Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Werk je bij een crematorium?quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant![]()
Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Nou.... Neequote:Op vrijdag 22 april 2022 11:37 schreef Leonos het volgende:
Finance ervaring![]()
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Dan moet je gewoon vragen "weet je het zeker? Want die en die hebben dat ook gevraagd en toen moest het terug gedraaid worden" of iets in die trant. Niet "waarom wil je dit, want je gaat toch niet achter geld aan dat wij aan de klant moeten betalen ipv andersom", dat komt gewoon over alsof je op onze stoel gaat zitten en voor ons gaat nadenken. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou.... Nee
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.
Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!
Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Nou, volgens mij werkt die schoonmaakster nu bij onsquote:Op vrijdag 30 juli 2021 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Zeker, daarom was ik ook best verbaasd dat het niet goed werkte toen ik het ging testen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:16 schreef babylon het volgende:
[..]
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
Ik snap dat er vragen gesteld worden maar ik zou dat zelf op een hele andere manier gevraagd hebben. Maar goed, dat kan dus aan mij liggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.
Welkom in IT in de jaren '20. Als ik zie wat mijn ontwikkelaars allemaal moeten kunnen is dat absurd in vergelijking met 20+ jaar geleden. De tijd dat er een technisch ontwerp bij een stel programmeurs met koptelefoons op over de muur werd gegooid is definitief voorbij. Je gaat tegenwoordig op zoek naar wat de klantbehoefte is, en doet zelf ontwerp, design, bouw, deployment, beheer en doorontwikkeling. En bij sommige teams/bedrijven zit business en IT gewoon samen in één team. En dat heet dan een IT team.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
Vertel!quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |