quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.What can change the nature of a man?
Ik verwacht desalniettemin dat wanneer eenmaal een groot deel van de bevolking is ingeënt, de bereidheid bij de overgebleven mensen ook wel stijgt.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
De huidige bereidheid is ver onder de 90%, ergens rond de 70%. En vergeet niet dat de meeste mensen er niet zelf hebben voor gekozen om gevaccineerd te worden, maar die keuze is door hun ouders gemaakt. dat is nu essentiëel anders met dit vaccin.
Deze praktijk laat niet zien dat mensen niet meer besmettelijk zijn. En als het een gereduceerde besmettelijkheid is (wat aannemelijk is), weten we nog steeds niet hoeveel, ergens tussen de 0 en 100% minder besmettelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Los van studies, laat Israël niet perfect zien wat er gaat gebeuren als je veel mensen gevaccineerd hebt? En onze 80+ die gevaccineerd zijn?
Dat is een praktijkresultaat. Als dat niet overeen komt met de studies, waar zit de fout dan?
Nee dat lossen we dus op door ze uit te sluiten van de maatschappij.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Accepteren we dan wel een overbelaste zorg veroorzaakt door mensen die zich niet willen laten vaccineren? Want bij de deur weigeren wordt wat lastig.
CDC heeft dat bericht al teruggetrokken.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk is de waarheid een stuk genuanceerder. Een stuk nuance die je waarschijnlijk niet goed begrijpt zonder medische/virologische basiskennis. Maar ik heb er echt een hekel aan dat echt iedereen denkt te begrijpen hoe dat soort dingen in een elkaar steken. Zeggen dat het onderzoek nutteloos is slaat nergens op.
Niet volledige onzin, maar een educated guess van een vooraanstaande epidemioloog. Zoals gesteld in dat artikel: het werkelijke getal weten we niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
maar dan was jouw bron toch ook volledige onzin?
Er is letterlijk gezegd dat het doel van de maatregelen is om ziekenhuizen te ontlasten. Dat dat nodig is tot we vaccineren, want dan kunnen maatregelen afgebouwd gaan worden omdat er voldoende gevaccineerd is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het frame, dat is hoe ik er naar kijk. Dat mag toch?
Is er letterlijk gezegd dat we, omdat we vaccineren om de ziekenhuizen te ontlasten, dus de mensen die overlijden níet gaan vaccineren? Omdat zij de zorg niet afnemen en dus niet van belang zijn in de vaccinatiestrategie? Nee toch? Hoe kunnen dan de doelpalen verschoven zijn? Kan het niet zo zijn dat dit gewoon vanaf het begin als zodanig is gepland?
Je ziet daar vooral heel veel mensen die in verzorgingshuizen besmet raken, veelal oudere zwakke mensen, die zijn "op" of inimiddels immuun.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Zien we trouwens zo langzamerhand niet het "flatten the curve" effect? April 2020 het perfecte voorbeeld van wat er kan gebeuren als je alles maar toelaat, daarna het effect van iedereen die zich nog netjes extreem aan de regels houdt en nu houden mensen zich nog net genoeg aan de regels om het aantal zieken genoeg te verspreiden over een langere periode.
Blijft wel echt extreem hoor die piek in april 2020.
Dit is gewoon een karikatuur van het punt, dus laat maar.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als bijkomend voordeel ja. Maar het hoofd doel was het in het begin niet hoor. Als we als land besluiten dat we elke dood willen voorkomen moeten we als samenleving zoveel veranderen. Geen auto's meer, want je wil geen doden door auto ongelukken. Geen sigaretten meer verkopen, want je wil geen mensen die een verhoogde kans hebben op overlijden door kanker. Ook maar alles op alles zetten om griep doden te voorkomen.
Nee, het werd als een ramp gebracht omdat de ziekenhuizen het veel te druk kregen. Dat is de enige keuze die toen meespeelde. Nu is dat blijkbaar veranderd. Dus; een verschuiving van de doelpalen.
Maar besmettelijkheid is toch niet belangrijk, het gaat toch om ziekenhuisbezetting? Al is de R 15, als iedereen die er meer dan een verkoudheid van krijgt gevaccineerd is maakt het toch niet meer uit?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze praktijk laat niet zien dat mensen niet meer besmettelijk zijn. En als het een gereduceerde besmettelijkheid is (wat aannemelijk is), weten we nog steeds niet hoeveel, ergens tussen de 0 en 100% minder besmettelijk.
Spannende periode in elk geval.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lastig te zeggen omdat je bij IC over kleinere aantallen hebt en dus een hogere variatie, maar ik voorzie dat het nog wel een week of 3 zal duren voordat we in trend naar beneden gaan.
Vooruit, een rekensom.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
Als je dan een groep gaat vaccineren die weinig tot geen bijdrage aan de ziekenhuisopnames levert verander je je strategie. Er is niet voor niets een paar maanden geleden zoveel discussie over geweest om het wel of niet op die manier te gaan doen.
Het was niet te voorkomen. Ik kon niet snel genoeg swypen om te posten voor-ie sloot. Zie het ook pas achterafquote:
Die verwachting heb ik niet. Mensen nemen eerder een verantwoordelijk besluit voor hun kinderen dan voor hunzelf. Nu is er al een groep van bijna 10% die zich hell-or-high-water niet zal laten vaccineren.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht desalniettemin dat wanneer eenmaal een groot deel van de bevolking is ingeënt, de bereidheid bij de overgebleven mensen ook wel stijgt.
Er is nooit expliciet gezegd dat de strategie inhoudt dat we alleen mensen gaan vaccineren die in het iekenhuis kunnen belanden en dat mensen die daar toch al niet meer komen gezien hun leeftijd niet gevaccineerd gaan worden. Dat er mensen zijn die daarvan uit zijn gegaan, dat kan. Het is niet als zodanig vermeld.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is letterlijk gezegd dat het doel van de maatregelen is om ziekenhuizen te ontlasten. Dat dat nodig is tot we vaccineren, want dan kunnen maatregelen afgebouwd gaan worden omdat er voldoende gevaccineerd is.
Als je dan een groep gaat vaccineren die weinig tot geen bijdrage aan de ziekenhuisopnames levert verander je je strategie. Er is niet voor niets een paar maanden geleden zoveel discussie over geweest om het wel of niet op die manier te gaan doen.
Dat is aan jou om dat zo op te pakken. Ik heb dat niet gezegd, noch bedoeld, dus ik neem deze niet mee, als je het niet erg vindt.quote:Jij mag er prima zo naar kijken, maar als je tegen mij zegt dat de manier waarop jij ernaar kijkt de beschaafde manier is zeg je dat mijn manier niet beschaafd is.
En als ik er als leek tussen ga zitten dan zit ik er toch ook niet mijlenver naast lijkt me?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet volledige onzin, maar een educated guess van een vooraanstaande epidemioloog. Zoals gesteld in dat artikel: het werkelijke getal weten we niet.
Is dat terug te zien ergens? Vielen deze mensen niet bij bosjes neer zonder überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen? Kan mij herinneren dat we de die eerste weken van de crisis elke dag wel 150+ doden hadden.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet daar vooral heel veel mensen die in verzorgingshuizen besmet raken, veelal oudere zwakke mensen, die zijn "op" of inimiddels immuun.
Bezetting blijft lineair, in die zin is er niet zoveel reden voor paniek, wel denk ik dat we nu al veel lagere IC cijfers hadden kunnen zien als men een betere en snellere vaccinatie strategie had gehanteerd.quote:
Mwa, vanuit de ziekenhuizen hoor je toch andere signalen. Personeel dat opgeschaald wordt of van andere afdelingen wordt geplukt om te assisteren. Ik denk dat de situatie best penibel is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bezetting blijft lineair, in die zin is er niet zoveel reden voor paniek, wel denk ik dat we nu al veel lagere IC cijfers hadden kunnen zien als men een betere en snellere vaccinatie strategie had gehanteerd.
klinkt niet goedquote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur
bron: Nieuwsblad.be
Is toch niet eerder gebeurd zo? Zullen ze een negatief advies geven?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur
Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed dat men destijds stiekem hele groepen niet meer naar het ziekenhuis/ic heeft gestuurd omdat men "onderwater" al aan triage deed.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is dat terug te zien ergens? Vielen deze mensen niet bij bosjes neer zonder überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen? Kan mij herinneren dat we de die eerste weken van de crisis elke dag wel 150+ doden hadden.
Mooi op tijd, dan heeft m'n schoonmoeder net haar prik gehad.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Vrij duidelijk dat ze definitief gaan stoppen met het vaccin.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Hoe willen ze dat doen bij mensen die 1x gevaccineerd zijn dan?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij duidelijk dat ze definitief gaan stoppen met het vaccin.
wie weet alleen mannenquote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen we dan geen deal sluiten met andere landen die nog wel doorgaan? Zij onze AZ orders en wij in ruil andere vaccins.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik kan ook gewoon de echte cijfers erbij pakken:quote:Op woensdag 7 april 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, een rekensom.
1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)
Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen
Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
Dan moet je het interview met Kuipers maar even terugkijken, die verwacht geen enkel probleem, en ja de overbelasting van het personeel is dat wel, maar dat heb je als je zo kapot bezuinigt.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, vanuit de ziekenhuizen hoor je toch andere signalen. Personeel dat opgeschaald wordt of van andere afdelingen wordt geplukt om te assisteren. Ik denk dat de situatie best penibel is.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijlenver vast niet, dat heb ik ook niet beweerd toch? Maar die 70% hoorde ik al in het begin van de oude variant.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als ik er als leek tussen ga zitten dan zit ik er toch ook niet mijlenver naast lijkt me?
Ik kan je nu al vertellen dat Pfizer vaccins extra naar andere landen moeten, let maar op.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die mensen in Duitsland voor de 2e prik Pfizer krijgen. Schijnt geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
Vraag me af wat ze dan doen met de mensen die alleen de eerste prik hebben gehad tot nu toe.
Dat kan ook nog.quote:
Schmidt juichtquote:Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
AZ wordt uit competitie genomen allen.
Nee, is (nog steeds) niet goedgekeurd in de VS.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
Heeft de VS eigenlijk veel AZ gebruikt tot nu toe?
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
https://www.cnbc.com/2021(...)eks-us-approval.htmlquote:U.S. health officials released a bizarre statement early Tuesday that AstraZeneca may have based its Covid-19 vaccine trial results on outdated information.
The company's fumble was just the latest "self-inflicted wound" in a series of missteps that threatens to erode public trust in its shot, experts on public health and vaccines told CNBC.
Ook dat soort dingen helpen niet bepaald mee voor het imago van AZ. Je krijgt toch de indruk dat ze aan het knoeien zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.
Daar had AZ pas nog een "misverstand" met het aanleveren van onderzoeksgegevens.
eens maar is wel afhankelijk van hun bevindingen, wie weet valt het mee en is het een gevaarlijke combinatie met een ander medicijn of anticonceptie middelquote:Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kan ook nog.
Ik zou het echt heel voorbarig en overdreven vinden om het voor iedereen stop te zetten als er enkel mensen op miljoenen gevallen wat potentiele extreme bijwerkingen ervaren.
Laat de keuze aan ieder individu. Je zorgt er enkel voor dat het vaccineren NOG trager gaat, terwijl dat onze enige uitweg is. Genoeg mensen die er wel een willen hebben; dan hou je het tempo er nog een beetje in.
Kan net zo goed het tegenovergestelde zijn. Dat het eens afgelopen moet zijn met dat nationale beleid en al die VWS-ministers even 1 lijn moeten trekken. Juist omdat het zo'n precair onderwerp is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Laten we nou gewoon even afwachten, in plaats van al conclusies trekken op basis van dit bericht. We weten niet wat ze gaan bespreken. Nog een paar uur
Laten we dan wel eerlijk blijven met de rekensom.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, een rekensom.
1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)
Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen
Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
Oei.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.
Daar had AZ pas nog een "misverstand" met het aanleveren van onderzoeksgegevens.
Geen. En hebben nog een megabatch aan JNJ weggepist. Dus puike prestatie dat ze maar blijven versnellenmquote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
De 75+-groep is de grootste groep in de ziekenhuizen hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
Met de bijna 3 miljoen vaccinaties die gezet zijn hadden we nu ~1,5 miljoen mensen uit de groep 55 tot 75 volledig gevaccineerd hebben, of 3 miljoen mensen 1 vaccinatie hebben gegeven. Dat is een afname van ongeveer 40% in de ziekenhuizen.
Door met vaccineren nu te focusen op mensen die overlijden aan corona kies je ervoor dat corona belangrijker is dan (bijvoorbeeld) kanker. Je voorkomt corona-overlijdens, maar je voorkomt niet direct overlijdens.
Ontbreekt alleen aan zowel een formeel machtsmiddel als soft skills om dat af te dwingen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kan net zo goed het tegenovergestelde zijn. Dat het eens afgelopen moet zijn met dat nationale beleid en al die VWS-ministers even 1 lijn moeten trekken. Juist omdat het zo'n precair onderwerp is.
Tijd voor Plan B!quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is ook het handigste vaccin, 1 prik meteen klaar. AZ zit nu 2/3 maanden tussen prik 1 en prik 2. Dus dan staat er pas een vinkje "gevaccineerd" ergens in juni.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen. En hebben nog een megabatch aan JNJ weggepist. Dus puike prestatie dat ze maar blijven versnellenm
Laat ze ze liever geven aan arme(re) landen die helemaal nog niets hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:38 schreef Jane het volgende:
Als ik zie hoe jong sommige mensen zijn die in de VS al gevaccineerd worden, zijn ze toch binnenkort klaar, zou ik denken. Kunnen ze al die vaccins die ze produceren mooi aan ons kwijt.
Dat is een mening.quote:
Nou ja, wij moeten wellicht een AZ-gat opvullen van een kleine 3 miljoen vaccins, als ik het goed heb.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ze ze liever geven aan arme(re) landen die helemaal nog niets hebben.
Correct, die van de mods.quote:
Om dit 14-18 keer te roepen is ook vrij overbodig.quote:
Wel toegestaanquote:Op woensdag 7 april 2021 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om dit 14-18 keer te roepen is ook vrij overbodig.
Dat ligt eraan of je het over de IC of verpleegafdeling hebt. Als je het over de verpleegafdeling hebt is de groep 70-79 (uit mijn hoofd) het meest vertegenwoordigd. Als je het over IC hebt is het juist een lagere leeftijd. Het hangt er dus vanaf waar je issue ligt, op de IC of verpleegafdeling.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 75+-groep is de grootste groep in de ziekenhuizen hoor.
Volledig ingestort.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
AZ wordt uit competitie genomen allen.
Tja, wat heb je dan aan een EMA vraag ik me af.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ontbreekt alleen aan zowel een formeel machtsmiddel als soft skills om dat af te dwingen.
Net als WOII-referenties volgens mij FOK!-breed toegestaan zijn, maar dat lijkt me niet een erg interessante discussie om hier te voeren.quote:
Alle 16+ers zijn vanaf volgende week vrij om een vaccin te halen. Die zijn over 2 maanden wel klaar met dit tempo.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:38 schreef Jane het volgende:
Als ik zie hoe jong sommige mensen zijn die in de VS al gevaccineerd worden, zijn ze toch binnenkort klaar, zou ik denken. Kunnen ze al die vaccins die ze produceren mooi aan ons kwijt.
Heeft Hugo weer een excuus om te verklaren waarom we van de zomer nog niet alle 18+'ers tenminste een prik hebben kunnen geven. Ook met AZ was hem dat hoogstwaarschijnlijk niet gelukt als je kijkt naar het tempo van de afgelopen weken. Nu hoeft hij dat niet toe te geven en kan hij het op AZ gooien.quote:
Kortom: als je 75+ vaccineert:quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je het over de IC of verpleegafdeling hebt. Als je het over de verpleegafdeling hebt is de groep 70-79 (uit mijn hoofd) het meest vertegenwoordigd. Als je het over IC hebt is het juist een lagere leeftijd. Het hangt er dus vanaf waar je issue ligt, op de IC of verpleegafdeling.
Best wel frustrerend dit terwijl wij maar verder blijven klungelen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle 16+ers zijn vanaf volgende week vrij om een vaccin te halen. Die zijn over 2 maanden wel klaar met dit tempo.
Je had als land natuurlijk wel op voorhand kunnen steunen op het advies van de EMA. Of niet en het CBG of Kant of wie dan ook de call laten maken. Maar dat iig duidelijk is hoe en wat.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, wat heb je dan aan een EMA vraag ik me af.
quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Hier even het artikel.quote:Om 18 uur woensdagmiddag zal Europa alle ministers van Volksgezondheid samenroepen om te overleggen over het vaccin van AstraZeneca. Voor ons land zal minister Frank Vandenbroucke (Vooruit) deelnemen.
De beslissing rond het AstraZeneca-vaccin zal nog even op zich laten wachten. Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) kijkt op dit moment of er een leeftijdsgrens moet komen, omdat er mogelijk een verband is tussen het vaccin en enkele zeldzame gevallen van trombose. Het advies van het EMA wordt verwacht rond 16 uur en zal toegelicht worden op een persconferentie.
Meteen daarna gaan de Belgische gezondheidsministers opnieuw in conclaaf om het advies te bespreken. Dat daar al een beslissing zal vallen, is zeer onwaarschijnlijk. Europa plant immers om 18 uur nog een vergadering met de verschillende ministers van Volksgezondheid van alle lidstaten om de aanpak enigszins te stroomlijnen.
De kans dat Europa beslist om de vaccinaties met AstraZeneca stop te zetten, is zo goed als onbestaande. Verschillende bronnen geven aan onze redactie mee dat er nog twee opties zijn: verder vaccineren met AstraZeneca of een leeftijdsgrens invoeren en AstraZeneca uitsluitend voor ouderen gebruiken.
Stuur maar door naar NL.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Pfizer zet leveringen aan Israël stop wegens wanbetaling
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210407_92265691
Erg mooi.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Voor de goedkeuring van alle vaccins hebben we wekenlang gewacht tot eindelijk het verlossende woord van de EMA kwam, en nu opeens gaan we het advies naast ons neerleggen?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Je had als land natuurlijk wel op voorhand kunnen steunen op het advies van de EMA. Of niet en het CBG of Kant of wie dan ook de call laten maken. Maar dat iig duidelijk is hoe en wat.
Wat een Jodenstreek!quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Klopt. en dat is de reden dat we echt wel een klein beetje uit de tunnelvisie waar we in beland zijn uit moeten.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als bijkomend voordeel ja. Maar het hoofd doel was het in het begin niet hoor. Als we als land besluiten dat we elke dood willen voorkomen moeten we als samenleving zoveel veranderen. Geen auto's meer, want je wil geen doden door auto ongelukken. Geen sigaretten meer verkopen, want je wil geen mensen die een verhoogde kans hebben op overlijden door kanker. Ook maar alles op alles zetten om griep doden te voorkomen.
Nee, het werd als een ramp gebracht omdat de ziekenhuizen het veel te druk kregen. Dat is de enige keuze die toen meespeelde. Nu is dat blijkbaar veranderd. Dus; een verschuiving van de doelpalen.
Dat ze in Israël op de centen zitten, dat verwacht je ook niet zeg.quote:
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als ze begonnen waren bij 75+ en niet bij 90+. Ik vind het fijn voor die groep dat ze gevaccineerd zijn, maar die groep kwam echt nagenoeg niet op de IC terecht.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom: als je 75+ vaccineert:
- Forse reductie in de kliniek, forse reductie sterfgevallen EN reductie op de IC (maar minder dan 55+)
Als je 55-75 vaccineert:
- Forse reductie op de IC, reductie in de kliniek (maar minder dan 75+) en nauwelijks reductie sterfgevallen.
Kom ik weer terug op mijn allereerste punt: het is een valse tegenstelling. En het beleid is nooit geweest om per defintie de oplossing te kiezen met de grootste reductie in IC-opnames, want er spelen ook andere doelen, zoals reductie in de kliniek EN het voorkomen van sterfgevallen.
zeker het een en ander bij Netanyahu aan de strijkstok blijven hangen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Israël heeft ze ook bijna niet meer nodig
Dan kom je dus op het punt dat die groep qua grootte nauwelijks impact op de vaccinvoorraad, omdat die groep heel klein is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als ze begonnen waren bij 75+ en niet bij 90+. Ik vind het fijn voor die groep dat ze gevaccineerd zijn, maar die groep kwam echt nagenoeg niet op de IC terecht.
Wij als land? Dat lijkt me niet, maar de vorige keer was dat allemaal vrij onduidelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de goedkeuring van alle vaccins hebben we wekenlang gewacht tot eindelijk het verlossende woord van de EMA kwam, en nu opeens gaan we het advies naast ons neerleggen?
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een klucht dat hele vaccinatieprogramma in Nederland en de EU
Is weer eens een mooi bewijs dat centralisatie helemaal niet zo goed werkt zoals de Eurofielen altijd beweren.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een klucht dat hele vaccinatieprogramma in Nederland en de EU
Klopt en zie die cijfers. Het is daar vrijwel weg.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.
[ twitter ]
Goed te vergelijken ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef Za het volgende:
Gelooft men werkelijk dat de VS dit zou toestaan indien het potentieel een superspread event zou kunnen inhouden? :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
40.000 man op elkaar gepakt in een stadion afgelopen zondag, zonder mondkapjes.
Wanneer stopt de idiotie in Nederland?
En dat zou een terecht punt zijn als vaccinvoorraad de enige factor was. Logistiek is die groep het lastigst van allemaal omdat die bovengemiddeld vaak niet kunnen reizen en een begeleider nodig hebben etc.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kom je dus op het punt dat die groep qua grootte nauwelijks impact op de vaccinvoorraad, omdat die groep heel klein is.
Genoeg jongeren die er eentje zouden willen hebben. Moeten ze wel de kans krijgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Hier even het artikel.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210407_94101517
Als ze alleen 60+ers ermee willen vaccineren, dan mag de strategie wel snel omgegooid worden, want steeds meer mensen in die groep zijn natuurlijk al gevaccineerd of hebben de eerste prik al ontvangen.
en 25% al een tweede, neemt niet weg dat het walgelijk is dat de politiek eigen belang weer eens voor laat gaanquote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.
[ twitter ]
Sterker nog, bij elk gerucht van een crisis gaan de grenzen weer dicht en is het ieder voor zich. Incl diefstal van coronamiddelen etc.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is weer eens een mooi bewijs dat centralisatie helemaal niet zo goed werkt zoals de Eurofielen altijd beweren.
Dat snap ik dat er epidemiologisch geen issues meer zijn... Maar als je mensen in vrijheden gaat beperken (die je alleen terug krijgt na het nemen van een vaccin) moet je wel zorgen dat er voldoende vaccins zijn. Geen idee of ze dat vaccinatiepaspoort nog hebben, maar vrijheid is belangrijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt en zie die cijfers. Het is daar vrijwel weg.
Dit betreft geen vergelijking maar een vraag.quote:
Klopt maar beiden zijn slecht.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.
Bron?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zitten midden in een pandemie waardoor er talloze bedrijven failliet zijn gegaan
Staten mogen eigen beleid voeren, en er zijn genoeg Amerikanen die hier met doodsangst naar kijken idd.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dit betreft geen vergelijking maar een vraag.
Zou een land als de VS dit soort massaevents, tienduizenden op elkaar gepakt, zonder mondkapjes, alle maatregelen van tafel, toestaan wanneer dit in potentie een massaspread event zou kunnen zijn? YOP
Ik voorspel relatief laag aantal absolute gevallen, relatief hoog percentage positief.quote:
Wat kan "de VS" daaraan doen?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef Za het volgende:
Gelooft men werkelijk dat de VS dit zou toestaan indien het potentieel een superspread event zou kunnen inhouden? :
Die zijn al lang weer over op de orde van het normale leven.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.
6428quote:Op woensdag 7 april 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Het gaat 6750 worden, ik voel het gewoon.
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijnquote:
Beleid is op basis van bevindingen, adviezen van deskundigen, volksgezondheid is een prioriteit.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Staten mogen eigen beleid voeren, en er zijn genoeg Amerikanen die hier met doodsangst naar kijken idd.
Klopt, ik hoor heel veel bedrijven die ook nog niet gestopt zijn omdat ze nog wat steun willen pakken, nog maar niet te vergeten dat ontzettend veel Horeca bedrijven in een soort modus zitten waar ze gehoopt hadden in het voorjaar weer open te kunnen, maar dat die alsnog de handdoek in de ring gaan gooien.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijn
quote:Op woensdag 7 april 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Het gaat 6750 worden, ik voel het gewoon.
Laten we nou niet weer gaan gokkenquote:
Oh, mocht dat niet meer? Oeps.quote:
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, ik hoor heel veel bedrijven die ook nog niet gestopt zijn omdat ze nog wat steun willen pakken, nog maar niet te vergeten dat ontzettend veel Horeca bedrijven in een soort modus zitten waar ze gehoopt hadden in het voorjaar weer open te kunnen, maar dat die alsnog de handdoek in de ring gaan gooien.
Reisbranche gaat ook nog wel meer klappertjes krijgen.
Wat moet ik met een verhaaltje?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijn
En zoals het dan meestal gaat, zolang het niet jouw bedrijf of baan is zullen de meesten reageren met: /carequote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.
Werkeloosheidscijfers zeggen ook niet alles, in de Horeca heb je bijvoorbeeld heel veel contracten die niet meetellen in de cijfers, daarnaast heb je ook heel veel papieren ZZP'er die geen stuiver verdienen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat moet ik met een verhaaltje?
2.703 bedrijven in 2020, zo'n 500 minder dan in 2019.
https://www.dshs.texas.gov/news/releases/2021/20210323.aspxquote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Zou een land als de VS dit soort massaevents, tienduizenden op elkaar gepakt, zonder mondkapjes, alle maatregelen van tafel, toestaan wanneer dit in potentie een massaspread event zou kunnen zijn? YOP
die klap gaat echt nog wel komen inderdaadquote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.
Ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dat zijn het toch ook als het niet overeenkomt met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.
Maar dat was nog niet het geval toen alle maatregelen van tafel gingen ruim een maand geleden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
https://www.dshs.texas.gov/news/releases/2021/20210323.aspx
Maakt wel even een verschil wanneer je een groot deel al hebt gevaccineerd.
Wellicht maar dat is speculeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
die klap gaat echt nog wel komen inderdaad
Goed nieuws. Terrassen open! Avondklok weg!quote:Het kabinet werkt aan een breed openingsplan voor Nederland. De eerste mogelijke versoepelingen op 21 april zijn het openen van de terrassen en winkels. Daarnaast wordt de avondklok opgeheven en de huidige bezoekregeling verruimd. Dat melden Haagse bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Bioscopen OPEN.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onderwijs-eind-april
[..]
Goed nieuws. Terrassen open! Avondklok weg!
Verrassend als je kijkt naar de cijfers..quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Kappen met die avondklokquote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las ook een bericht dat de horeca momenteel heel erg op zoek is naar personeel voor het moment dat ze weer open kunnen, maar dat er moeilijk aan personeel te komen is. Mensen hebben inmiddels een andere baan en zitten er niet pre se op te wachten terug te keren in de horeca.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Werkeloosheidscijfers zeggen ook niet alles, in de Horeca heb je bijvoorbeeld heel veel contracten die niet meetellen in de cijfers, daarnaast heb je ook heel veel papieren ZZP'er die geen stuiver verdienen.
BSO open.quote:
Tja cijfers schmijfers.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verrassend als je kijkt naar de cijfers..
YES kroegen open!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel bedrijven worden in stand gehouden met steun, uitgestelde belastingen etc. als dat stopt kan je wel een golf aan faillissementen verwachten, dat het er afgelopen jaar zo weinig waren komt alleen maar daardoor.quote:
De winkels die open zijn, mogen nog meer open?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat is speculeren, inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veel bedrijven worden in stand gehouden met steun, uitgestelde belastingen etc. als dat stopt kan je wel een golf aan faillissementen verwachten, dat het er afgelopen jaar zo weinig waren komt alleen maar daardoor.
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat was nog niet het geval toen alle maatregelen van tafel gingen ruim een maand geleden.
Afhankelijk van welke sector het is kan het op zich niet onlogisch zijn dat er met maatwerk nieuwe regels zijn afgesproken.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Noek het volgende:
[..]
De winkels die open zijn, mogen nog meer open?
Beter gaan ze ook wat met onze sector doen want ik kan niet eens 1 op 1 werken op 300m2.
Tegelijkertijd gesloten ook echt. Ziedend!
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naamquote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen.
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
danquote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?
Dat hangt ervanaf. Krijg je direct betaald of pas bij opening? Ik vermoed het laatste en dat verklaard de belangstelling.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las ook een bericht dat de horeca momenteel heel erg op zoek is naar personeel voor het moment dat ze weer open kunnen, maar dat er moeilijk aan personeel te komen is. Mensen hebben inmiddels een andere baan en zitten er niet pre se op te wachten terug te keren in de horeca.
"een zomer zonder coronamaatregelen"quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...quote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen. In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.
Zonder testbewijs hoop ikquote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee die cijfers heb ik net dubbelgecheckt.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou het woordje 'of' impliceert wel iets he?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...
Dat zou heel onredelijk zijn naar mensen die nog maanden moeten wachten op een prik.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:15 schreef Jane het volgende:
Terrassen open, maar dan alleen met vaccinatiepaspoort. Dat zou nog eens leuke taferelen opleveren.
Tof voor die oudjes!En het zorgpersoneel natuurlijk (inclusief administratie, catering enz.).
quote:Het is woensdag 7 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 6409 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 831 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 228. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
"een zomer zonder coronamaatregelen"
![]()
quote:basismaatregelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
44 gemeentes met 2-4 besmettingen
103 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Kroegen open en snel!![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Onder de verwachtingenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Testbewijs om buiten een biertje te mogen drinken ja. That'll be the day
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Wat is het nu, 6346 of 6409?quote:
6409quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu, 6346 of 6409?
Heerlijk. Dat half lege glas hier ook altijd.quote:
Ik zat er ongeveer 1418 vanafquote:
7633quote:Op woensdag 7 april 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen vorige week woensdag?
quote:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.
quote:Hoe de verschillende locaties op de lijst zijn beland, is onduidelijk. Verschillende mensen geven aan contact te hebben gehad over een mogelijke test, maar daar hebben ze vervolgens niks meer van gehoord. Dat ze nu dus op de lijst staan komt als een grote verrassing. Woordvoerder Arthur van Disseldorp van HISWA-RECRON laat aan Omroep Brabant weten dat naar schatting een derde van de testevenementen tot dinsdag niet wist dat op ze de bewuste lijst stonden.
Ah die ja, de 'basis'maatregelen. Die ten grondslag liggen aan ongeveer alle sluitingen en restricties. Dat zou schelen, als we alleen de basismaatregelen overhouden.quote:
Nee normaal zijn crisisjaren booming inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk is het een verwachting maar toch niet zo heel vreemd dat als er in een crisisjaar minder faillissementen zijn dan in een normaal jaar dit ergens door komt, maar we kunnen ook gewoon doen of er niks aan de hand is geweest.
Graag of niet zou ik zeggen, anders gewoon helemaal niet mee doorgaan.quote:
Nee ik heb het over Texas.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Simmertje het volgende:
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.
En als je die cola nu ook nog van thuis meeneemt, ben je een stuk goedkoper uit.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.
RIVM is al 2 dagen te laat met de update, ze kunnen helemaal niets.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
Nog niet bekend.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
quote:
Dat was ook het stukje tekst waar ik erg blij van werd. Blij dat ze dat als doel benoemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'
Precies dat waar sommige users in dit topic maar niet aan willen, ja we moeten zonder enige maatregelen weer open, dus geen concessies met fieldlab geneuzel en bubbels. Ok dat afstand houden moeten we ook vanaf, maar dit is al een stuk positiever
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
De pandemie is voorbij!![]()
De reactie van de minister in zijn geheel:quote:Op woensdag 7 april 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Overleg met Europa is toch om 16 uur straks?
quote:In zijn ingezonden brief van 7 april in NRC schrijft arts Yvo Smulders dat door het vaccineren met AstraZeneca te stoppen, de overheid vergeet dat niet alleen de overledene door een vaccin een gezicht heeft, maar dat voorkomen doden door vaccineren dat óók hebben.
Eerst even de feiten: we hebben niet besloten te stoppen met het vaccin van AstraZeneca. We hebben voor de mensen tot 60 jaar die met dit vaccin geprikt worden, op dit moment zijn dat vooral zorgmedewerkers – het vaccineren uit voorzorg gepauzeerd tot de EMA later vandaag met een advies komt. Huisartsen zijn gewoon doorgegaan met het vaccineren van mensen ouder dan 60 jaar – een risicogroep.
Dit besluit namen we afgelopen vrijdag nadat bleek uit de meldingen bij bijwerkingencentrum Lareb vaker dan eerder gedacht ernstige trombose in combinatie met weinig bloedplaatjes kan ontstaan. In Nederland gaat het om vijf vrouwen onder de 60 op een totaal van 400 duizend prikken. Eén vrouw is overleden. Inderdaad, een vrouw met een gezicht. Een vrouw die door haar naasten intens gemist wordt. Net zoals alle mensen die door covid zijn overleden een oneindige leegte nalaten.
We hebben dat besluit tot een pauze dan ook niet licht genomen, want inderdaad: wat weegt zwaarder? Het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door vaccinatie, of het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door een virusinfectie omdat vaccinatie even wordt uitgesteld. We hebben dan ook uitgebreid overlegd met de experts van het CBG, het RIVM en de Gezondheidsraad, voor we voor een beperkte groep mensen - namelijk alleen de groep zorgmedewerkers onder de 60 - op de pauzeknop drukten. Daarbij neem je alle aspecten in overweging. Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie? En hoevaak komt het voor, wat is de kans dat vooral jonge vrouwen met dit ernstige ziektebeeld te maken krijgen? Hoe groot zou de kans voor hen zijn op een ernstig ziektebeloop door Covid?
Wat Yvo Smulders niet meeneemt in zijn betoog, is dat het vertrouwen in de vaccins ook meespeelt in de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren. En ook die bereidheid speelt mee in het voorkomen van het overlijden van mensen. Juist berichten over aandoeningen na vaccinatie - hoe weinig die dan ook voorkomen – kan mensen doen besluiten zich niet te laten vaccineren. Bijvoorbeeld omdat ze het gevoel hebben niet alle informatie te krijgen die nodig is voor de keuze die ze maken. En ook zij zijn mensen met een gezicht, die kunnen overlijden aan een covid-infectie. Het is daarom belangrijk dat het Europees Medicijn Agentschap deze meldingen van trombose goed en met spoed onderzoekt.
Het EMA brengt dat advies voor mensen onder de 60 jaar vandaag uit. Onze eigen Gezondheidsraad komt morgen met een spoedadvies waarvoor zij met tal van medische experts hebben gesproken, zoals tromboseartsen. Meteen daarna besluiten we hoe nu verder. De GGD staat klaar om weer te gaan prikken. Veiligheid van vaccins moeten boven alle twijfel verheven zijn.
Wie vragen heeft over prikken met AstraZeneca 👉 https://www.rijksoverheid.nl/.../tijdelijke-pauze... of bel met het publieksnummer 0800-1351.
Belangrijkste: het doel om begin juli iedereen die dat wil zijn of haar 1e prik te laten hebben, blijft overeind. We krijgen zoveel meer vaccins geleverd tot aan de zomer. GGD’en, huisartsen en ziekenhuizen staan klaar om als het nodig is 2,5 miljoen prikken per week te zetten. Leveranties van de vaccins zijn de enige beperkende factor. Deze week zetten we de 3 miljoenste prik!
Nu het echte OMT nog.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!
Klinkt als een zorgvuldige afweging.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De reactie van de minister in zijn geheel:
[..]
Een zomer zonder coronamaatregelen of met "alleen" basismaatregelen zoals het afstandhouden is nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws isquote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
He?quote:Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie?
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet het nog zien.. OMT zal niet echt staan te springen gezien de ziekenhuiscijfers. Besmettingen gaan de goede kant op, maar dagelijks 50 er bij op de IC nog niet bepaald.
Mooi.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Ik denk dat niet iedereen het bevestigd krijgtquote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
Staat inmiddels ook op andere website's.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?
Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je zorgstelsel zwaar onder druk staat en kritische andere ingrepen (wederom) geschrapt moeten worden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.
Mooie eerste effecten van de vaccinaties.
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:34 schreef marcb1974 het volgende:
Op een Belgische nieuwssite verwachten ze dat er een minimum leeftijd voor Astra Zeneca vaccins komt. Daar gaat het vaccinatieplan maar eens mocht het kloppen.
Verwacht eerder dat het 60 wordt.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De reactie van de minister in zijn geheel:
[..]
Hierbij betwijfel ik wat Hugo hier lijkt te suggereren, namelijk of het helpt voor de bereidheid om náást de nieuwsberichten over trombose nu al voor de 2e keer de boel stil te leggen.quote:Wat Yvo Smulders niet meeneemt in zijn betoog, is dat het vertrouwen in de vaccins ook meespeelt in de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren. En ook die bereidheid speelt mee in het voorkomen van het overlijden van mensen. Juist berichten over aandoeningen na vaccinatie - hoe weinig die dan ook voorkomen – kan mensen doen besluiten zich niet te laten vaccineren.
Pushmelding NOS.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt hier twee kanten mee op, inderdaad. Hier is de algemene opvatting dat twee keer stoppen slecht is voor de vaccinatiebereidheid, de minister denkt dat niet stoppen en bijwerkingen voor lief nemen dat is. En dat is van zijn oogpunt - vind ik - de meest logische: hij is verantwoordelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Hierbij betwijfel ik wat Hugo hier lijkt te suggereren, namelijk of het helpt voor de bereidheid om náást de nieuwsberichten over trombose nu al voor de 2e keer de boel stil te leggen.
Misschien straalt het veel meer vertrouwen uit als je zegt dat het al ís onderzocht (want dat was het al) en dat gezien de extreme uitzonderlijkheid van bijwerkingen er niet genoeg aanleiding is nu weer te stoppen.
Dat was sowieso maar een adviesquote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Als de bezoekersregeling wordt aangepast van 1 naar 2, zou dat zoveel schelen. Ik hoop dat het waar is en kijk er erg naar uit
Ik kijk vooral uit naar het opheffen van de avondklok. Die nekt mij persoonlijk het meest.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Als de bezoekersregeling wordt aangepast van 1 naar 2, zou dat zoveel schelen. Ik hoop dat het waar is en kijk er erg naar uit
En je zou mannen ook gewoon door kunnen prikken toch? Alle gevallen betroffen vrouwen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.
Kun je nu ook al mee doen wat je wil hequote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Op afspraak, alleen met eigen gezin, op ruime afstand, mondkapje als je moet pissen, en getest of gevaccineerd.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KROEGEN OPEEEEEEN!!
Het is sowieso een advies. Gewoon doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Niet janken maar ZUIPUUUUHquote:Op woensdag 7 april 2021 15:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Op afspraak, alleen met eigen gezin, op ruime afstand, mondkapje als je moet pissen, en getest of gevaccineerd.
Nou, ik kijk al uit naar spontaan een terrasje pakken
Bovendien belet de avondklok mensen ook in onschuldige, risicoloze activiteiten, zoals een wandeling maken. Dat is een groot verschil met de maatregelen gericht op risicovolle activiteiten en persoonlijk mijn grootste ergernis.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kijk vooral uit naar het opheffen van de avondklok. Die nekt mij persoonlijk het meest.
De bezoekersregeling is altijd een advies geweest.
Maar het weer speelt echt geen rol hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Grappig dat de pandemie op hetzelfde moment eindigd als vorig jaar.
Lekker flaneren om elf uur 's avondsquote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Bovendien belet de avondklok mensen ook in onschuldige, risicoloze activiteiten, zoals een wandeling maken. Dat is een groot verschil met de maatregelen gericht op risicovolle activiteiten en persoonlijk mijn grootste ergernis.
Alles weer dicht in 3, 2, ...quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Niet janken maar ZUIPUUUUH
De oversterfte is momenteel LAGER dan voor corona.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef Fretwork het volgende:
Zou chill zijn, maar voelt wederom volkomen willekeurig
Positief denken, wellicht is het deze keer andersquote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
''Terrassen open met Pasen''
''Avondklok er als eerst vanaf''
Dat is volkomen logisch toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
De oversterfte is momenteel LAGER dan voor corona.
Het virusseizoen is gewoon voorbij.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het weer speelt echt geen rol hoor.
Het RIVM wilt graag verbod op alcoholverkoop. Alleen nog bij de slijter.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Zou er ook iets gedaan worden aan het alcoholkoopverbod na 20.00?
We zitten inmiddels weer op het hoogste niveau van vorig jaar december:quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't magquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Het virusseizoen is gewoon voorbij.
Denk dat ik uiteindelijk weer als laatste open ga.
Ik ben vorig jaar tijdens de hittegolf meerdere malen om die tijd inderdaad buiten op een bankje gaan zitten, in de hoop op wat verkoeling. Niet iedereen heeft een dusdanig grote tuin dat 'ie dat op eigen terrein kan doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker flaneren om elf uur 's avonds.
Hou vol!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't mag
Nou en. Het gaat op de IC-bezetting.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
We zitten inmiddels weer op het hoogste niveau van vorig jaar december:
[ afbeelding ]
Ik was mn handen en blijf thuis bij klachten.quote:
Wat mij betreft vooral om sterfgevallen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou en. Het gaat opm de IC-bezetting.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Met z'n allen Noek sponsoren. Dat noemen we pas FOK! solidariteitquote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't mag
Ik mis het sporten heel erg.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Haha Rivm heldenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het RIVM wilt graag verbod op alcoholverkoop. Alleen nog bij de slijter.
https://www.telegraaf.nl/(...)j-slijterij-verkopen
Lekker hoor Is corona voorbij heeft het RIVM iets anders gevonden om ons dwars te zittenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is veel te gevaarlijkquote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef DonDruiper het volgende:
En buiten team sporten zonder restricties? Lees ik niks over..
Is er iets mis met de kalender bij RIVM/Telegraaf? Dat hun kalender nog op 1 april staat/quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vraag me af wie tijdens de verkiezingen op het RIVM heeft gestemd.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha Rivm helden
Ik had dit een paar keer als grap gepost, blijkt dat ze het nu serieus voorstellen.
misschien dat ze daar met een negatieve test bijvoorbeeld ook wat aan kunnen doenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis het sporten heel erg.
Hoop dat dat snel weer open kan.
Ik dacht ook aan Speld bericht ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er iets mis met de kalender bij RIVM/Telegraaf? Dat hun kalender nog op 1 april staat/
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vraag me af wie tijdens de verkiezingen op het RIVM heeft gestemd.
De COR-meet vindt plaats in de sportschool van Noek.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met z'n allen Noek sponsoren. Dat noemen we pas FOK! solidariteit
Haha die routekaart is nog nooit iets mee gedaan na de ontwikkeling ervan. Denk dat het kabinet vergeten is dat die uberhaubt bestaat.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
* xpompompomx kijkt snel op de coronaroutekaart of dit allemaal wel mogelijk is.
Joh.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ministerie van VWS vraagt advies aan RIVM, RIVM brengt advies uit.
Het is niet meer dan dat.
Ik doe alleen aan Bacardio. dat ze het effe weet.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De COR-meet vindt plaats in de sportschool van Noek.
Wat voor een bedrijf?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Jep de 13e is er weer 1.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wanneer is de persconferentie waarin ze vertellen dat we naar de kroeg mogen? Komende dinsdag?
Oh ik dacht dat Noek in een andere sector werkte die nog niet open was.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte wil dolgraag weer wat van zijn geloofwaardigheid terugwinnen en Der Junge wil een rookgordijntje rondom zijn vaccinatiegefaal.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wanneer is de persconferentie waarin ze vertellen dat we naar de kroeg mogen? Komende dinsdag?
Aantal dagelijkse covid IC opnames ligt heden 2 keer hoger dan in december, dan toen we in lockdown gingen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Nou en. Het gaat op de IC-bezetting.
Goed ideequote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |