Wanneer compleet bezopen waren gaat die vlieger al niet op.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je laat bepaalde situaties opschuiven, maar niet alles. In dit geval is er bewust aangestuurd op het gebruiken van zwaar geweld. Het was ook allerminst 'n gelijk gevecht als je leest dat slachtoffers vast werden gehouden door twee personen, waarna anderen erop in beukten en mensen die op de grond lagen nog tegen hun hoofd werden getrapt.
Gevoelsmatig is het niet echt 'n opwelling, maar waren er voldoende momenten om bij zinnen te komen.
Overigens ook prima als het qua straf meer richting moord kruipt. Nederland heeft, meen ik, de maximale straf voor doodslag opgehoogd, dus die mogelijkheid is er in Nederland.
Dat is geen antwoord op mijn vraag (maar opnieuw een beschrijving van het gebeurde).quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je laat bepaalde situaties opschuiven, maar niet alles. In dit geval is er bewust aangestuurd op het gebruiken van zwaar geweld. Het was ook allerminst 'n gelijk gevecht als je leest dat slachtoffers vast werden gehouden door twee personen, waarna anderen erop in beukten en mensen die op de grond lagen nog tegen hun hoofd werden getrapt.
Gevoelsmatig is het niet echt 'n opwelling, maar waren er voldoende momenten om bij zinnen te komen.
Overigens ook prima als het qua straf meer richting moord kruipt. Nederland heeft, meen ik, de maximale straf voor doodslag opgehoogd, dus die mogelijkheid is er in Nederland.
Ik denk dat hun advocatenleger zal inzetten op hooguit zware mishandeling met de dood tot gevolg, dan is doodslag niet “goed wegkomen met”, die straffen zijn echt niet mals hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:30 schreef Cupfighter het volgende:
Gezien de omstandigeheden zal het inderdaad helaas wel doodslag worden en komen die kakkers goed weg
Uitstekend plan om een gelijk gevecht op te nemen als criterium voor het onderscheid moord/doodslag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar lijkt mij wel verschil in te zitten. Als je een gevecht uitlokt en zelf ook rake klappen krijgt hoef je niet op medelijden te rekenen van de rechter maar je kan wel wat aannemelijker maken dat in het heetst van de strijd een en ander uit de hand liep. Dit gebeuren kan je eerder plaatsen als een pure mishandeling en eventueel doodslag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uitstekend plan om een gelijk gevecht op te nemen als criterium voor het onderscheid moord/doodslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |