https://www.telegraaf.nl/(...)in-kritieke-toestandquote:PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.
Ⓒ ANP/HH
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.
De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.
Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
De daders zijn natuurlijk vrij makkelijk te traceren doordat ze gevlogen hebbenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:56 schreef Sfancta het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)in-kritieke-toestand
Gadverdamme, eentje opgepakt, en de rest zo snel mogelijk terug naar Nederland. Hoop dat binnenkort weer een zoektocht is naar hun, zoals vaker op bijvoorbeeld Dumpert.
Ja, maar wij gaan er waarschijnlijk niets mee doen. Ze hebben hier niets gedaan, namelijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:38 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De daders zijn natuurlijk vrij makkelijk te traceren doordat ze gevlogen hebben
De Spaanse politie schijnt al een arrestatiebevel uitgevaardigd hebben, dus lijkt wel goed te komenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar wij gaan er waarschijnlijk niets mee doen. Ze hebben hier niets gedaan, namelijk.
Laten we het hopen. Weet in alle eerlijkheid niet hoe dat strikt genomen werkt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De Spaanse politie schijnt al een arrestatiebevel uitgevaardigd hebben, dus lijkt wel goed te komen
Staat dat ergens? Twitter? Instagram?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De Spaanse politie schijnt al een arrestatiebevel uitgevaardigd hebben, dus lijkt wel goed te komen
Kan iemand hier dat vertalen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://www.ultimahora.es(...)ma-esta-critico.html
@chufi kun jij dat vertalen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://www.ultimahora.es(...)ma-esta-critico.html
Vast en zeker dezelfde types iig.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:14 schreef the-eye het volgende:
Zijn dit diezelfde gasten als van die ober in Tsjechië?
De Spaanse politie heeft een Nederlander gearresteerd nadat hij een landgenoot zonder reden aangevallen heeft. Acht anderen zijn gevlucht, het slachtoffer ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.quote:
Dank je wel!!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:37 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
De Spaanse politie heeft een Nederlander gearresteerd nadat hij een landgenoot zonder reden aangevallen heeft. Acht anderen zijn gevlucht, het slachtoffer logt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Polotie-onderzoek wees uit dat er (rond de groep van de daders) een opstootje ontstond op 14 juli om 02:20 in een bekende club, waar ze uiteindelijk uitgezet zijn. Eenmaal op straat werd de sfeer binnen deze groep gespannen en gewelddadig en vielen ze passanten aan. Ze waren bijzonder gewelddadig jegens 1 landgenoot uit een groep van 5, die ze zonder genade aftuigen. Hij ligt op de IC met ernstig hersenletsel nadat ze op hem intrapten terwijl hij weerloos op de grond lag.
De 13 verdachten verbleven niet nabij de plek van de misdaad wat in een hotel nabij de plek van de misdaad maar in een villa elders hetgeen het onderzoek bemoeilijkte.
De groep was voornemens eerder te vertrekkenn omdat ze wisten dat ze gezocht werden, maar eentje bleef om de sleutel aan de villaverhuuder terug te geven, waarna hij gearresteerd is. Voor een aantal anderen uit de groep is een arrestatiebevel uitgevaardigd en de politie is met name op zoek naar degene die op het voornaamste slachtoffer intrapte.
Ff kijken, groep die uit een club is gegooid, buiten verder gaat met misdragen, en met zn allen 1 persoon het licht uit de ogen schoppen om vervolgens te vluchten.....ik weet het antwoord welquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:14 schreef the-eye het volgende:
Mooi, die mogen ze in Spanje houden tot ie z'n matties verklikt heeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:37 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
De groep was voornemens eerder te vertrekkenn omdat ze wisten dat ze gezocht werden, maar eentje bleef om de sleutel aan de villaverhuuder terug te geven, waarna hij gearresteerd is.
Ben er ook geen expert in, maar deze jongens gaan hun straf niet ontlopen door naar Nederland te gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Weet in alle eerlijkheid niet hoe dat strikt genomen werkt.
Denk niet dat je een meesterrechercheur hoeft te zijn om erachter te komen wie in een groepsreis zaten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi, die mogen ze in Spanje houden tot ie z'n matties verklikt heeft.
Die laten nog steeds elke dag de zeep vallen in tsjechie hoor! Daar maken ze geen grappenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:14 schreef the-eye het volgende:
quote:De Nationale Politie is erin geslaagd een 18-jarige Nederlandse man te arresteren voor zijn deelname aan de brute mishandeling die een landgenoot van hem in Playa de Palma heeft ontvangen.
De aanval vond plaats op 14 juli, rond 2.20 uur, toen een conflictueuze groep Nederlanders het pad kruiste van de slachtoffers - van dezelfde nationaliteit - die ze zonder aanwijsbare reden aanvielen.
Vijf mensen raakten gewond, drie met een milde prognose en één met meerdere kneuzingen en bewustzijnsverlies, terwijl een 27-jarige jongeman met ernstige verwondingen werd overgebracht naar het Son Espases Hospital, waardoor hij moest worden opgenomen op de IC, waar hij blijft in kritieke toestand.
De groep Moordzaken van de Nationale Politie nam het onderzoek over en slaagde er na talrijke inspanningen in om de vermeende agressors te identificeren, een groep Nederlanders van 18 tot 20 jaar die op vakantie waren op het eiland.
De agenten ontdekten ook dat, nadat ze hoorden dat de politie hun spoor nauwlettend volgde, acht van hen bij zonsopgang abrupt het eiland verlieten, een dag voor de aanvankelijk geplande terugvlucht, hoewel ze afgelopen vrijdag een lid van de groep konden arresteren. ., een 18-jarige jongeman die aan de aanval had deelgenomen.
Het onderzoek loopt.
Misschien een domme aanname maar ik neem aan dat de identiteit sowieso bekend is, gezien het opsporingsbevel?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi, die mogen ze in Spanje houden tot ie z'n matties verklikt heeft.
Groep van acht raakt slaags met groep van vijf. Iedereen verdacht.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef letmehearyouscream het volgende:
Graag gedaan, ik snap alleen niet waarom ze eerst over 8 en later over 13 verdachten spreken.
Ze worden daar ook, zeer terecht, flink uitgekotst, die lieve familiemannen die geen vlieg kwaad doen.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:22 schreef SOG het volgende:
[..]
Die laten nog steeds elke dag de zeep vallen in tsjechie hoor! Daar maken ze geen grappen
Oh ja, slim. Ik had het meer geïnterpreteerd als eenzijdig mensen in elkaar slaan en er werd een beetje gesuggereerd af er 13 mannen in een villa verbleven, dus die snapte ik niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 06:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Groep van acht raakt slaags met groep van vijf. Iedereen verdacht.
Ze vielen wel willekeurige mensen aan... Zullen wel niet allemaal hun voetbalclub op het voorhoofd hebben staan!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:09 schreef Hathor het volgende:
Ajax vs Feyenoord dingetje? Zal niet de eerste keer zijn in El Arenal.
Ik zet ook eerder mijn geld in op "opgefokte anabooltjes".quote:Op zondag 18 juli 2021 07:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze vielen wel willekeurige mensen aan... Zullen wel niet allemaal hun voetbalclub op het voorhoofd hebben staan!
Ik ben eruit, dankzij een Premium artikel van de Telegraaf.quote:Op zondag 18 juli 2021 06:56 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Oh ja, slim. Ik had het meer geïnterpreteerd als eenzijdig mensen in elkaar slaan en er werd een beetje gesuggereerd af er 13 mannen in een villa verbleven, dus die snapte ik niet.
quote:Op zondag 18 juli 2021 16:18 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik ben eruit, dankzij een Premium artikel van de Telegraaf.
De groep bestond uit 13 schatjes waarvan 9 parels daadwerkelijk geweld gebruikten tegen 5 landgenoten. 1 van de 9 was de sleutelman dus er worden nog 8 gezocht.
Die dondersgoed wisten dat ze heel fout zaten want ze zouden eigenlijk de volgende dag al vertrekken. De afdeling moordzaken is er mee bezig en maken daarbij vooral gebruik van camerabeelden.
De ouders van het voornaamste slachtoffer zijn inmiddels bij hem. Hij is nog in levensgevaar.
De Spaanse politie heeft om uitlevering gevraagd, de Nederlandse politie kan dit nog niet bevestigen.
Die vond ik ook opvallend ja! In het "ergste" geval (en dat is al gruwelijk zat natuurlijk) is dit doodslag.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:55 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Die zijn zo gevonden hoor, zelfs zonder camerabeelden gok ik zo ...
Laat ze maar lekker zweten.
En daarna oppakken uiteraard.
Het zou ook eens niet ….quote:Op zondag 18 juli 2021 16:18 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
de Nederlandse politie kan dit nog niet bevestigen.
Ik zet met geld op 'Nederlanders'quote:Op zondag 18 juli 2021 10:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik zet ook eerder mijn geld in op "opgefokte anabooltjes".
Mallorca is niet echt een plek waar die lui naar toe gaan normaal gesproken. Tenminste niet vanuit Nederland.quote:
Ik vraag me nog steeds af hoe die thuis ontvangen zijn (een dag te vroeg) en of ze enthousiaste verhalen hebben verteld aan paps en mams.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:46 schreef WethouderHekking het volgende:
Vakantieman gezellig he ?![]()
Die jongens worden dus binnenkort om 5 uur in de morgen van hun bed gelicht en hopelijk weer terug naar Spanje gestuurd om daar een flinke tijd achter de tralies te verdwijnen.
Tegenwoordig kun je het op corona gooien. Maar niet lang natuurlijk, de ouders komen er snel genoeg achter de schadelijke gevolgen van hun neukpartij circa 2 decennia geleden. Of ze weten het al als ze een beetje het nieuws volgen en nadenken.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:27 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe die thuis ontvangen zijn (een dag te vroeg) en of ze enthousiaste verhalen hebben verteld aan paps en mams.
En waarom hun maatje nog in Spanje zit.
Inderdaad... Je kind gaat op vakantie en het eindigt ermee dat je hals over kop die kant op kunt vliegen om nog net afscheid te nemen. En dan krijg je nooit antwoord op waarom, want er was gewoon geen reden. Gewoon omdat een stel figuren van god los rondliep als een roedel bavianen en hem toevallig trof.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:17 schreef Raw85 het volgende:
Treurig nieuws zeg. Je kind zou maar om het leven komen door zoiets kansloos als dit. Goed om te lezen dat het allemaal gefilmd is, dat helpt enorm
Toen ik 20 jaar geleden in t buitenland kwam (waar dan ook) en men vroeg mijn afkomst zei ik altijd vol trots Nederland. Tegenwoordig zeg ik Duitsland, Duitsers worden over het algemeen nog gezien als beschaafd volk.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Klinkt als een typisch avondje Nederlandse tokkie-gezelligheid op Mallorca. Daar staan we in Spanje bekend om.
't Is maar net waar je heen gaat. Op plekken die in trek zijn als zuipvakantie voor de Nederlandse jeugd hebben we in elk geval geen beste naam.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Toen ik 20 jaar geleden in t buitenland kwam (waar dan ook) en men vroeg mijn afkomst zei ik altijd vol trots Nederland. Tegenwoordig zeg ik Duitsland, Duitsers worden over het algemeen nog gezien als beschaafd volk.
Op Mallorca dan weer net nietquote:Op zondag 18 juli 2021 20:27 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Toen ik 20 jaar geleden in t buitenland kwam (waar dan ook) en men vroeg mijn afkomst zei ik altijd vol trots Nederland. Tegenwoordig zeg ik Duitsland, Duitsers worden over het algemeen nog gezien als beschaafd volk.
Geen idee eigenlijk. Maar de tijden dat ik nog op zuip ging in Spanje was van Nistelrooy ongekend populair bij Real Madrid, daardoor werd je als landgenoot goed gewaardeerd.quote:
Ik wou net zeggen, niet hier in Nederland. Neem aan dat de Guardia Civil wat minder vredelievend is dan onze politie.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oppakken en uitleverenLekker in Spaanse cel laten wegrotten
Nooit op zuipvakantie geweest in Spanje?quote:
Gaaf man.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:39 schreef Peligrosso het volgende:
Een zeer goede bekende van mij woont al jaren in een Spaanse badplaats.
Als hij de guardia civil belt en zegt: Hallo, ik heb hier een stel Engelsen/Nederlanders en.... Verder komt hij niet, want dan wordt de hoorn erop gegooid en komen ze die lui afranselen. Daarna vragen ze wat die lui hadden uitgevreten.
Jammer dat de GC nu blijkbaar niet in de buurt was.
Zes jaar lagere straf voor moordenaars Ingrid Visser en Lodewijk Severeinquote:Op zondag 18 juli 2021 21:21 schreef Sfancta het volgende:
ZIjn straffen in Spanje vergelijkbaar met ons hier?
Kan me herinneren met de moord op Ingrid Visser, dat er 50 jaar was gegeven. (Kan fout zitten, niet meer gechecked)
Zullen wel weer hier hun straf, omgezet naar Nederlandse maatstaven, uit te mogen zitten.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:37 schreef BeriBeri het volgende:
Kijken of ze ook zo stoer zijn in een Spaanse gevangenis
Nederland past zo’n straf in dat geval niet aan.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Zullen wel weer hier hun straf, omgezet naar Nederlandse maatstaven, uit te mogen zitten.
Precies. Alleen hier al om een paar decennia straf als voorbeeld voor dat volk. Is waarschijnlijk de eerste keer in hun leven dat ze niet wegkomen met agressief en intimiderend gedrag. Ik zet in op weer een Delano of Wesley.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit op zuipvakantie geweest in Spanje?
In deze periode stikt het in oorden zoals Salou en Mallorca van de straalbezopen, agressieve Nederlandse kutjongeren.
Gewoon doorsnee Hollanders hoor.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Klinkt als een typisch avondje Nederlandse tokkie-gezelligheid op Mallorca. Daar staan we in Spanje bekend om.
Je hebt helemaal gelijk. Via https://www.dji.nl/justit(...)rdracht-wots-en-wets kwam ik er zojuist ook achter dat met beide landen binnen de EU strafomzetting niet mogelijk is, alleen strafvoortzetting (WETS). Buiten de EU zijn beide een optie (WOTS).quote:Op zondag 18 juli 2021 21:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nederland past zo’n straf in dat geval niet aan.
Ik kwam echter wel deze tegen ..quote:Op zondag 18 juli 2021 21:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nederland past zo’n straf in dat geval niet aan.
Én Spanje moet WETS wetgeving ingevoerd hebben, waarvan ik niet kan vinden of ze dat al gedaan hebben. Is iig niet bij alle EU landen al het geval. Anders blijft de WOTS wetgeving van kracht.quote:https://cleerdin-hamer.nl(...)rland-nog-aangepast/
In de WETS is geregeld dat de Nederlandse rechter in drie gevallen de buitenlandse straf kan aanpassen:
De buitenlandse straf is hoger dan in Nederland maximaal kan worden opgelegd. De straf wordt dan aangepast naar het Nederlandse maximum (art 2:11 lid 4 WETS). Een voorbeeld: in Duitsland is een Nederlander veroordeeld tot 16 jaar voor de invoer van cocaïne, in Nederland kan voor dat feit maximaal 12 jaar gevangenisstraf worden opgelegd. De straf wordt in de WETS procedure dan van 16 naar 12 jaar aangepast.
Die hebben we ook in Nederland hoor ....quote:Op zondag 18 juli 2021 21:55 schreef Rupibma het volgende:
Vermoedelijk Nederlandse mensen dus. Geen tokkie/anabolen volk. Gewoon Nederlanders.
Onderaan het stuk dat je stuurde:quote:Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kwam echter wel deze tegen ..
[..]
Én Spanje moet WETS wetgeving ingevoerd hebben, waarvan ik niet kan vinden of ze dat al gedaan hebben. Is iig niet bij alle EU landen al het geval. Anders blijft de WOTS wetgeving van kracht.
Dus waarschijnlijk blijft het meest correcte antwoord op de vraag of een straf bij uitlevering omgezet wordt naar Nederlandse maatstaven: Dat ligt grotendeels aan de primaire strafzaak.
Dat klopt maar er is gewoon een uitleveringsverdrag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar wij gaan er waarschijnlijk niets mee doen. Ze hebben hier niets gedaan, namelijk.
Alleen al vanwege het oord en het primitieve groepsgedrag zou ik dit niet in eerste instantie profileren als cultuurminnende belezen wereldreizigers die toevallig een slechte dag hadden, inderdaad.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:05 schreef maily het volgende:
[..]
Die hebben we ook in Nederland hoor ....
Hah, denk ik dat ik lekker onderzoekend bezig ben, check ik de tweede helft niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Onderaan het stuk dat je stuurde:
Met de uitspraak van het Europese Hof van Justitie voor de Europese Unie van 11 maart 2020 komt een einde aan de mogelijkheid om de buitenlandse straf in de WETS-procedure nog aan te passen naar Nederlandse maatstaven.
Ze hebben wel een Nederlander doodgetrapt. Kan zijn dat de Nederlandse overheid daar toch wel wat van vindt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast wel maar de misdaad is in Spanje gepleegd dus de berechting zal daar, volgens mij, moeten plaatsvinden.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze hebben wel een Nederlander doodgetrapt. Kan zijn dat de Nederlandse overheid daar toch wel wat van vindt.
Absoluut. Ik was het er alleen niet mee eens dat de NL overheid niet zoveel motivatie zou hebben, zoals theunderdog veronderstelde.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast wel maar de misdaad is in Spanje gepleegd dus de berechting zal daar, volgens mij, moeten plaatsvinden.
Sinds Joes Kloppenburg en Meindert Tjoelker is het natuurlijk allemaal "normaal" geworden...quote:Op zondag 18 juli 2021 22:25 schreef Pedroso het volgende:
Laten we nu niet net doen of dit iets is wat alleen de laatste jaren gebeurd en het vroeger allemaal beter was. Dit is van alle tijden, ook pakweg 20 jaar had je idioten die om niets ruzie zochten om er dan vervolgens met zijn matties op te slaan. Meestal niet met dodelijk afloop maar dat is meestal meer geluk dan wijsheid.
Ik neem aan de spaanse gevangenisquote:Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Even het hele verhaal afwachten of het echt totaal random is of er nog wat meer speelt (wat de doodslag niet goedpraat, maar dan is het wel anders dan zomaar even lekker schoppen voor de lol).
En dan nog de vraag of ze echt naar Spanje terug moeten in de gevangenis of dat NL iets gaat regelen voor ze.
Nivelleren is een feestjequote:Op zondag 18 juli 2021 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Het 1 sluit het ander toch niet uit? Van die reality series als EOTB zitten vol met van die agressieve Bokito-anabooltjes.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:55 schreef Rupibma het volgende:
Vermoedelijk Nederlandse mensen dus. Geen tokkie/anabolen volk. Gewoon Nederlanders.
Eens... maar de Spaanse zuipcosta's roepen het wel een beetje over zichzelf af door vol in te zetten op dit soort publiek. Het zijn ook niet alleen Nederlanders; de Duitsers, Engelsen en Oost-Europeanen kunnen er ook wat van.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Nivelleren is een feestje. Pomp al het rioolwater op, meng het met schoon water en niks is meer drinkbaar. Die paupers horen in ernstige staat van ondervoeding in vuilnisbakken te zoeken naar botten en beschimmelde korsten.
Nou, als er al een reden is, is het vaak in de trant van zo'n paupertje net iets te lang aankijken, per ongeluk ertegenaan botsen of zulks.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Even het hele verhaal afwachten of het echt totaal random is of er nog wat meer speelt (wat de doodslag niet goedpraat, maar dan is het wel anders dan zomaar even lekker schoppen voor de lol).
En dan nog de vraag of ze echt naar Spanje terug moeten in de gevangenis of dat NL iets gaat regelen voor ze.
Gaaf, ik zat een warrior te levelen in WoW denk ik in die tijd.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:16 schreef PippenScottie het volgende:
Toen ik twintig was ging ik in mijn zomervakantie backpacken en helpen een school te bouwen in Zimbabwe.
Denk het ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast wel maar de misdaad is in Spanje gepleegd dus de berechting zal daar, volgens mij, moeten plaatsvinden.
Qua strafmaat zal het niet veel uitmaken denk ik, die zal wel weer belachelijk laag uitvallen vanwege allerlei verzachtende omstandigheden in de trant van ''al genoeg gestraft door de media, geen leven meer hebben na wat er is gebeurt, moeilijke jeugd, dronken, stoned, niet toerekeningsvatbaar".quote:Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Deze vreemde formulering doet vermoeden dat je er zelf nooit bent geweest. Salou is één kleine kustplaats terwijl Mallorca een zeer groot eiland is, met tientallen kustplaatsen, bergdorpen, en verlaten streken. Sommige plekken op Mallorca zijn heel druk en toeristisch, andere zijn weer stil en verlaten.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit op zuipvakantie geweest in Spanje?
In deze periode stikt het in oorden zoals Salou en Mallorca van de straalbezopen, agressieve Nederlandse kutjongeren.
Ik zou als ik hun was maar niet het zeepje laten vallen in de douches daar, Bubba's zijn dol op blanke Nederlandse jongetjes.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:37 schreef BeriBeri het volgende:
Kijken of ze ook zo stoer zijn in een Spaanse gevangenis
Je moet niet zoveel films kijken.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:38 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zou als ik hun was maar niet het zeepje laten vallen in de douches daar, Bubba's zijn dol op blanke Nederlandse jongetjes.
Ze zullen wel een flink toontje lager piepen als ze iemands bitch zijn.
quote:Op zondag 18 juli 2021 23:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zit die aggressiviteit tegenwoordig in de drugs die ze gebruiken ofzo?
Wanneer is deze gekte begonnen? Toen ik jong was, had je ook wel eens een vechtpartij waarbij rake klappen werden uitgedeeld. Ook werd er wel eens een mes getrokken, maar dat was dan ook altijd het einde, omdat alle anderen dan op de vlucht sloegen.
Maar nu. Men schaamt zich er niet meer voor om met twee man iemand aan te vallen. En het ergste: om iemand die al gevloerd is nog eens na te trappen en zelfs tegen het hoofd.
Dit is toch geen gedrag van een normaal persoon? Waar komt dit vandaan?
El Arenal, Salou, Lloret de Mar. Ik heb genoeg gezien van die pauperzooi.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Deze vreemde formulering doet vermoeden dat je er zelf nooit bent geweest. Salou is één kleine kustplaats terwijl Mallorca een zeer groot eiland is, met tientallen kustplaatsen, bergdorpen, en verlaten streken. Sommige plekken op Mallorca zijn heel druk en toeristisch, andere zijn weer stil en verlaten.
quote:De daders zouden volgens de politie al urenlang opstootjes hebben veroorzaakt. Op het laatst werden ze een nachtclub uit gezet. Omdat er op de plek van de mishandeling camera's hingen, heeft de politie alle negen verdachten kunnen identificeren. Ze zijn tussen de 18 en 20 jaar oud. Acht verdachten wisten naar Nederland te vertrekken voordat de politie hen kon arresteren. Daarom zit er nu alleen een verdachte van 18 vast. Hij bleef op het eiland om de sleutels van hun huurhuis in te leveren.
Tegen de anderen is een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd. De Spaanse politie heeft de Nederlandse politie verzocht de acht nu op te pakken.
Die gevangenis van Joran lijkt mij wel wat! Misschien wel wat ver voor familiebezoek...quote:Op maandag 19 juli 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
B - Zuid - Amerika. Met als keuze Honduras, Peru of Brazillie
Er is wel iemand dood... Dat moet wel meer zijn lijkt mij...quote:Op zondag 18 juli 2021 23:27 schreef Shreyas het volgende:
Waarschijnlijk zal het wel weer iets van 12 maanden cel waarvan 6 maanden voorwaardelijk worden, die zitten volgende zomer dus weer op Mallorca. Wat een maatschappij hebben we toch
.. Lol....quote:Op zondag 18 juli 2021 06:52 schreef Twiitch het volgende:
Niks zo gevaarlijk als een groep dronken jonge mannen die allemaal geen vrouw aan de haak hebben kunnen slaan.
quote:Op zondag 18 juli 2021 03:36 schreef Gehrman het volgende:
Hopelijk lange gevangenisstraffen voor dat kutvolk.
quote:Op maandag 19 juli 2021 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-overleden~a4132d60/
Zwaar mishandelde Nederlander op Mallorca is overleden
De 27-jarige Nederlander die afgelopen woensdagnacht volgens de Spaanse politie zonder reden tegen het hoofd werd getrapt, is overleden. Dat melden diverse Spaanse media op Mallorca en wordt bevestigd door de lokale politie. De familie, die al naar het eiland was gevlogen, zou toestemming hebben gegeven om zijn organen te doneren. Met de dood van het slachtoffer zullen negen Nederlandse verdachten van doodslag of moord worden beschuldigd door de Spaanse justitie.
Met een man of dertien huurden ze een villa in de omgeving van S’Arenal, dé badplaats van Mallorca waar het Nederlandse jongerentoerisme zich elke zomer concentreert. In de nacht van dinsdag op woensdag dook de groep het nachtleven in, rond de boulevard, waar zich onder anderen een tiental Nederlandse disco’s en feestcafés bevindt, sommigen net weer open na een ook hier zwaar jaar voor de horeca vanwege de coronapandemie.
De groep Nederlandse jongeren, volgens de politie van Palma de Mallorca tussen de 18 en 20 jaar, had zin in heibel, zo is op te maken uit de verslagen in de lokale media van het Balearen-eiland. Vanwege hun gedrag waren ze al een café uitgezet – de discotheken mogen op het eiland nog altijd niet open –, aldus de krant en nieuwssite Última Hora, toen het even voor 02.30 uur in de nacht helemaal fout ging.
Op de boulevard, die vol stroomde met jonge vakantiegangers, nadat om 02.00 uur ’s nachts alle horeca zoals elke nacht verplicht de deuren sloot, viel de grote groep onverwacht en ogenschijnlijk zonder enige reden andere mensen aan. Zo ook een groepje van vijf Nederlanders dat, net als vele anderen om die tijd, op het lage muurtje zat, dat de boulevard van het strand scheidt.
Intensive care
In totaal negen van de dertien jongeren openden de aanval op de groep. Drie van de slachtoffers raakten lichtgewond, een vierde was door de klappen tijdelijk buiten bewustzijn en de vijfde, een 27-jarige man, was er het slechtst aan toe. Eenmaal op de grond werd hij herhaaldelijk tegen het hoofd getrapt. Ter plaatse moest hij door de gealarmeerde hulpdiensten beademd worden, waarna hij met hersenletsel op de intensive care van het ziekenhuis Ses Espases belandde.
Wat de agressors niet wisten, is dat precies op die plaats op de boulevard, waar zich regelmatig opstootjes voordoen, een politiecamera zo’n 5 meter hoog op een mast staat. De camera heeft in detail de aanval geregistreerd, waarop de politie na de melding van de hulpdiensten snel in actie kon komen. Volgens de krant Diario de Mallorca nam de dienst moordzaken het onderzoek op zich, en ontdekten de agenten dat de groep eerder al andere landgenoten had aangevallen.
Op de vlucht
De mannen identificeren was niet eenvoudig. Met foto’s van de camerabeelden gingen de agenten de plaatselijke hotels en appartementencomplexen af, vooral die in S’Arenal, waar de meerderheid van de jonge Nederlandse toeristen overnacht. Maar nergens herkenden ze de groep, die vanwege zijn omvang niet bepaald onopvallend was. Uiteindelijk ontdekten de agenten dat de groep gehuisvest was in een villa net buiten de badplaats, richting het dorp Llucmajor.
Maar de verdachten waren zich er op dat moment al van bewust dat zij gezocht werden, aldus de politie. Overhaast verlieten zij het huis om, een dag eerder dan gepland, een vlucht terug naar Nederland te nemen. De politie arriveerde net te laat om hen aan te houden, aldus Última Hora. Maar een van de jongens, van 18 jaar, was iets langer gebleven om de sleutel bij de villaverhuurder terug te brengen. Toen hij vrijdagmiddag in Palma een vlucht naar Nederland wilde nemen, kon hij wel worden gearresteerd.
Gezien de ernst van de zaak zal de Spaanse politie een internationaal opsporingsbevel tegen de negen daders uitvaardigen en Nederland om uitlevering vragen.
Ik mag hopen dat Nederland maar één ding voor ze regelt en dat is de vlucht naar Spanje.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Acht.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat NL nu alle 12 uitleveren of alleen de 9 die geweld hebben gebruikt?
Gaat ze die zelf betalen.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:57 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Nederland maar één ding voor ze regelt en dat is de vlucht naar Spanje.
Das niet ingewikkeld nee.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Denk het ook.
Ze zullen wel gepakt worden want ze hebben goede camerabeelden... en op het vliegveld zal ook wel voldoende beeld zijn lijkt mij.... passagierslijst erbij pakken en ga maar strepen... volgens mij moet je er dan wel uitkomen op een gegeven moment....
Ook de eigenaar van die villa zal wel naw gegevens hebben...
Wat is dat toch met mannen die romantiserend praten over de mannen in gevangenissen en zeepjes laten vallen...quote:Op zondag 18 juli 2021 23:38 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zou als ik hun was maar niet het zeepje laten vallen in de douches daar, Bubba's zijn dol op blanke Nederlandse jongetjes.
Ze zullen wel een flink toontje lager piepen als ze iemands bitch zijn.
De Spanjolen ook ontzien van kosten lijkt me wel eerlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:57 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Nederland maar één ding voor ze regelt en dat is de vlucht naar Spanje.
Dat noemen we homo-erotische fantasieenquote:Op maandag 19 juli 2021 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mannen die romantiserend praten over de mannen in gevangenissen en zeepjes laten vallen...
Ja naja, niks mis mee, soort van homoseksuele mannelijke 50 shades ofzo, beetje ondeugend maar tegelijkertijd wel enorm main stream en een stukje saai in die zin.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat noemen we homo-erotische fantasieen
Lekker roidragenquote:Op maandag 19 juli 2021 01:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Veel incidenten daar...
2021-07-13
https://www.majorcadailyb(...)r-being-punched.html
Briton in Alcudia loses his teeth after being punched
He was knocked out as well
In Puerto Alcudia on Sunday night, a Briton had his teeth knocked out when he was punched some six times.
The local police are seeking his attacker, also British and said to be a professional boxer who has been spending summers in Alcudia for several years. The man who was attacked, himself a bodybuilder, had apparently spent some 10,000 pounds on dental prosthetics a month ago.
The incident occurred on the corner of the Calle Bélgica and the Avenida Pedro Mas y Reus. The attacker directed a comment at the wife of the other man, who was then punched after he took exception to the comment. He was knocked out. His wife ran after the attacker and she also received blows.
[ afbeelding ]
Het lijkt mij logisch dat het 1 van de 4 is die NIET heeft meegedaan aan het geweld die is achtergebleven om de sleutel in te leveren. Maar goed, we merken het komende week.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:59 schreef Accordtje het volgende:
Acht.
Negen verdachten, waarvan er één nog op Mallorca zit. Van degenen die niet verdacht zijn zullen ze ook niet om uitlevering vragen.
Ja datquote:Op maandag 19 juli 2021 01:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat het 1 van de 4 is die NIET heeft meegedaan aan het geweld die is achtergebleven om de sleutel in te leveren. Maar goed, we merken het komende week.
Pauperzooi, inderdaad. Maar dan ben je dus ook precies op de verkeerde, minst-interessante plekken geweest. Ik meld dit zekerheidshalve toch maar even, ter informatie van mensen die nog nooit Mallorca hebben bezocht en door jouw eenzijdige verhalen worden afgeschrikt. Het is alsof je alleen even op de Zeedijk hebt gelopen en dan concludeert dat Amsterdam een pauperstad is.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
El Arenal, Salou, Lloret de Mar. Ik heb genoeg gezien van die pauperzooi.
Maar bedankt voor je reisgids-geleuter. Behoorlijk overbodig in een topic over een knokpartij in jongerenoord op Mallorca, maar goed.
Daar hebben we geen Zeedijk voor nodig hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 02:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het is alsof je alleen even op de Zeedijk hebt gelopen en dan concludeert dat Amsterdam een pauperstad is.
Dat zijn dezelfde mannen die spijt hebben nooit als minderjarig jochie genomen te zijn door hun lerares en de naam van een specifieke Franse badplaats laten vallen.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mannen die romantiserend praten over de mannen in gevangenissen en zeepjes laten vallen...
Dat weten we niet, maar zelfs al zou dat zou zijn dan is dat geen reden om doodgeslagen te worden lijkt me.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:37 schreef TLC het volgende:
Tokkieschorem dat op vakantie naar Spanje gaat
Waarom doe je dit?quote:Op maandag 19 juli 2021 00:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Geen woorden voor... Dit soort tuig zo nooit meer vrij mogen rondlopen...
Zeker een dikke borg die ze terugwillenquote:Op maandag 19 juli 2021 03:00 schreef maan_man het volgende:
Blij dat ze ten minste een iemand hebben gepakt. Ik volg het echter niet. Aan de ene kant heb je compleet schijt. Het boeit hen niks, ze slaan gewoon iemand dood, maar de sleutel inleveren vinden ze zo belangrijk dat er iemand voor achterblijft.
Ze zaten daar met 13 klootjes ... zal best een mooi bedrag zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 07:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zeker een dikke borg die ze terugwillen
Ook gewoon broodje aap, zijn maar weinig landen waar dit gebeurt, misschien paar extreme plekken in Zuid Amerika, maar dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel weer kans dat ze naar Nederlwnd teruggehaald worden en de straf aangepast naar Nederlands softe maatstaven.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Denk niet dat ze in de Spaanse rechtbank rekening houden met het lage iq van de verdachten
Is onzin. Is ook al eerder besproken in dit topic.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel weer kans dat ze naar Nederlwnd teruggehaald worden en de straf aangepast naar Nederlands softe maatstaven.
Want? Dat doen we niet meer tegenwoordig?quote:Op maandag 19 juli 2021 08:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Is onzin. Is ook al eerder besproken in dit topic.
Als die Spanjaarden beloven dat er zware straffen uitgedeeld worden dan mogen die acht tickets wat mij betreft met belastinggeld betaalt worden.quote:
Zou inderdaad ook kunnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Het lijkt mij logisch dat het 1 van de 4 is die NIET heeft meegedaan aan het geweld die is achtergebleven om de sleutel in te leveren. Maar goed, we merken het komende week.
Ik was 20 jaar geleden in Salou met een groep vrienden, maar ik kan me niet herinneren dat er toen heel veel agressie was. Natuurlijk wel genoeg dronken Nederlanders, maar meestal was er wel een relaxte feestelijke stemming.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
El Arenal, Salou, Lloret de Mar. Ik heb genoeg gezien van die pauperzooi.
Maar bedankt voor je reisgids-geleuter. Behoorlijk overbodig in een topic over een knokpartij in jongerenoord op Mallorca, maar goed.
Joes Kloppenburg, doodgetrapt in 1996. Daar moest ik ook aan denken. Toen was ik helaas al niet jong meer.quote:
https://www.trouw.nl/nieuws/zinloos-geweld~b59cd1cd/quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
aangezien dit gedrag vroeger (en daarmee bedoel ik vóór 1980) niet voorkwam.
Of te wel de term is eind vorige eeuw verzonnen maar het verschijnsel bestaat eigenlijk altijd al.quote:Zinloos geweld?
Opeens was daar een nieuwe term voor een oud verschijnsel: 'zinloos geweld'. In de krant werd geweld ook vroeger vaak 'zinloos' genoemd, maar niet alleen als het uitgaansgeweld was. Ira-geweld in Ulster of Servisch geweld op de Balkan heette in die dagen ook nog 'zinloos'.
Voor 1980 werd niemand zonder reden in elkaar getimmerd? Natuurlijk wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Joes Kloppenburg, doodgetrapt in 1996. Daar moest ik ook aan denken. Toen was ik helaas al niet jong meer.
Is het toen begonnen, deze hyperaggressiviteit? Het moet toch iets met een bepaalde drug te maken hebben, veronderstel ik, aangezien dit gedrag vroeger (en daarmee bedoel ik vóór 1980) niet voorkwam.
wss een borg van 1000e die ze graag terug willenquote:Op maandag 19 juli 2021 03:00 schreef maan_man het volgende:
Blij dat ze ten minste een iemand hebben gepakt. Ik volg het echter niet. Aan de ene kant heb je compleet schijt. Het boeit hen niks, ze slaan gewoon iemand dood, maar de sleutel inleveren vinden ze zo belangrijk dat er iemand voor achterblijft.
Kleine nuance is dat ze hem natuurlijk vanuit hun perspectief niet doodsloegen. Hij werd eerst nog naar het ziekenhuis gebracht, daar overleed hij.quote:Op maandag 19 juli 2021 03:00 schreef maan_man het volgende:
We zullen zien of er daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt maar er is gewoon een uitleveringsverdrag.
Dan kun je iig trots zijn op de opvoeding.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:05 schreef MCH het volgende:
mogelijke daders 18-20 jaar, gaat je kind ook voor het eerst even ver weg op vakantie
Op een andere manier je kind verliezen lijkt me ook niet zo tof. Maar ik snap je punt.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef satecl het volgende:
Moet er niet aan denken om mijn kind op zo'n manier te verliezen...
Al was het zelfverdediging - wat me sterk lijkt met 13 tegen 5 - dan nog is dat wel klaar als iemand op de grond ligt. Hem dan nog tegen z'n hoofd blijven schoppen is wat mij betreft moord.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Doodgeschopt heb ik het over.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:54 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Voor 1980 werd niemand zonder reden in elkaar getimmerd? Natuurlijk wel.
Als de verhalen kloppen zou naar Nederlands recht moord er wel eens in kunnen zitten. Blijkbaar hadden ze al eerder ruzie gezoch om vervolgens door het numerieke overwicht op weerloze slachoffers te kunnen inschoppen, en papten ze daartoe met Nederlanders aan. Dan lijkt me dat voorbedachte rade op dat soort geweld, en dat geweld is voldoende voor de opzet op de dood.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al was het zelfverdediging - wat me sterk lijkt met 13 tegen 5 - dan nog is dat wel klaar als iemand op de grond ligt. Hem dan nog tegen z'n hoofd blijven schoppen is wat mij betreft moord.
Of hun ouders, wat zouden die wel niet denken van hun kutjong. Man man man...quote:Op maandag 19 juli 2021 13:36 schreef maily het volgende:
Zouden die klootjes zichzelf nog niet aangegeven hebben?
Ik gok dat sommige van hen vandaag al bij een advocatenbureau een consult hebben gehad. Die hun idd gaat adviseren zichzelf aan te geven.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:36 schreef maily het volgende:
Zouden die klootjes zichzelf nog niet aangegeven hebben?
Ik heb dat gevoel ook, persoonlijk denk ik dan aan de film Idiocracy. Mensen in lagere sociale klassen (vaak met een extreem laag IQ) fokken er op los. En "beschaafde" mensen hebben vaak maar 1, 2 of geen kinderen waardoor de verhouding sociaal zwakkeren en sociaal sterkeren scheef trekt. En dit komt tot uiting in steeds grotere groepen die in de sociale onderklassen bivakkeren en daar ook niet uit komen. Dit uit zich dan weer in rellen (banlieus) en veel geweld naar elkaar (drillrap onzin ed.) en anderen omdat deze groepen toch niks te verliezen hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef satecl het volgende:
Ik hoor vaak negatieve meningen over Fransen(arrogant) en Engelsen(dronken paupers).... Maar als ik een rondje door een willekeurige stad loop, verbaas ik mij altijd over het tokkie gehalte om mij heen. Dit soort gebeurtenissen verbaast mij dan ook niets.
Erg triest voor de nabestaande.Moet er niet aan denken om mijn kind op zo'n manier te verliezen...
Het is geen bananenrepubliek die om uitlevering vraagt, maar gewoon een Europees land waarmee we een verdrag hebben. Dat tuig zit binnenkort gewoon op een vlucht richting Spanje.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:24 schreef theunderdog het volgende:
We zullen zien of er daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden.
Las op AD.nl dat het slachtoffer uit Waddinxveen komt.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef appeleibanaan het volgende:
Zijn er al namen en rugnummers in de media?
Vlucht? Geboeid in een Solmar busje bedoel je.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is geen bananenrepubliek die om uitlevering vraagt, maar gewoon een Europees land waarmee we een verdrag hebben. Dat tuig zit binnenkort gewoon op een vlucht richting Spanje.
Rijden naar Mallorca met deze verdachten geboeid achterin zou ik in deze niet eens zo'n slechte optie vinden. ;-)quote:Op maandag 19 juli 2021 14:26 schreef Sfancta het volgende:
Lol ik had Salou in het hoofd. Rijden naar Mallorca
Zo ver mogelijk rijden en laatste deel met een boot mag wat mij betreft ook....is mij om het even!quote:Op maandag 19 juli 2021 14:26 schreef Sfancta het volgende:
Lol ik had Salou in het hoofd. Rijden naar Mallorca
Het maakt me niet zoveel uit hoe ze in Spanje komen als ze daar maar belanden.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Rijden naar Mallorca met deze verdachten geboeid achterin zou ik in deze niet eens zo'n slechte optie vinden. ;-)
Zonder airco, en het laatste stukje van een ravijn af de zee in (wel de chauffeur eruit) stukje kostenbesparing ook nog.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Rijden naar Mallorca met deze verdachten geboeid achterin zou ik in deze niet eens zo'n slechte optie vinden. ;-)
Dat moet niet perse. Betrouwbare getuigen kan ook voldoende zijn om vast te stellen wie waar voor verantwoordelijk is.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Het moet opgenomen zijn om verschillende strafdegradaties te hebben lijkt me.
https://www.destentor.nl/(...)ddinxveen~aff6bde50/quote:Doodgeslagen Nederlander op Mallorca is 27-jarige Carlo uit Waddinxveen
27-jarige Carlo Heuvelman werd volgens de Spaanse politie woensdagnacht zonder reden tegen het hoofd getrapt door negen Nederlandse jongens. De verwondingen bleken zo heftig, dat het slachtoffer zondag overleed. Zijn werkgever heeft een condoleanceregister geopend, waarop de steunbetuigingen inmiddels binnenstromen.
Geen zin in media-aandacht? Zou ik ook niet hebben...quote:Op maandag 19 juli 2021 15:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat er niets bekend is gemaakt door de andere 4 NLers die werden aangevallen. Hebben ze een geheimhoudingsplicht ofzo totdat de daders zijn opgepakt?
Ze hebben camerabeelden dus ik heb goede hoop dat ze de juiste personen eruit weten te vissenquote:Op maandag 19 juli 2021 14:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat moet niet perse. Betrouwbare getuigen kan ook voldoende zijn om vast te stellen wie waar voor verantwoordelijk is.
Verder geen flauw benul hoe dat in de Spaanse wet allemaal geregeld is met straffen.
Ik gok op relatief brave blanke gastjes eigenlijk, die eens 'lekker los' wilden gaan na de cojona.quote:
Ik gok dat die momenteel in een vrij heftig rouwproces zitten en er in hun hoofd niet mee bezig zijn om de media op te zoeken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat er niets bekend is gemaakt door de andere 4 NLers die werden aangevallen. Hebben ze een geheimhoudingsplicht ofzo totdat de daders zijn opgepakt?
Bovendien: waarom zou je de media te woord staan / zoeken ?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik gok dat die momenteel in een vrij heftig rouwproces zitten en er in hun hoofd niet mee bezig zijn om de media op te zoeken.
Ja, goede vraag. Op termijn zie je vaak dat nabestaanden hun verhaal willen delen aan de geschreven pers (onderdeel van het rouwproces?).quote:Op maandag 19 juli 2021 16:33 schreef manny het volgende:
[..]
Bovendien: waarom zou je de media te woord staan / zoeken ?
Sommigen, volgens mij wil het gros helemaal niet met hun kop op het net en tv verschijnen. Ik kan het me zeer goed voorstellen. Ik wil nú al niet met mijn kop op tv, laat staan als er zoiets verschrikkelijks gebeurtquote:Op maandag 19 juli 2021 16:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja, goede vraag. Op termijn zie je vaak dat nabestaanden hun verhaal willen delen aan de geschreven pers (onderdeel van het rouwproces?).
GS is wel driftig op zoek naar gegevens van de verdachten. Natuurlijk moeten mensen dat weten. Groep van 13, villa in Llucmajor en halsoverkop terug naar NL gegaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:48 schreef letmehearyouscream het volgende:
Naar mijn gevoel (kan het mis hebben) werd bij die walgelijke mishandeling die in Praag plaatsvond al veel eerder bekend wie de vermoedelijke daders waren. Compleet met groepsfotos van het gezellige vrijgezellenweekend.
Dit moet toch voor meerdere betrokkenen een redelijk herkenbaar verhaal zijn: het aantal mensen dat in de villa zat, de locatie ervan, de leeftijdsrange en wellicht nog het eerder terugkomen. Opvallend dat daar er nog niks bekend is op GS en dergelijke.
Ouders waarschijnlijk net zo erg.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Of hun ouders, wat zouden die wel niet denken van hun kutjong. Man man man...
Och ik heb zeker geduld hoor, was meer dat het me opviel.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
GS is wel driftig op zoek naar gegevens van de verdachten. Natuurlijk moeten mensen dat weten. Groep van 13, villa in Llucmajor en halsoverkop terug naar NL gegaan.
Even geduld nog
Tenzij ze inmiddels hun mislukte experiment aan de haren naar het bureau hebben gesleurd: ja.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ouders waarschijnlijk net zo erg.
In zo'n geval ga je natuurlijk het best met je kinderen naar het politiebureau i.p.v. dat je GeenStijl gaat mailen. Dat ze hun kinderen niet gaan namen & shamen in de media snap ik wel. Ze naar de politie brengen is voldoende.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Och ik heb zeker geduld hoor, was meer dat het me opviel.
De ouders zouden het ondertussen wel moeten weten als ze niet compleet achterlijk zijn, maar die zullen natuurlijk nooit de media benaderen met namen en rugnummers. Sterker nog: sommige ouders houden zo'n kind nog de hand boven het hoofd ook, dat zag je ook bij die kopschoppers in Eindhoven toen.
Daaromheen zal ook een aantal mensen op de hoogte zijn, dus even afwachten inderdaad.
Die hadden ook vast een leuke appgroep met de andere ouders. Ik hoop het. Maar die ene is dus weer vrij ....quote:Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Och ik heb zeker geduld hoor, was meer dat het me opviel.
De ouders zouden het ondertussen wel moeten weten als ze niet compleet achterlijk zijn, maar die zullen natuurlijk nooit de media benaderen met namen en rugnummers. Sterker nog: sommige ouders houden zo'n kind nog de hand boven het hoofd ook, dat zag je ook bij die kopschoppers in Eindhoven toen.
Daaromheen zal ook een aantal mensen op de hoogte zijn, dus even afwachten inderdaad.
Yes, zei ik een post boven de jouwe ook al. Maar er zullen genoeg andere mensen rondom die kring op de hoogte zijn, daar is het wachten op.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
In zo'n geval ga je natuurlijk het best met je kinderen naar het politiebureau i.p.v. dat je GeenStijl gaat mailen. Dat ze hun kinderen niet gaan namen & shamen in de media snap ik wel. Ze naar de politie brengen is voldoende.
Eerst naar een advocaat waarschijnlijk ...quote:Op maandag 19 juli 2021 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
In zo'n geval ga je natuurlijk het best met je kinderen naar het politiebureau i.p.v. dat je GeenStijl gaat mailen. Dat ze hun kinderen niet gaan namen & shamen in de media snap ik wel. Ze naar de politie brengen is voldoende.
Inderdaad, dat is helemaal niets. 50 jaar was meer gepast geweest.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef appeleibanaan het volgende:
Die straffen zijn helaas veel te mild. De dader bij Joes heeft 8 jaar gekregen? Dat is niks.
Ja, een flutstraf. Was toen ook weer de gebruikelijke onzin van drank en deskundigen die het er niet over eens waren of zijn persoonlijkheidsstoornis een rol had gespeeld.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is helemaal niets. 50 jaar was meer gepast geweest.
In dit land geven we meer om daders dan slachtoffers en hun dierbaren.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is helemaal niets. 50 jaar was meer gepast geweest.
+ de kopschopper is dan wel 18 tot 20 jaar, maar hij functioneert als 'n minderjarige en moet dus als een minderjarige worden berecht.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De advocaat wil de moordenaars in Nederland laten berechten .... en het gaat natuurlijk ook om "jongens", net meerderjarig...
Natuurlijk krijgen we nu weer het inmiddels bekende gezeik "dat niet met zekerheid kan worden vastgesteld wie de dodelijke trap heeft gegeven".
En misschien ook weer de smoes "dat niet kan worden uitgesloten dat het slachtoffer juist tijdens het conflict toevallig een hersenbloeding kreeg, die los stond van het geweld".
Ja, die is inmiddels ook klassiek. Evenals "door gebruik van canabis tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar".quote:Op maandag 19 juli 2021 18:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
+ de kopschopper is dan wel 18 tot 20 jaar, maar hij functioneert als 'n minderjarige en moet dus als een minderjarige worden berecht.
Ja, net als die advocaat van die kopschoppers van Richard van Nieuwenhuyzen, hoe krijg je het je strot uit? Ben helemaal voor de rechtsstaat en het recht op een advocaat maar als je als nabestaande naar die grenzeloze onzin moet luisteren, man man.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De advocaat wil de moordenaars in Nederland laten berechten .... en het gaat natuurlijk ook om "jongens", net meerderjarig...
Natuurlijk krijgen we nu weer het inmiddels bekende gezeik "dat niet met zekerheid kan worden vastgesteld wie de dodelijke trap heeft gegeven".
En misschien ook weer de smoes "dat niet kan worden uitgesloten dat het slachtoffer juist tijdens het conflict toevallig een hersenbloeding kreeg, die los stond van het geweld".
Staat me een zaak bij waar iedereen werd vrijgesproken, terwijl duidelijk was dat ze allemaal bij 'n drievoudige moord aanwezig waren. Maar, omdat er geen andere getuigen waren en ze allemaal hun mond hielden, kwamen ze ermee weg.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, net als die advocaat van die kopschoppers van Richard van Nieuwenhuyzen, hoe krijg je het je strot uit? Ben helemaal voor de rechtsstaat en het het recht op een advocaat maar als je als nabestaande naar die grenzeloze onzin moet luisteren, man man.
Maar wellicht is er hoop met betrekking tot je opmerking het groepsaspect: ik lees toch regelmatig over uitspraken waarbij individuen van een grotere groep daders toch gelijk gestraft werden, al was de precieze rolverdeling niet duidelijk.
quote:In sommige zaken is het moeilijk te bepalen wie precies welke klap, trap of kopstoot heeft gegeven. Als het geweld door een groep mensen is uitgevoerd kan het openbaar ministerie ervoor kiezen de mensen waaruit die groep bestond te vervolgen voor openlijke geweldpleging. Bij openlijke geweldpleging hoeft de officier van justitie niet te bewijzen wie precies welke klap heeft uitgedeeld. Wel moet voor iedere verdachte individueel worden bewezen dat deze een ‘wezenlijke bijdrage’ aan het geweld heeft geleverd. De wezenlijke bijdrage aan de openlijke geweldpleging hoeft niet uit geweld te bestaan. Het kan ook zijn dat die voortkomt uit het belemmeren van de vlucht van het slachtoffer, of het opjutten van degene die daadwerkelijk het geweld uitoefent.
De beelden zijn belangrijk. Ook in Praag waren er in de groep enerzijds compleet doorgesnoven idioten die er alleen maar op los sloegen. En anderzijds ook een paar die een beetje probeerden te sussen.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, net als die advocaat van die kopschoppers van Richard van Nieuwenhuyzen, hoe krijg je het je strot uit? Ben helemaal voor de rechtsstaat en het het recht op een advocaat maar als je als nabestaande naar die grenzeloze onzin moet luisteren, man man.
Maar wellicht is er hoop met betrekking tot je opmerking het groepsaspect: ik lees toch regelmatig over uitspraken waarbij individuen van een grotere groep daders toch gelijk gestraft werden, al was de precieze rolverdeling niet duidelijk.
Klopt, moest zelf aan deze zaak denken:quote:Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Staat me een zaak bij waar iedereen werd vrijgesproken, terwijl duidelijk was dat ze allemaal bij 'n drievoudige moord aanwezig waren. Maar, omdat er geen andere getuigen waren en ze allemaal hun mond hielden, kwamen ze ermee weg.
Goed, hier zijn wel getuigen en wellicht ook videobeelden. Lijkt erop dat de Spaanse politie allang weet wie wat heeft gedaan. Anders zou die kneus die de borg ging halen ook niet zo snel onder voorwaarden vrij zijn gelaten.
Misschien kan hij als lokeend voor zijn moordvrienden dienen.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef Halcon het volgende:
Anders zou die kneus die de borg ging halen ook niet zo snel onder voorwaarden vrij zijn gelaten.
Denk/hoop dat ze de namen van die lui allang hebben. Een dezer dagen een uitleveringsverzoekje en dan op het vliegtuig.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Misschien kan hij als lokeend voor zijn moordvrienden dienen.
Die hebben alsnog hun straffen gekregen:quote:Op maandag 19 juli 2021 18:33 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Klopt, moest zelf aan deze zaak denken:
https://www.ad.nl/binnenl(...)jgesproken~ab07af3c/
Die mochten hun straf geloof ik in NL uitzitten. Weet iemand of dat Europees zo geregeld is of per land weer anders?quote:Op maandag 19 juli 2021 18:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De beelden zijn belangrijk. Ook in Praag waren er in de groep enerzijds compleet doorgesnoven idioten die er alleen maar op los sloegen. En anderzijds ook een paar die een beetje probeerden te sussen.
https://www.rijksoverheid(...)tzitten-in-nederlandquote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die mochten hun straf geloof ik in NL uitzitten. Weet iemand of dat Europees zo geregeld is of per land weer anders?
Er staat hierover een filmpje op nu.nl:quote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die mochten hun straf geloof ik in NL uitzitten. Weet iemand of dat Europees zo geregeld is of per land weer anders?
quote:Op maandag 19 juli 2021 18:51 schreef Halcon het volgende:
De advocaat roept justitie in Nederland op niet te wachten op een Spaans onderzoek, maar het onderzoek zelf in handen te nemen. Daarvan is volgens hem het voordeel dat de verdachten en getuigen Nederlands zijn.
https://nos.nl/artikel/23(...)dachten-in-nederland
Hup naar Spanje!!!quote:De advocaat van een van de verdachten van de dodelijke mishandeling van een Nederlandse man op Mallorca wil dat het onderzoek in Nederland plaatsvindt. Omdat alle verdachten Nederlands zijn, is er geen reden om ze aan Spanje uit te leveren, stelt advocaat Jaap-Willem Roozemond.
Dat was ook mijn gedachte, maar met de summiere info leek het me nogal uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:09 schreef Hathor het volgende:
Ajax vs Feyenoord dingetje? Zal niet de eerste keer zijn in El Arenal.
Was meteen mijn eerste gedachte.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:16 schreef maily het volgende:
Het ging over fokking v.o.e.t.b.a.l. .....![]()
Dodelijke kopschop Mallorca om Ajax-Feyenoord-rel
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat het eerder een excuus was dan een reden.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:16 schreef maily het volgende:
Het ging over fokking v.o.e.t.b.a.l. .....![]()
Dodelijke kopschop Mallorca om Ajax-Feyenoord-rel
![]()
![]()
![]()
![]()
Die oberschoppers werden ook uitgeleverd aan NL dus die garantie is er helaas sowieso.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er staat hierover een filmpje op nu.nl:
1. Spanje heeft om "overlevering" gevraagd. Daartegen kunnen de verdachten nog in beroep bij de rechtbank in Amsterdam, om de zaak te rekken.
2. Uiteindelijk zullen ze overgeleverd worden aan Spanje om daar te worden berecht, maar wel met terugkeergarantie.
3. Zodat ze hun straf in Nederland kunnen ondergaan.
Waar doel je precies op?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Benieuwd wat dit nog gaat losmaken in de voetbalwereld ...
Berghuis?
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar binnen de EU hebben landen een overleveringsverdrag ipv een uitleveringsverdrag.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die oberschoppers werden ook uitgeleverd aan NL dus die garantie is er helaas sowieso.
overlevering? Is het niet uitlevering?
Hoezo zouden ze dat moeten doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Dat Ajax en Feyenoord een statement maken. Zoiets.
wraakacties en burgemeesters met een excuus om het toestaan van uitpubliek verder op de lange baan te schuivenquote:
Je zegt ook nog "Berghuis?"quote:Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Dat Ajax en Feyenoord een statement maken. Zoiets.
quote:Op maandag 19 juli 2021 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
wraakacties en burgemeesters met een excuus om het toestaan van uitpubliek verder op de lange baan te schuiven
Ja, je ziet al waar de advocaat op aanstuurt. Pas net meerderjarig, dus "berechten als minderjarige" kun je alvast afstrepen op de bingokaart.quote:
Ik vind het ook niet zo heel relevant wat de aanleiding was eigenlijk. Tenzij de dader/verdachte puur handelde uit noodweer natuurlijk, of zoiets uitzonderlijks.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Geloof niets van dat Ajax Feyenoord argument, en dat dat de reden zou zijn. De groep verdachten was de hele avond ruzie aan het zoeken met andere mensen. Zijn de club uitgegooid om dezelfde reden.
Met twee man iemand vasthouden en dan op diegene inbeuken en iemand die op de grond ligt tegen z'n hoofd schoppen klinkt niet echt als noodweer.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:39 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo heel relevant wat de aanleiding was eigenlijk. Tenzij de dader/verdachte puur handelde uit noodweer natuurlijk, of zoiets uitzonderlijks.
Maar of het slachtoffer nou dood is gebeukt om Ajax of om een verkeerde blik, tja..
Dit zijn jongetjes van 18 en 20. @GGMM en ik denken niet dat dit F-siders zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gezien deze Carlo uit Waddinxeen komt ga ik er even vanuit dat hij een Feyenoord supporter is en die moordenaars Ajax supporters. Een gezamenlijk statement haalt niets uit, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zelfs bij mijn club is het altijd kommer en kwel als Ajax langskomt, zelfs bij het door iedereen geliefde Cambuur is het ellende als Ajax op bezoek kwam. Wil je dat dit stopt, dan haal Ajax maar eens uit de Europese competitie voor een paar jaar, moet je eens zien hoe perfect die supporters zich zullen gedragen de komende jaren, want elk ander middel is niet zwaar genoeg. Indien supporters zich op deze manier zeer zwaar misdragen dienen er eens zware gevolgen te zijn. Geen populaire mening gezien het grote getalen Ajax supporters, ook hier op FOK!, maar ik begin dat gedrag van die fans ook zwaar zat te worden, altijd ellende en een hoop provoceren. De F-Side is verdomme een grotere criminele club dan de Hells Angels.
Die lieve Cambuur supporter toch.... Waren hun niet degene die Ajax zelf aanvielen?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gezien deze Carlo uit Waddinxeen komt ga ik er even vanuit dat hij een Feyenoord supporter is en die moordenaars Ajax supporters. Een gezamenlijk statement haalt niets uit, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zelfs bij mijn club is het altijd kommer en kwel als Ajax langskomt, zelfs bij het door iedereen geliefde Cambuur is het ellende als Ajax op bezoek kwam. Wil je dat dit stopt, dan haal Ajax maar eens uit de Europese competitie voor een paar jaar, moet je eens zien hoe perfect die supporters zich zullen gedragen de komende jaren, want elk ander middel is niet zwaar genoeg. Indien supporters zich op deze manier zeer zwaar misdragen dienen er eens zware gevolgen te zijn. Geen populaire mening gezien het grote getalen Ajax supporters, ook hier op FOK!, maar ik begin dat gedrag van die fans ook zwaar zat te worden, altijd ellende en een hoop provoceren. De F-Side is verdomme een grotere criminele club dan de Hells Angels.
Dat opper ik dan ook niet. Ik bedoelde dat in het algemeen de aanleiding van zulk geweld me niet relevant lijkt. Want meestal gaat het nergens over: iemand verkeerd aankijken, voor de verkeerde club zijn, you name it.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met twee man iemand vasthouden en dan op diegene inbeuken en iemand die op de grond ligt tegen z'n hoofd schoppen klinkt niet echt als noodweer.
Als het echt om een voetbalfittie zou gaan dan maakt het mij niet zoveel uit op welke tribune ze zitten. Moeten misschien eens wat zwaarder optreden hiertegen, en ik vind het spijtig voor de goeie fans maar straf de clubs maar eens zwaar, dan bedenken ze zich nog wel eens als ze zich zo zwaar misdragen. En dat geld niet alleen voor Ajax, ook die van Feyenoord als ze zich zwaar misdragen. Voor die mensen bestaat niets anders van voetbal, en zo gedragen ze zich ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit zijn jongetjes van 18 en 20. @:GGMM en ik denken niet dat dit F-siders zijn.
Is ook gewoon een smoesje. Ze waren uit op een knokpartij. Wat jij (of iemand anders al zei). Was Feyenoord er niet bijgehaald, dan was 'ie wel gemept omdat 'ie verkeerd keek, groette, niet reageerde op hen, een geel shirt aan had of weet ik wat.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:46 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat opper ik dan ook niet. Ik bedoelde dat in het algemeen de aanleiding van zulk geweld me niet relevant lijkt. Want meestal gaat het nergens over: iemand verkeerd aankijken, voor de verkeerde club zijn, you name it.
Allemaal even onbenullig.
Ik hoorde die advocaat in dat filmpje juist het woord overlevering gebruiken, wat iets anders is dan uitlevering. Maar ik ben geen jurist, ik praat alleen die man na. Binnen de EU is een verdrag voor overlevering.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die oberschoppers werden ook uitgeleverd aan NL dus die garantie is er helaas sowieso.
overlevering? Is het niet uitlevering?
En ook dat Nederland meteen in actie moet komen en het onderzoek uit handen van de Spaanse justitie moet pakken.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:48 schreef onlogisch het volgende:
Raar argument ook van die advocaat, om het maar in Nederland af te doen 'omdat dat makkelijker is voor iedereen'
Strafvermindering x1000quote:Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ook dat Nederland meteen in actie moet komen en het onderzoek uit handen van de Spaanse justitie moet pakken.![]()
Echt, waarom zou Nederland zich er nu al mee moeten bemoeien
Nu al?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"Al genoeg gestraft door de berichten in de media"
Oke Brent Lquote:Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Voor mij niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zou ook best kunnen dat die advocaat al is benaderd voor ze uit Spanje zijn vertrokken?quote:Het specialisme van Jaap-Willem is bijzonder strafrecht. Hij treedt op in (mega) strafzaken onder andere ingezet door de FIOD, ISZW, NVWA onder leiding van het Functioneel Parket. Hij staat cliënten bij tot en met het Europese Hof voor de Rechten van de Mens en in uit- en overleveringszaken. Ook treedt hij op in België.
Jaap-Willem Roozemond werkt sinds 2003 in de advocatuur, o.a. aan de Amsterdamse Zuidas bij het grootste kantoor van Nederland De Brauw Blackstone Westbroek. Ook werkte hij bij de Universiteit van Utrecht.
Jaap-Willem heeft hij ruime ervaring in meerdere internationale mega drugszaken, verdenking levensdelicten, witwassen en ontneming, circa 25 plofkraakzaken en verdenking lidmaatschap van criminele organisaties. Ook heeft hij bijzondere expertise in de zorg. Samen met Arjan de Haan staat hij veel zorgaanbieders, huisartsen en fysiotherapeuten bij die worden verdacht van fraude en andere delicten.
Ook staat Jaap-Willem verdachten bij die verdacht worden van strafbare feiten tegen politici waaronder Rutte, Wilders en andere leden van het Kabinet. Verder staat hij verdachten bij (NGO’s) die verdacht worden van strafbare feiten in de uitoefening van politieke idealen.
Voorts staat Jaap-Willem Roozemond predikanten en andere ambtsdragers bij die (mogelijk) verdacht worden van strafbare feiten en ook (mogelijk) kerkrechtelijke zich moeten verantwoorden. Met name treedt hij op voor ambtsdragers verbonden aan de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Neem gerust vrijblijvend contact met hem op.
Nee dat zeker niet, alleen ligt een onschuldig man straks onder de grond.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"jongens"
De advocaat zal daar waarschijnlijk later nog "kwajongens" van maken. "Goede jongens uit nette families die normaal nooit zoiets zouden doen".
Als die moordenaars rijke ouders hebben, loopt Jaap-Willem binnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:56 schreef Halcon het volgende:
Van de site van dat advocatenkantoor:
[..]
Zou ook best kunnen dat die advocaat al is benaderd voor ze uit Spanje zijn vertrokken?
quote:Voorafgaand aan de dood van de onschuldige Carlo Heuvelman op Mallorca wilden zijn belagers duidelijk maken dat ze 'Ajax-supporters' waren en geen Feyenoord-fans tolereerden, zo schrijft De Telegraaf maandagavond op basis van gesprekken met meerdere personen. Zondag overleed de 27-jarige Carlo, nadat hij door een groep Nederlandse jongens tegen het hoofd werd geschopt. De daders en het slachtoffer kenden elkaar vooraf niet.
Carlo was op vakantie in Mallorca, toen hij samen met vier vrienden zonder aanleiding werd aangevallen door negen landgenoten op de boulevard bij Playa de Palma. De man uit Waddinxveen werd het ergst toegetakeld en overleed na dagen in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Een van de vermeende daders werd opgepakt, maar de politie bevestigde maandagochtend aan De Telegraaf dat hij inmiddels vrij is gelaten. Acht anderen zijn snel naar Nederland gevlogen; de Spaanse politie gaat maandag of dinsdag vragen om de arrestatie en uitlevering van deze jongens.
De Telegraaf sprak met Mitchell, die als 'propper' iets verderop werkt in het toeristische gebied. Hij heeft gezegd dat de daders iets riepen over Ajax en Feyenoord. De Ajax-fans zouden door hebben gehad dat het slachtoffer uit de regio Rotterdam kwam, waarna de aanval werd ingezet. De aanwezigen op het strand weten niet of Carlo inderdaad fan was van Feyenoord. Mitchell zegt dat de daders 'echt jonge gasten' waren, van 'nog geen twintig'
Meerdere andere aanwezigen aan de boulevard bevestigen dat het een aanval betreft van zogenaamde Ajax-fans die doorhadden dat er enkele supporters van Feyenoord waren. "Ze spreken van blanke jongens uit de (wijde) regio Amsterdam die veel hadden gedronken en doelbewust keken waar ze problemen konden veroorzaken", schrijft De Telegraaf. De dood van Carlo bracht veel teweeg in Nederland. Zijn werkgever, een technische dienstverlener uit Alphen aan den Rijn, opende een online condoleanceregister voor steunbetuigingen aan zijn nabestaanden.
https://m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=391247
"Niet overleden door de trap, maar doordat hij daarna de grond raakte"quote:Op maandag 19 juli 2021 19:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"jongens"
De advocaat zal daar waarschijnlijk later nog "kwajongens" van maken. "Goede jongens uit nette families die normaal nooit zoiets zouden doen".
Of Brett Smits, die huilie deed bij Danny Ghosen omdat het filmpje zijn leven had verwoest. Nee eikel, jouw daden.quote:
Dat wilde ik nou weten... vervelende KAASKOPPEN dus!quote:Op maandag 19 juli 2021 19:58 schreef KreKkeR het volgende:
Meerdere andere aanwezigen aan de boulevard bevestigen dat het een aanval betreft van zogenaamde Ajax-fans die doorhadden dat er enkele supporters van Feyenoord waren. "Ze spreken van blanke jongens uit de (wijde) regio Amsterdam die veel hadden gedronken en doelbewust keken waar ze problemen konden veroorzaken", schrijft De Telegraaf.
Noord-Hollandersquote:Op maandag 19 juli 2021 20:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat wilde ik nou weten... vervelende KAASKOPPEN dus!
Dat wordt helaas in NL uitzitten, waar ik wel op hoop is dat ze in Spanje berecht worden zodat de Spaanse rechter hun het dubbele geeft van wat een slappe NL rechter zou geven. Dat is uiteraard wat die NL advocaat nu voor elkaar probeert te krijgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Man man, als dat serieus de reden mocht zijn (Ajax-Feyenoord), dan graag nog een jaar of 10 bij de straf van 25 tot 30 jaar, in Spanje uit te zitten eruiteraard. Alle 9.
Helemaal van de pot gerukt, als ik dan 18 tot 20 jaar hoor.... Ik maakte niet eens onderscheid wie de finaletrap gaf, alle 9 dezelfde hoge straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:10 schreef tesssssssss het volgende:
"Carlo werd verrast en kon niet ontkomen. Hij viel al snel neer op het trottoir voor de uitgaansgelegenheden. „Op dat moment haalden die gastjes met volle kracht meerdere malen uit. Tegen zijn hoofd. Het was compleet absurd. Er is een ongeschreven regel dat je iemand die op de grond ligt, niet meer trapt, maar daar hadden ze schijt aan.”"
Goffer
klinkt als lui met geld...quote:Op maandag 19 juli 2021 19:56 schreef Halcon het volgende:
Van de site van dat advocatenkantoor:
Zou ook best kunnen dat die advocaat al is benaderd voor ze uit Spanje zijn vertrokken?
Ongetwijfeld. Iedereen zal hier een mening over hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:14 schreef Domnivoor het volgende:
Heeft Ajax of de fanclub van Ajax er een mening over?
Zou dat moeten?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:14 schreef Domnivoor het volgende:
Heeft Ajax of de fanclub van Ajax er een mening over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |