Wacht maar tot Kaag straks MP is, dat mens versta ik nauwelijks.quote:
Neen volgens de het reglement van orde zijn haar taken:quote:Op woensdag 7 april 2021 18:43 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Wat moet Arib doen tegenover de coalitie en kabinet? De Tweede Kamer gaat hierover. Arib deed alleen de uitvoering hiervan.
Zowel B en C heeft ze stelselmatig op zijn beloop gelaten door het kabinet te laten weg komen met negeren van informatieverzoeken, weglakken en laks zijn.quote:De taak van de Voorzitter bestaat voornamelijk in:
a. het leiden van de werkzaamheden van de Kamer en van die van het Presidium;
b. het doen naleven van het Reglement van Orde;
c. het uitvoeren van door de Kamer genomen besluiten;
d. het vertegenwoordigen van de Kamer.
quote:Haar Marokkaanse achternaam was zo moeilijk te spellen en uit te spreken dat ze op 20-jarige leeftijd "om praktische reden" de achternaam van haar moeder aannam, vertelde Bergkamp in een interview op BNR-radio. Ze heeft een hekel aan etiketten. "Ik ben lesbisch, half-Marokkaans, maar ook vrouw, mens, Amsterdammer en wereldburger." Een dubbel paspoort heeft Bergkamp niet. Ze verbaasde zich erover dat ze op een lijst stond van Kamerleden met een etnische achtergrond. "Ik ben gewoon Nederlands. Dat is mijn nationaliteit", zei ze in Het Parool.
Hoe moet ze dan debatten gaan voeren??? ze kan geen volzin zeggen. zo kun je geen lijstrekker zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib had achteraf beter leider van de PvdA kunnen worden. Ik zie haar wel zitten als MP![]()
Arib I
Of dat hele kartel bestaat niet op die manier en mensen stemmen op wie ze het meest geschikt vinden.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:40 schreef Starhopper het volgende: Bosma 39 stemmen. PVV+FvD+Ja21+BBB = 29 Er zitten dus elders 10 verraders
Handen in de zakkenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Kauthar is in trainingsbroek? Man man man
Nee.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:43 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar lag Arib echt niet meer lekker in de kamer. Die is echt afgerekend. Dat is geen politiek spel (die hadden nooit meer dan 70 zetels). Er speelt natuurlijk veel daar wat wij helemaal niet weten, zo zijn er al jaren geruchten over gemopper van personeel en is dat de laatste tijd alleen maar hardnekkiger. Zulke dingen spelen ook gewoon mee.
Die paar leden op het FOK! forum kunnen ze inderdaad vergeten.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:44 schreef RipCity het volgende:
Dit gaat D66 keihard stemmen kosten al dit elitaire gedrag
Sluit prima aan bij het volk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Lol! En ook nog zo'n goedkope grijzequote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Waarvan akte.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is allang geregeld dat het Bergkamp wordt, deze poppenkast is louter voor de bühne.
Ja! Dat is mooiquote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wel lekker inclusief een voorzitter uit de LBGT groep.
Is hip opa!quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
of aboutalebquote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib had achteraf beter leider van de PvdA kunnen worden. Ik zie haar wel zitten als MP![]()
Arib I
Gewoon kamerlid.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef JohnBercow het volgende:
Zou Arib haar zetel gaan opgeven? Of gaat ze kamerlid zijn?
Niets. Maar wel als je het volk dichterbij de politiek wil brengen. Nu komt er een grote kloof de komende 4 jaar. Zeker na coronaquote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef potjecreme het volgende:
Wat is er mis met elite? Is het jaloezie?
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?quote:
Ja dat was misschien een goede geweest, haar meer inzetten als stemmentrekker door dr als premierskandidaat op te werpen. Aan de andere kant moet de PvdA zich eerst maar eens in de kamer gaan onderscheiden buiten dit soort posities om.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib I
Lekker man. Toch wel eens wat anders dan een CDA pak. Jasper van Dijk vindt dit helemaal leuk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Dat ziet er niet uit inderdaadquote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?
Ze gaat kamerlid zijn. Ze is zo fel geweest tegen vroege uitstappers dat ze dat zelf onmogelijk kan doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef JohnBercow het volgende:
Zou Arib haar zetel gaan opgeven? Of gaat ze kamerlid zijn?
Lesbo?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wel lekker inclusief een voorzitter uit de LBGT groep.
Ach, de hele opzet van Bosma/Greet was vanaf het begin af aan al om deze kaart te mogen spelen. Nog even Tsjerry die roept dat het allemaal een CoMpLoT is en het cirkeltje is weer rond.quote:
Er is nog geen regering, dus ook geen oppositie...quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen.
Zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
Bosma kan natuurlijk ook niet, want hoewel hij prima functioneert als voorzitter op zich kun je natuurlijk geen rascist op zo'n positie zetten. Stel je voor dat zo iemand een diplomatieke delegatie van een islamitisch land moet gaan ontvangen
Arib was ook niet perfect maar uit deze drie en in de huidige context zonder meer de beste keuze.
D66 heeft momenteel wel de schijn tegen inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen.
Zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
Bosma kan natuurlijk ook niet, want hoewel hij prima functioneert als voorzitter op zich kun je natuurlijk geen rascist op zo'n positie zetten. Stel je voor dat zo iemand een diplomatieke delegatie van een islamitisch land moet gaan ontvangen
Arib was ook niet perfect maar uit deze drie en in de huidige context zonder meer de beste keuze.
Hmm elitair is niet goed want afstand tot volk en normaal kleden is ook niet goed. Lijkt mij juist goed mbt de afstand tot het volk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?
Peter Kwint.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Lekker man. Toch wel eens wat anders dan een CDA pak. Jasper van Dijk vindt dit helemaal leuk.
Het grote publiek komt er pas bij een volgend ophefdebatje achter dat er een nieuwe voorzitter is.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
D66 heeft momenteel wel de schijn tegen inderdaad.
Maar goed, dat is volgens mij niet iets dat jarenlang zal blijven hangen bij het grote publiek.
quote:
Oohja! Hans Spekman hadden we ook nogquote:
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op woensdag 7 april 2021 18:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is nog geen regering, dus ook geen oppositie...
Wat een mooi representatief overhemd. Zo kan het dus ook...quote:Op woensdag 7 april 2021 18:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bedisseld? [ afbeelding ]
Ik zie een coalitie met D66-VVD-PVV wel zitten. 75 zetels als ik het goed heb.quote:
D66 kan het ook niet helpen dat er niet meer mensen zich kandidaat hebben gesteld.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk inik loop iets op de feiten vooruit.
Maar dat D66 gaat meeregeren lijkt me een zekerheid.
Gaan niet gebeuren.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:54 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Ik zie een coalitie met D66-VVD-PVV wel zitten. 75 zetels als ik het goed heb.
Dan kan Wilders zijn bek ook eens houden.
Toen Arib (waarnemend) voorzitter werd zat de PvdA in de regering. Arib is van de PvdA.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?quote:
Het zijn ongekende tijden. Wie weet.quote:
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groepquote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen, zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groep
Je hoeft je niet eens kandidaat te stellen om Kamervoorzitter te kunnen wordenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
D66 kan het ook niet helpen dat er niet meer mensen zich kandidaat hebben gesteld.
Mensen moeten zich niet eens zo aanstellen, ik ben homo en moet altijd lachen als ze naar mijn vriendin vragen (ik heb helemaal niets homo achtigs dus men heeft meestal geen enkel idee).quote:
PvdA er nog bij.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
[..]
Het zijn ongekende tijden. Wie weet.
Maar voor mij lijkt een VVD-CDA-D66-GL logisch aangezien de VVD daarvoor goed kon samenwerken met Klaver en Klaver al zijn idealen ervoor heeft opgegeven.
Toen deze regering aantradt werd Rutte ook premier. Soms is het nodig dat dingen veranderen hequote:Op woensdag 7 april 2021 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toen Arib (waarnemend) voorzitter werd zat de PvdA in de regering. Arib is van de PvdA.
Daar kan ik me dan weer niet druk om maken. LHBT staat voor het accepteren van mensen. De PVV staat voor het uitsluiten van mensen. Dat vind ik nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groep
Het volk dichterbij de politiek brengenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niets. Maar wel als je het volk dichterbij de politiek wil brengen. Nu komt er een grote kloof de komende 4 jaar. Zeker na corona
Wel 1 van de enigen die een beetje stijlvol gekleed zijnquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Nee nee, ik ben een links grachtengordelmeisje, oorspronkelijk uit de provincie en ik heb bepaald dat je je beledigd moet voelen verdommequote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet eens zo aanstellen, ik ben homo en moet altijd lachen als ze naar mijn vriendin vragen (ik heb helemaal niets homo achtigs dus men heeft meestal geen enkel idee).
Ze is best knapquote:Op woensdag 7 april 2021 19:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel 1 van de enigen die een beetje stijlvol gekleed zijn
Die laatsten zijn geen eckte Nederlanders. Dat zijn Europeanen of zo die Nederland willen vernietigen als ik het narratief goed begrijp.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef speknek het volgende:
Elite.
[..]
Het volk dichterbij de politiek brengen, waarbij volk uitsluitend gedefinieerd wordt als kampers die opgewonden raken van een volksvertegenwoordiger die "doe eens normaal man" roept, en niet als hoogopgeleide binnenstadbewoners met etiquette.
quote:
Meer diversiteitquote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Geen verspilling meer van belastingcenten door een opgeschorte verhuizing.
Geen ambtelijke staf die zich nog onveilig voelt onder autoritair bewind van de Kamervoorzitter.
Geen persoon dat de symbolische waarde van haar functie naar haar bol laat stijgen.
[ afbeelding ]
Vera Bergkamp is de nieuwe Kamervoorzitter.
Terecht. Liegen hoort bestraft te worden, niet met de mantel der liefde ingeleverd te worden voor een voorzitterschap.quote:
Ze komt in ieder geval op een prettige manier uit haar woorden, wat dat betreft wel een vooruitgang.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Geen ambtelijke staf die zich nog onveilig voelt onder autoritair bewind van de Kamervoorzitter.
Geen persoon dat de symbolische waarde van haar functie naar haar bol laat stijgen.
[ afbeelding ]
Vera Bergkamp is de nieuwe Kamervoorzitter.
Kauthar is zo mooi, die kan nog een juten zak dragen en de show stelenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
En ze is vrouw en Marokkaanquote:Op woensdag 7 april 2021 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze komt in ieder geval op een prettige manier uit haar woorden, wat dat betreft wel een vooruitgang.
Dan moet je niet met het voorbeeld van islamitisch bezoek komen want dat raakt kant noch walquote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef BlackLining het volgende:
Daar kan ik me dan weer niet druk om maken. LHBT staat voor het accepteren van mensen. De PVV staat voor het uitsluiten van mensen. Dat vind ik nogal een verschil.
Corona is geen grapje en het is terecht dat de verhuizing is opgeschort omdat de veiligheid van kamerleden niet gewaarborgd kan worden door de beperkte ruimte.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Wie heeft dit gezegd?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Onzinquote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Natuurlijk, het zou ook zomaar kunnen dat de PvdA ook gaat regeren, wie weet wat Rutte ze beloofd heeft in ruil voor dit. We zullen zien, in politiek is vrijwel niets onmogelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ging toch al niet meer gebeuren, de verhuizing was al zeker.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Dat boeit me dan weer wat minder. Snap sowieso niet al die ophef over een voorzitter niet zo. Maar de ZIE JE NOU WEL gekkies hebben weer iets om over te kankeren.quote:
Haar tegenwerking heeft de belastingbetaler alleen maar onnodig veel geld gekost. Had ze zich niet mee moeten bemoeien.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ging toch al niet meer gebeuren, de verhuizing was al zeker.
Ze ziet er op die foto uit als een IS strijder. Lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de rust in de tkquote:Op woensdag 7 april 2021 19:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kauthar is zo mooi, die kan nog een juten zak dragen en de show stelen
Jij vindt dat er geen verschil zit tussen een rascist en een lesbie?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan moet je niet met het voorbeeld van islamitisch bezoek komen want dat raakt kant noch wal
Het premierschap van Rutte.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Maar even voor de hardwerkende Nattekat die alles gemist heeft; is er een reden om twee ervaren kandidaten aan de kant te schuiven?
Denken dat Rutte de hele boel georchestreerd heeftquote:Op woensdag 7 april 2021 19:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Natuurlijk, het zou ook zomaar kunnen dat de PvdA ook gaat regeren, wie weet wat Rutte ze beloofd heeft in ruil voor dit. We zullen zien, in politiek is vrijwel niets onmogelijk.
Maar dat zal je toch altijd houden. Ligt er ook niet een gedeelte de verantwoordelijkheid van de kloof bij het volk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niets. Maar wel als je het volk dichterbij de politiek wil brengen. Nu komt er een grote kloof de komende 4 jaar. Zeker na corona
Is niet duidelijk geworden, maar dat RTL artikel en de geruchten over klagend personeel lijken redelijk waar te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Maar even voor de hardwerkende Nattekat die alles gemist heeft; is er een reden om twee ervaren kandidaten aan de kant te schuiven of is dit gewoon net zo democratisch als de Chinese verkiezingen?
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kauthar is zo mooi, die kan nog een juten zak dragen en de show stelen
Nou moeten jullie ophouden hoor.... Jullie hebben haar, haar nog niet eens gezien!quote:
Ah, tja, als je niet in wil zien hoe politiek werkt dan houdt het op.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denken dat Rutte de hele boel georchestreerd heeft
Ik zie die man ook liever gaan he, maar het is Kim Jong Il niet.
Vond jij niet juist dat de zittende elite moest verdwijnen?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Maar even voor de hardwerkende Nattekat die alles gemist heeft; is er een reden om twee ervaren kandidaten aan de kant te schuiven of is dit gewoon net zo democratisch als de Chinese verkiezingen?
Dat dit kan in Nederland.quote:
Nee oké, dus Rutte heeft gezegd wie hij op die stoel wil en iedereen heeft dat advies braaf gevolgd. Helder.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ah, tja, als je niet in wil zien hoe politiek werkt dan houdt het op.
De een heeft rare gedachten over gekleurde mensen en de ander heeft te veel vijanden gemaakt de afgelopen periode.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Dit is als een hertog vervangen door een keizer. Meer elite kan niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vond jij niet juist dat de zittende elite moest verdwijnen?
Wel een beetje consistent blijven he poes.
Ik heb het over de nieuwe voorzitter.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Nou moeten jullie ophouden hoor.... Jullie hebben haar, haar nog niet eens gezien!
Poezen zijn wispelturig.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vond jij niet juist dat de zittende elite moest verdwijnen?
Wel een beetje consistent blijven he poes.
Het is inderdaad ook altijd mijn inschatting geweest dat Arib achter de schermen behoorlijk haar ellebogen weet te gebruiken en een aardig schrikbewind voert. Dit mag alleen niet hardop gezegd worden, want zoiets kost je de kop. Het is alleen erg goed dat er nu eens definitief mee afgerekend is.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is niet duidelijk geworden, maar dat RTL artikel en de geruchten over klagend personeel lijken redelijk waar te zijn.
Wat een niveau dit.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het over de nieuwe voorzitter.
Maar Kauthar mag er ook wel zijn ja![]()
![]()
[ afbeelding ]
Die hele Tweede Kamer zit vol met aanstellers.:')quote:
Nattekat krijgt anders steevast een dikke staart van Kaag.quote:
Dus de één wordt uitgesloten omdat ie voor een slechte partij in de kamer zit. Dat ie het uitstekend heeft gedaan en daar op persoonlijke titel staat is dan niet meer belangrijk ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De een heeft rare gedachten over gekleurde mensen en de ander heeft te veel vijanden gemaakt de afgelopen periode.
Ze had 74 stemmen, VVD en D66 mogen niet 2 keer stemmen hoor...quote:Op woensdag 7 april 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus de één wordt uitgesloten omdat ie voor een slechte partij in de kamer zit. Dat ie het uitstekend heeft gedaan en daar op persoonlijke titel staat is dan niet meer belangrijk ofzo.
Gewoon een pact tussen D66 en VVD dit.
Acceptatie voor diversiteit krijg je het niet door als speciaal te behandelen, doe gewoon je ding waar je goed in bent in plaats van de daken te schreeuwen hoe anders je bent.quote:
Nee de uitspraken heeft hij zelf in interviews gedaan of zelf in de kamer gezegd. Sommige woorden gebruikt zelf Wilders niet die hij wel gebruikt.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus de één wordt uitgesloten omdat ie voor een slechte partij in de kamer zit. Dat ie het uitstekend heeft gedaan en daar op persoonlijke titel staat is dan niet meer belangrijk ofzo.
Het gaat om je punt dat een PVV'er niet goed zou liggen bij islamitisch bezoek. Een vrouw behorende tot de lgbht groep zal echt niet beter scoren. Het enige wat zal meewerken is dat D66 kutjes onmiddellijk zullen buigen en onderdanig een hoofddoek op zullen doen, dat dan weer welquote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij vindt dat er geen verschil zit tussen een rascist en een lesbie?
Heel links + VVDquote:Op woensdag 7 april 2021 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze had 74 stemmen, VVD en D66 mogen niet 2 keer stemmen hoor...
Ik weet niet of je laatst nog naar de samenstelling van de tweede kamer had gekeken, maar er zijn meer partijen die voor de voorzitter stemmen dan D66 en VVD.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ze is ook nieuw en het is allemaal een beetje wennen. Ik snap het wel dat ze met haar handen in haar zakken staat.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:14 schreef BlackLining het volgende:
Best een knappe vrouw, die Kauthar
Beetje passender kledij in de Kamer zou geen kwaad kunnen nee.
Bergkamp is ook een Mocroquote:
D66 is dan links zeker?quote:
Wat schrijft ie? Wilders heeft me geblokt op twitter.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die hele Tweede Kamer zit vol met aanstellers.:')
"Het was dus allemaal al van te voren bedisseld en beklonken. Bosma en Arib hadden geen schijn van kans want Rutte wil weer vriendjes worden met Kaag. Schaamteloos gesjoemel. Alles voor de macht. Nederland is een corrupt land met een nepparlement.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Wat schrijft ie? Wilders heeft me geblokt op twitter.
Dan ga ik het niet zeggen. Ik respecteer Geert zijn keuze.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Hoe kwam Arib dan aan haar stemmen?quote:
Maar de mensen die voor hem hebben gestemd bestaan natuurlijk allemaal en beslaan 90 procent van de bevolking maar hij wordt constant gepiepeld door Rutte. Scooby-doo taferelen.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
"Het was dus allemaal al van te voren bedisseld en beklonken. Bosma en Arib hadden geen schijn van kans want Rutte wil weer vriendjes worden met Kaag. Schaamteloos gesjoemel. Alles voor de macht. Nederland is een corrupt land met een nepparlement.
#voorzitterschap #Bergkamp"
Prima, ik weet al wat er staat.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dan ga ik het niet zeggen. Ik respecteer Geert zijn keuze.
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn puntquote:Op woensdag 7 april 2021 19:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat om je punt dat een PVV'er niet goed zou liggen bij islamitisch bezoek. Een vrouw behorende tot de lgbht groep zal echt niet beter scoren. Het enige wat zal meewerken is dat D66 kutjes onmiddellijk zullen buigen en onderdanig een hoofddoek op zullen doen, dat dan weer wel
De meeste homos hebben een tyfushekel aan linkse politici, alleen het COC vind ze leuk, maar dat komt door de 13 miljoen aan subsidie centjes.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn punt
PVV = mensen uitsluiten
LHBT = inclusiviteit
Als je daar een rascist neerzet, ligt het aan ons dat die mensen niet welkom zijn. Als je daar een LHBT'er neerzet, is het aan de delegatie om daar iets van te vinden.
Wel mijn complimenten voor de bochten waarin je je wringt om dit recht te lullen.
Hoe heeft hij je geblokt dan ?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oké, maar welk punt probeer je te maken?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste homos hebben een tyfushekel aan linkse politici, alleen het COC vind ze leuk, maar dat komt door de 13 miljoen aan subsidie centjes.
Aseksueel zijn werkt ook best goed, kijk maar naar Rutte.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:25 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, iemands geaardheid is nog altijd belangrijk in de politiek zien we maar weer.
Fixed.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:18 schreef xminator het volgende:
Eindelijk af van die marokkaan Nederlandse.
quote:
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:22 schreef Puddington het volgende:
Had volgens mij een droge opmerking onder z'n twitter geplaatst een aantal jaar geleden. Vond-ie niet leuk. Wat een kruisridder van de vrijheid van meningsuiting.
Dan staat hier een hele coalitie al ingevuld met potlood.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kwam Arib dan aan haar stemmen?
Bosma heeft het als voorzitter anders prima gedaan, of heb je voorbeelden waaruit zou blijken dat hij zijn standpunten voert tijdens het uitvoeren van zijn werkzaamheden als vervangend voorzitter?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oké, maar welk punt probeer je te maken?
Ik heb het niet genoemd he, dat Bergkamp een LHBT'er is. Ik maakte het andere punt: je kunt geen openlijk rascist gebruiken op zo'n functie. De geaardheid van Bergkamp werd er door the-eye bijgehaald, niet door mij.
Rutte is al premier sinds Rutte 1.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toen deze regering aantradt werd Rutte ook premier. Soms is het nodig dat dingen veranderen he
148*quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Fixed.
Khadija Arib is net zo Nederlands als de 149 andere kamerleden.
Nee hoor. Ik schreef zelfs dat Bosma de rol van voorzitter altijd prima heeft vervuldquote:Op woensdag 7 april 2021 19:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bosma heeft het als voorzitter anders prima gedaan, of heb je voorbeelden waaruit zou blijken dat hij zijn standpunten voert tijdens het uitvoeren van zijn werkzaamheden als vervangend voorzitter?
Nee ze heeft ook de Marokaanse nationaliteit, niet dat dat uitmaakt, maar ze is het wel.quote:
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aseksueel zijn werkt ook best goed, kijk maar naar Rutte.
Als vervangend voorzitter hoeft hij natuurlijk ook niet naar het buitenland om Nederland te vertegenwoordigen. Dat doet Arib.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bosma heeft het als voorzitter anders prima gedaan, of heb je voorbeelden waaruit zou blijken dat hij zijn standpunten voert tijdens het uitvoeren van zijn werkzaamheden als vervangend voorzitter?
Waarom zouden ze dat niet doen ?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als vervangend voorzitter hoeft hij natuurlijk ook niet naar het buitenland om Nederland te vertegenwoordigen. Dat doet Arib.
Denk je nog dat een ander land ons serieus neemt als we een PVV'er sturen?
Wanneer tweede ronde? 🤡quote:Op woensdag 7 april 2021 17:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komt nog een tweede ronde dan
Maar SGP gaat niet voor Bosma en Denk niet voor Arib
We maken ons belachelijk als we een racist sturen om ons te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen ?
Je bent bang dat ze Nederland door hem links laten liggen ?
Die wordt gewoon weer kamerlid. Ze was ook nummer 3 op de lijst ofzo toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:30 schreef Nober het volgende:
Wat gaat Arib nu doen?
[..]
Wanneer tweede ronde? 🤡
Zou het wel leuk vinden als ze nu straks plots staatssecretaris isquote:
Ze stond zelfs op nummer 2.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Die wordt gewoon weer kamerlid. Ze was ook nummer 3 op de lijst ofzo toch?
Ik voorspel alvast wat kritiekpunten op het voorzitterschap. Die wijven onderling zijn altijd zo vals als de neten.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou het wel leuk vinden als ze nu straks plots staatssecretaris is
Arib werd in 2017 herkozen.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Nee.
Arib werd kamervoorzitter in 2016. De PVDA telden toen uit mijn hoofd 33 zetels. De PVDA heeft nu 9 zetels en vrij weinig te zeggen in de Tweede Kamer of iets voor te ruilen zoals Kaag heeft gedaan. Dan zou het erg raar zijn als ze voorzitter bleef en afkomstig van een kleine oppositiepartij.
Het voorzitterschap staat los van de partij, toch? Van der Plas had zich ook kandidaat kunnen stellen.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:35 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Arib werd in 2017 herkozen.
De PvdA had toen ook 9 zetels en ging de oppositie in.
Er waren geen tegenkandidaten, maar feit blijft dat haar ondanks de enorme nederlaag van de PvdA een volledige termijn gegund werd.
Dit.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:36 schreef Red_85 het volgende:
Dit was al besloten voordat de stemming plaatsvond.
Schoolvoorbeeld van vriendjes en achterkamertjes politiek.
Kan ze niet bij andere commissievergadering zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het voorzitterschap staat los van de partij, toch? Van der Plas had zich ook kandidaat kunnen stellen.
Als het niet uitmaakt, waarom noem je haar dan zo?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee ze heeft ook de Marokaanse nationaliteit, niet dat dat uitmaakt, maar ze is het wel.
In principe wel ja, maar er werd gesuggereerd dat het alleen aan (grote) regeringsfracties gegund werd.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het voorzitterschap staat los van de partij, toch? Van der Plas had zich ook kandidaat kunnen stellen.
Niet zo neerbuigend over de PVV. Ze vertegenwoordigen wel de racisten en tokkies van ons land. Dat heb Martin Bosma zelf gezegd.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als vervangend voorzitter hoeft hij natuurlijk ook niet naar het buitenland om Nederland te vertegenwoordigen. Dat doet Arib.
Denk je nog dat een ander land ons serieus neemt als we een PVV'er sturen?
Oohja, das waar jaquote:Op woensdag 7 april 2021 19:41 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Niet zo neerbuigend over de PVV. Ze vertegenwoordigen wel de racisten en tokkies van ons land. Dat heb Martin Bosma zelf gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Ze is mooier dan je moeder.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:09 schreef the-eye het volgende:
Ze ziet er op die foto uit als een IS strijder. Lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de rust in de tk
quote:Op woensdag 7 april 2021 19:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De verontwaardiging van Wilders dat Bosma het voorzitterschap niet wint is toch traditie onderhand?De verontwaardiging van Wilders verdient een plekje op de lijst met immaterieel erfgoedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan had degene zich kandidaat moeten stellen.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als er ook iemand van de VVD de voorzitter wilde zijn ?
Ja ok, maar dan hadden we een 2e ronde nodigquote:Op woensdag 7 april 2021 19:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan had degene zich kandidaat moeten stellen.
Heb bij haar ook nooit het gevoel gehad dat het anders zou zijn....quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Hebben die ook de Marokkaanse nationaliteit dan?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Fixed.
yupquote:
Het volk he, het volk. Het volk strijdt tegen de elite en dan trek je op met andere strijders tegen de elite die ook van het volk zijn. Standpunten verdelen zich in wel/niet tegen de elite.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Heeft die BBB-mevrouw overigens een beetje gelogen tegen haar kiezers? Ik kan mij herinneren dat ze in de top 4 van mijn Kieswijzer stond samen met CDA, D66, en Volt. Het begint er nu echter op te lijken dat ze vooral dikke vrienden is met Wilders en Baudet
quote:Op woensdag 7 april 2021 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand al een Jack van Gelder-grap gemaakt?
quote:
Kijk eens op twitter. Die gaan helemaal uit hun plaatquote:Op woensdag 7 april 2021 20:08 schreef golfer het volgende:
Toch weer een Marokkaanse voorzitter van de Tweede Kamer. Benieuwd wat de kaalkopjes en PVV-ers daarvan vinden.
Niet in mijn bubbel.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:09 schreef Starhopper het volgende:
Kijk eens op twitter. Die gaan helemaal uit hun plaat![]()
Nee. Daarvoor. Plaatje gaat al de hele dag rond.quote:
Natuurlijk zegt iemands uiterlijk iets over diens achtergrond. Maar iemand is niet zijn of haar achtergrond.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb bij haar ook nooit het gevoel gehad dat het anders zou zijn....
In de gemeenteraad van A'dam draagt één van de voorzitters een hoofddoek.... is toch anders dan....
Daar komt het denk ik wel op neer.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het volk he, het volk. Het volk strijdt tegen de elite en dan trek je op met andere strijders tegen de elite die ook van het volk zijn. Standpunten verdelen zich in wel/niet tegen de elite.
Kaag had vandaag een paasjasje aanquote:Op woensdag 7 april 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Daarvoor. Plaatje gaat al de hele dag rond.
Edit:
Wat Ringo zegt.
Het leek meer op een uitgewassen kimono.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kaag had vandaag een paasjasje aan
Uhhhh wel.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:38 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt, waarom noem je haar dan zo?
De Marokkaanse nationaliteit maakt haar niet minder Nederlands. Zelfs als ze van die Marokkaanse nationaliteit af wil dan kan dat niet eens.
Uhhhh nee.quote:
PvdA, sp. Glquote:Op woensdag 7 april 2021 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is dan links zeker?
En wie stemde er dan op Arib?
Haring, pepernoten, oliebollen, zwarte piet, barbecuevlees, bier drinken, trots op alle goede dingen, niet aanspreekbaar over de slechte dingen. Zoiets? Het is vooral een culinair dingetje geloof ik.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:21 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Uhhhh wel.
Maar waarom zou iemand "Nederlander" moeten zijn? Wat is een "Nederlander" uberhaupt? Iemand met blonde haren en blauwe ogen? Mag dit geverfd zijn? Moet diegene houden van haring? Moet diegene dat eten?
Het concept Nederlander is inderdaad zeer breed en hoef je ook niet te definiëren. Ondanks onze verschillen is er genoeg dat ons bindt in dit land, zo lang we het maar willen zien.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:21 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Uhhhh wel.
Maar waarom zou iemand "Nederlander" moeten zijn? Wat is een "Nederlander" uberhaupt? Iemand met blonde haren en blauwe ogen? Mag dit geverfd zijn? Moet diegene houden van haring? Moet diegene dat eten?
Gênant is het wel. Ook vervelend voor Bergkamp zelf, je staat toch 1-0 achter.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
De VVD en D66 hebben dus al lang afspraken gemaakt, dat verwacht je ook niet zeg.
Waarom staat ze 1-0 achter ?quote:Op woensdag 7 april 2021 20:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gênant is het wel. Ook vervelend voor Bergkamp zelf, je staat toch 1-0 achter.
34quote:Op woensdag 7 april 2021 20:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kom je uit op 25 en ze had er 39 volgens mij
38quote:
Omdat je het bent geworden door politieke handjeklap ipv op eigen kracht zoals je voorgangers.quote:
Ik heb iets gemist geloof ikquote:Op woensdag 7 april 2021 20:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Genot, een Marokkaan die straks Wilders weer de mond snoert.
Ook Bergkamp heeft een Marokkaanse vader.quote:
Is dat nou zo? Arib werd het ook toen ze als PvdA nog wat te vertellen hadden, idem voor Anouschka en Verbeet. Het scheelt als je eigen fractie je gunstig gezind is en die fractie ook groter is dan 9 zetels.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je het bent geworden door politieke handjeklap ipv op eigen kracht zoals je voorgangers.
Als omvang van fracties zo belangrijk is dan was Arib niet herkozen in 2017.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is dat nou zo? Arib werd het ook toen ze als PvdA nog wat te vertellen hadden, idem voor Anouschka en Verbeet. Het scheelt als je eigen fractie je gunstig gezind is en die fractie ook groter is dan 9 zetels.
Arib werd met 9 zetels natuurlijk wel herkozen.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is dat nou zo? Arib werd het ook toen ze als PvdA nog wat te vertellen hadden, idem voor Anouschka en Verbeet. Het scheelt als je eigen fractie je gunstig gezind is en die fractie ook groter is dan 9 zetels.
Ze heet geen Vera Weening, dus lijkt me niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:46 schreef TLC het volgende:
Ik ga t toch vragen, is Vera familie van Dennis ?
Ach jee, die waan van de dag.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:
Omdat je het bent geworden door politieke handjeklap ipv op eigen kracht zoals je voorgangers.
Ja dat is zo. De VVD en de politieke leiding van de PvdA wouden Roos Vermeij of iemand anders waarvan ik even de naam kwijt ben.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat betwist ik toch niet?quote:Op woensdag 7 april 2021 20:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach jee, die waan van de dag.
Het is gewoon een eerlijke verkiezing geweest en er heeft er eentje gewonnen.
Dit was gister al toen het er al over ging.quote:
Nee, maar wat heeft het dan voor zin om die bekokstovingen achter de schermen te suggereren? Niemand weet precies wat er gezegd en ‘afgesproken’ is en dat gaan we nooit weten ook.quote:
Telegraaf niet gelezen?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, maar wat heeft het dan voor zin om die bekokstovingen achter de schermen te suggereren? Niemand weet precies wat er gezegd en ‘afgesproken’ is en dat gaan we nooit weten ook.
Komen wel allebei uit Amsterdam, kan best.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:46 schreef TLC het volgende:
Ik ga t toch vragen, is Vera familie van Dennis ?
Wat was er in de Telegraaf te lezen?quote:
Dat er een opzetje zou zijn vanuit VVD en D66 om Arib te lozen.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat was er in de Telegraaf te lezen?
Heb je daar ook een linkje naar?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er een opzetje zou zijn vanuit VVD en D66 om Arib te lozen.
Deze: https://www.telegraaf.nl/(...)rib-aan-zijden-draadquote:Op woensdag 7 april 2021 21:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je daar ook een linkje naar?
Als je dan toch dualiteitje gaat spelen in de Tweede Kamer, dan wel liever met een gehoorzame kamervoorzitterquote:Op woensdag 7 april 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de stemmingsuitslag lijkt het wel verrekte veel op een opzetje. Lullig voor Bergkamp, die heeft nu toch de schijn tegen. En lullig voor Arib, die via de achterkamertjes geslachtofferd wordt om een voorzitter aan te wijzen die moet voldoen aan 'bevordert de dualiteit'. Ironischer krijg je het bijna niet.
Ja, zo kan die wel weer, je hebt je punt gemaakt.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:14 schreef TomWaits het volgende:
• Geen miljoenen verspild belastinggeld meer door een verhuizing onnodig op te houden.
• Veilige werkomgeving voor ambtenaren.
• Geen Kamervoorzitter meer die de symbolische functie naar haar hoofd laat stijgen.
Vera Bergkamp is gekozen.
Een column is natuurlijk niet hetzelfde als nieuws en ik heb geen betaald abonnement dus kom niet bij het artikel. Gezien de headline is het nieuws daar niet dat D66 en VVD afspraken gemaakt hebben over Bergkamp, anders zouden ze nogal ernstig de nadruk op het verkeerde gelegd hebben in die headline van dat artikel.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze: https://www.telegraaf.nl/(...)rib-aan-zijden-draad
En de column van De Winther: https://www.telegraaf.nl/(...)ijkt-niet-wederkerig
Hoe dat zo? Gister deed je nog de suggestie dat het afgesproken werk kon zijn als ze Bosma samen met Bergkamp over zouden houden, wat niet gebeurd is. Verder is het natuurlijk geen verrassing dat de VVD het liefst een liberale kamervoorzitter ziet. Wie zou er dan nog meer in dit achterkamertjescomplot zitten?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de stemmingsuitslag lijkt het wel verrekte veel op een opzetje. Lullig voor Bergkamp, die heeft nu toch de schijn tegen. En lullig voor Arib, die via de achterkamertjes geslachtofferd wordt om een voorzitter aan te wijzen die moet voldoen aan 'bevordert de dualiteit'. Ironischer krijg je het bijna niet.
Ben je kritische burgers nou aan het framen?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:21 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat het frame van Wilders zo blijft hangen bij mensen. Dat is ook wat er mis is tegenwoordig in de politiek. Dan lachen sommigen van deze mensen om Trumpstemmers die zijn frames geloven.
Dat versterkt toch alleen maar het gevoel dat dit een een tweetje is geweest? Dit is allemaal net even te toevallig.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Gister deed je nog de suggestie dat het afgesproken werk kon zijn als ze Bosma samen met Bergkamp over zouden houden, wat niet gebeurd is. Verder is het natuurlijk geen verrassing dat de VVD het liefst een liberale kamervoorzitter ziet. Wie zou er dan nog meer in dit achterkamertjescomplot zitten?
Nou, als je kijkt naar de aantallen stemmen dan kan het bijna niet anders dan dat PVV/Forum/JA21 op Bosma gestemd heeft, en de gehele linkse oppositie op Arib. En dus, geheel toevallig, de voltallige coalitie van Rutte-IV, al dan niet aangevuld met de mannenbroeders, op Bergkamp. Maar nogmaals, dat is vast gewoon toeval. Het is niet dat Rutte en Kaag daarover gesproken hebben, ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Dat VVD het liefst een liberale kamervoorzitter ziet is natuurlijk geen verrassing. Wie zou er dan nog meer in dit achterkamertjescomplot zitten?
Waarom zouden ze iets afgesproken hebben wat de VVD toch al wilde doen?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als je kijkt naar de aantallen stemmen dan kan het bijna niet anders dan dat PVV/Forum/JA21 op Bosma gestemd heeft, en de gehele linkse oppositie op Arib. En dus, geheel toevallig, de voltallige coalitie van Rutte-IV, al dan niet aangevuld met de mannenbroeders, op Bergkamp. Maar nogmaals, dat is vast gewoon toeval. Het is niet dat Rutte en Kaag daarover gesproken hebben, ofzo.
Haal je het aantal zetels van de VVD-fractie van de stemmen op Bergkamp af dan krijg je:quote:Op woensdag 7 april 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de stemmingsuitslag lijkt het wel verrekte veel op een opzetje. Lullig voor Bergkamp, die heeft nu toch de schijn tegen.
Eens.quote:En lullig voor Arib, die via de achterkamertjes geslachtofferd wordt om een voorzitter aan te wijzen die moet voldoen aan 'bevordert de dualiteit'. Ironischer krijg je het bijna niet.
Daar heeft hij dan toch geen actieve herinnering van.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als je kijkt naar de aantallen stemmen dan kan het bijna niet anders dan dat PVV/Forum/JA21 op Bosma gestemd heeft, en de gehele linkse oppositie op Arib. En dus, geheel toevallig, de voltallige coalitie van Rutte-IV, al dan niet aangevuld met de mannenbroeders, op Bergkamp. Maar nogmaals, dat is vast gewoon toeval. Het is niet dat Rutte en Kaag daarover gesproken hebben, ofzo.
En dat hadden ze ook vanochtend direct kunnen doen want die hele poppenkast van vandaag heeft geen ruk veranderd voor het stemgedrag van wie dan ook.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, er zijn dagen dat ik die voormalig nazikrant niet doorblader.quote:
Ja, raar is dat hè. Ik heb ook geen idee waar dat vandaan komt.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is vooral jammer dat momenteel elke scheet wantrouwen oplevert.
Het is natuurlijk verleidelijk om er achteraf een complot in te zien na alle gebeurtenissen, maar feit blijft wel dat dit behoorlijk lastig te regelen is. Fracties stemmen anoniem, al zal er vast wat voorgekookt zijn vanuit D66/VVD. Maar je komt dan nog steeds 15 zetels tekort. Mijn gok is eerder dat partijen aan de linkerkant voornamelijk op Arib gestemd hebben, D66/VVD/CDA/GL op Bergkamp, de rechterflank (JA21/PVV/FvD) op Bosma. Voor een complot zijn het te veel stemmen voor Bergkamp in de eerste ronde - dat is wat mij juist opvalt.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Dat VVD het liefst een liberale kamervoorzitter ziet is natuurlijk geen verrassing. Wie zou er dan nog meer in dit achterkamertjescomplot zitten?
Het heeft ongetwijfeld geholpen dat Kaag Bergkamp even geplugd heeft her en der. Maar uiteindelijk logisch dat de liberale kandidaat wint gezien de overige kandidaten en de zetelverdeling van de kamer, toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:26 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Het is natuurlijk verleidelijk om er achteraf een complot in te zien na alle gebeurtenissen, maar feit blijft wel dat dit behoorlijk lastig te regelen is. Fracties stemmen anoniem, al zal er vast wat voorgekookt zijn vanuit D66/VVD. Maar je komt dan nog steeds 15 zetels tekort. Mijn gok is eerder dat partijen aan de linkerkant voornamelijk op Arib gestemd hebben, D66/VVD/CDA/GL op Bergkamp, de rechterflank (JA21/PVV/FvD) op Bosma. Voor een complot zijn het te veel stemmen voor Bergkamp in de eerste ronde - dat is wat mij juist opvalt.
Arib was al klaar toen dat artikel uit kwam. Er hoefde deze week niks geregeld te worden. Arib was al klaar. Het is jammer dat Bosma de derde was en niet iemand anders uit een van de andere partijen.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
Er is een verschil in kritisch en meteen elke wappieframe geloven.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ben je kritische burgers nou aan het framen?
Het is mijn inschatting veel meer dat er een fors verschil bestaat tussen hoe wij thuis de Kamervoorzitter ervaren en hoe deze op het Binnenhof door haar directe collega's ervaren wordt. In dat debat kwam hier en daar dat stuk in RTL Nieuws aan bod. Hoewel het een enorm roddelstuk was dat uitsluitend hing op anonieme bronnen, kun je je toch afvragen hoe zoiets überhaupt in een publicatie beland. De NRC had een iets mildere variant ervan laatst gepubliceerd: https://www.nrc.nl/nieuws(...)aas-blijven-a4038711quote:Op woensdag 7 april 2021 21:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het heeft ongetwijfeld geholpen dat Kaag Bergkamp even geplugd heeft her en der. Maar uiteindelijk logisch dat de liberale kandidaat wint gezien de overige kandidaten en de zetelverdeling van de kamer, toch?
Omdat we een verwend, verveeld en roddelziek volkje zijn, dat zich nauwelijks laat interesseren voor werkelijke maatschappelijke issues maar zich daarentegen met perverse geestdrift overlevert aan politieke spielerei als die van vandaag.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, raar is dat hè. Ik heb ook geen idee waar dat vandaan komt.
Hoorde vanmiddag op de radio (was nog vóór de stemming) dat Arib vooral slecht ligt vanwege haar gezeik over de op handen zijnde verhuizing. Ze schijnt flink ruzie te hebben gehad met enkele mensen, waarbij Knops van het CDA met name werd genoemd.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:26 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Het is natuurlijk verleidelijk om er achteraf een complot in te zien na alle gebeurtenissen, maar feit blijft wel dat dit behoorlijk lastig te regelen is. Fracties stemmen anoniem, al zal er vast wat voorgekookt zijn vanuit D66/VVD. Maar je komt dan nog steeds 15 zetels tekort. Mijn gok is eerder dat partijen aan de linkerkant voornamelijk op Arib gestemd hebben, D66/VVD/CDA/GL op Bergkamp, de rechterflank (JA21/PVV/FvD) op Bosma. Voor een complot zijn het te veel stemmen voor Bergkamp in de eerste ronde - dat is wat mij juist opvalt.
Heb jij nou helemaal niets geleerd van Trump?quote:Op woensdag 7 april 2021 20:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach jee, die waan van de dag.
Het is gewoon een eerlijke verkiezing geweest en er heeft er eentje gewonnen.
Hm die kant van haar was ik idd niet bekend mee. Ach, niemand is perfect.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:32 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Het is mijn inschatting veel meer dat er een fors verschil bestaat tussen hoe wij thuis de Kamervoorzitter ervaren en hoe deze op het Binnenhof door haar directe collega's ervaren wordt. In dat debat kwam hier en daar dat stuk in RTL Nieuws aan bod. Hoewel het een enorm roddelstuk was dat uitsluitend hing op anonieme bronnen, kun je je toch afvragen hoe zoiets überhaupt in een publicatie beland. De NRC had een iets mildere variant ervan laatst gepubliceerd: https://www.nrc.nl/nieuws(...)aas-blijven-a4038711
Ja, alleen hebben ze dacht ik gister en vandaag in de Kamer expliciet ontkend dat er een akkoordje was?quote:Op woensdag 7 april 2021 21:33 schreef Hexagon het volgende:
En al is het een akkoordje. Zo werken die dingen in de politiek.
Misschien even vergetenquote:Op woensdag 7 april 2021 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, alleen hebben ze dacht ik gister en vandaag in de Kamer expliciet ontkend dat er een akkoordje was?
quote:
Ja, overleg over een kamervoorzitter zie ik ook niet echt een probleem in. Net zo min als over een burgemeester, een commissaris van de koningin of over de vice-voorzitter van de raad van State.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:33 schreef Hexagon het volgende:
En al is het een akkoordje. Zo werken die dingen in de politiek.
Dat denk ik dus ook: waarom zou D66 moeite doen om een populaire voorzitter te vervangen die eigenlijk prima functioneert en een boegbeeld is voor vrouwen (met Marokkaanse afkomst)? Dat zou bij voorbaat eigenlijk kansloos zijn en een nogal loze missie bovendien. Bedenk ook: Arib was vorige keer zonder tegenkandidaat gekozen tot Kamervoorzitter, terwijl PvdA niet in het kabinet zat en zelfs gemarginaliseerd was na Rutte II.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als Arib echt populair was, was een akkoord echt niet gelukt.
Moah je kunt de functie ook niet bepaald afdoen als symbolisch.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, overleg over een kamervoorzitter zie ik ook niet echt een probleem in. Net zo min als over een burgemeester, een commissaris van de koningin of over de vice-voorzitter van de raad van State.
En dan is de functie van kamervoorzitter zelfs een pure erebaan zonder echte macht, zoals Bosma zo goed duidelijk maakte. Je danst naar de pijpen van de meerderheid, meer kun je niet doen als kamervoorzitter.
En als Arib echt populair was, was een akkoord echt niet gelukt.
Ik zou niet weten waarom D66 niet voor het dualisme zou zijn? Lijken inhoudelijk zeer progressief in tegenstelling tot de VVD.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dan toch dualiteitje gaat spelen in de Tweede Kamer, dan wel liever met een gehoorzame kamervoorzitter
Ik ben overigens behoorlijk pro-D66, maar vind de ophef rondom de kamervoorzitter gewoon vermakelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:52 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom D66 niet voor het dualisme zou zijn? Lijken inhoudelijk zeer progressief in tegenstelling tot de VVD.
Waren ook een van de eerste die uit het kabinet stapten dmv de Toeslagenaffaire.
Ik snap het D66 gebash hier niet zo.
Dat is zeker jammer, maar slechts in beperkte mate te wijten aan de mensen die elke scheet opsnuiven. Het is niet de kiezer die met een open tas met aantekeningen naar buiten is gelopen, dat was Ollongren. Wat er daarna gebeurde was anti-reclame voor de politiek van onze eigen minister-president.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is vooral jammer dat momenteel elke scheet wantrouwen oplevert.
En GL want die willen dol graag mee regeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er een opzetje zou zijn vanuit VVD en D66 om Arib te lozen.
Voortaan door met de Tijdelijk vz. tot de nieuwe regering in functie getreden is. Ik ben voor.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:00 schreef Ronald het volgende:
Ik zou liever een Kamervoorzitter uit de oppositie zien. Ook al is de oppositie nu officieel nog niet bekend, maar D66 zal sowieso in de coalitie zitten.
Ja, lijkt mij ook prima. Vlak na de vergadering over de nieuwe regering het debat over de nieuwe voorzitter. Zit je nog wel met de momenten dat de voorzitter niet herkozen wordt in de kamer, maar dan kan de eerste ondervoorzitter waarnemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voortaan door met de Tijdelijk vz. tot de nieuwe regering in functie getreden is. Ik ben voor.
Moet de waarnemend voorzitter per se een herkozen kamerlid zijn? Of is het ook mogelijk dat een voorzitter die vertrekt als kamerlid deze functie nog enige tijd vervult zonder deel uit te maken van de kamer zelf?quote:Op woensdag 7 april 2021 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook prima. Vlak na de vergadering over de nieuwe regering het debat over de nieuwe voorzitter. Zit je nog wel met de momenten dat de voorzitter niet herkozen wordt in de kamer, maar dan kan de eerste ondervoorzitter waarnemen.
Ja, de voorzitter is een kamerlid. Dat kan echt niet anders.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:11 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Moet de waarnemend voorzitter per se een herkozen kamerlid zijn? Of is het ook mogelijk dat een voorzitter die vertrekt als kamerlid deze functie nog enige tijd vervult zonder deel uit te maken van de kamer zelf?
Dat kan nu toch ook? Na Gerdi Verbeet bijvoorbeeld. In theorie is dan eerst een andere oud-voorzitter aan de beurt en dan pas een ondervoorzitter, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook prima. Vlak na de vergadering over de nieuwe regering het debat over de nieuwe voorzitter. Zit je nog wel met de momenten dat de voorzitter niet herkozen wordt in de kamer, maar dan kan de eerste ondervoorzitter waarnemen.
Als je het moment van benoeming van de nieuwe voorzitter zou willen uitstellen tot na het aantreden van een nieuw kabinet dan kun je de door de vorige kamer benoemde voorzitter later dan de installatie van de nieuwe kamer uit zijn/haar functie als voorzitter ontheffen lijkt me.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de voorzitter is een kamerlid. Dat kan echt niet anders.
Zie de grondwet, artikel 61: Elk der kamers benoemt uit de leden een voorzitter.
Klopt maar de twee anderen die meededen waren niet geschikt.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:00 schreef Ronald het volgende:
Ik zou liever een Kamervoorzitter uit de oppositie zien. Ook al is de oppositie nu officieel nog niet bekend, maar D66 zal sowieso in de coalitie zitten.
Dn heb je tijdelijk 151 kamerleden en een partij met een lid meer dan ze zetels hebben gekregen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Iemand dan tijdelijk aanstellen lijkt me een stuk beter.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:22 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als je het moment van benoeming van de nieuwe voorzitter zou willen uitstellen tot na het aantreden van een nieuw kabinet dan kun je de door de vorige kamer benoemde voorzitter later dan de installatie van de nieuwe kamer uit zijn/haar functie als voorzitter ontheffen lijkt me.
Mocht dit toch niet kunnen dan is de benoeming van een tijdelijke voorzitter een pragmatische oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |