abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2021 @ 15:45:23 #201
22565 asco
Los in deze tent
pi_200441812
Waren de daders "Nederlandse" jongeren?
pi_200441855
Arme jongen. Weken wellicht maanden verheugd om op deze vakantie te gaan.

Die je niks verkeerds, kom je alleen de verkeerde tegen op straat.

Kan daar niet bij, sowieso andere mensen pijn doen ......
pi_200441942
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef asco het volgende:
Waren de daders "Nederlandse" jongeren?
Ik gok op relatief brave blanke gastjes eigenlijk, die eens 'lekker los' wilden gaan na de cojona.

Je wil ze de kost niet geven. Jongeren die eigenlijk vrij normaal lijken (opleiding gewoon doen, of braaf aan het werk) die in het weekend of op vakantie 'eens lekker willen gaan knokken'.

9999 van de 10.000 van die knokpartijen hebben alleen geen dodelijke afloop en komen nooit in het nieuws of hooguit met twee regels:"Tijdens rustig stapweekend één verdachte opgepakt na geweldsincident in binnenstad".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 19 juli 2021 @ 16:08:36 #204
22565 asco
Los in deze tent
  maandag 19 juli 2021 @ 16:28:58 #205
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200442436
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat er niets bekend is gemaakt door de andere 4 NLers die werden aangevallen. Hebben ze een geheimhoudingsplicht ofzo totdat de daders zijn opgepakt?
Ik gok dat die momenteel in een vrij heftig rouwproces zitten en er in hun hoofd niet mee bezig zijn om de media op te zoeken.
pi_200442513
In de comments op GS staat te lezen dat er ook een vrouw bewusteloos is geslagen door dit krapuul.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:33:43 #207
80382 manny
30 is best veel
pi_200442519
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik gok dat die momenteel in een vrij heftig rouwproces zitten en er in hun hoofd niet mee bezig zijn om de media op te zoeken.
Bovendien: waarom zou je de media te woord staan / zoeken ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 19 juli 2021 @ 16:42:21 #208
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200442639
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:33 schreef manny het volgende:

[..]

Bovendien: waarom zou je de media te woord staan / zoeken ?
Ja, goede vraag. Op termijn zie je vaak dat nabestaanden hun verhaal willen delen aan de geschreven pers (onderdeel van het rouwproces?).
pi_200442841
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja, goede vraag. Op termijn zie je vaak dat nabestaanden hun verhaal willen delen aan de geschreven pers (onderdeel van het rouwproces?).
Sommigen, volgens mij wil het gros helemaal niet met hun kop op het net en tv verschijnen. Ik kan het me zeer goed voorstellen. Ik wil nú al niet met mijn kop op tv, laat staan als er zoiets verschrikkelijks gebeurt :T

Ik ben sowieso niet heel erg kapot van de media. Die willen in de eerste plaats een goed verkopend verhaal, jouw belangen staan daar al snel bij op de achtergrond. Eventjes een paar quotes dikgedrukt bij een artikeltje of de helft van een zin weglaten en er staat ineens iets wat compleet anders overkomt dan jij het graag gezien had.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200443410
Naar mijn gevoel (kan het mis hebben) werd bij die walgelijke mishandeling die in Praag plaatsvond al veel eerder bekend wie de vermoedelijke daders waren. Compleet met groepsfotos van het gezellige vrijgezellenweekend.

Dit moet toch voor meerdere betrokkenen een redelijk herkenbaar verhaal zijn: het aantal mensen dat in de villa zat, de locatie ervan, de leeftijdsrange en wellicht nog het eerder terugkomen. Opvallend dat daar er nog niks bekend is op GS en dergelijke.
pi_200443439
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:48 schreef letmehearyouscream het volgende:
Naar mijn gevoel (kan het mis hebben) werd bij die walgelijke mishandeling die in Praag plaatsvond al veel eerder bekend wie de vermoedelijke daders waren. Compleet met groepsfotos van het gezellige vrijgezellenweekend.

Dit moet toch voor meerdere betrokkenen een redelijk herkenbaar verhaal zijn: het aantal mensen dat in de villa zat, de locatie ervan, de leeftijdsrange en wellicht nog het eerder terugkomen. Opvallend dat daar er nog niks bekend is op GS en dergelijke.
GS is wel driftig op zoek naar gegevens van de verdachten. Natuurlijk moeten mensen dat weten. Groep van 13, villa in Llucmajor en halsoverkop terug naar NL gegaan.

Even geduld nog :)
pi_200443527
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:46 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Of hun ouders, wat zouden die wel niet denken van hun kutjong. Man man man...
Ouders waarschijnlijk net zo erg.
pi_200443559
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

GS is wel driftig op zoek naar gegevens van de verdachten. Natuurlijk moeten mensen dat weten. Groep van 13, villa in Llucmajor en halsoverkop terug naar NL gegaan.

Even geduld nog :)
Och ik heb zeker geduld hoor, was meer dat het me opviel.
De ouders zouden het ondertussen wel moeten weten als ze niet compleet achterlijk zijn, maar die zullen natuurlijk nooit de media benaderen met namen en rugnummers. Sterker nog: sommige ouders houden zo'n kind nog de hand boven het hoofd ook, dat zag je ook bij die kopschoppers in Eindhoven toen.

Daaromheen zal ook een aantal mensen op de hoogte zijn, dus even afwachten inderdaad.
pi_200443575
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ouders waarschijnlijk net zo erg.
Tenzij ze inmiddels hun mislukte experiment aan de haren naar het bureau hebben gesleurd: ja.
pi_200443599
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

De ouders zouden het ondertussen wel moeten weten als ze niet compleet achterlijk zijn, maar die zullen natuurlijk nooit de media benaderen met namen en rugnummers. Sterker nog: sommige ouders houden zo'n kind nog de hand boven het hoofd ook, dat zag je ook bij die kopschoppers in Eindhoven toen.

Daaromheen zal ook een aantal mensen op de hoogte zijn, dus even afwachten inderdaad.
In zo'n geval ga je natuurlijk het best met je kinderen naar het politiebureau i.p.v. dat je GeenStijl gaat mailen. Dat ze hun kinderen niet gaan namen & shamen in de media snap ik wel. Ze naar de politie brengen is voldoende.
  Spellchecker maandag 19 juli 2021 @ 18:05:44 #216
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200443620
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Die hadden ook vast een leuke appgroep met de andere ouders. Ik hoop het. Maar die ene is dus weer vrij ....
pi_200443622
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

In zo'n geval ga je natuurlijk het best met je kinderen naar het politiebureau i.p.v. dat je GeenStijl gaat mailen. Dat ze hun kinderen niet gaan namen & shamen in de media snap ik wel. Ze naar de politie brengen is voldoende.
Yes, zei ik een post boven de jouwe ook al. Maar er zullen genoeg andere mensen rondom die kring op de hoogte zijn, daar is het wachten op.
  Spellchecker maandag 19 juli 2021 @ 18:06:13 #218
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200443626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eerst naar een advocaat waarschijnlijk ...
pi_200443637
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef appeleibanaan het volgende:
Die straffen zijn helaas veel te mild. De dader bij Joes heeft 8 jaar gekregen? Dat is niks.
Inderdaad, dat is helemaal niets. 50 jaar was meer gepast geweest.
pi_200443686
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, een flutstraf. Was toen ook weer de gebruikelijke onzin van drank en deskundigen die het er niet over eens waren of zijn persoonlijkheidsstoornis een rol had gespeeld.
pi_200443791
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

In dit land geven we meer om daders dan slachtoffers en hun dierbaren.
pi_200443798
De advocaat wil de moordenaars in Nederland laten berechten .... en het gaat natuurlijk ook om "jongens", net meerderjarig...

Natuurlijk krijgen we nu weer het inmiddels bekende gezeik "dat niet met zekerheid kan worden vastgesteld wie de dodelijke trap heeft gegeven".

En misschien ook weer de smoes "dat niet kan worden uitgesloten dat het slachtoffer juist tijdens het conflict toevallig een hersenbloeding kreeg, die los stond van het geweld".
pi_200443864
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De advocaat wil de moordenaars in Nederland laten berechten .... en het gaat natuurlijk ook om "jongens", net meerderjarig...

Natuurlijk krijgen we nu weer het inmiddels bekende gezeik "dat niet met zekerheid kan worden vastgesteld wie de dodelijke trap heeft gegeven".

En misschien ook weer de smoes "dat niet kan worden uitgesloten dat het slachtoffer juist tijdens het conflict toevallig een hersenbloeding kreeg, die los stond van het geweld".
+ de kopschopper is dan wel 18 tot 20 jaar, maar hij functioneert als 'n minderjarige en moet dus als een minderjarige worden berecht.
pi_200443871
Er moet meer aandacht zijn voor vergelding.

Deze moordenaars hebben het leven van een jonge man afgenomen. Het verdriet van zijn familie is ondragelijk.

Het mag niet zo zijn dat de moordenaars wél een normaal leven krijgen, door hen een flutstrafje te geven. Als mijn eigen zoon de moordenaar zou zijn, dan zou ik ook zeggen: levenslang opsluiten.
pi_200443901
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

+ de kopschopper is dan wel 18 tot 20 jaar, maar hij functioneert als 'n minderjarige en moet dus als een minderjarige worden berecht.
Ja, die is inmiddels ook klassiek. Evenals "door gebruik van canabis tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')