abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:48:52 #276
5428 crew  miss_sly
pi_200164563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kwark met bessen oid is wel lekker idd
Alleen een hekel aan muesli... Anderzijds is dat geen noodzaak :)
Ik had er even niet aan gedacht :@
Een ontbijt van yoghurt/kwark/skyr met alleen fruit is ook prima. Muesli/cruesli is niet noodzakelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200164626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kennen jullie het intense trotse gevoel als je boodschappen hebt gedaan en heel je koelkast is enkel gevuld met gezonde dingen?
Ja zeker wel *O* lekker bezig!

En voor wat betreft ontbijt, wat ik zelf mega lekker vind als het wat warmer buiten is: havermout (ik doe 30 gram) met (plantaardige) melk, kaneel, een banaan en een eetlepel pindakaas in de blender :9

Andere opties:
(Groenten)wrap
Brinta
Kwark/yoghurt met fruit en de krokante muesli van de ah is ook aan te raden! Je hebt er 1 gezoet met stevia geloof ik. Zelf hou ik ook niet van gewone muesli.
Crackers
Omelet met groenten
pi_200164631
Kwark is wel een heel saai ontbijt als je dat ook al eet als een tussendoortje. :D Maarja, als saai eten werkt, dan werkt het hoor. Mij zou het snel tegen gaan staan.

Ik zou eerder voor havermout gaan of een omelet met groenten maken oid. Of wel gewoon brood eten maar eens iets uit de miljoenen andere opties als broodbeleg kiezen in plaats van kaas.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:00:40 #279
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200164663
Of je brood een keer roosteren :P geeft ook een andere dimensie.
Ik gooi laatste tijd veel groente bij en dan vind ik zelf rijstwafels, crackers of geroosterd brood zoveel lekkerder.
pi_200164678
Thnx voor de tips!

En saai werkt niet helemaal, daarom opzoek naar alternatieven. Ander beleg is idd ook een optie, er is genoeg ander hartig spul te krijgen.

Roosteren doe ik al :)

Ik heb voor nu komkommer en tomaat gekocht. Geeft een "broodje gezond"-smaak
Volgende week eens rustig zoeken in de winkel naar alternatieven
pi_200164775
Scrambled eggs neem ik meestal bij een ontbijtbuffet en daarnaast yoghurt of kwark met fruit en muesli
pi_200165056
Alleen kwark met fruit zou voor mij veel te mager zijn, helemaal als het ipv 2 boterhammen met kaas is. Nou gebruik ik meestal van die plakken kaas, dus dat tikt ook wel aan. Als extra vulling kan je ook eens kijken naar andere ontbijtgranen, gebroken lijnzaad, noten, extra pure choco in stukjes, ... als je niet van m/cruesli houdt.

Verder zijn overnight oats nog niet genoemd geloof ik, ook lekker :) Voor beleg hou ik wel van de zuivelspread light met bieslook van AH (light omdat die in bieslook smaak is), smeerkaas op zijn tijd, van die vega smeerseltjes zoals linzencurry, pindakaas, appelstroop en varianten daarop, zelfgemaakte tonijnsalade of hummus...
pi_200165681
In de yoghurt/kwark zou je ook gepofte tarwe kunnen proberen. Is veel lichter dan muesli en combineert goed met wat fruit. (Ik zou er iig wel fruit of iets anders zoets bijdoen, want deze gepofte tarwe is helemaal niet zoet.)

Ik ontbijt ook graag met brinta, maar daar verschillen de meningen erg over. Sommige mensen vinden brinta enorm smerig _O-
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:38:29 #284
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200165699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
In de yoghurt/kwark zou je ook gepofte tarwe kunnen proberen. Is veel lichter dan muesli en combineert goed met wat fruit. (Ik zou er iig wel fruit of iets anders zoets bijdoen, want deze gepofte tarwe is helemaal niet zoet.)

Ik ontbijt ook graag met brinta, maar daar verschillen de meningen erg over. Sommige mensen vinden brinta enorm smerig _O-
Mijn vriend eet dat ook heel graag en ook havermout/overnight oats etc. Ik vind het allemaal vies, maar ik lust ook niet echt graag kwark en al helemaal niet als ontbijt :P ik ben mevrouw brood/cracker. Ik kan brood ook echt niet saai vinden :D het is ZO lekker.
pi_200169255
quote:

Ja die gepofte tarwe vind ik ook heel lekker voor de afwisseling!
pi_200170649
quote:

Ook gelijk toegevoegd aan mijn AH boodschappenlijstje. Verder houd ik niet van zoetigheid, dus ik zie het alleen maar als een pluspunt. ^O^
ROBODEMONS..................|:(
pi_200171380
Brood is ook oke. Alleen idd kijken of meer beleg dan alleen kaas ;)

Van pap houd ik echt niet...

En ik ga gepofte tarwe kopen!
pi_200173077
Ik wil nu ook die gepofte tarwe :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200173412
Ik heb ooit zo’n zak gepofte tarwe gekregen, was prima door de yoghurt.
Als avondeten hadden we Turkse gevulde courgettes naar een recept van Hello Fresh. Heerlijk en echt heel prima qua kcal https://www.hellofresh.nl(...)06f27107e12c983f62e6 er is alleen wat verwisseld in de aangegeven hoeveelheden van sommige ingrediënten (een halve tl courgette voor 2 personen lijkt me wat weinig ;))
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:19:24 #290
344469 Amsel
zonder t
pi_200175707
Ik heb nu de hele week knäckebröd met geitenkaas en blauwe bessen als ontbijt gegeten :9 Voor het boodschappen doen vind ik het wel fijn als er regelmaat zit in wat ik ontbijt en wat ik lunch, als ik elke dag met iets anders zou ontbijten zou ik gek worden van alle verschillende dingen die ik zou moeten kopen en van alle leftovers.

Ik ben de week goed doorgekomen met m'n eetschema, maar vind het weekend wel een uitdaging. Uitjes, buiten de deur eten... Het wordt vrij onmogelijk om dan netjes het plan te blijven volgen.
pi_200175769
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:
Ik heb nu de hele week knäckebröd met geitenkaas en blauwe bessen als ontbijt gegeten :9 Voor het boodschappen doen vind ik het wel fijn als er regelmaat zit in wat ik ontbijt en wat ik lunch, als ik elke dag met iets anders zou ontbijten zou ik gek worden van alle verschillende dingen die ik zou moeten kopen en van alle leftovers.

Ik ben de week goed doorgekomen met m'n eetschema, maar vind het weekend wel een uitdaging. Uitjes, buiten de deur eten... Het wordt vrij onmogelijk om dan netjes het plan te blijven volgen.
Dat noemen we 80/20; een goed excuus om het in het weekend wat losser aan te pakken ;)
pi_200177754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Amsel het volgende:

Alles wat lukt is mooi meegenomen, toch? Die kilo’s zijn er ook niet in een paar maanden aan gekomen.
Ik ben blij dat ik best vaak dagen heb waarop het best aardig lukt en ik verstandige keuzes maak, dat is echt heel lang niet voorgekomen, en maak me niet echt druk om de andere dagen, zolang ik daarna maar weer scherp heb wat het doel is.
pi_200192021
Gisteren;

O: Proteīnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad
T: Smoothie van kiwi/banaan/perzik/aardbei
D: 2 Vivera kroketburgerts op hamburgerbroodjes met een beetje mosterd
T: Bakje ijs

Vandaag;

O: Proteīnereep
L: 3 witte bolletjes met ketchup/mayo en in totaal 6 vega knakworstjes
T: Hema ijskoffie zķnder slagroom ;)
D: Komkommersalade, saté burger en een paar ovenpatatjes
T: 3 maiswafels met eiersalade

Gaat een beetje op en neer dus. Dat ''ik kan rustig aan doen dit weekend'' was ook een bullshit verhaal, gisteren ruim 14k stappen en vandaag meer dan 11k. Grasmaaien, sportkantine stofzuigen en heen en weer vliegen heeft me weer genoeg beweging opgeleverd ;)

Edit; door de komkommersalade had nog een zakje sla/croutons/kaas gemoeten, maar m'n sla was al overleden voor de TGT -O- Net als 2 perziken gisteren. Koelkast staat koud genoeg, dat is het probleem niet.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 15:30:10 #294
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_200201562
Ik weet dat hier wat meer mensen zitten met een fitbit en ik vraag me af of er meer mensen zijn waarbij de hartslag tijdens sporten enorm afwijkt.

In de sportschool geeft mijn toestel soms 160 aan waarbij mijn fitbit zelfs onder de 120 blijft.. En dit is mijn derde fitbit en allemaal wijken ze zo af.

Borstband schijnt beter te zijn, iemand daar ervaring mee?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_200204064
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:30 schreef senesta het volgende:
Ik weet dat hier wat meer mensen zitten met een fitbit en ik vraag me af of er meer mensen zijn waarbij de hartslag tijdens sporten enorm afwijkt.

In de sportschool geeft mijn toestel soms 160 aan waarbij mijn fitbit zelfs onder de 120 blijft.. En dit is mijn derde fitbit en allemaal wijken ze zo af.

Ik vraag me dan als eerste af of het toestel dan niet afwijkt..
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 18:09:49 #296
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_200205336
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:59 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik vraag me dan als eerste af of het toestel dan niet afwijkt..
Ik denk toch echt eerder de fitbit :@ Hartslag voelde echt hoog ;( en na bijna een jaar niet sporten was mijn conditie niet echt geweldig :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 juli 2021 @ 18:47:59 #297
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_200206028
Spannend, morgen weer op de weegschaal bij de diëtiste. Tussendoor weeg ik me niet, dus altijd een verrassing waar ik op uit kom.
pi_200206240
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk toch echt eerder de fitbit :@ Hartslag voelde echt hoog ;( en na bijna een jaar niet sporten was mijn conditie niet echt geweldig :')
Ik had hetzelfde probleem, toen ik minder fit was had ik nauwelijks zoneminuten (in de fitness dus..) en nu ik elke dag wandel en/of fiets pak ik er minimaal 300 per week.
Dus het voelt waarschijnlijk alsof je de longen uit je lijf sport, maar dat is dan werkelijk niet zo :+
  zondag 4 juli 2021 @ 23:46:26 #299
46494 Morrigan
||||||||
pi_200210448
quote:

Om eerlijk te zijn let ik daar nooit op, maar morgen ga ik weer sporten. En vergeten om dat even in de gaten te houden.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 5 juli 2021 @ 08:14:28 #300
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200211407
quote:

Waarschijnlijk zit de waarheid ergens in het midden. Hartslagmeting aan de pols is altijd wat minder accuraat, maar die handgrepen (aanname) zijn ook niet super accuraat. Borstband geeft over het algemeen wel de beste benadering, maar dat heeft ook weer z'n eigen nadelen. De combinatie met een sportbh vind ik schijtirritant, bijvoorbeeld. _O-

Bij mezelf komen borstband en fitbit overigens best aardig overeen, maar ik ben wel een redelijk ideale kandidaat voor polsmeting (bleker dan bleek).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')