SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Wat dacht je van zelf eens controleren door letterlijk de vinger aan de pols te houden? Dat lukt minder goed op een apparaat maar met de fitbit moet het lukken.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk toch echt eerder de fitbitHartslag voelde echt hoog
en na bijna een jaar niet sporten was mijn conditie niet echt geweldig
Oh dan blijf ik bij mijn verhaal; de longen uit je lijf sporten maar dus eigenlijk nietquote:Op maandag 5 juli 2021 08:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, het klinkt lullig, maar hoe lichter je huid is, hoe beter de sensoren ermee om kunnen gaan. Doorschijnend zijn ditdat.
Jup.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:17 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh dan blijf ik bij mijn verhaal; de longen uit je lijf sporten maar dus eigenlijk niet
Ik ben roodharig, heel veel bleker word een huid niet denk ikquote:Op maandag 5 juli 2021 08:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, het klinkt lullig, maar hoe lichter je huid is, hoe beter de sensoren ermee om kunnen gaan. Doorschijnend zijn ditdat.
Dat zou dan inderdaad geen oorzaak moeten zijn.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:24 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben roodharig, heel veel bleker word een huid niet denk ik
Het was ook echt geen 120 slagen. Ik volg mijn hartslag mede omdat ik een snelle schildklier heb en mijn hartslag al snel te hoog is, door het horloge heb ik het gevoel dat ik het wat meer in de hand heb, klinkt vast gek maar het geeft me een geruststellend gevoel vooral tijdens het sportenquote:Op maandag 5 juli 2021 09:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Eem hartslag van 160 tijdens het sporten klinkt voor mij wel logischer dan 120. Maar dat kan ook zijn omdat mijn eigen hartslag nooit 120 is tijdens het sporten
Ik heb een Garmin en daar is de polshartslag ook altijd lager dan via de borstband tijdens het sporten, daarom sport ik met borstband.
De Decathlon had vroeger sportbeha's met een hartslagband ingebouwd, echt briljante dingen. Blij dat ik er twee gekocht heb destijds want inmiddels hebben ze ze niet meer. Werkt voor mij prima zo!
Kan ik me goed voorstellenquote:Op maandag 5 juli 2021 09:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Het was ook echt geen 120 slagen. Ik volg mijn hartslag mede omdat ik een snelle schildklier heb en mijn hartslag al snel te hoog is, door het horloge heb ik het gevoel dat ik het wat meer in de hand heb, klinkt vast gek maar het geeft me een geruststellend gevoel vooral tijdens het sporten
Tahin doet het altijd goedquote:Op maandag 5 juli 2021 11:28 schreef Holyme het volgende:
Closeslaw van LPFAN was goed te eten, maar ik ga wat anders doen met tahin (ik denk iets met geroosterde bloemkool, of gewoon op brood), en coleslaw deel 2 weer "gewoon" met yoghurtdressing en rozijn maken. StraksWel goeie inspiratie, hier kan ik meer mee wisselen en kost geen bal
![]()
Verder was het weekend en dropte ik vannacht 1.6 kg. You do the math
Nou moe.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:58 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben pissig. Zwembad is vanaf volgende week tot eind augustus dicht.![]()
Ze zijn verdorie net pas een maand weer open ofzo.
huh? Midden in de zomer? Waarom?quote:Op maandag 5 juli 2021 13:58 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben pissig. Zwembad is vanaf volgende week tot eind augustus dicht.![]()
Ze zijn verdorie net pas een maand weer open ofzo.
Ja..quote:
Ze zijn altijd dicht in de zomervakantie...quote:
Wat suf eigenlijk. Maar is dat omdat er een goed buitenzwembad in de buurt is? Is dat dan een optie voor jou om te gaan zwemmen?quote:
Ik heb geen idee. Ik heb het altijd raar gevonden maar nu helemaal nu ze zo lang dicht zijn geweest. Ja er is wel een buitenzwembad gelukkig waar ik de laatste tijd ook al heb gezwommen maar die is op hele rare tijden open laatste tijd dus ook irritant. Ik snap het gewoon niet.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat suf eigenlijk. Maar is dat omdat er een goed buitenzwembad in de buurt is? Is dat dan een optie voor jou om te gaan zwemmen?
Zo gek zijn deze openingstijden toch niet?quote:Op maandag 5 juli 2021 14:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik heb het altijd raar gevonden maar nu helemaal nu ze zo lang dicht zijn geweest. Ja er is wel een buitenzwembad gelukkig waar ik de laatste tijd ook al heb gezwommen maar die is op hele rare tijden open laatste tijd dus ook irritant. Ik snap het gewoon niet.
Voor mij wel lastig. En nee die zijn er niet echt in de buurt. En hoe weet jij in welk zwembad ik zwem.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo gek zijn deze openingstijden toch niet?
Van maandag t/m vrijdag zijn wij geopend van 07.00 uur tot 11.00 uur en van 15.00 uur tot 18.00 uur. De tijdsloten blijven uiteraard van toepassing. Op zaterdag en zondag blijven de huidige tijden vooralsnog gehandhaafd, namelijk van 11.00 uur tot 17.00 uur.
En anders zijn er wel andere openluchtzwembaden in de buurt.
Papiermolen vond ik altijd erg fijn maar misschien kan jij er moeilijker komen.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Voor mij wel lastig. En nee die zijn er niet echt in de buurt.
Ja is lastiger voor mij.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Papiermolen vond ik altijd erg fijn maar misschien kan jij er moeilijker komen.
Ik heb wel eens gelezen in welk dorp je woont omdat ik daar ook vandaan komquote:Op maandag 5 juli 2021 14:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Voor mij wel lastig. En nee die zijn er niet echt in de buurt. En hoe weet jij in welk zwembad ik zwem.
Ah vandaar.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen in welk dorp je woont omdat ik daar ook vandaan kom
Goeie motivatie!quote:Op maandag 5 juli 2021 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kocht net (uiteraard bij de kringloop) twee jurkjes van King Louie. Eentje maat L voor vanaf eind van deze zomer en hetzelfde model in een andere stof in maat M voor volgende zomer. Nog meer motivatieDe tweede heb ik al in die maat in een andere kleur en die ligt bij de rest van de kleren die ik volgende zomer weer hoop te passen
Ooh super! zet hem op!quote:Op maandag 5 juli 2021 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kocht net (uiteraard bij de kringloop) twee jurkjes van King Louie. Eentje maat L voor vanaf eind van deze zomer en hetzelfde model in een andere stof in maat M voor volgende zomer. Nog meer motivatieDe tweede heb ik al in die maat in een andere kleur en die ligt bij de rest van de kleren die ik volgende zomer weer hoop te passen
Ik heb tijdens het sporten even gekeken en zover verschil zat er niet tussen mijn fitbit en toestel. 120 en 127. Was wel op de loopband. Bij losse gewichten en het roeiapparaat heb je die mogelijkheid niet.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:55 schreef LPFAN het volgende:
Ik vind 120 laag voor tijdens het sporten. Maar goed dat is mijn hartslag soms tijdens rust![]()
Als ik aan het sporten ben en ik gebruik mijn band dan heb ik meestal 150 ongeveer als ik echt bezig ben.
(In de sportschool ging mijn hartslag altijd heel erg omlaag tijdens het sporten en zat ik rond de 80 90 altijd Volgens die toestellen. Blijf ik vaag vinden) dus die kunnen ook wel niet kloppen.
quote:Op maandag 5 juli 2021 21:39 schreef Hupje het volgende:
@:Declan-Harp Dit weekend bij het klussen een binnendeur erop laten vallen![]()
@:Amsel Ik ben leerkracht!
Auw auw auw ! Sterkte met je teen!quote:Op maandag 5 juli 2021 21:39 schreef Hupje het volgende:
Auww! Beterschap!quote:Op maandag 5 juli 2021 21:39 schreef Hupje het volgende:
Whoopsquote:Op maandag 5 juli 2021 21:39 schreef Hupje het volgende:
Ouchquote:Op maandag 5 juli 2021 21:39 schreef Hupje het volgende:
Ik ga vanavond ook die coleslaw weer eten. Van het weekend al geprobeerd en ik vond het erg lekker.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:19 schreef LPFAN het volgende:
L: Coleslaw
T: Banaan + pindakaas
D: Gevulde portabello met bietjes, rijst en brie
T: Alpro kwark
Haha oke! Lekker!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ga vanavond ook die coleslaw weer eten. Van het weekend al geprobeerd en ik vond het erg lekker.
Wat een luxe lijstje! Klinkt allemaal heel lekker en gezond, eetsmakelijkquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:19 schreef LPFAN het volgende:
T: Banaan + pindakaas
D: Gevulde portabello met bietjes, rijst en brie
T: Alpro kwark
Ja zou hou ik de demonen op afstandquote:Op woensdag 7 juli 2021 09:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor een mopperkont ben je wel héél enthousiast DP! Welkom
Ik zit nu op 300 van de 700 punten. Straks tijdens de pauze even wandelen, na werk een uur sporten en in de avond de laatste stappen halen. Hopelijk heb ik dan net als maandag de 15.000 stappen binnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:00 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zit alweer op 600/700 punten. Gisteren en maandag 15k+ stappen gezet en zonet bijna een uur gefietst.
Morgen krijg ik m'n injectiesHuil nu al. Maar ik wil weer vaker kunnen fietsen, dus het moet maar weer..
Dit is voor mij ook zķ ontzettend waarquote:Op woensdag 7 juli 2021 09:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gek genoeg is 's ochtends niet snacken oneindig veel makkelijker zonder ontbijt. Ik heb eerder lunchtrek wanneer ik wel ontbijt dan wanneer ik niet ontbijt.
Daarom is het ook zo belangrijk om niet hersenloos een dieet van een ander die er succesvol mee was te doen, maar na te denken over wat bij jou past en uitproberen wat wel en niet werkt. En dit werkt voor jouquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het juist andersom... Maar twee maaltijden op een dat zou ik niet trekken. Meestal eet ik vier á vijf keer per dag. Dan heb ik geen honger of behoefte aan snaaien
En toch is het elke keer ook wel de valkuil waar ik in trap. Nu met borstvoeding kom ik de dag niet door zonder genoeg eten, en dus was ik weer begonnen met ontbijten. Maar dat ging van om 10u ontbijten, naar als ik op m'n werk ben naar tegelijk met mijn kind om 7u. En dus waren er alweer heel wat weken met veel te veel suikers en zooi, want heel de tijd honger. Tussen al het rommelen door zijn er wel een paar kilo's er af, maar er moeten er nog minstens 5 af, dus tijd voor een beter plan. Ik vind het maar lastig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook zķ ontzettend waar![]()
Niet eten is ook veel makkelijker dan een beetje eten. Dat werkt niet bij mij. En als ik zoals sommige dieten voorschrijven 6 kleine maaltijdjes ga eten op een dag dan heb ik dus continu honger, trek, snaaizin en denk ik de hele dag aan eten. En dan niet aan sla en worteltjes.
Ik eet ook gewoon grofweg hetzelfde in periodes dat ik afval. En dan afhankelijk van de omstandigheden (kickstarten? Afvallen? Compensatiedagen nodig?) doe ik dat dan x dagen per week. Dat scheelt me zoveel hoofdbrekens en gestruggle mbt eten. Gewoon rond zo laat eet ik brunch, rond zo laat eet ik avondeten. En dan een heel beperkt assortiment keuzes. Zodra ik er allemaal over na moet gaan denken is mn poging eigenlijk al weer praktisch misluktquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Nanuke het volgende:
[..]
En toch is het elke keer ook wel de valkuil waar ik in trap. Nu met borstvoeding kom ik de dag niet door zonder genoeg eten, en dus was ik weer begonnen met ontbijten. Maar dat ging van om 10u ontbijten, naar als ik op m'n werk ben naar tegelijk met mijn kind om 7u. En dus waren er alweer heel wat weken met veel te veel suikers en zooi, want heel de tijd honger. Tussen al het rommelen door zijn er wel een paar kilo's er af, maar er moeten er nog minstens 5 af, dus tijd voor een beter plan. Ik vind het maar lastig.
Juist. Ditquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben er echt van overtuigd dat elk dieet werk. Zolang je het maar vol weet te houden. En welk dieet vol te houden is verschilt gewoon ernstig van persoon tot persoon.
Waarom ben je zenuwachtig?quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Over een week moet ik weer naar de diëtiste, ondanks dat het een lieve vrouw is, ben ik toch weer zenuwachtig. Terwijl ze heel geduldig, begripvol en duidelijk is
Kloptquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Waarom ben je zenuwachtig?
Je doet het voor jezelf,en zij is er om je te helpen. Als je het allemaal zelf en in 1x goed kon, had je haar niet nodig.
Heel goed bezig!!!!quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, eerste doel is behaald: 5 kilo weg![]()
Nu wil ik nooit meer die 8 op de weegschaal zien, helemaal nooit meer
Jeetje, dat doe je snel, pfoe zegquote:Op donderdag 8 juli 2021 12:45 schreef Nober het volgende:
Na 14 weken
-19.9kg (113.1 naar 93.2)
-5.6 BMI (31.7 naar 26.1)
Nog maar 2 kilo om op 25.5 uit te komen. Da's waarschijnlijk wel het eindstation.
Maar als je al weet dat je uit eten ‘moet’, dan kun je de rest van de dag toch rekening mee houden? Is het ook minder deprimerend.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beheheh, vandaag de bevestiging dat je (ik) inderdaad ook moet kijken naar wát ik eet in mn eetwindow obv het random rondsnacken gisteren![]()
En vandaag "moet" ik uit eten, dus dat wordt ook weer deprimerend morgenochtend.
Ik weet dat het allemaal niks zegt, de schommelingen per dag maar ik vind elke dag wegen gewoon feestelijk en motiverend als ik er lekker in zit
Wat fijnquote:Op donderdag 8 juli 2021 08:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, eerste doel is behaald: 5 kilo weg![]()
Nu wil ik nooit meer die 8 op de weegschaal zien, helemaal nooit meer
Wauw, dat is hard gegaan!quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:45 schreef Nober het volgende:
Na 14 weken
-19.9kg (113.1 naar 93.2)
-5.6 BMI (31.7 naar 26.1)
Nog maar 2 kilo om op 25.5 uit te komen. Da's waarschijnlijk wel het eindstation.
Lekker, al 2,5 kiloquote:Op vrijdag 9 juli 2021 06:26 schreef Amsel het volgende:
Hier is er nu 2,5 kilo af! Ik hou me netjes aan de eetlijstjes die de Vytal-app voor me maakt. Volgens mij is het grootste verschil dat ik nu met gemak koekjes, chips, ijsjes en dranken met suiker laat staan. M'n maaltijden waren altijd wel OK, maar ik merk nu pas hoeveel ik tussendoor snaaide.
Sporten doe ik 2x per week met een trainer. En ik ben er zoooo slecht inZo weinig kracht in m'n beenspieren en in m'n core, echt frustrerend - al wist ik het natuurlijk wel. En de enige manier om er iets aan te doen is te blijven trainen natuurlijk, dus dat doen we dan maar.
Kan, kankankan. En soms doe ik dat ook. Vandaag toevallig nietquote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar als je al weet dat je uit eten ‘moet’, dan kun je de rest van de dag toch rekening mee houden? Is het ook minder deprimerend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doel is weer naar foto van rechts. Is geen six-pack en dat soort dingen maar was op een goede plek. Denk dat dat telt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 07:15 schreef V1z0R het volgende:
Ik kom ook weer even melden.
Geconstateerd dat als ik er over praat het bijhoud het toch beter gaat. En is wel nodig na het laatste jaar.
Hoop weer net als 2jr geleden beter in m'n vel te zitten. Toen in 2mnd ook flink voortgang kunnen maken.Wauw mooie progressie op die foto. Maar dit heb je toch niet in 2 maanden bereikt lijkt me?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doel is weer naar foto van rechts. Is geen six-pack en dat soort dingen maar was op een goede plek. Denk dat dat telt.
Hahaha, even een goed brakfast?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, als je tot rond middernacht aan de bubbels hebt gezeten is 16 uur vasten... lastig
Nou ja als ik die 16 uur aan wil tikken zitten we al weer bijna rond dinertijdquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha, even een goed brakfast?
Af en toe wat drinken moet kunnen toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, als je tot rond middernacht aan de bubbels hebt gezeten is 16 uur vasten... lastig
[..]
Nou ja als ik die 16 uur aan wil tikken zitten we al weer bijna rond dinertijd
Nu was ik vandaag toch niet van plan shit te doen en zou ik het in theorie kunnen redden, maar het is interessant.
Bijna alsof deze methode me probeert te vertellen dat een avondje slempen niet goed in een dieet past
Ah ja, je mag ook best een groente niet lekker vinden. Er is ook een groente dat ik niet lust. En de wereld van groentes is zo groot dat ik het lekker niet hoef van mezelfquote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:55 schreef Holyme het volgende:
Lekker bezig hier![]()
CotS, dat is nou echt een van de weinige dingen waar ik serieus van gruwel, witlof. Maar fijn dat je het hebt herontdekt! Is denk wel een makkelijke en goedkope groente. En ik heb ontdekt dat munchies een ideaal moment zijn om lustikniet dingen leren eten (inmiddels eet ik regelmatig olijven, en recent geitenkaas, die moet ik nog eens proberen). Dus wie weet![]()
V1z, herkenbaar van erover praten, en doe mij zoiets maar ipv een sixpack hoor![]()
DP, mijn window begint meestal sowieso later the day after, maar ach, zolang het niet dagelijks is... Ik geloof niet dat mijn cellen direct een aankom-feestje bouwen als ik eens buiten m'n window eet. Gelukkig maar![]()
O muesli, lijn-/chiazaad en amandelmelk, bietensap, bak frambozen
L crackers met iets, banaan?
T the usual, met wat aanvullend groen denk ik
D maaltijdsalade, met aanvulling
B wandelen, mogelijk core, balanceboard, leren skaten
Weekendlijstje, als in, er is nog veel onbekend
Eens, maar ik vind het wel leuk om zoveel mogelijk te lusten. En eens in de zoveel tijd hou ik wel van superluxe uit eten ((bijna-)sterren restaurants) en dan wil ik gewoon alles lusten zoals de chef het bedoeld heeftquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah ja, je mag ook best een groente niet lekker vinden. Er is ook een groente dat ik niet lust. En de wereld van groentes is zo groot dat ik het lekker niet hoef van mezelf
Je lijstje is inspirerend!
Shit happens, en ik zou zeggen 'morgen weer een dag', maar de dag is nog niet voorbij. Misschien kan je er op die manier wat mentale winst uithalen, door het nu al bij te sturen en gezond af te sluiten vandaag?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb een prutdag. Mezelf gisteren enorm lopen opfucken om domme dingen, met stress als gevolg. Pluk ik vandaag de vruchten van![]()
Ik at tot nu toe; 1 zak snoep, een proteīnetoetje, 2 brosse eierkoeken en een plak kruidkoek.
Wel een wandeling van 6km gemaakt vanmorgen en het halve huishouden gedaan. Verder komt er echt he-le-maal niets uit handen.
Te laat, heb net 4 plakken suikerbrood als avondeten naar binnen gewerktquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Shit happens, en ik zou zeggen 'morgen weer een dag', maar de dag is nog niet voorbij. Misschien kan je er op die manier wat mentale winst uithalen, door het nu al bij te sturen en gezond af te sluiten vandaag?
Oeh, da's wel lekkerquote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Te laat, heb net 4 plakken suikerbrood als avondeten naar binnen gewerkt![]()
Ga zo nog wel een rondje wandelen, daar heb ik behoefte aan merk ik.
Maar inderdaad, morgen weer een verse start. Scheelde ook dat de weegschaal lief voor me was vanmorgen
Toch wel met een goede laag roomboter he? Suikerbrood met roomboter.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:00 schreef Declan-Harp het volgende:
Te laat, heb net 4 plakken suikerbrood als avondeten naar binnen gewerkt![]()
Ga zo nog wel een rondje wandelen, daar heb ik behoefte aan merk ik.
Maar inderdaad, morgen weer een verse start. Scheelde ook dat de weegschaal lief voor me was vanmorgen
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb een prutdag. Mezelf gisteren enorm lopen opfucken om domme dingen, met stress als gevolg. Pluk ik vandaag de vruchten van![]()
Ik at tot nu toe; 1 zak snoep, een proteīnetoetje, 2 brosse eierkoeken en een plak kruidkoek.
Wel een wandeling van 6km gemaakt vanmorgen en het halve huishouden gedaan. Verder komt er echt he-le-maal niets uit handen.
Nee joh, ''gewoon'' halvarinequote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Toch wel met een goede laag roomboter he? Suikerbrood met roomboter.![]()
Quote.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:34 schreef SQ het volgende:
Chocolate fudge brownie, netflix&chilld en chunky monkey
Is lekker jonge. Mmm.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
netflix & child
Maakt het makkelijker te laten staan
Hoe chemischer hoe beterquote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:13 schreef SQ het volgende:
Ik eet geen regenboog gekleurd eten. Dat is niet oké
Doen we morgen wel weer, 't is mijn vrije weekend!quote:Op zondag 11 juli 2021 09:54 schreef SQ het volgende:
Je moet ook wel een beetje groenten eten Declan-Harp! Al je eten vandaag is bruin of beige
Je lichaam niet hoorquote:Op zondag 11 juli 2021 09:57 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Doen we morgen wel weer, 't is mijn vrije weekend!
Al is kind er morgen ook niet..
Ik hecht overigens meer waarde aan fruit dan groente
Scheurbuik oléquote:
Oh lekker! Fijn is dat he?quote:Op zondag 11 juli 2021 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Fruit eet ik niet regelmatig, groente wel. Al had ik gisteren geen groente, omdat ik geen puf had voor avondeten en dat dus een bak yoghurt met muesli en aardbeien werd.
Maar over het algemeen is groente het uitgangspunt van mijn avondeten en eet ik bij de lunch en/of tussendoor ook wat rauwkost. In de zomer eet ik meer fruit, maar ook niet elke dag.
Ik merk de 5 kilo al een beetje aan mijn lijf, ik pas een nieuwe broek die eerst met moeite dicht kon en ik moet de bandjes van een aantal bh’s iets strakker zetten.
Wat fijn dat je het zo merkt! Goed bezigquote:Op zondag 11 juli 2021 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Fruit eet ik niet regelmatig, groente wel. Al had ik gisteren geen groente, omdat ik geen puf had voor avondeten en dat dus een bak yoghurt met muesli en aardbeien werd.
Maar over het algemeen is groente het uitgangspunt van mijn avondeten en eet ik bij de lunch en/of tussendoor ook wat rauwkost. In de zomer eet ik meer fruit, maar ook niet elke dag.
Ik merk de 5 kilo al een beetje aan mijn lijf, ik pas een nieuwe broek die eerst met moeite dicht kon en ik moet de bandjes van een aantal bh’s iets strakker zetten.
Holy crap!quote:Op zondag 11 juli 2021 10:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Mooie resultaten DDM en SQ!![]()
Ik deed een monsterpoop en ben nu ook weer een kg lichter
Al het junk van gisteren kwam er ook zķ weer uitquote:
Scheurbuik -> vit C -> Broccoliquote:
Vorige week nog gehad! Genoeg om dit weekend te overlevenquote:
Ik doe er stukjes cheddar (die chemisch gekleurde plakjes jaquote:Op zondag 11 juli 2021 11:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat voor kruiden gooien jullie over broccoli. Staat voor vanavond op het menu
Klein beetje versgeraspte nootmuskaat. En dan geroosterde pijnboompitjes erbij, half plakje kaas er overheen en dat even in de magnetron smeltenquote:Op zondag 11 juli 2021 11:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Chemisch klinkt goed!quote:Op zondag 11 juli 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik doe er stukjes cheddar (die chemisch gekleurde plakjes ja) over
Broccoli kun je op veel manieren lekker(der) maken. Inderdaad met kaas en eventueel pijnboompitjes. Je kunt het grillen, met alleen een beetje olijfolie en wat peper en zout. Ook erg lekker vind ik om het te roerbakken (na kort gekookt) met wat knoflook. Je kunt het ook een oosters smaakje geven door te roerbakken met knoflook, gember, rode peper en een beetje sojasaus.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Snap ik wel ja. Ik eet rode kool het liefste rauwquote:Op zondag 11 juli 2021 11:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dat heb ik met gekookte rode kool. Die geur
Oooh klinkt allemaal bijzonder lekker. Die laatste ga doen vandaag!quote:Op zondag 11 juli 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Broccoli kun je op veel manieren lekker(der) maken. Inderdaad met kaas en eventueel pijnboompitjes. Je kunt het grillen, met alleen een beetje olijfolie en wat peper en zout. Ook erg lekker vind ik om het te roerbakken (na kort gekookt) met wat knoflook. Je kunt het ook een oosters smaakje geven door te roerbakken met knoflook, gember, rode peper en een beetje sojasaus.
17!quote:Op zondag 11 juli 2021 10:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh lekker! Fijn is dat he?
Ik deed vanmorgen voor het eerst sinds een tijdje een legging aan (want zondag /caredag) en zelfs die voelde ruimer![]()
Ben nu sinds 1 januari 17 kilo kwijt, nog een ruime 13 te gaan. Ik reken me echter nog niet rijk, ik ben in het verleden ook wel eens 5 kilo aangekomen in 3 weken vakantie
Groente koken doe ik volgens mij alleen met boerenkool. De rest wordt gebakken, geroerbakt, gegrild, in de oven gedaan, belandt in de pastasaus,stoofpot of soep of wordt in het geval van broccoli in de magnetron gestoomd. Maar ik eet dan ook nauwelijks AVG. Als ik AVG moest eten op mijn werk, dan ging daar appelmoes bijquote:Op zondag 11 juli 2021 12:44 schreef SQ het volgende:
Sinds ik stoompannen heb ontdekt kook ik nooit meer groenten. Ik krijg het gekookt ook echt bijna niet meer weg nu
Hoe ging het?quote:Op zondag 11 juli 2021 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Om de een of andere reden zo'n zin in een eetbui, geen stress oid, maar eerder gewoonte denk ik. Gelukkig niks in huis en uit de keuken blijven. Even serie kijken met een kop thee ter afleiding
Goed. Ben ik wel trots op. YouTube en thee hielpen. Nu vast bezig met de kerstversiering haken en dat helpt ook enormquote:
Wat is Hipro?quote:Op maandag 12 juli 2021 10:18 schreef Declan-Harp het volgende:
O: 3 plakjes dadel-amandel wat ik gisteren niet opkreeg
L: Kwark met mango, blauwe bessen en banaan + 2 stukjes suikerbrood met halvarine
T: Iets van fruit (Haal om 1500 een TGTGbox op van de Lidl)
D: https://www.ah.nl/product(...)chsalade-spicy-mango + een HiPro drankje
750 Vitality punten
Oh! Binnenkort eens uitproberen.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Lekker!![]()
https://www.ah.nl/zoeken?query=Hipro
Proteīnedrankje. Kruidvat heeft ze ook.
Lekker bezigggg!!!quote:Op maandag 12 juli 2021 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
weekend overleefd zonder eeecht mis te gaan
Wel allemaal niet perse dieetverantwoorde dingen naar binnen gewerkt, maar alleen tijdens de afspraken en niet thuis ook nog lekker door met een drankje en een hapje en een drankje en een hapje, en daardoor iig die eetwindows van max 8 uur en vastwindows van minstens 16 uur kunnen vasthouden. Ben wel benieuwd hoe dat zich uitbetaald op de weegschaal gedurende de week. Ik vind dat intermittent fasting een beetje lafjes tegen mijn manier van afvallen aanhouden wel een stimulans op deze manier moet ik zeggen.
Vandaag wordt een keurige dag als ik me aan mn planning houdZo even uurtje lopen, ook niet vervelend.
T is een bakje bramen en een peer.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:18 schreef Declan-Harp het volgende:
O: 3 plakjes dadel-amandel wat ik gisteren niet opkreeg
L: Kwark met mango, blauwe bessen en banaan + 2 stukjes suikerbrood met halvarine
T: Iets van fruit (Haal om 1500 een TGTGbox op van de Lidl)
D: https://www.ah.nl/product(...)chsalade-spicy-mango + een HiPro drankje
750 Vitality punten
Roerbakken in schijfjes Of rauw dippen in een yoghurtdip . Of in schijfjes op brood met een plakje kaasquote:Op maandag 12 juli 2021 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
T is een bakje bramen en een peer.
Tips gevraagd; 2 zakjes radijsjes gekregen, hoe eet je dat lekker? Ik vind het zo los/rauw niks aan.
Oeh ik ga voor dippen, thnx!quote:Op maandag 12 juli 2021 15:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Roerbakken in schijfjes Of rauw dippen in een yoghurtdip . Of in schijfjes op brood met een plakje kaas
Heerlijkquote:Op maandag 12 juli 2021 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik eet nu broccoli met kaas... echt de perfecte tipzit te smullen
Yum! Voor welk soort kaasje heb je gekozen?quote:Op maandag 12 juli 2021 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik eet nu broccoli met kaas... echt de perfecte tipzit te smullen
Ik ben helemaal into dadel/vijgen/amandel broodjes, super zoet maar ook hartig en perfect tegen snoepsnaaizin vinnikquote:Op maandag 12 juli 2021 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heerlijk
Ik merk echt dat ik goede makkelijke alternatieven voor chocola in huis moet hebben, anders sluipt de chocola-gewoonte er zo weer in en gaat mijn gewicht echt niet verder naar beneden. Vandaag wat bakken kwark gehaald en rauwkost en Symph was vanmiddag zo aardig dat hij direct eitjes ging koken toen ik zei dat ik honger had.
Morgen eten we sushi of pizza om te vieren dat de vakantie begonnen is, niet de meest verantwoorde keuze, maar het avondeten is hier eigenlijk altijd wel verantwoord dus zo’n uitzondering heeft weinig invloed.
Roze koeken zijn zo'n beetje het enige wat ik NIET lustquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
zometeen een gratis halve kilo kwijt
* DancingPhoebe mantraat geen roze koek nemen geen roze koek nemen geen roze koek nemen
Oo dit is alleen maar gunstig joh. Ik dank de heer nog altijd op mn blote knietjes dat ik grotendeels uit mn rare haar en interessante kledingkeuzes ben gegroeid voor digitale fotografie opkwamquote:Op maandag 12 juli 2021 19:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Kon het niet laten en toch maar eens gepoft rijst gekocht, alpro en wat fruit om het toch maar eens te proberen (aangezien ik altijd zo schreeuw hoe smerig het is). Weet niet wie met de tip kwam, maar thnxstuk lekkerder.
Ik moet echt nog maar een paar kg nu, duurt lang![]()
En ik baal ergens wel een beetje dat ik geen voor of tussentijds foto's heb gemaakt.
Die vieze kant en klare wasacrackers met spread vind je wél lekker?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Roze koeken zijn zo'n beetje het enige wat ik NIET lustIk nam altijd een stroopwafel
Succes!
Och ja, daar heb ik vroeger (lees >10 jaar terug) heel wat van opgegetenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die vieze kant en klare wasacrackers met spread vind je wél lekker?
Ik heb nog nooit gedoneerd verder, maar ik wilde wel even gezegd hebben dat zelfs ik deze dingen nooit heb durven eten. En dat zegt veel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die vieze kant en klare wasacrackers met spread vind je wél lekker?
Past mooi binnen je "geen eten met regenboogkleuren" standpuntquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gedoneerd verder, maar ik wilde wel even gezegd hebben dat zelfs ik deze dingen nooit heb durven eten. En dat zegt veel.
Ze zitten/zaten in de snoepautomaat op het werk. Ik heb ze er een keer uit gehaald omdat ik eens wat gezonder wilde doen dan mars, nuts, snickers. Nou weet ik dat van dat gezonder ook niet echt, volgens mij valt dat vies tegen, maar ze waren in ieder geval niet te eten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef SQ het volgende:
Ik heb nog nooit gedoneerd verder, maar ik wilde wel even gezegd hebben dat zelfs ik deze dingen nooit heb durven eten. En dat zegt veel.
Nee, niet echtquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:42 schreef Declan-Harp het volgende:
SC, je hebt toch wel ergens een verdwaalde foto van jezelf liggen?![]()
O: Donkere boterham met vega filet americain
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood kaas/houmous
T: Banaan en aardbeien
D: Prei met kaassaus en een vega burgert
Dat roze op de tompouce is juist het lekkerst!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:27 schreef SacreCoeur het volgende:
Die crackers met dat gore spul ertussen is echt niet te doen.
Het is ook geen spread of creme meer maar echt zo brokkeligkan het niet uitleggen.
Roze koeken lust ik (natuurlijk) ook niet, wel de koek eigenlijk maar niet het roze![]()
Net als bij een tompouce, ik eet alleen de onderkant en pudding.
Stroopwafel lust ik wel, maar Leev heeft dus hele lekkere mini koekjes zeezout caramel (oer mini's oid).
[..]
Nee, niet echt![]()
Ja, van mijn hoofd alleen![]()
Misschien heeft mijn vriend nog stiekem een foto gemaakt.
Bokkepootjesquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Bokkepootjes en mergpijpendat is pas smerig.
Ben je echt zo'n mieperige eter?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Hihi![]()
Wel handig met stoppen van trackenik lust gewoon zo weinig dat ik alles wel kan onthouden.
Ik dacht altijd dat ik dik was omdat ik alles wel lekker vond, kwam erachter tijdens het afvallen dat ik echt heel weinig lust. Broccoli bijvoorbeeld, vlees lust ik niet echt (ik eet heel soms kip/vis), frambozen, sinasappel/mandarijn (structuur probleem), appel vind ik wat structuur betreft ook niet zo lekker (uit de oven of magnetron wel), ik lust eigenlijk ook alleen penne (ik zal nooit spaghetti oid eten), bladspinazie, courgette, aubergine, sugarsnaps.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ben je echt zo'n mieperige eter?
Ben wel benieuwd wat voor -normaal- voedsel je dan niet lust.
Dat valt nog mee. Ik was al bang dat je een heel eenzijdig dieet zou hebben..quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ik dik was omdat ik alles wel lekker vond, kwam erachter tijdens het afvallen dat ik echt heel weinig lust. Broccoli bijvoorbeeld, vlees lust ik niet echt (ik eet heel soms kip/vis), frambozen, sinasappel/mandarijn (structuur probleem), appel vind ik wat structuur betreft ook niet zo lekker (uit de oven of magnetron wel), ik lust eigenlijk ook alleen penne (ik zal nooit spaghetti oid eten), bladspinazie, courgette, aubergine, sugarsnaps.
En zo kan ik nog wel even doormaar dit kwam snel naar boven. Het is vooral een structuur in mijn mond probleem. Chocola en dergelijke (of dingen zoals smerige brownies) is echt een smaak ding.
Maar er zijn ook dingen die ik zo lekker vind (zoals tomaten) dat ik het echt bijna overal en sowieso iedere dag eet.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:57 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat valt nog mee. Ik was al bang dat je een heel eenzijdig dieet zou hebben..
Een neefje van mij had dat als kind, die verdroeg alleen zelfgemaakt brood en gefrituurde patat
Nat zaadquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:59 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]maar dat is wel heeeeel extreem.
Ik eet wel veel hetzelfde en probeer daar dan een beetje mee te wisselen.
Mijn lievelingsfruit is passievruchtwat ik wel grappig vind aangezien tomaat lievelings groente (ja het is groente toch?) is.
Nat zaad
Ik eet gelukkig ook wel is maisquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef SQ het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit
Oh nou volgens wiki zijn er 4 invalshoekenen de mijne is kennelijk plantkundig.
Enfin, ik denk dat komkommers en tomaten vooral ook groenten zijn omdat er veel mensen zijn die dat als enige lusten. Kunnen die tenminste ook zeggen dat ze heus wel groenten eten.
Doe het niet!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:20 schreef SQ het volgende:
Nu word ik toch nieuwsgierig. Misschien toch eens een euro voor opofferen.
Alles met zaadjes is fruit, heb ik ooit geleerd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:02 schreef SQ het volgende:
Officieel zijn alle vruchten fruit. Dus ook courgettes. En als je de plant zelf eet is het groente.
Tomaten zijn nu juist groente/fruit waar ik moeilijk ik ben. In een gerecht zoals pasta vind ik het te doen, maar los of op een broodje gezond vind ik het echt niet lekker.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef SQ het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit
Oh nou volgens wiki zijn er 4 invalshoekenen de mijne is kennelijk plantkundig.
Enfin, ik denk dat komkommers en tomaten vooral ook groenten zijn omdat er veel mensen zijn die dat als enige lusten. Kunnen die tenminste ook zeggen dat ze heus wel groenten eten.
Ik lust geen rauwe tomaat, in die categorie is het enige dat ik nog wel lust een broodje in Spanje dat ze met tomaat hebben ingewreven voordat er beleg op wordt gedaan. Verder lust ik wel zongedroogde tomaatjes en tomatensaus, maar ik griezel elke dag bij de rauwe tomaat die mijn man eet. Zelfs kleine stukjes pulk ik uit een salade.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tomaten zijn nu juist groente/fruit waar ik moeilijk ik ben. In een gerecht zoals pasta vind ik het te doen, maar los of op een broodje gezond vind ik het echt niet lekker.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles met zaadjes is fruit, heb ik ooit geleerd.
Dus ja, ook de paprika's, courgettes, aubergines zijn allemaal fruit.
Ik heb zin in allemaal slecht etenVoel me mega meh.
Niets heftigs, gewoon vermoeid en slaapgebrek en dan gaat mijn zelfdiscipline regelmatig overboordquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
wat is het? Uit je ritme, vermoeid, slaapgebrek, de blues, heftige dingen?
Gewoon het serviesgoed ook mee naar binnen schuivenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niets heftigs, gewoon vermoeid en slaapgebrek en dan gaat mijn zelfdiscipline regelmatig overboord
tot nu toe alleen nog gezond eten gehad. Vanavond verjaardag, hopelijk krijg ik niet de neiging alle schalen met hapjes op tafel naar binnen te schuiven.
Lekker feta bij je ovengroente doenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:00 schreef Holyme het volgende:
Hier hielp een dutje wat. Lijstje!
O muesli, chia-/lijnzaad, amandelmelk
L crackers met zuivelspread
T noten, gojibessen, blauwe bessen, blokje extra puur, bak groente met wat dressing (komkommer, nat zaad tomaat, paprika, augurk)
D ovengroente met zoete aardappel, vega worst, iets om aan te vullen want zit hiermee pas rond de 1500
B klein stukje fietsen, miss wandelen en/of core
T werd/wordt zo'n zakje zalm with a twist op crackers, en havermout met vanille, maanzaad, rozijn en amandelmelkquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Lekker feta bij je ovengroente doen
Vind dit wel echt tof. De vorige keer dat het erover ging heb ik het ook opgezocht. Volgende keer als ik zorgverzekeraar verander maar eens in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:13 schreef Declan-Harp het volgende:
LIF / ASR Vitality (Cadeaubonnen sparen dmv beweging)
Kan ik hier op houden te spammen
Je kan meedoen zķnder een ASR zorgverzekering!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind dit wel echt tof. De vorige keer dat het erover ging heb ik het ook opgezocht. Volgende keer als ik zorgverzekeraar verander maar eens in de gaten houden.
"a.s.r. Vitality sluit je altijd af in combinatie met een van de deelnemende verzekeringen."quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Je kan meedoen zķnder een ASR zorgverzekering!
Klopt, ik betaal 3,50 per maand om mee te doen. In principe tot december, zodat ik een mooie korting heb voor m'n koffieautomaatquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
"a.s.r. Vitality sluit je altijd af in combinatie met een van de deelnemende verzekeringen."
Al staat er wel dat als je binnen een jaar van plan bent over te stappen naar een van de deelnemende verzekeringen, dat het dan ook al mag. Maar ik weet niet, dat vind ik dan toch nog een beetje onzeker. Wacht liever even af totdat ik zeker weet of ik echt over wil stappen.
In de voorwaarden lees ik dat ze je abonnement gewoon stopzetten als je niet binnen een jaar bij een deelnemende verzekering zit. Dus het lijkt ook weer niet zo dat je al direct vast aan die verzekering zit. Hmmm.
Welk restaurant is dat? Ik ben dol op kleine verschillende maaltijdjes.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vergat vandaag te eten op kantoor. En dacht uit wat TGTG wel avond te kunnen eten, maar ik kreeg alleen dingen met vlees of zoetigheid mee. Dus precies niets normaals gegeten vandaag.Maar boeiend.
T: Hele bak blauwe bessen
T: Notenreep
D: Chocolade croissant, kaneelbroodje en een mango yoghurt
Zo moet het dus niet.
Morgen:
L: Roerei van twee eieren met courgette
T: Stukje millionaires shortbread
D: Uiteten: soort Italiaanse 'tapas', volgens mij mag je 5 dingen van de kaart kiezen en dan krijg je daar dus kleinere versies van. En ja, ik ben zo'n idioot die de kaart altijd al helemaal heeft bestudeerd voordat ze ergens naartoe gaat.
Jeej voor de weegschaal!quote:Op woensdag 14 juli 2021 06:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Weegschaal was weer eens liefHet is wel jammer dat ik het idee heb dat het niet zichtbaar is of zo. Ik merk het wel aan mijn kleding, energie en dat soort dingen, maar ik zou het graag in de spiegel ook zien. Dat is natuurlijk een kwestie van geduld en doorzetten
Mijn lijstje is zoals altijdmorgen naar de diëtiste en ik vraag haar dan gelijk tips voor afwisseling.
Ik ook! Meer proeven is altijd het beste.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:47 schreef Morrigan het volgende:
Welk restaurant is dat? Ik ben dol op kleine verschillende maaltijdjes.
Leuk! Veel plezier!quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat jammer dat jullie zelfbeeld nog steeds zo in de war is..Hopelijk houdt het jullie niet tegen om door te zetten!
![]()
O: Proteīnereep
L: Kwark met mango en blauwe bessen + boterham filet americain
T: Radijsjes met houmous/zuivelspread
T: Plakje zelfgemaakte cake
D: Tortellini met Italiaanse groente/saus en vega gehakt
Morgen geen lijstje want dan gaan we een dagje Slagharen doen
Jouw Dquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:12 schreef LPFAN het volgende:
Lijstje;
T: Banaan met pindakaas
D: Wokschotel met halloumi, noodels, paprika, champignons, ananas en zelfgemaakte zoet zure woksaus.
Ik zie al een poos geen verandering op de weegschaal. Wel qua omtrek. (Ik meet mezelf af en toe)
Jaaa zin in. Zou best eens kunnen ja. Ik eet idd weinig.quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jouw D
Eet je niet te weinig? Misschien staat je lichaam in spaarstand. Of is dat ook alweer achterhaald?
Jah wie weetquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Sterkte miss_sly![]()
LP, misschien toch her en der wat hapjes meer nemen? Kijken of het helpt
Is omtrek niet belangrijker dan gewicht? Ik meet mezelf ook regelmatig.quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:12 schreef LPFAN het volgende:
Lijstje;
T: Banaan met pindakaas
D: Wokschotel met halloumi, noodels, paprika, champignons, ananas en zelfgemaakte zoet zure woksaus.
Ik zie al een poos geen verandering op de weegschaal. Wel qua omtrek. (Ik meet mezelf af en toe)
Ja zeker maar zal ook wel fijn zijn het op de weegschaal te zienquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Is omtrek niet belangrijker dan gewicht? Ik meet mezelf ook regelmatig.
Ik gebruik al regelmatig My Fitness Pal.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:27 schreef Holyme het volgende:
Sterkte @:miss_sly .
@:LPFAN keertje alles afwegen en kcal berekenen?
Wb spiegel, dat duurde bij mij telkens langer dan afvallen zelf. En nu nog. Keer wat teveel eten, of wit brood, opgeblazen buik = verkeerd spiegelbeeld. Ik herinner mezelf op die momenten maar aan die wetenschap + kledingmaat en gewicht. En een foto wil ook nog wel eens helpen, dan zie ik ineens hoe smal ik ben geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gloeiendegloeiende. Al mijn binnenoefeningen gedaan. Met de grootst mogelijke tegenzin aangekleed, met nog meer tegenzin mn wandelschoenen aangeregen.... en het regent nog steeeeeds niet![]()
Nu MOET ik wel gaan wandelenIs er niet iets actiefs wat je wél leuk vind?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenzin is nooit een goede motivator
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Wandelenquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Is er niet iets actiefs wat je wél leuk vind?Tegenzin is nooit een goede motivator
Ik heb nu afgeleerd om me eerst helemaal te douchen en aan te kleden VOOR ik ga wandelen en dan weer helemaal plakkerig en bezweet thuis te komen. Dus nu ga ik recht vanuit de pyjama de wandelschoenen in en de straat op. Dan lekker douchen bij thuiskomstquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:10 schreef Myraela het volgende:
Bewust moeten aankleden etc om doelloos te wandelen blijft toch altijd wel een drempel. Daarom vind ik het veel fijner om te lopen met een doel. Twee weken terug een museumkaart genomen, dus we gaan zo naar Naturalis en Hortus Botanicus Leiden. Is niet het meest actieve, maar vind ik wel leuk en is altijd beter dan op de bank blijven zitten.
Mja, als je je hartslag niet op zn minst iets verhoogt zou ik hem niet onder lichaamsbeweging scharen en dat is bij deze blob nou juist wel net de bedoeling.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:10 schreef Myraela het volgende:
Bewust moeten aankleden etc om doelloos te wandelen blijft toch altijd wel een drempel. Daarom vind ik het veel fijner om te lopen met een doel. Twee weken terug een museumkaart genomen, dus we gaan zo naar Naturalis en Hortus Botanicus Leiden. Is niet het meest actieve, maar vind ik wel leuk en is altijd beter dan op de bank blijven zitten.
Alle beweging is prima. Sterker nog, de persoon die 3x per week een uurtje in de gym bezig is en de rest van de week continu zit is slechter af dan iemand die elke dag gaat wandelen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja, als je je hartslag niet op zn minst iets verhoogt zou ik hem niet onder lichaamsbeweging scharen en dat is bij deze blob nou juist wel net de bedoeling.
Maar bij wandelen mik je toch wel op een beeetje hartslagverhoging? Dat bedoel ik juist. Wandelen is lichaamsbeweging, door een museum of mooie tuin kuieren voor mij niet.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle beweging is prima. Sterker nog, de persoon die 3x per week een uurtje in de gym bezig is en de rest van de week continu zit is slechter af dan iemand die elke dag gaat wandelen.
Ben ik met je eens. En bij wandelen haal ik een hogere hardslag dan wanneer ik krachttraining doe. Niet dat krachttraining nutteloos is.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar bij wandelen mik je toch wel op een beeetje hartslagverhoging? Dat bedoel ik juist. Wandelen is lichaamsbeweging, door een museum of mooie tuin kuieren voor mij niet.
Hoera voor de mijlpaalquote:Op woensdag 14 juli 2021 15:59 schreef Moonlight het volgende:
Eindelijk weer 2 getallen op de weegschaal
Ik denk zo een 3 jaar ongeveer! Ja zo blij meequote:Op woensdag 14 juli 2021 16:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoera voor de mijlpaalwas het lang geleden?
Wat haal jij uit die perfect posture app?quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:24 schreef Holyme het volgende:
Voor mij is alle beweging ok. Tis geen sporten om rustig te wandelen, maar ook die rustige wandelingen doen het hier prima. En verder varieer ik enorm met beweging, anders wordt het saai. Dus hoepelen, perfect posture app, yoga app, wandelen, hardlopen, balance board, skaten (aan het leren, love it).
En die salades van Appie zijn inderdaad dikke prima
Maar om iets van profijt te hebben van je beweging is een (licht) verhoogde hartslag wel handig.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:24 schreef Holyme het volgende:
Voor mij is alle beweging ok. Tis geen sporten om rustig te wandelen, maar ook die rustige wandelingen doen het hier prima. En verder varieer ik enorm met beweging, anders wordt het saai. Dus hoepelen, perfect posture app, yoga app, wandelen, hardlopen, balance board, skaten (aan het leren, love it).
En die salades van Appie zijn inderdaad dikke prima
Een perfect posturequote:Op woensdag 14 juli 2021 16:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat haal jij uit die perfect posture app?
Ja, naja, ik wandel meestal in een aardig tempo. Maar bankhangen of slowmo wandelen, dan is wandelen altijd beter als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar om iets van profijt te hebben van je beweging is een (licht) verhoogde hartslag wel handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam die online tegen, zouden ze bij de Jumbo verkopen. Chocolade mousse met maar 150 kcal (voor de hele pot) en 20 gram eiwitten klinkt bijna te mooi om waard te zijn. Maar toch maar eens kijken in de winkel...
quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft iemand deze al wel eens geprobeerd?Ik ben dōl op chocolademousse, maar ook heel kieskeurig met chocolademousseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam die online tegen, zouden ze bij de Jumbo verkopen. Chocolade mousse met maar 150 kcal (voor de hele pot) en 20 gram eiwitten klinkt bijna te mooi om waard te zijn. Maar toch maar eens kijken in de winkel...Maar goed, voor 150 kcal wil ik deze best proberen. (en 20 gram eiwit? dat is best veel voor een toetje/snack/tussendoortje)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Het is niet zo zeer het slenteren in een museum, maar wel het lopen naar het museum en door de stad of omgeving. Ik zit over de 14.000 stappen vandaag, dus dat vind ik best okay.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja, als je je hartslag niet op zn minst iets verhoogt zou ik hem niet onder lichaamsbeweging scharen en dat is bij deze blob nou juist wel net de bedoeling.
Heeft iemand deze al wel eens geprobeerd?Ben wel benieuwd. Al vind ik tot nu toe al die eiwittoetjes echt heel erg smerig. Maar ik hou sowieso niet van de bijsmaak die ook vaak aan die eiwitpoeders zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam die online tegen, zouden ze bij de Jumbo verkopen. Chocolade mousse met maar 150 kcal (voor de hele pot) en 20 gram eiwitten klinkt bijna te mooi om waard te zijn. Maar toch maar eens kijken in de winkel...
Ik vond mn post al een beetje klinken alsof ik jouw dagplanning afzeek, terwijl ik dat niet bedoeldequote:Op woensdag 14 juli 2021 21:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer het slenteren in een museum, maar wel het lopen naar het museum en door de stad of omgeving. Ik zit over de 14.000 stappen vandaag, dus dat vind ik best okay.
Ja zo voelt het bij mij helaas ook altijdquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godsamme, ik allemaal zo netjes al mn vinkjes zetten dag na dag, nog steeds dik
Ga hier ook even naar kijken! Ben aan het afvallen, maar dat is eigenlijk nodig omdat ik mn hele mental health weer een beetje heb laten versloffenquote:Op woensdag 14 juli 2021 16:53 schreef Holyme het volgende:
[..]
Een perfect posturemaar nee, ik vind het chill dat 't heel korte lesjes zijn, met uitleg en aftellen enzo, en zit aardig wat core oefening in wat ik nodig heb. En tis voor beginners tot gevorderden (bouwt op, al waren sommige advanced oefeningen wel ineens heul advanced).
Die ik heb is van healthy apps studio voor android. Gratis, vind t wel een fijne mix tussen godsgloeiende-klote-planks en bejaarden gymnastiek en yoga. FitOn app heb ik nog niet veel gedaan, maar is tot dusver zeker ok.quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga hier ook even naar kijken! Ben aan het afvallen, maar dat is eigenlijk nodig omdat ik mn hele mental health weer een beetje heb laten versloffenVeel van wat ik nu doe is ook gericht op of probeer ik te concentreren op ademhaling. Die schiet bij mij vrij snel omhoog en ik hou er soms gewoon mee op als ik iets probeer te doen ofzo
Probeer me daar nu heel erg bewust van te zijn, zodat ik weer opnieuw leer dattie in mn buik hoort ipv ergens tussen mn sleutelbenen
Hadden we het hier toevallig een tijdje geleden nog over.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:24 schreef Myraela het volgende:
Ik moet echt eens beter op gaan letten welke hummus ik pak. Ik wist wel dat er verschillen in de kcal zaten, maar zo groot, jeetje. Ik dacht dat 250 kcal wel ongeveer de max was. Ik had nu dus de slechtste en dan kan ik bijna voor m'n gevoel net zo goed een pot mayonaise leeg lepelen.Okay, daar zit nog eens het dubbele in, maar toch.
Verschillen alleen al bij 3 bakjes van de AH die behoorlijk op elkaar lijken:
[ afbeelding ]
151 kcal per 100 gram
[ afbeelding ]
239 kcal per 100 gram
[ afbeelding ]
370 kcal per 100 gram
whoa, ik had geen ideequote:Op donderdag 15 juli 2021 13:24 schreef Myraela het volgende:
Ik moet echt eens beter op gaan letten welke hummus ik pak. Ik wist wel dat er verschillen in de kcal zaten, maar zo groot, jeetje. Ik dacht dat 250 kcal wel ongeveer de max was. Ik had nu dus de slechtste en dan kan ik bijna voor m'n gevoel net zo goed een pot mayonaise leeg lepelen.Okay, daar zit nog eens het dubbele in, maar toch.
Verschillen alleen al bij 3 bakjes van de AH die behoorlijk op elkaar lijken:
[ afbeelding ]
151 kcal per 100 gram
[ afbeelding ]
239 kcal per 100 gram
[ afbeelding ]
370 kcal per 100 gram
Heeft iemand deze al wel eens geprobeerd?Lurker hier... Zoetstof- en protein-smaak aanwezig. Wel lekkere pure chocoladesmaak. Zou lekkerder zijn met suiker ipv zoetstof en slagroom #forever fatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam die online tegen, zouden ze bij de Jumbo verkopen. Chocolade mousse met maar 150 kcal (voor de hele pot) en 20 gram eiwitten klinkt bijna te mooi om waard te zijn. Maar toch maar eens kijken in de winkel...
Terecht trotsquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:
Wauw ik moest een hoop bij lezen! Struggles en goede dagen zie ik
Ik ben enorm trots op mezelf: man en kinderen hebben vandaag McDonald's gegeten terwijl ik een pastasalade voor mezelf heb gemaakt
Dat zou mij dan weer geen enkele moeite kosten, ik eet nog liever niks dan die troep van McDonaldsquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:
Wauw ik moest een hoop bij lezen! Struggles en goede dagen zie ik
Ik ben enorm trots op mezelf: man en kinderen hebben vandaag McDonald's gegeten terwijl ik een pastasalade voor mezelf heb gemaakt
Ohhhh maar die frietjesquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer geen enkele moeite kosten, ik eet nog liever niks dan die troep van McDonalds
Waar heb je pijn van? Stertke in ieder geval. Fijn dat kind op de BSO is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:06 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb echt o-ve-ral pijnHeb er al een pammetje ingemikt en ga zo weer richting bed. Kind is op de BSO
![]()
O: Plakje leftover cake
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
D: Zo'n saladelunchpot van de AH + bakje Hertog ijs na
T: Half vijgen-amandel broodje
Meh dat is wel een groot nadeel van zo´n dag. Trustequote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:06 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb echt o-ve-ral pijnHeb er al een pammetje ingemikt en ga zo weer richting bed. Kind is op de BSO
![]()
O: Plakje leftover cake
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
D: Zo'n saladelunchpot van de AH + bakje Hertog ijs na
T: Half vijgen-amandel broodje
Fibromyalgie. Ik kan niet lang autorijden, dan verkramp ik. Gisteren 2 uur gereden, op de terugweg nog met dikke stress omdat m'n motorlampje steeds flikkerde en m'n auto hobbelde.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar heb je pijn van? Stertke in ieder geval. Fijn dat kind op de BSO is.
Thanks! Is gelukkig al stukken beter! En ja inderdaad! Even wat meer naar binnen schuiven haha.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:14 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fibromyalgie. Ik kan niet lang autorijden, dan verkramp ik. Gisteren 2 uur gereden, op de terugweg nog met dikke stress omdat m'n motorlampje steeds flikkerde en m'n auto hobbelde.![]()
voor @:LPFAN je lijstje ziet er ook beter (voor jou
) uit vandaag, geniet ervan en beterschap met je been en enkel!
Pff klote zeg, sowieso al, maar zeker als nog eens extra factor om je afvallen lastiger te makenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:14 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fibromyalgie. Ik kan niet lang autorijden, dan verkramp ik. Gisteren 2 uur gereden, op de terugweg nog met dikke stress omdat m'n motorlampje steeds flikkerde en m'n auto hobbelde.![]()
Dat klinkt heel naar. Beterschap!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:14 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
voor @:LPFAN je lijstje ziet er ook beter (voor jou
) uit vandaag, geniet ervan en beterschap met je been en enkel!
Thanksquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt heel naar. Beterschap!
@:LPFAN ook beterschap met je enkel en been.
Nou ja, sporten wil niet echt, maar met wandelen en fietsen red ik me primaquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Pff klote zeg, sowieso al, maar zeker als nog eens extra factor om je afvallen lastiger te maken
Dankje!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt heel naar. Beterschap!
@:LPFAN ook beterschap met je enkel en been.
16k, good job!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:
Ben ik de enige die er moeite mee heeft als ze niet precies weet hoeveel kcal er in haar eten zit?Ik denk vandaag te weten dat ik goed heb gegeten, maar ik weet het dus niet zeker. Soms heb ik daardoor de neiging om alles in kant en klare verpakkingen of zo puur mogelijk te eten. Dan weet ik het tenminste.
L: Klein bakje van de Foodmaker salade bar: 4 verschillende salades, eentje met riso, eentje met edamame en zeekraal, eentje met rode biet en gember en nog iets met komkommer en appel ofzo.
T: Blauwe bessen
T: Olijven/tomaat broodje
D: Nog een bak, maar dan groter, van Foodmaker. Stond ineens op Toogoodtogo en dat kon ik niet negeren. Vergelijkbare salades maar nu ook met falafel, olijven en iets met dille.
T: Half plakje carrotcake en een half stukje red velvet brownie
En ruim 16.000 stappen, yay.
Was begin september t/m eind december (voor kerst) wat ik kan terugkijken op m'n telefoon. Voelde gewoon goed dat maar 2 maanden te noemenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:48 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wauw mooie progressie op die foto. Maar dit heb je toch niet in 2 maanden bereikt lijkt me?
Je bent niet de enige.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:
Ben ik de enige die er moeite mee heeft als ze niet precies weet hoeveel kcal er in haar eten zit?Ik denk vandaag te weten dat ik goed heb gegeten, maar ik weet het dus niet zeker. Soms heb ik daardoor de neiging om alles in kant en klare verpakkingen of zo puur mogelijk te eten. Dan weet ik het tenminste.
L: Klein bakje van de Foodmaker salade bar: 4 verschillende salades, eentje met riso, eentje met edamame en zeekraal, eentje met rode biet en gember en nog iets met komkommer en appel ofzo.
T: Blauwe bessen
T: Olijven/tomaat broodje
D: Nog een bak, maar dan groter, van Foodmaker. Stond ineens op Toogoodtogo en dat kon ik niet negeren. Vergelijkbare salades maar nu ook met falafel, olijven en iets met dille.
T: Half plakje carrotcake en een half stukje red velvet brownie
En ruim 16.000 stappen, yay.
appel met pindakaasquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:20 schreef LPFAN het volgende:
L: maiswafels met roomkaas en hummus
T: Appel met pindakaas
D: Gevulde courgette met mexicaanse roerbakgroente, kikkererwten en geraspte kaas
T: Bakje kwark
T: Bakje chips
Is lekker! Ik eet het eigenlijk niet meer zonderquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:49 schreef Ole het volgende:
[..]
appel met pindakaasga ik ook eens proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |