Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Werk je bij een crematorium?quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant![]()
Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Nou.... Neequote:Op vrijdag 22 april 2022 11:37 schreef Leonos het volgende:
Finance ervaring![]()
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Dan moet je gewoon vragen "weet je het zeker? Want die en die hebben dat ook gevraagd en toen moest het terug gedraaid worden" of iets in die trant. Niet "waarom wil je dit, want je gaat toch niet achter geld aan dat wij aan de klant moeten betalen ipv andersom", dat komt gewoon over alsof je op onze stoel gaat zitten en voor ons gaat nadenken. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou.... Nee
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.
Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!
Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Nou, volgens mij werkt die schoonmaakster nu bij onsquote:Op vrijdag 30 juli 2021 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Zeker, daarom was ik ook best verbaasd dat het niet goed werkte toen ik het ging testen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:16 schreef babylon het volgende:
[..]
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
Ik snap dat er vragen gesteld worden maar ik zou dat zelf op een hele andere manier gevraagd hebben. Maar goed, dat kan dus aan mij liggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.
Welkom in IT in de jaren '20. Als ik zie wat mijn ontwikkelaars allemaal moeten kunnen is dat absurd in vergelijking met 20+ jaar geleden. De tijd dat er een technisch ontwerp bij een stel programmeurs met koptelefoons op over de muur werd gegooid is definitief voorbij. Je gaat tegenwoordig op zoek naar wat de klantbehoefte is, en doet zelf ontwerp, design, bouw, deployment, beheer en doorontwikkeling. En bij sommige teams/bedrijven zit business en IT gewoon samen in één team. En dat heet dan een IT team.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
Vertel!quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Bij ons is er veel op ingericht dat wat je verwacht van een finance afdeling, zelf moet doen. Deze experts willen op een presenteerblaadje krijgen wat er gedaan moet worden, welke tarieven en belastingen er van toepassing zijn, etc. Dat soort details zou juist bij hun bekend moeten zijn, mij interesseert dat namelijk geen worst. Ik werk niet in financequote:
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Oh wat heerlijk kneuterig ditquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet (helaas) wel eens vergaderingen bijzitten van VO organisaties.
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Ik ga hem bellen zegt ze stellig.
(Ik had allang gezien dat Gerrit naast haar zat en Gerrit zei zelf ook niks).
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
JA IK ZIT AL DIE TIJD NAAST JE! KEN JE ME NOG NIET NA DIE MAANDEN!
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.quote:
Ja, financiële middelen druppelen niet naar beneden, de problemen wel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Nee, dan in retail.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Bij ons zijn ze een nieuw kantoor aan het ontwerpen, het gaat overal over maar dat er ook gewerkt moet worden lijkt maar bijzaak.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:17 schreef kloon_bassie het volgende:
Kantoorirritatie die ik heb: de kantoortuin![]()
Ik zit nog in een hoekje maar men moet niet verwachten dat ik goed na kan denken in een ruimte waar 20 mensen zitten waarvan er continue 5 aan het praten zijn.
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.
Allemaal bedacht m verandering tegen te houden. Begonnen als hulpmiddel, zichzelf gepositioneerd als doel op zich en onvervangbaar.
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodigquote:Op vrijdag 22 april 2022 22:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.
Dan heb je eeuwenoude hiërarchie en arbeidspsychologie niet begrepen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Wat een gezellig gesprek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, dan in retail.
"Oh, een telefoontje, 'Met Id_do_her, goedemiddag, kan ik u helpen?"
"JA, WE HEBBEN WAXINELICHTJES NODIG, DOE HET NU!!!!!"
"Ik ga het meteen voor u regelen, meneer."
"VANDAAG NOG HE!!!"
Geen zin in.
Klinkt herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.quote:Daarnaast moet je eens nadenken over of dit wel zo belangrijk is. Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het noodzakelijk is.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Gezien de manier hoe jij je verhaal had omschreven zat jij er meer mee dan enig ander persoon.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.
[..]
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.
Maar goed, er wordt nu van een klein dingetje een heel verhaal gemaakt alsof ik dagenlang heb gehuild ofzo. Het was vanuit mij gewoon 1 minuut de gedachte "wat een belachelijke mail" en weer door. Maar het is sowieso een trend die ik vaker merk als Finance. We vragen bepaalde dingen van mensen buiten Finance die ze overbodig lijken te vinden terwijl het gewoon vereisten zijn van de accountants bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de opmerkingen van het salesteam als we een order van een wanbetalende klant blokkeren.
Door automatisering.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?Gaat die het werk zelf uitvoeren dan.
Zit je ict-bedrijf in Sliedrecht? Sorry, dan was ik dat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Klantcontacten die support-tickets aanmaken en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Wat is een “People lead” in normale-mensentaal? Een soort van HR-manager?quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:21 schreef babylon het volgende:
Ik ben people lead en kreeg gisteren een vijf jaren plan onder ogen waar vrijwel alles om wordt gezet. En je raad het al, geen woord over of we daar de juiste mensen voor hebben...
Echt super handig dat ze ons nu pas aanhaken...
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef knoopie het volgende:
Klacht: mensen die precies dezelfde functie uitvoeren maar elke drie jaar een nieuwe titel nodig hebben.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
De term "safe environment" begint met ook meer en meer tegen te staan. Teveel mensen gebruiken dat om mensen aan te pakken die een keer uit hun stekker gaan omdat het gewoon even nodig is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |