Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vriesquote:De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.htmlquote:Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
Dat zo'n nobuddie als Peter directeur is van zo'n bedrijfquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:36 schreef superniger het volgende:
Albert Verlinde en Peter van der Vorst zijn wel de OG's van RTL Boulevard.
Ja, met jou heel Nederland.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:37 schreef Allyo het volgende:
Ik heb de identiteit van de Pool voorbij zien komen, met foto.
Kamil? Typisch Poolse naam ook…quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:37 schreef Allyo het volgende:
Ik heb de identiteit van de Pool voorbij zien komen, met foto.
Dat je het niet begrijpt is wel duidelijk. Ik heb het niet over delen op social media of whatsapp, maar over filmen/fotograferen. Jij juicht met jouw 'fatsoen' toe dat die mensen daar ter plekke op hun bek worden geslagen. Zonder dat je weet wie het zijn of hun motieven kent. Met jouw instelling is het dus gewoon mogelijk dat je een filmend/fotograferend familielid van een slachtoffer er pal naast op zijn bek staat te slaan omdat je zo fatsoenlijk bent. Hou toch op man.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:16 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Ik begrijp oprecht niet waarom filmers met sensatiezucht verdedigd worden hier onder het mom van info vergaren voor de politie. Dan heb je wel een gigantische plaat voor je kop. Dat diegene het deelt op whatsapp/social media maakt het dus sensatiezucht.
Aandachtshoeren blijven aandachtshoeren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:40 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]
Claudia de Breij is er ook weer bij
niet alleen Boulevard..quote:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:40 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]
Claudia de Breij is er ook weer bij
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten tochquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:42 schreef Bolasie het volgende:
Na jaren roddelen en alles en iedereen kapot maken mogen we niet vergeten dat Boulevard 'een hecht team' is.
Fijn.
Op youtube zijn de filmpjes weg, maar bij ddg staan ze nog steeds bovenaan in de zoekresultaten. Ik zal maar geen screenshot plaatsen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ook niet waar braddie zijn filmpje stond bovenaan.
Je moest echt actief zoeken om dit te vinden, vervolgens ook nog de link openen. Het is geen advertentie op fok waar het plotseling fullscreen een filmpje begint af te spelen
Iedereen die dit heeft gezien heeft er zelf voor gekozen
ja inderdaad. Ze waren aan het struggelen in alle programma'squote:
Wat is ddg?quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op youtube zijn de filmpjes weg, maar bij ddg staan ze nog steeds bovenaan in de zoekresultaten. Ik zal maar geen screenshot plaatsen.
ben hier geen mod maar doe inderdaad maar niet. Voegt verder niets toe.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Op youtube zijn de filmpjes weg, maar bij ddg staan ze nog steeds bovenaan in de zoekresultaten. Ik zal maar geen screenshot plaatsen.
Inderdaad, dat zie je in de zoekresultaten al.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:49 schreef Ole het volgende:
[..]
ben hier geen mod maar doe inderdaad maar niet. Voegt verder niets toe.
het is denk ik duidelijk dat hij heel zwaargewond is
Ach natuurlijk, hoe dom van mij, dank je.quote:
Nou nee, Peter is toch veel bekender ?quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Ergens is het toch wel raar. Dat hier zoveel meer aandacht voor is dan bij de moord op Derk Wiersum.
Derk was geen mister bigstar op tv.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Ergens is het toch wel raar. Dat hier zoveel meer aandacht voor is dan bij de moord op Derk Wiersum.
De een is een BN-er en de andere niet. Goh.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Media.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Nouquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Vermoedelijk hebben zij (als directe collega's) inside informatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:50 schreef Revanches het volgende:
Ze praten steeds in de verleden tijd bij Boulevard.
Dat vermoed ik ook ja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vermoedelijk hebben zij (als directe collega's) inside informatie.
Ja man, als dierbare ga je het slachtoffer filmen op dat moment.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat je het niet begrijpt is wel duidelijk. Ik heb het niet over delen op social media of whatsapp, maar over filmen/fotograferen. Jij juicht met jouw 'fatsoen' toe dat die mensen daar ter plekke op hun bek worden geslagen. Zonder dat je weet wie het zijn of hun motieven kent. Met jouw instelling is het dus gewoon mogelijk dat je een filmend/fotograferend familielid van een slachtoffer er pal naast op zijn bek staat te slaan omdat je zo fatsoenlijk bent. Hou toch op man.
Daar heb je gelijk in, maar Peter R. De Vries is een BN'er...Derk Wiersum niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Emoties zijn een bitch. Gelukkig is er voldoende wetgeving om dit soort fatsoenswappies aan te pakken. Belediging is nu eenmaal verboden en terecht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat je het niet begrijpt is wel duidelijk. Ik heb het niet over delen op social media of whatsapp, maar over filmen/fotograferen. Jij juicht met jouw 'fatsoen' toe dat die mensen daar ter plekke op hun bek worden geslagen. Zonder dat je weet wie het zijn of hun motieven kent. Met jouw instelling is het dus gewoon mogelijk dat je een filmend/fotograferend familielid van een slachtoffer er pal naast op zijn bek staat te slaan omdat je zo fatsoenlijk bent. Hou toch op man.
Nou daar was wel veel aandacht voor in mijn herinnering! Gaat nu over collega.. Zo werkt de media, eens of niet mee eens..quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
Ah, gelezen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:54 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/Balaz(...)adorder%3Dsteps%3D20
Zo, zet de exit maar in werking, EU.
Er wordt niets naar buiten gebracht over zijn toestand en we hopen natuurlijk het beste voor hem.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:50 schreef Revanches het volgende:
Ze praten steeds in de verleden tijd bij Boulevard.
Meer een vriendelijke glimlach als een soort teken van medeleven/hoop volgens mij hoor, niet echt een vrolijke lachquote:
En het is nummer drie in de rij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:54 schreef Ole het volgende:
[..]
Nou daar was wel veel aandacht voor in mijn herinnering! Gaat nu over collega.. Zo werkt de media, eens of niet mee eens..
Iedereen kent Peter R. Ook as je niet bekend bent met het Marengo proces. Dat maakt het een niet erger dan het ander maar op zich wel logisch dat het meer aandacht krijgt in de media.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:54 schreef kurk_droog het volgende:
Humbert had er ook moeite mee, denk niet dat ze het zo kunnen verbergen als die overleden is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Immoreel gedrag verheerlijken is het.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Emoties zijn een bitch. Gelukkig is er voldoende wetgeving om dit soort fatsoenswappies aan te pakken. Belediging is nu eenmaal verboden en terecht.
quote:politie heeft de afgelopen jaren meerdere keren een moreel appel gedaan op burgers om niet te filmen bij incidenten. ,,Filmen is toegestaan op de openbare weg. Maar als er slachtoffers bij betrokken zijn, dan spelen er andere aspecten als fatsoen en privacy’’, zei politiewoordvoerder Simen Klok eerder tegen deze krant.
Vind je? Ik vond haar er eigenlijk wel goed uitzienquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:58 schreef cobain1994 het volgende:
Die Halsema takelt ook snel af... Was vroeger nog wel te doen..
Nee. Nooit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:58 schreef cobain1994 het volgende:
Buiten dat heeft het uiterlijk niks te doen met haar handelen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:00 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Vind je? Ik vond haar er eigenlijk wel goed uitzien
Ik zou het niet op Peter R kunnen, of op die politiechef met die wenkbrauwen. Is er nog iemand van wie de neukbaarheid besproken moet worden toevallig?quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:58 schreef cobain1994 het volgende:
Alberto Stegeman?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou het niet op Peter R kunnen, of op die politiechef met die wenkbrauwen. Is er nog iemand van wie de neukbaarheid besproken moet worden toevallig?
Nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:51 schreef Mansjester het volgende:
quote:
We hebben de vrijheid om een eigen moraal te hebben, maar niet de vrijheid om te beledigen omdat een ander moraal niet te jouwe is. Je zin moet dus eindigen met 'vind ik het' in plaats van 'is het'. Weet wat je zegt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Immoreel gedrag verheerlijken is het.
[..]
Nee gewoon een vermomming als junkiequote:Op woensdag 7 juli 2021 19:05 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Heeft die ook wel beveiliging gehad? Of heeft?
Ah, de makkelijke verwensingen. Van iemand die het normaal vindt om filmende/fotograferende mensen die hij niet kent op hun bek te slaan omdat hij 'fatsoenlijk' is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja man, als dierbare ga je het slachtoffer filmen op dat moment.
Dan snap je er weinig van als je dit goed probeert te praten.
Dan ben je of aan het trollen, mist het punt finaal of wereldvreemd als je denkt dat iedereen die aan het filmen is met goede intenties bezig is.
Zo kan je elk aso gedrag wel rechtpraten natuurlijk.
Peter vDV ziet eruit als dat GTA V karakterquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:07 schreef jameshond7 het volgende:
Albert Verline en Peter vd Vorst komen nog net niet klaar van deze boulevard aflevering
Ik denk niet dat ze om beelden van het slachtoffer hebben gevraagd. Maar beelden waar verdachten of vluchtauto's op staan zijn wel nuttig voor een onderzoek.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We hebben de vrijheid om een eigen moraal te hebben, maar niet de vrijheid om te beledigen omdat een ander moraal niet te jouwe is. Je zin moet dus eindigen met 'vind ik het' in plaats van 'is het'. Weet wat je zegt.
De politie is bijzonder hypocriet door aan de andere kant wel om beelden te vragen, want ondertussen schieten ze door hun eigen voet als gevolg van hun zelf opgelegde moraal.
dat er extra bewaking is voor de crew van Boulevard. Staat ook gewoon op AT5 en Paroolquote:
Op het moment dat je filmt weet je nooit wat je vastlegt. Soms zie je veel later pas dat er toch iets verdachts op te zien is. Om die reden is er een verbod op preventief censuur. Zoek de wetten maar eens bij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk niet dat ze om beelden van het slachtoffer hebben gevraagd. Maar beelden waar verdachten of vluchtauto's op staan zijn wel nuttig voor een onderzoek.
'Grapperhaus en Halsema brengen bezoek aan redactie RTL Boulevard'quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:10 schreef Ole het volgende:
Van jullie verslaggever ter plaatse..
er is extreem veel politie, bewaking, helicopters hier.. en terecht.
Heftig!
Halsema had gezegd dat ze ervoor ging zorgen dat ze vanavond veilig de uitzending konden maken (iets in de trant). Gaven ze aan het begin aan in de uitzending.quote:
Dat lijkt me rijkelijk overdreven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Halsema had gezegd dat ze ervoor ging zorgen dat ze vanavond veilig de uitzending konden maken (iets in de trant). Gaven ze aan het begin aan in de uitzending.
Lekker ook allemaal retweeten en aandacht geven toch? Dan gaat het vanzelf over. Oh wacht...quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:06 schreef Qarrad het volgende:
Ik vond het al lang duren voordat er een complot bij gehaald werd.![]()
[ twitter ]
Luuk Ikink schijnt alsnog in een luier te presenterenquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Halsema had gezegd dat ze ervoor ging zorgen dat ze vanavond veilig de uitzending konden maken (iets in de trant). Gaven ze aan het begin aan in de uitzending.
Geduwt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:06 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben die Pool toch al of zijn ze bang voor een copycat? En voor wie?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nederland heeft het ontkennen tot kunst verheven. Kop in het zand, want dit is een gaaf land!quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
https://www.hpdetijd.nl/c(...)r-maffiabestrijding/
Het probleem is natuurlijk de organisatie erachter. Die schutters zelf zijn waarschijnlijk inwisselbaarquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:17 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ze hebben die Pool toch al of zijn ze bang voor een copycat? En voor wie?
demn.. dit is echt niet grappig!quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:06 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Zelfde geldt voor Nederland als belasting-paradijs. Dat wil on VVD bolwerk ook niets van weten, want "Nederland is geen belasting-paradijs"quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:06 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ja, want dat heeft in Italië echt heel goed geholpen hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Is het niet inderdaad. Ik heb mensen in mijn nabije omgeving die dit soort dingen dus 24/7 lezen, geloven en roepen. Vandaar mijn verbazing dat ik het nu voor het eerst voorbij zie komen omdat die lontjes echt ontzettend snel gaan met die theorieën. Van een voorval met een aardappel wordt nog een 5G-antenne gemaakt binnen drie zinnen.quote:
Het forum is nu zo snel omdat alle A's zijn gevaccineerd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is het niet inderdaad. Ik heb mensen in mijn nabije omgeving die dit soort dingen dus 24/7 lezen, geloven en roepen. Vandaar mijn verbazing dat ik het nu voor het eerst voorbij zie komen omdat die lontjes echt ontzettend snel gaan met die theorieën. Van een voorval met een aardappel wordt nog een 5G-antenne gemaakt binnen drie zinnen.
Dat gevoel had ik gisteren al na het zien van de beelden hoe hij erbij lag. Erg kleine kans dat je zoiets overleeft, maar zolang hij niet klinisch dood is verklaard leeft hij officieel nog. Natuurlijk hoop ik op die kleine kans dat hij het toch redt als middelvinger richting de Mocro-maffia.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Revanches het volgende:
Mooie uitzending van Boulevard, het voelt echter alsof hij al dood is.
Hoezo kleine kans? je kunt toch niet op de beelden zien hoe de kogels zijn gegaan?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik gisteren al na het zien van de beelden hoe hij erbij lag. Erg kleine kans dat je zoiets overleeft, maar zolang hij niet klinisch dood is verklaard leeft hij officieel nog. Natuurlijk hoop ik op die kleine kans dat hij het toch redt als middelvinger richting de Mocro-maffia.
Dat is het punt toch niet? Het gaat erom dat wanneer je het filmen/fotograferen van een plaats delict direct na een gebeurtenis gaat verbieden/zwaar gaat beboeten of, zoals sommige users hier toejuichen, filmers direct in elkaar gaat slaan, maak je de kans dat eventuele gebeurtenissen die daarna plaatsvinden dus niet meer per toeval duidelijk in beeld komen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze om beelden van het slachtoffer hebben gevraagd. Maar beelden waar verdachten of vluchtauto's op staan zijn wel nuttig voor een onderzoek.
Als het bloed rondom je slaap eruit gutst kun je best een inschatting maken tussen klein en groot. Voor je gemoedsrust wil ik best zeggen dat hij morgen het ziekenhuis verlaat hoorquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo kleine kans? je kunt toch niet op de beelden zien hoe de kogels zijn gegaan?
Ken hem niet persoonlijk. Dus met mijn gemoedstoestand zit het goed, hoorquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als het bloed rondom je slaap eruit gutst kun je best een inschatting maken tussen klein en groot. Voor je gemoedsrust wil ik best zeggen dat hij morgen het ziekenhuis verlaat hoor
Dit is waar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het forum is nu zo snel omdat alle A's zijn gevaccineerd.
Is toch ook niet zo gek na wat er gebeurd is. Dit heeft een impact die nog door niemand in te schatten is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Revanches het volgende:
Mooie uitzending van Boulevard, het voelt echter alsof hij al dood is.
Snel haal de economie er bij terwijl het over iets heel anders gaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al die apenlanden die ons nu ineens denken te moeten vertellen hoe je een land runt. Wij hebben de EU en de devaluatie van de Euro niet nodig om economisch in stand te blijven.
Die Italiaanse aapjes zaten toen ook al te zeuren over ons zogenaamde gebrek aan solidariteit, net toen Rutte 50 miljard aan hen overmaakte.
Klopt dit? @Aiciuquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, want dat heeft in Italië echt heel goed geholpen hoor.
Het gaat erom dat een totaal kansloos land als Italie ons de les niet te leren heeft. Zelf kunnen ze echt helemaal niks, op geen enkel vlak.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Snel haal de economie er bij terwijl het over iets heel anders gaat.
Lekkere pizza’s en ijs maken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een totaal kansloos land als Italie ons de les niet te leren heeft. Zelf kunnen ze echt helemaal niks, op geen enkel vlak.
Nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef Bart.Messen het volgende:
Is er nou nog iets bekent over zijn toestand toevallig? Ik hoor namelijk niks meer dan radio stilte.
Dat zijn de Italianen zelf. Die kunnen nog wel iets. ook op kunstgebied. Maar bestuurlijk...quote:
Er is niets bekend gemaakt behalve dat hij op dit moment vecht voor zijn leven. Dit heeft Peter van de Vorst een uur geleden tijdens RTL boulevard gemeld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef Bart.Messen het volgende:
Is er nou nog iets bekent over zijn toestand toevallig? Ik hoor namelijk niks meer dan radio stilte.
Vanavond trauma-arts bij Humberto, zal beladen aflevering zijn en ook geen reclameblokken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik vind dit wel wat heftiger dan een skiongeluk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef cobain1994 het volgende:
Heb een beetje het J Friso gevoel... Dat was ook zo onduidelijk.. Wacht wacht wachten
Ik ben benieuwd eindelijk eens een update,quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vanavond trauma-arts bij Humberto, zal beladen aflevering zijn en ook geen reclameblokken.
Mag die dit zomaar delen ja?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vanavond trauma-arts bij Humberto, zal beladen aflevering zijn en ook geen reclameblokken.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:37 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd eindelijk eens een update,
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef Bart.Messen het volgende:
Het lijkt me niet dat dit de behandelend arts is.quote:
Schumacher ook dacht ikquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef cobain1994 het volgende:
Heb een beetje het J Friso gevoel... Dat was ook zo onduidelijk.. Wacht wacht wachten
Dat is gewoon een man die dat vak beoefent, die heeft geen enkele info over Peter en gaat alleen maar algemeenheden verkondigen, want Fok! wil toch wat.quote:
Die zal uitleggen wat de mogelijkheden en kansen zijn, in het algemeen. Hoe ze te werk gaan en wat de gevolgen kunnen zijn.quote:
Ik bedoel het nieuws van toen.. Friso vecht voor zijn leven.. Elke dag weerquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind dit wel wat heftiger dan een skiongeluk.
Ah, gelukkig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat dit de behandeld arts is.
Het zal meer over de algemene gevolgen van dat soort verwondingen gaan.quote:
Ja is het weer eens niet goed wat ik heb gezegt?quote:
Natuurlijk hoor je wat over die motoragent, die gozer heeft al eerder een motoragent aangereden, die mist nu een arm.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:41 schreef bianconeri het volgende:
Het wordt inmiddels ook wel een beetje overdreven zeg ongelofelijk.
Het is niet de Koning of Minister-President die is neergeschoten.
Radiozenders die hele programmering aanpassen, op meerdere tv-zenders andere dingen.
De Koning, Rutte en iedereen die er allemaal wat over moeten zeggen. Alsof het de Koning en Rutte ook maar iets kan schelen wat hem overkomt. Ja, heel erg vinden we het allemaal maar verder niet boeiend.
Er is vanmorgen een motoragent doodgereden, ik hoor daar niets over.
En zo kun je nog wel meer trieste sterfgevallen benoemen, maar daar hoor je de Koning en Rutte nooit over.
Toevallig is deze beste man bekend en dan moet het een dag van nationale rouw zijn?
Laten we aub hopen dat hij er weer bovenop komt, maar doe ajb een beetje normaal zeg. Het is ''maar'' Peter R. de Vries.
Gewoon negeren, sommige users zijn erg vervelend.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja is het weer eens niet goed wat ik heb gezegt?
Dislike button pushedquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:41 schreef bianconeri het volgende:
Radiozenders die hele programmering aanpassen, op meerdere tv-zenders andere dingen.
De Koning, Rutte en iedereen die er allemaal wat over moeten zeggen. Alsof het de Koning en Rutte ook maar iets kan schelen wat hem overkomt. Ja, heel erg vinden we het allemaal maar verder niet boeiend.
En zo kun je nog wel meer trieste sterfgevallen benoemen, maar daar hoor je de Koning en Rutte nooit over.
Toevallig is deze beste man bekend en dan moet het een dag van nationale rouw zijn?
Laten we aub hopen dat hij er weer bovenop komt, maar doe ajb een beetje normaal zeg. Het is ''maar'' Peter R. de Vries.
Deze man heeft meer betekent voor de samenleving dan Rutte, en vooral de koning bij mekaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:41 schreef bianconeri het volgende:
gewoon je ding posten hoor, sommige hier moeten nog eten ofzo.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nee. Want ten eerste is niemand jou een update verschuldigd met je 'eindelijk eens een update'. Ten tweede is de arts die daar gaat zitten natuurlijk niet zijn arts en gewoon iemand die wat algemene dingen kan zeggen over hoofdletsel en verder ook niets weet over de specifieke status van meneer De Vries.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ik vroeg het in het algemeen dat is alles. Het heeft niks met jou te maken verder.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee. Want ten eerste is niemand jou een update verschuldigd met je 'eindelijk eens een update'. Ten tweede is de arts die daar gaat zitten natuurlijk niet zijn arts en gewoon iemand die wat algemene dingen kan zeggen over hoofdletsel en verder ook niets weet over de specifieke status van meneer De Vries.
Zo en nu nog wat vriendelijker en dan is het goed.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee. Want ten eerste is niemand jou een update verschuldigd met je 'eindelijk eens een update'. Ten tweede is de arts die daar gaat zitten natuurlijk niet zijn arts en gewoon iemand die wat algemene dingen kan zeggen over hoofdletsel en verder ook niets weet over de specifieke status van meneer De Vries.
Zo gaat dat bij bekende mensen die dramatisch aan hun einde komen. Bij Pim was dat minstens zo heftig de reactiesquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:41 schreef bianconeri het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:46 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij zit iedereen wel een beetje te wachten op een update. Dus doe niet zo moeilijk met dat gehak op 1 user.
Onvergelijkbaar, dat was een politicus in aanloop naar verkiezingen, er braken toen zelfs rellen uit in Den Haag. De reactie was vele malen heftiger. Dit is meer te vergelijken met Theo van Gogh.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo gaat dat bij bekende mensen die dramatisch aan hun einde komen. Bij Pim was dat minstens zo heftig de reacties
Dankjewel ik voelde me al helemaal aangevallen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:46 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij zit iedereen wel een beetje te wachten op een update. Dus doe niet zo moeilijk met dat gehak op 1 user.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:46 schreef Scrummie het volgende:
Je mag gerust aannemen dat Peter wel wat meer bewonderaars heeft dan dat Theo dat had.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar, dat was een politicus in aanloop naar verkiezingen, er braken toen zelfs rellen uit in Den Haag. De reactie was vele malen heftiger. Dit is meer te vergelijken met Theo van Gogh.
Dat klopt, de meeste mensen kenden Theo van Gogh niet eens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je mag gerust aannemen dat Peter wel wat meer bewonderaars heeft dan dat Theo dat had.
En een vrouw van 79 doodgereden toen ze overstak.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je wat over die motoragent, die gozer heeft al eerder een motoragent aangereden, die mist nu een arm.
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, het zal niet een behandelend arts zijn lijkt me ivm beroepsgeheim en privacy. Krijg je zo'n verhaal over potentiële scenario's in soortgelijke gevallenquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe je zelf ook altijd Bartje.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:47 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Dankjewel ik voelde me al helemaal aangevallen.![]()
Dat was ook nog wel even wat belangrijker. Sowieso is het bij PRdV een beetje het risico van het vak. Ik wil niet zeggen dat hij net zo'n fanboy van Holleeder is als Twan Huys, maar hij kende de grote jongens uit de ondewereld, die kenden hem, en vervolgens gaat hij informatie over hen zoeken om naar buiten te bregen. Dat is een gevaarlijk vak en dat wist hij, hij is daar vaak naar gevraagd, hij managede dat en was er vrij stoer over. Het is ook geen bange man maar het is zijn hele carriere al duidelijk dat hij dit risico liep en moest zien te managen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo gaat dat bij bekende mensen die dramatisch aan hun einde komen. Bij Pim was dat minstens zo heftig de reacties
Ja mensen willen gewoon antwoorden. Raak je in een coma in zo'n situatie? Hoe lang hou je dat vol? Wat is de kans dat je daar uit komt en hoe lang duurt dat? etc. Veel mensen hebben daar nogal wat vragen over om meer grip op deze onzekere situatie te krijgen. Dat hoort een beetje bij dit soort gebeurtenissen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, het zal niet een behandelend arts zijn lijkt me ivm beroepsgeheim en privacy. Krijg je zo'n verhaal over potentiële scenario's in soortgelijke gevallen
Jij zegt echt alleen maar domme dingen he? Lijkt wel of je het met opzet doet..quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook nog wel even wat belangrijker. Sowieso is het bij PRdV een beetje het risico van het vak. Ik wil niet zeggen dat hij net zo'n fanboy van Holleeder is als Twan Huys, maar hij kende de grote jongens uit de ondewereld, die kenden hem, en vervolgens gaat hij informatie over hen zoeken om naar buiten te bregen. Dat is een gevaarlijk vak en dat wist hij, hij is daar vaak naar gevraagd, hij managede dat en was er vrij stoer over. Het is ook geen bange man maar het is zijn hele carriere al duidelijk dat hij dit risico liep en moest zien te managen.
Als ik dan hoor dat mensen beweren dat de wedstrijduitzending van gisteren plaats had moeten maken voor verwerkingstv moet ik wel een beetje lachen. Ik vind het ook niet leuk maar ik vond het niet nodig dat de EK-uitzending er uberhaupt aandacht aan besteedt. Ik stem toch af op voetbal en niet op het nieuws? Het was weer wij van TV-eend vinden TV-eend ontzettend belangrijk.
Waarom hebben we anders drie publieke zenders? Echt…quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook nog wel even wat belangrijker. Sowieso is het bij PRdV een beetje het risico van het vak. Ik wil niet zeggen dat hij net zo'n fanboy van Holleeder is als Twan Huys, maar hij kende de grote jongens uit de ondewereld, die kenden hem, en vervolgens gaat hij informatie over hen zoeken om naar buiten te bregen. Dat is een gevaarlijk vak en dat wist hij, hij is daar vaak naar gevraagd, hij managede dat en was er vrij stoer over. Het is ook geen bange man maar het is zijn hele carriere al duidelijk dat hij dit risico liep en moest zien te managen.
Als ik dan hoor dat mensen beweren dat de wedstrijduitzending van gisteren plaats had moeten maken voor verwerkingstv moet ik wel een beetje lachen. Ik vind het ook niet leuk maar ik vond het niet nodig dat de EK-uitzending er uberhaupt aandacht aan besteedt. Ik stem toch af op voetbal en niet op het nieuws? Het was weer wij van TV-eend vinden TV-eend ontzettend belangrijk.
Het spijt me dat ik dat bij jou heb gedaan.quote:
Het land heeft een maakindustrie waar Nederland alleen maar van kan dromen en en geschiedenis van grote filosofen, musici, schrijvers, beeldhouwers, architecten. Italianen vinden Nederlanders vaak een beetje semi-alfabete nieuwgeld-paupers.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een totaal kansloos land als Italie ons de les niet te leren heeft. Zelf kunnen ze echt helemaal niks, op geen enkel vlak.
Je kan toch ook gewoon zelf naar nu.nl gaanquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:03 schreef Tengano het volgende:
Is misschien goed om in de OP een kopje op te nemen met laatste update: en dan de status
Ik merk zelf dat het niet te doen is om al die topics helemaal door te tijgeren en die OP hebben we eigenlijk niet voor niets; dat is een samenvatting met de meest actuele status daarin. De tweet van de familie is daar ook direct in geplaatst en dat is in reeks #12 gebeurt. Dan ben je best wel ff zoet als je dan al die topics door moet lopen, terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is.
Lekker een medische analyse op basis van een vage foto en filmpje.quote:
Ja ik was even vergeten dat dit soort gebeurtenissen altijd weer zorgt voor aandachtsgeile mongolen die zich willen mengen in de ‘discussie’quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:04 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Lekker een medische analyse op basis van een vage foto en filmpje.
Dit was er ook eentje.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ik was even vergeten dat dit soort gebeurtenissen altijd weer zorgt voor aandachtsgeile mongolen die zich willen mengen in de ‘discussie’
Fortuyn is vermoord om zijn politieke mening. Hoewel De Vries op dit moment (voor zover we weten) niet is overleden en het motief nog niet duidelijk is, is er natuurlijk het sterke vermoeden dat dit te maken heeft met zijn rol als adviseur van de kroongetuige in het Marengo-proces.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is wel de ultieme plottwistquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:09 schreef AFCNiels het volgende:
Het zou wel een mooie wending zijn als het een boze vriend van een scharreltje blijkt te zijn.
Oja Hahahahahahaquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:09 schreef AFCNiels het volgende:
Het zou wel een mooie wending zijn als het een boze vriend van een scharreltje blijkt te zijn.
Het gaat mij niet om het motief of het poppetje maar wil alleen illustreren dat het niet gek is als een aanslag op een bekend persoon een grote impact heeft.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Fortuyn is vermoord om zijn politieke mening. Hoewel De Vries op dit moment (voor zover we weten) niet is overleden en het motief nog niet duidelijk is, is er natuurlijk het sterke vermoeden dat dit te maken heeft met zijn rol als adviseur van de kroongetuige in het Marengo-proces.
Als dat laatste zo blijkt te zijn, speelt hier natuurlijk iets anders dan bij Fortuyn: dan wordt er niet vanwege je mening een aanslag op je gepleegd, maar omdat je een directe rol speelt in de eventuele veroordeling van verdachten die reeds hebben bewezen de tegenpartij (of zelfs onschuldige familieleden daarvan) meedogenloos uit de weg te ruimen.
Er wordt nu zonder enig uitsluitsel over motieven of daders het mantra verkondigd dat dit een aanslag is op de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting.
lekker makkelijk wel, hop gewoon lezen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:03 schreef Tengano het volgende:
Is misschien goed om in de OP een kopje op te nemen met laatste update : en dan de status (+timestamp)
Ik merk zelf dat het niet te doen is om al die topics helemaal door te tijgeren, en die OP hebben we eigenlijk niet voor niets; dat is een samenvatting met de meest actuele status daarin.
De tweet van de familie is daar ook direct in geplaatst en dat is in reeks #12 gebeurt. Dan ben je best wel ff zoet als je dan al die topics door moet lopen, terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:09 schreef AFCNiels het volgende:
Bel even de tiplijn, dit kanquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:09 schreef AFCNiels het volgende:
Waarom hebben we een OP die we zo graag met up to date informatie willen voorzien? Waarom zijn er mensen die hun best doen om ervoor te zorgen dat die informatie in de OP terecht komt. En wat zou je als user met die informatie kunnen doen als je weet hoe die tot stand is gekomen en wat de bronnen van die informatie zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar waarom vragen mensen om updates die ze zélf kunnen opzoeken?
Zo veel moeite is dat toch niet?
Ik denk dat de dader Kolonel Mustard is met de kandelaar in de serre.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:09 schreef AFCNiels het volgende:
Omdar we op een Forum zitten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar waarom vragen mensen om updates die ze zélf kunnen opzoeken?
Zo veel moeite is dat toch niet?
No problemquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom hebben we een OP die we zo graag met up to date informatie willen voorzien? Waarom zijn er mensen die hun best doen om ervoor te zorgen dat die informatie in de OP terecht komt. En wat zou je als user met die informatie kunnen doen als je weet hoe die tot stand is gekomen en wat de bronnen van die informatie zijn.
Waarom zou ik dan heel internet af willen struinen terwijl dat hier gewoon voor mijn neus staat in het topic waar ik aan wil deel nemen, en waar ik kennis van wil nemen. Als niemand daar gebruik van maakt, kunnen we hem net zo goed weglaten toch, dat scheelt een hoop effort en kunnen we ons meer focussen op wat ze zelf te roepen hebben en we users voor sukkel uit kunnen maken omdat ze benieuwd zijn naar wat de laatste status is.
No offence
Mag ik zeggen dat ik het allemaal nogal overdreven vindt? Ja, het is erg en triest maar de motoragent die dood gereden wordt vandaag krijgt niet eens alinea.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het motief of het poppetje maar wil alleen illustreren dat het niet gek is als een aanslag op een bekend persoon een grote impact heeft.
Natuurlijk niets mis met af en toe buiten het forum kijken.quote:
Meer voor discussiequote:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]Zou niet eens heel gek gedacht zijn, Peter R. neukte volgens mij alles wat los en vast zat. Daar maak je niet altijd vrienden mee.
Die motoragent is een kennis van Deisyy.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik het allemaal nogal overdreven vindt? Ja, het is erg en triest maar de motoragent die dood gereden wordt vandaag krijgt niet eens alinea.
Ieuw! Doe eens niet zo engquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Natuurlijk niets mis met af en toe buiten het forum kijken.
Jawel, vier Posts hier zelfs,quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik het allemaal nogal overdreven vindt? Ja, het is erg en triest maar de motoragent die dood gereden wordt vandaag krijgt niet eens alinea.
Boeiend.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:24 schreef Sfancta het volgende:
Boeiend, hij had een open relatie, vaker benoemd door hem zelf. Waarom dan niet vanalles " neuken" ?
Ik was geen fan van PRdV maar ik heb respect voor zijn zelfbeheersing. Vijf minuten lang zo'n kansloos bloedzuigertje met een lens voor z'n bakkes dat ie makkelijk aan had gekund.quote:
Dat is nou weer níet handigquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:25 schreef Tengano het volgende:
En wat ook wel handig is, is dat we in de OP ook een lijstje opnemen met alle complottheorieen die er tot nu toe gegenereerd zijn. Zodat je kunt zien of jouw complot misschien niet al door iemand anders is bedacht.
Zeker, ik zat af en toe met tranen in mijn ogen. Heel mooi gedaan. Iedereen was ook niet zo gemaakt als anders en meer kwetsbaar; daar hou ik vanquote:
nou en ik post als user... neuhhhhhquote:
Wat een vreselijk irritant mannetje trouwens die 'm zit uit te dagen.quote:
Je moet ook een beetje kijken naar hoe die hele actie is opgezet he. Daar kun je ook wel het eea uit afleiden uit welke hoe het ongeveer komt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef Snikkelbeer het volgende:
Het valt me wel echt op hoe veel journalisten en allerlei andere figuren nu lopen te verkondigen dat dit een 'aanslag op de journalistiek' is, terwijl er nog helemaal niets bekend is over het motief van de schutter. Want inderdaad, wie zegt dat Peter niet iemand zijn vrouwtje heeft afgepakt? Of misschien keek hij een junk wel verkeerd aan? Als je nog niks weet, ga dan niet bij Op1 zitten janken over het toenemende geweld tegen journalisten (wat ik overigens echt wel een belangrijk onderwerp vind).
Erg teleurstellend dat juist de beroepsgroep waarvan je hoopt dat ze niet aan al dat gespeculeer meedoen, daarin nu zelfs vooroplopen. Voor ongefundeerd gelul van huiskamer-rechercheurs ga ik wel naar Twitter, of dit topic.
we hebben nog even..quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef yvonne het volgende:
Maar even: vriendelijk verzoek voor degeen die een nieuw topic opent, update de OP meteen even?
Hij is wel wat gewend wat dat betreft, geef ze niet wat ze willen anders is helemaal het einde zoek.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik was geen fan van PRdV maar ik heb respect voor zijn zelfbeheersing. Vijf minuten lang zo'n kansloos bloedzuigertje met een lens voor z'n bakkes dat ie makkelijk aan had gekund.
Viel me toen ook op toen Steve Brown hem opzocht en aanviel op straat.
Heb ik in #12 geprobeerd door die tweet daar in te zetten. Maar toen was de OP gelockt door de Moderator terwijl ik het topic had geopend. Ik vind dat eigenlijk ook meer iets voor de mods die dat op verzoek of aanwijzing van de users even doen. Plus sommige users boeit het helemaal geen r**t.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef yvonne het volgende:
Maar even: vriendelijk verzoek voor degeen die een nieuw topic opent, update de OP meteen even?
Zie edit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet ook een beetje kijken naar hoe die hele actie is opgezet he. Daar kun je ook wel het eea uit afleiden uit welke hoe het ongeveer komt.
Heb je de oproep niet gezien om geen beelden te delen? Zo heeft Peter het niet gewild, want hij is altijd zelf degene geweest die iedereen in vol ornaat op tv liet zien. Dát is journalistiek.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef Snikkelbeer het volgende:
Het valt me wel echt op hoe veel journalisten en allerlei andere figuren nu lopen te verkondigen dat dit een 'aanslag op de journalistiek' is
Bebrilde vrouwquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Oei, da's ook wat.
Was die bebrilde vrouw op het eind degene met wie hij had afgesproken?
En dan leef je niet met de familie mee?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:49 schreef Federer-fan het volgende:
Rute zei vandaag iets van "Ik hoop dat de familie van Peter R. de Vries weet dat 17 miljoen mensen met ze meeleven." Ik snap dat niet. Zeg dan gewoon "heel veel mensen" in plaats van "17 miljoen mensen." Er zijn nogal wat mensen die ene hekel aan hem hebben.
Maak jij je ook wel eens druk om het weer?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:49 schreef Federer-fan het volgende:
Rute zei vandaag iets van "Ik hoop dat de familie van Peter R. de Vries weet dat 17 miljoen mensen met ze meeleven." Ik snap dat niet. Zeg dan gewoon "heel veel mensen" in plaats van "17 miljoen mensen." Er zijn nogal wat mensen die ene hekel aan hem hebben.
Het is haar werk natuurlijk om Taghi te verdedigen maar ieder normaal mens zou toch grote moeite moeten hebben met zo'n rol.quote:Inez Weski, de advocaat van Ridouan Taghi, heeft kritiek geuit op de berichtgeving over de aanslag op Peter R. de Vries. In een persverklaring schrijft zij dat "zonder enige objectieve onderbouwing" wordt gewezen naar Taghi als verantwoordelijke voor de gebeurtenis.
Ze verwijst in de verklaring onder meer naar uitspraken van De Vries uit 2019, waarin hij zei op een dodenlijst van Taghi te staan. "Daarover werd destijds ook zonder enige onderbouwing naar cliënt gewezen als schuldige", stelt Weski. "Cliënt heeft toen laten weten niets van doen te hebben met zo'n dodenlijst."
Weski hoopt dat de aanslag op De Vries grondig wordt onderzocht, waarbij alle mogelijke scenario's worden bekeken. Ze zegt dat het op dit moment vooral belangrijk is "de rust en onafhankelijkheid in het onderzoek" te bewaren, en dat zij en haar kantoorgenoten geschokt zijn door de aanslag.
De Vries is de vertrouwenspersoon van Nabil B., de kroongetuige in liquidatieproces Marengo. Taghi is hoofdverdachte in die zaak. Sinds B. kroongetuige is, werden zijn broer en advocaat Derk Wiersum doodgeschoten. Weski zegt dat Taghi "hiervoor echter niet wordt vervolgd en voor zover bekend, is cliënt ook niet als verdachte aangemerkt".
Het Marengo-proces draait om de criminele organisatie rond Taghi, die in verband wordt gebracht met vijf liquidaties en meerdere pogingen daartoe.
Johan Korenblek heet hij. Het doet mij genoegen om te lezen dat hij twee jaar later uit zijn sociale huurwoning werd gezet vanwege hennep. Gezien zijn Twitter is hij ook een complotwappie. Geen fijne gozer is mijn indruk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat een vreselijk irritant mannetje trouwens die 'm zit uit te dagen.
in principe laat je met 17 miljoen wel ruimte voor een paar honderdduizend kutmensenquote:
En baby's!quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
in principe laat je met 17 miljoen wel ruimte voor een paar honderdduizend kutmensen
Verbaast me niets. Wat dat betreft zal Peter R. ook wel weten dat dit soort kansloze figuren zichzelf altijd in de nesten werkt, daar hoeft hij verder niets voor te doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Johan Korenblek heet hij. Het doet mij genoegen om te lezen dat hij twee jaar later uit zijn sociale huurwoning werd gezet vanwege hennep. Gezien zijn Twitter is hij ook een complotwappie. Geen fijne gozer is mijn indruk.
Ja joh, hij is zelfs rapper!quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
Heeft er ooit een Delano bestaan die succesvol is geworden in het leven?
Een Delano die ademt en zijn reet zelfstandig kan afvegen is een groot succes.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Franklin Delano Roosevelt? Of telt dat nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
Dan zou dat best degene kunnen zijn die op dat filmpje van die bewakingscamera met een helm op de kroeg uit loopt achter Peter aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:45 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vries-is-delano-g-21
Engnek twee is bekend.
Delano R van Caloh Wagoh die belastende telefoongesprekken gewoon op zijn mobiel opsloeg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:04 schreef Tengano het volgende:
[..]Veel te weinig opbergruimte voor je kleren. 👎SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FDR heeft het wel aardig gedaan, ja. Edit: spuit 11quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
Franklin Delano Roosevelt?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
Gezien hoe snel ze gepakt zijn en dat ze deden midden in een gebied waar overal camera's hangen lijken mij dit nou niet de experts....quote:Een voorbeeld is de Antilliaanse Shurandy S., de man die in maart 2018 de broer van kroongetuige Nabil B. doodschoot in Amsterdam. Hij was zwaar verslaafd aan de cocaïne en had schulden.
@Ootje ?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:18 schreef kurk_droog het volgende:
Maar waar blijft de fokresearch met inside News?
Misschien heeft @Mondkapje nog mensen gesignaleerd die een te koud broodje hebben besteld tijdens haar avondwandelingquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:18 schreef kurk_droog het volgende:
Maar laten we vooral het filmen van een plaats delict en slachtoffer verbieden en zwaar beboeten of nog beter: filmers direct in elkaar slaan. Het is totaal zinloos, slechts sensatie zoeken en totaal nutteloos voor het onderzoek.quote:Dit doet bij enige vermoedens rijzen waarom de politie zo graag de van dichtbij genomen beelden van de getroffen De Vries wil hebben: die twee grijs geklede gasten zouden wel eens de makers van die beelden zouden kunnen zijn, en niet zo onschuldig als ze daar door de Leidsestraat slenteren. Er lopen geen tientallen mensen voorbij die het filmpje gemaakt kunnen hebben. Deze twee schrikken ook niet op van de schoten, maar pakken kalm hun telefoon. Draaien enkele seconden later de hoek om, langs De Vries. Lopen vervolgens doodgemoedereerd door. Zijn het 'spotters' (die vaker ingezet worden)? Controleren ze of de schutter zijn werk goed deed? Filmen ze bewijs voor de baas? Moesten ze eventueel de klus afmaken? Of zijn het echt gewoon totaal ongeïnteresseerde passanten, die de beroemde sportmakelaar niet herkenden?
Feit is dat deze beelden al heel snel op internet verschijnen. In plaats van op te roepen om ze te verwijderen, kan een zoektocht naar de bron een spoor vormen naar de opdrachtgever(s) van deze gruweldaad tegen een doelwit dat door niemand beveiligd werd. We gaan er van uit dat de politie al speurt in Telegramgroepen. Want behalve naar hun baas, hebben ze de beelden daar vermoedelijk als eerste gedeeld.
Leuk verhaal maar er mist een belangrijk woordje, zal het even fixen voor haar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is haar werk natuurlijk om Taghi te verdedigen maar ieder normaal mens zou toch grote moeite moeten hebben met zo'n rol.
quote:Inez Weski, de advocaat van Ridouan Taghi, heeft kritiek geuit op de berichtgeving over de aanslag op Peter R. de Vries. In een persverklaring schrijft zij dat "zonder enige objectieve onderbouwing" wordt gewezen naar Taghi als mogelijke verantwoordelijke voor de gebeurtenis.
Ze verwijst in de verklaring onder meer naar uitspraken van De Vries uit 2019, waarin hij zei op een dodenlijst van Taghi te staan. "Daarover werd destijds ook zonder enige onderbouwing naar cliënt gewezen als schuldige", stelt Weski. "Cliënt heeft toen laten weten niets van doen te hebben met zo'n dodenlijst."
Weski hoopt dat de aanslag op De Vries grondig wordt onderzocht, waarbij alle mogelijke scenario's worden bekeken. Ze zegt dat het op dit moment vooral belangrijk is "de rust en onafhankelijkheid in het onderzoek" te bewaren, en dat zij en haar kantoorgenoten geschokt zijn door de aanslag.
De Vries is de vertrouwenspersoon van Nabil B., de kroongetuige in liquidatieproces Marengo. Taghi is hoofdverdachte in die zaak. Sinds B. kroongetuige is, werden zijn broer en advocaat Derk Wiersum doodgeschoten. Weski zegt dat Taghi "hiervoor echter niet wordt vervolgd en voor zover bekend, is cliënt ook niet als verdachte aangemerkt".
Het Marengo-proces draait om de criminele organisatie rond Taghi, die in verband wordt gebracht met vijf liquidaties en meerdere pogingen daartoe.
Probeer dat ook te bedenken, maar helaas.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat er in 2000 een jochie geboren wordt, hier naar school gaat, opgevoed wordt, speelt en sport en leert in Nederland, en dan in 2021 Peter R. de Vries door het hoofd meent te moeten schieten.
https://www.uva.nl/progra(...)lano-sanchez.html?cbquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
Precies. Ik snap ook de link niet die velen leggen met vrijheid van meningsuiting. Meest waarschijnlijke is toch dat het vanuit het (zware) criminele circuit komt. Dan heeft het niets met een onwelgevallige mening te maken maar met het feit dat die lui niet willen dat misdaadjournalisten zich met hun handel en wandel bemoeien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef Snikkelbeer het volgende:
Het valt me wel echt op hoe veel journalisten en allerlei andere figuren nu lopen te verkondigen dat dit een 'aanslag op de journalistiek' is, terwijl er nog helemaal niets bekend is over het motief van de schutter. Want inderdaad, wie zegt dat Peter niet iemand zijn vrouwtje heeft afgepakt? Of misschien keek hij een junk wel verkeerd aan? Als je nog niks weet, ga dan niet bij Op1 zitten janken over het toenemende geweld tegen journalisten (wat ik overigens echt wel een belangrijk onderwerp vind).
Erg teleurstellend dat juist de beroepsgroep waarvan je hoopt dat ze niet aan al dat gespeculeer meedoen, daarin nu zelfs vooroplopen. Voor ongefundeerd gelul van huiskamer-rechercheurs ga ik wel naar Twitter, of dit topic.
Edit: oh ja, als het in opdracht van Taghi is gebeurd vanwege zijn rol als vertrouwenspersoon van Nabil B.: hoe is dat dan een aanslag op de journalistiek? Shit, nu ben ik zelf ook aan het speculeren.![]()
Laag IQ, beïnvloedbaar, rapperquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat er in 2000 een jochie geboren wordt, hier naar school gaat, opgevoed wordt, speelt en sport en leert in Nederland, en dan in 2021 Peter R. de Vries door het hoofd meent te moeten schieten.
Daar had moeder Shaniqueya ook niet verwacht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Mondkapje het volgende:
Het zou die vrouw sieren als ze vandaag d’r mond dicht had gehouden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is haar werk natuurlijk om Taghi te verdedigen maar ieder normaal mens zou toch grote moeite moeten hebben met zo'n rol.
Demper zou zijn artiestennaam zijnquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:24 schreef onlogisch het volgende:
Iemand een hitje van die Delano op youtube?
Gewoon een vrouw met een goed hart bedoel jequote:Op woensdag 7 juli 2021 18:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Aandachtshoeren blijven aandachtshoeren.
Die worden tot hun vierde ingesnoerd in de buggy, komen met min tien achterstand op de kleuterschool, en kunnen vervolgens alleen maar slaan en meppen als communicatiemiddel. Komen er rond hun zestiende achter dat ze nergens aangenomen gaan worden omdat ze niks geleerd hebben maar willen wel een villa en money.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Probeer dat ook te bedenken, maar helaas.
En zijn zusjes Taneesha en Jazzlyn ook niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Daar had moeder Shaniqueya ook niet verwacht.
Dat komt misschien nog. Het is best een naam die veel voorkomt bij jonge kinderen en jong volwassen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:59 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:18 schreef kurk_droog het volgende:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Die worden tot hun vierde ingesnoerd in de buggy, komen met min tien achterstand op de kleuterschool, en kunnen vervolgens alleen maar slaan en meppen als communicatiemiddel. Komen er rond hun zestiende achter dat ze nergens aangenomen gaan worden omdat ze niks geleerd hebben maar willen wel een villa en money.
Gelukkig kunnen dit soort kinderen al vanaf twee jaar naar speciale kleuterscholen zodat ze in groep 1 geen achterstand hebben.
Knappe jongen ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.uva.nl/progra(...)lano-sanchez.html?cb
* Makkelijk beinvloedbaarquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Mondkapje het volgende:
Dit zijn Russ09 en Johnny Sellah, het liedje heet Demper. Niets met deze onverlaat te maken.quote:
drugsproblematiekquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
* Makkelijk beinvloedbaar
* Verkeerde vrienden
* Problemen thuis
* Foute telegramgroep
of zijn dit open deuren.
https://nos.nl/collectie/(...)eeds-voor-zijn-levenquote:Grapperhaus "intensiveert" beveiligingsmaatregelen
Demissionair minister van Justitie Grapperhaus heeft extra beveiligingsmaatregelen getroffen vanwege de aanslag op Peter R. de Vries. In een Kamerbrief schrijft hij dat de maatregelen zijn "geïntensiveerd". Het is niet duidelijk waar en welke extra maatregelen er zijn genomen.
Volgens Grapperhaus worden de maatregelen genomen "in afwachting van de conclusies van deze uitermate schokkende gebeurtenis". Hij wijst erop dat bewakings- en beveiligingsdiensten van de overheid "geconfronteerd worden met zaken die complexer, langduriger en extremer in omvang en zwaarte zijn geworden".
"Excessief geweld tegen onder meer ambtsdragers, advocaten en journalisten binnen onze democratische rechtsstaat is geen taboe meer", meldt de CDA-bewindsman. Hij zegt dat er al enige tijd wordt gewerkt aan het uitbreiden van het zogeheten 'stelsel bewaken en beveiligen'. Er komen meer mensen en er wordt meer materiaal ingekocht. Uiterlijk 1 oktober komt een commissie bovendien met een advies over de toekomst van dat stelsel.
Als het kalf verdronken is..quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:37 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)eeds-voor-zijn-leven
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:24 schreef Repentless het volgende:
Van geenstijl.nl (natuurlijk een 'verschrikkelijk' en 'haatzaaiend') weblog volgens sommigen hier:
[..]
Maar laten we vooral het filmen van een plaats delict en slachtoffer verbieden en zwaar beboeten of nog beter: filmers direct in elkaar slaan. Het is totaal zinloos, slechts sensatie zoeken en totaal nutteloos voor het onderzoek.
Ze zijn duidelijk in beeld in de andere video waarop PRdV voorbijloopt. Ze lopen niet zo heel ver achter hem.quote:Dit doet bij enige vermoedens rijzen waarom de politie zo graag de van dichtbij genomen beelden van de getroffen De Vries wil hebben: die twee grijs geklede gasten zouden wel eens de makers van die beelden zouden kunnen zijn, en niet zo onschuldig als ze daar door de Leidsestraat slenteren. Er lopen geen tientallen mensen voorbij die het filmpje gemaakt kunnen hebben. Deze twee schrikken ook niet op van de schoten, maar pakken kalm hun telefoon. Draaien enkele seconden later de hoek om, langs De Vries. Lopen vervolgens doodgemoedereerd door. Zijn het 'spotters' (die vaker ingezet worden)? Controleren ze of de schutter zijn werk goed deed? Filmen ze bewijs voor de baas? Moesten ze eventueel de klus afmaken? Of zijn het echt gewoon totaal ongeïnteresseerde passanten, die de beroemde sportmakelaar niet herkenden?
Lekker plaatje zegquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:37 schreef bomptonking het volgende:
[..]
Dit zijn Russ09 en Johnny Sellah, het liedje heet Demper. Niets met deze onverlaat te maken.
Dit is de dader, Delano G aka Demper:
Wellicht verbleef hij afgewisseld bij moeder / vader of partner in twee verschillende steden?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind 21 jaar en 2 woningen maar raar klinken, zal wel aan mij liggen.
Ja, maar zo staat het er niet (op bijvoorbeeld nos.nl) er staat echt: die ook een woning in de wijk Passewaaij in Tiel heeft. Maargoed, ik zal het wel te letterlijk nemenquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:41 schreef bomptonking het volgende:
[..]
Wellicht verbleef hij afgewisseld bij moeder / vader of partner in twee verschillende steden?
Klinkt als een Noord-Afrikaan, Delano niet zijn echte naam?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:37 schreef bomptonking het volgende:
[..]
Dit zijn Russ09 en Johnny Sellah, het liedje heet Demper. Niets met deze onverlaat te maken.
Het kan slechterquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:37 schreef bomptonking het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:24 schreef onlogisch het volgende:
Iemand een hitje van die Delano op youtube?
Dat kan. Dus?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn duidelijk in beeld in de andere video waarop PRdV voorbijloopt. Ze lopen niet zo heel ver achter hem.
Dat lijkt me niet nee. Ik denk dat ze daar helemaal niet mee bezig zijn.quote:
Hoe bedoel jij?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maak jij je ook wel eens druk om het weer?
Ja, die interesseert het al helemaal geen bal.quote:
En mijn ouders willen me op het rechte pad maar ik zit op het dievenpad want ik ben die crisis zatquote:
Aardig wat praatjes, jaar vast gezeten toen ie 19 was schijnbaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:45 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Het kan slechter
Maar ik hoor al genoeg
Binnenkort een track met Boef, Lil' Kleine en Bilal Wahib.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
En mijn ouders willen me op het rechte pad maar ik zit op het dievenpad want ik ben die crisis zat![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |