abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200444755
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef maily het volgende:

[..]

Dat Ajax en Feyenoord een statement maken. Zoiets.
Hoezo zouden ze dat moeten doen?
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 19:33:57 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200444766
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:26 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
wraakacties en burgemeesters met een excuus om het toestaan van uitpubliek verder op de lange baan te schuiven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:34:05 #253
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200444770
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef maily het volgende:

[..]

Dat Ajax en Feyenoord een statement maken. Zoiets.
Je zegt ook nog "Berghuis?"
pi_200444771
Geloof niets van dat Ajax Feyenoord argument, en dat dat de reden zou zijn. De groep verdachten was de hele avond ruzie aan het zoeken met andere mensen. Zijn de club uitgegooid om dezelfde reden.
  Spellchecker maandag 19 juli 2021 @ 19:34:25 #255
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200444776
quote:
83s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

wraakacties en burgemeesters met een excuus om het toestaan van uitpubliek verder op de lange baan te schuiven
:P
pi_200444837
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Hup naar Spanje!!!
Ja, je ziet al waar de advocaat op aanstuurt. Pas net meerderjarig, dus "berechten als minderjarige" kun je alvast afstrepen op de bingokaart.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:38:47 #257
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200444852
"Jij bent voor die club en dat vind ik niet leuk , daarom gaan we jou doodschoppen"

Wat een volk :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_200444874
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Geloof niets van dat Ajax Feyenoord argument, en dat dat de reden zou zijn. De groep verdachten was de hele avond ruzie aan het zoeken met andere mensen. Zijn de club uitgegooid om dezelfde reden.
Ik vind het ook niet zo heel relevant wat de aanleiding was eigenlijk. Tenzij de dader/verdachte puur handelde uit noodweer natuurlijk, of zoiets uitzonderlijks.
Maar of het slachtoffer nou dood is gebeukt om Ajax of om een verkeerde blik, tja..
pi_200444898
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:39 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zo heel relevant wat de aanleiding was eigenlijk. Tenzij de dader/verdachte puur handelde uit noodweer natuurlijk, of zoiets uitzonderlijks.
Maar of het slachtoffer nou dood is gebeukt om Ajax of om een verkeerde blik, tja..
Met twee man iemand vasthouden en dan op diegene inbeuken en iemand die op de grond ligt tegen z'n hoofd schoppen klinkt niet echt als noodweer.
pi_200444937
Gezien deze Carlo uit Waddinxeen komt ga ik er even vanuit dat hij een Feyenoord supporter is en die moordenaars Ajax supporters. Een gezamenlijk statement haalt niets uit, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zelfs bij mijn club is het altijd kommer en kwel als Ajax langskomt, zelfs bij het door iedereen geliefde Cambuur is het ellende als Ajax op bezoek kwam. Wil je dat dit stopt, dan haal Ajax maar eens uit de Europese competitie voor een paar jaar, moet je eens zien hoe perfect die supporters zich zullen gedragen de komende jaren, want elk ander middel is niet zwaar genoeg. Indien supporters zich op deze manier zeer zwaar misdragen dienen er eens zware gevolgen te zijn. Geen populaire mening gezien het grote getalen Ajax supporters, ook hier op FOK!, maar ik begin dat gedrag van die fans ook zwaar zat te worden, altijd ellende en een hoop provoceren. De F-Side is verdomme een grotere criminele club dan de Hells Angels.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 19:44:50 #261
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200444948
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gezien deze Carlo uit Waddinxeen komt ga ik er even vanuit dat hij een Feyenoord supporter is en die moordenaars Ajax supporters. Een gezamenlijk statement haalt niets uit, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zelfs bij mijn club is het altijd kommer en kwel als Ajax langskomt, zelfs bij het door iedereen geliefde Cambuur is het ellende als Ajax op bezoek kwam. Wil je dat dit stopt, dan haal Ajax maar eens uit de Europese competitie voor een paar jaar, moet je eens zien hoe perfect die supporters zich zullen gedragen de komende jaren, want elk ander middel is niet zwaar genoeg. Indien supporters zich op deze manier zeer zwaar misdragen dienen er eens zware gevolgen te zijn. Geen populaire mening gezien het grote getalen Ajax supporters, ook hier op FOK!, maar ik begin dat gedrag van die fans ook zwaar zat te worden, altijd ellende en een hoop provoceren. De F-Side is verdomme een grotere criminele club dan de Hells Angels.
Dit zijn jongetjes van 18 en 20. @GGMM en ik denken niet dat dit F-siders zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200444967
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Die lieve Cambuur supporter toch.... Waren hun niet degene die Ajax zelf aanvielen? :')
pi_200444968
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met twee man iemand vasthouden en dan op diegene inbeuken en iemand die op de grond ligt tegen z'n hoofd schoppen klinkt niet echt als noodweer.
Dat opper ik dan ook niet. Ik bedoelde dat in het algemeen de aanleiding van zulk geweld me niet relevant lijkt. Want meestal gaat het nergens over: iemand verkeerd aankijken, voor de verkeerde club zijn, you name it.
Allemaal even onbenullig.
pi_200444975
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dit zijn jongetjes van 18 en 20. @:GGMM en ik denken niet dat dit F-siders zijn.
Als het echt om een voetbalfittie zou gaan dan maakt het mij niet zoveel uit op welke tribune ze zitten. Moeten misschien eens wat zwaarder optreden hiertegen, en ik vind het spijtig voor de goeie fans maar straf de clubs maar eens zwaar, dan bedenken ze zich nog wel eens als ze zich zo zwaar misdragen. En dat geld niet alleen voor Ajax, ook die van Feyenoord als ze zich zwaar misdragen. Voor die mensen bestaat niets anders van voetbal, en zo gedragen ze zich ook.
pi_200444979
Dronken mensen die op ruzie uit zijn vinden wel een reden.
Of het nou is dat je voor Feyenoord bent, witte schoenen draagt, te lang kijkt, lacht of een pet draagt.
Gewoon kutbentjes die op oorlogspad waren na een av flink zuipen.
Gewoon als volwassenen berechten en 25+jaar het Spaanse gevang in.
Carlo krijgt ook geen herkansing.
pi_200444986
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:46 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Dat opper ik dan ook niet. Ik bedoelde dat in het algemeen de aanleiding van zulk geweld me niet relevant lijkt. Want meestal gaat het nergens over: iemand verkeerd aankijken, voor de verkeerde club zijn, you name it.
Allemaal even onbenullig.
Is ook gewoon een smoesje. Ze waren uit op een knokpartij. Wat jij (of iemand anders al zei). Was Feyenoord er niet bijgehaald, dan was 'ie wel gemept omdat 'ie verkeerd keek, groette, niet reageerde op hen, een geel shirt aan had of weet ik wat.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 19:48:54 #267
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200444996
Raar argument ook van die advocaat, om het maar in Nederland af te doen 'omdat dat makkelijker is voor iedereen'

:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200445001
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Die oberschoppers werden ook uitgeleverd aan NL dus die garantie is er helaas sowieso.
overlevering? Is het niet uitlevering?
Ik hoorde die advocaat in dat filmpje juist het woord overlevering gebruiken, wat iets anders is dan uitlevering. Maar ik ben geen jurist, ik praat alleen die man na. Binnen de EU is een verdrag voor overlevering.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:49:51 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200445012
https://www.ad.nl/binnenl(...)ijgelaten~aff6bde50/

Doodgeslagen Nederlander op Mallorca is 27-jarige Carlo, verdachte vrijgelaten
De Nederlander die in Mallorca is overleden nadat hij tegen zijn hoofd werd getrapt door een groep landgenoten komt uit Waddinxveen, bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Een aantal verdachten pakte na de mishandeling halsoverkop het vliegtuig terug naar Nederland en wordt nu gezocht. Eén verdachte die wel kon worden aangehouden, is inmiddels weer vrij.

De 27-jarige Carlo Heuvelman werd volgens de Spaanse politie woensdagnacht zonder reden tegen het hoofd getrapt door negen Nederlandse jongens. De verwondingen bleken zo heftig, dat Carlo zondag overleed. Zijn werkgever opende een condoleanceregister geopend, waarop de steunbetuigingen binnenstroomden tot deze werd verwijderd. ,,Wat bezielt iemand om jou van het leven te beroven? Je had nog een heel leven voor je”, schrijft een nabestaande van Carlo. ,,Ik ken je als een rustige en sympathieke collega en altijd in voor een geintje. Ik zal je zo blijven herinneren.”

Bekenden en onbekenden betuigen via het condoleanceregister hun medeleven aan de familie en vrienden van Carlo. ,,Familie en vrienden wens ik heel veel sterkte toe. Ik begrijp helemaal niets meer van mensen”, schrijft een Leidse.

In Waddinxveen is de schok groot: ,,De bedrijfsauto van Carlo, onze bovenbuurman, staat nog voor de deur. Ik ken de buurman niet persoonlijk,” zegt zijn onderbuurman Ruud Krins. ,,Maar ik weet wel dat het een heel erg behulpzame jongen is. In de app van onze flat kent iedereen hem als een aardige vent die altijd klaar stond als er in de buurt iets opgeknapt of gedaan moest worden. Ongelooflijk wat Carlo op zijn vakantie is overkomen. Iedereen bij ons is er ontsteld van. Het ergste is dat je ook nog eens door Nederlandse jongens in elkaar wordt getrapt, zonder enige aanleiding, omdat ze zin hadden een beetje rotzooi te trappen. Ik vind het verschrikkelijk.”

De verdachten huurden met een man of dertien een villa in de omgeving van S’Arenal, dé badplaats van Mallorca waar het Nederlandse jongerentoerisme zich elke zomer concentreert. Na de mishandeling boekten ze eerder dan gepland een terugvlucht naar Nederland. Een van de jongens van 18 jaar was iets langer gebleven om de sleutel bij de verhuurder terug te brengen. Hij is gearresteerd toen hij zijn vlucht naar Nederland wilde nemen, maar is inmiddels onder voorwaarden weer op vrije voeten.

Heibel
De groep Nederlandse jongeren, volgens de politie van Palma de Mallorca tussen de 18 en 20 jaar, had zin in heibel, zo is op te maken uit de verslagen in de lokale media van het Balearen-eiland. Vanwege hun gedrag waren ze al een café uitgezet – de discotheken mogen op het eiland nog altijd niet open –, aldus de krant en nieuwssite Última Hora, toen het even voor 02.30 uur in de nacht helemaal fout ging.

Carlo was met vier vrienden in Mallorca. Sommigen van hen kregen ook rake klappen. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken verleent consulaire bijstand aan de familie.

De advocaat van één van de mannen die verdacht wordt van de fatale mishandeling zegt dat zijn cliënt niet op de vlucht is en mee zal werken met het onderzoek. De advocaat pleit ervoor om het onderzoek in Nederland plaats te laten vinden. ,,De verdachten zijn Nederlands, het slachtoffer ook. Er is geen reden om de verdachten aan Spanje over te leveren”, aldus advocaat Jaap-Willem Roozemond.

Hij wil nog geen verdere mededelingen doen over zijn cliënt, bijvoorbeeld of hij de hoofdverdachte is of zijn leeftijd. ,,Het gaat om een groep jonge jongens, net meerderjarigen.” Zijn cliënt wordt waarschijnlijk verdacht van doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg.

De Spaanse politie heeft naar eigen zeggen negen geweldplegers met eigen camerabeelden geïdentificeerd en Nederlandse collega’s om aanhouding van de overige acht gevraagd om te worden overgeleverd. Er is een Europees aanhoudingsbevel uitgevaardigd. Volgens Roozemond is het - juist gezien de jonge leeftijd van de verdachten - beter om de zaak in Nederland in onderzoek te houden. ,,Samen met de Spaanse autoriteiten.”

De Nederlandse politie zegt het uitleveringsverzoek nog niet te hebben ontvangen. Zo lang dat niet zo is kan de Nederlandse politie geen actie ondernemen en ook niets over de zaak zeggen, laat een woordvoerster weten.
pi_200445026
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:48 schreef onlogisch het volgende:
Raar argument ook van die advocaat, om het maar in Nederland af te doen 'omdat dat makkelijker is voor iedereen'

:')
En ook dat Nederland meteen in actie moet komen en het onderzoek uit handen van de Spaanse justitie moet pakken. :')

Echt, waarom zou Nederland zich er nu al mee moeten bemoeien :?
pi_200445049
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

En ook dat Nederland meteen in actie moet komen en het onderzoek uit handen van de Spaanse justitie moet pakken. :')

Echt, waarom zou Nederland zich er nu al mee moeten bemoeien :?
Strafvermindering x1000
pi_200445071
"jongens"

De advocaat zal daar waarschijnlijk later nog "kwajongens" van maken. "Goede jongens uit nette families die normaal nooit zoiets zouden doen".
pi_200445076
Het is op Spaans grond gebeurd, dus moet in Spanje berecht worden. Dat is de reden waarom verdachten juist naar Spanje moet geleverd worden ongeachte afkomst van verdacht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_200445083
"Al genoeg gestraft door de berichten in de media"
  Spellchecker maandag 19 juli 2021 @ 19:55:35 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200445090
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"Al genoeg gestraft door de berichten in de media"
Nu al?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties