quote:TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.
Laten we ze hier opsommen![]()
- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Jaa die hebben wij ook genoeg idd. Allemaal spoed spoed spoed, maar als ze zelf er dan wat voor moeten doen (uitzoeken/testen/aangeven) dan hebben ze nergens tijd voor en kan het zo ineens een week blijven liggen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.
Geen Microsoft of Google 2FA gebruikenquote:Op donderdag 8 juli 2021 10:43 schreef Berkery het volgende:
Two factor authentication dat down is, zodat bijna al mijn thuiswerkende collega's duimen zitten te draaien. En ik die inlogde voor net de storing wel gewoon mijn werk kan doen (zolang ik niemand nodig heb).
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval nietquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:14 schreef LooneyTroons het volgende:
Geen Microsoft of Google 2FA gebruiken
Dat gebruiken ze zeker bij de overheid. Zonder dat kom ik niet op mijn werkplek.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval niet
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Of hij was telefonisch in gesprek.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.Kleine kans dat hij de skype berichten negeert, maar het is idd een mogelijkheid, hoor. Alsnog irritant, want soms is een Skype bericht sneller en efficienter dan mails of bellen.
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.quote:
Als je met je mobiel belt?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.("In Call")
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.quote:
Oh, bij mij zag je het niet als ik mobiel aan het bellen was. Voor het werk.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.
Nee hoor, valt allemaal reuze mee. Lijkt nu alleen maar vanwege de vele reacties die ik nu geef. Ik doe er zelf bar weinig mee, alleen even netjes de BRB aan als ik even afwezig ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
En je bent wel heel geil van die skypestatussen zeg.
Dit.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb lak aan die statussen hoor. Als iemand me nodig heeft dan moet 'ie me aanspreken en als ik even niet reageer om eender welke reden dan gaat het leven ook gewoon door. Andersom werkt dat net zo.
Kijk, als je uren niet gaat reageren.. oké, maar ga toch niet 20 keer per uur mezelf afvragen of die status wel goed staat. Daaaag.
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Ik gebruik al jaren geen Skype meer. Voornamelijk MS-teams en daarna Google Meets en Zoom.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:41 schreef LooneyTroons het volgende:
[..]
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kantoorirritatie 3: De printer die vast is gelopen. Moet ik hier nog over uitweiden?
Niet je mail uitprinten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Dan maar even mijn irritatie, moeten werken met een fossiel systeem dat niks digitaal KAN en printen dus een absolute noodzakelijkheid is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fossielen die dingen met alle geweld op papier willen zijn ook wel een klacht waard.
Niet uit de la pakkenquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
Ik print alleen als ik kladpapier nodig heb
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat kan er niet digitaal dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als alles digitaal zou kunnen dan het liefst gisteren nog ...
Correspondentie, het komt weleens voor dat het e-mail-adres niet bekend is door verschillende redenen ..quote:
Klinkt als een FOK!ker. Merkwaardig dat ie geen 30cm aan facturen kan samenstellen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 00:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een collega die de Facturatie doet en die komt 20 keer per dag in met een factuur. Als je dan zelf belt dan kijkt ie geïrriteerd en blijft naast je staan.
Heeft een domme vraag die die zelf ook kan invullen en komt 10 min later terug met nog een factuur.
Heb weleens gezegd dat ie ook alles kan verzamelen en een keer langskomen, ging ie bijna huilen
Lekker "escaleren". Of anders schijt aan hebben.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
"Van papier kan ik beter lezen".quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die ene printer waar iedereen last minute z'n toetsen gaat kopiëren, is als ik even snel iets moet printen ook altijd in storing. En dan kun je de conciërge weer nergens vinden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef el-blanchito het volgende:
Ik werk in het VO en ook daar irritaties:
Er mag niet teveel geprint worden door individuen omdat dat de printer te lang bezet zou houden, grote printopdrachten moet je laten printen door de repro (conciërges).
Duurt vervolgens 3 weken (!!!) voor ik 30 boekjes van 10 pagina’s heb
quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet (helaas) wel eens vergaderingen bijzitten van VO organisaties.
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Ik ga hem bellen zegt ze stellig.
(Ik had allang gezien dat Gerrit naast haar zat en Gerrit zei zelf ook niks).
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
JA IK ZIT AL DIE TIJD NAAST JE! KEN JE ME NOG NIET NA DIE MAANDEN!
Gerritquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zijn hilarisch (en saai tegelijk). Ik heb daar eigenlijk niets te zoeken maar beheer technische projecten.
Laatst ook, allemaal van die vrouwen, van die typische en een paar mannen die alles moeten doen.
Een vrouw had zich opgeworpen als de vergaderingleidster. Ze stelde zich voor als hoofdlocatie verantwoordelijke en kende al sinds een half jaar alle mensen.
Maar ze was Gerrit kwijt, Gerrit doet alles dus die moest hoe dan ook bij de vergadering zijn.
Nu gaat ze Gerrit bellen. Getring naast haar, Gerrit neemt op. “Ja Gerrit we hadden jou allang verwacht hier op de vergadering”
Gerrit Baasquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat mens wil vast heel snel naar huisquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Schoonmaakster die perse de plee schoon moet maken als ik erop zit en dan als een bezetene aan de deur gaat lopen hengsten. Doe effe rustig of zo.
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat mens wil vast heel snel naar huis
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf
Meestal niet nee, want dan moeten ze een fatsoenlijk loon krijgen en dat is veel te duur.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Wij hebben er hier twee rondlopen. Incl vast contract en alles.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog kantoorgebouwen met inhouse schoonmakers? Letterlijk overal waar ik kom lopen ze in ieder geval met het logo van een extern bedrijf rond.
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen, dus het wordt inderdaad steeds bizarderquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het personeel is van een schoonmaakbedrijf dan krijgen ze ook bizarre tijdsrestricties opgelegd doorgaans in de zin dat ze 12,36 seconden per toilet ingepland krijgen voor het schoonmaken of iets dergelijks.
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zoquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon van het slot halen als ze aan de deur rommelt, kijken wat ze dan doet.
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch nietquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:26 schreef H0D3NPYL het volgende:
schoonmaker die stofzuigt bij de werkplek terwijl ik daar nog zit
Weer? Do tell.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan wordt ik vast weer aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten of zo
Hier hebben we iemand die echt zo veel passie in het stofzuigen stopt dat hij al meerdere keren de netwerkkabels uit de muren heeft gesloopt met de stofzuiger. Maar het is wel schoon.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet![]()
verder: collega's die heet water pakken en vervolgens niet even koud water laten stromen zodat je je poten brandt als je erna komt.
Dat is toch verschrikkelijk...quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een keer iemand achter de schoonmaakster aan zien lopen met een stopwatch in de handen,
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij de overheid zijn ze vast in dienst gekomen.
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Karina het volgende:
Dat heb ik ook geregeld meegemaakt, dat kan toch niet
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als de afspraak is dat schoonmakers alles onder reguliere werktijden moeten schoonmaken zullen ze wel moeten.
Als je normaal met elkaar omgaat wel, maar dat is niet overal zo, dus kan me voorstellen dat dat leidt tot zo'n situatie waarin ieder zich enkel bezig houdt met zijn eigen werk en dat dan een keer gebeurt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar soms zat er iemand te bellen, dan ga je toch niet stofzuigen? Kondig het op zijn minst even aan, dan ga ik wel koffie pakken of zo. bureau afvegen deden ze trouwens ook gewoon als je er zat, dat deed ik dan maar zelf.
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Welles:
https://www.aanbestedings(...)ij-de-rijksoverheid/
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:26 schreef Twiitch het volgende:
Ah nu ik toch in dit topic ben:
Bergen schaamhaar op de WC-bril. #hoedan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, hopelijk volgen die ook snel. De schoonmakers bij ons waren in ieder geval erg blij. Geeft ook zekerheid en vast salaris enzo.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:21 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij overheidsorganisaties buiten de rijksoverheid om is het in ieder geval niet standaard.
Ik ben nog een paar keer naar kantoor geweest en de schoonmakers waren blij iemand te zien.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid na bovenstaande berichten over schoonmaken tijdens werkuren gelezen te hebben.
Nederlands kantoorpersoneel heeft het afgelopen jaar thuisgewerkt. Werden de kantoren toen wel schoongemaakt of kwamen die tiepmiepen en telefoonkwakers in een sterk vervuild kantoor?
Hoi, hier een baas. Echt niet boeiend wat iemand thuis aan het doen is. Als hij/zij zijn werk goed doet en afspraken nakomt dan mag iemand desnoods onder werktijd haar vriend een beurt geven. Who cares?quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Iedereen werkt full-time thuis bij ons. Ik zie van elke collega via Skype of ze status 'Online, Afwezig, In Meeting of Ben zo terug' hebben bij Skype, wat natuurlijk superhandig is als je ze probeert te bereiken.
Zeer irritant als je een collega probeert te bereiken die op 'Online' staat, maar alsnog een half uur nergens op reageert. Als ik even weg ben zet ik m'n status gelijk op 'Ben zo terug', idealiter doet iedereen dit netjes.
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:45 schreef Cockwhale het volgende:
Bij ons werken van die Oostblok uitziende schoonmaaksters. Niet geweldig knap, maar lijkt mij toch wel geil om die rond sluitingstijd nog even te ballen.
Je wordt aangeklaagd en verliest je baanquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.
Zeker maar de contracten schijnen tegenwoordig zo strak te zijn dat ze letterlijk op de seconde gaan kijken. Zoveel voor een wc, zoveel voor een bureau etc.quote:
Ongezond. En de managers achterover leunen en trots zijn dat ze zo efficient werken...quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zeker maar de contracten schijnen tegenwoordig zo strak te zijn dat ze letterlijk op de seconde gaan kijken. Zoveel voor een wc, zoveel voor een bureau etc.
Bij ons kwamen ze gewoon strak elke dag langs op hetzelfde tijdstip, ongeacht of er iemand zat of niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid na bovenstaande berichten over schoonmaken tijdens werkuren gelezen te hebben.
Nederlands kantoorpersoneel heeft het afgelopen jaar thuisgewerkt. Werden de kantoren toen wel schoongemaakt of kwamen die tiepmiepen en telefoonkwakers in een sterk vervuild kantoor?
Het is niet voor niets dat er vaak buitenlandse dames rondlopen in dat soort baantjes, die weten niet beter en durven toch geen grote bek op te zetten tegen de baasquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ongezond. En de managers achterover leunen en trots zijn dat ze zo efficient werken...
Ik betaal niet voor seks, vriend.quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zonder gekheid, leg 50 euro neer en kijk wat er gebeurd.
Nu ben ik toch wel benieuwd. Vinden ze daar ook schaamharen? Of was er iemand aan het wippen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:
"hallo, daar ben ik weer met een mail over het damestoilet". De rest zal ik iedereen besparen
Er zijn voldoende organisaties die de laatste 1,5 jaar gewoon open zijn geweest, ongeacht Corona of niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier is gewoon schoongemaakt. Alleen bureaus buiten gebruik worden overgeslagen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Natuurlijk gaan ze niet naast je oor stofzuigen.
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Ze zijn er niet op alles op te ruimen en schoon te maken natuurlijk. Je hebt ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid om je werkplek schoon te houden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.
PUNT. Ja dus..? daar hebben we jou toch voor ingehuurd?
Het ging over een stoffig bureau. De schoonmaakster zei dat er stof op het bureau lag en het ging niet eens over koffie / thee vlekken of etensresten.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze zijn er niet op alles op te ruimen en schoon te maken natuurlijk. Je hebt ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid om je werkplek schoon te houden.
Hier worden werkplekken dan ook alleen schoongemaakt als die basis om is. Dus geen rondslingerende koffiekopjes, papierwerk en andere rotzooi.
Als iemand aan het wippen was was het nog wel geestig, maar helaas. Er lagen erg vaak overal schaamharen, gebruikt wc papier en gebruikte tamponsquote:Op donderdag 29 juli 2021 02:07 schreef kami124 het volgende:
[..]
Nu ben ik toch wel benieuwd. Vinden ze daar ook schaamharen? Of was er iemand aan het wippen?
Bij ons hebben we veel buitenlanders rondlopen en daar wordt de WC ook wel eens bruin achtergelaten met schoenafdrukken op de wc-bril. Schijnbaar zijn die mensen daar alleen gewend om staand in een gat te schijten.
Hangt van het afgesloten contract af. In bepaalde gevallen mag de schoonmaker het bureau niet schoonmaken (kan verzekeringsdingetje zijn).quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een paar werkgevers geleden, meldde de schoonmaakster aan een collega van mij dat haar bureau vies was.
PUNT. Ja dus..? daar hebben we jou toch voor ingehuurd?
In dit geval mogen ze gewoon de bureaus afnemen, ik zou ook niet weten waarom de schoonmaakster zich anders druk zou maken om een stoffig bureau.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hangt van het afgesloten contract af. In bepaalde gevallen mag de schoonmaker het bureau niet schoonmaken (kan verzekeringsdingetje zijn).
Dat is inderdaad best goor.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als iemand aan het wippen was was het nog wel geestig, maar helaas. Er lagen erg vaak overal schaamharen, gebruikt wc papier en gebruikte tampons![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De illusie dat vrouwen zo schoon waren was door wonen in een studentenhuis als ietwat ontkracht, maar dit was weer een nieuw dieptepunt![]()
![]()
Werd er ook een foto bijgevoegd?quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de overheid werkte kregen we eens in de zoveel tijd een mail van één van de drie teamleiders op onze verdieping met de legendarische woorden:
"hallo, daar ben ik weer met een mail over het damestoilet". De rest zal ik iedereen besparen
Gatverquote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Werd er ook een foto bijgevoegd?
Zoals mijn afdelingshoofd deed, toen hij een rondmail stuurde over het mannentoilet, waar iemand (blijkbaar weer) náást het urinoir had gepist. Nog een #hoedan?!
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Hier dus wel. Toen ik nog op het kantoor werkte was het een ongeschreven regel dat je 'even koffie ging halen' of gewoon aan de kant ging als de schoonmaaksters langskwamen met de stofzuiger.Anders stootte ze nog net niet je voeten aan de kant met de stofzuiger.
Werk je bij een crematorium?quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een non in een elektrische rolstoel die je deurpost eruit rijdt, dát is pas irritant![]()
Met de verkoolde nog nasmeulende cake die ik in de vuilnisbak aantrof en maar even heb geblust als goede tweede
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Nou.... Neequote:Op vrijdag 22 april 2022 11:37 schreef Leonos het volgende:
Finance ervaring![]()
Beetje factuurtjes versturen en verwerken.
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Uh ze stellen de vragen om dat te begrijpen, zodat ze het beter kunnen inrichten lijkt mij...
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Dan moet je gewoon vragen "weet je het zeker? Want die en die hebben dat ook gevraagd en toen moest het terug gedraaid worden" of iets in die trant. Niet "waarom wil je dit, want je gaat toch niet achter geld aan dat wij aan de klant moeten betalen ipv andersom", dat komt gewoon over alsof je op onze stoel gaat zitten en voor ons gaat nadenken. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring stellen de mensen de vragen ook om nog eens zeker te zijn of je het wel echt wil. Want hoe vaak gebruikers denken te weten wat ze willen, maar dit uiteindelijk toch niet zo is....
de "ownee, dat was toch niet zo handig, draai maar weer terug" idee
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou.... Nee
[..]
Er valt toch weinig te snappen en in te richten aan iets wel of niet afdrukken op een bepaald document?
In mijn ervaring is de reden om zoiets te vragen sowieso vrijwel altijd "ik heb geen zin om iets te veranderen, ik vind het goed zo, jullie moeten er maar mee leven" terwijl dat volgens mij de omgekeerde wereld is.
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit was een hilarisch topic, dus nu corona voorbij is en we weer terug naar kantoor mogen (ik wel iig), ben ik benieuwd of er nog wat irritaties zijn
Een irritatie van mij van de laatste tijd (die overigens niks te maken heeft met het feit dat ik weer terug op kantoor ben) zijn collega's die meningen hebben over iets wat totaal hun werk niet is.
Concreet voorbeeld: ik werk op de financiële afdeling en onlangs zijn we voor onze debiteurenadministratie overgestapt van een of ander fossiel systeem dat niet eens digitaal facturen kon versturen naar een nieuw, fancy systeem. Helemaal prima, maar af en toe loop je nog tegen kinderziektes aan natuurlijk. Zo kwamen we er laatst achter dat als je een betalingsherinnering verstuurt, eventuele creditnota's hier niet op staan. Dat is natuurlijk raar, want een klant mag dat prima verrekenen met zijn vervallen saldo natuurlijk.
Dus wij sturen een mailtje naar het IT-team dat het programma beheert voor ons, in de trant van "goh, we zien dat creditnota's niet op de herinnering staan, is er een optie dat dit alsnog toegevoegd wordt?". Het antwoord dat we vervolgens krijgen is "waarom wil je dat creditnota's op een betalingsherinnering staan? Je wilt met zo'n herinnering toch geld ophalen?"
Flikker gewoon op, ik ben de financial en vanuit dat perspectief met mijn jarenlange werkervaring op Finance-afdelingen vind ik dat creditnota's er op moeten. Heb ook nog nooit gezien dat dat niet zo is.
Jij hebt geen contact met de klanten en geen Finance-ervaring dus waarom heb je er een mening over? Jij bent de IT'er, bouw gewoon in dat creditnota's er wel op staan.
Nou is dit 1 voorbeeld, maar er zijn legio voorbeelden te noemen waarbij allerlei afdelingen menen een mening te moeten hebben over de financiële processen. Nee, wij zijn de financials, doe gewoon wat we vragen. Dat vragen we niet voor de lol.
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou alleen al geïrriteerd zijn door de vraag eerlijk gezegd.
Nergens om jullie als financiële afdeling zijn toch betrokken bij de implementatie van dat debiteurenpakket? Hoe kan het dat zo'n cruciaal onderdeel daarvan niet goed is ingericht? Dat is geen kinderziekte, dat is gewoon falen en het nu over de schutting flikkeren.
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh nee, een modern IT-team dat met je meedenkt ipv een stel handjes waar je werk neer dondert. Teh horrorz!
Wen er maar aan, jij hebt dat IT-team een heel stuk meer nodig dan hun jou. Een beetje meer respect voor degene die het mogelijk maken dat je überhaupt facturen kan versturen zou je sieren.
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg respect voor ze, maar ze moeten niet net doen alsof ze verstand hebben van mijn werk, ik doe ook niet alsof ik verstand heb van hun werk.
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik het zelf zou kunnen aanpassen had ik dat wel gedaan. Blijft dus weinig anders over dan het over de schutting te flikkeren.
Voor het versturen van de herinneringen zit het project overigens nog in de testfase, dus dat kan prima nog een kinderziekte genoemd worden. Overigens hebben de dingen die al wel live zijn gegaan in de beginfase ook genoeg hick-ups gehad die in de testfase helemaal nergens omhoog zijn gekomen.
Nou, volgens mij werkt die schoonmaakster nu bij onsquote:Op vrijdag 30 juli 2021 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wij hadden er ooit eentje waar iedereen vanzelf wel voor op de loop ging als ze binnenkwam. Die was zo agressief tijdens het stofzuigen dat ze letterlijk de stekkers uit het stopcontact ragde en het meubilair aan de kant smeet. Geen idee wat voor issues ze had, maar er zat ergens iets niet goed volgens mij.
Zeker, daarom was ik ook best verbaasd dat het niet goed werkte toen ik het ging testen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan er best inkomen dat data overzetten van applicatie A naar B onvoorziene problemen met zich meebrengt. Maar een herinnering/aanmaning en in gebrekenstelling template in een debiteurenapplicatie is vrij standaard. Dat had prima gewoon goed ingericht kunnen worden door jullie en de consultants die de transitie begeleiden nietwaar?
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:16 schreef babylon het volgende:
[..]
Een goede IT-er heeft dan ook gewoon verstand van jouw werk. Daarmee worden ze beter in hun werk. Niet zoveel als jou, maar voldoende om inhoudelijke vragen te stellen.
Ik snap dat er vragen gesteld worden maar ik zou dat zelf op een hele andere manier gevraagd hebben. Maar goed, dat kan dus aan mij liggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat software binnen dit kader een bedrijfsproces ondersteunt, om dat goed te kunnen inrichten dan wel ontwikkelen moet dit proces helder in kaart gebracht zijn; vanuit dit perspectief is de vraag dan ook volledig te verantwoorden en geenszins een poging jullie werk te doen, er is al werk zat binnen de IT nota bene.
Welkom in IT in de jaren '20. Als ik zie wat mijn ontwikkelaars allemaal moeten kunnen is dat absurd in vergelijking met 20+ jaar geleden. De tijd dat er een technisch ontwerp bij een stel programmeurs met koptelefoons op over de muur werd gegooid is definitief voorbij. Je gaat tegenwoordig op zoek naar wat de klantbehoefte is, en doet zelf ontwerp, design, bouw, deployment, beheer en doorontwikkeling. En bij sommige teams/bedrijven zit business en IT gewoon samen in één team. En dat heet dan een IT team.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Moet zeggen dat de financiële kennis van de IT'ers een stuk hoger is dan gemiddeld ja.
Vertel!quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Bij ons is er veel op ingericht dat wat je verwacht van een finance afdeling, zelf moet doen. Deze experts willen op een presenteerblaadje krijgen wat er gedaan moet worden, welke tarieven en belastingen er van toepassing zijn, etc. Dat soort details zou juist bij hun bekend moeten zijn, mij interesseert dat namelijk geen worst. Ik werk niet in financequote:
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:15 schreef daNpy het volgende:
Finance
Als er 1 afdeling is waar je een boek vol klachten van kan schrijven is het wel finance.
Oh wat heerlijk kneuterig ditquote:Op woensdag 28 juli 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat, en in de lagere regionen de kwaliteitsdienst.
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.quote:
Ja, financiële middelen druppelen niet naar beneden, de problemen wel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Nee, dan in retail.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En weer in de hogere, de kwaliteitsmanager.
Bij ons zijn ze een nieuw kantoor aan het ontwerpen, het gaat overal over maar dat er ook gewerkt moet worden lijkt maar bijzaak.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:17 schreef kloon_bassie het volgende:
Kantoorirritatie die ik heb: de kantoortuin![]()
Ik zit nog in een hoekje maar men moet niet verwachten dat ik goed na kan denken in een ruimte waar 20 mensen zitten waarvan er continue 5 aan het praten zijn.
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere nou. Het lijkt wel of ze kwaliteit (qa, qesh etc) bevolken met de meest uitgekauwde autistische boekhouders. En die bevolken soms ook finance, in een enkel geval ook planningsafdelingen, hrm en als je pech hebt legal.
Allemaal bedacht m verandering tegen te houden. Begonnen als hulpmiddel, zichzelf gepositioneerd als doel op zich en onvervangbaar.
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodigquote:Op vrijdag 22 april 2022 22:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
'Een goede manager maakt zichzelf overbodig'.
Dan heb je eeuwenoude hiërarchie en arbeidspsychologie niet begrepen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Wat een gezellig gesprek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, dan in retail.
"Oh, een telefoontje, 'Met Id_do_her, goedemiddag, kan ik u helpen?"
"JA, WE HEBBEN WAXINELICHTJES NODIG, DOE HET NU!!!!!"
"Ik ga het meteen voor u regelen, meneer."
"VANDAAG NOG HE!!!"
Geen zin in.
Klinkt herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beetje brallerige types in mijn ervaring. Dragen een pak dat niet goed om hun pens past en praten altijd net iets te hard, zeker aan de telefoon.
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Leuk dat je het afgeeft op de IT'er met je "flikker gewoon op" opmerking maar als jij vanuit financieel perspectief pas, nadat zo'n softwarepakket allang in gebruik is genomen, er nog mee aan komt huppelen dat jij die creditnota's erin wilt hebben dan moet je niet raar van opkijken dat men vragen gaat stellen.
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.quote:Daarnaast moet je eens nadenken over of dit wel zo belangrijk is. Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het noodzakelijk is.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, een goede manager maakt zijn onderdanen overbodig
Gezien de manier hoe jij je verhaal had omschreven zat jij er meer mee dan enig ander persoon.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik was in eerste instantie niet verantwoordelijk voor het project en het verzenden van herinneringen is nu nog in de testfase. Misschien had ik het iets netter moeten omschrijven in mijn post, dat wel. Maar in de praktijk reageer ik ook absoluut niet zo.
[..]
Dit is precies mijn irritatie, ik heb daar al over nagedacht want dat is mijn werk. En vanuit dat perspectief is het noodzakelijk ja. Als er dan door een team dat er niet mee werkt wordt gevraagd "waarom zou je dit willen, want het slaat volgens ons nergens op?" vind ik dat gewoon vervelend. Als ze de vraag inrichten als "weet je het zeker, want onze ervaring is dat het niet nodig is, want blablabla" is het alweer een heel ander verhaal. Dan kan ik gewoon uitleggen wat mijn visie is.
Maar goed, er wordt nu van een klein dingetje een heel verhaal gemaakt alsof ik dagenlang heb gehuild ofzo. Het was vanuit mij gewoon 1 minuut de gedachte "wat een belachelijke mail" en weer door. Maar het is sowieso een trend die ik vaker merk als Finance. We vragen bepaalde dingen van mensen buiten Finance die ze overbodig lijken te vinden terwijl het gewoon vereisten zijn van de accountants bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de opmerkingen van het salesteam als we een order van een wanbetalende klant blokkeren.
Door automatisering.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?Gaat die het werk zelf uitvoeren dan.
Zit je ict-bedrijf in Sliedrecht? Sorry, dan was ik dat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Weer een nieuwe
Klantcontacten die support-tickets aanmaken en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Wat is een “People lead” in normale-mensentaal? Een soort van HR-manager?quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:21 schreef babylon het volgende:
Ik ben people lead en kreeg gisteren een vijf jaren plan onder ogen waar vrijwel alles om wordt gezet. En je raad het al, geen woord over of we daar de juiste mensen voor hebben...
Echt super handig dat ze ons nu pas aanhaken...
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef knoopie het volgende:
Klacht: mensen die precies dezelfde functie uitvoeren maar elke drie jaar een nieuwe titel nodig hebben.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
De term "safe environment" begint met ook meer en meer tegen te staan. Teveel mensen gebruiken dat om mensen aan te pakken die een keer uit hun stekker gaan omdat het gewoon even nodig is..
En de titels die niet eens op een A4tje passen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:17 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Nog een klacht: De verengelsing van job roles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |