Wacht maar tot Kaag straks MP is, dat mens versta ik nauwelijks.quote:
Neen volgens de het reglement van orde zijn haar taken:quote:Op woensdag 7 april 2021 18:43 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Wat moet Arib doen tegenover de coalitie en kabinet? De Tweede Kamer gaat hierover. Arib deed alleen de uitvoering hiervan.
Zowel B en C heeft ze stelselmatig op zijn beloop gelaten door het kabinet te laten weg komen met negeren van informatieverzoeken, weglakken en laks zijn.quote:De taak van de Voorzitter bestaat voornamelijk in:
a. het leiden van de werkzaamheden van de Kamer en van die van het Presidium;
b. het doen naleven van het Reglement van Orde;
c. het uitvoeren van door de Kamer genomen besluiten;
d. het vertegenwoordigen van de Kamer.
quote:Haar Marokkaanse achternaam was zo moeilijk te spellen en uit te spreken dat ze op 20-jarige leeftijd "om praktische reden" de achternaam van haar moeder aannam, vertelde Bergkamp in een interview op BNR-radio. Ze heeft een hekel aan etiketten. "Ik ben lesbisch, half-Marokkaans, maar ook vrouw, mens, Amsterdammer en wereldburger." Een dubbel paspoort heeft Bergkamp niet. Ze verbaasde zich erover dat ze op een lijst stond van Kamerleden met een etnische achtergrond. "Ik ben gewoon Nederlands. Dat is mijn nationaliteit", zei ze in Het Parool.
Hoe moet ze dan debatten gaan voeren??? ze kan geen volzin zeggen. zo kun je geen lijstrekker zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib had achteraf beter leider van de PvdA kunnen worden. Ik zie haar wel zitten als MP![]()
Arib I
Of dat hele kartel bestaat niet op die manier en mensen stemmen op wie ze het meest geschikt vinden.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:40 schreef Starhopper het volgende: Bosma 39 stemmen. PVV+FvD+Ja21+BBB = 29 Er zitten dus elders 10 verraders
Handen in de zakkenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Kauthar is in trainingsbroek? Man man man
Nee.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:43 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar lag Arib echt niet meer lekker in de kamer. Die is echt afgerekend. Dat is geen politiek spel (die hadden nooit meer dan 70 zetels). Er speelt natuurlijk veel daar wat wij helemaal niet weten, zo zijn er al jaren geruchten over gemopper van personeel en is dat de laatste tijd alleen maar hardnekkiger. Zulke dingen spelen ook gewoon mee.
Die paar leden op het FOK! forum kunnen ze inderdaad vergeten.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:44 schreef RipCity het volgende:
Dit gaat D66 keihard stemmen kosten al dit elitaire gedrag
Sluit prima aan bij het volk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Lol! En ook nog zo'n goedkope grijzequote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Waarvan akte.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is allang geregeld dat het Bergkamp wordt, deze poppenkast is louter voor de bühne.
Ja! Dat is mooiquote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wel lekker inclusief een voorzitter uit de LBGT groep.
Is hip opa!quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
of aboutalebquote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib had achteraf beter leider van de PvdA kunnen worden. Ik zie haar wel zitten als MP![]()
Arib I
Gewoon kamerlid.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef JohnBercow het volgende:
Zou Arib haar zetel gaan opgeven? Of gaat ze kamerlid zijn?
Niets. Maar wel als je het volk dichterbij de politiek wil brengen. Nu komt er een grote kloof de komende 4 jaar. Zeker na coronaquote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef potjecreme het volgende:
Wat is er mis met elite? Is het jaloezie?
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?quote:
Ja dat was misschien een goede geweest, haar meer inzetten als stemmentrekker door dr als premierskandidaat op te werpen. Aan de andere kant moet de PvdA zich eerst maar eens in de kamer gaan onderscheiden buiten dit soort posities om.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Arib I
Lekker man. Toch wel eens wat anders dan een CDA pak. Jasper van Dijk vindt dit helemaal leuk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Dat ziet er niet uit inderdaadquote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?
Ze gaat kamerlid zijn. Ze is zo fel geweest tegen vroege uitstappers dat ze dat zelf onmogelijk kan doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef JohnBercow het volgende:
Zou Arib haar zetel gaan opgeven? Of gaat ze kamerlid zijn?
Lesbo?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wel lekker inclusief een voorzitter uit de LBGT groep.
Ach, de hele opzet van Bosma/Greet was vanaf het begin af aan al om deze kaart te mogen spelen. Nog even Tsjerry die roept dat het allemaal een CoMpLoT is en het cirkeltje is weer rond.quote:
Er is nog geen regering, dus ook geen oppositie...quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen.
Zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
Bosma kan natuurlijk ook niet, want hoewel hij prima functioneert als voorzitter op zich kun je natuurlijk geen rascist op zo'n positie zetten. Stel je voor dat zo iemand een diplomatieke delegatie van een islamitisch land moet gaan ontvangen
Arib was ook niet perfect maar uit deze drie en in de huidige context zonder meer de beste keuze.
D66 heeft momenteel wel de schijn tegen inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen.
Zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
Bosma kan natuurlijk ook niet, want hoewel hij prima functioneert als voorzitter op zich kun je natuurlijk geen rascist op zo'n positie zetten. Stel je voor dat zo iemand een diplomatieke delegatie van een islamitisch land moet gaan ontvangen
Arib was ook niet perfect maar uit deze drie en in de huidige context zonder meer de beste keuze.
Hmm elitair is niet goed want afstand tot volk en normaal kleden is ook niet goed. Lijkt mij juist goed mbt de afstand tot het volk.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Net als die idioot van de SP in zn t-shirtje. Beetje representatieve kleding is toch niet teveel gevraagd?
Peter Kwint.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Lekker man. Toch wel eens wat anders dan een CDA pak. Jasper van Dijk vindt dit helemaal leuk.
Het grote publiek komt er pas bij een volgend ophefdebatje achter dat er een nieuwe voorzitter is.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
D66 heeft momenteel wel de schijn tegen inderdaad.
Maar goed, dat is volgens mij niet iets dat jarenlang zal blijven hangen bij het grote publiek.
quote:
Oohja! Hans Spekman hadden we ook nogquote:
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op woensdag 7 april 2021 18:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is nog geen regering, dus ook geen oppositie...
Wat een mooi representatief overhemd. Zo kan het dus ook...quote:Op woensdag 7 april 2021 18:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bedisseld? [ afbeelding ]
Ik zie een coalitie met D66-VVD-PVV wel zitten. 75 zetels als ik het goed heb.quote:
D66 kan het ook niet helpen dat er niet meer mensen zich kandidaat hebben gesteld.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk inik loop iets op de feiten vooruit.
Maar dat D66 gaat meeregeren lijkt me een zekerheid.
Gaan niet gebeuren.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:54 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Ik zie een coalitie met D66-VVD-PVV wel zitten. 75 zetels als ik het goed heb.
Dan kan Wilders zijn bek ook eens houden.
Toen Arib (waarnemend) voorzitter werd zat de PvdA in de regering. Arib is van de PvdA.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk inik loop iets op de feiten vooruit.
Maar dat D66 gaat meeregeren lijkt me een zekerheid.
Wat is daar mis mee?quote:
Het zijn ongekende tijden. Wie weet.quote:
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groepquote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef BlackLining het volgende:
Slechte beslissing vind ik als D66 stemmer. De voorzitter zou van een oppositiepartij moeten komen, zeker nu er zoveel speelt omtrent vertrouwen in de politiek en de controlerende rol van de Kamer.
quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groep
Je hoeft je niet eens kandidaat te stellen om Kamervoorzitter te kunnen wordenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
D66 kan het ook niet helpen dat er niet meer mensen zich kandidaat hebben gesteld.
Mensen moeten zich niet eens zo aanstellen, ik ben homo en moet altijd lachen als ze naar mijn vriendin vragen (ik heb helemaal niets homo achtigs dus men heeft meestal geen enkel idee).quote:
PvdA er nog bij.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
[..]
Het zijn ongekende tijden. Wie weet.
Maar voor mij lijkt een VVD-CDA-D66-GL logisch aangezien de VVD daarvoor goed kon samenwerken met Klaver en Klaver al zijn idealen ervoor heeft opgegeven.
Toen deze regering aantradt werd Rutte ook premier. Soms is het nodig dat dingen veranderen hequote:Op woensdag 7 april 2021 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toen Arib (waarnemend) voorzitter werd zat de PvdA in de regering. Arib is van de PvdA.
Daar kan ik me dan weer niet druk om maken. LHBT staat voor het accepteren van mensen. De PVV staat voor het uitsluiten van mensen. Dat vind ik nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarentegen zal een delegatie uit een islamitisch land natuurlijk lyrisch zijn over een vrouw uit de lgbht groep
Het volk dichterbij de politiek brengenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niets. Maar wel als je het volk dichterbij de politiek wil brengen. Nu komt er een grote kloof de komende 4 jaar. Zeker na corona
Wel 1 van de enigen die een beetje stijlvol gekleed zijnquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Nee nee, ik ben een links grachtengordelmeisje, oorspronkelijk uit de provincie en ik heb bepaald dat je je beledigd moet voelen verdommequote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet eens zo aanstellen, ik ben homo en moet altijd lachen als ze naar mijn vriendin vragen (ik heb helemaal niets homo achtigs dus men heeft meestal geen enkel idee).
Ze is best knapquote:Op woensdag 7 april 2021 19:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel 1 van de enigen die een beetje stijlvol gekleed zijn
Die laatsten zijn geen eckte Nederlanders. Dat zijn Europeanen of zo die Nederland willen vernietigen als ik het narratief goed begrijp.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef speknek het volgende:
Elite.
[..]
Het volk dichterbij de politiek brengen, waarbij volk uitsluitend gedefinieerd wordt als kampers die opgewonden raken van een volksvertegenwoordiger die "doe eens normaal man" roept, en niet als hoogopgeleide binnenstadbewoners met etiquette.
quote:
Meer diversiteitquote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Geen verspilling meer van belastingcenten door een opgeschorte verhuizing.
Geen ambtelijke staf die zich nog onveilig voelt onder autoritair bewind van de Kamervoorzitter.
Geen persoon dat de symbolische waarde van haar functie naar haar bol laat stijgen.
[ afbeelding ]
Vera Bergkamp is de nieuwe Kamervoorzitter.
Terecht. Liegen hoort bestraft te worden, niet met de mantel der liefde ingeleverd te worden voor een voorzitterschap.quote:
Ze komt in ieder geval op een prettige manier uit haar woorden, wat dat betreft wel een vooruitgang.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:
Geen verspilling meer van belastingcenten door een opgeschorte verhuizing.
Geen ambtelijke staf die zich nog onveilig voelt onder autoritair bewind van de Kamervoorzitter.
Geen persoon dat de symbolische waarde van haar functie naar haar bol laat stijgen.
[ afbeelding ]
Vera Bergkamp is de nieuwe Kamervoorzitter.
Kauthar is zo mooi, die kan nog een juten zak dragen en de show stelenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:
En ze is vrouw en Marokkaanquote:Op woensdag 7 april 2021 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze komt in ieder geval op een prettige manier uit haar woorden, wat dat betreft wel een vooruitgang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |