Van op genoeg afstand en buiten raak je niet besmet dus dat kan gewoonquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen gaan momenteel niet heel lekker, zeker de IC's niet.
Je zegt nog even 6 weken geduld. Ten eerste is dat nog maar de vraag, geen zekerheid. Ten tweede betekent het voor veel ouderen dat ze dan anderhalf jaar geduld hebben moeten opbrengen. Mijn ouders zijn heel voorzichtig geweest afgelopen jaar, maar een behoefte aan minimaal sociaal contact met kinderen en kleinkinderen (voorzichtig, waar mogelijk buiten, op afstand, geen knuffels) is er natuurlijk wel. En als ik kijk naar mijn vader, die dus zoveel aan gezondheid heeft ingeboet het laatste jaar, wil ik hem dat ook niet ontnemen. Als hij zonder een beetje contact met ons dadelijk er ineens tussenuit knijpt, is dat een heel verdrietig en eenzaam einde.
Ja ik snap dat dilemma, en onderschat het ook niet, daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat het gaat om niet binnen te ontmoeten, je hoort ook de verhalen van Lenny wat eer nu allemaal uitgesteld word qua zorg, dat is ook behoorlijk ernstig en waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen gaan momenteel niet heel lekker, zeker de IC's niet.
Je zegt nog even 6 weken geduld. Ten eerste is dat nog maar de vraag, geen zekerheid. Ten tweede betekent het voor veel ouderen dat ze dan anderhalf jaar geduld hebben moeten opbrengen. Mijn ouders zijn heel voorzichtig geweest afgelopen jaar, maar een behoefte aan minimaal sociaal contact met kinderen en kleinkinderen (voorzichtig, waar mogelijk buiten, op afstand, geen knuffels) is er natuurlijk wel. En als ik kijk naar mijn vader, die dus zoveel aan gezondheid heeft ingeboet het laatste jaar, wil ik hem dat ook niet ontnemen. Als hij zonder een beetje contact met ons dadelijk er ineens tussenuit knijpt, is dat een heel verdrietig en eenzaam einde.
Ik weet niet of dat inclusief administratieve boete is, vandaarquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo goed met cijfertjes was.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Buiten en op afstand is geen probleem natuurlijk, maar het zit natuurlijk vooral in de regelmatige langdurige contacten binnen met het raam dicht.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Van op genoeg afstand en buiten raak je niet besmet dus dat kan gewoon
Dat is het probleem ook niet
Dat weet ik allemaal. Dat wordt echter niet gesteld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dilemma, en onderschat het ook niet, daarom zeg ik ook nadrukkelijk dat het gaat om niet binnen te ontmoeten, je hoort ook de verhalen van Lenny wat eer nu allemaal uitgesteld word qua zorg, dat is ook behoorlijk ernstig en waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg.
Hij gaat niet over de GGD'en, dat is Ferdquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel terecht dat we Hugo de Jonge afzeiken, maar hij heeft de opdracht aan de GGD gegeven en verder geen controle over de GGD. Ik snap niet waarom Andre Rouvoet zo buiten schot blijft.
Eén kop van jut is gemakkelijkerquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel terecht dat we Hugo de Jonge afzeiken, maar hij heeft de opdracht aan de GGD gegeven en verder geen controle over de GGD. Ik snap niet waarom Andre Rouvoet zo buiten schot blijft.
Ik noemde dat 60+ vooral nog even wat meer moet opletten, dat is iets anders dan iemand helemaal opsluiten en deur dichtlassenquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar simpelweg stellen dat 55+ dus maar gewoon nog even 6 weken moet afzien van contacten vind ik te eenvoudig voorgesteld.
Ik bestel altijd bij AH. Krijg juist altijd het meest verse en zo lang mogelijk houdbaar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond juist opvallend hoeveel oude en slechte groente en fruit ik kreeg bij de online bestellingen
Juist een reden om gewoon zelf te gaan halen
Veel doen dat gewoon niet, en dat is het probleem nuquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat weet ik allemaal. Dat wordt echter niet gesteld.
Er werd gezegd dat het een taboe is om te zeggen dat de besmettingen thuis plaatsvinden en dat ouderen zich beter in acht moeten nemen. Veel doen dat. En zelfs daar vindt alsnog een besmetting plaats soms. Niet vaak gelukkig, want het helpt wel echt om wat zaken in acht te nemen.
Maar simpelweg stellen dat 55+ dus maar gewoon nog even 6 weken moet afzien van contacten vind ik te eenvoudig voorgesteld.
Misschien stond ik op de zwarte lijstquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik bestel altijd bij AH. Krijg juist altijd het meest verse en zo lang mogelijk houdbaar.
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijntquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef Salina het volgende:
Na dat bericht van gisteravond dat iedereen uit 1951 en daarvoor zonder brief te hebben ontvangen een afspraak kan maken om gevaccineerd te worden, meteen mijn moeder geappt (1951) en die is snel aan de slag gegaan. Ze kan volgende week zaterdag de 17e april al terecht voor de eerste prik.
Dat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij gaat niet over de GGD'en, dat is Ferd
En GGD'en zijn één deel in de keten, dat maakt het ingewikkeld
Er mist een opperbevelhebber met hamertje boven dit alles
Ik heb de afgelopen dagen genoeg grafiekjes gezien, en zelfs het ubervoorzichtige RIVM begint het toe te geven.. Deze golf is zo voorbij.quote:
En 1953 voor mijn moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijnt
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-makenquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En 1953 voor mijn moeder.
En waar/welke site?
Het probleem is dat iedereen naar elkaar aan het wijzen is, er is geen duidelijke regie, je hebt:quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
Prachtig verwoord.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:20 schreef GemMagic het volgende: verleidingspaleis van de processed-food industrie .
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | #!/bin/bash webserv="https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/hoe-maak-ik-een-afspraak-voor-vaccinatie-tegen-corona" keyword="1955" if curl -s "$webserv" | grep "$keyword" then # if the keyword is in the content /bin/echo Andere vaccinatie dan 1955 beschikbaar | mail -s "Vaccinatie >1955 beschikbaar" email@email.com else echo "Not found" fi |
Dat werd vorig jaar al gezegd: Hugo zit op een beleidsministerie, die hebben amper ervaring met dingen uitvoeren. Gelukkig is daar na alle test-debacles goed naar geluisterdquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen naar elkaar aan het wijzen is, er is geen duidelijke regie, je hebt:
Ja ouderen gaan helaas wel eens dood, ook zonder vaccinatie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Kreeg net via whatsapp een bericht binnen met een screenshot van Twitter dat er veel mensen ouderen ook overlijden door de Pfizer vaccinatie.
Erg zorgelijk.
Hep het al op Facebook gestaan, anders geloof ik het niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Kreeg net via whatsapp een bericht binnen met een screenshot van Twitter dat er veel mensen ouderen ook overlijden door de Pfizer vaccinatie.
Erg zorgelijk.
Twitter....quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Het is vet leuk om Hugo z'n kop eraf te zagen. Lekker makkelijkquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Hep het al op Facebook gestaan, anders geloof ik het niet.
Een screeshot van Twitter via WhatsApp.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Daar krijg je rode schoenen van.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is vet leuk om Hugo z'n kop eraf te zagen. Lekker makkelijk
Tsja, zo ontstaat die irrationele angst. Mensen die elkaar gek maken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/EycVVnaWQAYMKes.jpg:large
Niveautje ditquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Sterker, een screenshot van Twitter via Whatsapp. Slechter kan je informatie voorziening niet zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter....
Maar even serieus, dit geloof je toch zeker zelf ook niet hè?
Helemaal gemist. Dit is echt veeeel beter (and long overdue, maar toch).quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:02 schreef Molo het volgende:
[..]
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
Marianne zelf op het fotootje tikt de 70 al aan zo te zien, laat staan haar moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Niveautje dit
80+ers overlijden het vaakst (want oud).
80+ers zijn steeds meer gevaccineerd
Steeds meer gevaccineerden overlijden, dus het komt door het vaccin.
Hoe oud en broos was haar moeder? Die vrouw zelf zit al in risicogroep aan de foto te zien, laat staan haar moeder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Ik heb al 13 berichten op twitter gezien van kinderen met dezelfde moeder die op verschillende data is overleden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Indien dit niet te onderbouwen is met betrouwbare bronnen, vind ik dergelijke hear say niet echt een toevoeging aan het topic.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Al bevestigd dat het fake is, zie mijn postquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:12 schreef quirina het volgende:
Je kan die vrouw gewoon vinden op Twitter hoor.
Haar moeder had een hele blauwe arm ook.
Die blauwe arm waren oude bloedstolsels en leken geenszins op prikschade maar op val schade. Ik heb die foto's gezien van verschillende dochters met dezelfde tekst op verschillende data.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:12 schreef quirina het volgende:
Je kan die vrouw gewoon vinden op Twitter hoor.
Haar moeder had een hele blauwe arm ook.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
Mensen die dit soort wappies openbaren, huldequote:Op zaterdag 10 april 2021 11:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ afbeelding ]
Knettergek dat soort wappies
Dit is toch al een behoorlijk aantal weken mogelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Helemaal gemist. Dit is echt veeeel beter (and long overdue, maar toch).
Gelachenquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ afbeelding ]
Knettergek dat soort wappies
Men gelooft vaak dingen die men wil geloven.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:17 schreef Simmertje het volgende:
Nogmaals, al waren die blauwe plekken van deze ene vrouw de waarheid. Waarom worden de beelden van ouderen in het ziekenhuis aan de zuurstofslang door deze zelfde wappies gebagatelliseerd?
Op TikTok?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Mortaxx het volgende:
Ik zag een YouTube video waarin iemand Twitters voorlas die hij op Facebook had gezien dat er mensen overlijden
Heb hem even gemaakt, kunnen mensen hem op hun eigen PC draaien.quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga even een scrapertje aanzetten wanneer 1952 op de site verschijnt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $wc = New-Object system.Net.WebClient; while($true) { $StartTime = Get-Date $result = $wc.downloadString("https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/hoe-maak-ik-een-afspraak-voor-vaccinatie-tegen-corona").Contains("1955") if(!$result){ [console]::beep(2000,3000) } do { Start-Sleep -Seconds 5 } until ((get-date) -ge ($StartTime.AddSeconds(60))) } |
Maar is die moeder wel of niet overleden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Momo het volgende:
Samenvatting: niet alles geloven wat je op social media ziet, ja er zijn mensen gek genoeg om een verhaal te verzinnen waar in hun moeder is overleden.
Welnee.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar is die moeder wel of niet overleden?
Het kan zomaar zijn dat dat mens wel dood is (om wat voor reden dan ook) maar dat die wappie denkt te weten wat de doodsoorzaak is.
Ik heb geen windowsquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb hem even gemaakt, kunnen mensen hem op hun eigen PC draaien.
Bestand opslaan als .ps1 file en dan starten (powershell)
[ code verwijderd ]
Als de tekst 1955 niet meer voorkomt gaat ie piepen, je kunt het dus testen door even een andere waarde er in te zetten.
Sneu volkquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welnee.
Er is een heel leger mensen dat constant dergelijke berichten de wereld in helpt via social media. Soms zit daar een ideologie achter, zoals anti-vaxxer zijn, soms gebeurt het gewoon omdat het leuk is.
Nee je moest eerst wachten tot je een uitnodiging hebt en dan telefonisch een afspraak maken. Ze stuurden alleen altijd veel te weinig uitnodigingen uit, waardoor er voortdurend te weinig geprikt werd. Het leidde er ook toe dat in het ene gedeelte van het land ze al veel verder waren dan in het andere gedeelte. Ze gooien het nu gewoon per geboortejaar open, zodat je vanzelf weet wanneer je het geboortejaar kan verlagen als de afspraken niet meer vollopen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch al een behoorlijk aantal weken mogelijk.
Net een afspraak gemaakt : volgende week zaterdag 1 ste vaccinatie met pfizer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef quirina het volgende:
Erg zorgelijk.
Vrij smerig. Dit soort berichten brengt een deel van de mensen dus aan het twijfelen, en als er maar genoeg afzien van vaccinatie kost dat de samenleving nog veel meer geld, welzijn en vooral mensenlevens. Lui die willens en wetens onzin plaatsen om het vaccinatieproces te saboteren mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kijk dat was een hoax bericht want het was een foto van eerder. Ook veel anderen die met die foto aan de haal gaan en zeggen dat het hun moeder was.
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nlquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Twitter....
Maar even serieus, dit geloof je toch zeker zelf ook niet hè?
Hoezo is dat een zweem van waarheid?quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nl
Over overlijdens wordt niet gerept.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Er zit een zweem van waarheid aan: Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor. bron: telegraaf.nl
Dus geen zweem van waarheid, herseninfarct treft dagelijks mensen hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Ik zou dat niet alleen toeschrijven aan het ‘zwalkende’ beleid, maar ook aan die fake-news-verspreiders en ophitsers als Willen Engel, Van Haga, Baudet, etc.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:17 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
81%+ britten vertrouwt astra nog gewoon. Hoeveel zou dat in NL nog zijn door het zwalkende beleid?
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:17 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
81%+ britten vertrouwt astra nog gewoon. Hoeveel zou dat in NL nog zijn door het zwalkende beleid?
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
En de rest hoor je niet meer want die is dood door het vaccinerenquote:Op zaterdag 10 april 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Da's ook waar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zijn daar ook veel verder met vaccineren, dus is er automatisch meer vertrouwen als velen het al gehad hebben.
De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmja, maar Britten zien het ook als HUN Oxford-vaccin. Ze hebben er echt hele patriottische gevoelens bij, wrs mede door Brexit, dus dat maakt het sowieso moeilijk te vergelijken met andere landen. Bovendien zie ik nog steeds veel Britten beweren dat er geen verband tussen het vaccin en de trombose is vastgesteld, wat net zo goed misinformatie is. Het is wel degelijk vastgesteld, echter het is ook zeldzaam.
quote:15 minuten geleden
Amerikaanse universiteiten gaan vaccinbewijs aan studenten vragen
Een aantal Amerikaanse universiteiten gaan voor het komende studiejaar een bewijs van vaccinatie vragen aan nieuwe studenten. Wie om een medische of religieuze reden zich niet laat vaccineren, wordt uitgezonderd van de maatregel. Onder meer de prestigieuze Duke University stelt de regel in. Veel andere universiteiten denken nog na over de maatregel of beperken zich tot het aanmoedigen van vaccinatie.
Een op de drie Amerikanen heeft inmiddels de eerste dosis van het coronavaccin ontvangen. Vanaf 19 april komen alle volwassen Amerikanen in aanmerking voor een vaccinatie, maakte president Biden afgelopen week bekend.
Dit dus. Ieder vaccin en ieder medicijn heeft bijwerkingen en overlijden mensen aan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is vooral of het AZ is of vaccins in grote massa's an sich, het kan best dat enorme hoeveelheden vaccineren altijd cornercases oplevert, er is nog nooit zo groot gevaccineerd als dit in korte tijd.
Zoals er vandaag ook in de media komt:
Experts waarschuwen voor 'vaccin-hyperfocus': 'Risico kun je niet volledig uitsluiten'
Ik dacht dat de VS zich juist uitgesproken hadden tegen te zijn? Bijzonder ditquote:
quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En de rest hoor je niet meer want die is dood door het vaccineren
Smart thinking!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?quote:
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks het drama rond vaccineren moeten we over een maand of anderhalf (begin Juni) toch wel fors effect gaan zien van het vaccineren van de 50+ groep? Dan moeten met name de opnames toch wel drastisch gedaald zijn?
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet nu al een lichte trend in ziekenhuizen, ik hoop dat het snel genoeg gaat qua IC, als we dit weekend 2 keer een forse stijging hebben, dan zie ik het somber in.
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze hiermee proberen te bereiken. Voorkomen dat mensen die bewust het risico aangaan elkaar besmetten?Of is het een reputatiedingetje?
Klopt, het gaat nu ook sneller omdat de tweede prik langer is uitgesteld, daarmee loop je sneller in, echter de groep 60-70 is groot, ik zou zeggen ga daarmee "allin" met je vaccins, gok er gewoon op dat geleverd worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn nu natuurlijk pas echt goed aan de 70-75 groep begonnen.
Dat hoeft ook niet, dat is het idee van groepsimmuniteit, als er maar genoeg mensen zoveel mogelijk beschermd zijn, dan ben je zelf ook beter beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Voornamelijk reputatie, vermoed ik. Maar het is ook zo dat geen van de vaccins voor 100% beschermen, natuurlijk, dus het risico neemt wel degelijk toe naarmate minder mensen gevaccineerd zijn, ook voor de gevaccineerden.
Je merkt dat veel mensen toch denken dat ze volledig beschermd zijn na vaccinatie en dat idee wordt deels ook wel bewust in stand gehouden, omdat het helpt bij de vaccinatiebereidheid. Alleen krijg je dan wel dat het groot in het nieuws komt (zoals nu in de VS ook gebeurt) als mensen die gevaccineerd zijn ineens toch ziek worden. Ik weet niet goed wat wijsheid is, maar eerlijk zijn is uiteindelijk toch het beste, denk ik. Dus nee, je bent niet 100% beschermd.
Waar kan ik deze informatie vinden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Het lijkt me overigens wel stug dat universiteiten de nobele taak op zich denken te moeten nemen om via een indirecte plicht de landelijke vaccinatiegraad op te krikken. Via deze vaccinatieplicht heb je alleen zeer lokaal - namelijk op de universiteit - een omgeving waar gevaccineerden niet in contact kunnen komen met niet-gevaccineerden. De wereld is echt een stuk groter dan dat dus koop je er volgens mij bar weinig voor, maar goed dat is mijn kijk erop.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook wij lijden hier een beetje aan een hyperfocus.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen begin je bijna te denken dat de halve bevolking een wappie geworden is, ook al weet je uit je eigen omgeving dat niet zo is.
Dat er tijdens de trial niemand in het ziekenhuis is beland, betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. Ik denk niet dat het slim is om zo in te zetten op dat "100% bescherming"-verhaal, want dan hoeft er maar 1 bericht in de media te komen over een gevaccineerde die toch ernstig ziek werd en je hebt de poppen weer aan het dansen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccins beschermen 100% tegen ernstige symptomen en dus een ziekenhuisopname. Dat is dus 100% beschermd.
We zien natuurlijk al een vrij groot effect in dat de verpleeghuizen nu grotendeels gevrijwaard zijn van deze golf. Het aandeel overledenen is daardoor ook een stuk lager dan de vorige pieken. Percentage overlevingskans in de IC lijkt ook omhoog te gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, zodra de 60+ allemaal gevaccineerd zijn, een paar weken daarna moet je effect gaan zien.
Dat zag je ook in andere landen.
De groep 75+ zou al kleiner moeten gaan worden over paar weken.
52 zal pas volgende week zijn. Ik heb al wel redelijk vaak gehoord dat een duoafspraak nog ter plekke te regelen is. Bij mijn ouders is dat bijvoorbeeld ook gebeurd, ze hebben bij de eerste afspraak van moeders ook de afspraak van vaders omgezet zodat ze samen kunnen gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
Ik vind het ook jammer dat het op individuele basis gaat en niet per huishouden. Straks is m'n moeder geprikt en m'n vader niet. Kunnen ze nog niks.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
Begrijp ik dan nu goed dat bijv. mijn moeder uit /52 nog niet geprikt kan worden?
Mijn vader kan eindelijk wel gevaccineerd worden. Zit ook nog gewoon 4 weken tussen. Ik wil ze eigenlijk samen laten prikken maar ja, ook hier heb ik vast geen fuck over in te brengen.
Maar dan kan ik weer eens gewoon blijven zitten daar. Zij heeft een longziekte en hij heeft kanker. Sterk geslacht wel!
Dat is al gebeurd. Niemand die er op lette want iedereen weet wel dat het even duurt voordat het vaccin volledig werkt. Vaccins beschermen voor 100% tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname. Er is geen enkele reden om dat niet te benadrukken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er tijdens de trial niemand in het ziekenhuis is beland, betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. Ik denk niet dat het slim is om zo in te zetten op dat "100% bescherming"-verhaal, want dan hoeft er maar 1 bericht in de media te komen over een gevaccineerde die toch ernstig ziek werd en je hebt de poppen weer aan het dansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |