Lastig is dat he? Welke oude gewoontes zijn dat bij jou? Hier was het toch weer te makkelijk chocola pakken en proberen daarmee vermoeidheid weg te eten. Er hier over blijven schrijven helpt wel een beetje, dus voor vandaag is het klaar met die chocola. Ik heb voor straks nog platte perzikenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:31 schreef Slaapbeer84 het volgende:
Hier nog zo’n iemand die wel wat gezelschap kan gebruiken en zo nu en dan wat motivatie (of een virtuele schop onder dr kont 😇 )
Inmiddels al wel ongeveer 7,5 kilo kwijt maar wil er minimaal nog 7 kilo af hebben. Goed begonnen maar begin te merken dat ik weer wat terug val in oude gewoontes en die helpen niet met afvallen 😇
‘S ochtends niet eten en lunch maar half, dan om een uur of 3 berehonger krijgen en dan de kasten door: wat ligt er voor lekkers en makkelijks en dat naar binnen werken. En met avondeten een dubbele portie nemen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Welke oude gewoontes zijn dat bij jou? Hier was het toch weer te makkelijk chocola pakken en proberen daarmee vermoeidheid weg te eten. Er hier over blijven schrijven helpt wel een beetje, dus voor vandaag is het klaar met die chocola. Ik heb voor straks nog platte perziken
Platte perziken zijn de nieuwe chocolade 💪🏻quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Welke oude gewoontes zijn dat bij jou? Hier was het toch weer te makkelijk chocola pakken en proberen daarmee vermoeidheid weg te eten. Er hier over blijven schrijven helpt wel een beetje, dus voor vandaag is het klaar met die chocola. Ik heb voor straks nog platte perziken
Van de helft van dit lijstje weet ik niet eens wat het isquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:24 schreef Myraela het volgende:
Gisteren:
L: Halve cigkoftem wrap
T: 3 phulauri met wat sambal
D: Vegan sushi bar (2 rollen, 1x inari en 1x edame boontjes met m'n vriend gedeeld)
T: Schepijs, maar ik kreeg m'n 2 bolletjes net niet op. #amateur
Vandaag:
O: Verse zachte pita met verschillende dips (tahin, baba ganoush, labneh, tomatensalsa) met twee eieren, wat olijven en tomaten/komkommer salade - mini fruitsalade - minimini muffin - sinaasappelsap
T: Starbucks green lime refresher
T: Een onigiri met gemarineerd zeewier
T: Chai latte
T: De gehypte Van Stapele chocoladekoek (viel tegen)
T: Taro coconut milk tea
T: 1.5 Mochi
D: Kimbap
Ik ben blij dat jij het zegtquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:40 schreef Amsel het volgende:
[..]
Van de helft van dit lijstje weet ik niet eens wat het is![]()
Hahaha, ik hou altijd van buitenlandse keukens buiten de deur omdat ik dat zelf niet zo lekker kan maken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:40 schreef Amsel het volgende:
Van de helft van dit lijstje weet ik niet eens wat het is![]()
Ik las het inderdaad! Veel succesquote:Op donderdag 1 juli 2021 10:08 schreef LuNaTiC het volgende:
zo, hier moeten de banden ook weer even aangetrokken. Was alweer een tijd geleden gestopt met in een calorietekort zitten (oftewel afvallen), en langzaam naar onderhoud en daarna in een klein calorieoverschot te gaan (oftewel aankomen in spiermassa via een lean bulk).
Alleen de laatste weken had ik me een beetje laten gaan met de 3 b's (bier, bbq en bittergarnituur) met dit lekkere weer en het EK.
Had me sindsdien ook niet meer gewogen en het calorie tracken was ook overboord gegaan. Met schrik op de weegschaal gaan staan gister en was zo'n 3-4 kg aangekomen binnen die korte tijd. Oke, vanochtend was er alweer een 1 kg daar weer vanaf maar nu ga ik gewoon weer even netjes wegen en tracken. Komende tijd weer heel even in een calorietekort zodat ik het een beetje recht kan trekken, gaan we daarna weer terug naar het originele plan.
Vandaag een spannende dag voor mijn vriendin (maar ook voor mij), ze gaat vanmiddag onder het mes voor een buikwandcorrectie. Iets wat ze al heel lang wilde, maar nu eindelijk gaat gebeuren. Ik hoop dat de operatie en vooral de pijn daarna erg meevalt, voor mij is dat een gevoel van machteloosheid.
Maar hopelijk is het het uiteindelijk allemaal waard
quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:44 schreef Declan-Harp het volgende:
2e Bol.com kaart binnenKan ik dit weekend weer wat rustiger aan doen
Goed bezig.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:44 schreef Declan-Harp het volgende:
2e Bol.com kaart binnenKan ik dit weekend weer wat rustiger aan doen
Ik vind het juist fijn om in het begin van de week te knallen en in het weekend rustig aan te doenquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Goed bezig.![]()
Ik doe het deze week rustig aan. Die 650 punten haal ik sowieso wel met elke dag 10.000 stappen maken.
Je kunt ook kwark als ontbijt nemen. Of crackers. Hoewel die wel op brood lijken, zijn ze net wat anders. Iets met ei misschien?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 05:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje van vandaag
O. 2 boterhammen kaas
L. 2 boterhammen kaas
T. Kwark met aalbessen
D. Iets met veel groentes en vleesvervanger en ik moet nog even verzinnen wat
Ik wil anders ontbijten. Even afwisseling. Iemand tips?
Kwark met bessen oid is wel lekker iddquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt ook kwark als ontbijt nemen. Of crackers. Hoewel die wel op brood lijken, zijn ze net wat anders. Iets met ei misschien?
Een ontbijt van yoghurt/kwark/skyr met alleen fruit is ook prima. Muesli/cruesli is niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kwark met bessen oid is wel lekker idd
Alleen een hekel aan muesli... Anderzijds is dat geen noodzaak![]()
Ik had er even niet aan gedacht
Ja zeker welquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kennen jullie het intense trotse gevoel als je boodschappen hebt gedaan en heel je koelkast is enkel gevuld met gezonde dingen?
Mijn vriend eet dat ook heel graag en ook havermout/overnight oats etc. Ik vind het allemaal vies, maar ik lust ook niet echt graag kwark en al helemaal niet als ontbijtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
In de yoghurt/kwark zou je ook gepofte tarwe kunnen proberen. Is veel lichter dan muesli en combineert goed met wat fruit. (Ik zou er iig wel fruit of iets anders zoets bijdoen, want deze gepofte tarwe is helemaal niet zoet.)
Ik ontbijt ook graag met brinta, maar daar verschillen de meningen erg over. Sommige mensen vinden brinta enorm smerig
Ja die gepofte tarwe vind ik ook heel lekker voor de afwisseling!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
In de yoghurt/kwark zou je ook gepofte tarwe kunnen proberen. Is veel lichter dan muesli en combineert goed met wat fruit. (Ik zou er iig wel fruit of iets anders zoets bijdoen, want deze gepofte tarwe is helemaal niet zoet.)
Ik ontbijt ook graag met brinta, maar daar verschillen de meningen erg over. Sommige mensen vinden brinta enorm smerig
Ook gelijk toegevoegd aan mijn AH boodschappenlijstje. Verder houd ik niet van zoetigheid, dus ik zie het alleen maar als een pluspunt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
Dat noemen we 80/20; een goed excuus om het in het weekend wat losser aan te pakkenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:
Ik heb nu de hele week knäckebröd met geitenkaas en blauwe bessen als ontbijt gegetenVoor het boodschappen doen vind ik het wel fijn als er regelmaat zit in wat ik ontbijt en wat ik lunch, als ik elke dag met iets anders zou ontbijten zou ik gek worden van alle verschillende dingen die ik zou moeten kopen en van alle leftovers.
Ik ben de week goed doorgekomen met m'n eetschema, maar vind het weekend wel een uitdaging. Uitjes, buiten de deur eten... Het wordt vrij onmogelijk om dan netjes het plan te blijven volgen.
Alles wat lukt is mooi meegenomen, toch? Die kilo’s zijn er ook niet in een paar maanden aan gekomen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:
Ik heb nu de hele week knäckebröd met geitenkaas en blauwe bessen als ontbijt gegetenVoor het boodschappen doen vind ik het wel fijn als er regelmaat zit in wat ik ontbijt en wat ik lunch, als ik elke dag met iets anders zou ontbijten zou ik gek worden van alle verschillende dingen die ik zou moeten kopen en van alle leftovers.
Ik ben de week goed doorgekomen met m'n eetschema, maar vind het weekend wel een uitdaging. Uitjes, buiten de deur eten... Het wordt vrij onmogelijk om dan netjes het plan te blijven volgen.
Ik vraag me dan als eerste af of het toestel dan niet afwijkt..quote:Op zondag 4 juli 2021 15:30 schreef senesta het volgende:
Ik weet dat hier wat meer mensen zitten met een fitbit en ik vraag me af of er meer mensen zijn waarbij de hartslag tijdens sporten enorm afwijkt.
In de sportschool geeft mijn toestel soms 160 aan waarbij mijn fitbit zelfs onder de 120 blijft.. En dit is mijn derde fitbit en allemaal wijken ze zo af.
Borstband schijnt beter te zijn, iemand daar ervaring mee?
Ik denk toch echt eerder de fitbitquote:Op zondag 4 juli 2021 16:59 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vraag me dan als eerste af of het toestel dan niet afwijkt..
Ik had hetzelfde probleem, toen ik minder fit was had ik nauwelijks zoneminuten (in de fitness dus..) en nu ik elke dag wandel en/of fiets pak ik er minimaal 300 per week.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk toch echt eerder de fitbitHartslag voelde echt hoog
en na bijna een jaar niet sporten was mijn conditie niet echt geweldig
Om eerlijk te zijn let ik daar nooit op, maar morgen ga ik weer sporten. En vergeten om dat even in de gaten te houden.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:30 schreef senesta het volgende:
Ik weet dat hier wat meer mensen zitten met een fitbit en ik vraag me af of er meer mensen zijn waarbij de hartslag tijdens sporten enorm afwijkt.
In de sportschool geeft mijn toestel soms 160 aan waarbij mijn fitbit zelfs onder de 120 blijft.. En dit is mijn derde fitbit en allemaal wijken ze zo af.
Waarschijnlijk zit de waarheid ergens in het midden. Hartslagmeting aan de pols is altijd wat minder accuraat, maar die handgrepen (aanname) zijn ook niet super accuraat. Borstband geeft over het algemeen wel de beste benadering, maar dat heeft ook weer z'n eigen nadelen. De combinatie met een sportbh vind ik schijtirritant, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:30 schreef senesta het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |