abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206483990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:25 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nee, want ik heb ervoor ook in de fabriek gewerkt. Ik vind mensen die zo denken als jij simpel. Je maakt van mijn opmerking een onterechte constatering die niet matcht met wat ik zeg.
Ik ken het alleen andersom, ik ken alleen maar gewoon werken.,..0330 wekker ,,,2130 wekker... ken niet anders.,.
Daarom vroeg ik het gewoon...

Wat gebeurd er nou op kantoor....
Ik zwaai naar dieren.
pi_206484021
Ik heb niemand uitgescholden volgens mij...doe ff rustig joh...vraag gewoon even hoe dat gaat op kantoor...
Iemand met zoveel stress zou ik ook niet graag op de werkvloer hebben..kan zich beter afreageren op een online persoon of een koffie machine

[ Bericht 40% gewijzigd door Geerd op 28-10-2022 23:41:28 ]
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 31 oktober 2022 @ 20:31:46 #203
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206514017
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
_O- klinkt echt als een leuk bedrijf
Ik ben er inmiddels ook weer weg.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 31 oktober 2022 @ 20:43:17 #204
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_206514150
Voor @Geerd
Bij ons op kantoor zorgt de werkvoorbereider er oa voor dat de veiligheidsplannen zijn opgesteld en de juiste materialen op het juiste moment op de juiste locatie staan.
De planner plant de werken en het personeel in, zodat het werk in een normaal tempo uitgevoerd kan worden en je niet met 10 man op een klus zit
De kostendeskundige maakt calculaties en verkoopt de werken voor een prijs die de klant wil betalen en wij het ook kunnen maken.
De engineer tekent en ontwerpt het systeem en zorgt ervoor dat wat we aanleggen ook functioneert
Enzovoort
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_206514282
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:31 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ik ben er inmiddels ook weer weg.
Verstandige keuze.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 31 oktober 2022 @ 21:06:27 #206
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206514426
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?

Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,

Wat loopt er nou vast wanneer jullie er niet zijn?
Dan gaat het bij al die andere papoeas niet meer automatisch. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 31 oktober 2022 @ 22:17:28 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206515166
quote:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?

Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,

Dingen ontwerpen. Als ik dat niet doe worden er geen upgrades gemaakt en weten de mensen op de werkvloer niet wat er gedaan moet worden. Of is het niet berekend en is er een kans dat de boel in elkaar stort.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206515428
Mijn werk is wel volkomen overbodig, ik ben marketeer.
  dinsdag 1 november 2022 @ 09:55:55 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206517476
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het echt een kantoor irritatie is, maar ik las een mail waarvan ik me even achter de oren moest krabben.

Ik werk in een grote organisatie (1000+) medewerkers. Een directe collega stuurt een mail dat collega X (die ik niet ken en in een andere sectie werkt) het heel fijn zou vinden als we op haar stemmen voor een plek in de OR. Geen standpunten, geen visie, niks.
Maar: als bedankje zet ze wel wat lekkers neer op onze afdeling O+ :') _O-
Dat werkt dan ook het beste
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 november 2022 @ 10:11:17 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206517618
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn werk is wel volkomen overbodig, ik ben marketeer.
Musketiers zijn tegenwoordig nóg overbodiger *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206518680
'dat doen we al 30 jaar zo'
  woensdag 2 november 2022 @ 11:23:34 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206530978
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."

En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."

Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.

Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.

Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
  woensdag 2 november 2022 @ 11:28:42 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206531031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."

En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."

Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.

Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.

Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
Dan nemen ze toch verlof op? En als dat op is, dan onbetaald verlof?
Of gaat het bedrijf zo ver in 'meedenken' dat het allemaal maar kan en betaald is?

Ohja, ik werk trouwens ook maar part time ivm ouderschapsverlof. Dat is dan wel 36 uur, want fulltime is 40 uur.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:37:17 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206531132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:28 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan nemen ze toch verlof op? En als dat op is, dan onbetaald verlof?
Of gaat het bedrijf zo ver in 'meedenken' dat het allemaal maar kan en betaald is?

Ohja, ik werk trouwens ook maar part time ivm ouderschapsverlof. Dat is dan wel 36 uur, want fulltime is 40 uur.
Ja, dan nemen ze verlof op. En daar hebben ze recht op. Het is alleen best jammer dat ze dit vaak pas zeggen nadat je ze hebt aangenomen voor bijvoorbeeld 36 uur. Mijn werkgever is extreem coulant wat betreft secundaire voorwaarden. Dus na de derde die oh nee toch de komende maanden maar 18 uur beschikbaar was was de lol er wel af.

Dus eigenlijk ben ik blij dat deze vier dames het nu al aangeven. Ik zou alleen zo graag eens iemand tegenover me hebben die haar baan ook echt als werk ziet en niet als inkomstenbron met zo weinig mogelijk verplichtingen.

Er is niks mis met je rechten kennen en zorg- en ouderschapsverlof en zulks maar de sfeer is hier inmiddels wel dat echt je werk doen het laatste in het rijtje is.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:39:30 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206531162
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dan nemen ze verlof op. En daar hebben ze recht op. Het is alleen best jammer dat ze dit vaak pas zeggen nadat je ze hebt aangenomen voor bijvoorbeeld 36 uur. Mijn werkgever is extreem coulant wat betreft secundaire voorwaarden. Dus na de derde die oh nee toch de komende maanden maar 18 uur beschikbaar was was de lol er wel af.

Dus eigenlijk ben ik blij dat deze vier dames het nu al aangeven. Ik zou alleen zo graag eens iemand tegenover me hebben die haar baan ook echt als werk ziet en niet als inkomstenbron met zo weinig mogelijk verplichtingen.

Er is niks mis met je rechten kennen en zorg- en ouderschapsverlof en zulks maar de sfeer is hier inmiddels wel dat echt je werk doen het laatste in het rijtje is.
Ja ik snap je klacht wel. Het draaft een beetje door en als je ze er op aanspreekt zijn ze waarschijnlijk nog verontwaardigt ook :X :')
pi_206531173
quote:

_O- _O-

Valt bij mij gelukkig allemaal goed mee. Heb in mijn team een paar parttimers ivm de kinderen, maar dat waren ook echt parttime functies. Buiten de dagen dat ze vrij zijn weten ze niet hoe snel ze naar kantoor moeten komen, voor de rust zeggen ze altijd :D
Ze werken in schoolvakanties wel bijna altijd thuis ivm geen oppas en dat soort dingen, maar dat kan in onze functie prima en ze verzetten dan ook hetzelfde werk als dat ze op kantoor zouden doen.

Waar ikzelf veel tegenaan loop is dat ik veel moet samenwerken met afdelingen waar mensen meer robots zijn ofzo. Ze weten dat ze op een bepaalde knop moeten drukken om iets voor elkaar te krijgen, allemaal leuk en aardig, alleen van het proces achter die knop snappen ze niets. Dat levert soms wel eens frustrerende momenten op, maar over het algemeen kan ik absoluut niet klagen hier.
pi_206531405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:37 schreef Qarrad het volgende:
de sfeer is hier inmiddels wel dat echt je werk doen het laatste in het rijtje is.
Dat is hier op zich niet zo, maar ergens ook wel weer een soort van herkenbaar. Mijn manager is extreem flexibel met thuiswerken, werktijden en dat soort zaken. Als je bij wijze van spreken een minuut van te voren tegen hem zegt "ik moet mijn boa constrictor uitlaten en daarna een kind offeren aan de Inca-goden, dus ik ga NU weg en werk vanavond nog wel een uurtje" dan zegt ie alleen maar "prima, zie je morgen weer".

Op zich ook wel fijn die flexibiliteit, maar ik ben ook wel eens in een rustige week op vakantie gegaan zonder vrij te nemen. Gewoon lekker rustig vanaf mijn vakantieadres gedaan wat moest en mezelf beschikbaar gehouden voor adhoc werkzaamheden (dat is hoe het normaal ook in de rustige weken gaat, dus alles wat werkinhoudelijk van me verwacht werd heb ik ook gedaan). Ben ook zeker niet de enige in mijn team die dat wel eens gedaan heeft, maar weet niet of het zo bevorderlijk is voor het werk :P
  woensdag 2 november 2022 @ 13:33:19 #218
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206532425
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat is hier op zich niet zo, maar ergens ook wel weer een soort van herkenbaar. Mijn manager is extreem flexibel met thuiswerken, werktijden en dat soort zaken. Als je bij wijze van spreken een minuut van te voren tegen hem zegt "ik moet mijn boa constrictor uitlaten en daarna een kind offeren aan de Inca-goden, dus ik ga NU weg en werk vanavond nog wel een uurtje" dan zegt ie alleen maar "prima, zie je morgen weer".

Op zich ook wel fijn die flexibiliteit, maar ik ben ook wel eens in een rustige week op vakantie gegaan zonder vrij te nemen. Gewoon lekker rustig vanaf mijn vakantieadres gedaan wat moest en mezelf beschikbaar gehouden voor adhoc werkzaamheden (dat is hoe het normaal ook in de rustige weken gaat, dus alles wat werkinhoudelijk van me verwacht werd heb ik ook gedaan). Ben ook zeker niet de enige in mijn team die dat wel eens gedaan heeft, maar weet niet of het zo bevorderlijk is voor het werk :P
Dan werk je toch gewoon vanuit huis? Niet je eigen huis maar dat hoeft ook niet. Prima.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 2 november 2022 @ 14:10:49 #219
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206532766
Zonnewering die niet omlaag wil blijven.. -O-
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206532808
quote:

Dan ben je ook wel ruk als HR/Manager als je geen fatsoenlijke mensen kunt vinden.
  woensdag 2 november 2022 @ 14:20:15 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206532877
quote:

Gillend gek geworden na het lezen van je post. Gelukkig niet herkenbaar _O- .

* Isdatzo afklopt.
Huilen dan.
  woensdag 2 november 2022 @ 14:21:43 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206532897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Dan ben je ook wel ruk als HR/Manager als je geen fatsoenlijke mensen kunt vinden.
Ik ben geen van beiden, ik ben alleen degene die de kandidaten voor deze functies aan de voorkant selecteert.

De laatste anderhalf jaar reageert er niemand of vooral brandhout. Nu dus vier uit vier reacties die nog niet eens gesolliciteerd hebben en alleen maar willen weten hoe weinig en onder welk etiketje ze niet kunnen komen werken.

Dit komt omdat ik in een omgeving zit waar 95% vrouwen werken denk ik. Ik zat eerst op een mannenbolwerk en daar komt ook brandhout aanspoelen natuurlijk maar niet dit soort gemiep.
pi_206532906
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo'n manager heb ik ook.Op zich fijn. Maar er wordt me toch een portie misbruiik van gemaakt, niet normaal. De gekste verhalen komen langs om maar niet te hoeven werken en alles wordt geaccordeerd.
Alius aliud dicit
pi_206532945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Als het bedrijf niet goed betaald dan heb je weinig keuze.
pi_206533002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:17 schreef Geerd het volgende:

[..]
Waarom moet die kutzooi weer om de zoveel tijd vervangen worden..wachtwoorden..je pincode vervang je toch ook niet elke 2maand?
quote:
Tussen 2016 en 2019 zijn de wereldwijde kosten van cybercriminaliteit volgens cijfers van Statista met 90 procent gestegen, van 610 miljard dollar naar 1,16 biljoen dollar.
Die kosten lijken mij een goede reden :P
  woensdag 2 november 2022 @ 14:39:50 #226
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206533109
quote:

Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..

Nu stelt onze storingsdienst echt niets voor, ik en een andere collega hebben er echt voor gezorgd dat de boel stabiel genoeg is en daarnaast heb ik de boel zo afgesproken dat er maar heel weinig redenen zijn om ons te bellen. Meer dan 20 man in het team dus de frequentie is echt laag.

Maar nog: "Ja nee dat wil ik niet hoor, wil werk en privé gescheiden houden".
  woensdag 2 november 2022 @ 14:49:24 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206533225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ga dan vakkenvullen.
  woensdag 2 november 2022 @ 14:54:22 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_206533297
quote:
Wat dan?

Het onderwijs, momenteel zouden dat dus ook studenten zijn die geen examens zouden kunnen doen.

En je denkt dat die dingen die automatisch gaan ook automatisch worden ingericht? Guess again.
Don't let my username fool you...
  woensdag 2 november 2022 @ 14:57:50 #229
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206533354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ga dan vakkenvullen.
Jup..maar mensen willen nu alleen nog maar de leuke dingen doen..
pi_206533477
quote:

.....

woensdag 2 november 2022 @ 15:34:34 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206533705
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..

Nu stelt onze storingsdienst echt niets voor, ik en een andere collega hebben er echt voor gezorgd dat de boel stabiel genoeg is en daarnaast heb ik de boel zo afgesproken dat er maar heel weinig redenen zijn om ons te bellen. Meer dan 20 man in het team dus de frequentie is echt laag.

Oh ja... Dat soort streken.

Bij ons hadden we (=een baan geleden) per toerbeurt telefoondienst, dus dat je aan de voorkant de vragen en issues opvangt zodat de rest lekker door kan werken. Begon het met eentje die dat liever niet wilde want (kulreden) en toen de volgende en de volgende. Uiteindelijk zaten we met een team van 12 man waarin er nog 3 dit wilden doen. Dus die 3 moesten dan 1 of 2 keer per week bereikbaarheid van 7:00-17:30 garanderen terwijl de rest lekker zelf hun tijd indeelde.

Op een dag was ik, één van die collega's die wel dienst deed, naar de WC rond kwart over vijf. Zal een minuut of twee geduurd hebben. In die tijd had een andere collega, die die dienst niet meer wou doen, gebeld omdat ze...wilde melden dat ze een diploma gehaald had. Niks werkgerelateerds dus.

In plaats van dat ze nog even belde wat later, heeft ze toen onze coördinator gebeld met een paniekverhaal dat de bereikbaarheid niet gegarandeerd was want oh jongens jongens ze had geen gehoor gekregen en dat kon toch allemaal niet!

Die coördinator kende mij (en haar) natuurlijk wel, keek het even na, vroeg door en toen was er geen probleem meer natuurlijk. Paar maand later konden er 6 collega's vertrekken waaronder de weigeraartjes en de 3 die bleven konden gewoon lekker gelijkwaardig mee gaan draaien.

Ik mis die coördinator nog steeds.
pi_206540668
quote:

Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 november 2022 @ 18:50:44 #233
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206663420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.

Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
With love :*
pi_207236411
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 18:50 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.

Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
Dus 5 dagen de opvang in dan maar?
pi_207237663
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het echt een kantoor irritatie is, maar ik las een mail waarvan ik me even achter de oren moest krabben.

Ik werk in een grote organisatie (1000+) medewerkers. Een directe collega stuurt een mail dat collega X (die ik niet ken en in een andere sectie werkt) het heel fijn zou vinden als we op haar stemmen voor een plek in de OR. Geen standpunten, geen visie, niks.
Maar: als bedankje zet ze wel wat lekkers neer op onze afdeling O+ :') _O-
Antwoord naar allen:
"Waarom denk je dat je hiervoor geschikt bent?"
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_207237820
quote:

[..]
Ik ben momenteel zelf zwanger
Ik spreek je over een paar maanden weer.
Protège moi de mes désirs.
pi_207380072
Wat een heerlijke reeks.

Mijn irritaties:

- Leidinggevenden die baasje spelen om het baasje spelen. Geen grote beslissingen durven te nemen, maar wel moeilijk doen om kleine dingen om zo toch iets van autoriteit uit te willen stralen.
- Collega's waar je privé nooit zelf contact mee zou zoeken die veel te veel over hun privéleven vertellen. Ik heb op het werk twee 'werkvrienden' waarvan ik de naam van hun partners weet en waar ik meer privézaken mee bespreek, dus het is voor mij geen harde scheiding. Maar hier hebben we ook een paar van die dozen die dan zeggen 'morgen komt Marieke op bezoek' en dat blijkt dan dr schoonzus te zijn.
- Semi-verplichte vrijmibo (het woord alleen al). Nogmaals, ik heb best wat leuke collega's en wil het niet geforceerd gescheiden houden. Maar op vrijdagmiddag wil ik gewoon naar huis, ik ben dan moe van de werkweek en wil dan ff iets makkelijks eten en daarna thuis lekker relaxen. Hier helaas zo'n cultuur waar iedereen blijft, dus af en toe voel ik me dus (semi-)verplicht om ook aan te sluiten.
pi_207382942
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:09 schreef ISVV het volgende:
Wat een heerlijke reeks.

Mijn irritaties:

- Leidinggevenden die baasje spelen om het baasje spelen. Geen grote beslissingen durven te nemen, maar wel moeilijk doen om kleine dingen om zo toch iets van autoriteit uit te willen stralen.
- Collega's waar je privé nooit zelf contact mee zou zoeken die veel te veel over hun privéleven vertellen. Ik heb op het werk twee 'werkvrienden' waarvan ik de naam van hun partners weet en waar ik meer privézaken mee bespreek, dus het is voor mij geen harde scheiding. Maar hier hebben we ook een paar van die dozen die dan zeggen 'morgen komt Marieke op bezoek' en dat blijkt dan dr schoonzus te zijn.
- Semi-verplichte vrijmibo (het woord alleen al). Nogmaals, ik heb best wat leuke collega's en wil het niet geforceerd gescheiden houden. Maar op vrijdagmiddag wil ik gewoon naar huis, ik ben dan moe van de werkweek en wil dan ff iets makkelijks eten en daarna thuis lekker relaxen. Hier helaas zo'n cultuur waar iedereen blijft, dus af en toe voel ik me dus (semi-)verplicht om ook aan te sluiten.
Mijn irritatie : mensen zoals jij.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:23:58 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207388866
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:
- 4 uur lang ruimtes moeten schoonmaken/opruimen
- 1 x half uur Escapen (dat was opzich wel leuk)
- 1x half uur quiz over feitjes mbt het werk
- 1x half uur quiz over het werk, vooral wat beter moest, heel belerend opgezet
- na het diner was het ook gelijk weer afruimen en wegwezen

Ik ken leukere kerstvieringen dan dat :X

moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
  maandag 2 januari 2023 @ 12:55:57 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207389165
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:23 schreef Cue_ het volgende:
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:

moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
Tenzij je schoonmaker bent zou ik er mooi voor passen. Ik ga echt geen ruimtes soppen op m'n werk hoor :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:57:49 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207389180

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 02-01-2023 13:07:11 ]
A murky, forgotten land.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:58:01 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207389181
En dan blijkt die kleine bonus een tientje of zo te zijn :D
A murky, forgotten land.
pi_207389302
quote:
Wat dan?

Hoe denk je dat de gebouwde omgeving tot stand komt? Of denk je dat er ergens een braakliggend terrein is en men ineens from scratch iets bouwt op basis van een ontwerp van de architect zonder de constructie door te rekenen? Idem voor wegen, vliegvelden, trambanen en kades. Dat zijn geen hobbyprojecten waar niks aan vooraf gaat en ze onderhouden zichzelf ook niet.
pi_207389406
quote:

[..]

Kinderopvang is best goed geregeld tegenwoordig en misschien 1 dag minder werken en vragen of je (schoon)ouders 1 dag willen oppassen? Kun je in principe nog gewoon iets van 4 dagen werken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207389580
quote:
Dat klopt inderdaad, in sommige regio's zijn er grote tekorten qua personeel, het werk wordt dan ook wel slecht betaald voor zover ik weet.

Maar goed, hier gelukkig weinig last van gehad tot nu toe.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 2 januari 2023 @ 13:45:48 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207389694
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
En dan blijkt die kleine bonus een tientje of zo te zijn :D
Hehe nee dat viel gelukkig wel mee :P
Maar hoe ze dat ook weer brachten :X Ja pietje krijgt een bonus omdat hij heel vaak te laat is geweest, en jantje omdat hij een cursus gaat doen.
Kerel naast me werd hier echt boos om, wantja hij werkt had en dan krijgen klapjosti's allemaal bonussen.
En vervolgens werd pas duidelijk dat iedereen er eentje kreeg.
pi_207428666
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Hehe nee dat viel gelukkig wel mee :P
Maar hoe ze dat ook weer brachten :X Ja pietje krijgt een bonus omdat hij heel vaak te laat is geweest, en jantje omdat hij een cursus gaat doen.
Kerel naast me werd hier echt boos om, wantja hij werkt had en dan krijgen klapjosti's allemaal bonussen.
En vervolgens werd pas duidelijk dat iedereen er eentje kreeg.
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.

Echt, gezeik tot en met, tot jankende (ook mannelijke) collega's aan toe..
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:57:26 #250
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207428824
Een nieuwe versie van een oude irritatie. Vroegah werden opladers van telefoons bij bosjes gejat door collega's.

Toen de HDMI kabels om laptops aan te sluiten op de flex plekken.. en nu zijn schijnbaar de USB-c kabels aan de beurt..

Gelukkig sluit ik mijn laptop met hdmi aan en blijven die kabels nu liggen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:04:06 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207428902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef ISVV het volgende:
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.

Bonussen zijn altijd een gedoe volgens mij. Als het om geld gaat.. dan zijn de tenen al snel een stuk korter bij mensen.
pi_207558627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef ISVV het volgende:

[..]

_O-
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 17:55:50 #253
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_208508492
Dit topic plaatsen we voor een weekje "in de kijker"
Heb je een kleine ergernis op kantoor? laat het weten in dit topic
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 26 maart 2023 @ 15:46:22 #254
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_208544449
Waarom
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_208905513
Hier zijn mijn irritaties

Ik ben bezig met een software waarmee ik op automatische wijze infracomponenten registreer en de onderlinge relaties in beeld breng wat zorgt voor een inzicht in onze IT-omgeving.

- Collega's die zichzelf "functioneel beheerder" noemen maar bij elke vraag het standaard niet weten. Als zij iets niet weten wordt het standaard bij mij neergelegd want "ik kan het zo goed uitzoeken". Kunnen zij ook natuurlijk.
- Een collega die alleen maar kritiek en commentaar kan geven op mijn werkzaamheden of ideeën. Wanneer ik als weerwoord vraag hoe hij het dan zou aanpakken en wanneer hij dat gaan realiseren zegt hij standaard dat hij niet met de software bemoeid en te druk heeft met zijn eigen werkzaamheden.
- Een PO'er die beter naar de techneuten moet luisteren. Hij slaat bepaalde adviezen over een onderdeel te vaak in de wind en nu komen er vragen vanuit de organisatie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 26 april 2023 @ 13:17:47 #256
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208908039
Ik heb gelukkig tot aan mijn zwangerschapsverlof nog een baan voor 3 maanden waar ik uiteraard in mijn situatie dankbaar voor ben, maar waarvan ik me wel afvraag wat ik er eigenlijk doe. Ik doe er de hele dag precies niks :') Kan ik heel slecht tegen.

- Iedereen werkt constant thuis terwijl wij nieuwelingen (samen begonnen met een ander meisje) verplicht op kantoor moeten werken want inwerkperiode. Dan denk ik: of ik nu op kantoor iemand bel voor uitleg of vanuit huis, dat maakt toch helemaal geen verschil? Als ed nu nog iemand was die ons nieuwelingen in de gaten moets houden snapte ik het nog, maar er zijn al zoveel dagen geweest dat er geen supervisor of manager op kantoor was en wij compleet alleen zaten.
- Er zou een grote achterstand zijn op mail wij moesten dat wegwerken. Prima. Na een halve dag was het weg en we zitten sinds eind februari al hele dagen uit onze neus te eten. En maar zeggen 'Ja die drukte komt hoor'. Nog geen drukte gezien en de tijd daar zit er bijna op voor mij :')
- Bedrijf heeft een nieuw systeem waarop klanten voor een bepaalde datum verplicht moeten overstappen. Dat zou geen probleem zijn als de boel werkt, echter is er houtje-touwtje een systeem neergezet waarvan ik denk: dat gaat dit bedrijf echt de das om doen. Het werkt zegmaar niet en steeds meer klanten stappen over. Je zou eerst toch investeren in het neerzetten van een betrouwbaar en goed werkend systeem, maar nee.
With love :*
pi_209024741
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik heb gelukkig tot aan mijn zwangerschapsverlof nog een baan voor 3 maanden waar ik uiteraard in mijn situatie dankbaar voor ben, maar waarvan ik me wel afvraag wat ik er eigenlijk doe. Ik doe er de hele dag precies niks :') Kan ik heel slecht tegen.

- Iedereen werkt constant thuis terwijl wij nieuwelingen (samen begonnen met een ander meisje) verplicht op kantoor moeten werken want inwerkperiode. Dan denk ik: of ik nu op kantoor iemand bel voor uitleg of vanuit huis, dat maakt toch helemaal geen verschil? Als ed nu nog iemand was die ons nieuwelingen in de gaten moets houden snapte ik het nog, maar er zijn al zoveel dagen geweest dat er geen supervisor of manager op kantoor was en wij compleet alleen zaten.
- Er zou een grote achterstand zijn op mail wij moesten dat wegwerken. Prima. Na een halve dag was het weg en we zitten sinds eind februari al hele dagen uit onze neus te eten. En maar zeggen 'Ja die drukte komt hoor'. Nog geen drukte gezien en de tijd daar zit er bijna op voor mij :')
- Bedrijf heeft een nieuw systeem waarop klanten voor een bepaalde datum verplicht moeten overstappen. Dat zou geen probleem zijn als de boel werkt, echter is er houtje-touwtje een systeem neergezet waarvan ik denk: dat gaat dit bedrijf echt de das om doen. Het werkt zegmaar niet en steeds meer klanten stappen over. Je zou eerst toch investeren in het neerzetten van een betrouwbaar en goed werkend systeem, maar nee.
Over dat thuiswerken en jullie verplicht op kantoor. Ik zou dat toch bij je teamleider ter sprake brengen want dat slaat nergens op.
pi_209024788
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:38 schreef HSG het volgende:
Hier zijn mijn irritaties

Ik ben bezig met een software waarmee ik op automatische wijze infracomponenten registreer en de onderlinge relaties in beeld breng wat zorgt voor een inzicht in onze IT-omgeving.

- Collega's die zichzelf "functioneel beheerder" noemen maar bij elke vraag het standaard niet weten. Als zij iets niet weten wordt het standaard bij mij neergelegd want "ik kan het zo goed uitzoeken". Kunnen zij ook natuurlijk.
- Een collega die alleen maar kritiek en commentaar kan geven op mijn werkzaamheden of ideeën. Wanneer ik als weerwoord vraag hoe hij het dan zou aanpakken en wanneer hij dat gaan realiseren zegt hij standaard dat hij niet met de software bemoeid en te druk heeft met zijn eigen werkzaamheden.
- Een PO'er die beter naar de techneuten moet luisteren. Hij slaat bepaalde adviezen over een onderdeel te vaak in de wind en nu komen er vragen vanuit de organisatie.
Wat is een PO'er? Ik ken de afkorting PO alleen als Primair Onderwijs. :@
pi_209024810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 10:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Wat is een PO'er? Ik ken de afkorting PO alleen als Primair Onderwijs. :@
Product Owner. ;)
pi_209055220
Overenthousiaste junior account managers die je op maandagochtend om 09:08 lastig vallen op Teams, maar tegelijkertijd pas om vrijdagmiddag laat met verzoeken of feedback komen en vervolgens niet snappen waarom je niet meteen hapt/reageert.

Mens, laat mij met rust.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 08-05-2023 09:24:57 ]
  maandag 8 mei 2023 @ 09:42:22 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209055388
Ook weer een mooie. Klanten die zo bureaucratisch zijn dat hun medewerkers niets zelf kunnen en het onvermogen iets te regelen.

Zo wilden ze een wekelijks proces zelf gaan doen waarbij een stap is hele hoop data naar een FTP moet worden verplaatst. Alleen voor die stap moest die medewerker toegang hebben tot die FTP met zijn eigen account. Of wij dat nog een keertje wilden doen.

We zij nu 4 maanden verder en hij kan er nog steeds niet op. :')
  maandag 8 mei 2023 @ 09:53:49 #262
46794 Berkery
Fat bastard
pi_209055488
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:38 schreef HSG het volgende:

_O-

Zo'n functioneel beheerder hadden (verleden tijd ja, gelukkig) wij ook. Hij stuurde regelmatig gebruikersvragen ongefilterd door naar mij. En dan kregen we dit soort mailwisselingen:

Ik: De vraag is niet helemaal duidelijk, gaat dit over A, B of een combinatie van A en B?

Hij: Dat weet ik niet, Ik zit nog niet zo goed in de materie, kan jij misschien even met de gebruiker contact opnemen om de vraag duidelijk te krijgen?

Ik: Dat...is toch jouw werk? Ik durf wel te zeggen, jouw core-business?

Ik formuleerde het wel iets diplomatieker, maar ik zat regelmatig zo achter het scherm: :')
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_209056570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Nog een paar frisse irritaties

-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.

Bij mij is hij dan morgen de 1e :P
pi_209056695
quote:
6s.gif Op maandag 8 mei 2023 09:53 schreef Berkery het volgende:

[..]
_O-

Zo'n functioneel beheerder hadden (verleden tijd ja, gelukkig) wij ook. Hij stuurde regelmatig gebruikersvragen ongefilterd door naar mij. En dan kregen we dit soort mailwisselingen:

Ik: De vraag is niet helemaal duidelijk, gaat dit over A, B of een combinatie van A en B?

Hij: Dat weet ik niet, Ik zit nog niet zo goed in de materie, kan jij misschien even met de gebruiker contact opnemen om de vraag duidelijk te krijgen?

Ik: Dat...is toch jouw werk? Ik durf wel te zeggen, jouw core-business?

Ik formuleerde het wel iets diplomatieker, maar ik zat regelmatig zo achter het scherm: :')
Nou dat is behoorlijk zijn werk inderdaad. Hij als functioneel beheerder moet gewoon contact met die gebruiker opnemen en doorvragen. Aan de hand daarvan moet hij bepalen of het iets functioneels of technisch is.

Bij ons wordt er door functioneel beheer ook zo makkelijk zaken over de schutting gekieperd van "weten wij niet".
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:17:55 #265
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209115905
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Nou dat is behoorlijk zijn werk inderdaad. Hij als functioneel beheerder moet gewoon contact met die gebruiker opnemen en doorvragen. Aan de hand daarvan moet hij bepalen of het iets functioneels of technisch is.

Bij ons wordt er door functioneel beheer ook zo makkelijk zaken over de schutting gekieperd van "weten wij niet".
Lang leve DevOps, bij ons is er in de overgang naar DevOps besloten dat elk team lid functioneel en gedeeltelijk technisch beheer moet doen.

Dus ook incidenten oppakken, al zie je wel dat functionele zaken wel vaak behandeld worden door BA's en Testers. Technisch (infra) gaat netjes naar ons ops engineers.

Maar qua irritatie.. feedback geven en ontvangen trainingen.. komt eens in de zoveel jaar voorbij en het klinkt allemaal zo logisch.. alleen merk je gewoon dat gesprekken heel erg kunstmatig worden.. Daarnaast mist echt elke wetenschappelijke basis; wat mijn dan weer irriteert.. a
pi_209117136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Lang leve DevOps, bij ons is er in de overgang naar DevOps besloten dat elk team lid functioneel en gedeeltelijk technisch beheer moet doen.

Dus ook incidenten oppakken, al zie je wel dat functionele zaken wel vaak behandeld worden door BA's en Testers. Technisch (infra) gaat netjes naar ons ops engineers.

Maar qua irritatie.. feedback geven en ontvangen trainingen.. komt eens in de zoveel jaar voorbij en het klinkt allemaal zo logisch.. alleen merk je gewoon dat gesprekken heel erg kunstmatig worden.. Daarnaast mist echt elke wetenschappelijke basis; wat mijn dan weer irriteert.. a
Bij ons loopt het niet lekker. De techneuten pakken nu zowel technischs als functioneel op en de echte functioneel beheerders lopen zelfs functionele vragen/incidenten over de schutting te kieperen met "heb ik geen kennis over" als reden.

Dat vind ik raar want wij als techneuten zoeken het vervolgens uit terwijl zij ook dat zelf kunnen uitzoeken. Maar het gebeurd gelukkig wel steeds vaker dat wij het terugzetten met dat als reden. Als je iets niet weet dan zoek je dat uit, of bel de leverancier of volg een cursus.

Andersom hetzelfde. Functioneel is voor mij nog erg lastig omdat je daar met een ander blik op moet kijken. Nu ben ik er wel mee bezig en ik vind het prima om dat er bij te doen maar dat betekend nog niet dat je gelijk klakkeloos werk over schutting kan gooien. Wat ik dan vraag is ondersteuning, cursus en/of tijd om zaken uit te zoeken. Daarnaast verwacht ik dat de echte FAB'ers ook moeite in uitzoekwerk gaan steken.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 13:29:01 #267
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209118675
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Bij ons loopt het niet lekker. De techneuten pakken nu zowel technischs als functioneel op en de echte functioneel beheerders lopen zelfs functionele vragen/incidenten over de schutting te kieperen met "heb ik geen kennis over" als reden.

Dat vind ik raar want wij als techneuten zoeken het vervolgens uit terwijl zij ook dat zelf kunnen uitzoeken. Maar het gebeurd gelukkig wel steeds vaker dat wij het terugzetten met dat als reden. Als je iets niet weet dan zoek je dat uit, of bel de leverancier of volg een cursus.

Andersom hetzelfde. Functioneel is voor mij nog erg lastig omdat je daar met een ander blik op moet kijken. Nu ben ik er wel mee bezig en ik vind het prima om dat er bij te doen maar dat betekend nog niet dat je gelijk klakkeloos werk over schutting kan gooien. Wat ik dan vraag is ondersteuning, cursus en/of tijd om zaken uit te zoeken. Daarnaast verwacht ik dat de echte FAB'ers ook moeite in uitzoekwerk gaan steken.
Voorheen waren wij support analisten en deden functioneel en technisch al door elkaar. Vond ik ook heerlijk de ene dag bezig met checken waarom een database ineens sloom is en de andere dag door de code spitten omdat het systeem iets doet wat niet zou moeten.

Dat doe ik nu nog steeds plus wat software bouwen nu en dan en we doen de infra nog meer zelf.

Nog een kantoor irritatie btw, te weinig meetingrooms :).
  vrijdag 12 mei 2023 @ 13:37:02 #268
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209118780
Dat ze wel steeds meer mensen aannemen, maar dat ons team inmiddels zo groot is dat we niet meer met volle bezetting op kantoor kunnen werken ivm ruimtegebrek. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 12 mei 2023 @ 13:40:30 #269
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209118822
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat ze wel steeds meer mensen aannemen, maar dat ons team inmiddels zo groot is dat we niet meer met volle bezetting op kantoor kunnen werken ivm ruimtegebrek. :')
Herkenbaar... ook de aanname dat meer teamleden daadwerkelijk ook meer opleveren.. Terwijl het inwerken van nieuwe collega's elke keer tijd kost, zeker de junioren.
pi_209119154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Voorheen waren wij support analisten en deden functioneel en technisch al door elkaar. Vond ik ook heerlijk de ene dag bezig met checken waarom een database ineens sloom is en de andere dag door de code spitten omdat het systeem iets doet wat niet zou moeten.

Dat doe ik nu nog steeds plus wat software bouwen nu en dan en we doen de infra nog meer zelf.

Nog een kantoor irritatie btw, te weinig meetingrooms :).
Mwoah dan werk jij misschien in een wat kleinere organisatie. Ik werk in een grote organisatie (1200 man) waar profielen en functies wat gescheiden moeten zijn. Dat betekend dat ik bepaalde dingen kan en bepaalde dingen niet want botweg omdat ik het niet mag.

Maar dat staat los van dat andere mensen ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen om uit te zoeken als ze het niet hoe het werkt.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:18:48 #271
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209119352
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:02 schreef HSG het volgende:

[..]
Mwoah dan werk jij misschien in een wat kleinere organisatie. Ik werk in een grote organisatie (1200 man) waar profielen en functies wat gescheiden moeten zijn. Dat betekend dat ik bepaalde dingen kan en bepaalde dingen niet want botweg omdat ik het niet mag.

Maar dat staat los van dat andere mensen ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen om uit te zoeken als ze het niet hoe het werkt.
Mijn werkgever staat veelal in de top3 van grootste particuliere werkgevers ;-).

Functie scheiding doen we via procedures.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 13:40:54 #272
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209206815
"2e" Hemelvaartsdag.... volgend jaar neem ik vrij, heb wel wat kunnen doen maar alles waar ik andere voor nodig heb ligt stil omdat ze zo slim waren wel vrij te nemen...
pi_210312002
quote:

Ik zie mijn werk altijd als inkomstenbron. Ik werk om te leven en niet andersom. In 36 of 40 uur doe ik mijn werk waarvoor ik aangenomen ben en heb je ook een goede aan mij. Buiten die uren gaat mijn telefoon op stil tenzij er afspraken zijn gemaakt over b.v. stand-by. Wil je dat ik meer doe dan betaal je mij maar ook meer. Voor niets gaat de zon op.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 07:38:22 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210313077
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 23:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik zie mijn werk altijd als inkomstenbron. Ik werk om te leven en niet andersom. In 36 of 40 uur doe ik mijn werk waarvoor ik aangenomen ben en heb je ook een goede aan mij. Buiten die uren gaat mijn telefoon op stil tenzij er afspraken zijn gemaakt over b.v. stand-by. Wil je dat ik meer doe dan betaal je mij maar ook meer. Voor niets gaat de zon op.
Helemaal gelijk in. Snap dan ook niet waarom je op mij reageert want ik verwacht helemaal niet wat jij beschrijft en beklaag me over mensen die in de uren dat ze horen te werken van alles hebben in de categorie "velletje aan mijn vinger" en misschien 10% inzet tonen.
pi_210329642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Helemaal gelijk in. Snap dan ook niet waarom je op mij reageert want ik verwacht helemaal niet wat jij beschrijft en beklaag me over mensen die in de uren dat ze horen te werken van alles hebben in de categorie "velletje aan mijn vinger" en misschien 10% inzet tonen.
Zit die dame waarover het ging er nog wel? *)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:40:23 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210329700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Zit die dame waarover het ging er nog wel? *)
Nee, die hebben we verteld dat ze weg mag. Was ze heel boos en verontwaardigd over, wat geheel naar verwachting gezien het getoonde vermogen tot zelfreflectie.
pi_210329710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, die hebben we verteld dat ze weg mag. Was ze heel boos en verontwaardigd over, wat geheel naar verwachting gezien het getoonde vermogen tot zelfreflectie.
Nou, prima toch. Ze mag klagen wat ze wil maar afgaande op wat je hebt geschreven lijkt me dat een logisch gevolg.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:54:51 #278
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210329816
Domme mutsen die rond rijden in veel te grote auto's en dan op de parkeerplaats van werk 's ochtends enorm moeilijk staan te doen om te parkeren.

En als ze dan eenmaal staan moet natuurlijk eerst de make up en de haren even bijgewerkt worden, de mobiel gecheckt, 2 sigaretten gerookt worden etc. Ik ben al minstens een half uur binnen voor zij überhaupt de auto uit stappen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:42:52 #279
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210330283
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Nou, prima toch. Ze mag klagen wat ze wil maar afgaande op wat je hebt geschreven lijkt me dat een logisch gevolg.
Ja, edoch hebben we voor haar in de plaats nu iemand die echt heel fijn is in de omgang, vol energie zit en echt zijn best doet...die er echt geen klap van kan. Gunfactor 100 maar zodra er een komma anders staat dan normaal dan weet ie het niet meer en kan zelf ook niks verzinnen. Kan nog niet één kloppende zin op papier krijgen ook.

Dus tja...
pi_210330313
"Mensen" die Teams-vergaderingen op vrijdagmiddag inplannen.

Nu loopt het uit, en mis ik de persco van Feyenoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-08-2023 14:46:42 ]
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:49:55 #281
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210330347
Collega die niks snapt, continu met vragen komt waarvan ik denk... hoe is het mogelijk dat je dit niet weet je werkt hier nota bene langer dan ik, en dan als je het antwoord geeft zegt "dat DACHT ik al!"
Dat dacht je helemaal niet, domme klapkut. Het enige waar jij aan denkt is wat je gaat eten straks.
pi_210330951
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 14:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, edoch hebben we voor haar in de plaats nu iemand die echt heel fijn is in de omgang, vol energie zit en echt zijn best doet...die er echt geen klap van kan. Gunfactor 100 maar zodra er een komma anders staat dan normaal dan weet ie het niet meer en kan zelf ook niks verzinnen. Kan nog niet één kloppende zin op papier krijgen ook.

Dus tja...
Dat toont maar weer eens aan hoe moeilijk het is om goed personeel aan te trekken. En dan zijn werkgevers (althans in mijn ervaring) zo laks om dit personeel te houden...

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 14:49 schreef herverwijderd het volgende:
Collega die niks snapt, continu met vragen komt waarvan ik denk... hoe is het mogelijk dat je dit niet weet je werkt hier nota bene langer dan ik, en dan als je het antwoord geeft zegt "dat DACHT ik al!"
Dat dacht je helemaal niet, domme klapkut. Het enige waar jij aan denkt is wat je gaat eten straks.
Vreselijk dit idd!
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:10:43 #283
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210330984
Wordt die nieuwe persoon wel op een goede manier ingewerkt?
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:15:03 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210331483
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 16:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wordt die nieuwe persoon wel op een goede manier ingewerkt?
Dat is iets waar we actief met meerdere mensen op zitten juist omdat het verwijt van dat eerste slappe figuur was dat dat niet zo was. We hebben:
-een inwerkprogramma met stappen en toetsingen of de volgende stap genomen kan worden
-een werkinstructie stap voor stap voor 99% van de voorkomende documentsoorten
-een beschrijving van de processen met het waarom en de geldende kaders
-twee inhoudelijk behandelaars die de achtergrond ook nog in woord en daad kunnen uitleggen
-drie weken samen zitten met drie collega's die het werk al doen
-korte lijntjes; we zitten ernaast of zijn bereikbaar

Maar goed, als je dan merkt dat iemand dingen gewoon niet kan onthouden, niet logisch na kan denken of begrijpend lezen dan houdt het op hè.

En even als perspectief: ik heb dit werk in de tijdelijkheid erbij gedaan zonder instructie en ik ben echt geen Einstein maar het is geen raketwetenschap.
pi_210331541
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is iets waar we actief met meerdere mensen op zitten juist omdat het verwijt van dat eerste slappe figuur was dat dat niet zo was. We hebben:
-een inwerkprogramma met stappen en toetsingen of de volgende stap genomen kan worden
-een werkinstructie stap voor stap voor 99% van de voorkomende documentsoorten
-een beschrijving van de processen met het waarom en de geldende kaders
-twee inhoudelijk behandelaars die de achtergrond ook nog in woord en daad kunnen uitleggen
-drie weken samen zitten met drie collega's die het werk al doen
-korte lijntjes; we zitten ernaast of zijn bereikbaar

Maar goed, als je dan merkt dat iemand dingen gewoon niet kan onthouden, niet logisch na kan denken of begrijpend lezen dan houdt het op hè.

En even als perspectief: ik heb dit werk in de tijdelijkheid erbij gedaan zonder instructie en ik ben echt geen Einstein maar het is geen raketwetenschap.
Oeh, dit is zo pijnlijk herkenbaar.

Moest in het verleden eens een compleet nieuwe afdeling uit de grond stampen, inclusief het creëren en implementeren van efficiënte processen voor de terugkerende taken. Uiteindelijk ontwikkelde ik een uitgebreide interne Kennisbank voor de afdeling, waar alle processen en werkinstructies instaan en alles makkelijk vindbaar is door gewoon te ZOEKEN.

Verder waren alle pagina's in dat Kennisbank echt in super simpel Engels geschreven, zodat diegene stap per stap het proces kan volgen dat bij zijn taak hoorde.

En dat laatste, het zoeken en lezen, daar schortte het opeens aan bij een aantal mensen. Moeite hebben met informatie zoeken, en moeite hebben met lezen. Zoals je zei: het is geen raketwetenschap. Dan snap ik niet wat je op kantoor doet als je niet kan lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-08-2023 17:22:23 ]
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:59:05 #286
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210332670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:21 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Oeh, dit is zo pijnlijk herkenbaar.

Moest in het verleden eens een compleet nieuwe afdeling uit de grond stampen, inclusief het creëren en implementeren van efficiënte processen voor de terugkerende taken. Uiteindelijk ontwikkelde ik een uitgebreide interne Kennisbank voor de afdeling, waar alle processen en werkinstructies instaan en alles makkelijk vindbaar is door gewoon te ZOEKEN.

Verder waren alle pagina's in dat Kennisbank echt in super simpel Engels geschreven, zodat diegene stap per stap het proces kan volgen dat bij zijn taak hoorde.

En dat laatste, het zoeken en lezen, daar schortte het opeens aan bij een aantal mensen. Moeite hebben met informatie zoeken, en moeite hebben met lezen. Zoals je zei: het is geen raketwetenschap. Dan snap ik niet wat je op kantoor doet als je niet kan lezen.
Ja dat laatste vooral. Zelfreflectie is echt een bonus hoor op dit moment.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:40:53 #287
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_210334550
Herkenbaar dit.

Ik moest heel vaak tegen iemand in m’n team zeggen “schrijf je dat even op?”
Hij antwoordde vrijwel altijd met “dat onthoud ik wel”.

Vervolgens leverde hij iets op zonder het vooraf met mij te bespreken. Uiteraard fout omdat hij niets opgeschreven had. Als ik dan vroeg waarom hij iets niet gedaan had was z’n antwoord “oh, vergeten”.

Hij bleef dat maar doen, zelfs nadat de directeur hem helemaal tot op de grond toe af brandde (overigens ook klachtwaardig).

We hebben het hier trouwens over een universitair geschoold medewerker die meer dan 4K bruto per maand verdiende… na een paar maanden stapte hij zelf op omdat hij het gevoel had dat hij beter kon.

Wat een zelfreflectie. Ach ja, iedereen blij.
pi_210536340
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:40 schreef kloon_bassie het volgende:
Herkenbaar dit.

Ik moest heel vaak tegen iemand in m’n team zeggen “schrijf je dat even op?”
Hij antwoordde vrijwel altijd met “dat onthoud ik wel”.

Vervolgens leverde hij iets op zonder het vooraf met mij te bespreken. Uiteraard fout omdat hij niets opgeschreven had. Als ik dan vroeg waarom hij iets niet gedaan had was z’n antwoord “oh, vergeten”.

Hij bleef dat maar doen, zelfs nadat de directeur hem helemaal tot op de grond toe af brandde (overigens ook klachtwaardig).

We hebben het hier trouwens over een universitair geschoold medewerker die meer dan 4K bruto per maand verdiende… na een paar maanden stapte hij zelf op omdat hij het gevoel had dat hij beter kon.

Wat een zelfreflectie. Ach ja, iedereen blij.
Gen Z werknemers. Je gaat er nog vaker last van krijgen.
pi_211065631
Spoedbijeenkomst op mijn vrije dag }:| Aanwezigheid handig, wel vrijblijvend dus 1/3 van de organisatie was er.

Dit gaat iedere week herhaald worden. Stemrondje onder de aanwezigen naar de meest ideale dag.

‘We beginnen met de optie dinsdag, handjes omhoog graag!’
En… verrassing! Vele handjes, grooooote voorkeur.

‘Mooi, duidelijk, we kunnen de stemming wel stoppen. ^O^

Joh, best logisch dat de mensen die er nu zijn, volgende week op deze dag vast ook kunnen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211067730
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een Engelse functietitel, maar de voertaal hier op werk is ook Engels omdat van de 75 werknemers er iets van 50 niet Nederlands zijn :D

Overigens twijfelde ik of ik deze hier moest zetten, of in het LinkedIn-topic. Afgelopen week was er ineens iemand ons kantoor binnen gelopen, straal de receptie genegeerd (al hoef je je bij ons niet in te schrijven en als je weet waar je moet zijn mag je gewoon doorlopen). Kwam het kantoor binnen met de mededeling "ja, ik ben een recruiter, werkzaam bij het bedrijf hier verderop in de straat. Ik zag op jullie website dat jullie veel vacatures hebben en ik heb een aantal geschikte personen. Waar is HR?".
Nou is HR bij ons 1 persoon en die was nog op vakantie ook, dus ik heb die meneer netjes maar weer op straat gezet :') Vond het nogal brutaal...
_O-
Aan het typen...
pi_211288130
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:23 schreef Cue_ het volgende:

Bericht al een beetje oud maar nu toch weer actueel. Hopelijk heb je tussendoor nog wat tijd om FOK!, FB, Twitter etc. te checken. Gewoon werken is vaak minder intensief dan verplicht sociaal doen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_211290054
Over kerstfeesten gesproken, wij gaan dit jaar schaatsen en ik kan helemaal niet schaatsen }:|
Maar misschien ligt deze kantoorirritatie gewoon aan mij omdat ik als geboren en getogen Hollandse jongeman dat eigenlijk wel zou moeten kunnen :7
pi_211651211
In een gesprek over wonen tijdens de pauze met collega's (10-15 jaar ouder dan deze bijna dertiger) verzuchtte ik dat het moeilijk is om aan een betaalbare woning te komen. Collega 1: ''dat is toch echt je eigen schuld, had je er maar harder voor moeten werken en andere keuzes voor moeten maken''.

Dit terwijl ik nauw samenwerk met deze collega en hij weet dat ik in de 8 jaar bij dit bedrijf consequent circa 80 overuren per jaar maak die ik niet opmaak en de eerste jaren heb ingezet voor studie naast het werk, niet alle vrije dagen opmaak en dus zelden op vakantie ga, om inderdaad je verwacht het niet: te sparen. Hiernaast een post-bachelor en een praktijkopleiding afgemaakt gecombineerd met werk waar genoeg vrije tijd in is gaan zitten (wat collega 1 ooit ook aan is begonnen en nooit heeft afgemaakt, maar ik ben lui).

De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet :|W ).

Tsjonge jonge. Ik ben er niet uit of het gewoon een blinde vlek is, onwetendheid of gewetenloos opportunisme (ik denk het laatste). Maar dit zijn toch wel de momenten dat je je afvraagt wat je nog doet op de plek waar je bent. Hypocriet klotevolk :(

Edit: Hoe onbeschrijflijk stompzinnig is het sowieso dit te zeggen tegen iemand die vrijwel letterlijk hetzelfde werk doet. En desgevraagd niet met argumenten of concrete voorbeelden komen maar het gesprek een heel andere wending geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door IkbenGradus op 17-12-2023 20:37:51 ]
pi_211656736
quote:
8s.gif Op zondag 17 december 2023 20:30 schreef IkbenGradus het volgende:
In een gesprek over wonen tijdens de pauze met collega's (10-15 jaar ouder dan deze bijna dertiger) verzuchtte ik dat het moeilijk is om aan een betaalbare woning te komen. Collega 1: ''dat is toch echt je eigen schuld, had je er maar harder voor moeten werken en andere keuzes voor moeten maken''.

Dit terwijl ik nauw samenwerk met deze collega en hij weet dat ik in de 8 jaar bij dit bedrijf consequent circa 80 overuren per jaar maak die ik niet opmaak en de eerste jaren heb ingezet voor studie naast het werk, niet alle vrije dagen opmaak en dus zelden op vakantie ga, om inderdaad je verwacht het niet: te sparen. Hiernaast een post-bachelor en een praktijkopleiding afgemaakt gecombineerd met werk waar genoeg vrije tijd in is gaan zitten (wat collega 1 ooit ook aan is begonnen en nooit heeft afgemaakt, maar ik ben lui).

Ik zou gaan solliciteren want als men zo over je denkt houd de relatie snel op.
pi_211692258
Nadat ik twee jaar geleden voor het eerst grapte "godverdomme ik ga een andere baan zoeken" nadat ik gefrustreerd was over het één en ander, heb ik gisteren de eindelijk de daad bij het woord weten te voegen.

De irritatie (nummer 103493):
Ik geef gestructureerd de redenen (3 hoofdpunten) waarom ik ontslag neem en geef een onderbouwing met voorbeelden. De strekking van het antwoord:
"it is how it is, we need to adapt to chaning environments"

Nee gap, dit is niet normaal. Jullie praten jezelf in dat dit allemaal normaal is geworden en kloppen elkaar op de schouder.
Dus je krijgt onderbouwde feedback van een medewerker en je doet het gewoon af alsof het aan mij ligt.

Bah. Ik heb ontslag genomen zonder een nieuwe baan te hebben. Oprotten met die boel daar (leidinggevende + afdeling/divisie waar ik in zit), ze kunnen de tyfus krijgen.
pi_211705003
Niet zo zeer een irritatie, maar ik vind het wel een grappig voorbeeld van hoe slecht de communicatie soms is binnen bedrijven.

Ik ben financial controller en soms heb ik in het systeem een aanpassing nodig. Een nieuwe kortingscode, een nieuwe btw-code, whatever. Bij Finance kunnen we dat niet zelf opzetten, we moeten daarvoor naar IT waar er een team zit van 3 mensen die verantwoordelijk zijn voor het Finance-systeem. Ze hebben een algemeen mailadres waar je heen kan mailen om tickets in te schieten.

Al meerdere keren heb ik meegemaakt dat ik antwoord krijg vanuit die teammailbox van een van de teamleden met het bericht "ja hoor, prima, ik heb het aangemaakt" en dan 10 minuten later weer een bericht uit die teammailbox van een ander teamlid met het bericht "waarom wil je dit hebben, het bestaat al, zie dit screenshot" _O-

Keer op keer mail ik terug "bedankt, dat heeft xxx 10 minuten geleden voor me aangemaakt, zie de eerdere mail" maar ze leren het maar niet blijkbaar :')
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:44:10 #297
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_211705801
quote:

De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet :|W ).

Tsjonge jonge. Ik ben er niet uit of het gewoon een blinde vlek is, onwetendheid of gewetenloos opportunisme (ik denk het laatste). Maar dit zijn toch wel de momenten dat je je afvraagt wat je nog doet op de plek waar je bent. Hypocriet klotevolk :(

Edit: Hoe onbeschrijflijk stompzinnig is het sowieso dit te zeggen tegen iemand die vrijwel letterlijk hetzelfde werk doet. En desgevraagd niet met argumenten of concrete voorbeelden komen maar het gesprek een heel andere wending geven.
Lekker ergens anders gaan werken dan, als je toch 'dat luie teringjong' bent kom je gegarandeerd nooit een steek verder.
  vrijdag 22 december 2023 @ 15:06:28 #298
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211706094
quote:

Die collega heeft toch wel een beetje gelijk, het is grotendeels gebrek aan mentaliteit. Wat heb je er echt aan gedaan, niet alles blijkbaar. Denk aan handjobs achter het station etc. Er is meer mogelijk dan je denkt.
pi_211990155
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet zo zeer een irritatie, maar ik vind het wel een grappig voorbeeld van hoe slecht de communicatie soms is binnen bedrijven.

Ik ben financial controller en soms heb ik in het systeem een aanpassing nodig. Een nieuwe kortingscode, een nieuwe btw-code, whatever. Bij Finance kunnen we dat niet zelf opzetten, we moeten daarvoor naar IT waar er een team zit van 3 mensen die verantwoordelijk zijn voor het Finance-systeem. Ze hebben een algemeen mailadres waar je heen kan mailen om tickets in te schieten.

Al meerdere keren heb ik meegemaakt dat ik antwoord krijg vanuit die teammailbox van een van de teamleden met het bericht "ja hoor, prima, ik heb het aangemaakt" en dan 10 minuten later weer een bericht uit die teammailbox van een ander teamlid met het bericht "waarom wil je dit hebben, het bestaat al, zie dit screenshot" _O-

Keer op keer mail ik terug "bedankt, dat heeft xxx 10 minuten geleden voor me aangemaakt, zie de eerdere mail" maar ze leren het maar niet blijkbaar :')
Ja waarom wilde je nogmaals hebben? Het was toch al aangemaakt?

quote:

De directeur (archetype ''succes is een keuze'' en het wat dat betreft altijd eens met mijn collega) sluit aan met een heel verhaal over de slappe mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig die vinden dat alles maar moet komen aanwaaien. Twee weken later komt deze persoon met het verhaal dat het zijn dochter ook niet op eigen kracht lukt om aan een woning te komen dus ging hij maar helpen (ook niet hard gewerkt dan? oh nee dat is een eigen kind dus dan telt het niet ).
Ik had gewoon recht in zijn bakkes gezegd dat succes een keuze is en dat zij maar harder moet gaan werken.
pi_211990218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 14:49 schreef herverwijderd het volgende:
Haha _O- herkenbaar.

We moeten denk ik ook eens stoppen in onze werkcultuur met de dooddoener: Vragen stellen is goed en mag altijd.
Als jij na maanden inwerken, gewoon elk dingetje nog vraagt. Zelfs niet meer weet jij je gisteren gebeld hebt enz. Dan ben je gewoon een domme zeekoe en kun je beter weer achter het fornuis gaan staan.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')