SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
Had net een date met serieus een wappie, die dus helemaal woest werd en is vertroken![]()
We hadden elkaar al een paar keer gezien en had al besloten dat ik het niet met haar over corona ging hebben want ze is gewoon wappie². Maar toen ik dus zei dat ik liever had dat ze door zouden zijn gegaan met het vaccineren van 60 minners met AstraZeneca maar de limiet zoals in de UK rond de 30 of 40 zouden zetten werd ze zo boos dat ze zelfs na de avondklok is vertrokken. Zij werd dus zo boos omdat er mensen overlijden aan het vaccin en ik had gewild dat ze ermee door zouden gaan. Zij denkt dat 98.2% geen klachten heeft van corona (+-98.2% komt niet in het ziekenhuis, is iets anders uiteraard) maar ook in de groep onder de 60 overlijden mensen aan corona.
Wel geneukt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder op de avond vertelde ik dus ook dat mijn moeder (59) de eerste dosis heeft gehad van AstraZeneca en ze wilde dat ik mijn moeder over zou gaan halen om de tweede dosis niet te halen (mocht ze die nog kunnen krijgen) terwijl mijn moeder er gewoon blij met de eerste dosis is.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
Had net een date met serieus een wappie, die dus helemaal woest werd en is vertroken![]()
We hadden elkaar al een paar keer gezien en had al besloten dat ik het niet met haar over corona ging hebben want ze is gewoon wappie². Maar toen ik dus zei dat ik liever had dat ze door zouden zijn gegaan met het vaccineren van 60 minners met AstraZeneca maar de limiet zoals in de UK rond de 30 of 40 zouden zetten werd ze zo boos dat ze zelfs na de avondklok is vertrokken. Zij werd dus zo boos omdat er mensen overlijden aan het vaccin en ik had gewild dat ze ermee door zouden gaan. Zij denkt dat 98.2% geen klachten heeft van corona (+-98.2% komt niet in het ziekenhuis, is iets anders uiteraard) maar ook in de groep onder de 60 overlijden mensen aan corona.
Ok NEXTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder op de avond vertelde ik dus ook dat mijn moeder (59) de eerste dosis heeft gehad van AstraZeneca en ze wilde dat ik mijn moeder over zou gaan halen om de tweede dosis niet te halen (mocht ze die nog kunnen krijgen) terwijl mijn moeder er gewoon blij met de eerste dosis is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja, ik was er eigenlijk al een beetje klaar mee en ze heeft zich een paar keer verontschuldigd omdat ze helemaal flipte (ook bij andere afspraken. Maarja in ieder geval een paar leuke avonden gehad en dat was het wel waard.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Riiiiight.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
Godver .....
Als RIVM zelf aangeeft "geen volledig zicht meer" betekent het eigenlijk "we have no fucking clue".
Wat een shitshow.
Dat werd hier (DE) afgelopen week in een actualiteitenprogramma op TV ook beweerd; de gemiddelde leeftijd van de op de IC opgenomen coronapatiėnten zou zogenaamd steeds lager worden, levenslustige dertigers en veertigers zouden zogenaamd op sterven liggen enz. enz.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even op een bierviltje
12 miljoen hebben 1 vaccinatie
4,8 miljoen zijn volledig gevaccineerd
Grofweg 70 miljoen 18+ komt in aanmerking
Moet je 140 miljoen prikken zetten voor volledige vaccinatie - 16 miljoen = 124 miljoen te gaan tot volledige vaccinatie, dat duurt in het tempo van 750K per dag nog 165 dagen tot iedereen volledig is gevaccineerd, als men niet nog veel sneller gaat.
Als je iedereen 1 prik geeft vanaf nu, 58 miljoen prikken, over 77 dagen klaar.
[..]
Er liggen momenteel 6 mensen van 30-34 op de IC en 19 van 35-39.
Niet dat het niet erg is, maar vol is wel een beetje overdreven.
Zeg liever dat er 680 boven de 50 liggen, met de nadruk boven de 60
Onder de 50 zijn het er 86
quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:20 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 09-04-2021
nr / aantal posts / gebruiker
001 8634 DireStraits7
002 8263 WheeledWarrior
003 8122 Jor_Dii
004 7999 chratnox
005 7796 Predator40
006 6557 Evenstar
007 6261 Mammietje
008 5983 trein2000
009 5981 Da_Sandman
010 5964 miss_sly
011 5951 Elan
012 5775 Tijn
013 5745 _serial_
014 5619 Scrummie
015 5103 Vallon
016 5012 Momo
017 4812 AlwaysHappy
018 4802 raptorix
019 4529 Dven
020 4459 Tarado
021 4424 capricia
022 4359 Tijger_m
023 4288 THEFXR
024 3854 vosss
025 3808 _I
026 3797 tesssssssss
027 3763 Cesare-Borgia
028 3730 Noek
029 3567 leolinedance
030 3489 Eyjafjallajoekull
031 3398 Janneke141
032 3356 VoMy
033 3310 Drekkoning
034 3276 Molo
035 3235 crystal_meth
036 3216 MoreDakka
037 3163 Anton91
038 3076 Fer_de_Lance
039 2991 sjorsie1982
040 2959 Smack10JAAAAAAAAAASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Borderliners schijnen alles te doen in bed.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, ik was er eigenlijk al een beetje klaar mee en ze heeft zich een paar keer verontschuldigd omdat ze helemaal flipte (ook bij andere afspraken. Maarja in ieder geval een paar leuke avonden gehad en dat was het wel waard.
Ze was vrij openminded ja. Opzich gewoon een leuke gezellige meid, maar denk dat ze qua gedachten vrij op een lijn zit met Willem Engelquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Borderliners schijnen alles te doen in bed.
Wappies ook?
M.a.w. dus nog een paar puntjes op de bucketlist kunnen afvinken?quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, ik was er eigenlijk al een beetje klaar mee en ze heeft zich een paar keer verontschuldigd omdat ze helemaal flipte (ook bij andere afspraken. Maarja in ieder geval een paar leuke avonden gehad en dat was het wel waard.
Niets wat ik niet al van mijn bucketlijst af heb kunnen vinkenquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
M.a.w. dus nog een paar puntjes op de bucketlist kunnen afvinken?
Toch beter dan een wappie de andere kant op denk ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze was vrij openminded ja. Opzich gewoon een leuke gezellige meid, maar denk dat ze qua gedachten vrij op een lijn zit met Willem Engel![]()
![]()
Stad in zuid-Frankrijk!quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niets wat ik niet al van mijn bucketlijst af heb kunnen vinken
Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met wat voor mening iemand dan ook heeft. Als iemand maar niet vind dat ik ik iets moet vinden of te emotioneel word al we het ergens over hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Toch beter dan een wappie de andere kant op denk ik
Daten en seks hebben in hazmatquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Toch beter dan een wappie de andere kant op denk ik
Uiteraardquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hugo heeft de verwachtingen flink getemperd voor dinsdag bij Beau zojuist.
Hugo heeft zijn eigen shit gewoon niet op orde.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard
Zie mijn post een uurtje terug van mij.
En het blijven verschuilen achter het OMTDie nemen geen besluiten.
Laten we hopen op twee weken mooi weer. Dan is de situatie binnen no-time onhoudbaar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard
Zie mijn post een uurtje terug van mij.
En het blijven verschuilen achter het OMTDie nemen geen besluiten.
Eerst vrolijk roepen dat er op 21 april mogelijk versoepelingen kunnen komen en dan een paar dagen later je keutel weer intrekken. Dit zorgt alleen maar voor meer onvrede in de samenleving.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hugo heeft de verwachtingen flink getemperd voor dinsdag bij Beau zojuist.
Nu moet ik het toch ven voor Hugo opnemen. Het was een lek. Hij heeft het niet gezegd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Eerst vrolijk roepen dat er op 21 april mogelijk versoepelingen kunnen komen en dan een paar dagen later je keutel weer intrekken. Dit zorgt alleen maar voor meer onvrede in de samenleving.![]()
* Houtenbeen denkt nog steeds dat het pas 1 juni gaat gebeuren
Sorry Hugoquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu moet ik het toch ven voor Hugo opnemen. Het was een lek. Hij heeft het niet gezegd.
Het waren de "haagse bronnen" - die het eerder veelal wel vrijwel altijd goed hadden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu moet ik het toch ven voor Hugo opnemen. Het was een lek. Hij heeft het niet gezegd.
Bovenst!quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:47 schreef Haags het volgende:
Nog een maandje avondklok dan maar?
Lekker man.
Waarom denk je dat die dingen lekken dan. Dat is niet per ongeluk hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het waren de "haagse bronnen" - die het eerder veelal wel vrijwel altijd goed hadden.
Dus die plannen lagen er waarschijnlijk daadwerkelijk, maar de anticampagne is zo groot in de media dat ze er waarschijnlijk weinig van gaan uitvoeren.
Dat hoop ik echt niet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:47 schreef Haags het volgende:
Lekker man.
Ja en 3 weken later is het gewoon weer rinse & repeat want het vaccinatieprogramma is een grote chaos.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:47 schreef Haags het volgende:
Lekker man.
nee dat is om de opinie te masseren, deze keer ging niet de bevolking op tilt, maar de rest.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die dingen lekken dan. Dat is niet per ongeluk hoor.
Zoo voorspelbaar. Lekken om te kijken hoe het valt bij de media en het volk en daar je beleid weer op aanpassen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:47 schreef Haags het volgende:
Lekker man.
Hugo de Jonge does not agree.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja en 3 weken later is het gewoon weer rinse & repeat want het vaccinatieprogramma is een grote chaos.
Jawel, ik heb vertrouwen in onze volksvertegenwoordigers, die hebben het beste met ons voor en beschermen ons en zorgen voor onsquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die dingen lekken dan. Dat is niet per ongeluk hoor.
Masseren. Maar ook peilen...quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
nee dat is om de opinie te masseren, deze keer ging niet de bevolking op tilt, maar de rest.
Valt er toch nog wat te lachen op vrijdagavond.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Jawel, ik heb vertrouwen in onze volksvertegenwoordigers, die hebben het beste met ons voor en beschermen ons en zorgen voor ons
De Tweede Kamer? Die ook al een jaar niet doorbijt? Wat is er nu, op dat gźnante halfuurtje na, verandert op aandringen van de Kamer?quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Jawel, ik heb vertrouwen in onze volksvertegenwoordigers, die hebben het beste met ons voor en beschermen ons en zorgen voor ons
De bevolking vond deze versoepelingen niet heel erg, een paar misschien.quote:
Ze zijn écht veranderdquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer? Die ook al een jaar niet doorbijt? Wat is er nu, op dat gźnante halfuurtje na, verandert op aandringen van de Kamer?
Helemaal niets, die tekenen bij het kruisje.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer? Die ook al een jaar niet doorbijt? Wat is er nu, op dat gźnante halfuurtje na, verandert op aandringen van de Kamer?
Ja deze snap ik dus niet helemaal. Ik dacht dat in elk geval al het Cohort personeel + IC personeel inmiddels wel was gevaccineerd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:54 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-de-ziekenhuizen
Ze ziekenhuizen willen meer vaccins...
@Lenny_Leonard Jij een idee?quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja deze snap ik dus niet helemaal. Ik dacht dat in elk geval al het Cohort personeel + IC personeel inmiddels wel was gevaccineerd.
Volgens mij is alleen de acute zorg gevaccineerd. Iig heel groot deel van het zorgpersoneel nog nietquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja deze snap ik dus niet helemaal. Ik dacht dat in elk geval al het Cohort personeel + IC personeel inmiddels wel was gevaccineerd.
Ik lees het inderdaad. het overige niet acute zorgpersoneel niet helemaal.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen de acute zorg gevaccineerd. Iig heel groot deel van het zorgpersoneel nog niet
Kuipers is nog wispelturiger dan Hugo de Jonge, die zegt in ieder geval nog consequent domme dingen. Een prestatie op zich.quote:Op zaterdag 10 april 2021 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad. het overige niet acute zorgpersoneel niet helemaal.
In totaal 200K, ze hadden 39K aan extra AZ vaccins gekregen, maar toen kwam de prikpauze.
Maar volgens mij was het in de eerste instantie ook niet de deal om al het zorgpersoneel in het ziekenhuis in te vaccineren, maar alleen personeel wat direct in aanraking kwam met Covid patiėnten.
Ben wel benieuwd hoeveel besmettingen er nog zijn onder het personeel nu de acute zorg is gevaccineerd, ik hoor het Gommers nog zeggen op tv "Er is rust, iedereen is gevaccineerd"
Hoeveel opnames zou het gescheeld hebben als we in plaats daarvan 200k extra 70+'ers hadden gevaccineerd?quote:Op zaterdag 10 april 2021 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad. het overige niet acute zorgpersoneel niet helemaal.
In totaal 200K, ze hadden 39K aan extra AZ vaccins gekregen, maar toen kwam de prikpauze.
Maar volgens mij was het in de eerste instantie ook niet de deal om al het zorgpersoneel in het ziekenhuis in te vaccineren, maar alleen personeel wat direct in aanraking kwam met Covid patiėnten.
Ben wel benieuwd hoeveel besmettingen er nog zijn onder het personeel nu de acute zorg is gevaccineerd, ik hoor het Gommers nog zeggen op tv "Er is rust, iedereen is gevaccineerd"
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.htmlquote:RIVM heeft geen volledig zicht meer op vaccinatiegraad kwetsbare groepen
Er is geen compleet beeld meer van de vaccinatiegraad van verschillende kwetsbare groepen. Het RIVM, dat de cijfers bijhield, is er deze week mee gestopt, bevestigt een woordvoerder aan de NOS.
De beslissing van het RIVM betekent dat nu onduidelijk is hoeveel mensen in verpleeghuizen en instellingen een vaccinatie tegen het coronavirus hebben gehad. Ook van mensen met medische risico's is dat onbekend. Het is dus ook onduidelijk hoeveel mensen in die groepen nog moeten worden gevaccineerd.
De vaccinatiegraad per doelgroep stond eerder nog in de wekelijkse RIVM-update van de covid-19-vaccinatiecampagne. Na een dagenlange storing kwam die update vanavond beschikbaar, maar zonder een aantal belangrijke cijfers. Van alle thuiswonende ouderen zijn per leeftijdsgroep zijn nog wel nieuwe cijfers gepubliceerd.
'Te complex'
Volgens de RIVM-woordvoerder is het besluit om te stoppen genomen omdat verschillende uitvoerders nu verantwoordelijk zijn voor het prikken van deze groepen. Het maken van de rapportage is daardoor "te complex en niet meer betrouwbaar genoeg".
Het RIVM werkt wel aan een nieuw registratiesysteem voor meer inzicht in de vaccinatiecijfers. Dit 'COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem (CIMS)' is technisch klaar, maar nog niet alle partijen delen hun gegevens. Alleen GGD-cijfers zitten momenteel in het systeem. Cijfers van de ziekenhuizen, verpleeghuizen en instellingen en huisartsen ontbreken deels nog. Over een aantal weken moet het nieuwe systeem werken.
Het RIVM erkent dat dit geen ideale situatie is maar bestrijdt dat er nu totaal geen zicht meer is. "We doen in verpleeghuizen nu veegrondes voor de laatste prikken, dat doe je alleen als bijna iedereen gevaccineerd is. Maar het klopt dat we daar de vaccinatiegraad voorlopig niet weten", zegt de woordvoerder.
Idd ze gaan zeggen dat we eerst dmv de test events gaan kijken of we terrassen weer kunnen openen. Ipv over 3 weken gaan we daarom al over 2 weken nieuwe persco houden met de resultaten daarvan (waarna ze aankondigen dat alleen avondklok er afgaat).quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Eerst vrolijk roepen dat er op 21 april mogelijk versoepelingen kunnen komen en dan een paar dagen later je keutel weer intrekken. Dit zorgt alleen maar voor meer onvrede in de samenleving.![]()
* Houtenbeen denkt overigens nog steeds dat het pas op1 juni gaat gebeuren
10 maanden voorbereidingstijd...quote:Op zaterdag 10 april 2021 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet wat ik lees, joh.
[..]
Dus nu moeten ze wéér een nieuw IT-systeem in elkaar zetten? Dat was toch in december de reden van de vertraging? Wat is dit?
Laat wel zien dat het wel meevalt met cojona. Als het allemaal echt zo vreselijk was zou dit toch met man/vrouw en macht in orde zijn gemaaktquote:
"We beginnen later, maar dan wel zorgvuldig." was het credo. Nog geen vier maanden later kunnen ze er geen chocola meer van maken bij het RIVM. Het is blijkbaar erg ingewikkeld om ergens bij te houden wie welke prik heeft gekregen.quote:
Het nieuwste credo is: we fucked it up, big time.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"We beginnen later, maar dan wel zorgvuldig." was het credo. Het is blijkbaar erg ingewikkeld om ergens bij te houden wie welke prik heeft gekregen.
Dat komt ook omdat er totaal geen plan is. Ze zeggen dat die er wel is, maar die is er gewoon niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"We beginnen later, maar dan wel zorgvuldig." was het credo. Het is blijkbaar erg ingewikkeld om ergens bij te houden wie welke prik heeft gekregen.
Die Van Ark zou Hugo toch gaan helpen het vaccinatieprogramma op orde te brengen? Of was het iemand anders? Het staat me bij dat het iemands verantwoordelijkheid zou worden (omdat Hugo het allemaal niet aankan natuurlijk).quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat er totaal geen plan is. Ze zeggen dat die er wel is, maar die is er gewoon niet.
Vaccins komen wel, komen niet, komen morgen, komen vandaag, komen over een week.
Vaccins zijn veilig, of niet veilig, misschien veilig, worden wel gezet, niet gezet, 18 jaar, 80 jaar, 60+, 60-, man, vrouw, één prik, twee prikken, misschien drie prikken ...
We doen alles om de zorg te ontlasten, oh nee toch niet, we gaan doden voorkomen.
CBG, EMA, WHO, Gezondheidsraad, regering, kamer ...
Miljoenmiljard mensen die zich ermee bemoeien. Het kan ook gewoon niet goed gaan.
Als ze nou eerst even met z'n allen afspreken dat ze allemaal hun bek houden voor de camera's en dat ze bijvoorbeeld één keer per twee weken een update geven over vaccinaties zou het al zoveel overzichtelijker worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Van Ark zou Hugo toch gaan helpen het vaccinatieprogramma op orde te brengen? Of was het iemand anders? Het staat me bij dat het iemands verantwoordelijkheid zou worden (omdat Hugo het allemaal niet aankan natuurlijk).
Ik snap wel dat er ergernissen zijn over de manier waarop het vaccinatieprogramma wordt aangepakt. Maar feitelijk staat die hele registratie daar los van. Dat het nu in de soep gelopen is komt niet omdat ze van strategie zijn veranderd, of omdat opeens een bepaald vaccin aan bepaalde mensen wordt uitgedeeld. Dat de planning daarvan een beetje in de war raakt, zou ik nog kunnen begrijpen. Maar dit gaat over de registratie achteraf. Simpelweg bijhouden wie wat heeft gekregen... ik begrijp echt niet hoe het RIVM daar zo'n zooitje van kan maken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ze nou eerst even met z'n allen afspreken dat ze allemaal hun bek houden voor de camera's en dat ze bijvoorbeeld één keer per twee weken een update geven over vaccinaties zou het al zoveel overzichtelijker worden.
Dat zou het misschien niet sneller maken, maar het zou er in ieder geval voor zorgen dat niet iedere hersenscheet groots wordt uitgemeten in de media. Wel vaccineren, niet vaccineren, toch maar wel vaccineren, dan weer niet vaccineren, toch maar alleen boven de 60 vaccineren ..... Alleen dat deel heeft al voor zoveel vertraging en onrust gezorgd. Ze zijn vooral bezig met informatie naar buiten brengen, maar NUL zorgvuldigheid. Heb liever informatie wat klopt dan gewoon wat willekeurige woorden van de Jonge of wie dan ook.
Weer hebben zij zich niet voorbereid. Weer zijn ze uitgegaan van een best case scenario, zonder te plannen voor dingen die fout konden gaan. Weer hebben zij het dusdanig ingewikkeld gemaakt dat zij er zelf niet meer uitkomen en geen overzicht meer hebben.
Dat hele omslag van zorg ontlasten naar doden voorkomen heeft ons serieus in de problemen gebracht. Ze zijn al super traag met vaccineren en dan vaccineren ze ook nog eens de groepen waar je qua zorgdruk bizar weinig aan hebt.
Denk wel dat het met elkaar te maken heeft.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat er ergernissen zijn over de manier waarop het vaccinatieprogramma wordt aangepakt. Maar feitelijk staat die hele registratie daar los van. Dat het nu in de soep gelopen is komt niet omdat ze van strategie zijn veranderd, of omdat opeens een bepaald vaccin aan bepaalde mensen wordt uitgedeeld. Dat de planning daarvan een beetje in de war raakt, zou ik nog kunnen begrijpen. Maar dit gaat over de registratie achteraf. Simpelweg bijhouden wie wat heeft gekregen... ik begrijp echt niet hoe het RIVM daar zo'n zooitje van kan maken.
Ja, wellicht. Maar dan nog vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om even bij te houden wie je met wat prikt. Zelfs zonder dat daar een heel systeem voor is... gewoon even op een briefje? Excel? Een notitie in je telefoon? En dan geef je dat aan het eind van de dag even door aan het RIVM en klaar is kees?quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk wel dat het met elkaar te maken heeft.
RIVM stuurt vaccin A naar partij A om groep A mee te vaccineren.
Opeens wordt er besloten om met vaccin A niet meer groep A, maar groep B te vaccineren. Partij A mag/kan groep B niet prikken, dus stuurt vaccins naar partij B. Partij B prikt groep B, en ook een paar in groep C, want vaccins over.
RIVM vraagt aan partij A wie ze hebben geprikt. Partij A zegt "weet ik veeeeeeel, wij hebben het aan partij B gegeven". Partij B was helemaal niet klaar om te prikken, dus registratie was ver te zoeken en tadaaaaaaaaaaaaa chaos.
IC en cohort is gevaccineerd. Maar dat personeel wisselt. "nieuw" personeel is niet gevaccineerd.quote:
Eens dat er geen excuses zijn, maar je kan zulke medische gegevens ook niet even op je telefoon of op een papiertje zetten. Gewoon een middenweg zou niet moeilijk moeten zijn zou je denken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Maar dan nog vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om even bij te houden wie je met wat prikt. Zelfs zonder dat daar een heel systeem voor is... gewoon even op een briefje? Excel? Een notitie in je telefoon? En dan geef je dat aan het eind van de dag even door aan het RIVM en klaar is kees?
Ik vind dat er weinig geldige excuses zijn voor het zo verliezen van de controle eerlijk gezegd.
Nee, dat snap ik. Maar het is toch ook niet alsof er geen registratiesystemen bestaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens dat er geen excuses zijn, maar je kan zulke medische gegevens ook niet even op je telefoon of op een papiertje zetten. Gewoon een middenweg zou niet moeilijk moeten zijn zou je denken.
Er wordt niet op een zelfde manier geregistreerd door partijen die prikken. En er zijn veel verschillende prikpartijen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Maar dan nog vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om even bij te houden wie je met wat prikt. Zelfs zonder dat daar een heel systeem voor is... gewoon even op een briefje? Excel? Een notitie in je telefoon? En dan geef je dat aan het eind van de dag even door aan het RIVM en klaar is kees?
Ik vind dat er weinig geldige excuses zijn voor het zo verliezen van de controle eerlijk gezegd.
Het is nooit zo belangrijk geweest denk ik, dus was nooit zo erg dat het niet op orde wasquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar het is toch ook niet alsof er geen registratiesystemen bestaan.
Je zou haast gaan denken dat dit het eerste vaccin ooit is dat wordt uitgerold
Aantallen is het belangrijkst? Dat moet toch wel te fixen zijn? Desnoods lokaal bijhouden en doorbellen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt niet op een zelfde manier geregistreerd door partijen die prikken. En er zijn veel verschillende prikpartijen.
En een aantal van die partijen geven geen informatie aan het RIVM. Deels.omdat het sukkels zijn (even gechargeerd uiteraard), groot deel omdat ze tegen het doorgeven van patiėntinformatie aan het RIVM zijn (huisartsen bijvoorbeeld) en ook nog andere redenen.
Daarnaast hebben mensen die gevaccineerd worden het rest om informatie niet te delen met het RIVM. Dan kun je dus ook niet goed monitoren als RIVM zijnde, als dat veel gebeurt, wat zo is.
Is dit de schuld van het RIVM? Zeker niet.
Had dit andere gekund en gemoeten? Dat zeker.
Had dit gelukt als tijdig een echt plan was gemaakt? Zeker weten.
Maar nu is het een bende en gaat een quick fix niet meer helpen of op tijd zijn denk ik.
Nee wel meer dan datquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aantallen is het belangrijkst? Dat moet toch wel te fixen zijn? Desnoods lokaal bijhouden en doorbellen.
Interessant! Dat bv huisartsen niet zomaar hun patiėntengegevens doorgeven begrijp ik wel. Maar dat kan toch ook geanonimiseerd zou je denken. Het RIVM hoeft niet echt te weten wie er precies zijn gevaccineerd, als ze maar weten hoeveel mannen en vrouwen van welke leeftijd welke prik hebben gekregen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt niet op een zelfde manier geregistreerd door partijen die prikken. En er zijn veel verschillende prikpartijen.
En een aantal van die partijen geven geen informatie aan het RIVM. Deels.omdat het sukkels zijn (even gechargeerd uiteraard), groot deel omdat ze tegen het doorgeven van patiėntinformatie aan het RIVM zijn (huisartsen bijvoorbeeld) en ook nog andere redenen.
Daarnaast hebben mensen die gevaccineerd worden het rest om informatie niet te delen met het RIVM. Dan kun je dus ook niet goed monitoren als RIVM zijnde, als dat veel gebeurt, wat zo is.
Maar nu is het een bende en gaat een quick fix niet meer helpen of op tijd zijn denk ik.
Ligt eraan wat je doelen ermee zijnquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant! Dat bv huisartsen niet zomaar hun patiėntengegevens doorgeven begrijp ik wel. Maar dat kan toch ook geanonimiseerd zou je denken. Het RIVM hoeft niet echt te weten wie er precies zijn gevaccineerd, als ze maar weten hoeveel mannen en vrouwen van welke leeftijd welke prik hebben gekregen.
Maar als je weet dat vaccin ABCD123 van huisarts XYZ komt, is dat eigenlijk voldoende. Die huisarts kan dan zijn of haar patiėnt verder inlichten en begeleiden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je doelen ermee zijn
Als je wilt doorgeven of een koelkast te warm heeft gestaan en dan dat wil herleiden, is het toch wél handig dat je weet over welke persoon dit gaat.
En dan is die vaccinatie niet meer dekkend.
Dus ook niet voldoende voor bescherming van een individu.
Ja, dat komt er dus nooit op deze manier. Op zich niet verkeerdquote:Of voldoende voor een vaccinatiebewijs
Zou een optie kunnen zijn jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als je weet dat vaccin ABCD123 van huisarts XYZ komt, is dat eigenlijk voldoende. Die huisarts kan dan zijn of haar patiėnt verder inlichten en begeleiden.
[..]
Ja, dat komt er dus nooit op deze manier. Op zich niet verkeerd
Bizar dat we nu meer dan een jaar met deze shit bezig zijn en de conclusie is "er is geen regie en geen plan"quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Zij meerdere wegen naar Rome maar dan moet je wel een plan hebben to begin with
Wat een top minister hebben wij toch. Ik heb direct gezegd, er moet een superambtenaar aangesteld worden. Maar goed, dat zal wel te veel gezichtsverlies zijn ofzo.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bizar dat we nu meer dan een jaar met deze shit bezig zijn en de conclusie is "er is geen regie en geen plan"
Alles, iedereen en zijn moeder vaccineren en hopen dat er geen grote issues naar boven komen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bizar dat we nu meer dan een jaar met deze shit bezig zijn en de conclusie is "er is geen regie en geen plan"
Vergeten? Niks daarvan. Ik heb liever achteraf de onderste steen boven en dan alle verantwoordelijken die hebben gefaald het gevang inquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:56 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan heel snel deze operatie Prikkebeen vergeten
Oh dat mag ookquote:Op zaterdag 10 april 2021 02:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeten? Niks daarvan. Ik heb liever achteraf de onderste steen boven en dan alle verantwoordelijken die hebben gefaald het gevang in
Zullen we beginnen met een fatsoenlijke enquźte?En dan zien we dan wel welke gevolgen passend zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeten? Niks daarvan. Ik heb liever achteraf de onderste steen boven en dan alle verantwoordelijken die hebben gefaald het gevang in
Waarom houden ze dit niet bij via DigiD? Dit lijkt me toch het meest ideale systeem daarvoor, zo goed als iedereen staat er in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"We beginnen later, maar dan wel zorgvuldig." was het credo. Nog geen vier maanden later kunnen ze er geen chocola meer van maken bij het RIVM. Het is blijkbaar erg ingewikkeld om ergens bij te houden wie welke prik heeft gekregen.
Als je een nieuw systeem moet maken dat zowel DigID gebruikt als Medische gegevens verwerkt, dan is dat een ellenlang proces. Technisch niet eens heel moeilijk, maar voordat je door audits heen bent ben je een jaar verder, men had beter naar een bestaand systeem kunnen kijken en daar iets uitbreiden, bijvoorbeeld het donorregister of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom houden ze dit niet bij via DigiD? Dit lijkt me toch het meest ideale systeem daarvoor, zo goed als iedereen staat er in.
Gelukkig is die registratie niet zo belangrijk... oh wacht vaccinatiepaspoort...quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar het is toch ook niet alsof er geen registratiesystemen bestaan.
Je zou haast gaan denken dat dit het eerste vaccin ooit is dat wordt uitgerold
Dit kan echt nietquote:
Dat gaat ze niet lukken inderdaad.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig is die registratie niet zo belangrijk... oh wacht vaccinatiepaspoort...
![]()
Dat was van te voren bekent en dat is 1 van de weinige zaken waar het RIVM weinig aan kan doen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:26 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat gaat ze niet lukken inderdaad.
Ik ken iemand die al drie keer voor een vaccinatie is uitgenodigd:
1) werkt in onderzorg (Pfizer)
2) door het ziekenhuis, want heeft een ziekte (Moderna)
3) is ouder dan 60(AstraZeneca)
Eerste prik is geaccepteerd, maar de anderen uitnodigen kwamen ook binnen.
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:41 schreef byah het volgende:
Had ergens wel gehoopt dat het straks in de meivakantie buiten in ieder geval weer normaal zou gaan zijn. Dat wordt een weekje voor de caravan zitten dus
Protip: De "bouwmarkten" voor de professionele handel zijn wel open, daar kun je meestal ook als particulier terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'
Die onderste stenen van Rutte kennen we inmiddels.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik sta als ‘professional’ bijna dagelijks te wachten op particulieren die of één plaatje hout komen halen en daar een halfuur over staan te ouwe hoeren of gigantisch in de weglopen met z’n drietjes in een pad en daar de hele weg versperren. Lazer alsjeblieft op uit de professionele zaken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Protip: De "bouwmarkten" voor de professionele handel zijn wel open, daar kun je meestal ook als particulier terecht.
Dit speelt qua basis wel al van voor Ruttequote:Op zaterdag 10 april 2021 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die onderste stenen van Rutte kennen we inmiddels.
Įls hij ze zich kan herinneren that is.
Die mensen sporen ook niet, beter stellen ze gewoon een minimum aankoopbedrag vast als je geen vaste klant was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:59 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik sta als ‘professional’ bijna dagelijks te wachten op particulieren die of één plaatje hout komen halen en daar een halfuur over staan te ouwe hoeren of gigantisch in de weglopen met z’n drietjes in een pad en daar de hele weg versperren. Lazer alsjeblieft op uit de professionele zaken.
Wel je hardloopschoenen aanquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:20 schreef Document1 het volgende:
Je kan bij de gamma gewoon een afspraak maken om te winkelen, dat is pas een protip.
Het heeft ook allemaal niks met 'gewoon' winkelen te maken, dat je bij een winkel terecht kunt op deze manier wil niet zeggen dat het normaal is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel je hardloopschoenen aan
Speaking about, donderdag was ik met mijn vriend schoenen kopen, hij heeft nogal keuze stress dus dat was een feest om in 15 minuten te kopen en passen
quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Speaking about, donderdag was ik met mijn vriend schoenen kopen, hij heeft nogal keuze stress dus dat was een feest om in 15 minuten te kopen en passen
CIMS is waar de huisartsen zo’n moeite mee hadden en niet in mee wilden. Er werd veel meer informatie opgevraagd dan nodig was was het argument toen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet wat ik lees, joh.
[..]
Dus nu moeten ze wéér een nieuw IT-systeem in elkaar zetten? Dat was toch in december de reden van de vertraging? Wat is dit?
Die hele registratiedrang is onnodig. Een database met daarin:quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kreeg de sleutels van mijn nieuwe huis 15 december, de dag dat we weer in lockdown gingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'
Echt al bijna 4 fokking maanden intussen he dat je niet normaal kunt winkelen buiten een handjevol winkels om.
Beweren dat er helemaal niks kan is dan ook weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het heeft ook allemaal niks met 'gewoon' winkelen te maken, dat je bij een winkel terecht kunt op deze manier wil niet zeggen dat het normaal is.
Het moet toch op één of andere manier in dat systeem komenquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hele registratiedrang is onnodig. Een database met daarin:
Identiteit (rijbewijsnr/paspoortnr, koppeling met gba kan op de achtergrond wel apart
Serienummer vaccin
Registratielocatie
Timestamp
Op de achtergrond kun je van de serienummers achterhalen of t pfizer/moderna/AZ is. Op de achtergrond kun je ook een leeftijd eraan knopen.
De registratie is dan met een barcodescannertje het vaccin scannen en je rijbewijs/paspoort, de rest kan automatisch ingevuld worden.
Voor een beperkte groep wel jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Beweren dat er helemaal niks kan is dan ook weer het andere uiterste.
Ik doe nu ook de boodschappen bestellen bij de ah voor m'n oma. Die is er nu zo aan gewend dat ze nooit meer naar de supermarkt wil zegt ze.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor een beperkte groep wel ja
Mijn buren zijn oud en vroegen op gegeven moment of ik een wasteiltje voor ze wilde regelen want dat click and collect en tijdslots reserveren snapten ze helemaal niets van
En de AH heeft dat niet liggen
Oh shittttquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:44 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik doe nu ook de boodschappen bestellen bij de ah voor m'n oma. Die is er nu zo aan gewend dat ze nooit meer naar de supermarkt wil zegt ze.
In een grotemensenland wel, in een quasi failed state als nederlandje valt dat in de praktijk toch altijd wel tegen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Laat wel zien dat het wel meevalt met cojona. Als het allemaal echt zo vreselijk was zou dit toch met man/vrouw en macht in orde zijn gemaakt
Ik vind boodschappen doen vreselijk en ben juist erg blij met Appie, en gezegend met een man die graag boodschappen doet. Ik kom echt zelden in een supermarktquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:51 schreef Molo het volgende:
Ik heb juist een aantal weken in de eerste lockdown Albert gehad en ga dat noooooit meer nemen tenzij voor mezelf onmogelijk om naar de supermarkt te gaan
Zelf kiezen, vrijheid, shoppen, heerlijk
De obscure potjes en groentes en kruiden die ik wil scouten vind ik niet online en mijn man is geneigd altijd een AVG te kopen dus nope nope nope ik winkel dolgraag zelfquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind boodschappen doen vreselijk en ben juist erg blij met Appie, en gezegend met een man die graag boodschappen doet. Ik kom echt zelden in een supermarkt
Zo ook weer opgelucht?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Hugo de faler: 'de laatste dagen lopen de cijfers weer op'
Nee, faalhaas, er wordt weer meer getest. 55.000 rond pasen en rond de 90.000 nu. Dan vind je er meer.
Weer worden de dagcijfers gebruikt voor bangmakerij. Op welke basis dan?
Wat een kneus.
Nederlandje is altijd al een parodie op een echt land geweest, net zoals bijv. Belgiė. Maar de laatste tien jaar onder het Rutte regime is de achteruitgang en afbraak echt in een recordtempo gegaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:15 schreef raptorix het volgende:
Zijn we nu officieel een derde wereldland of zo? Wat een shit zooi is dit, kennelijk kan er een klein miljard gespendeerd worden om een hele industrie op te tuigen voor pret testen zodat je een bezoekje aan een Keukenhof mag plegen. Maar kennelijk is men niet in staat om een systeem te maken waar je simpel bij kunt houden wie er gevaccineerd is, en wie nog niet, dit terwijl de halve economie stil ligt, half Nederland er belabberd aan toe is, en er nog steeds tientallen doden per week vallen.
Man man man wat en vertoning.
Ah, ook goedemorgenquote:
Er mogen inderdaad wat verantwoordelijken voor de eindeloze lijst aan blunders in de Nederlandse pandemiebestrijding "afvloeien" ja.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:06 schreef raptorix het volgende:
Meh, uitstroom mag nu wel op gang komen....
[ afbeelding ]
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forumquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, ook goedemorgen
Goed geslapen en weer klaar voor een dag vol posten van korte nietszeggende posts?
quote:
Ik hoop dat Red wel een goed bodempje heeft gelegd voor de rest van de dag. Wellicht al om 8 uur opgestaan en uitgebreid ontbijt achter de kiezen gewerkt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forum.
[..]
Ik doe zoveel mogelijk boodschappen in mijn middagpauze (en dan pauzeer ik extra laat, rond 2-en). 2 Weekenden geleden op zaterdagmiddag in de supermarkt geweest, wat een schijtellende was dat. Een hoop stelletjes die schijnbaar niet in hun eentje boodschappen kunnen doen, en verplicht zijn elk een winkelwagentje mee te nemen. Gevolg, geblokkeerde gangpaden en een hoop frustratie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind boodschappen doen vreselijk en ben juist erg blij met Appie, en gezegend met een man die graag boodschappen doet. Ik kom echt zelden in een supermarkt
Ha, zelfs dįt regelt mijn man perfect. Rijdt er desnoods kilometers extra voor naar toko's en obscure winkeltjes om precies dat te halen wat ik nodig heb. Daar staat dan meestal tegenover dat ik een heeriljke maaltijd maak, dus prima deal zoquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
De obscure potjes en groentes en kruiden die ik wil scouten vind ik niet online en mijn man is geneigd altijd een AVG te kopen dus nope nope nope ik winkel dolgraag zelf
Is ze streng gelovig ofzo?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Terrassen gewoon dichtlaten, ik wil van die fucking avondklok af. Kan amper naar m’n vriendin op dit moment. Tyfus schijtzooi.
Post een paar onder de jouwe gezien van raptorix met de trend van de ic-bezetting? Die cijfers lopen op, en dat is wél een probleem.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Nee, faalhaas, er wordt weer meer getest. 55.000 rond pasen en rond de 90.000 nu. Dan vind je er meer.
Wat een kneus.
Mantelzorgformuliertje invullen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Terrassen gewoon dichtlaten, ik wil van die fucking avondklok af. Kan amper naar m’n vriendin op dit moment. Tyfus schijtzooi.
Geweldige drogredenenquote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Laat wel zien dat het wel meevalt met cojona. Als het allemaal echt zo vreselijk was zou dit toch met man/vrouw en macht in orde zijn gemaakt
Ik had ook wel het idee dat Hugo een beetje gefrustreerd raakte omdat Beau op hem leegliep. Ik vond het een beetje een 'maar ik ben lekker de baas' reactie van Hugo.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:15 schreef tompsv18 het volgende:
Eerst laten lekke naar de media dat de terrassen mogelijk op 21 april weer opengaan en dan gisteravond weer de keutel intrekken. Wat zijn ze toch allemaal aan het doen joh.
Dit is het Corona-topic Hansquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende:
Het bezoek van reguliere supermarkten zal onder de welgestelde bevolking uiteindelijk wel gaan afnemen. Het zijn bloedirritante dingen om heen te gaan. Zeker als je zelf regie wilt nemen mbt echt gezond en eerlijk geproduceerd voedsel, is zo'n verleidingspaleis van de processed-food industrie van beperkte toegevoegde waarde.
Oh ik ga gewoon.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
Gewoon vanaf 6 's avonds gaan en je hebt nergens last van.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik doe zoveel mogelijk boodschappen in mijn middagpauze (en dan pauzeer ik extra laat, rond 2-en). 2 Weekenden geleden op zaterdagmiddag in de supermarkt geweest, wat een schijtellende was dat. Een hoop stelletjes die schijnbaar niet in hun eentje boodschappen kunnen doen, en verplicht zijn elk een winkelwagentje mee te nemen. Gevolg, geblokkeerde gangpaden en een hoop frustratie.
Oh jazeker, corona zorgt juist voor de verschuiving.. het is een van de weinige positieve veranderingen die het teweeg brengt.quote:
Vindt Hansquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende:
"Het bezoek van reguliere supermarkten zal onder de welgestelde bevolking uiteindelijk wel gaan afnemen. Het zijn bloedirritante dingen om heen te gaan. Zeker als je zelf regie wilt nemen mbt echt gezond en eerlijk geproduceerd voedsel, is zo'n verleidingspaleis van de processed-food industrie van beperkte toegevoegde waarde."
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende:
Het bezoek van reguliere supermarkten zal onder de welgestelde bevolking uiteindelijk wel gaan afnemen. Het zijn bloedirritante dingen om heen te gaan. Zeker als je zelf regie wilt nemen mbt echt gezond en eerlijk geproduceerd voedsel, is zo'n verleidingspaleis van de processed-food industrie van beperkte toegevoegde waarde.
Nou, nee. Heb niet bepaald de indruk dat het rustiger is geworden in de supermarkten. Misschien wat meer online bestellen, maar dat doen ze dan ook gewoon bij de Appie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Oh jazeker, corona zorgt juist voor de verschuiving.. het is een van de weinige positieve veranderingen die het teweeg brengt.
Zolang je het zelf of je verzorgers nog maar weten of je een vaccin gehad hebt en welke.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is nooit zo belangrijk geweest denk ik, dus was nooit zo erg dat het niet op orde was
Ok, dan weet alleen je bedrijfsarts dat je ene griepprik hebt gehad, of alleen je SEH arts weet dat je een tetanusinjectie hebt gehad. Och, no big deal.
Covid zitten even andere, zwaardere, belangen aan vast
Dan is het brood altijd opquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon vanaf 6 's avonds gaan en je hebt nergens last van.
Brood haal je bij de echte bakkerquote:
Ook precies de reden dat ik nog gewoon naar de supermarkt/buurtTurk ga ja.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingen
Juist een reden om gewoon zelf te gaan halen
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef Anton91 het volgende:
Het lijkt erop dat huisartsen niet echt meer mee vaccineren, kunnen we niet ouderen van 60-70 vaccineren met de AstraZeneca vaccins en die allemaal zo snel mogelijk erin prikken?
Niet mee gekregen, maar ik zag net wel een bericht van ouderen (72,73 en 74) die nu al een afspraak kunnen maken en pfizer krijgen volgens dat bericht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.
Ze woont 100 km. verderop, ben dan toch nooit op tijd thuis voor die avondklok? Ze heeft een kind, dus blijven slapen is nog niet echt een optie.quote:
Heb hier vooral steeds het gevoel dat bepaalde IT zaken té laat zijn aanbesteed, en dat het daarom nog niet klaar is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:15 schreef raptorix het volgende:
Zijn we nu officieel een derde wereldland of zo? Wat een shit zooi is dit, kennelijk kan er een klein miljard gespendeerd worden om een hele industrie op te tuigen voor pret testen zodat je een bezoekje aan een Keukenhof mag plegen. Maar kennelijk is men niet in staat om een systeem te maken waar je simpel bij kunt houden wie er gevaccineerd is, en wie nog niet, dit terwijl de halve economie stil ligt, half Nederland er belabberd aan toe is, en er nog steeds tientallen doden per week vallen.
Man man man wat en vertoning.
Dat klinkt als een tegenstellingquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.
Ja belachelijk toch, terwijl je in de supermarkt over de mensen struikeltquote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt al bijna 4 fokking maanden intussen he dat je niet normaal kunt winkelen buiten een handjevol winkels om.
Ze werkt in de zorg dus heeft een werkgeversverklaring, maar ik woon VER buuten haar werkgebied. Ik werk overdag dus na mn werk op en neer rijden haalt niks uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Mantelzorgformuliertje invullen?
Batsen is toch ook soort van mantelzorg, mantel der liefde
Waar komt de 'Hans' referentie eigenlijk vandaan? Omdat ik een op eigen mening ingegeven stelling poneer als feit?quote:
Hier kun je gewoon in de meeste winkels naar binnen zonder afspraak hoor. Die zijn allang blij dat er weer wat klanten zijn. Die houden zich totaal niet aan die onzin van afspraak maken en dan pas 4u later naar binnen kunnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja belachelijk toch, terwijl je in de supermarkt over de mensen struikelt
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Waar komt de 'Hans' referentie eigenlijk vandaan? Omdat ik een op eigen mening ingegeven stelling poneer als feit?
Bij een beetje schoenwinkel krijg je langer dan dat toch?quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ha, dat ken ik verder ook niet, maar ik ga er van uit dat het daar wordt ingezet als 'afbedanken' en daar doen we verder niets meequote:
Ik maakte vorige week netjes afspraak bij bouwmarkt, ik er heen. 'waar moet ik afspraak laten zien??' 'nee, het is wel goed'quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Hier kun je gewoon in de meeste winkels naar binnen zonder afspraak hoor. Die zijn allang blij dat er weer wat klanten zijn. Die houden zich totaal niet aan die onzin van afspraak maken en dan pas 4u later naar binnen kunnen.
Brood bak je zelfquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Brood haal je bij de echte bakker
Het is een probleem dat er veel 60+ers besmet raken. Die komen in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Post een paar onder de jouwe gezien van raptorix met de trend van de ic-bezetting? Die cijfers lopen op, en dat is wél een probleem.
Jij focust alleen maar op de besmettingen en roept dan als het er veel zijn dat er veel getest wordt en als het er weinig zijn dat het hartstikke goed gaat.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forum.
[..]
Daar ben ik het volstrekt mee oneens vanuit zorginhoudelijk oogpunt, onder anderequote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zolang je het zelf of je verzorgers nog maar weten of je een vaccin gehad hebt en welke.
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een probleem dat er veel 60+ers besmet raken. Die komen in het ziekenhuis.
Sja, en dan komen we weer bij het vaccineren, en ook beetje zelf opletten.
De echte bakker? Die het 9 van de 10 keer in de fabriek laat bakken?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Brood haal je bij de echte bakker
Ik ga funshoppen bij de Turk en de Makro tegenwoordigquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook precies de reden dat ik nog gewoon naar de supermarkt/buurtTurk ga ja.
En om het ontopic te houden: er was een periode dat ik het zelfs leuk begon te vinden, zowat de enigste uitjes doordeweeks. Nu ik weer op kantoor werk vind ik het gelukkig weer kut.
Dat denk ik ook wel ja.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forum.quote:
Waag de gok gewoon, of vul dat formuliertje inquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ze werkt in de zorg dus heeft een werkgeversverklaring, maar ik woon VER buuten haar werkgebied. Ik werk overdag dus na mn werk op en neer rijden haalt niks uit.
In de weekenden werkt ze vaak (dan zorgt haar ex voor het kindje).
Wat mention je mij daarvoor?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Waag de gok gewoon, of vul dat formuliertje in
Geen hond gaat je controleren en zo wel die een keer, neem je je verlies toch
Jatognietdan
@:lenny_leonard
Wat is er precies een taboe om te zeggen? Dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, is toch common knowledge? Het is dan ook helemaal het punt niet. Natuurlijk zien ook 60plussers anderen, zoals iedereen anderen ziet. Zowel omdat het uit menselijk oogpunt noodzakeiljk is om contacten te hebben, als vanwege mantelzorg. Dus dat de besmettingen hoe dan ook toch weer bij die mensen terechtkomen, is ook niet tegen te houden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.
Heb je de IC-stijging gezien de afgelopen weken?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Wat een kneus.
Was het de gok en overschrijding waard?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat mention je mij daarvoor?
(ja, ik heb gisteren weer de avondklok overschreden, maar daar gaat het niet om)
Gewoon doen. En anders gewoon door batsen tot half 5quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Was het de gok en overschrijding waard?
Die gozert twijfelt of hij zijn vriendin kan batsen. Help hem even
Ik denk serieus dat ik hem zo'n 40-45 keer heb overschreden. 1 keer gevat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Was het de gok en overschrijding waard?
Die gozert twijfelt of hij zijn vriendin kan batsen. Help hem even
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat mention je mij daarvoor?
(ja, ik heb gisteren weer de avondklok overschreden, maar daar gaat het niet om)
quote:
Ja iedereen heeft behoefte aan alles, maar waar het nu om gaat is dat de groep 60-75 die nog niet gevaccineerd is even 6 weken geduld moet opbrengen, daarna kunnen ze weer echt alles doen, doe je dat niet dan bestaat de kans dat de IC's het alsnog niet gaan redden, en jij weet hoe positief ik normaal sta ten opzichte daarvan, ik schrok vanmorgen echt van de cijfers want ik had verwacht dat de uitstroom veel hoger was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie het nu bij mijn ouders. Mijn vader is het afgelopen jaar echt ineens heel veel slechter geworden, hij is nu 79. Maar ineens is mantelzorg toch wel een ding. Ziekenhuisbezoeken, huisarts, thuiszorg die langskomt. En hij is echt heel voorzichtig en knuffelen enzo gebeurt echt niet, maar ook hij heeft de sociale behoefte om zijn kinderen en kleinkinderen wel te zien.
Nu draai en dingen omquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er precies een taboe om te zeggen? Dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, is toch common knowledge? Het is dan ook helemaal het punt niet. Natuurlijk zien ook 60plussers anderen, zoals iedereen anderen ziet. Zowel omdat het uit menselijk oogpunt noodzakeiljk is om contacten te hebben, als vanwege mantelzorg. Dus dat de besmettingen hoe dan ook toch weer bij die mensen terechtkomen, is ook niet tegen te houden.
Ik zie het nu bij mijn ouders. Mijn vader is het afgelopen jaar echt ineens heel veel slechter geworden, hij is nu 79. Maar ineens is mantelzorg toch wel een ding. Ziekenhuisbezoeken, huisarts, thuiszorg die langskomt. En hij is echt heel voorzichtig en knuffelen enzo gebeurt echt niet, maar ook hij heeft de sociale behoefte om zijn kinderen en kleinkinderen wel te zien.
De IC stijging volgt altijd weken na een stijging in de besmettingen, moet dat nog altijd uitgelegd worden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je de IC-stijging gezien de afgelopen weken?
Ligt beetje aan kwaliteit van die chick dus begrijp ik 🤔quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ik hem zo'n 40-45 keer heb overschreden. 1 keer gevat.
Omgerekend een paar euro per avond dus.
Hij mag zelf bepalen of hij dat het waard vindt.
Je hebt mijn grafiekje gezien?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:49 schreef falling_away het volgende:
[..]
De IC stijging volgt altijd weken na een stijging in de besmettingen, moet dat nog altijd uitgelegd worden?
De afgelopen twee weken zie je aan de weektrend dat we aan de piek zitten en zelfs wat dalen. Focus je niet op dagcijfers.
FOK!OMT bats crowdfunding ?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:
Gewoon batsen, ik betaal de helft van de boete, dat is iets van 40-45 euro toch?
Die ziekenhuizen gaan momenteel niet heel lekker, zeker de IC's niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja iedereen heeft behoefte aan alles, maar waar het nu om gaat is dat de groep 60-75 die nog niet gevaccineerd is even 6 weken geduld moet opbrengen, daarna kunnen ze weer echt alles doen, doe je dat niet dan bestaat de kans dat de IC's het alsnog niet gaan redden, en jij weet hoe positief ik normaal sta ten opzichte daarvan, ik schrok vanmorgen echt van de cijfers want ik had verwacht dat de uitstroom veel hoger was.
Ik dacht dat jij zo goed met cijfertjes wasquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:
Gewoon batsen, ik betaal de helft van de boete, dat is iets van 40-45 euro toch?
Buiten en op afstand is geen probleem natuurlijk, maar het zit natuurlijk vooral in de regelmatige langdurige contacten binnen met het raam dicht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen gaan momenteel niet heel lekker, zeker de IC's niet.
Je zegt nog even 6 weken geduld. Ten eerste is dat nog maar de vraag, geen zekerheid. Ten tweede betekent het voor veel ouderen dat ze dan anderhalf jaar geduld hebben moeten opbrengen. Mijn ouders zijn heel voorzichtig geweest afgelopen jaar, maar een behoefte aan minimaal sociaal contact met kinderen en kleinkinderen (voorzichtig, waar mogelijk buiten, op afstand, geen knuffels) is er natuurlijk wel. En als ik kijk naar mijn vader, die dus zoveel aan gezondheid heeft ingeboet het laatste jaar, wil ik hem dat ook niet ontnemen. Als hij zonder een beetje contact met ons dadelijk er ineens tussenuit knijpt, is dat een heel verdrietig en eenzaam einde.
Van op genoeg afstand en buiten raak je niet besmet dus dat kan gewoonquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zegt nog even 6 weken geduld. Ten eerste is dat nog maar de vraag, geen zekerheid. Ten tweede betekent het voor veel ouderen dat ze dan anderhalf jaar geduld hebben moeten opbrengen. Mijn ouders zijn heel voorzichtig geweest afgelopen jaar, maar een behoefte aan minimaal sociaal contact met kinderen en kleinkinderen (voorzichtig, waar mogelijk buiten, op afstand, geen knuffels) is er natuurlijk wel. En als ik kijk naar mijn vader, die dus zoveel aan gezondheid heeft ingeboet het laatste jaar, wil ik hem dat ook niet ontnemen. Als hij zonder een beetje contact met ons dadelijk er ineens tussenuit knijpt, is dat een heel verdrietig en eenzaam einde.
Ja ik snap dat dilemma, en onderschat het ook niet, daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat het gaat om niet binnen te ontmoeten, je hoort ook de verhalen van Lenny wat eer nu allemaal uitgesteld word qua zorg, dat is ook behoorlijk ernstig en waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat inclusief administratieve boete is, vandaarquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo goed met cijfertjes was.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Buiten en op afstand is geen probleem natuurlijk, maar het zit natuurlijk vooral in de regelmatige langdurige contacten binnen met het raam dicht.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Van op genoeg afstand en buiten raak je niet besmet dus dat kan gewoon
Dat is het probleem ook niet
Dat weet ik allemaal. Dat wordt echter niet gesteld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dilemma, en onderschat het ook niet, daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat het gaat om niet binnen te ontmoeten, je hoort ook de verhalen van Lenny wat eer nu allemaal uitgesteld word qua zorg, dat is ook behoorlijk ernstig en waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.
Hij gaat niet over de GGD'en, dat is Ferdquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel terecht dat we Hugo de Jonge afzeiken, maar hij heeft de opdracht aan de GGD gegeven en verder geen controle over de GGD. Ik snap niet waarom Andre Rouvoet zo buiten schot blijft.
Eén kop van jut is gemakkelijkerquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel terecht dat we Hugo de Jonge afzeiken, maar hij heeft de opdracht aan de GGD gegeven en verder geen controle over de GGD. Ik snap niet waarom Andre Rouvoet zo buiten schot blijft.
Ik noemde dat 60+ vooral nog even wat meer moet opletten, dat is iets anders dan iemand helemaal opsluiten en deur dichtlassenquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar simpelweg stellen dat 55+ dus maar gewoon nog even 6 weken moet afzien van contacten vind ik te eenvoudig voorgesteld.
Ik bestel altijd bij AH. Krijg juist altijd het meest verse en zo lang mogelijk houdbaar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingen
Juist een reden om gewoon zelf te gaan halen
Veel doen dat gewoon niet, en dat is het probleem nuquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat weet ik allemaal. Dat wordt echter niet gesteld.
Er werd gezegd dat het een taboe is om te zeggen dat de besmettingen thuis plaatsvinden en dat ouderen zich beter in acht moeten nemen. Veel doen dat. En zelfs daar vindt alsnog een besmetting plaats soms. Niet vaak gelukkig, want het helpt wel echt om wat zaken in acht te nemen.
Maar simpelweg stellen dat 55+ dus maar gewoon nog even 6 weken moet afzien van contacten vind ik te eenvoudig voorgesteld.
Misschien stond ik op de zwarte lijstquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik bestel altijd bij AH. Krijg juist altijd het meest verse en zo lang mogelijk houdbaar.
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijntquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef Salina het volgende:
Na dat bericht van gisteravond dat iedereen uit 1951 en daarvoor zonder brief te hebben ontvangen een afspraak kan maken om gevaccineerd te worden, meteen mijn moeder geappt (1951) en die is snel aan de slag gegaan. Ze kan volgende week zaterdag de 17e april al terecht voor de eerste prik.
Dat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij gaat niet over de GGD'en, dat is Ferd
En GGD'en zijn één deel in de keten, dat maakt het ingewikkeld
Er mist een opperbevelhebber met hamertje boven dit alles
Ik heb de afgelopen dagen genoeg grafiekjes gezien, en zelfs het ubervoorzichtige RIVM begint het toe te geven.. Deze golf is zo voorbij.quote:
En 1953 voor mijn moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijnt
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-makenquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En 1953 voor mijn moeder.
En waar/welke site?
Het probleem is dat iedereen naar elkaar aan het wijzen is, er is geen duidelijke regie, je hebt:quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Prachtig verwoord.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende: verleidingspaleis van de processed-food industrie .
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | #!/bin/bash webserv="https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/hoe-maak-ik-een-afspraak-voor-vaccinatie-tegen-corona" keyword="1955" if curl -s "$webserv" | grep "$keyword" then # if the keyword is in the content /bin/echo Andere vaccinatie dan 1955 beschikbaar | mail -s "Vaccinatie >1955 beschikbaar" email@email.com else echo "Not found" fi |
Dat werd vorig jaar al gezegd: Hugo zit op een beleidsministerie, die hebben amper ervaring met dingen uitvoeren. Gelukkig is daar na alle test-debacles goed naar geluisterdquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen naar elkaar aan het wijzen is, er is geen duidelijke regie, je hebt:
Ja ouderen gaan helaas wel eens dood, ook zonder vaccinatie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Kreeg net via whatsapp een bericht binnen met een screenshot van Twitter dat er veel mensen ouderen ook overlijden door de Pfizer vaccinatie.
Erg zorgelijk.
Hep het al op Facebook gestaan, anders geloof ik het niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Kreeg net via whatsapp een bericht binnen met een screenshot van Twitter dat er veel mensen ouderen ook overlijden door de Pfizer vaccinatie.
Erg zorgelijk.
Twitter....quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Het is vet leuk om Hugo z'n kop eraf te zagen. Lekker makkelijkquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Hep het al op Facebook gestaan, anders geloof ik het niet.
Een screeshot van Twitter via WhatsApp.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Daar krijg je rode schoenen van.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is vet leuk om Hugo z'n kop eraf te zagen. Lekker makkelijk
Tsja, zo ontstaat die irrationele angst. Mensen die elkaar gek maken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/EycVVnaWQAYMKes.jpg:large
Niveautje ditquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Sterker, een screenshot van Twitter via Whatsapp. Slechter kan je informatie voorziening niet zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter....
Maar even serieus, dit geloof je toch zeker zelf ook niet hč?
Helemaal gemist. Dit is echt veeeel beter (and long overdue, maar toch).quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:02 schreef Molo het volgende:
[..]
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
Marianne zelf op het fotootje tikt de 70 al aan zo te zien, laat staan haar moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Niveautje dit
80+ers overlijden het vaakst (want oud).
80+ers zijn steeds meer gevaccineerd
Steeds meer gevaccineerden overlijden, dus het komt door het vaccin.
Hoe oud en broos was haar moeder? Die vrouw zelf zit al in risicogroep aan de foto te zien, laat staan haar moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Ik heb al 13 berichten op twitter gezien van kinderen met dezelfde moeder die op verschillende data is overleden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Indien dit niet te onderbouwen is met betrouwbare bronnen, vind ik dergelijke hear say niet echt een toevoeging aan het topic.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Al bevestigd dat het fake is, zie mijn postquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:12 schreef quirina het volgende:
Je kan die vrouw gewoon vinden op Twitter hoor.
Haar moeder had een hele blauwe arm ook.
Die blauwe arm waren oude bloedstolsels en leken geenszins op prikschade maar op val schade. Ik heb die foto's gezien van verschillende dochters met dezelfde tekst op verschillende data.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:12 schreef quirina het volgende:
Je kan die vrouw gewoon vinden op Twitter hoor.
Haar moeder had een hele blauwe arm ook.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Mensen die dit soort wappies openbaren, huldequote:Op zaterdag 10 april 2021 11:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ afbeelding ]
Knettergek dat soort wappies
Dit is toch al een behoorlijk aantal weken mogelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Helemaal gemist. Dit is echt veeeel beter (and long overdue, maar toch).
Gelachenquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ afbeelding ]
Knettergek dat soort wappies
Men gelooft vaak dingen die men wil geloven.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:17 schreef Simmertje het volgende:
Nogmaals, al waren die blauwe plekken van deze ene vrouw de waarheid. Waarom worden de beelden van ouderen in het ziekenhuis aan de zuurstofslang door deze zelfde wappies gebagatelliseerd?
Op TikTok?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Mortaxx het volgende:
Ik zag een YouTube video waarin iemand Twitters voorlas die hij op Facebook had gezien dat er mensen overlijden
Heb hem even gemaakt, kunnen mensen hem op hun eigen PC draaien.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijnt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $wc = New-Object system.Net.WebClient; while($true) { $StartTime = Get-Date $result = $wc.downloadString("https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/hoe-maak-ik-een-afspraak-voor-vaccinatie-tegen-corona").Contains("1955") if(!$result){ [console]::beep(2000,3000) } do { Start-Sleep -Seconds 5 } until ((get-date) -ge ($StartTime.AddSeconds(60))) } |
Maar is die moeder wel of niet overleden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Momo het volgende:
Samenvatting: niet alles geloven wat je op social media ziet, ja er zijn mensen gek genoeg om een verhaal te verzinnen waar in hun moeder is overleden.
Welnee.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar is die moeder wel of niet overleden?
Het kan zomaar zijn dat dat mens wel dood is (om wat voor reden dan ook) maar dat die wappie denkt te weten wat de doodsoorzaak is.
Ik heb geen windowsquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb hem even gemaakt, kunnen mensen hem op hun eigen PC draaien.
Bestand opslaan als .ps1 file en dan starten (powershell)
[ code verwijderd ]
Als de tekst 1955 niet meer voorkomt gaat ie piepen, je kunt het dus testen door even een andere waarde er in te zetten.
Sneu volkquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welnee.
Er is een heel leger mensen dat constant dergelijke berichten de wereld in helpt via social media. Soms zit daar een ideologie achter, zoals anti-vaxxer zijn, soms gebeurt het gewoon omdat het leuk is.
Nee je moest eerst wachten tot je een uitnodiging hebt en dan telefonisch een afspraak maken. Ze stuurden alleen altijd veel te weinig uitnodigingen uit, waardoor er voortdurend te weinig geprikt werd. Het leidde er ook toe dat in het ene gedeelte van het land ze al veel verder waren dan in het andere gedeelte. Ze gooien het nu gewoon per geboortejaar open, zodat je vanzelf weet wanneer je het geboortejaar kan verlagen als de afspraken niet meer vollopen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch al een behoorlijk aantal weken mogelijk.
Net een afspraak gemaakt : volgende week zaterdag 1 ste vaccinatie met pfizer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Vrij smerig. Dit soort berichten brengt een deel van de mensen dus aan het twijfelen, en als er maar genoeg afzien van vaccinatie kost dat de samenleving nog veel meer geld, welzijn en vooral mensenlevens. Lui die willens en wetens onzin plaatsen om het vaccinatieproces te saboteren mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kijk dat was een hoax bericht want het was een foto van eerder. Ook veel anderen die met die foto aan de haal gaan en zeggen dat het hun moeder was.
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nlquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter....
Maar even serieus, dit geloof je toch zeker zelf ook niet hč?
Hoezo is dat een zweem van waarheid?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nl
Over overlijdens wordt niet gerept.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nl
Dus geen zweem van waarheid, herseninfarct treft dagelijks mensen hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Ik zou dat niet alleen toeschrijven aan het ‘zwalkende’ beleid, maar ook aan die fake-news-verspreiders en ophitsers als Willen Engel, Van Haga, Baudet, etc.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:17 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
81%+ britten vertrouwt astra nog gewoon. Hoeveel zou dat in NL nog zijn door het zwalkende beleid?
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:17 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
81%+ britten vertrouwt astra nog gewoon. Hoeveel zou dat in NL nog zijn door het zwalkende beleid?
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
En de rest hoor je niet meer want die is dood door het vaccinerenquote:Op zaterdag 10 april 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Da's ook waar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.
De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
quote:15 minuten geleden
Amerikaanse universiteiten gaan vaccinbewijs aan studenten vragen
Een aantal Amerikaanse universiteiten gaan voor het komende studiejaar een bewijs van vaccinatie vragen aan nieuwe studenten. Wie om een medische of religieuze reden zich niet laat vaccineren, wordt uitgezonderd van de maatregel. Onder meer de prestigieuze Duke University stelt de regel in. Veel andere universiteiten denken nog na over de maatregel of beperken zich tot het aanmoedigen van vaccinatie.
Een op de drie Amerikanen heeft inmiddels de eerste dosis van het coronavaccin ontvangen. Vanaf 19 april komen alle volwassen Amerikanen in aanmerking voor een vaccinatie, maakte president Biden afgelopen week bekend.
Dit dus. Ieder vaccin en ieder medicijn heeft bijwerkingen en overlijden mensen aan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.
Zoals er vandaag ook in de media komt:
Experts waarschuwen voor 'vaccin-hyperfocus': 'Risico kun je niet volledig uitsluiten'
Ik dacht dat de VS zich juist uitgesproken hadden tegen te zijn? Bijzonder ditquote:
quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En de rest hoor je niet meer want die is dood door het vaccineren
Smart thinking!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?quote:
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?Of is het een reputatiedingetje?
Klopt, het gaat nu ook sneller omdat de tweede prik langer is uitgesteld, daarmee loop je sneller in, echter de groep 60-70 is groot, ik zou zeggen ga daarmee "allin" met je vaccins, gok er gewoon op dat geleverd worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.
Dat hoeft ook niet, dat is het idee van groepsimmuniteit, als er maar genoeg mensen zoveel mogelijk beschermd zijn, dan ben je zelf ook beter beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Waar kan ik deze informatie vinden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Het lijkt me overigens wel stug dat universiteiten de nobele taak op zich denken te moeten nemen om via een indirecte plicht de landelijke vaccinatiegraad op te krikken. Via deze vaccinatieplicht heb je alleen zeer lokaal - namelijk op de universiteit - een omgeving waar gevaccineerden niet in contact kunnen komen met niet-gevaccineerden. De wereld is echt een stuk groter dan dat dus koop je er volgens mij bar weinig voor, maar goed dat is mijn kijk erop.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook wij lijden hier een beetje aan een hyperfocus.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen begin je bijna te denken dat de halve bevolking een wappie geworden is, ook al weet je uit je eigen omgeving dat niet zo is.
Dat er tijdens de trial niemand in het ziekenhuis is beland, betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. Ik denk niet dat het slim is om zo in te zetten op dat "100% bescherming"-verhaal, want dan hoeft er maar 1 bericht in de media te komen over een gevaccineerde die toch ernstig ziek werd en je hebt de poppen weer aan het dansen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.
We zien natuurlijk al een vrij groot effect in dat de verpleeghuizen nu grotendeels gevrijwaard zijn van deze golf. Het aandeel overledenen is daardoor ook een stuk lager dan de vorige pieken. Percentage overlevingskans in de IC lijkt ook omhoog te gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.
Dat zag je ook in andere landen.
De groep 75+ zou al kleiner moeten gaan worden over paar weken.
52 zal pas volgende week zijn. Ik heb al wel redelijk vaak gehoord dat een duoafspraak nog ter plekke te regelen is. Bij mijn ouders is dat bijvoorbeeld ook gebeurd, ze hebben bij de eerste afspraak van moeders ook de afspraak van vaders omgezet zodat ze samen kunnen gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
Ik vind het ook jammer dat het op individuele basis gaat en niet per huishouden. Straks is m'n moeder geprikt en m'n vader niet. Kunnen ze nog niks.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
Dat is al gebeurd. Niemand die er op lette want iedereen weet wel dat het even duurt voordat het vaccin volledig werkt. Vaccins beschermen voor 100% tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname. Er is geen enkele reden om dat niet te benadrukken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er tijdens de trial niemand in het ziekenhuis is beland, betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. Ik denk niet dat het slim is om zo in te zetten op dat "100% bescherming"-verhaal, want dan hoeft er maar 1 bericht in de media te komen over een gevaccineerde die toch ernstig ziek werd en je hebt de poppen weer aan het dansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |