RIVM is al 2 dagen te laat met de update, ze kunnen helemaal niets.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
Nog niet bekend.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
quote:
Dat was ook het stukje tekst waar ik erg blij van werd. Blij dat ze dat als doel benoemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'
Precies dat waar sommige users in dit topic maar niet aan willen, ja we moeten zonder enige maatregelen weer open, dus geen concessies met fieldlab geneuzel en bubbels. Ok dat afstand houden moeten we ook vanaf, maar dit is al een stuk positiever
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
De pandemie is voorbij!![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onderwijs-eind-april
De reactie van de minister in zijn geheel:quote:Op woensdag 7 april 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Overleg met Europa is toch om 16 uur straks?
quote:In zijn ingezonden brief van 7 april in NRC schrijft arts Yvo Smulders dat door het vaccineren met AstraZeneca te stoppen, de overheid vergeet dat niet alleen de overledene door een vaccin een gezicht heeft, maar dat voorkomen doden door vaccineren dat óók hebben.
Eerst even de feiten: we hebben niet besloten te stoppen met het vaccin van AstraZeneca. We hebben voor de mensen tot 60 jaar die met dit vaccin geprikt worden, op dit moment zijn dat vooral zorgmedewerkers – het vaccineren uit voorzorg gepauzeerd tot de EMA later vandaag met een advies komt. Huisartsen zijn gewoon doorgegaan met het vaccineren van mensen ouder dan 60 jaar – een risicogroep.
Dit besluit namen we afgelopen vrijdag nadat bleek uit de meldingen bij bijwerkingencentrum Lareb vaker dan eerder gedacht ernstige trombose in combinatie met weinig bloedplaatjes kan ontstaan. In Nederland gaat het om vijf vrouwen onder de 60 op een totaal van 400 duizend prikken. Eén vrouw is overleden. Inderdaad, een vrouw met een gezicht. Een vrouw die door haar naasten intens gemist wordt. Net zoals alle mensen die door covid zijn overleden een oneindige leegte nalaten.
We hebben dat besluit tot een pauze dan ook niet licht genomen, want inderdaad: wat weegt zwaarder? Het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door vaccinatie, of het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door een virusinfectie omdat vaccinatie even wordt uitgesteld. We hebben dan ook uitgebreid overlegd met de experts van het CBG, het RIVM en de Gezondheidsraad, voor we voor een beperkte groep mensen - namelijk alleen de groep zorgmedewerkers onder de 60 - op de pauzeknop drukten. Daarbij neem je alle aspecten in overweging. Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie? En hoevaak komt het voor, wat is de kans dat vooral jonge vrouwen met dit ernstige ziektebeeld te maken krijgen? Hoe groot zou de kans voor hen zijn op een ernstig ziektebeloop door Covid?
Wat Yvo Smulders niet meeneemt in zijn betoog, is dat het vertrouwen in de vaccins ook meespeelt in de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren. En ook die bereidheid speelt mee in het voorkomen van het overlijden van mensen. Juist berichten over aandoeningen na vaccinatie - hoe weinig die dan ook voorkomen – kan mensen doen besluiten zich niet te laten vaccineren. Bijvoorbeeld omdat ze het gevoel hebben niet alle informatie te krijgen die nodig is voor de keuze die ze maken. En ook zij zijn mensen met een gezicht, die kunnen overlijden aan een covid-infectie. Het is daarom belangrijk dat het Europees Medicijn Agentschap deze meldingen van trombose goed en met spoed onderzoekt.
Het EMA brengt dat advies voor mensen onder de 60 jaar vandaag uit. Onze eigen Gezondheidsraad komt morgen met een spoedadvies waarvoor zij met tal van medische experts hebben gesproken, zoals tromboseartsen. Meteen daarna besluiten we hoe nu verder. De GGD staat klaar om weer te gaan prikken. Veiligheid van vaccins moeten boven alle twijfel verheven zijn.
Wie vragen heeft over prikken met AstraZeneca 👉 https://www.rijksoverheid.nl/.../tijdelijke-pauze... of bel met het publieksnummer 0800-1351.
Belangrijkste: het doel om begin juli iedereen die dat wil zijn of haar 1e prik te laten hebben, blijft overeind. We krijgen zoveel meer vaccins geleverd tot aan de zomer. GGD’en, huisartsen en ziekenhuizen staan klaar om als het nodig is 2,5 miljoen prikken per week te zetten. Leveranties van de vaccins zijn de enige beperkende factor. Deze week zetten we de 3 miljoenste prik!
Nu het echte OMT nog.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!
Klinkt als een zorgvuldige afweging.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De reactie van de minister in zijn geheel:
[..]
Een zomer zonder coronamaatregelen of met "alleen" basismaatregelen zoals het afstandhouden is nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws isquote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
He?quote:Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie?
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet het nog zien.. OMT zal niet echt staan te springen gezien de ziekenhuiscijfers. Besmettingen gaan de goede kant op, maar dagelijks 50 er bij op de IC nog niet bepaald.
Mooi.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Ik denk dat niet iedereen het bevestigd krijgtquote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
Staat inmiddels ook op andere website's.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?
Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je zorgstelsel zwaar onder druk staat en kritische andere ingrepen (wederom) geschrapt moeten worden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.
Mooie eerste effecten van de vaccinaties.
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:34 schreef marcb1974 het volgende:
Op een Belgische nieuwssite verwachten ze dat er een minimum leeftijd voor Astra Zeneca vaccins komt. Daar gaat het vaccinatieplan maar eens mocht het kloppen.
Verwacht eerder dat het 60 wordt.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De reactie van de minister in zijn geheel:
[..]
Hierbij betwijfel ik wat Hugo hier lijkt te suggereren, namelijk of het helpt voor de bereidheid om náást de nieuwsberichten over trombose nu al voor de 2e keer de boel stil te leggen.quote:Wat Yvo Smulders niet meeneemt in zijn betoog, is dat het vertrouwen in de vaccins ook meespeelt in de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren. En ook die bereidheid speelt mee in het voorkomen van het overlijden van mensen. Juist berichten over aandoeningen na vaccinatie - hoe weinig die dan ook voorkomen – kan mensen doen besluiten zich niet te laten vaccineren.
Pushmelding NOS.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt hier twee kanten mee op, inderdaad. Hier is de algemene opvatting dat twee keer stoppen slecht is voor de vaccinatiebereidheid, de minister denkt dat niet stoppen en bijwerkingen voor lief nemen dat is. En dat is van zijn oogpunt - vind ik - de meest logische: hij is verantwoordelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Hierbij betwijfel ik wat Hugo hier lijkt te suggereren, namelijk of het helpt voor de bereidheid om náást de nieuwsberichten over trombose nu al voor de 2e keer de boel stil te leggen.
Misschien straalt het veel meer vertrouwen uit als je zegt dat het al ís onderzocht (want dat was het al) en dat gezien de extreme uitzonderlijkheid van bijwerkingen er niet genoeg aanleiding is nu weer te stoppen.
Dat was sowieso maar een adviesquote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Als de bezoekersregeling wordt aangepast van 1 naar 2, zou dat zoveel schelen. Ik hoop dat het waar is en kijk er erg naar uit
Ik kijk vooral uit naar het opheffen van de avondklok. Die nekt mij persoonlijk het meest.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Als de bezoekersregeling wordt aangepast van 1 naar 2, zou dat zoveel schelen. Ik hoop dat het waar is en kijk er erg naar uit
En je zou mannen ook gewoon door kunnen prikken toch? Alle gevallen betroffen vrouwen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Als al de meerheid van de trombose gevallen onder de 40 jaar is (en nog steeds is die klein dan), dan zou je prima 40+ bijvoorbeeld door kunnen prikken.
Kun je nu ook al mee doen wat je wil hequote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Op afspraak, alleen met eigen gezin, op ruime afstand, mondkapje als je moet pissen, en getest of gevaccineerd.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KROEGEN OPEEEEEEN!!
Het is sowieso een advies. Gewoon doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Niet janken maar ZUIPUUUUHquote:Op woensdag 7 april 2021 15:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Op afspraak, alleen met eigen gezin, op ruime afstand, mondkapje als je moet pissen, en getest of gevaccineerd.
Nou, ik kijk al uit naar spontaan een terrasje pakken
Bovendien belet de avondklok mensen ook in onschuldige, risicoloze activiteiten, zoals een wandeling maken. Dat is een groot verschil met de maatregelen gericht op risicovolle activiteiten en persoonlijk mijn grootste ergernis.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kijk vooral uit naar het opheffen van de avondklok. Die nekt mij persoonlijk het meest.
De bezoekersregeling is altijd een advies geweest.
Maar het weer speelt echt geen rol hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Grappig dat de pandemie op hetzelfde moment eindigd als vorig jaar.
Lekker flaneren om elf uur 's avondsquote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Bovendien belet de avondklok mensen ook in onschuldige, risicoloze activiteiten, zoals een wandeling maken. Dat is een groot verschil met de maatregelen gericht op risicovolle activiteiten en persoonlijk mijn grootste ergernis.
Alles weer dicht in 3, 2, ...quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Niet janken maar ZUIPUUUUH
De oversterfte is momenteel LAGER dan voor corona.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef Fretwork het volgende:
Zou chill zijn, maar voelt wederom volkomen willekeurig
Positief denken, wellicht is het deze keer andersquote:Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
''Terrassen open met Pasen''
''Avondklok er als eerst vanaf''
Dat is volkomen logisch toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
De oversterfte is momenteel LAGER dan voor corona.
Het virusseizoen is gewoon voorbij.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het weer speelt echt geen rol hoor.
Het RIVM wilt graag verbod op alcoholverkoop. Alleen nog bij de slijter.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Zou er ook iets gedaan worden aan het alcoholkoopverbod na 20.00?
We zitten inmiddels weer op het hoogste niveau van vorig jaar december:quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't magquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Het virusseizoen is gewoon voorbij.
Denk dat ik uiteindelijk weer als laatste open ga.
Ik ben vorig jaar tijdens de hittegolf meerdere malen om die tijd inderdaad buiten op een bankje gaan zitten, in de hoop op wat verkoeling. Niet iedereen heeft een dusdanig grote tuin dat 'ie dat op eigen terrein kan doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker flaneren om elf uur 's avonds.
Hou vol!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't mag
Nou en. Het gaat op de IC-bezetting.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
We zitten inmiddels weer op het hoogste niveau van vorig jaar december:
[ afbeelding ]
Ik was mn handen en blijf thuis bij klachten.quote:
Wat mij betreft vooral om sterfgevallen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou en. Het gaat opm de IC-bezetting.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Met z'n allen Noek sponsoren. Dat noemen we pas FOK! solidariteitquote:Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is dat het gegarandeerd veel te ver weg is, anders zou ik gewoon bij jou komen sporten zodra 't mag
Ik mis het sporten heel erg.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Haha Rivm heldenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het RIVM wilt graag verbod op alcoholverkoop. Alleen nog bij de slijter.
https://www.telegraaf.nl/(...)j-slijterij-verkopen
Lekker hoor Is corona voorbij heeft het RIVM iets anders gevonden om ons dwars te zittenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is veel te gevaarlijkquote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef DonDruiper het volgende:
En buiten team sporten zonder restricties? Lees ik niks over..
Is er iets mis met de kalender bij RIVM/Telegraaf? Dat hun kalender nog op 1 april staat/quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vraag me af wie tijdens de verkiezingen op het RIVM heeft gestemd.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha Rivm helden
Ik had dit een paar keer als grap gepost, blijkt dat ze het nu serieus voorstellen.
misschien dat ze daar met een negatieve test bijvoorbeeld ook wat aan kunnen doenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis het sporten heel erg.
Hoop dat dat snel weer open kan.
Ik dacht ook aan Speld bericht ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er iets mis met de kalender bij RIVM/Telegraaf? Dat hun kalender nog op 1 april staat/
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vraag me af wie tijdens de verkiezingen op het RIVM heeft gestemd.
De COR-meet vindt plaats in de sportschool van Noek.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met z'n allen Noek sponsoren. Dat noemen we pas FOK! solidariteit
Haha die routekaart is nog nooit iets mee gedaan na de ontwikkeling ervan. Denk dat het kabinet vergeten is dat die uberhaubt bestaat.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
* xpompompomx kijkt snel op de coronaroutekaart of dit allemaal wel mogelijk is.
Joh.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ministerie van VWS vraagt advies aan RIVM, RIVM brengt advies uit.
Het is niet meer dan dat.
Ik doe alleen aan Bacardio. dat ze het effe weet.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De COR-meet vindt plaats in de sportschool van Noek.
Wat voor een bedrijf?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Jep de 13e is er weer 1.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wanneer is de persconferentie waarin ze vertellen dat we naar de kroeg mogen? Komende dinsdag?
Oh ik dacht dat Noek in een andere sector werkte die nog niet open was.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte wil dolgraag weer wat van zijn geloofwaardigheid terugwinnen en Der Junge wil een rookgordijntje rondom zijn vaccinatiegefaal.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wanneer is de persconferentie waarin ze vertellen dat we naar de kroeg mogen? Komende dinsdag?
Aantal dagelijkse covid IC opnames ligt heden 2 keer hoger dan in december, dan toen we in lockdown gingen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Nou en. Het gaat op de IC-bezetting.
Goed ideequote:Op woensdag 7 april 2021 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |