Ik vind het nog weinig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:43 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Laten ze maar een keer een voorbeeld stellen.
Dat klopt wel, maar dan betreft het dus een wedstrijd tegen Ajax. Bij Feyenoord heb ik, zoals ik aangaf, het gevoel dat de Ajax-haat continu gebruikt wordt, ook bij alle andere wedstrijden die niets met Ajax te maken hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die haat is niet veel minder in Den Haag, Utrecht, of Eindhoven hoor, alleen word het tussen Ajax en Feyenoord wat meer opgeklopt, want klassieker he. De gemiddelde Hagenees of Utrechter leeft net zo naar een ontmoeting tegen Ajax toe als de Rotterdammers. In het supportershome in Galgenwaard word bv voor de wedstrijd altijd eventjes keihard het onderstaande liedje gespeeld om het vuurtje nog wat extra op te stoken.
Als het doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg wordt, dan komt er vast geen straf van 20-25 jaar uit rollen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het nog weinig.
Die 27 jarige is immers gewoon dood.
Waarom moet dit tuig dan voor hun 30e al een herkansing krijgen?
20-25j aar zou veel terechter zijn.
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wetquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:18 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de advocaat van de eerste man die zich hier gemeld heeft vooral aanstuurt op berechting in NL in de hoop ze dan onder het jeugdstrafrecht te laten berechten, hij omschrijft ze immers ook als "Het gaat om een groep jonge jongens, net meerderjarigen" en Volgens Roozemond is het - juist gezien de jonge leeftijd van de verdachten - beter om de zaak in Nederland in onderzoek te houden. "Samen met de Spaanse autoriteiten."
Bron
Behalve als ze functioneren als 'n minderjarige. Zie bv: https://www.rechtspraak.n(...)op-maat-berecht.aspxquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wet
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Nog een wonder dat daders nog niet gelekt zijn op social media.
Of pappa van 1 van de daders heeft connecties.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.
Die kopschoppers van Turnhout waren toen zo bekend bij GeenStijl. En daar zat maar één wannabe-Mocro bij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het geen mocro’s zijn. Dan gaat het niet zo snel.
Dit dusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kopschoppers van Turnhout waren toen zo bekend bij GeenStijl. En daar zat maar één wannabe-Mocro bij.
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat de haat en de bereidheid om daadwerkelijk fysiek geweld toe te passen helaas nog net wat groter zijn in Rotterdam dan andersom (ik kom er vandaan). Daar heb ik geen goede onderbouwing voor, maar dat is puur mijn gevoel.
Het enige argument dat ik wel heb, is dat bij Feyenoord-Ajax (de edities die ik heb bezocht, ik ben voor Feyenoord) het niet alleen vak S is dat "Hamas, hamas, joden aan het gas / Kankerjoden / etc." scandeert, maar een groot deel van De Kuip niet schroomt om een absolute haat tentoon te spreiden. Ook beschaafde voetbalsupporters die normaliter niet dusdanig fanatiek is, gaat dan door het lint. Vaders/moeders met kinderen, het maakt allemaal niet uit.
Ik heb het idee dat in de Arena "bommen op Rotterdam / het zijn maar kutkakkerlakken etc." toch voornamelijk van de F-side/Vak410 afkomstig zijn en niet het hele stadion.
Niet dat ze daar dan 'beter' of 'beschaafder' zijn, maar voor mijn gevoel is daar niet alles het hele jaar door verweven met 'Rotterdam-haat'. Bij Feyenoord gaat het voornamelijk om de 'jodenhaat', ook bij alle andere wedstrijden die helemaal niks met Ajax hebben te maken. Als een scheidsrechter een nadelige beslissing neemt tegen, ik noem maar wat, Fortuna Sittard, is het al een "kankerjood" of "vriend van de joden" of iets dergelijks.
Het komt bijna altijd neer op kankerjoden, de strijdkreet voor de harde kern is steevast "hamas, hamas" en bij het behalen van een prijs hoor je "En wie niet springt, die is een jood."
De media bagatelliseert vaak veel wat met Ajax te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.
Ja wat geklaag van deugders die niet snappen en inzien dat de Ajax supporters zichzelf joden noemen en dat ook betrekken in hun eigen liedjesquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar als je puur naar incidenten kijkt waar geweld plaatsvindt dan is het naar mijn idee voornamelijk Ajax dat de laatste jaren in het nieuws kwam. Dat geschreeuw en gevloek vind ik zelf niet zo heel interessant, beetje smakeloos misschien maar als dat het is.
Omdat er blijkbaar door daders en/of slachtoffer iets geroepen zou zijn over Feyenoord en of Ajax in de aanloop naar de fatale mishandeling.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:44 schreef Duveldrinker het volgende:
Geen idee waarom dit topic een Ajax Feyenoord verhaal wordt. Los dat het aanral incidenten met Ajacieden veel groter is dan met Feyenoorders, heeft Feyenoord vaak de naam, mede door de media.
Ja dat werd toch weer ontkracht later?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar door daders en/of slachtoffer iets geroepen zou zijn over Feyenoord en of Ajax in de aanloop naar de fatale mishandeling.
Laten we het erop houden dat er aan beide kanten totale randdebielen zitten met het gedrag dat je daarvan mag verwachten en dat het niet verbazend zou zijn geweest als een stel Feyenoord"fans" een Ajacied het licht uit de ogen had geschopt in Mallorca (of een Ado-"supporter" een Ajacied en zo kunnen we nog een reeks afgaan, roedels vervelende tokkies zijn nog net slim genoeg om een "reden" te verzinnen om anderen in elkaar te rossen).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
De media bagatelliseert vaak veel wat met Ajax te maken heeft.
Bij Feyenoord duiken ze er vaak snel op.
Laatst die wedstrijd onder 19 waar vrouwen en kinderen aangevallen werden op de toekomst.
Ga jij dat maar even uitleggen aan de ouders van het slachtoffer. En aan alle andere slachtoffers van zinloos geweld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
1. Het zijn niet alle 8 moordenaars
2. Het is niet alsof ze iedereen die ze nu tegenkomen in elkaar trappen
Nee hoor, je bent zoals altijd excuusjes aan het zoeken om iemand aan een digitale schandpaal te nagelen en probeert dat op schandalig laffe wijze te verdedigen onder het mom van publieke veiligheid. Om te kotsen ben je. Bah.
Dat kunnen ze bij NAC ookquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het valt hier nog reuze mee, de Barras Bravas in Argentinie hebben in sommige gevallen het clubbestuur volledig in hun zak zitten, en bepalen zelfs mede het aankoopbeleid. Als een bepaalde trainer lijkt te worden aangetrokken die door de BB niet gepruimd word, dan komt die uiteindelijk ook gewoon niet. Je hier tegen verzetten als club is zinloos, daarom worden de grootste jongens vaak aangesteld als organisator voor evenementen buiten het voetbal om, of als suppoost tijdens wedstrijden en krijgen ze daarvoor betaald uit de clubkas. Gevalletje if you can't beat them, join them.
De vlucht naar voren, op advies van de advocaat. Kosten noch moeite zullen nu worden gespaard om de lieve jongens in Nederland te houden en ze er met een taakstraf van af te laten komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:08 schreef cobain1994 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-al-bij-politie
10 jaar zou erg mild zijn voor deze brute moord.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Halcon het volgende:
‘Verdachten Mallorca kunnen 10 jaar cel krijgen’
https://www.telegraaf.nl/(...)-10-jaar-cel-krijgen
Voor de wet wel ja, maar voor een D66-rechter niet. Die zal graag het verhaal van de advocaat geloven dat de verdachte lichamelijk weliswaar 18 is, maar geestelijk nog maar 16.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal in de 18~20, dat is toch gewoon meerderjarig voor de wet
Ze hebben het verstandelijk vermogen van een 12-jarige, hadden teveel gezopen, ook teveel gesnoven, doen dit normaal nooit, moeilijke jeugd, hebben nood aan perspectief, bla bla.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De vlucht naar voren, op advies van de advocaat. Kosten noch moeite zullen nu worden gespaard om de lieve jongens in Nederland te houden en ze er met een taakstraf van af te laten komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |