega's een potje te voetballen.
Veel uitgaansgelegenheden zijn natuurlijk ook niet zo happig op bezoekers op voetbalshirts, omdat dat vaak een uitnodiging lijkt te zijn om rotzooi te trappen.
Blijft dat het ontzettend triest is om maar te gaan bedreigen of zelfs geweld te gaan gebruiken, omdat iemand 'n shirtje aan heeft dat je niet aanstaat.
Vroeger ook vaak naar het voetbal geweest en genoeg gezien wat dat betreft. Als je net klaar bent met puberen denk je er niet zo bij na, maar daarna begint toch meestal wel te dagen dat het niet heel erg normaal is.
Het veld van je club is heilig als daar dagjesvolk met shirts lopen te paraderen van je aartsrivaal is dat natuurlijk onacceptabel. Een kroeg vol Ajacieden is nog neutraal grondgebied. Wat die vent deed is letterlijk vloeken in de kerk en smeekt om een reactie.quote:
Die zat in het criminele circuit dat heeft verder niks met Ajax of Feyenoord te maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sven begreep het daarentegen allemaal prima vandaar dat hij tegen een kogel aanliep...
Laat dat maar aan Sven over!quote:Op maandag 19 juli 2021 21:38 schreef Elan het volgende:
Het veld van je club is heilig als daar dagjesvolk met shirts lopen te paraderen van je aartsrivaal is dat natuurlijk onacceptabel. Een kroeg vol Ajacieden is nog neutraal grondgebied. Wat die vent deed is letterlijk vloeken in de kerk en smeekt om een reactie.
Nee hoor echt niet!!!quote:Op maandag 19 juli 2021 21:39 schreef Elan het volgende:
Die zat in het criminele circuit dat heeft verder niks met Ajax of Feyenoord te maken.
We zijn het volledig eens dat het ontzettend triest is om te gaan bedreigen of geweld te gebruiken vanwege een shirtje.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was blijkbaar dus toch een ajacied..quote:Op maandag 19 juli 2021 21:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een beetje een kruising tussen Wouter Burger en Jens Toornstra, ik geloof dus wel dat het een Feijenoorder was
Jaja...quote:
Maar het heeft allemaal niks met Ajax te maken hoor...quote:De F-sider werd in augustus 2011 geliquideerd voor zijn huis. Dat gebeurde nadat in politieonderzoeken steeds weer Ajaxfans waren opgedoken die valse loonstroken of werkgeversverklaringen van Westendorps bedrijven hadden gebruikt om woningen te huren waar hennepplantages werden aangetroffen.
Sven Westendorp had een Ajaxkledinglijn en handelde in tickets. Een ingewijde vertelt dat de Ajaxleiding in de zomer van 2010 vijftien procent korting bood op een deel van de kaarten voor de Champions League. 'Dat gebeurde onder druk van Westendorp en anderen met belangen in de tickethandel.' Die goedkope kaarten konden met grote winst worden doorverkocht. 'Zo was er een verwevenheid van allerlei zaken.'
De gisteren neergeschoten Ajax-hooligan Sven Westendorp was verdachte in een groot onderzoek naar Ajax-fans die in drugs handelden, aldus Het Parool.
Ah, dus nu hebben we de debiele situatie dat een fan door "supporters" van zijn eigen club dood is geschopt. Alsof het hebben van de "verkeerde" voorkeur qua club een legitieme reden voor geweld was geweest.quote:
Er wordt inderdaad gezegd "niks met Ajax of Feyenoord te maken", dus je hebt gelijk als je de link met Ajax noemt m.b.t. de criminele activiteiten en liquidatie. Maar dat kan iedereen gewoon opzoeken en vinden.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja...
[..]
Maar het heeft allemaal niks met Ajax te maken hoor...
En dat baseer je op?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat wordt helaas in NL uitzitten, waar ik wel op hoop is dat ze in Spanje berecht worden zodat de Spaanse rechter hun het dubbele geeft van wat een slappe NL rechter zou geven. Dat is uiteraard wat die NL advocaat nu voor elkaar probeert te krijgen.
Suggereer je nu dat Ajax zo puissant rijk is geworden met coke handel in plaats van spelers verkoop?quote:Op maandag 19 juli 2021 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja...
[..]
Maar het heeft allemaal niks met Ajax te maken hoor...
Why not bothquote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Ajax zo puissant rijk is geworden met coke handel in plaats van spelers verkoop?
quote:
Ja en dan schoppen ze je nog dood ook!!!quote:Op maandag 19 juli 2021 21:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ook wel kut, ga je lekker op vakantie en sta je daarna opeens met je foto vol online overal als slachtoffer...
Plus dat dat allemaal niet zo snel gaat, kan jaren duren.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En dat baseer je op?
Strafoverdracht is niet iets waar je recht op hebt, je kan het onder voorwaarden aanvragen. Als Nederland of Spanje er niet aan meewerkt is het gewoon uitzitten in Spanje.
quote:Op maandag 19 juli 2021 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Het veld van je club is heilig als daar dagjesvolk met shirts lopen te paraderen van je aartsrivaal is dat natuurlijk onacceptabel. Een kroeg vol Ajacieden is nog neutraal grondgebied. Wat die vent deed is letterlijk vloeken in de kerk en smeekt om een reactie.
Als je daadwerkelijk zo denkt, dan zitten er heel wat steekjes bij je los...quote:Op maandag 19 juli 2021 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen is het wel hoe het in de praktijk werkt. En dat geldt niet alleen voor Ajax en Feyenoord.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk zo denkt, dan zitten er heel wat steekjes bij je los...
Idioot
Dat klopt. Daarom zouden dit soort lui ook niet teveel in staat gesteld moeten worden om dit soort statusverhogende acties uit te halen in het stadion.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen is het wel hoe het in de praktijk werkt. En dat geldt niet alleen voor Ajax en Feyenoord.
Mag ik als homo ook even zeggen dat culturen waar de mannen bang zijn om voor hun homosexualiteit tot de domste delen van de samenleving behoren?quote:Op maandag 19 juli 2021 21:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Uitgaan met voetbalshirts is sowieso vragen om problemen helaas.
Volwassenen veranderen dan in de grootste kneuzen.
Ik ben een keer na een wedstrijd in Barcelona en geen tijd om om te kleden in een club zelfs aangevallen door boze Engelse toeristen.
Liep uiteindelijk net een sisser af maar was net een rode lap voor een stier voor hen.
Er lopen gewoon een hoop debielen rond, vooral met alcohol en coke op.
Even compleet los van eventuele vechtpartijen en doodslag op een Spaans eiland en dat meneer Sven nou niet het modelvoorbeeld is van een fanatieke voetbalsupporter.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idioot
Meteen gaan schelden is natuurlijk stukken beter.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idioot
Ajax heeft er inderdaad wel een handje van om nogal klef te doen met zulke lui. Michael van Praag ging zelfs op de thee bij ongure types van de harde kern. Beetje "if you cant beat them....", maar je geeft wel een verkeerd signaal af.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee wat die Sven daar te zoeken had als hij niet uit was genodigd voor het bedrijfsuitje. Door dit soort gedrag te tolereren werd de "cult status" van dit soort figuren in stand te houden. Aan dit soort filmpjes ontlenen ze status, terwijl hij geen ruk te vertellen zou moeten hebben in de Arena.
Ajax is uiteraard niet verantwoordelijk voor wat supporters buiten het stadion uitvreten, maar door te heulen met dit soort lui en ze in bepaalde mate te faciliteren, stimuleer je dit soort gedrag wel.
Bij de politie wel, in de media (helaas) nog niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zijn de namen en rugnummers van het ongedierte al bekend?
Het gaat ook om de publieke veiligheid. Er lopen nu nog 8 gewetenloze moordenaars vrij rond. Ze kunnen ook in jouw buurt wonen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:54 schreef Dven het volgende:
Verdikkemme, kunnen we nu nog niet op het internet boosjes doen over een naam?![]()
![]()
Dat is toch echt hoe de gemiddelde voetbalsupporter denkt. Bedenk wel je betaalt honderden euro's om op je vrije zondag 22 idioten achter een bal aan te zien rennen. Van enige ratio is allang geen sprake meer. Zijn hele boekwerken over geschreven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idioot
Sommige mensen hebben dat nooit en bij sommigen waait dat soort gedrag na verloop van tijd over. En bij 'n deel blijft dat inderdaad hangen, zelfs als ze kalender-technisch volwassen zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch echt hoe de gemiddelde voetbalsupporter denkt. Bedenk wel je betaalt honderden euro's om op je vrije zondag 22 idioten achter een bal aan te zien rennen. Van enige ratio is allang geen sprake meer. Zijn hele boekwerken over geschreven.
Enfin, wellicht heb jij die emoties bij iets anders. Pokémon kaarten of zo .
Sven was daar op uitnodiging om een docu op te nemen over de F-side. Daarom draaiden er ook camera's die het moment vast konden leggen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee wat die Sven daar te zoeken had als hij niet uit was genodigd voor het bedrijfsuitje. Door dit soort gedrag te tolereren werd de "cult status" van dit soort figuren in stand te houden. Aan dit soort filmpjes ontlenen ze status, terwijl hij geen ruk te vertellen zou moeten hebben in de Arena.
Ajax is uiteraard niet verantwoordelijk voor wat supporters buiten het stadion uitvreten, maar door te heulen met dit soort lui en ze in bepaalde mate te faciliteren, stimuleer je dit soort gedrag wel.
Zoiets begint ergens. Op het moment dat je als club niet meer om dat soort figuren heen denkt te kunnen, is het al te ver uit de klauwen gelopen. Idem dito als de politie haar werk niet meer kan doen. Ik snap dat 'n individu eieren voor z'n geld kiest, maar is bij uitstek een teken aan de wand dat het te ver uit de hand is gelopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Sven was daar op uitnodiging om een docu op te nemen over de F-side. Daarom draaiden er ook camera's die het moment vast konden leggen.
Sven was naast lid van de harde kern tevens een gewezen drugscrimineel. De afgelopen tijd is helaas weer duidelijk geworden waarom je dat soort figuren beter niet kan negeren laat staan tegen de haren instrijken
En vooral hoe machteloos jij en de politie staan als ze besluiten jou of wellicht je gezin op de korrel nemen. Die cultstatus is een direct gevolg van de angstcultuur. Einde van de dag wil je ook gewoon naar huis zonder dat er figuren midden in de nacht in je tuin staan of je bij je auto staan op te wachten voor een goed gesprek.
Is ook uit de klauwen gelopen.Maar die discussie voeren we hypocriet als we zijn de afgelopen weken ook weer volop na de moord op Peter, terwijl het probleem van onderwereld die de bovenwereld regeert al decennia lang bestaat.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoiets begint ergens. Op het moment dat je als club niet meer om dat soort figuren heen denkt te kunnen, is het al te ver uit de klauwen gelopen. Idem dito als de politie haar werk niet meer kan doen. Ik snap dat 'n individu eieren voor z'n geld kiest, maar is bij uitstek een teken aan de wand dat het te ver uit de hand is gelopen.
Juist. Het probleem is dat de clubbestuurders zelf zoals Elan zegt ook veilig naar huis willen, maar ik denk vooral dat de cultuur in sommige supportersgroepen compleet verrot is en dan niet alleen de criminele harde kernen maar ook wat er een beetje omheen hangt dat die rotzooi wel prachtig vindt en dan dingen roept van "het hoort er een beetje bij hè".quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben dat nooit en bij sommigen waait dat soort gedrag na verloop van tijd over. En bij 'n deel blijft dat inderdaad hangen, zelfs als ze kalender-technisch volwassen zijn.
Lees in dat artikel dat die Sven amper naar het voetbal keek zelfs. Beetje dus wat de motor was voor 'n deel van de leden van sommige motorclubs. Een haakje om rotzooi te trappen.
Dat moet je als voetbalclub niet faciliteren of stimuleren. Ajax is daar wel te ver in gegaan.
1. Het zijn niet alle 8 moordenaarsquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het gaat ook om de publieke veiligheid. Er lopen nu nog 8 gewetenloze moordenaars vrij rond. Ze kunnen ook in jouw buurt wonen.
Hier spreekt een D66 rechter.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
1. Het zijn niet alle 8 moordenaars
2. Het is niet alsof ze iedereen die ze nu tegenkomen in elkaar trappen
Nee hoor, je bent zoals altijd excuusjes aan het zoeken om iemand aan een digitale schandpaal te nagelen en probeert dat op schandalig laffe wijze te verdedigen onder het mom van publieke veiligheid. Om te kotsen ben je. Bah.
17 miljoen mensen waarvan grofweg 1/3 op de een of andere manier een club aanhangt. Ik geef het je te doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we nu eindelijk de clubs aanpakken die dit faciliteren, of blijven we toch maar de andere kant op kijken want 'ze kunnen er niets aan doen'?
Man, waar heb je het nu allemaal weer overquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we nu eindelijk de clubs aanpakken die dit faciliteren, of blijven we toch maar de andere kant op kijken want 'ze kunnen er niets aan doen'?
Als de directeur van Ajax het niet meer anders op kan lossen door die lui te paaien, dan moet er van hogere hand ingegrepen worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook uit de klauwen gelopen.Maar die discussie voeren we hypocriet als we zijn de afgelopen weken ook weer volop na de moord op Peter, terwijl het probleem van onderwereld die de bovenwereld regeert al decennia lang bestaat.
Maar goed voor de gemiddelde zolderkamerautist is natuurlijk maar moeilijk te bevatten dat je als directeurtje van Ajax niet even de Amsterdamse penoze wil tarten door allerlei impopulaire maatregelen te nemen en ze het leven zuur te maken.
Zo'n individu begrijp ik ook wel. Die doet z'n werk en wil veilig naar huis en dat z'n kinderen veilig naar school kunnen, etc. Als dat in het gedrang is, dan is het probleem al zo groot geworden dat de club het blijkbaar niet op kan lossen. En dan moet het dus op 'n andere manier.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Juist. Het probleem is dat de clubbestuurders zelf zoals Elan zegt ook veilig naar huis willen, maar ik denk vooral dat de cultuur in sommige supportersgroepen compleet verrot is en dan niet alleen de criminele harde kernen maar ook wat er een beetje omheen hangt dat die rotzooi wel prachtig vindt en dan dingen roept van "het hoort er een beetje bij hè".
Maar door wie dan de politie en justitie hebben dat soort uitwassen amper in de hand. Of te wel je bent als de nood aan de man is volgelvrij in dit land. En niet alleen jij maar dus ook je vrouw en kinderen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als de directeur van Ajax het niet meer anders op kan lossen door die lui te paaien, dan moet er van hogere hand ingegrepen worden.
Huh?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Heb jij hier bewijs voor? Dat er een lage herhalingskans is? Anders stfu.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent zoals altijd excuusjes aan het zoeken om iemand aan een digitale schandpaal te nagelen en probeert dat op schandalig laffe wijze te verdedigen onder het mom van publieke veiligheid. Om te kotsen ben je. Bah.
Dat valt nog te bezien, maar als je meedoet met zo'n voorgenomen mishandeling dan in principe wel en doet het er niet toe dat jij zijn milt kapot hebt getrapt en een ander zijn hersens.quote:
het is wel dat iedereen zomaar door dat soort lui in elkaar getrapt kan worden.quote:2. Het is niet alsof ze iedereen die ze nu tegenkomen in elkaar trappen
Ik ben wel benieuwd uit wat voor holen dit ongedierte is gekropen. Maar verder is er ook zoiets als vergelding en door iedereen uitgekotst worden en blijven worden. De feiten zijn nog niet precies bekend, wellicht zit er een onschuldige of relatief onschuldige tussen. Het probleem met de schandpaal is dat die vaak prematuur en onzorgvuldig is, maar met de schande zelf is op zich niks mis.quote:Nee hoor, je bent zoals altijd excuusjes aan het zoeken om iemand aan een digitale schandpaal te nagelen en probeert dat op schandalig laffe wijze te verdedigen onder het mom van publieke veiligheid. Om te kotsen ben je. Bah.
Ja laten we Feyenoord en Ajax aansprakelijk stellen voor wat hun aanhangers doen op vakantie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wat is dezequote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Niet alleen Ajax. Feyenoord laat supporters het veld op komen tijdens dat een heel stadion is afgesloten. En dan gaat het team nog klappen ook naar ze. Live op tv.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:48 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ajax heeft er inderdaad wel een handje van om nogal klef te doen met zulke lui. Michael van Praag ging zelfs op de thee bij ongure types van de harde kern. Beetje "if you cant beat them....", maar je geeft wel een verkeerd signaal af.
Ergens vind ik het ook niet helemaal zuiver (al doe ik er ook aan mee) dat dit topic nu helemaal over Ajax vs Feyenoord gaat.
Er zit gewoon iets enorm fout als je iemand doodtrapt, en of dat nou om de kleur van zijn schoenen ging of over de voetbalclub die hij aanhing...
Wat faciliteren ze exact dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ja wat wil je, als je er openlijk afstand van neemt staan ze s'avonds op je voordeur te bonken, of vuurwerk af te steken in je achtertuin.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:06 schreef Red_85 het volgende:
Als dit een 'rel' is geweest omdat iemand voor een verkeerde club is, is het wel heel triest weer.
Die gasten zijn het woord 'Ajacied' niet waard. 'Apen' of 'mongolen' haalt het zelfs niet. Hoe fanatiek je ook bent, je beukt geen ander neer vanwege een ander shirt.
Wezens. Niks waard.
[..]
Niet alleen Ajax. Feyenoord laat supporters het veld op komen tijdens dat een heel stadion is afgesloten. En dan gaat het team nog klappen ook naar ze. Live op tv.
Zelf die grote muil van je dichthoudenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:46 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb jij hier bewijs voor? Dat er een lage herhalingskans is? Anders stfu.
Politie en justitie kunnen er in elk geval meer aan doen dan de directeur van Ajax.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar door wie dan de politie en justitie hebben dat soort uitwassen amper in de hand. Of te wel je bent als de nood aan de man is volgelvrij in dit land. En niet alleen jij maar dus ook je vrouw en kinderen.
Waarschijnlijk moest hij daarom de sleutels inleveren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:32 schreef Raw85 het volgende:
Er bij staan zonder je vrienden proberen tot bedaren te brengen vind ik ook niet echt fraai. Maar goed, waarschijnlijk inderdaad niet genoeg om nog langer voor vastgehouden te worden.
Ja, daar zal vooraf echt wel over nagedacht zijn. Eventueel samen met ouders en 'n advocaat. Zoveel mogelijk terug naar Nederland en eentje die er alleen maar bij liep en verder niks heeft gedaan de sleutels in laten leveren en de borg op laten halen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:43 schreef maily het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moest hij daarom de sleutels inleveren.
2. dat is dus wel precies wat ze daar deden?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me dat als ouders gewoon niet voorstellen dat je hieraan meewerktquote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zal vooraf echt wel over nagedacht zijn. Eventueel samen met ouders en 'n advocaat. Zoveel mogelijk terug naar Nederland en eentje die er alleen maar bij liep en verder niks heeft gedaan de sleutels in laten leveren en de borg op laten halen.
Ik ook niet, maar dat zie je wel vaker. Bijvoorbeeld bij de Turnhoutse kopschoppers. Of de pa van Joran, die vermoedelijk heeft geholpen bij het wegwerken van een lijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik kan me dat als ouders gewoon niet voorstellen dat je hieraan meewerkt
Het valt hier nog reuze mee, de Barras Bravas in Argentinie hebben in sommige gevallen het clubbestuur volledig in hun zak zitten, en bepalen zelfs mede het aankoopbeleid. Als een bepaalde trainer lijkt te worden aangetrokken die door de BB niet gepruimd word, dan komt die uiteindelijk ook gewoon niet. Je hier tegen verzetten als club is zinloos, daarom worden de grootste jongens vaak aangesteld als organisator voor evenementen buiten het voetbal om, of als suppoost tijdens wedstrijden en krijgen ze daarvoor betaald uit de clubkas. Gevalletje if you can't beat them, join them.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoiets begint ergens. Op het moment dat je als club niet meer om dat soort figuren heen denkt te kunnen, is het al te ver uit de klauwen gelopen. Idem dito als de politie haar werk niet meer kan doen. Ik snap dat 'n individu eieren voor z'n geld kiest, maar is bij uitstek een teken aan de wand dat het te ver uit de hand is gelopen.
Zo ver moet je het in Nederland dus niet laten komen. Uiteindelijk is dit - als het zo erg uit de hand loopt - voor de club ook 'n vervelende situatie. Dat zie je op veel kleinere schaal bijvoorbeeld al bij NAC.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het valt hier nog reuze mee, de Barras Bravas in Argentinie hebben in sommige gevallen het clubbestuur volledig in hun zak zitten, en bepalen zelfs mede het aankoopbeleid. Als een bepaalde trainer lijkt te worden aangetrokken die door de BB niet gepruimd word, dan komt die uiteindelijk ook gewoon niet. Je hier tegen verzetten als club is zinloos, daarom worden de grootste jongens vaak aangesteld als organisator voor evenementen buiten het voetbal om, of als suppoost tijdens wedstrijden en krijgen ze daarvoor betaald uit de clubkas. Gevalletje if you can't beat them, join them.
En nog niet zomaar een advocaat ....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zal vooraf echt wel over nagedacht zijn. Eventueel samen met ouders en 'n advocaat. Zoveel mogelijk terug naar Nederland en eentje die er alleen maar bij liep en verder niks heeft gedaan de sleutels in laten leveren en de borg op laten halen.
Nee, ze hebben niet even de rechtsbijstand gebeld, maar 'n advocaat gezocht die gespecialiseerd is in dit type zaak.quote:
Zoals wat. Pas als er een hele concrete dreiging is krijg je misschien beveiliging. En dan nog moet je constant over je schouder kijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Politie en justitie kunnen er in elk geval meer aan doen dan de directeur van Ajax.
Zover is het allang gekomen, sla een krant open of kijk een actualiteitenprogramma en het gaat over de schromelijke onderschatting van zware criminaliteit in Nederland. Jammer genoeg moet daar eerst weer iemand voor worden doodgeschoten. Tot die tijd kijken we lekker de andere kant op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo ver moet je het in Nederland dus niet laten komen. Uiteindelijk is dit - als het zo erg uit de hand loopt - voor de club ook 'n vervelende situatie. Dat zie je op veel kleinere schaal bijvoorbeeld al bij NAC.
En als het gaat om strafbare feiten, in organisatieverband, dan is het ook een taak van justitie en niet van de directeur van een voetbalclub.
Ingrijpen. Daar weet justitie vast meer van dan dat ik dat weet of welke andere user dan ook. Je zou een club ook wat dwingender kunnen opleggen om te stoppen met bepaalde dingen, zoals bv. het faciliteren van dit soort lui of het faciliteren van hun handeltjes, zoals bv. die kaartenhandel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals wat. Pas als er een hele concrete dreiging is krijg je misschien beveiliging. En dan nog moet je constant over je schouder kijken.
Dat soort figuren zijn geradicaliseerd en compleet onberekenbaar.
Ik weet het jaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat zie je wel vaker. Bijvoorbeeld bij de Turnhoutse kopschoppers. Of de pa van Joran, die vermoedelijk heeft geholpen bij het wegwerken van een lijk.
Hij stond toch maar 1 van die gasten bij?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niet even de rechtsbijstand gebeld, maar 'n advocaat gezocht die gespecialiseerd is in dit type zaak.
Dat verhaal van dat shirt is al zeker 10 jaar geleden volgens mij valt het nu wel mee met dat faciliteren. Past ook wel in de tijdsgeest van toen, figuren als Taghi konden vanuit het door de overheid gesubsidieerde buurthuis hun handeltjes opstarten en contacten leggen in het milieu . Die knuffelcultuur is men van terug gekomen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ingrijpen. Daar weet justitie vast meer van dan dat ik dat weet of welke andere user dan ook. Je zou een club ook wat dwingender kunnen opleggen om te stoppen met bepaalde dingen, zoals bv. het faciliteren van dit soort lui of het faciliteren van hun handeltjes, zoals bv. die kaartenhandel.
Met sommige motorclubs heeft het ook even geduurd voor men door heeft gehad dat dat niet wat potige heren waren die graag op de motor toerden en dat allerlei overlegorgaantjes met die lui niet zoveel zin hadden.
Wat mensen buiten het stadion of door de club georganiseerde gelegenheden uitspoken, daar kan de club inderdaad weinig mee. Daarbinnen wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat verhaal van dat shirt is al zeker 10 jaar geleden volgens mij valt het nu wel mee met dat faciliteren. Past ook wel in de tijdsgeest van toen, figuren als Taghi konden vanuit het door de overheid gesubsidieerde buurthuis hun handeltjes opstarten en contacten leggen in het milieu . Die knuffelcultuur is men van terug gekomen.
Verder vind ik het sowieso niet een probleem van de club wat mensen allemaal buiten stadions uitspoken. Dan kan je wel bezig blijven.
Yup, maar daar is binnen het huidige politieke klimaat gewoon minder ruimte voor. Zie clubs eigenlijk amper nog de dialoog aan gaan met dat soort randfiguren. Ze krijgen gewoon een stadionverbod.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat mensen buiten het stadion of door de club georganiseerde gelegenheden uitspoken, daar kan de club inderdaad weinig mee. Daarbinnen wel.
Die buurthuisjes e.d. dat dateert al uit de tijd van Steve Brown en de Happy Family.
Waarom denk je dat? De laatste jaren is het bij Ajax echt veel vaker raak dan bij Feyenoordquote:Op maandag 19 juli 2021 20:59 schreef Repentless het volgende:
Ik denk dat dat in Rotterdam helaas anders zou zijn.
Dit filmpje staat ook op Youtube:
Dit is in Rotterdam simpelweg onmogelijk op de Coolsingel bij een wedstrijd van Feyenoord.
Omdat ik denk dat de haat en de bereidheid om daadwerkelijk fysiek geweld toe te passen helaas nog net wat groter zijn in Rotterdam dan andersom (ik kom er vandaan). Daar heb ik geen goede onderbouwing voor, maar dat is puur mijn gevoel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De laatste jaren is het bij Ajax echt veel vaker raak dan bij Feyenoord
Al die liedjes komen natuurlijk ook wel omdat Ajax of in elk geval de supporters zich als jodenclub profileren. Hadden ze zich geprofileerd als boeren of zo, dan zouden de liedjes daar wel over gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat de haat en de bereidheid om daadwerkelijk fysiek geweld toe te passen helaas nog net wat groter zijn in Rotterdam dan andersom (ik kom er vandaan). Daar heb ik geen goede onderbouwing voor, maar dat is puur mijn gevoel.
Het enige argument dat ik wel heb, is dat bij Feyenoord-Ajax (de edities die ik heb bezocht, ik ben voor Feyenoord) het niet alleen vak S is dat "Hamas, hamas, joden aan het gas / Kankerjoden / etc." scandeert, maar een groot deel van De Kuip niet schroomt om een absolute haat tentoon te spreiden. Ook beschaafde voetbalsupporters die normaliter niet dusdanig fanatiek is, gaat dan door het lint. Vaders/moeders met kinderen, het maakt allemaal niet uit.
Ik heb het idee dat in de Arena "bommen op Rotterdam / het zijn maar kutkakkerlakken etc." toch voornamelijk van de F-side/Vak410 afkomstig zijn en niet het hele stadion.
Niet dat ze daar dan 'beter' of 'beschaafder' zijn, maar voor mijn gevoel is daar niet alles het hele jaar door verweven met 'Rotterdam-haat'. Bij Feyenoord gaat het voornamelijk om de 'jodenhaat', ook bij alle andere wedstrijden die helemaal niks met Ajax hebben te maken. Als een scheidsrechter een nadelige beslissing neemt tegen, ik noem maar wat, Fortuna Sittard, is het al een "kankerjood" of "vriend van de joden" of iets dergelijks.
Het komt bijna altijd neer op kankerjoden, de strijdkreet voor de harde kern is steevast "hamas, hamas" en bij het behalen van een prijs hoor je "En wie niet springt, die is een jood."
Die doen het toch gratis vanwege meer aa dacht voor de zaak en dus meer naamsbekendheid voor hen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:12 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Die advocaat lijkt mij wat gespecialiseerder -en duurder- dan de standaard toegevoegde advocaat dus het zou best kunnen dat de daders uit een wat rijker milieu komen (maar goed drugscriminelen kunnen vaak ook 'dure' advocaten betalen dus het zegt ook niet alles).
Helemaal gratis is het ook niet, want bij pro deo betaalt de overheid wel wat. Gerald Roetmop Roethof klaagde bij die zaak van die buttcrafter wel dat het te weinig was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die doen het toch gratis vanwege meer aa dacht voor de zaak en dus meer naamsbekendheid voor hen.
Roetmop. Zo grappig haha.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helemaal gratis is het ook niet, want bij pro deo betaalt de overheid wel wat. Gerald Roetmop Roethof klaagde bij die zaak van die buttcrafter wel dat het te weinig was.
En sommige zaken leveren veel publiciteit op. Wat natuurlijk soms ook gunstig uit kan pakken voor een advocaat.
Oki duidelijk! Maar dan lijkt me de conclusie dat deze dit Diederiks en Floris Jan's zijn te voorbarig op basis van de advocaat.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helemaal gratis is het ook niet, want bij pro deo betaalt de overheid wel wat. Gerald Roetmop Roethof klaagde bij die zaak van die buttcrafter wel dat het te weinig was.
En sommige zaken leveren veel publiciteit op. Wat natuurlijk soms ook gunstig uit kan pakken voor een advocaat.
Dat kun je op basis daarvan niet zeggen. Hij doet ook veel voor in de PKN-wereld bijvoorbeeld (refo's), mensen die uit ideologische overwegingen iets strafbaars doen (boomknuffelaars) en Syrische oorlogsmisdadigers (fanatieke moslims).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oki duidelijk! Maar dan lijkt me de conclusie dat deze dit Diederiks en Floris Jan's zijn te voorbarig op basis van de advocaat.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oki duidelijk! Maar dan lijkt me de conclusie dat deze dit Diederiks en Floris Jan's zijn te voorbarig op basis van de advocaat.
Bij plofkraken denk ik wel aan een bepaalde hoek, maar er staat ook 'verdenking levensdelicten' bij dus we kunnen nog alle kanten op. Iemand random doodschoppen vind ik niet iets voor drugscriminelen, ik zie geen zakelijk belang bij zo'n actie.quote:Jaap-Willem heeft hij ruime ervaring in meerdere internationale mega drugszaken, verdenking levensdelicten, witwassen en ontneming, circa 25 plofkraakzaken en verdenking lidmaatschap van criminele organisaties.
Dat snap ik allemaal, maar dat is mijn punt niet. Het gaat mij er niet om welke term er wordt gebruikt, maar dat bij Feyenoord veel op het 'anti-Ajax' zijn is gericht. Ook wanneer het helemaal niks met Ajax heeft te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al die liedjes komen natuurlijk ook wel omdat Ajax of in elk geval de supporters zich als jodenclub profileren. Hadden ze zich geprofileerd als boeren of zo, dan zouden de liedjes daar wel over gaan.
Ja, de KNVB dat zijn de joden omdat ze altijd voor Ajax zouden (laten) fluiten. Indirect slaat dat ook weer op Ajax en de manier waarop ze zich profileren dus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal, maar dat is mijn punt niet. Het gaat mij er niet om welke term er wordt gebruikt, maar dat bij Feyenoord veel op het 'anti-Ajax' zijn is gericht. Ook wanneer het helemaal niks met Ajax heeft te maken.
Nog 11 te gaan ....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:08 schreef cobain1994 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-al-bij-politie
Die haat is niet veel minder in Den Haag, Utrecht, of Eindhoven hoor, alleen word het tussen Ajax en Feyenoord wat meer opgeklopt, want klassieker he. De gemiddelde Hagenees of Utrechter leeft net zo naar een ontmoeting tegen Ajax toe als de Rotterdammers. In het supportershome in Galgenwaard word bv voor de wedstrijd altijd eventjes keihard het onderstaande liedje gespeeld om het vuurtje nog wat extra op te stoken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat de haat en de bereidheid om daadwerkelijk fysiek geweld toe te passen helaas nog net wat groter zijn in Rotterdam dan andersom (ik kom er vandaan). Daar heb ik geen goede onderbouwing voor, maar dat is puur mijn gevoel.
Het enige argument dat ik wel heb, is dat bij Feyenoord-Ajax (de edities die ik heb bezocht, ik ben voor Feyenoord) het niet alleen vak S is dat "Hamas, hamas, joden aan het gas / Kankerjoden / etc." scandeert, maar een groot deel van De Kuip niet schroomt om een absolute haat tentoon te spreiden. Ook beschaafde voetbalsupporters die normaliter niet dusdanig fanatiek is, gaat dan door het lint. Vaders/moeders met kinderen, het maakt allemaal niet uit.
Ik heb het idee dat in de Arena "bommen op Rotterdam / het zijn maar kutkakkerlakken etc." toch voornamelijk van de F-side/Vak410 afkomstig zijn en niet het hele stadion.
Niet dat ze daar dan 'beter' of 'beschaafder' zijn, maar voor mijn gevoel is daar niet alles het hele jaar door verweven met 'Rotterdam-haat'. Bij Feyenoord gaat het voornamelijk om de 'jodenhaat', ook bij alle andere wedstrijden die helemaal niks met Ajax hebben te maken. Als een scheidsrechter een nadelige beslissing neemt tegen, ik noem maar wat, Fortuna Sittard, is het al een "kankerjood" of "vriend van de joden" of iets dergelijks.
Het komt bijna altijd neer op kankerjoden, de strijdkreet voor de harde kern is steevast "hamas, hamas" en bij het behalen van een prijs hoor je "En wie niet springt, die is een jood."
Ze staan gewoon allemaal op camera, dus gewoon een kwestie van samenwerken met de NL politie en ze kunnen zo allemaal thuis opgepikt worden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze de bui wel voelen hangen en ze zich een voor een zullen komen melden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:35 schreef Elan het volgende:
Bizar dat een groot deel van die gasten nog vrij blijft rondlopen. Neem aan dat ze inmiddels wel weten om welke personen het precies gaat.
Nederlandse politie wacht op orders uit Spanje. Tot die tijd kunnen ze niks doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:35 schreef Elan het volgende:
Bizar dat een groot deel van die gasten nog vrij blijft rondlopen. Neem aan dat ze inmiddels wel weten om welke personen het precies gaat.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:08 schreef cobain1994 het volgende:
Lol, volgens mij zijn die gasten voor nix naar het bureau gegaan. NL politie kan er voorlopig niets meequote:De Nederlandse politie kan voorlopig niets, aangezien het rechtshulpverzoek vanuit Spanje nog niet binnen is, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Pas als dat verzoek is binnengekomen en beoordeeld door het Nederlandse OM, kunnen agenten hier aan de slag. Dan kunnen jongens bijvoorbeeld worden aangehouden en verhoord.
Laten ze maar een keer een voorbeeld stellen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Halcon het volgende:
‘Verdachten Mallorca kunnen 10 jaar cel krijgen’
https://www.telegraaf.nl/(...)-10-jaar-cel-krijgen
Dit bedoel ik inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, de KNVB dat zijn de joden omdat ze altijd voor Ajax zouden (laten) fluiten. Indirect slaat dat ook weer op Ajax en de manier waarop ze zich profileren dus.
Ik zie in die liedjes an sich niet veel anti-semitisch.
Maar meteen vergelijken met Joes Kloppenburg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Halcon het volgende:
Ik vind het nog weinig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:43 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Laten ze maar een keer een voorbeeld stellen.
Dat klopt wel, maar dan betreft het dus een wedstrijd tegen Ajax. Bij Feyenoord heb ik, zoals ik aangaf, het gevoel dat de Ajax-haat continu gebruikt wordt, ook bij alle andere wedstrijden die niets met Ajax te maken hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die haat is niet veel minder in Den Haag, Utrecht, of Eindhoven hoor, alleen word het tussen Ajax en Feyenoord wat meer opgeklopt, want klassieker he. De gemiddelde Hagenees of Utrechter leeft net zo naar een ontmoeting tegen Ajax toe als de Rotterdammers. In het supportershome in Galgenwaard word bv voor de wedstrijd altijd eventjes keihard het onderstaande liedje gespeeld om het vuurtje nog wat extra op te stoken.
Als het doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg wordt, dan komt er vast geen straf van 20-25 jaar uit rollen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het nog weinig.
Die 27 jarige is immers gewoon dood.
Waarom moet dit tuig dan voor hun 30e al een herkansing krijgen?
20-25j aar zou veel terechter zijn.
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wetquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:18 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de advocaat van de eerste man die zich hier gemeld heeft vooral aanstuurt op berechting in NL in de hoop ze dan onder het jeugdstrafrecht te laten berechten, hij omschrijft ze immers ook als "Het gaat om een groep jonge jongens, net meerderjarigen" en Volgens Roozemond is het - juist gezien de jonge leeftijd van de verdachten - beter om de zaak in Nederland in onderzoek te houden. "Samen met de Spaanse autoriteiten."
Bron
Behalve als ze functioneren als 'n minderjarige. Zie bv: https://www.rechtspraak.n(...)op-maat-berecht.aspxquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wet
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Nog een wonder dat daders nog niet gelekt zijn op social media.
Of pappa van 1 van de daders heeft connecties.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.
Die kopschoppers van Turnhout waren toen zo bekend bij GeenStijl. En daar zat maar één wannabe-Mocro bij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.
Dit dusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kopschoppers van Turnhout waren toen zo bekend bij GeenStijl. En daar zat maar één wannabe-Mocro bij.
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
De media bagatelliseert vaak veel wat met Ajax te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.
Ja wat geklaag van deugders die niet snappen en inzien dat de Ajax supporters zichzelf joden noemen en dat ook betrekken in hun eigen liedjesquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.
Omdat er blijkbaar door daders en/of slachtoffer iets geroepen zou zijn over Feyenoord en of Ajax in de aanloop naar de fatale mishandeling.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:44 schreef Duveldrinker het volgende:
Geen idee waarom dit topic een Ajax Feyenoord verhaal wordt. Los dat het aanral incidenten met Ajacieden veel groter is dan met Feyenoorders, heeft Feyenoord vaak de naam, mede door de media.
Ja dat werd toch weer ontkracht later?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar door daders en/of slachtoffer iets geroepen zou zijn over Feyenoord en of Ajax in de aanloop naar de fatale mishandeling.
Laten we het erop houden dat er aan beide kanten totale randdebielen zitten met het gedrag dat je daarvan mag verwachten en dat het niet verbazend zou zijn geweest als een stel Feyenoord"fans" een Ajacied het licht uit de ogen had geschopt in Mallorca (of een Ado-"supporter" een Ajacied en zo kunnen we nog een reeks afgaan, roedels vervelende tokkies zijn nog net slim genoeg om een "reden" te verzinnen om anderen in elkaar te rossen).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
De media bagatelliseert vaak veel wat met Ajax te maken heeft.
Bij Feyenoord duiken ze er vaak snel op.
Laatst die wedstrijd onder 19 waar vrouwen en kinderen aangevallen werden op de toekomst.
Ga jij dat maar even uitleggen aan de ouders van het slachtoffer. En aan alle andere slachtoffers van zinloos geweld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij NAC ookquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het valt hier nog reuze mee, de Barras Bravas in Argentinie hebben in sommige gevallen het clubbestuur volledig in hun zak zitten, en bepalen zelfs mede het aankoopbeleid. Als een bepaalde trainer lijkt te worden aangetrokken die door de BB niet gepruimd word, dan komt die uiteindelijk ook gewoon niet. Je hier tegen verzetten als club is zinloos, daarom worden de grootste jongens vaak aangesteld als organisator voor evenementen buiten het voetbal om, of als suppoost tijdens wedstrijden en krijgen ze daarvoor betaald uit de clubkas. Gevalletje if you can't beat them, join them.
De vlucht naar voren, op advies van de advocaat. Kosten noch moeite zullen nu worden gespaard om de lieve jongens in Nederland te houden en ze er met een taakstraf van af te laten komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:08 schreef cobain1994 het volgende:
10 jaar zou erg mild zijn voor deze brute moord.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Halcon het volgende:
Voor de wet wel ja, maar voor een D66-rechter niet. Die zal graag het verhaal van de advocaat geloven dat de verdachte lichamelijk weliswaar 18 is, maar geestelijk nog maar 16.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wet
Ze hebben het verstandelijk vermogen van een 12-jarige, hadden teveel gezopen, ook teveel gesnoven, doen dit normaal nooit, moeilijke jeugd, hebben nood aan perspectief, bla bla.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De vlucht naar voren, op advies van de advocaat. Kosten noch moeite zullen nu worden gespaard om de lieve jongens in Nederland te houden en ze er met een taakstraf van af te laten komen.
Kan best. Het enige dat ik zeg is dat het bij Feyenoord altijd over 'joden' gaat, of het nu wel of niet met Ajax te maken heeft. Alles draait om de haat tegen Ajax, het hele jaar door.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat snapt iedere boerenlul, daar gaat het helemaal niet om.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:45 schreef Cupfighter het volgende:
zijn,
[..]
Ja wat geklaag van deugders die niet snappen en inzien dat de Ajax supporters zichzelf joden noemen en dat ook betrekken in hun eigen liedjes
Voorzitter van Ajax ging toch ook doodleuk op gevangenenbezoek bij Polletje?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat doet hij nietquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Omdat hij het opneemt voor deze moordenaars.
En wat heeft dat te maken met deze laffe actiequote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kan best. Het enige dat ik zeg is dat het bij Feyenoord altijd over 'joden' gaat, of het nu wel of niet met Ajax te maken heeft. Alles draait om de haat tegen Ajax, het hele jaar door.
Dit idd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:19 schreef letmehearyouscream het volgende:
De ouders van het slachtoffer hebben reeds gemeld dat hun zoon geen Feyenoordsupporter is.
Sowieso, kan er voor dat Ajax versus Feyenoord-gedoe een apart topic komen?
surequote:
Niets. Er ontstond in dit topic echter een discussie naast het onderwerp.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met deze laffe actie
Alleen dat het om een Feyenoord-supporter zou gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:49 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja dat werd toch weer ontkracht later?
in Argentinie is het van een iets ander niveau dan die boeren in Breda.quote:
Bij voorkeur in Beverwijk?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:19 schreef letmehearyouscream het volgende:
De ouders van het slachtoffer hebben reeds gemeld dat hun zoon geen Feyenoordsupporter was.
Sowieso, kan er voor dat Ajax versus Feyenoord-gedoe een apart topic komen?
Voor mij mag de straf omhoog voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg wordt, dan komt er vast geen straf van 20-25 jaar uit rollen.
Ja. Als je iemand die al op de grond ligt bewust nog op z'n hoofd gaat trappen, dan mag het wat mij betreft als moord gekwalificeerd worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor mij mag de straf omhoog voor dat soort dingen.
Zelfde met dat verhaal van die homo die gelyncht was. Mag ook gewoon 25+jaar zijn imo.
Het is niet nog al wat immers. Iemand is toch zijn leven afgenomen.
Hij heeft hem letterlijk doodgeschopt dus inderdaad moord naar mijn mening.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je iemand die al op de grond ligt bewust nog op z'n hoofd gaat trappen, dan mag het wat mij betreft als moord gekwalificeerd worden.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:14 schreef Ronald het volgende:
Het zijn nog geruchten, maar er lijkt iets te gaan gebeuren vandaag. Hopelijk arrestaties en uitlevering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)p-mallorca~a1a9b56e/
quote:Ondertussen maakt justitie in Palma zich volgens plaatselijke media zorgen over ‘het leger van advocaten’ dat de verdachten en hun familie zouden hebben ingeschakeld om hun overlevering aan Spanje te voorkomen. Ze zouden raadslieden in Nederland én op Mallorca hebben ingehuurd.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:14 schreef Ronald het volgende:
Het zijn nog geruchten, maar er lijkt iets te gaan gebeuren vandaag. Hopelijk arrestaties en uitlevering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)p-mallorca~a1a9b56e/
En dan van GeenStijl:quote:Ondertussen maakt justitie in Palma zich volgens plaatselijke media zorgen over ‘het leger van advocaten’ dat de verdachten en hun familie zouden hebben ingeschakeld om hun overlevering aan Spanje te voorkomen. Ze zouden raadslieden in Nederland én op Mallorca hebben ingehuurd.
Ik heb geen juridische achtergrond. Is de kans werkelijk zo groot dat ze niet eens in Spanje berecht zouden worden?quote:Of ze ook worden uitgeleverd aan España is de vraag. Hun advocaten zullen er alles aan doen dat te voorkomen want nergens is het zo lekker straffeloos crimineel zijn als in Nederland. En omdat zowel daders als slachtoffers Nederlands zijn valt een belangrijk argument om ze in Spanje te berechten weg. Als het Spaanse OM ook nog eens denkt 'scheelt ons weer hoop gezeik met tolken en veel extra kosten, laat ze lekker daar blijven' is de kans groot dat ze in Nederland voor het hekje komen
Dit soort trekjes qua sociopathisch gedrag in groepsverband zie je wel vaker bij witten van rijke komaf. Zie ook bijvoorbeeld die misselijkmakende ontgroeningen bij bepaalde studentenverenigingen.quote:
quote:
Eens, de gevolgen zijn al vaak genoeg breed uitgemeten in de media. Als je iemand tegen zijn hoofd schopt dan ben je bewust bezig iemand de vernieling in te trappen en dat is voor mij geen doodslag meer maar moord. Helaas ben ik bang dat een rechter hier anders over zal denken. En als dit kinderen van rijke ouders zijn dan zou het mij nog niet eens verbazen dat ze een flutstrafje krijgen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je iemand die al op de grond ligt bewust nog op z'n hoofd gaat trappen, dan mag het wat mij betreft als moord gekwalificeerd worden.
Ik snap natuurlijk dat het hoort bij een goed functionerende rechtsstaat en dat het vanuit de verdachten verstandig is, maar gevoelsmatig heb ik er toch wel moeite mee dat er vrij snel na het gebeuren meteen een leger advocaten probeert het onderste uit de kan te halen, als ik de berichtgeving moet geloven.quote:
Er moet voorbedachte rade zijn, maar dat is wat anders dan een uitgewerkt plan voor een huurmoord. Als zij erop uit waren om met hun numerieke overwicht slachtoffers te vinden om in elkaar schoppen en dat in elkaar schoppen zou op deze manier gebeuren dan lijkt me dat moord telastegeled kan worden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
Mensen hier moeten nodig de definitie van 'moord' eens leren kennen.
Nee.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er moet voorbedachte rade zijn, maar dat is wat anders dan een uitgewerkt plan voor een huurmoord. Als zij erop uit waren om met hun numerieke overwicht slachtoffers te vinden om in elkaar schoppen en dat in elkaar schoppen zou op deze manier gebeuren dan lijkt me dat moord telastegeled kan worden.
Volgens de volkskrant die met het OM in nederland gesproken heeft niet groot.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
En dan van GeenStijl:
[..]
Ik heb geen juridische achtergrond. Is de kans werkelijk zo groot dat ze niet eens in Spanje berecht zouden worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de volkskrant die met het OM in nederland gesproken heeft niet groot.Mooi, hopen dat ze idd in Spanje berecht worden. Kunnen de papa's ook minder invloed uitoefenen. Hopelijk mogen ze daar 20 jaar in een cel wegrotten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt natuurlijk ook al jaren in stand gehouden door het klasse verschil en de opmerkingen dat hoger opgeleide mensen, en vaak dus ook rijkere mensen, het altijd beter weten. Vanuit de politiek krijg je ook al jaren de indruk dat lager opgeleide mensen of de lagere klasse in de samenleving niet zo belangrijk is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit soort trekjes qua sociopathisch gedrag in groepsverband zie je wel vaker bij witten van rijke komaf. Zie ook bijvoorbeeld die misselijkmakende ontgroeningen bij bepaalde studentenverenigingen.
Ja, als zowel Spanje als Nederland akkoord zijn, dan gaat dat gebeuren.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:28 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb geen juridische achtergrond. Is de kans werkelijk zo groot dat ze niet eens in Spanje berecht zouden worden?
-"Het blijft toch je kind"quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:29 schreef Hathor het volgende:
Ik snap dat soort ouders niet, je kroost heeft zich ernstig lopen misdragen in het buitenland en daabij is een onschuldig persoon dodelijk letsel toegebracht, laat ze hun verantwoordelijkheid nemen en een gepaste straf ondergaan inplaats van de rechtsgang te frustreren. Als ik me zo zou hebben misdragen, zou mijn ouwe heer me persoonlijk naar Mallorca hebben gebracht en op het bueau hebben afgeleverd.
"Floris-Jan kan er ook niet veel aan doen dat na een stoeipartijtje en 'n tik die Carlo het lef had om te overlijden"quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
-"Het blijft toch je kind"
-" uit de hand gelopen avond zuipen",
- "ben je zelf nooit jong geweest"
-"moeten niet Roderiks toekomst laten verpesten hierdoor"
- "Het is de schuld van de anderen, Florantijn is een lieve jongen, is ook trainer bij de hockeyjeugd"
Dat soort gelul.
Aha, Comenius-jugend dus.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)ersverhaal/#comments
De kopschoppers van Mallorca, een keurig Gooisch kakkersverhaal
Deel zoveel uit de nu al legendarische Kopschoppers van Mallorca saga. Wat we tot dusver weten is dat het, zoals geruchten in de comments al gingen, inderdaad gaat om een groep vooral roomblanke kakkerskindjes uit het Gooi, omgeving poepsjiek Bussum en Hilversum. Het zal dan ook niemand verbazen dat tenminste een gedeelte van de verdachten uit rijke Luzac-kindertjes van de betere Sywert-bovenklasse bestaat ("jonge mensen uit gezinnen met een hoge koopkracht", aldus La Ultima Hora). Vandaar ook dat er inmidels "een leger aan advocaten" ("topadvocaten", vrij vertaald) is ingehuurd, voor het gemak meteen ook maar in Spanje zelf. Strategie advocaten tot dusver: 'ontkennen dat je eerder naar huis bent gegaan vanwege gepleegd geweld maar omdat je bang was voor extra coronamaatregelen'. Meer beslist onbevestigde roddels: focus ligt nu op twee hoofdverdachten waarvan er één een niet westerse allochtone voornaam heeft en een groot gedeelte van de groep van 13 zou afgestudeerd of laatste jaar scholierend zijn aan een bekende kakkersenclave-gymnasium/VWO/havo-scholengemeenschap te Gooische Matras. Er zijn veel videobeelden omdat de moord plaatsvond in een drukke uitgaansstraat, maar de ondernemers aldaar gaan dat beslist niet delen al was het maar omdat ze ook in Spanje privacywetten hebben (en online deugbrigades die je zaak kunnen slopen). Uiteraard heeft ook de politie beelden van het geweld zelf, maar zulks komt uitsluitend en alleen in de media als iemand binnen de politie dat ook lekt. De kans dat wij en u De Beelden ooit te zien zullen krijgen is nihil. Volgens Spaanse en Nederlandse media staan Spaanse politieagenten klaar om naar Nederland te vertrekken om in samenwerking met de Hollandse platte pet het geboefte in te rekenen, al lijkt er nog steeds geen Europees arrestatiebevel te zijn.
Wat de uitlevering betreft: daarover is niets zeker en het is beslist géén uitgemaakte zaak. Normaal gesproken geeft Nederland altijd gehoor aan zo'n uitleveringsverzoek, maar er zijn tal van redenen waarom daar van kan worden afgeweken. Zoals: jonge strafbladloze verdachten, batterijen aan dure topadvocaatjes met invloed in media, slachtoffers met de NLse nationaliteit of invloedrijke figuren met diplomatieke danwel juridische contacten in de familie van verdachten. Bovendien, Spanje kan ook zelf besluiten geen uitleveringsverzoek in te dienen. En aan geen verzoek hoef je ook geen gehoor te geven. Erger: het schijnt zo te zijn dat verdachten überhaupt 'terugkeergarantie' hebben dus sowieso in Nederland hun '''straf''' mogen uitzitten vrij rondlopen met enkelband.
Tot zover de dagelijkse roddels, geruchten en feiten als lappen rode vlees voor het roedel bloeddorstige primitieve reptielenbreinen dat niet kan wachten op naming and shaming. Geef ze eens ongelijk.
quote:Tot slot, belangrijke boodschap voor alle deugers die vinden dat je het niet over etniciteit mag hebben en niet sensationeel mag berichten over ernstige zaken als deze: eet peop en sterf. Dit is Geenstijl.nl, geen Hanslaroes.nl.
Ik mis nog het klassieke:quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
-"Het blijft toch je kind"
-" uit de hand gelopen avond zuipen",
- "ben je zelf nooit jong geweest"
-"moeten niet Roderiks toekomst laten verpesten hierdoor"
- "Het is de schuld van de anderen, Florantijn is een lieve jongen, is ook trainer bij de hockeyjeugd"
Dat soort gelul.
Nou, dit dus.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:29 schreef Hathor het volgende:
Ik snap dat soort ouders niet, je kroost heeft zich ernstig lopen misdragen in het buitenland en daabij is een onschuldig persoon dodelijk letsel toegebracht, laat ze hun verantwoordelijkheid nemen en een gepaste straf ondergaan inplaats van de rechtsgang te frustreren. Als ik me zo zou hebben misdragen, zou mijn ouwe heer me persoonlijk naar Mallorca hebben gebracht en op het bueau hebben afgeleverd.
Dit ja.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:29 schreef Hathor het volgende:
Ben het er ook mee eens, maar in de praktijk zie je geregeld dat ouders het vooral vervelend vinden dat hun kroost zich in de nesten heeft gewerkt. De Turnhoutse kopschoppers en bv. die zaak in Venlo met Khalid L. die Rene Stegemans dood schopte zijn daar ook voorbeelden van.quote:
Dat zou wel een bijzonder slecht precedent zijn. Wie zich op Mallorca misdraagt, moet zich ook maar op Mallorca verantwoorden daarvoor.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:00 schreef maily het volgende:
Advocatengevecht om Mallora-verdachten in Nederland te houden
Premium-artikel, zelf klikken.
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzoquote:Op woensdag 21 juli 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
Mensen hier moeten nodig de definitie van 'moord' eens leren kennen.
quote:Op maandag 19 juli 2021 18:37 schreef Leandra het volgende:
Het zou me niets verbazen als de achterblijver die de sleutel terug ging brengen degene is die wel bij de groep hoorde maar niet feitelijk iets tegen het slachtoffer gedaan heeft, dat dit degene met de minste schuld of zelfs volledig zonder schuld was, en dat de feitelijke daders als eerste in het vliegtuig zaten, dat lijkt me typisch een tactiek voor dit soort lafbekken.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrijquote:De 18-jarige Nederlander die op Mallorca was opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de dodelijke mishandeling van een landgenoot, is vrij. Uit camerabeelden blijkt dat hij niet meedeed aan de aanval op het 27-jarige slachtoffer uit Waddinxveen.
De verdachte had tegen de politie verklaard dat hij inderdaad bij de groep stond die de man in elkaar sloeg, maar dat hij op geen enkel moment zelf geslagen heeft. De lokale politie heeft dat nu aan de hand van beelden van twee camera's bevestigd, meldt de krant Ultima Hora.
De tiener werd opgepakt omdat hij op het eiland moest blijven om de sleutels van het huurhuis in te leveren. Zijn twaalf vrienden waren een dag eerder vertrokken naar Nederland.
Ze wisten dus wel degelijk waar ze mee bezig waren .....quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ah, dit klopte dus letterlijk:
[..]
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrij
Denk dat die actie beter is gepland dan het vooraf leek. Na de kloppartij even overlegd met de ouders, evt. ouders met advocaten. Vliegtickets geregeld, bepaald wie de borg op gaat halen en dan maar even afwachten vanuit 't Gooi.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ah, dit klopte dus letterlijk:
[..]
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrij
Ben het met Dven eens (en nog nooit op Mallorca geweest): sommigen stellen nu al dat het moord moet zijn, op basis van wat mediaberichten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzo![]()
Kun je toch niet weten op dit moment.
Ik denk dat het vooral een gevoelsmatig voordeel is in het kader van vergelding: mensen willen dat de daders (nu nog verdachten jaja ik weet het) het zo kut mogelijk hebben.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:38 schreef Raw85 het volgende:
Welk voordeel heeft straffen in Spanje ten opzichte van straffen in Nederland? Ze straffen er niet per se zwaarder. Bovendien zijn dit daders die na een eventuele gevangenisstraf toch gewoon weer in Nederland verder zullen moeten met hun leven. Het lijkt mij dan beter om ze hier vast te zetten, met Nederlandse artsen/hulpverleners etc dan in Spanje.
Doodslag 10-15 jaar dacht ik.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:38 schreef Raw85 het volgende:
Welk voordeel heeft straffen in Spanje ten opzichte van straffen in Nederland? Ze straffen er niet per se zwaarder. Bovendien zijn dit daders die na een eventuele gevangenisstraf toch gewoon weer in Nederland verder zullen moeten met hun leven. Het lijkt mij dan beter om ze hier vast te zetten, met Nederlandse artsen/hulpverleners etc dan in Spanje.
Ook voor het precedent. Ik vind het een verkeerd precedent afgeven als mensen die zich in Spanje misdragen, vervolgens in Nederland worden berecht, terwijl er niks op tegen is om ze in Spanje te laten berechten. Ze krijgen daar een eerlijk proces, Spanje zal ze wel berechten, etc.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:22 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een gevoelsmatig voordeel is in het kader van vergelding: mensen willen dat de daders (nu nog verdachten jaja ik weet het) het zo kut mogelijk hebben.
Als Nederland afspraken heeft met Spanje (en dat zal wel), dan komt dit op hun Nederlandse strafblad te staan ja. Mits ze veroordeeld worden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:41 schreef the-eye het volgende:
Hoe werkt dat met je strafblad hier als je in het buitenland voor iets veroordeeld wordt?
Niks, gewoon eerlijk. Als het mohammedanen waren geweest hadden ze dit gemeld en nu zijn het kakkers en doen ze hetzelde. Zo hoort het, gelijkheid.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Wat is dat GS toch kut met dit soort dingen
Dit soort teksten: Erger: het schijnt zo te zijn dat verdachten überhaupt 'terugkeergarantie' hebben dus sowieso in Nederland hun '''straf''' mogen uitzitten vrij rondlopen met enkelband. slaan nergens op. Dat is gewoon stemmingmakerij.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Niks, gewoon eerlijk. Als het mohammedanen waren geweest hadden ze dit gemeld en nu zijn het kakkers en doen ze hetzelde. Zo hoort het, gelijkheid.
HIHI!!!! Ben je één van de dadurds!!!!quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzo![]()
Kun je toch niet weten op dit moment.
Ze zullen wel weer ziedend zijn dat ze de gruwelijke beelden nog niet in bezit hebben zodat ze weer wat extra klikjes kunnen genereren door de beelden van deze laffe aanval aan de hele wereld te tonen.quote:
De kalifaatmeisjes worden ook hierheen gehaald.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou wel een bijzonder slecht precedent zijn. Wie zich op Mallorca misdraagt, moet zich ook maar op Mallorca verantwoorden daarvoor.
Die hadden ook best in Syrië mogen blijven wat mij betreft.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:09 schreef Nober het volgende:
[..]
De kalifaatmeisjes worden ook hierheen gehaald.
Altijd. Vooral onleesbaar ook. Maar goed dat zal wel een generatieding zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat die actie beter is gepland dan het vooraf leek. Na de kloppartij even overlegd met de ouders, evt. ouders met advocaten. Vliegtickets geregeld, bepaald wie de borg op gaat halen en dan maar even afwachten vanuit 't Gooi.
Dergelijke artikelen en reacties laten zien dat GS een neonaziblogje is geworden. Hun reaguurderspubliek zit al een tijdje in de nazihoek.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Dat is natuurlijk bizar, het is geen moord omdat je achteraf zeer gehaaid hebt geprobeerd weg te komen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben het met Dven eens (en nog nooit op Mallorca geweest): sommigen stellen nu al dat het moord moet zijn, op basis van wat mediaberichten.
Ook ik betwijfel de “voorbedachte rade” premisse.
Moord inderdaad niet, doodslag lijkt me gezien de voorwaardelijke opzet wel gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bizar, het is geen moord omdat je achteraf zeer gehaaid hebt geprobeerd weg te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat er op enig moment een plan of doel was iemand dood te trappen, waarmee ik niet stel dat dit een "ongelukje" was, want dat was het niet, maar het plannen en doelmatig zaken proberen te verhullen is imho pas van na de gebeurtenis zelf.
De intentie niet, maar men heeft dat risico wel op de koop toe genomen door 'm al liggend op de grond tegen z'n hoofd te trappen. Misschien wel meerdere keren.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vrees ook dat moord lastig gaat worden omdat de intentie niet zal zijn geweest het slachtoffer dood te trappen. Dat de daders hebben gehandeld waarbij dood reëel was maakt zware mishandeling de dood ten gevolge maar geen moord of zelfs doodslag. Straf 6 tot 15 jaar.
En laat daarvoor nou juist die intentie cruciaal zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
De intentie niet, maar men heeft dat risico wel op de koop toe genomen door 'm al liggend op de grond tegen z'n hoofd te trappen. Misschien wel meerdere keren.
Dit is niet een gevalletje van één klap uitdelen en die pakt verkeerd uit.
En dat maakt het (hooguit) doodslag. Voor moord is een oogmerk tot het doden van Carlo nodig, waarmee ze naar Palma zijn getoogd.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bizar, het is geen moord omdat je achteraf zeer gehaaid hebt geprobeerd weg te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat er op enig moment een plan of doel was iemand dood te trappen, waarmee ik niet stel dat dit een "ongelukje" was, want dat was het niet, maar het plannen en doelmatig zaken proberen te verhullen is imho pas van na de gebeurtenis zelf.
Niet de intentie, wel dat het vooraf bedacht moet zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En laat daarvoor nou juist die intentie cruciaal zijn.
Nee, zie bv: https://www.rechtspraak.n(...)op-in-Eindhoven.aspxquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En laat daarvoor nou juist die intentie cruciaal zijn.
quote:De verdachte had moeten beseffen dat hierbij de kans bestond dat het slachtoffer zou overlijden. Hij aanvaardde dit risico en maakte zich daarmee schuldig aan doodslag.
Het gaat toch over wel/geen moord?quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zie bv: https://www.rechtspraak.n(...)op-in-Eindhoven.aspx
[..]
Doodslag ja. Geen moord.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zie bv: https://www.rechtspraak.n(...)op-in-Eindhoven.aspx
[..]
Dan gaat het erom of er 'n plan was. Ook een term als "rustig en kalm beraad" hoor je dan vaak. Ik dacht dat je doelde op mishandeling met de dood tot gevolg versus doodslag of moord.quote:
Ik verwacht dat je in sommige landen ook nog wel een veroordeling voor moord kunt krijgen als je naar de stad gaat om een willekeurig persoon te doden, en niet specifiek het slachtoffer, geen idee hoe dat in NL is, maar ik denk dat het OM alles uit de kast zou trekken als er ook meer enige reden is aan te nemen dat iemand met dat doel mensen heeft aangereden, neergeschoten of in elkaar heeft geslagen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:46 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat maakt het (hooguit) doodslag. Voor moord is een oogmerk tot het doden van Carlo nodig, waarmee ze naar Palma zijn getoogd.
Gelukkig heb jij geen toga-beroep.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan gaat het erom of er 'n plan was. Ook een term als "rustig en kalm beraad" hoor je dan vaak. Ik dacht dat je doelde op mishandeling met de dood tot gevolg versus doodslag of moord.
Juridisch gezien zou dit in NL geen moord zijn. Wel doodslag. Zoals ik zei: naar mijn mening is iemand die al op de grond ligt nog een paar keer tegen z'n hoofd trappen ook wel wat meer dan 'n opwelling. Het opstootje/het gevecht is dan geweest. Er ligt iemand op de grond. Normaal gesproken is het dan klaar. Als je dan besluit om iemand nog een paar keer tegen z'n hoofd te trappen, mag het wat mij betreft opschuiven naar moord.
Ook dat staat nog ter discussie.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je in sommige landen ook nog wel een veroordeling voor moord kunt krijgen als je naar de stad gaat om een willekeurig persoon te doden, en niet specifiek het slachtoffer, geen idee hoe dat in NL is, maar ik denk dat het OM alles uit de kast zou trekken als er ook meer enige reden is aan te nemen dat iemand met dat doel mensen heeft aangereden, neergeschoten of in elkaar heeft geslagen.
Maar dat doet er allemaal niet zo toe, in dit geval gaat het volgens de NL wetgeving geen moord worden.
Mwah.quote:
… dan is er nog steeds geen oogmerk tot moord. Hooguit (gekwalificeerde) doodslag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah.
Men had het waarschijnlijk niet specifiek voorzien op één persoon. Maar als je de uitgaansbuurt in trekt met het idee om ruzie te trappen, mensen vast te houden om er dan op in te laten slaan en als ze op de grond liggen nog eens tegen hun hoofd te trappen.
Tsja...
Wat ik zei, het zal waarschijnlijk doodslag zijn. In Nederland in elk geval. Wat mij betreft mag het wel moord worden als iemand met dit soort plannen uitgaat en dan op deze manier tekeer gaat. Vind dit toch wel anders dan 'n opstootje dat opeens over en weer ontstaat.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
… dan is er nog steeds geen oogmerk tot moord. Hooguit (gekwalificeerde) doodslag.
Ik denk meer dat het voor veel mensen een beetje contra-intuitief is in die zin dat de zinloosheid en het sadisme van iemand tegen zijn hoofd schoppen gezien zullen worden als nog een gradatie erger dan bijvoorbeeld een man die de minnaar van zijn vrouw doodschiet.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
… dan is er nog steeds geen oogmerk tot moord. Hooguit (gekwalificeerde) doodslag.
Breivik is voor meervoudige moord veroordeeld, dus er zijn idd landen waar je veroordeeld kunt worden voor moord als je intentie was willekeurige aanwezigen om te brengen en niet alleen specifieke personen.quote:
Breivik had dan ook het oogmerk om te doden, niet om (alleen maar) wat heibel te trappen, toen hij naar Utøya vertrok. De vergelijking gaat dus mank.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Breivik is voor meervoudige moord veroordeeld, dus er zijn idd landen waar je veroordeeld kunt worden voor moord als je intentie was willekeurige aanwezigen om te brengen en niet alleen specifieke personen.
Maar ik denk niet dat deze discussie hier gepast is.
Dan kunnen we “doodslag” net zo goed uit het WvSr strepen want die hebben we dan niet meer nodig. Lijkt me geen goed plan.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat ik zei, het zal waarschijnlijk doodslag zijn. In Nederland in elk geval. Wat mij betreft mag het wel moord worden als iemand met dit soort plannen uitgaat en dan op deze manier tekeer gaat. Vind dit toch wel anders dan 'n opstootje dat opeens over en weer ontstaat.
Dat hoef je helemaal niet te strepen uit het WvSr.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kunnen we “doodslag” net zo goed uit het WvSr strepen want die hebben we dan niet meer nodig. Lijkt me geen goed plan.
quote:Er is nieuwe informatie beschikbaar over de acht Nederlanders die verdacht worden van het doden van de 27-jarige Carlo uit Waddinxveen.
Volgens plaatselijke media staat de politie op het punt de verdachten in de boeien te slaan. Dat meldde het AD vanmiddag. Spaanse politiemensen van de afdeling moordzaken zouden klaar staan om naar Nederland over te reizen. De aanhoudingen worden samen met Nederlandse collega’s voorbereid.
Uitlevering
De Spaanse autoriteiten hopen dat de rechtszaak gewoon in hun land plaats kan vinden, maar justitie is bezorgd over weerstand van de groep verdachten. De jonge mannen, afkomstig uit plaatsen als Bussum en Hilversum, zouden een ‘leger van advocaten’ tot hun beschikking hebben. Hun familie zou zowel in Nederland als op Mallorca raadslieden in hebben gehuurd.
Inmiddels is de identiteit van alle betrokkenen bij de politie bekend. De Spaanse agenten hebben het Nederlandse korps verteld wat de namen van alle verdachten zijn.
Twee hoofdverdachten
De aandacht is op dit moment gericht op twee van de dertien betrokkenen. Het tweetal heeft grof geweld gebruikt tegen Carlo. Op beelden is te zien dat ze tegen zijn hoofd schoppen terwijl het slachtoffer al op de grond ligt. Ze worden waarschijnlijk verdacht van doodslag of dood door schuld.
Niet? Als je doodslag laat opschuiven naar moord, op grond van sentimenten?quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet te strepen uit het WvSr.
Je laat bepaalde situaties opschuiven, maar niet alles. In dit geval is er bewust aangestuurd op het gebruiken van zwaar geweld. Het was ook allerminst 'n gelijk gevecht als je leest dat slachtoffers vast werden gehouden door twee personen, waarna anderen erop in beukten en mensen die op de grond lagen nog tegen hun hoofd werden getrapt.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet? Als je doodslag laat opschuiven naar moord, op grond van sentimenten?
Wat onderscheidt doodslag dan nog van moord?
Wanneer compleet bezopen waren gaat die vlieger al niet op.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je laat bepaalde situaties opschuiven, maar niet alles. In dit geval is er bewust aangestuurd op het gebruiken van zwaar geweld. Het was ook allerminst 'n gelijk gevecht als je leest dat slachtoffers vast werden gehouden door twee personen, waarna anderen erop in beukten en mensen die op de grond lagen nog tegen hun hoofd werden getrapt.
Gevoelsmatig is het niet echt 'n opwelling, maar waren er voldoende momenten om bij zinnen te komen.
Overigens ook prima als het qua straf meer richting moord kruipt. Nederland heeft, meen ik, de maximale straf voor doodslag opgehoogd, dus die mogelijkheid is er in Nederland.
Dat is geen antwoord op mijn vraag (maar opnieuw een beschrijving van het gebeurde).quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je laat bepaalde situaties opschuiven, maar niet alles. In dit geval is er bewust aangestuurd op het gebruiken van zwaar geweld. Het was ook allerminst 'n gelijk gevecht als je leest dat slachtoffers vast werden gehouden door twee personen, waarna anderen erop in beukten en mensen die op de grond lagen nog tegen hun hoofd werden getrapt.
Gevoelsmatig is het niet echt 'n opwelling, maar waren er voldoende momenten om bij zinnen te komen.
Overigens ook prima als het qua straf meer richting moord kruipt. Nederland heeft, meen ik, de maximale straf voor doodslag opgehoogd, dus die mogelijkheid is er in Nederland.
Ik denk dat hun advocatenleger zal inzetten op hooguit zware mishandeling met de dood tot gevolg, dan is doodslag niet “goed wegkomen met”, die straffen zijn echt niet mals hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:30 schreef Cupfighter het volgende:
Gezien de omstandigeheden zal het inderdaad helaas wel doodslag worden en komen die kakkers goed weg
Uitstekend plan om een gelijk gevecht op te nemen als criterium voor het onderscheid moord/doodslag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar lijkt mij wel verschil in te zitten. Als je een gevecht uitlokt en zelf ook rake klappen krijgt hoef je niet op medelijden te rekenen van de rechter maar je kan wel wat aannemelijker maken dat in het heetst van de strijd een en ander uit de hand liep. Dit gebeuren kan je eerder plaatsen als een pure mishandeling en eventueel doodslag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uitstekend plan om een gelijk gevecht op te nemen als criterium voor het onderscheid moord/doodslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |