quote:TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.
Laten we ze hier opsommen![]()
- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Jaa die hebben wij ook genoeg idd. Allemaal spoed spoed spoed, maar als ze zelf er dan wat voor moeten doen (uitzoeken/testen/aangeven) dan hebben ze nergens tijd voor en kan het zo ineens een week blijven liggen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.
Geen Microsoft of Google 2FA gebruikenquote:Op donderdag 8 juli 2021 10:43 schreef Berkery het volgende:
Two factor authentication dat down is, zodat bijna al mijn thuiswerkende collega's duimen zitten te draaien. En ik die inlogde voor net de storing wel gewoon mijn werk kan doen (zolang ik niemand nodig heb).
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval nietquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:14 schreef LooneyTroons het volgende:
Geen Microsoft of Google 2FA gebruiken
Dat gebruiken ze zeker bij de overheid. Zonder dat kom ik niet op mijn werkplek.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval niet
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Of hij was telefonisch in gesprek.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.Kleine kans dat hij de skype berichten negeert, maar het is idd een mogelijkheid, hoor. Alsnog irritant, want soms is een Skype bericht sneller en efficienter dan mails of bellen.
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.quote:
Als je met je mobiel belt?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.("In Call")
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.quote:
Oh, bij mij zag je het niet als ik mobiel aan het bellen was. Voor het werk.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.
Nee hoor, valt allemaal reuze mee. Lijkt nu alleen maar vanwege de vele reacties die ik nu geef. Ik doe er zelf bar weinig mee, alleen even netjes de BRB aan als ik even afwezig ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
En je bent wel heel geil van die skypestatussen zeg.
Dit.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb lak aan die statussen hoor. Als iemand me nodig heeft dan moet 'ie me aanspreken en als ik even niet reageer om eender welke reden dan gaat het leven ook gewoon door. Andersom werkt dat net zo.
Kijk, als je uren niet gaat reageren.. oké, maar ga toch niet 20 keer per uur mezelf afvragen of die status wel goed staat. Daaaag.
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Ik gebruik al jaren geen Skype meer. Voornamelijk MS-teams en daarna Google Meets en Zoom.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:41 schreef LooneyTroons het volgende:
[..]
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kantoorirritatie 3: De printer die vast is gelopen. Moet ik hier nog over uitweiden?
Niet je mail uitprinten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Dan maar even mijn irritatie, moeten werken met een fossiel systeem dat niks digitaal KAN en printen dus een absolute noodzakelijkheid is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Niet uit de la pakkenquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
Ik print alleen als ik kladpapier nodig heb
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat kan er niet digitaal dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...
Correspondentie, het komt weleens voor dat het e-mail-adres niet bekend is door verschillende redenen ..quote:
Klinkt als een FOK!ker. Merkwaardig dat ie geen 30cm aan facturen kan samenstellen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 00:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een collega die de Facturatie doet en die komt 20 keer per dag in met een factuur. Als je dan zelf belt dan kijkt ie geïrriteerd en blijft naast je staan.
Heeft een domme vraag die die zelf ook kan invullen en komt 10 min later terug met nog een factuur.
Heb weleens gezegd dat ie ook alles kan verzamelen en een keer langskomen, ging ie bijna huilen
Lekker "escaleren". Of anders schijt aan hebben.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
"Van papier kan ik beter lezen".quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die ene printer waar iedereen last minute z'n toetsen gaat kopiëren, is als ik even snel iets moet printen ook altijd in storing. En dan kun je de conciërge weer nergens vinden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet (helaas) wel eens vergaderingen bijzitten van VO organisaties.
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Ik ga hem bellen zegt ze stellig.
(Ik had allang gezien dat Gerrit naast haar zat en Gerrit zei zelf ook niks).
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
JA IK ZIT AL DIE TIJD NAAST JE! KEN JE ME NOG NIET NA DIE MAANDEN!
Gerritquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
Gerrit Baasquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat mens wil vast heel snel naar huisquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat mens wil vast heel snel naar huis
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf
Meestal niet nee, want dan moeten ze een fatsoenlijk loon krijgen en dat is veel te duur.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Wij hebben er hier twee rondlopen. Incl vast contract en alles.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen, dus het wordt inderdaad steeds bizarderquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zoquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch nietquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:26 schreef H0D3NPYL het volgende:
schoonmaker die stofzuigt bij de werkplek terwijl ik daar nog zit
Weer? Do tell.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zo
Hier hebben we iemand die echt zo veel passie in het stofzuigen stopt dat hij al meerdere keren de netwerkkabels uit de muren heeft gesloopt met de stofzuiger. Maar het is wel schoon.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet![]()
verder: collega's die heet water pakken en vervolgens niet even koud water laten stromen zodat je je poten brandt als je erna komt.
Dat is toch verschrikkelijk...quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen,
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.
Als je normaal met elkaar omgaat wel, maar dat is niet overal zo, dus kan me voorstellen dat dat leidt tot zo'n situatie waarin ieder zich enkel bezig houdt met zijn eigen werk en dat dan een keer gebeurt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Welles:
https://www.aanbestedings(...)ij-de-rijksoverheid/
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:26 schreef Twiitch het volgende:
Ah nu ik toch in dit topic ben:
Bergen schaamhaar op de WC-bril. #hoedan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, hopelijk volgen die ook snel. De schoonmakers bij ons waren in ieder geval erg blij. Geeft ook zekerheid en vast salaris enzo.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:21 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.
Ik ben nog een paar keer naar kantoor geweest en de schoonmakers waren blij iemand te zien.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid na bovenstaande berichten over schoonmaken tijdens werkuren gelezen te hebben.
Nederlands kantoorpersoneel heeft het afgelopen jaar thuisgewerkt. Werden de kantoren toen wel schoongemaakt of kwamen die tiepmiepen en telefoonkwakers in een sterk vervuild kantoor?
Hoi, hier een baas. Echt niet boeiend wat iemand thuis aan het doen is. Als hij/zij zijn werk goed doet en afspraken nakomt dan mag iemand desnoods onder werktijd haar vriend een beurt geven. Who cares?quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Iedereen werkt full-time thuis bij ons. Ik zie van elke collega via Skype of ze status 'Online, Afwezig, In Meeting of Ben zo terug' hebben bij Skype, wat natuurlijk superhandig is als je ze probeert te bereiken.
Zeer irritant als je een collega probeert te bereiken die op 'Online' staat, maar alsnog een half uur nergens op reageert. Als ik even weg ben zet ik m'n status gelijk op 'Ben zo terug', idealiter doet iedereen dit netjes.
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:45 schreef Cockwhale het volgende:
Bij ons werken van die Oostblok uitziende schoonmaaksters. Niet geweldig knap, maar lijkt mij toch wel geil om die rond sluitingstijd nog even te ballen.
Je wordt aangeklaagd en verliest je baanquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.
Zeker maar de contracten schijnen tegenwoordig zo strak te zijn dat ze letterlijk op de seconde gaan kijken. Zoveel voor een wc, zoveel voor een bureau etc.quote:
Ongezond. En de managers achterover leunen en trots zijn dat ze zo efficient werken...quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zeker maar de contracten schijnen tegenwoordig zo strak te zijn dat ze letterlijk op de seconde gaan kijken. Zoveel voor een wc, zoveel voor een bureau etc.
Bij ons kwamen ze gewoon strak elke dag langs op hetzelfde tijdstip, ongeacht of er iemand zat of niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid na bovenstaande berichten over schoonmaken tijdens werkuren gelezen te hebben.
Nederlands kantoorpersoneel heeft het afgelopen jaar thuisgewerkt. Werden de kantoren toen wel schoongemaakt of kwamen die tiepmiepen en telefoonkwakers in een sterk vervuild kantoor?
Het is niet voor niets dat er vaak buitenlandse dames rondlopen in dat soort baantjes, die weten niet beter en durven toch geen grote bek op te zetten tegen de baasquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ongezond. En de managers achterover leunen en trots zijn dat ze zo efficient werken...
Ik betaal niet voor seks, vriend.quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.
Nu ben ik toch wel benieuwd. Vinden ze daar ook schaamharen? Of was er iemand aan het wippen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:
"hallo, daar ben ik weer met een mail over het damestoilet". De rest zal ik iedereen besparen
Er zijn voldoende organisaties die de laatste 1,5 jaar gewoon open zijn geweest, ongeacht Corona of niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier is gewoon schoongemaakt. Alleen bureaus buiten gebruik worden overgeslagen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Natuurlijk gaan ze niet naast je oor stofzuigen.
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Ze zijn er niet op alles op te ruimen en schoon te maken natuurlijk. Je hebt ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid om je werkplek schoon te houden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.
PUNT. Ja dus..? daar hebben we jou toch voor ingehuurd?
Het ging over een stoffig bureau. De schoonmaakster zei dat er stof op het bureau lag en het ging niet eens over koffie / thee vlekken of etensresten.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze zijn er niet op alles op te ruimen en schoon te maken natuurlijk. Je hebt ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid om je werkplek schoon te houden.
Hier worden werkplekken dan ook alleen schoongemaakt als die basis om is. Dus geen rondslingerende koffiekopjes, papierwerk en andere rotzooi.
Als iemand aan het wippen was was het nog wel geestig, maar helaas. Er lagen erg vaak overal schaamharen, gebruikt wc papier en gebruikte tamponsquote:Op donderdag 29 juli 2021 02:07 schreef kami124 het volgende:
[..]
Nu ben ik toch wel benieuwd. Vinden ze daar ook schaamharen? Of was er iemand aan het wippen?
Bij ons hebben we veel buitenlanders rondlopen en daar wordt de WC ook wel eens bruin achtergelaten met schoenafdrukken op de wc-bril. Schijnbaar zijn die mensen daar alleen gewend om staand in een gat te schijten.
Hangt van het afgesloten contract af. In bepaalde gevallen mag de schoonmaker het bureau niet schoonmaken (kan verzekeringsdingetje zijn).quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.
PUNT. Ja dus..? daar hebben we jou toch voor ingehuurd?
In dit geval mogen ze gewoon de bureaus afnemen, ik zou ook niet weten waarom de schoonmaakster zich anders druk zou maken om een stoffig bureau.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hangt van het afgesloten contract af. In bepaalde gevallen mag de schoonmaker het bureau niet schoonmaken (kan verzekeringsdingetje zijn).
Dat is inderdaad best goor.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als iemand aan het wippen was was het nog wel geestig, maar helaas. Er lagen erg vaak overal schaamharen, gebruikt wc papier en gebruikte tampons![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De illusie dat vrouwen zo schoon waren was door wonen in een studentenhuis als ietwat ontkracht, maar dit was weer een nieuw dieptepunt![]()
![]()
Werd er ook een foto bijgevoegd?quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:
"hallo, daar ben ik weer met een mail over het damestoilet". De rest zal ik iedereen besparen
Gatverquote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Werd er ook een foto bijgevoegd?
Zoals mijn afdelingshoofd deed, toen hij een rondmail stuurde over het mannentoilet, waar iemand (blijkbaar weer) náást het urinoir had gepist. Nog een #hoedan?!
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Werk je bij een crematorium?quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant![]()
Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Nou.... Neequote:Op vrijdag 22 april 2022 11:37 schreef Leonos het volgende:
Finance ervaring![]()
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Dan moet je gewoon vragen "weet je het zeker? Want die en die hebben dat ook gevraagd en toen moest het terug gedraaid worden" of iets in die trant. Niet "waarom wil je dit, want je gaat toch niet achter geld aan dat wij aan de klant moeten betalen ipv andersom", dat komt gewoon over alsof je op onze stoel gaat zitten en voor ons gaat nadenken. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou.... Nee
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.
Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!
Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Nou, volgens mij werkt die schoonmaakster nu bij onsquote:Op vrijdag 30 juli 2021 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Zeker, daarom was ik ook best verbaasd dat het niet goed werkte toen ik het ging testen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:16 schreef babylon het volgende:
[..]
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
Ik snap dat er vragen gesteld worden maar ik zou dat zelf op een hele andere manier gevraagd hebben. Maar goed, dat kan dus aan mij liggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.
Welkom in IT in de jaren '20. Als ik zie wat mijn ontwikkelaars allemaal moeten kunnen is dat absurd in vergelijking met 20+ jaar geleden. De tijd dat er een technisch ontwerp bij een stel programmeurs met koptelefoons op over de muur werd gegooid is definitief voorbij. Je gaat tegenwoordig op zoek naar wat de klantbehoefte is, en doet zelf ontwerp, design, bouw, deployment, beheer en doorontwikkeling. En bij sommige teams/bedrijven zit business en IT gewoon samen in één team. En dat heet dan een IT team.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
Vertel!quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Bij ons is er veel op ingericht dat wat je verwacht van een finance afdeling, zelf moet doen. Deze experts willen op een presenteerblaadje krijgen wat er gedaan moet worden, welke tarieven en belastingen er van toepassing zijn, etc. Dat soort details zou juist bij hun bekend moeten zijn, mij interesseert dat namelijk geen worst. Ik werk niet in financequote:
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Oh wat heerlijk kneuterig ditquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.quote:
Ja, financiële middelen druppelen niet naar beneden, de problemen wel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Nee, dan in retail.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Bij ons zijn ze een nieuw kantoor aan het ontwerpen, het gaat overal over maar dat er ook gewerkt moet worden lijkt maar bijzaak.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:17 schreef kloon_bassie het volgende:
Kantoorirritatie die ik heb: de kantoortuin![]()
Ik zit nog in een hoekje maar men moet niet verwachten dat ik goed na kan denken in een ruimte waar 20 mensen zitten waarvan er continue 5 aan het praten zijn.
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.
Allemaal bedacht m verandering tegen te houden. Begonnen als hulpmiddel, zichzelf gepositioneerd als doel op zich en onvervangbaar.
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodigquote:Op vrijdag 22 april 2022 22:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.
Dan heb je eeuwenoude hiërarchie en arbeidspsychologie niet begrepen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Wat een gezellig gesprek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, dan in retail.
"Oh, een telefoontje, 'Met Id_do_her, goedemiddag, kan ik u helpen?"
"JA, WE HEBBEN WAXINELICHTJES NODIG, DOE HET NU!!!!!"
"Ik ga het meteen voor u regelen, meneer."
"VANDAAG NOG HE!!!"
Geen zin in.
Klinkt herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.quote:Daarnaast moet je eens nadenken over of dit wel zo belangrijk is. Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het noodzakelijk is.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Gezien de manier hoe jij je verhaal had omschreven zat jij er meer mee dan enig ander persoon.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.
[..]
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.
Maar goed, er wordt nu van een klein dingetje een heel verhaal gemaakt alsof ik dagenlang heb gehuild ofzo. Het was vanuit mij gewoon 1 minuut de gedachte "wat een belachelijke mail" en weer door. Maar het is sowieso een trend die ik vaker merk als Finance. We vragen bepaalde dingen van mensen buiten Finance die ze overbodig lijken te vinden terwijl het gewoon vereisten zijn van de accountants bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de opmerkingen van het salesteam als we een order van een wanbetalende klant blokkeren.
Door automatisering.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?Gaat die het werk zelf uitvoeren dan.
Zit je ict-bedrijf in Sliedrecht? Sorry, dan was ik dat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Klantcontacten die support-tickets aanmaken en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Wat is een “People lead” in normale-mensentaal? Een soort van HR-manager?quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:21 schreef babylon het volgende:
Ik ben people lead en kreeg gisteren een vijf jaren plan onder ogen waar vrijwel alles om wordt gezet. En je raad het al, geen woord over of we daar de juiste mensen voor hebben...
Echt super handig dat ze ons nu pas aanhaken...
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef knoopie het volgende:
Klacht: mensen die precies dezelfde functie uitvoeren maar elke drie jaar een nieuwe titel nodig hebben.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
De term "safe environment" begint met ook meer en meer tegen te staan. Teveel mensen gebruiken dat om mensen aan te pakken die een keer uit hun stekker gaan omdat het gewoon even nodig is..
En de titels die niet eens op een A4tje passen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:17 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.
Ik ben gewoon zachte waren architect inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:17 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Ik kan uit irritatie wel eens mijn stem verheffen, schijnbaar mag dat niet in een safe space. Terwijl ik en andere team leden juist vinden dat af en toe blaffen ook onderdeel is van een safe space.quote:
Dat was 25 jaar geleden ook al zoquote:Op donderdag 2 juni 2022 17:17 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Godsamme zeg wat erg.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een Engelse functietitel, maar de voertaal hier op werk is ook Engels omdat van de 75 werknemers er iets van 50 niet Nederlands zijn
Overigens twijfelde ik of ik deze hier moest zetten, of in het LinkedIn-topic. Afgelopen week was er ineens iemand ons kantoor binnen gelopen, straal de receptie genegeerd (al hoef je je bij ons niet in te schrijven en als je weet waar je moet zijn mag je gewoon doorlopen). Kwam het kantoor binnen met de mededeling "ja, ik ben een recruiter, werkzaam bij het bedrijf hier verderop in de straat. Ik zag op jullie website dat jullie veel vacatures hebben en ik heb een aantal geschikte personen. Waar is HR?".
Nou is HR bij ons 1 persoon en die was nog op vakantie ook, dus ik heb die meneer netjes maar weer op straat gezetVond het nogal brutaal...
Plakbandje onder de optische muis.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:34 schreef Rozevla het volgende:
Kantoor humor blijft de mooiste humor.
Alle schroeven uit het bureau van een collega schroeven zodat als ie zich naar z’n bureau trekt het hele bureau naar hem toe sodeflikkert inclusief computer en koffie.
Daar noem je ook een beroepsgroep zonder enige schaamte. Hoe vaak ik al niet heb gehad dat ze gewoon ons bedrijf bellen en met een smoes mijn telefoonnummer proberen te achterhalen, gewoon e-mailadressen gokken, überhaupt op oneigenlijke wijze aan mijn telefoonnummer weten te komen en ga zo maar door is niet op twee handen te tellen. Meestal schrikken ze behoorlijk van mijn reactie als ze me toch te pakken weten te krijgen, maar ik ben echt niet gediend van dat soort gedrag. Denk je nou echt dat ik met je in zee wil gaan als je onder valse voorwendselen mijn contactgegevens hebt weten te ontfutselen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een Engelse functietitel, maar de voertaal hier op werk is ook Engels omdat van de 75 werknemers er iets van 50 niet Nederlands zijn
Overigens twijfelde ik of ik deze hier moest zetten, of in het LinkedIn-topic. Afgelopen week was er ineens iemand ons kantoor binnen gelopen, straal de receptie genegeerd (al hoef je je bij ons niet in te schrijven en als je weet waar je moet zijn mag je gewoon doorlopen). Kwam het kantoor binnen met de mededeling "ja, ik ben een recruiter, werkzaam bij het bedrijf hier verderop in de straat. Ik zag op jullie website dat jullie veel vacatures hebben en ik heb een aantal geschikte personen. Waar is HR?".
Nou is HR bij ons 1 persoon en die was nog op vakantie ook, dus ik heb die meneer netjes maar weer op straat gezetVond het nogal brutaal...
De draadloze muis met een andere computer pairenquote:
Bij iemand zijn gelockte pc tig keer het verkeerde wachtwoord invoeren zodat zijn account disabled wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:34 schreef Rozevla het volgende:
Kantoor humor blijft de mooiste humor.
Alle schroeven uit het bureau van een collega schroeven zodat als ie zich naar z’n bureau trekt het hele bureau naar hem toe sodeflikkert inclusief computer en koffie.
Bij iemand die zijn computer niet lockt een screenshot maken van zijn desktop, alle snelkoppelingen verwijderen en vervolgens het screenshot als achtergrond instellen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij iemand zijn gelockte pc tig keer het verkeerde wachtwoord invoeren zodat zijn account disabled wordt.
Of vanaf zijn account een mailtje naar de directeur met een ontslagverzoek.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Bij iemand die zijn computer niet lockt een screenshot maken van zijn desktop, alle snelkoppelingen verwijderen en vervolgens het screenshot als achtergrond instellen.
De volgende keer is het een randdebiel met een mes. Ik zou toch maar even badge toegang invoeren in die tokoquote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Gewoon zeggen dat je allergisch bent.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Collega's die meerdere malen hun hond meenemen naar het kantoor. En een baas die dat alleen maar kei-gezellig vind.
Bij mijn eerste baan (lang geleden) had ik een collega die een kanariepiet ofzo als huisdier had. Ze nam die altijd mee naar het werk. Hij zat dan in haar bh, en af en toe haalde ze hem eruit en zette ze hem in de bureaula.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Collega's die meerdere malen hun hond meenemen naar het kantoor. En een baas die dat alleen maar kei-gezellig vind.
Was het een leuke stage bij de jostiband?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Bij mijn eerste baan (lang geleden) had ik een collega die een kanariepiet ofzo als huisdier had. Ze nam die altijd mee naar het werk. Hij zat dan in haar bh, en af en toe haalde ze hem eruit en zette ze hem in de bureaula.
Ok WATquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Bij mijn eerste baan (lang geleden) had ik een collega die een kanariepiet ofzo als huisdier had. Ze nam die altijd mee naar het werk. Hij zat dan in haar bh, en af en toe haalde ze hem eruit en zette ze hem in de bureaula.
Het was bij de gemeente op kantoorquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:00 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Was het een leuke stage bij de jostiband?
Ze was echt een specialist in het werk dat we deden, ze werkte er ook al heel lang. Ik denk dat ze onder kopje 'normaal' viel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:25 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ok WATJe baas kreeg geld om haar aan te nemen zeker
HAHAHAHA wat bizar!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Lolquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:51 schreef Qarrad het volgende:
Toen hij terugkwam gingen we er eens op letten en betrapten we hem keihard op het in scène zetten van het probleem. Contact liep vlak erna af dus we konden hem er zonder veel drama uit werken.
Medewerker van de maand, vind ik iets voor Amerikanen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:25 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind het altijd irritant als er een medewerker van de maand gekozen moet worden. Dat zou je verwachten bij studentenbaantjes maar niet bij banen met volwassenen. Toch heeft mijn werkgever besloten dit te gaan invoeren. Resultaat: een of andere te dikke collega die zich vrijwillig volvrat en er ook voor uitkwam dat ze te lui was om af te vallen is genomineerd omdat ze zo snel na dr maagverkleining weer terug was. Als dat de standaard is, dan kan ik er nog we een paar opnoemen die het niet bepaald makkelijk hebben om redenen waar ze niet zelf de oorzaak van zijn, maar wel gewoon zonder zeuren naar kantoor komen. Maarja, degene met de grootste bek..
Dit soort projectjes zakken ook altijd weg in de vergetelheid na 5 maanden.. Leuk idee, maar zonde van de moeite.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Medewerker van de maand, vind ik iets voor Amerikanen.
Je kan sowieso al aangeven bij je leidinggevende hoe jij erover denkt, zorg wel dat je de feiten op een rijtje hebt. Thuiswerken kan jij erg efficient, dat kan je zien aan jouw hoge bereikbaarheid, verwerking van mails etc.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:25 schreef girlnextdoor. het volgende:
Maar deze valse dikkerd (dezelfde die te lui was om op dieet te gaan) wijst direct met het vingertje naar mij als er wat is en het niet snel genoeg gaat. Iemand een idee hoe ik dit normaal ter sprake kan brengen bij mijn leidinggevende? Ik heb geen zin om als valse bitch te worden gezien.
Dit inderdaad. Ben zelf allang blij dat ik nu 'verplicht' 1 dag in de week naar het kantoor ga, samen met de rest van het team. En kan je die dag niet vanwege redenen (zoals NS die vandaag staakt), dan is dat ook geen probleem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:29 schreef LanaMyst het volgende:
De grootste kantoor irritatie is natuurlijk het feit dat je er aanwezig moet zijn voor werk wat je net zo goed thuis had kunnen doen.
Ja ik ken het, als ik het erg druk heb, is het laatste waar ik op zit te wachten het naar kantoor komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:32 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Sommige collega's geven ook weleens aan om op de kantoordag alsnog thuis te werken want er ligt nog teveel werk wat ze moeten doen.
Heb ik meegemaakt in een familiebedrijf. Zoon zette standaard als enige zijn bekers en zo in de gootsteen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Collega's die vuile vaat in de gootsteen pleuren, terwijl de vaatwasser nog niet vol is..
Of de wc achterlaten op een manier die een buffel nog niet zou misstaan.
Gelukkig werk ik daar niet meer
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heb ik meegemaakt in een familiebedrijf. Zoon zette standaard als enige zijn bekers en zo in de gootsteen.
Vader helemaal over de zeik en het personeel kreeg de schuld.
Bedrijf en leuk in 1 zinquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]klinkt echt als een leuk bedrijf
Het koffiezetapparaat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?
Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,
Wat loopt er nou vast wanneer jullie er niet zijn?
Wanneer je door de grotere steden komt...hele kantoorpanden..overal brand licht..geen hont te bekennen.quote:
Ik vind mensen als jij simpel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?
Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,
Thuiswerken ftw.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:40 schreef Geerd het volgende:
Wanneer je door de grotere steden komt...hele kantoorpanden..overal brand licht..geen hont te bekennen.
Waarom moet die kutzooi weer om de zoveel tijd vervangen worden..wachtwoorden..je pincode vervang je toch ook niet elke 2maand?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Thuiswerken ftw.
Programmeur hier trouwens, wie denk je dat ervoor zorgt dat al die shit automatisch gaat? Of dat je schermpje aangeeft waar je de pallet neer moet pleuren?
Programmeurs de schuld geven van een wachtwoordpolicy is als kankeren op een ontwerper bij Ferrari omdat een dronken Pool er met 200km/h door de binnenstad mee raced.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom moet die kutzooi weer om de zoveel tijd vervangen worden..wachtwoorden..je pincode vervang je toch ook niet elke 2maand?
Waarom staan alle kantoren leeg dan...en branden er wel lichten ...quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:11 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik vind mensen als jij simpel.
"Wij in de fabriek zorgen dat alles draait"
Ja, simpele ziel. Maar op kantoor halen ze de klanten binnen, zorgen ze voor het voortbestaan van het bedrijf, bepalen ze strategie en de rest van het kantoorvolk doet het werk om dat voor elkaar te krijgen.
Dus wat er gebeurt als ik niet op mijn werk verschijn? Dan raken wij klanten kwijt. En jij uit de fabriek het werk.
Waar? Mijn kantoor is vol? Parkeerplaats is vol.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom staan alle kantoren leeg dan...en branden er wel lichten ...
"wij in de fabriek"
En mij simpel noemen...
Nee, want ik heb ervoor ook in de fabriek gewerkt. Ik vind mensen die zo denken als jij simpel. Je maakt van mijn opmerking een onterechte constatering die niet matcht met wat ik zeg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom staan alle kantoren leeg dan...en branden er wel lichten ...
"wij in de fabriek"
En mij simpel noemen...
Je voelt je zelf al hoger dus dan de fabrieksarbeiders waarvoor je werkt?
Ik ken het alleen andersom, ik ken alleen maar gewoon werken.,..0330 wekker ,,,2130 wekker... ken niet anders.,.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nee, want ik heb ervoor ook in de fabriek gewerkt. Ik vind mensen die zo denken als jij simpel. Je maakt van mijn opmerking een onterechte constatering die niet matcht met wat ik zeg.
Ik ben er inmiddels ook weer weg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]klinkt echt als een leuk bedrijf
Verstandige keuze.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:31 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels ook weer weg.
Dan gaat het bij al die andere papoeas niet meer automatisch.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat dan?
Dingen ontwerpen. Als ik dat niet doe worden er geen upgrades gemaakt en weten de mensen op de werkvloer niet wat er gedaan moet worden. Of is het niet berekend en is er een kans dat de boel in elkaar stort.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat dan?
Dat werkt dan ook het bestequote:Op vrijdag 28 oktober 2022 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het echt een kantoor irritatie is, maar ik las een mail waarvan ik me even achter de oren moest krabben.
Ik werk in een grote organisatie (1000+) medewerkers. Een directe collega stuurt een mail dat collega X (die ik niet ken en in een andere sectie werkt) het heel fijn zou vinden als we op haar stemmen voor een plek in de OR. Geen standpunten, geen visie, niks.
Maar: als bedankje zet ze wel wat lekkers neer op onze afdeling![]()
![]()
Musketiers zijn tegenwoordig nóg overbodigerquote:Op maandag 31 oktober 2022 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn werk is wel volkomen overbodig, ik ben marketeer.
Dan nemen ze toch verlof op? En als dat op is, dan onbetaald verlof?quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."
En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."
Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.
Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.
Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
Ja, dan nemen ze verlof op. En daar hebben ze recht op. Het is alleen best jammer dat ze dit vaak pas zeggen nadat je ze hebt aangenomen voor bijvoorbeeld 36 uur. Mijn werkgever is extreem coulant wat betreft secundaire voorwaarden. Dus na de derde die oh nee toch de komende maanden maar 18 uur beschikbaar was was de lol er wel af.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan nemen ze toch verlof op? En als dat op is, dan onbetaald verlof?
Of gaat het bedrijf zo ver in 'meedenken' dat het allemaal maar kan en betaald is?
Ohja, ik werk trouwens ook maar part time ivm ouderschapsverlof. Dat is dan wel 36 uur, want fulltime is 40 uur.
Ja ik snap je klacht wel. Het draaft een beetje door en als je ze er op aanspreekt zijn ze waarschijnlijk nog verontwaardigt ookquote:Op woensdag 2 november 2022 11:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dan nemen ze verlof op. En daar hebben ze recht op. Het is alleen best jammer dat ze dit vaak pas zeggen nadat je ze hebt aangenomen voor bijvoorbeeld 36 uur. Mijn werkgever is extreem coulant wat betreft secundaire voorwaarden. Dus na de derde die oh nee toch de komende maanden maar 18 uur beschikbaar was was de lol er wel af.
Dus eigenlijk ben ik blij dat deze vier dames het nu al aangeven. Ik zou alleen zo graag eens iemand tegenover me hebben die haar baan ook echt als werk ziet en niet als inkomstenbron met zo weinig mogelijk verplichtingen.
Er is niks mis met je rechten kennen en zorg- en ouderschapsverlof en zulks maar de sfeer is hier inmiddels wel dat echt je werk doen het laatste in het rijtje is.
quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."
En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."
Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.
Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.
Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
Dat is hier op zich niet zo, maar ergens ook wel weer een soort van herkenbaar. Mijn manager is extreem flexibel met thuiswerken, werktijden en dat soort zaken. Als je bij wijze van spreken een minuut van te voren tegen hem zegt "ik moet mijn boa constrictor uitlaten en daarna een kind offeren aan de Inca-goden, dus ik ga NU weg en werk vanavond nog wel een uurtje" dan zegt ie alleen maar "prima, zie je morgen weer".quote:Op woensdag 2 november 2022 11:37 schreef Qarrad het volgende:
de sfeer is hier inmiddels wel dat echt je werk doen het laatste in het rijtje is.
Dan werk je toch gewoon vanuit huis? Niet je eigen huis maar dat hoeft ook niet. Prima.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is hier op zich niet zo, maar ergens ook wel weer een soort van herkenbaar. Mijn manager is extreem flexibel met thuiswerken, werktijden en dat soort zaken. Als je bij wijze van spreken een minuut van te voren tegen hem zegt "ik moet mijn boa constrictor uitlaten en daarna een kind offeren aan de Inca-goden, dus ik ga NU weg en werk vanavond nog wel een uurtje" dan zegt ie alleen maar "prima, zie je morgen weer".
Op zich ook wel fijn die flexibiliteit, maar ik ben ook wel eens in een rustige week op vakantie gegaan zonder vrij te nemen. Gewoon lekker rustig vanaf mijn vakantieadres gedaan wat moest en mezelf beschikbaar gehouden voor adhoc werkzaamheden (dat is hoe het normaal ook in de rustige weken gaat, dus alles wat werkinhoudelijk van me verwacht werd heb ik ook gedaan). Ben ook zeker niet de enige in mijn team die dat wel eens gedaan heeft, maar weet niet of het zo bevorderlijk is voor het werk
Dan ben je ook wel ruk als HR/Manager als je geen fatsoenlijke mensen kunt vinden.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Gillend gek geworden na het lezen van je post. Gelukkig niet herkenbaarquote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben geen van beiden, ik ben alleen degene die de kandidaten voor deze functies aan de voorkant selecteert.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan ben je ook wel ruk als HR/Manager als je geen fatsoenlijke mensen kunt vinden.
Zo'n manager heb ik ook.Op zich fijn. Maar er wordt me toch een portie misbruiik van gemaakt, niet normaal. De gekste verhalen komen langs om maar niet te hoeven werken en alles wordt geaccordeerd.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is hier op zich niet zo, maar ergens ook wel weer een soort van herkenbaar. Mijn manager is extreem flexibel met thuiswerken, werktijden en dat soort zaken. Als je bij wijze van spreken een minuut van te voren tegen hem zegt "ik moet mijn boa constrictor uitlaten en daarna een kind offeren aan de Inca-goden, dus ik ga NU weg en werk vanavond nog wel een uurtje" dan zegt ie alleen maar "prima, zie je morgen weer".
Op zich ook wel fijn die flexibiliteit, maar ik ben ook wel eens in een rustige week op vakantie gegaan zonder vrij te nemen. Gewoon lekker rustig vanaf mijn vakantieadres gedaan wat moest en mezelf beschikbaar gehouden voor adhoc werkzaamheden (dat is hoe het normaal ook in de rustige weken gaat, dus alles wat werkinhoudelijk van me verwacht werd heb ik ook gedaan). Ben ook zeker niet de enige in mijn team die dat wel eens gedaan heeft, maar weet niet of het zo bevorderlijk is voor het werk
Als het bedrijf niet goed betaald dan heb je weinig keuze.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan ben je ook wel ruk als HR/Manager als je geen fatsoenlijke mensen kunt vinden.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom moet die kutzooi weer om de zoveel tijd vervangen worden..wachtwoorden..je pincode vervang je toch ook niet elke 2maand?
Die kosten lijken mij een goede redenquote:Tussen 2016 en 2019 zijn de wereldwijde kosten van cybercriminaliteit volgens cijfers van Statista met 90 procent gestegen, van 610 miljard dollar naar 1,16 biljoen dollar.
Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Ga dan vakkenvullen.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar nog: "Ja nee dat wil ik niet hoor, wil werk en privé gescheiden houden".
Het onderwijs, momenteel zouden dat dus ook studenten zijn die geen examens zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat dan?
Jup..maar mensen willen nu alleen nog maar de leuke dingen doen..quote:
.....quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Oh ja... Dat soort streken.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..
Nu stelt onze storingsdienst echt niets voor, ik en een andere collega hebben er echt voor gezorgd dat de boel stabiel genoeg is en daarnaast heb ik de boel zo afgesproken dat er maar heel weinig redenen zijn om ons te bellen. Meer dan 20 man in het team dus de frequentie is echt laag.
Maar nog: "Ja nee dat wil ik niet hoor, wil werk en privé gescheiden houden".
Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.
Dus 5 dagen de opvang in dan maar?quote:Op zondag 13 november 2022 18:50 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.
Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
Antwoord naar allen:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het echt een kantoor irritatie is, maar ik las een mail waarvan ik me even achter de oren moest krabben.
Ik werk in een grote organisatie (1000+) medewerkers. Een directe collega stuurt een mail dat collega X (die ik niet ken en in een andere sectie werkt) het heel fijn zou vinden als we op haar stemmen voor een plek in de OR. Geen standpunten, geen visie, niks.
Maar: als bedankje zet ze wel wat lekkers neer op onze afdeling![]()
![]()
Ik spreek je over een paar maanden weer.quote:Op zondag 13 november 2022 18:50 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ik ben momenteel zelf zwanger
Mijn irritatie : mensen zoals jij.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:09 schreef ISVV het volgende:
Wat een heerlijke reeks.
Mijn irritaties:
- Leidinggevenden die baasje spelen om het baasje spelen. Geen grote beslissingen durven te nemen, maar wel moeilijk doen om kleine dingen om zo toch iets van autoriteit uit te willen stralen.
- Collega's waar je privé nooit zelf contact mee zou zoeken die veel te veel over hun privéleven vertellen. Ik heb op het werk twee 'werkvrienden' waarvan ik de naam van hun partners weet en waar ik meer privézaken mee bespreek, dus het is voor mij geen harde scheiding. Maar hier hebben we ook een paar van die dozen die dan zeggen 'morgen komt Marieke op bezoek' en dat blijkt dan dr schoonzus te zijn.
- Semi-verplichte vrijmibo (het woord alleen al). Nogmaals, ik heb best wat leuke collega's en wil het niet geforceerd gescheiden houden. Maar op vrijdagmiddag wil ik gewoon naar huis, ik ben dan moe van de werkweek en wil dan ff iets makkelijks eten en daarna thuis lekker relaxen. Hier helaas zo'n cultuur waar iedereen blijft, dus af en toe voel ik me dus (semi-)verplicht om ook aan te sluiten.
Tenzij je schoonmaker bent zou ik er mooi voor passen. Ik ga echt geen ruimtes soppen op m'n werk hoorquote:Op maandag 2 januari 2023 12:23 schreef Cue_ het volgende:
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:
- 4 uur lang ruimtes moeten schoonmaken/opruimen
- 1 x half uur Escapen (dat was opzich wel leuk)
- 1x half uur quiz over feitjes mbt het werk
- 1x half uur quiz over het werk, vooral wat beter moest, heel belerend opgezet
- na het diner was het ook gelijk weer afruimen en wegwezen
Ik ken leukere kerstvieringen dan dat![]()
moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
Hoe denk je dat de gebouwde omgeving tot stand komt? Of denk je dat er ergens een braakliggend terrein is en men ineens from scratch iets bouwt op basis van een ontwerp van de architect zonder de constructie door te rekenen? Idem voor wegen, vliegvelden, trambanen en kades. Dat zijn geen hobbyprojecten waar niks aan vooraf gaat en ze onderhouden zichzelf ook niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat dan?
Kinderopvang is best goed geregeld tegenwoordig en misschien 1 dag minder werken en vragen of je (schoon)ouders 1 dag willen oppassen? Kun je in principe nog gewoon iets van 4 dagen werken.quote:Op zondag 13 november 2022 18:50 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.
Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
Mwoa.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:21 schreef Ronald het volgende:
Kinderopvang is best goed geregeld tegenwoordig
Dat klopt inderdaad, in sommige regio's zijn er grote tekorten qua personeel, het werk wordt dan ook wel slecht betaald voor zover ik weet.quote:
Hehe nee dat viel gelukkig wel meequote:Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
En dan blijkt die kleine bonus een tientje of zo te zijn
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hehe nee dat viel gelukkig wel mee
Maar hoe ze dat ook weer brachtenJa pietje krijgt een bonus omdat hij heel vaak te laat is geweest, en jantje omdat hij een cursus gaat doen.
Kerel naast me werd hier echt boos om, wantja hij werkt had en dan krijgen klapjosti's allemaal bonussen.
En vervolgens werd pas duidelijk dat iedereen er eentje kreeg.
Bonussen zijn altijd een gedoe volgens mij. Als het om geld gaat.. dan zijn de tenen al snel een stuk korter bij mensen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef ISVV het volgende:
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.
Echt, gezeik tot en met, tot jankende (ook mannelijke) collega's aan toe..
quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef ISVV het volgende:
[..]
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.
Echt, gezeik tot en met, tot jankende (ook mannelijke) collega's aan toe..
Over dat thuiswerken en jullie verplicht op kantoor. Ik zou dat toch bij je teamleider ter sprake brengen want dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik heb gelukkig tot aan mijn zwangerschapsverlof nog een baan voor 3 maanden waar ik uiteraard in mijn situatie dankbaar voor ben, maar waarvan ik me wel afvraag wat ik er eigenlijk doe. Ik doe er de hele dag precies niksKan ik heel slecht tegen.
- Iedereen werkt constant thuis terwijl wij nieuwelingen (samen begonnen met een ander meisje) verplicht op kantoor moeten werken want inwerkperiode. Dan denk ik: of ik nu op kantoor iemand bel voor uitleg of vanuit huis, dat maakt toch helemaal geen verschil? Als ed nu nog iemand was die ons nieuwelingen in de gaten moets houden snapte ik het nog, maar er zijn al zoveel dagen geweest dat er geen supervisor of manager op kantoor was en wij compleet alleen zaten.
- Er zou een grote achterstand zijn op mail wij moesten dat wegwerken. Prima. Na een halve dag was het weg en we zitten sinds eind februari al hele dagen uit onze neus te eten. En maar zeggen 'Ja die drukte komt hoor'. Nog geen drukte gezien en de tijd daar zit er bijna op voor mij
- Bedrijf heeft een nieuw systeem waarop klanten voor een bepaalde datum verplicht moeten overstappen. Dat zou geen probleem zijn als de boel werkt, echter is er houtje-touwtje een systeem neergezet waarvan ik denk: dat gaat dit bedrijf echt de das om doen. Het werkt zegmaar niet en steeds meer klanten stappen over. Je zou eerst toch investeren in het neerzetten van een betrouwbaar en goed werkend systeem, maar nee.
Wat is een PO'er? Ik ken de afkorting PO alleen als Primair Onderwijs.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:38 schreef HSG het volgende:
Hier zijn mijn irritaties
Ik ben bezig met een software waarmee ik op automatische wijze infracomponenten registreer en de onderlinge relaties in beeld breng wat zorgt voor een inzicht in onze IT-omgeving.
- Collega's die zichzelf "functioneel beheerder" noemen maar bij elke vraag het standaard niet weten. Als zij iets niet weten wordt het standaard bij mij neergelegd want "ik kan het zo goed uitzoeken". Kunnen zij ook natuurlijk.
- Een collega die alleen maar kritiek en commentaar kan geven op mijn werkzaamheden of ideeën. Wanneer ik als weerwoord vraag hoe hij het dan zou aanpakken en wanneer hij dat gaan realiseren zegt hij standaard dat hij niet met de software bemoeid en te druk heeft met zijn eigen werkzaamheden.
- Een PO'er die beter naar de techneuten moet luisteren. Hij slaat bepaalde adviezen over een onderdeel te vaak in de wind en nu komen er vragen vanuit de organisatie.
Product Owner.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:20 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat is een PO'er? Ik ken de afkorting PO alleen als Primair Onderwijs.
quote:Op woensdag 26 april 2023 09:38 schreef HSG het volgende:
- Collega's die zichzelf "functioneel beheerder" noemen maar bij elke vraag het standaard niet weten. Als zij iets niet weten wordt het standaard bij mij neergelegd want "ik kan het zo goed uitzoeken". Kunnen zij ook natuurlijk.
Bij mij is hij dan morgen de 1equote:Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Nog een paar frisse irritaties
-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.
Nou dat is behoorlijk zijn werk inderdaad. Hij als functioneel beheerder moet gewoon contact met die gebruiker opnemen en doorvragen. Aan de hand daarvan moet hij bepalen of het iets functioneels of technisch is.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:53 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Zo'n functioneel beheerder hadden (verleden tijd ja, gelukkig) wij ook. Hij stuurde regelmatig gebruikersvragen ongefilterd door naar mij. En dan kregen we dit soort mailwisselingen:
Ik: De vraag is niet helemaal duidelijk, gaat dit over A, B of een combinatie van A en B?
Hij: Dat weet ik niet, Ik zit nog niet zo goed in de materie, kan jij misschien even met de gebruiker contact opnemen om de vraag duidelijk te krijgen?
Ik: Dat...is toch jouw werk? Ik durf wel te zeggen, jouw core-business?
Ik formuleerde het wel iets diplomatieker, maar ik zat regelmatig zo achter het scherm:
Lang leve DevOps, bij ons is er in de overgang naar DevOps besloten dat elk team lid functioneel en gedeeltelijk technisch beheer moet doen.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou dat is behoorlijk zijn werk inderdaad. Hij als functioneel beheerder moet gewoon contact met die gebruiker opnemen en doorvragen. Aan de hand daarvan moet hij bepalen of het iets functioneels of technisch is.
Bij ons wordt er door functioneel beheer ook zo makkelijk zaken over de schutting gekieperd van "weten wij niet".
Bij ons loopt het niet lekker. De techneuten pakken nu zowel technischs als functioneel op en de echte functioneel beheerders lopen zelfs functionele vragen/incidenten over de schutting te kieperen met "heb ik geen kennis over" als reden.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lang leve DevOps, bij ons is er in de overgang naar DevOps besloten dat elk team lid functioneel en gedeeltelijk technisch beheer moet doen.
Dus ook incidenten oppakken, al zie je wel dat functionele zaken wel vaak behandeld worden door BA's en Testers. Technisch (infra) gaat netjes naar ons ops engineers.
Maar qua irritatie.. feedback geven en ontvangen trainingen.. komt eens in de zoveel jaar voorbij en het klinkt allemaal zo logisch.. alleen merk je gewoon dat gesprekken heel erg kunstmatig worden.. Daarnaast mist echt elke wetenschappelijke basis; wat mijn dan weer irriteert.. a
Voorheen waren wij support analisten en deden functioneel en technisch al door elkaar. Vond ik ook heerlijk de ene dag bezig met checken waarom een database ineens sloom is en de andere dag door de code spitten omdat het systeem iets doet wat niet zou moeten.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij ons loopt het niet lekker. De techneuten pakken nu zowel technischs als functioneel op en de echte functioneel beheerders lopen zelfs functionele vragen/incidenten over de schutting te kieperen met "heb ik geen kennis over" als reden.
Dat vind ik raar want wij als techneuten zoeken het vervolgens uit terwijl zij ook dat zelf kunnen uitzoeken. Maar het gebeurd gelukkig wel steeds vaker dat wij het terugzetten met dat als reden. Als je iets niet weet dan zoek je dat uit, of bel de leverancier of volg een cursus.
Andersom hetzelfde. Functioneel is voor mij nog erg lastig omdat je daar met een ander blik op moet kijken. Nu ben ik er wel mee bezig en ik vind het prima om dat er bij te doen maar dat betekend nog niet dat je gelijk klakkeloos werk over schutting kan gooien. Wat ik dan vraag is ondersteuning, cursus en/of tijd om zaken uit te zoeken. Daarnaast verwacht ik dat de echte FAB'ers ook moeite in uitzoekwerk gaan steken.
Herkenbaar... ook de aanname dat meer teamleden daadwerkelijk ook meer opleveren.. Terwijl het inwerken van nieuwe collega's elke keer tijd kost, zeker de junioren.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat ze wel steeds meer mensen aannemen, maar dat ons team inmiddels zo groot is dat we niet meer met volle bezetting op kantoor kunnen werken ivm ruimtegebrek.
Mwoah dan werk jij misschien in een wat kleinere organisatie. Ik werk in een grote organisatie (1200 man) waar profielen en functies wat gescheiden moeten zijn. Dat betekend dat ik bepaalde dingen kan en bepaalde dingen niet want botweg omdat ik het niet mag.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Voorheen waren wij support analisten en deden functioneel en technisch al door elkaar. Vond ik ook heerlijk de ene dag bezig met checken waarom een database ineens sloom is en de andere dag door de code spitten omdat het systeem iets doet wat niet zou moeten.
Dat doe ik nu nog steeds plus wat software bouwen nu en dan en we doen de infra nog meer zelf.
Nog een kantoor irritatie btw, te weinig meetingrooms.
Mijn werkgever staat veelal in de top3 van grootste particuliere werkgevers ;-).quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Mwoah dan werk jij misschien in een wat kleinere organisatie. Ik werk in een grote organisatie (1200 man) waar profielen en functies wat gescheiden moeten zijn. Dat betekend dat ik bepaalde dingen kan en bepaalde dingen niet want botweg omdat ik het niet mag.
Maar dat staat los van dat andere mensen ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen om uit te zoeken als ze het niet hoe het werkt.
Ik zie mijn werk altijd als inkomstenbron. Ik werk om te leven en niet andersom. In 36 of 40 uur doe ik mijn werk waarvoor ik aangenomen ben en heb je ook een goede aan mij. Buiten die uren gaat mijn telefoon op stil tenzij er afspraken zijn gemaakt over b.v. stand-by. Wil je dat ik meer doe dan betaal je mij maar ook meer. Voor niets gaat de zon op.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Helemaal gelijk in. Snap dan ook niet waarom je op mij reageert want ik verwacht helemaal niet wat jij beschrijft en beklaag me over mensen die in de uren dat ze horen te werken van alles hebben in de categorie "velletje aan mijn vinger" en misschien 10% inzet tonen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zie mijn werk altijd als inkomstenbron. Ik werk om te leven en niet andersom. In 36 of 40 uur doe ik mijn werk waarvoor ik aangenomen ben en heb je ook een goede aan mij. Buiten die uren gaat mijn telefoon op stil tenzij er afspraken zijn gemaakt over b.v. stand-by. Wil je dat ik meer doe dan betaal je mij maar ook meer. Voor niets gaat de zon op.
Zit die dame waarover het ging er nog wel?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in. Snap dan ook niet waarom je op mij reageert want ik verwacht helemaal niet wat jij beschrijft en beklaag me over mensen die in de uren dat ze horen te werken van alles hebben in de categorie "velletje aan mijn vinger" en misschien 10% inzet tonen.
Nee, die hebben we verteld dat ze weg mag. Was ze heel boos en verontwaardigd over, wat geheel naar verwachting gezien het getoonde vermogen tot zelfreflectie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:35 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zit die dame waarover het ging er nog wel?
Nou, prima toch. Ze mag klagen wat ze wil maar afgaande op wat je hebt geschreven lijkt me dat een logisch gevolg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, die hebben we verteld dat ze weg mag. Was ze heel boos en verontwaardigd over, wat geheel naar verwachting gezien het getoonde vermogen tot zelfreflectie.
Ja, edoch hebben we voor haar in de plaats nu iemand die echt heel fijn is in de omgang, vol energie zit en echt zijn best doet...die er echt geen klap van kan. Gunfactor 100 maar zodra er een komma anders staat dan normaal dan weet ie het niet meer en kan zelf ook niks verzinnen. Kan nog niet één kloppende zin op papier krijgen ook.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nou, prima toch. Ze mag klagen wat ze wil maar afgaande op wat je hebt geschreven lijkt me dat een logisch gevolg.
Dat toont maar weer eens aan hoe moeilijk het is om goed personeel aan te trekken. En dan zijn werkgevers (althans in mijn ervaring) zo laks om dit personeel te houden...quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, edoch hebben we voor haar in de plaats nu iemand die echt heel fijn is in de omgang, vol energie zit en echt zijn best doet...die er echt geen klap van kan. Gunfactor 100 maar zodra er een komma anders staat dan normaal dan weet ie het niet meer en kan zelf ook niks verzinnen. Kan nog niet één kloppende zin op papier krijgen ook.
Dus tja...
Vreselijk dit idd!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:49 schreef herverwijderd het volgende:
Collega die niks snapt, continu met vragen komt waarvan ik denk... hoe is het mogelijk dat je dit niet weet je werkt hier nota bene langer dan ik, en dan als je het antwoord geeft zegt "dat DACHT ik al!"
Dat dacht je helemaal niet, domme klapkut. Het enige waar jij aan denkt is wat je gaat eten straks.
Dat is iets waar we actief met meerdere mensen op zitten juist omdat het verwijt van dat eerste slappe figuur was dat dat niet zo was. We hebben:quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wordt die nieuwe persoon wel op een goede manier ingewerkt?
Oeh, dit is zo pijnlijk herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is iets waar we actief met meerdere mensen op zitten juist omdat het verwijt van dat eerste slappe figuur was dat dat niet zo was. We hebben:
-een inwerkprogramma met stappen en toetsingen of de volgende stap genomen kan worden
-een werkinstructie stap voor stap voor 99% van de voorkomende documentsoorten
-een beschrijving van de processen met het waarom en de geldende kaders
-twee inhoudelijk behandelaars die de achtergrond ook nog in woord en daad kunnen uitleggen
-drie weken samen zitten met drie collega's die het werk al doen
-korte lijntjes; we zitten ernaast of zijn bereikbaar
Maar goed, als je dan merkt dat iemand dingen gewoon niet kan onthouden, niet logisch na kan denken of begrijpend lezen dan houdt het op hè.
En even als perspectief: ik heb dit werk in de tijdelijkheid erbij gedaan zonder instructie en ik ben echt geen Einstein maar het is geen raketwetenschap.
Ja dat laatste vooral. Zelfreflectie is echt een bonus hoor op dit moment.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Oeh, dit is zo pijnlijk herkenbaar.
Moest in het verleden eens een compleet nieuwe afdeling uit de grond stampen, inclusief het creëren en implementeren van efficiënte processen voor de terugkerende taken. Uiteindelijk ontwikkelde ik een uitgebreide interne Kennisbank voor de afdeling, waar alle processen en werkinstructies instaan en alles makkelijk vindbaar is door gewoon te ZOEKEN.
Verder waren alle pagina's in dat Kennisbank echt in super simpel Engels geschreven, zodat diegene stap per stap het proces kan volgen dat bij zijn taak hoorde.
En dat laatste, het zoeken en lezen, daar schortte het opeens aan bij een aantal mensen. Moeite hebben met informatie zoeken, en moeite hebben met lezen. Zoals je zei: het is geen raketwetenschap. Dan snap ik niet wat je op kantoor doet als je niet kan lezen.
Gen Z werknemers. Je gaat er nog vaker last van krijgen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:40 schreef kloon_bassie het volgende:
Herkenbaar dit.
Ik moest heel vaak tegen iemand in m’n team zeggen “schrijf je dat even op?”
Hij antwoordde vrijwel altijd met “dat onthoud ik wel”.
Vervolgens leverde hij iets op zonder het vooraf met mij te bespreken. Uiteraard fout omdat hij niets opgeschreven had. Als ik dan vroeg waarom hij iets niet gedaan had was z’n antwoord “oh, vergeten”.
Hij bleef dat maar doen, zelfs nadat de directeur hem helemaal tot op de grond toe af brandde (overigens ook klachtwaardig).
We hebben het hier trouwens over een universitair geschoold medewerker die meer dan 4K bruto per maand verdiende… na een paar maanden stapte hij zelf op omdat hij het gevoel had dat hij beter kon.
Wat een zelfreflectie. Ach ja, iedereen blij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Bericht al een beetje oud maar nu toch weer actueel. Hopelijk heb je tussendoor nog wat tijd om FOK!, FB, Twitter etc. te checken. Gewoon werken is vaak minder intensief dan verplicht sociaal doen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:23 schreef Cue_ het volgende:
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:
- 4 uur lang ruimtes moeten schoonmaken/opruimen
- 1 x half uur Escapen (dat was opzich wel leuk)
- 1x half uur quiz over feitjes mbt het werk
- 1x half uur quiz over het werk, vooral wat beter moest, heel belerend opgezet
- na het diner was het ook gelijk weer afruimen en wegwezen
Ik ken leukere kerstvieringen dan dat![]()
moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
Ik zou gaan solliciteren want als men zo over je denkt houd de relatie snel op.quote:Op zondag 17 december 2023 20:30 schreef IkbenGradus het volgende:
In een gesprek over wonen tijdens de pauze met collega's (10-15 jaar ouder dan deze bijna dertiger) verzuchtte ik dat het moeilijk is om aan een betaalbare woning te komen. Collega 1: ''dat is toch echt je eigen schuld, had je er maar harder voor moeten werken en andere keuzes voor moeten maken''.
Dit terwijl ik nauw samenwerk met deze collega en hij weet dat ik in de 8 jaar bij dit bedrijf consequent circa 80 overuren per jaar maak die ik niet opmaak en de eerste jaren heb ingezet voor studie naast het werk, niet alle vrije dagen opmaak en dus zelden op vakantie ga, om inderdaad je verwacht het niet: te sparen. Hiernaast een post-bachelor en een praktijkopleiding afgemaakt gecombineerd met werk waar genoeg vrije tijd in is gaan zitten (wat collega 1 ooit ook aan is begonnen en nooit heeft afgemaakt, maar ik ben lui).
Lekker ergens anders gaan werken dan, als je toch 'dat luie teringjong' bent kom je gegarandeerd nooit een steek verder.quote:Op zondag 17 december 2023 20:30 schreef IkbenGradus het volgende:
In een gesprek over wonen tijdens de pauze met collega's (10-15 jaar ouder dan deze bijna dertiger) verzuchtte ik dat het moeilijk is om aan een betaalbare woning te komen. Collega 1: ''dat is toch echt je eigen schuld, had je er maar harder voor moeten werken en andere keuzes voor moeten maken''.
Dit terwijl ik nauw samenwerk met deze collega en hij weet dat ik in de 8 jaar bij dit bedrijf consequent circa 80 overuren per jaar maak die ik niet opmaak en de eerste jaren heb ingezet voor studie naast het werk, niet alle vrije dagen opmaak en dus zelden op vakantie ga, om inderdaad je verwacht het niet: te sparen. Hiernaast een post-bachelor en een praktijkopleiding afgemaakt gecombineerd met werk waar genoeg vrije tijd in is gaan zitten (wat collega 1 ooit ook aan is begonnen en nooit heeft afgemaakt, maar ik ben lui).
De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet).
Tsjonge jonge. Ik ben er niet uit of het gewoon een blinde vlek is, onwetendheid of gewetenloos opportunisme (ik denk het laatste). Maar dit zijn toch wel de momenten dat je je afvraagt wat je nog doet op de plek waar je bent. Hypocriet klotevolk
Edit: Hoe onbeschrijflijk stompzinnig is het sowieso dit te zeggen tegen iemand die vrijwel letterlijk hetzelfde werk doet. En desgevraagd niet met argumenten of concrete voorbeelden komen maar het gesprek een heel andere wending geven.
Die collega heeft toch wel een beetje gelijk, het is grotendeels gebrek aan mentaliteit. Wat heb je er echt aan gedaan, niet alles blijkbaar. Denk aan handjobs achter het station etc. Er is meer mogelijk dan je denkt.quote:Op zondag 17 december 2023 20:30 schreef IkbenGradus het volgende:
De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet).
Tsjonge jonge. Ik ben er niet uit of het gewoon een blinde vlek is, onwetendheid of gewetenloos opportunisme (ik denk het laatste). Maar dit zijn toch wel de momenten dat je je afvraagt wat je nog doet op de plek waar je bent. Hypocriet klotevolk
Edit: Hoe onbeschrijflijk stompzinnig is het sowieso dit te zeggen tegen iemand die vrijwel letterlijk hetzelfde werk doet. En desgevraagd niet met argumenten of concrete voorbeelden komen maar het gesprek een heel andere wending geven.
Ja waarom wilde je nogmaals hebben? Het was toch al aangemaakt?quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet zo zeer een irritatie, maar ik vind het wel een grappig voorbeeld van hoe slecht de communicatie soms is binnen bedrijven.
Ik ben financial controller en soms heb ik in het systeem een aanpassing nodig. Een nieuwe kortingscode, een nieuwe btw-code, whatever. Bij Finance kunnen we dat niet zelf opzetten, we moeten daarvoor naar IT waar er een team zit van 3 mensen die verantwoordelijk zijn voor het Finance-systeem. Ze hebben een algemeen mailadres waar je heen kan mailen om tickets in te schieten.
Al meerdere keren heb ik meegemaakt dat ik antwoord krijg vanuit die teammailbox van een van de teamleden met het bericht "ja hoor, prima, ik heb het aangemaakt" en dan 10 minuten later weer een bericht uit die teammailbox van een ander teamlid met het bericht "waarom wil je dit hebben, het bestaat al, zie dit screenshot"
Keer op keer mail ik terug "bedankt, dat heeft xxx 10 minuten geleden voor me aangemaakt, zie de eerdere mail" maar ze leren het maar niet blijkbaar
Ik had gewoon recht in zijn bakkes gezegd dat succes een keuze is en dat zij maar harder moet gaan werken.quote:Op zondag 17 december 2023 20:30 schreef IkbenGradus het volgende:
De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet ).
Hahaquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:49 schreef herverwijderd het volgende:
Collega die niks snapt, continu met vragen komt waarvan ik denk... hoe is het mogelijk dat je dit niet weet je werkt hier nota bene langer dan ik, en dan als je het antwoord geeft zegt "dat DACHT ik al!"
Dat dacht je helemaal niet, domme klapkut. Het enige waar jij aan denkt is wat je gaat eten straks.
Man man man, echt bizar hoe vaak zoiets voorkomt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hahaherkenbaar.
We moeten denk ik ook eens stoppen in onze werkcultuur met de dooddoener: Vragen stellen is goed en mag altijd.
Als jij na maanden inwerken, gewoon elk dingetje nog vraagt. Zelfs niet meer weet jij je gisteren gebeld hebt enz. Dan ben je gewoon een domme zeekoe en kun je beter weer achter het fornuis gaan staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |