quote:TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.
Laten we ze hier opsommen![]()
- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Jaa die hebben wij ook genoeg idd. Allemaal spoed spoed spoed, maar als ze zelf er dan wat voor moeten doen (uitzoeken/testen/aangeven) dan hebben ze nergens tijd voor en kan het zo ineens een week blijven liggen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.
Geen Microsoft of Google 2FA gebruikenquote:Op donderdag 8 juli 2021 10:43 schreef Berkery het volgende:
Two factor authentication dat down is, zodat bijna al mijn thuiswerkende collega's duimen zitten te draaien. En ik die inlogde voor net de storing wel gewoon mijn werk kan doen (zolang ik niemand nodig heb).
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval nietquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:14 schreef LooneyTroons het volgende:
Geen Microsoft of Google 2FA gebruiken
Dat gebruiken ze zeker bij de overheid. Zonder dat kom ik niet op mijn werkplek.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval niet
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Of hij was telefonisch in gesprek.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.Kleine kans dat hij de skype berichten negeert, maar het is idd een mogelijkheid, hoor. Alsnog irritant, want soms is een Skype bericht sneller en efficienter dan mails of bellen.
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.quote:
Als je met je mobiel belt?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.("In Call")
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.quote:
Oh, bij mij zag je het niet als ik mobiel aan het bellen was. Voor het werk.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.
Nee hoor, valt allemaal reuze mee. Lijkt nu alleen maar vanwege de vele reacties die ik nu geef. Ik doe er zelf bar weinig mee, alleen even netjes de BRB aan als ik even afwezig ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
En je bent wel heel geil van die skypestatussen zeg.
Dit.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb lak aan die statussen hoor. Als iemand me nodig heeft dan moet 'ie me aanspreken en als ik even niet reageer om eender welke reden dan gaat het leven ook gewoon door. Andersom werkt dat net zo.
Kijk, als je uren niet gaat reageren.. oké, maar ga toch niet 20 keer per uur mezelf afvragen of die status wel goed staat. Daaaag.
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Ik gebruik al jaren geen Skype meer. Voornamelijk MS-teams en daarna Google Meets en Zoom.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:41 schreef LooneyTroons het volgende:
[..]
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kantoorirritatie 3: De printer die vast is gelopen. Moet ik hier nog over uitweiden?
Niet je mail uitprinten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Dan maar even mijn irritatie, moeten werken met een fossiel systeem dat niks digitaal KAN en printen dus een absolute noodzakelijkheid is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Niet uit de la pakkenquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
Ik print alleen als ik kladpapier nodig heb
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat kan er niet digitaal dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...
Correspondentie, het komt weleens voor dat het e-mail-adres niet bekend is door verschillende redenen ..quote:
Klinkt als een FOK!ker. Merkwaardig dat ie geen 30cm aan facturen kan samenstellen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 00:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een collega die de Facturatie doet en die komt 20 keer per dag in met een factuur. Als je dan zelf belt dan kijkt ie geïrriteerd en blijft naast je staan.
Heeft een domme vraag die die zelf ook kan invullen en komt 10 min later terug met nog een factuur.
Heb weleens gezegd dat ie ook alles kan verzamelen en een keer langskomen, ging ie bijna huilen
Lekker "escaleren". Of anders schijt aan hebben.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
"Van papier kan ik beter lezen".quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die ene printer waar iedereen last minute z'n toetsen gaat kopiëren, is als ik even snel iets moet printen ook altijd in storing. En dan kun je de conciërge weer nergens vinden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet (helaas) wel eens vergaderingen bijzitten van VO organisaties.
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Ik ga hem bellen zegt ze stellig.
(Ik had allang gezien dat Gerrit naast haar zat en Gerrit zei zelf ook niks).
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
JA IK ZIT AL DIE TIJD NAAST JE! KEN JE ME NOG NIET NA DIE MAANDEN!
Gerritquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
Gerrit Baasquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat mens wil vast heel snel naar huisquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat mens wil vast heel snel naar huis
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf
Meestal niet nee, want dan moeten ze een fatsoenlijk loon krijgen en dat is veel te duur.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Wij hebben er hier twee rondlopen. Incl vast contract en alles.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen, dus het wordt inderdaad steeds bizarderquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zoquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch nietquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:26 schreef H0D3NPYL het volgende:
schoonmaker die stofzuigt bij de werkplek terwijl ik daar nog zit
Weer? Do tell.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zo
Hier hebben we iemand die echt zo veel passie in het stofzuigen stopt dat hij al meerdere keren de netwerkkabels uit de muren heeft gesloopt met de stofzuiger. Maar het is wel schoon.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet![]()
verder: collega's die heet water pakken en vervolgens niet even koud water laten stromen zodat je je poten brandt als je erna komt.
Dat is toch verschrikkelijk...quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen,
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.
Als je normaal met elkaar omgaat wel, maar dat is niet overal zo, dus kan me voorstellen dat dat leidt tot zo'n situatie waarin ieder zich enkel bezig houdt met zijn eigen werk en dat dan een keer gebeurt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Welles:
https://www.aanbestedings(...)ij-de-rijksoverheid/
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:26 schreef Twiitch het volgende:
Ah nu ik toch in dit topic ben:
Bergen schaamhaar op de WC-bril. #hoedan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, hopelijk volgen die ook snel. De schoonmakers bij ons waren in ieder geval erg blij. Geeft ook zekerheid en vast salaris enzo.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:21 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.
Ik ben nog een paar keer naar kantoor geweest en de schoonmakers waren blij iemand te zien.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid na bovenstaande berichten over schoonmaken tijdens werkuren gelezen te hebben.
Nederlands kantoorpersoneel heeft het afgelopen jaar thuisgewerkt. Werden de kantoren toen wel schoongemaakt of kwamen die tiepmiepen en telefoonkwakers in een sterk vervuild kantoor?
Hoi, hier een baas. Echt niet boeiend wat iemand thuis aan het doen is. Als hij/zij zijn werk goed doet en afspraken nakomt dan mag iemand desnoods onder werktijd haar vriend een beurt geven. Who cares?quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Iedereen werkt full-time thuis bij ons. Ik zie van elke collega via Skype of ze status 'Online, Afwezig, In Meeting of Ben zo terug' hebben bij Skype, wat natuurlijk superhandig is als je ze probeert te bereiken.
Zeer irritant als je een collega probeert te bereiken die op 'Online' staat, maar alsnog een half uur nergens op reageert. Als ik even weg ben zet ik m'n status gelijk op 'Ben zo terug', idealiter doet iedereen dit netjes.
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:45 schreef Cockwhale het volgende:
Bij ons werken van die Oostblok uitziende schoonmaaksters. Niet geweldig knap, maar lijkt mij toch wel geil om die rond sluitingstijd nog even te ballen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |