Vindt Hansquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende:
"Het bezoek van reguliere supermarkten zal onder de welgestelde bevolking uiteindelijk wel gaan afnemen. Het zijn bloedirritante dingen om heen te gaan. Zeker als je zelf regie wilt nemen mbt echt gezond en eerlijk geproduceerd voedsel, is zo'n verleidingspaleis van de processed-food industrie van beperkte toegevoegde waarde."
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende:
Het bezoek van reguliere supermarkten zal onder de welgestelde bevolking uiteindelijk wel gaan afnemen. Het zijn bloedirritante dingen om heen te gaan. Zeker als je zelf regie wilt nemen mbt echt gezond en eerlijk geproduceerd voedsel, is zo'n verleidingspaleis van de processed-food industrie van beperkte toegevoegde waarde.
Nou, nee. Heb niet bepaald de indruk dat het rustiger is geworden in de supermarkten. Misschien wat meer online bestellen, maar dat doen ze dan ook gewoon bij de Appie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Oh jazeker, corona zorgt juist voor de verschuiving.. het is een van de weinige positieve veranderingen die het teweeg brengt.
Zolang je het zelf of je verzorgers nog maar weten of je een vaccin gehad hebt en welke.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is nooit zo belangrijk geweest denk ik, dus was nooit zo erg dat het niet op orde was
Ok, dan weet alleen je bedrijfsarts dat je ene griepprik hebt gehad, of alleen je SEH arts weet dat je een tetanusinjectie hebt gehad. Och, no big deal.
Covid zitten even andere, zwaardere, belangen aan vast
Dan is het brood altijd opquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon vanaf 6 's avonds gaan en je hebt nergens last van.
Brood haal je bij de echte bakkerquote:
Ook precies de reden dat ik nog gewoon naar de supermarkt/buurtTurk ga ja.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingen
Juist een reden om gewoon zelf te gaan halen
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef Anton91 het volgende:
Het lijkt erop dat huisartsen niet echt meer mee vaccineren, kunnen we niet ouderen van 60-70 vaccineren met de AstraZeneca vaccins en die allemaal zo snel mogelijk erin prikken?
Niet mee gekregen, maar ik zag net wel een bericht van ouderen (72,73 en 74) die nu al een afspraak kunnen maken en pfizer krijgen volgens dat bericht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.
Ze woont 100 km. verderop, ben dan toch nooit op tijd thuis voor die avondklok? Ze heeft een kind, dus blijven slapen is nog niet echt een optie.quote:
Heb hier vooral steeds het gevoel dat bepaalde IT zaken té laat zijn aanbesteed, en dat het daarom nog niet klaar is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:15 schreef raptorix het volgende:
Zijn we nu officieel een derde wereldland of zo? Wat een shit zooi is dit, kennelijk kan er een klein miljard gespendeerd worden om een hele industrie op te tuigen voor pret testen zodat je een bezoekje aan een Keukenhof mag plegen. Maar kennelijk is men niet in staat om een systeem te maken waar je simpel bij kunt houden wie er gevaccineerd is, en wie nog niet, dit terwijl de halve economie stil ligt, half Nederland er belabberd aan toe is, en er nog steeds tientallen doden per week vallen.
Man man man wat en vertoning.
Dat klinkt als een tegenstellingquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren, heeft Hugo gezegd.
Ja belachelijk toch, terwijl je in de supermarkt over de mensen struikeltquote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'
Echt al bijna 4 fokking maanden intussen he dat je niet normaal kunt winkelen buiten een handjevol winkels om.
Ze werkt in de zorg dus heeft een werkgeversverklaring, maar ik woon VER buuten haar werkgebied. Ik werk overdag dus na mn werk op en neer rijden haalt niks uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Mantelzorgformuliertje invullen?
Batsen is toch ook soort van mantelzorg, mantel der liefde
Waar komt de 'Hans' referentie eigenlijk vandaan? Omdat ik een op eigen mening ingegeven stelling poneer als feit?quote:
Hier kun je gewoon in de meeste winkels naar binnen zonder afspraak hoor. Die zijn allang blij dat er weer wat klanten zijn. Die houden zich totaal niet aan die onzin van afspraak maken en dan pas 4u later naar binnen kunnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja belachelijk toch, terwijl je in de supermarkt over de mensen struikelt
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Waar komt de 'Hans' referentie eigenlijk vandaan? Omdat ik een op eigen mening ingegeven stelling poneer als feit?
Bij een beetje schoenwinkel krijg je langer dan dat toch?quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel je hardloopschoenen aan
Speaking about, donderdag was ik met mijn vriend schoenen kopen, hij heeft nogal keuze stress dus dat was een feest om in 15 minuten te kopen en passen
Ha, dat ken ik verder ook niet, maar ik ga er van uit dat het daar wordt ingezet als 'afbedanken' en daar doen we verder niets meequote:
Ik maakte vorige week netjes afspraak bij bouwmarkt, ik er heen. 'waar moet ik afspraak laten zien??' 'nee, het is wel goed'quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Hier kun je gewoon in de meeste winkels naar binnen zonder afspraak hoor. Die zijn allang blij dat er weer wat klanten zijn. Die houden zich totaal niet aan die onzin van afspraak maken en dan pas 4u later naar binnen kunnen.
Brood bak je zelfquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Brood haal je bij de echte bakker
Het is een probleem dat er veel 60+ers besmet raken. Die komen in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Post een paar onder de jouwe gezien van raptorix met de trend van de ic-bezetting? Die cijfers lopen op, en dat is wél een probleem.
Jij focust alleen maar op de besmettingen en roept dan als het er veel zijn dat er veel getest wordt en als het er weinig zijn dat het hartstikke goed gaat.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forum.
[..]
Daar ben ik het volstrekt mee oneens vanuit zorginhoudelijk oogpunt, onder anderequote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zolang je het zelf of je verzorgers nog maar weten of je een vaccin gehad hebt en welke.
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een probleem dat er veel 60+ers besmet raken. Die komen in het ziekenhuis.
Sja, en dan komen we weer bij het vaccineren, en ook beetje zelf opletten.
De echte bakker? Die het 9 van de 10 keer in de fabriek laat bakken?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Brood haal je bij de echte bakker
Ik ga funshoppen bij de Turk en de Makro tegenwoordigquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook precies de reden dat ik nog gewoon naar de supermarkt/buurtTurk ga ja.
En om het ontopic te houden: er was een periode dat ik het zelfs leuk begon te vinden, zowat de enigste uitjes doordeweeks. Nu ik weer op kantoor werk vind ik het gelukkig weer kut.
Dat denk ik ook wel ja.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.
Aldus de user die op zaterdagmorgen zijn laptop pakte en dacht ik ga Hugo even uitschelden op het FOK! forum.quote:
Waag de gok gewoon, of vul dat formuliertje inquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ze werkt in de zorg dus heeft een werkgeversverklaring, maar ik woon VER buuten haar werkgebied. Ik werk overdag dus na mn werk op en neer rijden haalt niks uit.
In de weekenden werkt ze vaak (dan zorgt haar ex voor het kindje).
Wat mention je mij daarvoor?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Waag de gok gewoon, of vul dat formuliertje in
Geen hond gaat je controleren en zo wel die een keer, neem je je verlies toch
Jatognietdan
@:lenny_leonard
Wat is er precies een taboe om te zeggen? Dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, is toch common knowledge? Het is dan ook helemaal het punt niet. Natuurlijk zien ook 60plussers anderen, zoals iedereen anderen ziet. Zowel omdat het uit menselijk oogpunt noodzakeiljk is om contacten te hebben, als vanwege mantelzorg. Dus dat de besmettingen hoe dan ook toch weer bij die mensen terechtkomen, is ook niet tegen te houden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een taboe om te zeggen, want die mensen zouden zichzelf niet kunnen beschermen. Ik durf echter gerust te stellen dat de meerderheid gewoon besmet is geraakt door bezoek aan huis, en niet omdat iemand te kort afstand in de supermarkt heeft gehouden.
Heb je de IC-stijging gezien de afgelopen weken?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Hugo de faler: 'de laatste dagen lopen de cijfers weer op'
Nee, faalhaas, er wordt weer meer getest. 55.000 rond pasen en rond de 90.000 nu. Dan vind je er meer.
Weer worden de dagcijfers gebruikt voor bangmakerij. Op welke basis dan?
Wat een kneus.
Was het de gok en overschrijding waard?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat mention je mij daarvoor?
(ja, ik heb gisteren weer de avondklok overschreden, maar daar gaat het niet om)
Gewoon doen. En anders gewoon door batsen tot half 5quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Was het de gok en overschrijding waard?
Die gozert twijfelt of hij zijn vriendin kan batsen. Help hem even
Ik denk serieus dat ik hem zo'n 40-45 keer heb overschreden. 1 keer gevat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Was het de gok en overschrijding waard?
Die gozert twijfelt of hij zijn vriendin kan batsen. Help hem even
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat mention je mij daarvoor?
(ja, ik heb gisteren weer de avondklok overschreden, maar daar gaat het niet om)
quote:
Ja iedereen heeft behoefte aan alles, maar waar het nu om gaat is dat de groep 60-75 die nog niet gevaccineerd is even 6 weken geduld moet opbrengen, daarna kunnen ze weer echt alles doen, doe je dat niet dan bestaat de kans dat de IC's het alsnog niet gaan redden, en jij weet hoe positief ik normaal sta ten opzichte daarvan, ik schrok vanmorgen echt van de cijfers want ik had verwacht dat de uitstroom veel hoger was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie het nu bij mijn ouders. Mijn vader is het afgelopen jaar echt ineens heel veel slechter geworden, hij is nu 79. Maar ineens is mantelzorg toch wel een ding. Ziekenhuisbezoeken, huisarts, thuiszorg die langskomt. En hij is echt heel voorzichtig en knuffelen enzo gebeurt echt niet, maar ook hij heeft de sociale behoefte om zijn kinderen en kleinkinderen wel te zien.
Nu draai en dingen omquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er precies een taboe om te zeggen? Dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, is toch common knowledge? Het is dan ook helemaal het punt niet. Natuurlijk zien ook 60plussers anderen, zoals iedereen anderen ziet. Zowel omdat het uit menselijk oogpunt noodzakeiljk is om contacten te hebben, als vanwege mantelzorg. Dus dat de besmettingen hoe dan ook toch weer bij die mensen terechtkomen, is ook niet tegen te houden.
Ik zie het nu bij mijn ouders. Mijn vader is het afgelopen jaar echt ineens heel veel slechter geworden, hij is nu 79. Maar ineens is mantelzorg toch wel een ding. Ziekenhuisbezoeken, huisarts, thuiszorg die langskomt. En hij is echt heel voorzichtig en knuffelen enzo gebeurt echt niet, maar ook hij heeft de sociale behoefte om zijn kinderen en kleinkinderen wel te zien.
De IC stijging volgt altijd weken na een stijging in de besmettingen, moet dat nog altijd uitgelegd worden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je de IC-stijging gezien de afgelopen weken?
Ligt beetje aan kwaliteit van die chick dus begrijp ik 🤔quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ik hem zo'n 40-45 keer heb overschreden. 1 keer gevat.
Omgerekend een paar euro per avond dus.
Hij mag zelf bepalen of hij dat het waard vindt.
Je hebt mijn grafiekje gezien?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:49 schreef falling_away het volgende:
[..]
De IC stijging volgt altijd weken na een stijging in de besmettingen, moet dat nog altijd uitgelegd worden?
De afgelopen twee weken zie je aan de weektrend dat we aan de piek zitten en zelfs wat dalen. Focus je niet op dagcijfers.
FOK!OMT bats crowdfunding ?quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:
Gewoon batsen, ik betaal de helft van de boete, dat is iets van 40-45 euro toch?
Die ziekenhuizen gaan momenteel niet heel lekker, zeker de IC's niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja iedereen heeft behoefte aan alles, maar waar het nu om gaat is dat de groep 60-75 die nog niet gevaccineerd is even 6 weken geduld moet opbrengen, daarna kunnen ze weer echt alles doen, doe je dat niet dan bestaat de kans dat de IC's het alsnog niet gaan redden, en jij weet hoe positief ik normaal sta ten opzichte daarvan, ik schrok vanmorgen echt van de cijfers want ik had verwacht dat de uitstroom veel hoger was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |