Nou, dit dus.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:29 schreef Hathor het volgende:
Ik snap dat soort ouders niet, je kroost heeft zich ernstig lopen misdragen in het buitenland en daabij is een onschuldig persoon dodelijk letsel toegebracht, laat ze hun verantwoordelijkheid nemen en een gepaste straf ondergaan inplaats van de rechtsgang te frustreren. Als ik me zo zou hebben misdragen, zou mijn ouwe heer me persoonlijk naar Mallorca hebben gebracht en op het bueau hebben afgeleverd.
Dit ja.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:29 schreef Hathor het volgende:
Ik snap dat soort ouders niet, je kroost heeft zich ernstig lopen misdragen in het buitenland en daabij is een onschuldig persoon dodelijk letsel toegebracht, laat ze hun verantwoordelijkheid nemen en een gepaste straf ondergaan inplaats van de rechtsgang te frustreren. Als ik me zo zou hebben misdragen, zou mijn ouwe heer me persoonlijk naar Mallorca hebben gebracht en op het bueau hebben afgeleverd.
Ben het er ook mee eens, maar in de praktijk zie je geregeld dat ouders het vooral vervelend vinden dat hun kroost zich in de nesten heeft gewerkt. De Turnhoutse kopschoppers en bv. die zaak in Venlo met Khalid L. die Rene Stegemans dood schopte zijn daar ook voorbeelden van.quote:
Dat zou wel een bijzonder slecht precedent zijn. Wie zich op Mallorca misdraagt, moet zich ook maar op Mallorca verantwoorden daarvoor.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:00 schreef maily het volgende:
Advocatengevecht om Mallora-verdachten in Nederland te houden
Premium-artikel, zelf klikken.
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzoquote:Op woensdag 21 juli 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
Mensen hier moeten nodig de definitie van 'moord' eens leren kennen.
quote:Op maandag 19 juli 2021 18:37 schreef Leandra het volgende:
Het zou me niets verbazen als de achterblijver die de sleutel terug ging brengen degene is die wel bij de groep hoorde maar niet feitelijk iets tegen het slachtoffer gedaan heeft, dat dit degene met de minste schuld of zelfs volledig zonder schuld was, en dat de feitelijke daders als eerste in het vliegtuig zaten, dat lijkt me typisch een tactiek voor dit soort lafbekken.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrijquote:De 18-jarige Nederlander die op Mallorca was opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de dodelijke mishandeling van een landgenoot, is vrij. Uit camerabeelden blijkt dat hij niet meedeed aan de aanval op het 27-jarige slachtoffer uit Waddinxveen.
De verdachte had tegen de politie verklaard dat hij inderdaad bij de groep stond die de man in elkaar sloeg, maar dat hij op geen enkel moment zelf geslagen heeft. De lokale politie heeft dat nu aan de hand van beelden van twee camera's bevestigd, meldt de krant Ultima Hora.
De tiener werd opgepakt omdat hij op het eiland moest blijven om de sleutels van het huurhuis in te leveren. Zijn twaalf vrienden waren een dag eerder vertrokken naar Nederland.
Ze wisten dus wel degelijk waar ze mee bezig waren .....quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ah, dit klopte dus letterlijk:
[..]
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrij
Denk dat die actie beter is gepland dan het vooraf leek. Na de kloppartij even overlegd met de ouders, evt. ouders met advocaten. Vliegtickets geregeld, bepaald wie de borg op gaat halen en dan maar even afwachten vanuit 't Gooi.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ah, dit klopte dus letterlijk:
[..]
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)deling-mallorca-vrij
Ben het met Dven eens (en nog nooit op Mallorca geweest): sommigen stellen nu al dat het moord moet zijn, op basis van wat mediaberichten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzo![]()
Kun je toch niet weten op dit moment.
Ik denk dat het vooral een gevoelsmatig voordeel is in het kader van vergelding: mensen willen dat de daders (nu nog verdachten jaja ik weet het) het zo kut mogelijk hebben.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:38 schreef Raw85 het volgende:
Welk voordeel heeft straffen in Spanje ten opzichte van straffen in Nederland? Ze straffen er niet per se zwaarder. Bovendien zijn dit daders die na een eventuele gevangenisstraf toch gewoon weer in Nederland verder zullen moeten met hun leven. Het lijkt mij dan beter om ze hier vast te zetten, met Nederlandse artsen/hulpverleners etc dan in Spanje.
Doodslag 10-15 jaar dacht ik.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:38 schreef Raw85 het volgende:
Welk voordeel heeft straffen in Spanje ten opzichte van straffen in Nederland? Ze straffen er niet per se zwaarder. Bovendien zijn dit daders die na een eventuele gevangenisstraf toch gewoon weer in Nederland verder zullen moeten met hun leven. Het lijkt mij dan beter om ze hier vast te zetten, met Nederlandse artsen/hulpverleners etc dan in Spanje.
Ook voor het precedent. Ik vind het een verkeerd precedent afgeven als mensen die zich in Spanje misdragen, vervolgens in Nederland worden berecht, terwijl er niks op tegen is om ze in Spanje te laten berechten. Ze krijgen daar een eerlijk proces, Spanje zal ze wel berechten, etc.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:22 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een gevoelsmatig voordeel is in het kader van vergelding: mensen willen dat de daders (nu nog verdachten jaja ik weet het) het zo kut mogelijk hebben.
Als Nederland afspraken heeft met Spanje (en dat zal wel), dan komt dit op hun Nederlandse strafblad te staan ja. Mits ze veroordeeld worden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:41 schreef the-eye het volgende:
Hoe werkt dat met je strafblad hier als je in het buitenland voor iets veroordeeld wordt?
Niks, gewoon eerlijk. Als het mohammedanen waren geweest hadden ze dit gemeld en nu zijn het kakkers en doen ze hetzelde. Zo hoort het, gelijkheid.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Wat is dat GS toch kut met dit soort dingen
Dit soort teksten: Erger: het schijnt zo te zijn dat verdachten überhaupt 'terugkeergarantie' hebben dus sowieso in Nederland hun '''straf''' mogen uitzitten vrij rondlopen met enkelband. slaan nergens op. Dat is gewoon stemmingmakerij.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Niks, gewoon eerlijk. Als het mohammedanen waren geweest hadden ze dit gemeld en nu zijn het kakkers en doen ze hetzelde. Zo hoort het, gelijkheid.
HIHI!!!! Ben je één van de dadurds!!!!quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Want? Jij weet dat het geen moord is? Hoe weet jij dat? Ben je 1 vd daders ofzo![]()
Kun je toch niet weten op dit moment.
Ze zullen wel weer ziedend zijn dat ze de gruwelijke beelden nog niet in bezit hebben zodat ze weer wat extra klikjes kunnen genereren door de beelden van deze laffe aanval aan de hele wereld te tonen.quote:
De kalifaatmeisjes worden ook hierheen gehaald.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou wel een bijzonder slecht precedent zijn. Wie zich op Mallorca misdraagt, moet zich ook maar op Mallorca verantwoorden daarvoor.
Die hadden ook best in Syrië mogen blijven wat mij betreft.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:09 schreef Nober het volgende:
[..]
De kalifaatmeisjes worden ook hierheen gehaald.
Altijd. Vooral onleesbaar ook. Maar goed dat zal wel een generatieding zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat die actie beter is gepland dan het vooraf leek. Na de kloppartij even overlegd met de ouders, evt. ouders met advocaten. Vliegtickets geregeld, bepaald wie de borg op gaat halen en dan maar even afwachten vanuit 't Gooi.
Dergelijke artikelen en reacties laten zien dat GS een neonaziblogje is geworden. Hun reaguurderspubliek zit al een tijdje in de nazihoek.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:41 schreef Raw85 het volgende:
Dat is natuurlijk bizar, het is geen moord omdat je achteraf zeer gehaaid hebt geprobeerd weg te komen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben het met Dven eens (en nog nooit op Mallorca geweest): sommigen stellen nu al dat het moord moet zijn, op basis van wat mediaberichten.
Ook ik betwijfel de “voorbedachte rade” premisse.
Moord inderdaad niet, doodslag lijkt me gezien de voorwaardelijke opzet wel gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bizar, het is geen moord omdat je achteraf zeer gehaaid hebt geprobeerd weg te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat er op enig moment een plan of doel was iemand dood te trappen, waarmee ik niet stel dat dit een "ongelukje" was, want dat was het niet, maar het plannen en doelmatig zaken proberen te verhullen is imho pas van na de gebeurtenis zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |