abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2021 @ 11:17:38 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200632022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger. :+ Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 17 september 2021 @ 16:20:04 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201401219
Nerf guns op kantoor zijn ook een behoorlijke irritatie. Ga lekker naar de kinderspeeltuin met die troep.
pi_201401306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:20 schreef Hexagon het volgende:
Nerf guns op kantoor
_O-
pi_201401323
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant :')

Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201401361
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant :')

Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede :7
Werk je bij een crematorium?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204505587
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn :7

Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.

Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"

Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.

Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
pi_204505664
Finance ervaring :')
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
  vrijdag 22 april 2022 @ 11:46:41 #108
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204505718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn :7

Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.

Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"

Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.

Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204505974
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:37 schreef Leonos het volgende:
Finance ervaring :')
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
Nou.... Nee :')

quote:
16s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:26:23 #110
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204506001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee :X
pi_204506101
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee :X
Dan moet je gewoon vragen "weet je het zeker? Want die en die hebben dat ook gevraagd en toen moest het terug gedraaid worden" of iets in die trant. Niet "waarom wil je dit, want je gaat toch niet achter geld aan dat wij aan de klant moeten betalen ipv andersom", dat komt gewoon over alsof je op onze stoel gaat zitten en voor ons gaat nadenken. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, dat kan natuurlijk ook :P

Maar ik heb het wel vaker gehad. Paar jaar geleden werd bijvoorbeeld een bepaald financieel proces veranderd (cq geprofessionaliseerd) wat ook invloed had op de managers van alle afdelingen. Hele presentatie gehouden wat ze moesten gaan doen, uitgelegd waarom we dit gingen veranderen etc. Maar dan is er altijd eentje ertussen die zegt "ja, dit ga ik niet doen, kost mij veel meer tijd dan vroeger en ik heb dit nooit hoeven doen dus jullie zullen deze procedure wel niet ECHT nodig hebben".
pi_204506185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nou.... Nee :')
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.

Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
pi_204506228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn :7

Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.

Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"

Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.

Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!

Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
pi_204506233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.

Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.

Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
pi_204506284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef babylon het volgende:

[..]
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!

Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
pi_204506293
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.

Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
pi_204506295
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 13:19:19 #118
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204506320
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.

Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204506323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Nou, volgens mij werkt die schoonmaakster nu bij ons :')
Zulks een agressie komt daar vanaf, heel onprettig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204506450
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
Zeker, daarom was ik ook best verbaasd dat het niet goed werkte toen ik het ging testen.
Moet ook erbij zeggen dat de project owner vanuit Finance voor het overgrote deel van het project iemand was die wegging en achteraf niet de beste keuze bleek te zijn geweest als PO :') maar goed, dat is een andere irritatie die de leidinggevende had op moeten pakken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:16 schreef babylon het volgende:

[..]
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene. ;)
Ik snap dat er vragen gesteld worden maar ik zou dat zelf op een hele andere manier gevraagd hebben. Maar goed, dat kan dus aan mij liggen.

Maar goed, misschien heb ik het verkeerde voorbeeld gekozen. Dit voorvalletje met IT (wat uiteindelijk ook maar iets heel kleins was) was maar 1 voorbeeld. Heb hier ergens boven een ander voorbeeld gezet van een paar jaar geleden wat eigenlijk erger was.
pi_204506570
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
Welkom in IT in de jaren '20. Als ik zie wat mijn ontwikkelaars allemaal moeten kunnen is dat absurd in vergelijking met 20+ jaar geleden. De tijd dat er een technisch ontwerp bij een stel programmeurs met koptelefoons op over de muur werd gegooid is definitief voorbij. Je gaat tegenwoordig op zoek naar wat de klantbehoefte is, en doet zelf ontwerp, design, bouw, deployment, beheer en doorontwikkeling. En bij sommige teams/bedrijven zit business en IT gewoon samen in één team. En dat heet dan een IT team.
  vrijdag 22 april 2022 @ 20:15:22 #122
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_204510517
Volgens mij is de irritatie hier meer dat er over de schutting gegooid wordt ipv op een andere manier gecommuniceerd. Ligt natuurlijk ook wel aan de grootte van het bedrijf maar bij ons zou de ITer of ik even langs lopen of een afspraak maken om de behoeftes te bespreken. En dan kan een ITer alsnog zo’n vraag stellen waarom t nodig is maar dan komt het altijd anders over.
  vrijdag 22 april 2022 @ 20:17:13 #123
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_204510544
Kantoorirritatie die ik heb: de kantoortuin :{

Ik zit nog in een hoekje maar men moet niet verwachten dat ik goed na kan denken in een ruimte waar 20 mensen zitten waarvan er continue 5 aan het praten zijn.
  vrijdag 22 april 2022 @ 21:15:01 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204511298
Finance :')
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204511387
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance :')
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Vertel!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')