https://www.telegraaf.nl/(...)in-kritieke-toestandquote:PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.
Ⓒ ANP/HH
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.
De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.
Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
In je eentje tegen een groep van 13? Met 'n beetje pech ben je dan de volgende die trappen tegen z'n hoofd krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:07 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet ingrijpen en dan wel achteraf interessant doen in de media
Nee dat snap ik wel, maar vooral die domme nietszeggende "getuige"verklaringen achteraf.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
In je eentje tegen een groep van 13? Met 'n beetje pech ben je dan de volgende die trappen tegen z'n hoofd krijgt.
Ja, met dat deel van je post was ik het wel eens. Ze vinden het natuurlijk geweldig interessant dat media vanalles van hen willen weten. Dat ze niet ingrijpen, dat snap ik dan wel weer.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nee dat snap ik wel, maar vooral die domme nietszeggende "getuige"verklaringen achteraf.
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:17 schreef Sfancta het volgende:
Denk je dat pa zijn zoontje hieruit kan kopen in Spanje? Denk het niet daar.
Zou ook best kunnen dat ze tussen het kopschoppen en hun vertrek al juridisch advies in hebben gewonnen. Of in hebben laten winnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdslijn vanaf de walgelijke daar tot nu. Wellicht keken ze die nacht nog terug op een ouderwets gezellig avondje, want blijkbaar namen ze pas de benen toen ze hoorden dat de politie hen zocht. En dan beslis je dus met zijn allen dat je een dag eerder teruggaat behalve 1 gozer die...de borg veilig stelt ofzo? En dat is dan mss geheel toevallig iemand die wellicht niet meedeed aan het oudhollandsch kopschoppen, zouden ze daarover nagedacht hebben? Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe zoiets gaat.
Van de kopschoppers in Eindhoven weet ik nog wel dat ze (ook) pas stress kregen toen ze werden gezocht, het filmpje en hun identiteit overal te vinden waren. Daarvoor was de hele mishandeling gewoon geen onderwerp waar ze over nadachten of over spraken. Echt wonderlijk hoe dat kan werken.
Ook grote/doorgaans dure kantoren doen wel eens pro-deo hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...
Hopelijk loopt het met de daders net zo af als met 'Svennieboy'quote:
Die ligt er inderdaad mooi bij.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopelijk loopt het met de daders net zo af als met 'Svennieboy'
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...quote:
Ook grote/doorgaans dure kantoren doen wel eens pro-deo hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar het lijkt me niet een advocaat/ advocatenkantoor die je pro-deo krijgt aangewezen...
Ze hebben de hele avond/nacht al lopen etteren, dat was vast niet alleen om Ajax versus Feyenoord. Ik vind het aannemelijker dat zo'n doorgedraaid kereltje misschien iets riep over Ajax, een getuige dat opving en daar later een zogenaamd interessant verhaal om is gefabriceerd.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Gewelddadige fans zijn niet de beste reclame voor je club.
Niet direct, maar is uiteindelijk eens tegen de verkeerde aangelopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...
Heeft dit nog een staartje gehad?
quote:
Is die hitsige vent dood?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:31 schreef Elan het volgende:
Hopelijk loopt het met de daders net zo af als met 'Svennieboy'
Dit hitsige vent?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet direct, maar is uiteindelijk eens tegen de verkeerde aangelopen.
Bekend filmpje idd. Hoewel ik al het voetbalgeweld afkeur, heb ik nog enigszins begrip voor de redenatie van Sven (niet voor het dreigen met geweld): "wat denk je dat er zou gebeuren als ik dat daar (Rotterdam) zou doen?"quote:
Kogel door zijn kop. Hoop dat dat deze boys bespaard blijft, maar uit naam van je voetbalclub nietsvermoedende 'vijanden' kapot schoppen is wel heel erg zwakzinnig.quote:
Dit is helemaal niet erg. Je gaat niet met een shirt van Feyenoord in de fucking Arena lopen. Dan ben je puur aan het provoceren/stoer doen en is zo'n reactie volkomen begrijpelijk. Iemand anders doodslaan omdat hij uit de buurt van Rotterdam komt is totaal krankzinnig.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit is erg.... hebben die gasten nog wel door dat het maar voetbal is? Ze staan elkaar gewoon naar het leven...
Heeft dit nog een staartje gehad?
Wauw... Ik kan het mij nog wel indenken ook... tegen de 'verkeerde' zo lopen doen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |