Bij ons is er veel op ingericht dat wat je verwacht van een finance afdeling, zelf moet doen. Deze experts willen op een presenteerblaadje krijgen wat er gedaan moet worden, welke tarieven en belastingen er van toepassing zijn, etc. Dat soort details zou juist bij hun bekend moeten zijn, mij interesseert dat namelijk geen worst. Ik werk niet in financequote:
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Oh wat heerlijk kneuterig ditquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet (helaas) wel eens vergaderingen bijzitten van VO organisaties.
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Ik ga hem bellen zegt ze stellig.
(Ik had allang gezien dat Gerrit naast haar zat en Gerrit zei zelf ook niks).
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
JA IK ZIT AL DIE TIJD NAAST JE! KEN JE ME NOG NIET NA DIE MAANDEN!
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.quote:
Ja, financiële middelen druppelen niet naar beneden, de problemen wel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Nee, dan in retail.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Bij ons zijn ze een nieuw kantoor aan het ontwerpen, het gaat overal over maar dat er ook gewerkt moet worden lijkt maar bijzaak.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:17 schreef kloon_bassie het volgende:
Kantoorirritatie die ik heb: de kantoortuin![]()
Ik zit nog in een hoekje maar men moet niet verwachten dat ik goed na kan denken in een ruimte waar 20 mensen zitten waarvan er continue 5 aan het praten zijn.
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.
Allemaal bedacht m verandering tegen te houden. Begonnen als hulpmiddel, zichzelf gepositioneerd als doel op zich en onvervangbaar.
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodigquote:Op vrijdag 22 april 2022 22:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.
Dan heb je eeuwenoude hiërarchie en arbeidspsychologie niet begrepen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Wat een gezellig gesprek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, dan in retail.
"Oh, een telefoontje, 'Met Id_do_her, goedemiddag, kan ik u helpen?"
"JA, WE HEBBEN WAXINELICHTJES NODIG, DOE HET NU!!!!!"
"Ik ga het meteen voor u regelen, meneer."
"VANDAAG NOG HE!!!"
Geen zin in.
Klinkt herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.quote:Daarnaast moet je eens nadenken over of dit wel zo belangrijk is. Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het noodzakelijk is.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Gezien de manier hoe jij je verhaal had omschreven zat jij er meer mee dan enig ander persoon.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.
[..]
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.
Maar goed, er wordt nu van een klein dingetje een heel verhaal gemaakt alsof ik dagenlang heb gehuild ofzo. Het was vanuit mij gewoon 1 minuut de gedachte "wat een belachelijke mail" en weer door. Maar het is sowieso een trend die ik vaker merk als Finance. We vragen bepaalde dingen van mensen buiten Finance die ze overbodig lijken te vinden terwijl het gewoon vereisten zijn van de accountants bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de opmerkingen van het salesteam als we een order van een wanbetalende klant blokkeren.
Door automatisering.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?Gaat die het werk zelf uitvoeren dan.
Zit je ict-bedrijf in Sliedrecht? Sorry, dan was ik dat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Klantcontacten die support-tickets aanmaken en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Wat is een “People lead” in normale-mensentaal? Een soort van HR-manager?quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:21 schreef babylon het volgende:
Ik ben people lead en kreeg gisteren een vijf jaren plan onder ogen waar vrijwel alles om wordt gezet. En je raad het al, geen woord over of we daar de juiste mensen voor hebben...
Echt super handig dat ze ons nu pas aanhaken...
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef knoopie het volgende:
Klacht: mensen die precies dezelfde functie uitvoeren maar elke drie jaar een nieuwe titel nodig hebben.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
De term "safe environment" begint met ook meer en meer tegen te staan. Teveel mensen gebruiken dat om mensen aan te pakken die een keer uit hun stekker gaan omdat het gewoon even nodig is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |