De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
quote:15 minuten geleden
Amerikaanse universiteiten gaan vaccinbewijs aan studenten vragen
Een aantal Amerikaanse universiteiten gaan voor het komende studiejaar een bewijs van vaccinatie vragen aan nieuwe studenten. Wie om een medische of religieuze reden zich niet laat vaccineren, wordt uitgezonderd van de maatregel. Onder meer de prestigieuze Duke University stelt de regel in. Veel andere universiteiten denken nog na over de maatregel of beperken zich tot het aanmoedigen van vaccinatie.
Een op de drie Amerikanen heeft inmiddels de eerste dosis van het coronavaccin ontvangen. Vanaf 19 april komen alle volwassen Amerikanen in aanmerking voor een vaccinatie, maakte president Biden afgelopen week bekend.
Dit dus. Ieder vaccin en ieder medicijn heeft bijwerkingen en overlijden mensen aan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.
Zoals er vandaag ook in de media komt:
Experts waarschuwen voor 'vaccin-hyperfocus': 'Risico kun je niet volledig uitsluiten'
Ik dacht dat de VS zich juist uitgesproken hadden tegen te zijn? Bijzonder ditquote:
quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En de rest hoor je niet meer want die is dood door het vaccineren
Smart thinking!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?quote:
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?Of is het een reputatiedingetje?
Klopt, het gaat nu ook sneller omdat de tweede prik langer is uitgesteld, daarmee loop je sneller in, echter de groep 60-70 is groot, ik zou zeggen ga daarmee "allin" met je vaccins, gok er gewoon op dat geleverd worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.
Dat hoeft ook niet, dat is het idee van groepsimmuniteit, als er maar genoeg mensen zoveel mogelijk beschermd zijn, dan ben je zelf ook beter beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Waar kan ik deze informatie vinden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
Het lijkt me overigens wel stug dat universiteiten de nobele taak op zich denken te moeten nemen om via een indirecte plicht de landelijke vaccinatiegraad op te krikken. Via deze vaccinatieplicht heb je alleen zeer lokaal - namelijk op de universiteit - een omgeving waar gevaccineerden niet in contact kunnen komen met niet-gevaccineerden. De wereld is echt een stuk groter dan dat dus koop je er volgens mij bar weinig voor, maar goed dat is mijn kijk erop.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook wij lijden hier een beetje aan een hyperfocus.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen begin je bijna te denken dat de halve bevolking een wappie geworden is, ook al weet je uit je eigen omgeving dat niet zo is.
Dat er tijdens de trial niemand in het ziekenhuis is beland, betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. Ik denk niet dat het slim is om zo in te zetten op dat "100% bescherming"-verhaal, want dan hoeft er maar 1 bericht in de media te komen over een gevaccineerde die toch ernstig ziek werd en je hebt de poppen weer aan het dansen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.
We zien natuurlijk al een vrij groot effect in dat de verpleeghuizen nu grotendeels gevrijwaard zijn van deze golf. Het aandeel overledenen is daardoor ook een stuk lager dan de vorige pieken. Percentage overlevingskans in de IC lijkt ook omhoog te gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.
Dat zag je ook in andere landen.
De groep 75+ zou al kleiner moeten gaan worden over paar weken.
52 zal pas volgende week zijn. Ik heb al wel redelijk vaak gehoord dat een duoafspraak nog ter plekke te regelen is. Bij mijn ouders is dat bijvoorbeeld ook gebeurd, ze hebben bij de eerste afspraak van moeders ook de afspraak van vaders omgezet zodat ze samen kunnen gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
Ik vind het ook jammer dat het op individuele basis gaat en niet per huishouden. Straks is m'n moeder geprikt en m'n vader niet. Kunnen ze nog niks.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |