Dat was van te voren bekent en dat is 1 van de weinige zaken waar het RIVM weinig aan kan doen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:26 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat gaat ze niet lukken inderdaad.
Ik ken iemand die al drie keer voor een vaccinatie is uitgenodigd:
1) werkt in onderzorg (Pfizer)
2) door het ziekenhuis, want heeft een ziekte (Moderna)
3) is ouder dan 60(AstraZeneca)
Eerste prik is geaccepteerd, maar de anderen uitnodigen kwamen ook binnen.
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'quote:Op zaterdag 10 april 2021 07:41 schreef byah het volgende:
Had ergens wel gehoopt dat het straks in de meivakantie buiten in ieder geval weer normaal zou gaan zijn. Dat wordt een weekje voor de caravan zitten dus
Protip: De "bouwmarkten" voor de professionele handel zijn wel open, daar kun je meestal ook als particulier terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'
Die onderste stenen van Rutte kennen we inmiddels.quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeten? Niks daarvan. Ik heb liever achteraf de onderste steen boven en dan alle verantwoordelijken die hebben gefaald het gevang in
Ik sta als ‘professional’ bijna dagelijks te wachten op particulieren die of één plaatje hout komen halen en daar een halfuur over staan te ouwe hoeren of gigantisch in de weglopen met z’n drietjes in een pad en daar de hele weg versperren. Lazer alsjeblieft op uit de professionele zaken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Protip: De "bouwmarkten" voor de professionele handel zijn wel open, daar kun je meestal ook als particulier terecht.
Dit speelt qua basis wel al van voor Ruttequote:Op zaterdag 10 april 2021 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die onderste stenen van Rutte kennen we inmiddels.
Áls hij ze zich kan herinneren that is.
Die mensen sporen ook niet, beter stellen ze gewoon een minimum aankoopbedrag vast als je geen vaste klant was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 08:59 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik sta als ‘professional’ bijna dagelijks te wachten op particulieren die of één plaatje hout komen halen en daar een halfuur over staan te ouwe hoeren of gigantisch in de weglopen met z’n drietjes in een pad en daar de hele weg versperren. Lazer alsjeblieft op uit de professionele zaken.
Wel je hardloopschoenen aanquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:20 schreef Document1 het volgende:
Je kan bij de gamma gewoon een afspraak maken om te winkelen, dat is pas een protip.
Het heeft ook allemaal niks met 'gewoon' winkelen te maken, dat je bij een winkel terecht kunt op deze manier wil niet zeggen dat het normaal is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel je hardloopschoenen aan
Speaking about, donderdag was ik met mijn vriend schoenen kopen, hij heeft nogal keuze stress dus dat was een feest om in 15 minuten te kopen en passen
quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel je hardloopschoenen aan
Speaking about, donderdag was ik met mijn vriend schoenen kopen, hij heeft nogal keuze stress dus dat was een feest om in 15 minuten te kopen en passen
CIMS is waar de huisartsen zo’n moeite mee hadden en niet in mee wilden. Er werd veel meer informatie opgevraagd dan nodig was was het argument toen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet wat ik lees, joh.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
Dus nu moeten ze wéér een nieuw IT-systeem in elkaar zetten? Dat was toch in december de reden van de vertraging? Wat is dit?
Die hele registratiedrang is onnodig. Een database met daarin:quote:Op zaterdag 10 april 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt niet op een zelfde manier geregistreerd door partijen die prikken. En er zijn veel verschillende prikpartijen.
En een aantal van die partijen geven geen informatie aan het RIVM. Deels.omdat het sukkels zijn (even gechargeerd uiteraard), groot deel omdat ze tegen het doorgeven van patiëntinformatie aan het RIVM zijn (huisartsen bijvoorbeeld) en ook nog andere redenen.
Daarnaast hebben mensen die gevaccineerd worden het rest om informatie niet te delen met het RIVM. Dan kun je dus ook niet goed monitoren als RIVM zijnde, als dat veel gebeurt, wat zo is.
Is dit de schuld van het RIVM? Zeker niet.
Had dit andere gekund en gemoeten? Dat zeker.
Had dit gelukt als tijdig een echt plan was gemaakt? Zeker weten.
Maar nu is het een bende en gaat een quick fix niet meer helpen of op tijd zijn denk ik.
Ik kreeg de sleutels van mijn nieuwe huis 15 december, de dag dat we weer in lockdown gingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eind december een woning gekocht waar ik vanaf volgende week in kan. Ik zei in december nog optimistisch: 'ach, straks in mei zijn die bouwmarkten en meubelzaken echt wel weer fatsoenlijk open'
Echt al bijna 4 fokking maanden intussen he dat je niet normaal kunt winkelen buiten een handjevol winkels om.
Beweren dat er helemaal niks kan is dan ook weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het heeft ook allemaal niks met 'gewoon' winkelen te maken, dat je bij een winkel terecht kunt op deze manier wil niet zeggen dat het normaal is.
Het moet toch op één of andere manier in dat systeem komenquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hele registratiedrang is onnodig. Een database met daarin:
Identiteit (rijbewijsnr/paspoortnr, koppeling met gba kan op de achtergrond wel apart
Serienummer vaccin
Registratielocatie
Timestamp
Op de achtergrond kun je van de serienummers achterhalen of t pfizer/moderna/AZ is. Op de achtergrond kun je ook een leeftijd eraan knopen.
De registratie is dan met een barcodescannertje het vaccin scannen en je rijbewijs/paspoort, de rest kan automatisch ingevuld worden.
Voor een beperkte groep wel jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Beweren dat er helemaal niks kan is dan ook weer het andere uiterste.
Ik doe nu ook de boodschappen bestellen bij de ah voor m'n oma. Die is er nu zo aan gewend dat ze nooit meer naar de supermarkt wil zegt ze.quote:Op zaterdag 10 april 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor een beperkte groep wel ja
Mijn buren zijn oud en vroegen op gegeven moment of ik een wasteiltje voor ze wilde regelen want dat click and collect en tijdslots reserveren snapten ze helemaal niets van
En de AH heeft dat niet liggen
Oh shittttquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:44 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik doe nu ook de boodschappen bestellen bij de ah voor m'n oma. Die is er nu zo aan gewend dat ze nooit meer naar de supermarkt wil zegt ze.
In een grotemensenland wel, in een quasi failed state als nederlandje valt dat in de praktijk toch altijd wel tegen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 01:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Laat wel zien dat het wel meevalt met cojona. Als het allemaal echt zo vreselijk was zou dit toch met man/vrouw en macht in orde zijn gemaakt
Ik vind boodschappen doen vreselijk en ben juist erg blij met Appie, en gezegend met een man die graag boodschappen doet. Ik kom echt zelden in een supermarktquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:51 schreef Molo het volgende:
Ik heb juist een aantal weken in de eerste lockdown Albert gehad en ga dat noooooit meer nemen tenzij voor mezelf onmogelijk om naar de supermarkt te gaan
Zelf kiezen, vrijheid, shoppen, heerlijk
De obscure potjes en groentes en kruiden die ik wil scouten vind ik niet online en mijn man is geneigd altijd een AVG te kopen dus nope nope nope ik winkel dolgraag zelfquote:Op zaterdag 10 april 2021 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind boodschappen doen vreselijk en ben juist erg blij met Appie, en gezegend met een man die graag boodschappen doet. Ik kom echt zelden in een supermarkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |