abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200244359
Nou, laatste tijd te veel losgelaten ... Dus weer in het regime!

Planning vandaag:
O: -
T: -
L: Smoothie met banaan, pindakaas, lijnzaad, dadels, maca en amandelmelk. Daar kan ik echt heel lang op vooruit ben ik achter :D En meteen mijn fruit en noten quotum voor vandaag binnen
T: Supersmoothie van Innocent (ik ben de laatste tijd echt heel slecht in fruit en groente eten, dus even een kickstart zo)
D: Tofu curry achtig iets met rijst
B: wandelen!
pi_200245292
Na 5 jaar (toevallig net zo lang als ik mijn enabelende feedende paaartnuuurrr ken dus :') ) negeren in MyAT, toch maar weer eens meeposten :W

Ik doe niet aan lijstjes en gewicht noemen, wel aan klagen *O*

Ik ben zelf erg slecht in gematigdheid. Dus ik kan maar op 1 manier afvallen en op gewicht blijven. Combi van CICO en IF, twee maaltijden met weinig calorieën die goed vullen. Ik ontbijt dus niet. Gek genoeg is 's ochtends niet snacken oneindig veel makkelijker zonder ontbijt. Ik heb eerder lunchtrek wanneer ik wel ontbijt dan wanneer ik niet ontbijt. Zit nu even thuis (geen werk) dus dat maakt het ook wel makkelijker vol te houden tot 1 uur.

Ik ben al weer 5 kilo kwijt vanaf het hoogste wat ik recent heb gezien. Sinds ik weer ben begonnenbegonnen (de dag nadat NL het EK uitgekukeld werd) en gewicht ben gaan loggen 1,8 kwijt *O* En mn eerste doel (tiental omlaag) al bereikt *O* Nu dus naar de volgende 5 voor de komma.

Anyyyyhooo, ik mopper weer mee *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200245379
Voor een mopperkont ben je wel héél enthousiast DP! Welkom *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200245409
Ik zit alweer op 600/700 punten. Gisteren en maandag 15k+ stappen gezet en zonet bijna een uur gefietst.
Morgen krijg ik m'n injecties :'( Huil nu al. Maar ik wil weer vaker kunnen fietsen, dus het moet maar weer..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200245426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor een mopperkont ben je wel héél enthousiast DP! Welkom *O*
Ja zou hou ik de demonen op afstand :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_200246156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:00 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zit alweer op 600/700 punten. Gisteren en maandag 15k+ stappen gezet en zonet bijna een uur gefietst.
Morgen krijg ik m'n injecties :'( Huil nu al. Maar ik wil weer vaker kunnen fietsen, dus het moet maar weer..
Ik zit nu op 300 van de 700 punten. Straks tijdens de pauze even wandelen, na werk een uur sporten en in de avond de laatste stappen halen. Hopelijk heb ik dan net als maandag de 15.000 stappen binnen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200246297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gek genoeg is 's ochtends niet snacken oneindig veel makkelijker zonder ontbijt. Ik heb eerder lunchtrek wanneer ik wel ontbijt dan wanneer ik niet ontbijt.
Dit is voor mij ook zó ontzettend waar :Y :Y
Niet eten is ook veel makkelijker dan een beetje eten. Dat werkt niet bij mij. En als ik zoals sommige dieten voorschrijven 6 kleine maaltijdjes ga eten op een dag dan heb ik dus continu honger, trek, snaaizin en denk ik de hele dag aan eten. En dan niet aan sla en worteltjes.

Verder al goed bezig dus en kom lekker mopperen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200246514
Ik heb het juist andersom... Maar twee maaltijden op een dat zou ik niet trekken. Meestal eet ik vier á vijf keer per dag. Dan heb ik geen honger of behoefte aan snaaien
pi_200246763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het juist andersom... Maar twee maaltijden op een dat zou ik niet trekken. Meestal eet ik vier á vijf keer per dag. Dan heb ik geen honger of behoefte aan snaaien
Daarom is het ook zo belangrijk om niet hersenloos een dieet van een ander die er succesvol mee was te doen, maar na te denken over wat bij jou past en uitproberen wat wel en niet werkt. En dit werkt voor jou ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200246924
Ik ben er echt van overtuigd dat elk dieet werk. Zolang je het maar vol weet te houden. En welk dieet vol te houden is verschilt gewoon ernstig van persoon tot persoon.
pi_200247052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is voor mij ook zó ontzettend waar :Y :Y
Niet eten is ook veel makkelijker dan een beetje eten. Dat werkt niet bij mij. En als ik zoals sommige dieten voorschrijven 6 kleine maaltijdjes ga eten op een dag dan heb ik dus continu honger, trek, snaaizin en denk ik de hele dag aan eten. En dan niet aan sla en worteltjes.
En toch is het elke keer ook wel de valkuil waar ik in trap. Nu met borstvoeding kom ik de dag niet door zonder genoeg eten, en dus was ik weer begonnen met ontbijten. Maar dat ging van om 10u ontbijten, naar als ik op m'n werk ben naar tegelijk met mijn kind om 7u. En dus waren er alweer heel wat weken met veel te veel suikers en zooi, want heel de tijd honger. Tussen al het rommelen door zijn er wel een paar kilo's er af, maar er moeten er nog minstens 5 af, dus tijd voor een beter plan. Ik vind het maar lastig.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_200249074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Nanuke het volgende:

[..]

En toch is het elke keer ook wel de valkuil waar ik in trap. Nu met borstvoeding kom ik de dag niet door zonder genoeg eten, en dus was ik weer begonnen met ontbijten. Maar dat ging van om 10u ontbijten, naar als ik op m'n werk ben naar tegelijk met mijn kind om 7u. En dus waren er alweer heel wat weken met veel te veel suikers en zooi, want heel de tijd honger. Tussen al het rommelen door zijn er wel een paar kilo's er af, maar er moeten er nog minstens 5 af, dus tijd voor een beter plan. Ik vind het maar lastig.
Ik eet ook gewoon grofweg hetzelfde in periodes dat ik afval. En dan afhankelijk van de omstandigheden (kickstarten? Afvallen? Compensatiedagen nodig?) doe ik dat dan x dagen per week. Dat scheelt me zoveel hoofdbrekens en gestruggle mbt eten. Gewoon rond zo laat eet ik brunch, rond zo laat eet ik avondeten. En dan een heel beperkt assortiment keuzes. Zodra ik er allemaal over na moet gaan denken is mn poging eigenlijk al weer praktisch mislukt :')

Nu probeer ik even een voorspoedige start te maken, zodat ik de motivatie niet kwijt raak na een week afzien en geen gewichtsverlies, dus zit ik nu op 7/7 dagen spartaans. En dat werkt voor mij goed, omdat ik me er dan gewoon op in kan stellen, ik er na 3 dagen aan gewend ben EN er niet tussendoor over na hoef te denken. Ik weet ook van mezelf dat ik dat dan 3 dagen pittig vind en daarna ben ik er gewoon aan gewend. Als ik er eenmaal lekker in zit hou ik brunch gelijk en eet ik soms savond gewoon met de pot mee. Dat maakt het ook weer makkelijker voor mij om vol te houden als ik wel gewoon een paar dagen per week echt lekker avondeten eet.

Als ik blij ben met mn gewicht, doe ik een aantal van dat soort dagen per maand, als balansdagen.

En het helpt als er niet de hele tijd mensen van alles aanbieden. Mn vorige werk was een ramp op dat gebied :')
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:46:57 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200249083
Nou ik hoef nooit meer te eten hoor. Net Alpro barista kokos getest. O+ ;( :9 :9~
pi_200252027
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben er echt van overtuigd dat elk dieet werk. Zolang je het maar vol weet te houden. En welk dieet vol te houden is verschilt gewoon ernstig van persoon tot persoon.
Juist. Dit ^O^

Elk dieet werkt, want ze hebben allemaal op de één of andere manier een kcal-tekort (zonder val je niet af, wat er ook wordt beweerd).
pi_200252267
Ik moet de komende periode even opletten dat ik, ondanks wat vrije dagen en leuke plannen, wel gewoon netjes blijf eten. En dan komt de grootste uitdaging, die we al een hele poos niet hebben gehad, er ook weer bijna aan. Eind augustus 3 weken op vakantie. O+ Soms denk ik bij vakanties van 'joh, het is vakantie, maak je niet druk.'. Maar eigenlijk is de vakantie/vrije dag net zo leuk als je wel een beetje oplet en soms even de iets verstandigere keuzes maakt.

Vandaag een vrije en leuke dag gehad. Maar wel gewoon netjes gegeten.

L: Panzanella salade met veel tomaten, wat croutons, sla, mozzarella en geroosterde paprika
T: IJsje gehaald, één bolletje kwark/sinaasappel in een bakje
D: Gyoza, edamame boontjes en dipsausje
pi_200252330
Over een week moet ik weer naar de diëtiste, ondanks dat het een lieve vrouw is, ben ik toch weer zenuwachtig. Terwijl ze heel geduldig, begripvol en duidelijk is :)
pi_200252615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Over een week moet ik weer naar de diëtiste, ondanks dat het een lieve vrouw is, ben ik toch weer zenuwachtig. Terwijl ze heel geduldig, begripvol en duidelijk is :)
Waarom ben je zenuwachtig?
Je doet het voor jezelf,en zij is er om je te helpen. Als je het allemaal zelf en in 1x goed kon, had je haar niet nodig. :*
pi_200252672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef Hupje het volgende:

[..]

Waarom ben je zenuwachtig?
Je doet het voor jezelf,en zij is er om je te helpen. Als je het allemaal zelf en in 1x goed kon, had je haar niet nodig. :*
Klopt :) weet ook niet goed waarom. Ik doe precies wat ze zegt en ze helpt idd enorm goed.
pi_200262607
Ik ga ook goed op zoveel mogelijk *O* momenten inplannen om de moed er een beetje in te houden :')

Vandaag moet ik nog maar 10 kilo om op mijn "dit-is-een-heel-acceptabel-gewicht-gewicht te komen" *O*

:')

10 kilo is overzichtelijk, 10 kilo i can do *O*
pi_200262650
Ja, eerste doel is behaald: 5 kilo weg *O*
Nu wil ik nooit meer die 8 op de weegschaal zien, helemaal nooit meer
pi_200262802
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, eerste doel is behaald: 5 kilo weg *O*
Nu wil ik nooit meer die 8 op de weegschaal zien, helemaal nooit meer
Heel goed bezig!!!! *O* blij voor je en trots op je :*
pi_200263427
Goed bezig allemaal!

Mijn vriend heeft zich vandaag opgegeven voor een studie Plants for joints, en onderdeel daarvan is plantaardig eten. Dus ik ga daar maar vast een voorschot op nemen de aankomende tijd. Ook als hij niet wordt geaccepteerd dan is het de moeite waard om te proberen want hij heeft artrose in zijn heup en is wat te zwaar (BMI is 27-28 ongeveer) en ik kook toch dus dan moet hij wel mee eten ;)

Planning vandaag:
O: smoothie pindakaas, banaan, amandelmelk, dadels, kaneel, lijnzaad
T: -
L: 4 crackers met beleg
T: appel & kersen
D: tortilla's
B: 30 minuten lopen naar het dorp, boodschappen en terug
pi_200264805
Goed bezig, Doedezemaar! En MeisPluis, benieuwd of hij veel moet veranderen aan eetpatroon en wat de uitwerking is.

Hier net mijn O op, IF blijft fijn.

O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk en bietensap
L ik denk crackers met zuivelspread
T noten, kersen, chocola, dingen
D pasta carbonara met gebakken champignons, lijstje aanvullen tot genoeg kcal
B dat zal zo'n 1.5-2 u fietsen zijn (skates kopen, volgende week les *O* ), core lesje
pi_200265908
Na 14 weken
-19.9kg (113.1 naar 93.2)
-5.6 BMI (31.7 naar 26.1)

Nog maar 2 kilo om op 25.5 uit te komen. Da's waarschijnlijk wel het eindstation.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nober op 08-07-2021 12:51:55 ]
pi_200266931
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:45 schreef Nober het volgende:
Na 14 weken
-19.9kg (113.1 naar 93.2)
-5.6 BMI (31.7 naar 26.1)

Nog maar 2 kilo om op 25.5 uit te komen. Da's waarschijnlijk wel het eindstation.
Jeetje, dat doe je snel, pfoe zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')