en 25% al een tweede, neemt niet weg dat het walgelijk is dat de politiek eigen belang weer eens voor laat gaanquote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.
[ twitter ]
Sterker nog, bij elk gerucht van een crisis gaan de grenzen weer dicht en is het ieder voor zich. Incl diefstal van coronamiddelen etc.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is weer eens een mooi bewijs dat centralisatie helemaal niet zo goed werkt zoals de Eurofielen altijd beweren.
Dat snap ik dat er epidemiologisch geen issues meer zijn... Maar als je mensen in vrijheden gaat beperken (die je alleen terug krijgt na het nemen van een vaccin) moet je wel zorgen dat er voldoende vaccins zijn. Geen idee of ze dat vaccinatiepaspoort nog hebben, maar vrijheid is belangrijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt en zie die cijfers. Het is daar vrijwel weg.
Dit betreft geen vergelijking maar een vraag.quote:
Klopt maar beiden zijn slecht.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.
Bron?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zitten midden in een pandemie waardoor er talloze bedrijven failliet zijn gegaan
Staten mogen eigen beleid voeren, en er zijn genoeg Amerikanen die hier met doodsangst naar kijken idd.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dit betreft geen vergelijking maar een vraag.
Zou een land als de VS dit soort massaevents, tienduizenden op elkaar gepakt, zonder mondkapjes, alle maatregelen van tafel, toestaan wanneer dit in potentie een massaspread event zou kunnen zijn? YOP
Ik voorspel relatief laag aantal absolute gevallen, relatief hoog percentage positief.quote:
Wat kan "de VS" daaraan doen?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef Za het volgende:
Gelooft men werkelijk dat de VS dit zou toestaan indien het potentieel een superspread event zou kunnen inhouden? :
Die zijn al lang weer over op de orde van het normale leven.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.
6428quote:Op woensdag 7 april 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Het gaat 6750 worden, ik voel het gewoon.
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijnquote:
Beleid is op basis van bevindingen, adviezen van deskundigen, volksgezondheid is een prioriteit.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Staten mogen eigen beleid voeren, en er zijn genoeg Amerikanen die hier met doodsangst naar kijken idd.
Klopt, ik hoor heel veel bedrijven die ook nog niet gestopt zijn omdat ze nog wat steun willen pakken, nog maar niet te vergeten dat ontzettend veel Horeca bedrijven in een soort modus zitten waar ze gehoopt hadden in het voorjaar weer open te kunnen, maar dat die alsnog de handdoek in de ring gaan gooien.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijn
quote:Op woensdag 7 april 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Het gaat 6750 worden, ik voel het gewoon.
Laten we nou niet weer gaan gokkenquote:
Oh, mocht dat niet meer? Oeps.quote:
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, ik hoor heel veel bedrijven die ook nog niet gestopt zijn omdat ze nog wat steun willen pakken, nog maar niet te vergeten dat ontzettend veel Horeca bedrijven in een soort modus zitten waar ze gehoopt hadden in het voorjaar weer open te kunnen, maar dat die alsnog de handdoek in de ring gaan gooien.
Reisbranche gaat ook nog wel meer klappertjes krijgen.
Wat moet ik met een verhaaltje?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Common sense. Verhalen om me heen. Het nieuws van de afgelopen maanden. Granted, dat soort cijfers (net als mensen die vereenzaamd zijn, zelfmoord hebben gepleegd vanwege de beperkingen, mensen die hun baan zijn kwijt geraakt, etc)worden niet dagelijks in de media gedeeld zoals de hippe Corona cijfers, maar om dan te doen alsof die verhalen er niet zijn
En zoals het dan meestal gaat, zolang het niet jouw bedrijf of baan is zullen de meesten reageren met: /carequote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.
Werkeloosheidscijfers zeggen ook niet alles, in de Horeca heb je bijvoorbeeld heel veel contracten die niet meetellen in de cijfers, daarnaast heb je ook heel veel papieren ZZP'er die geen stuiver verdienen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat moet ik met een verhaaltje?
2.703 bedrijven in 2020, zo'n 500 minder dan in 2019.
https://www.dshs.texas.gov/news/releases/2021/20210323.aspxquote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Zou een land als de VS dit soort massaevents, tienduizenden op elkaar gepakt, zonder mondkapjes, alle maatregelen van tafel, toestaan wanneer dit in potentie een massaspread event zou kunnen zijn? YOP
die klap gaat echt nog wel komen inderdaadquote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.
Ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dat zijn het toch ook als het niet overeenkomt met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prima als je het een verhaaltje wil noemen hoor.
Maar dat was nog niet het geval toen alle maatregelen van tafel gingen ruim een maand geleden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
https://www.dshs.texas.gov/news/releases/2021/20210323.aspx
Maakt wel even een verschil wanneer je een groot deel al hebt gevaccineerd.
Wellicht maar dat is speculeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
die klap gaat echt nog wel komen inderdaad
Goed nieuws. Terrassen open! Avondklok weg!quote:Het kabinet werkt aan een breed openingsplan voor Nederland. De eerste mogelijke versoepelingen op 21 april zijn het openen van de terrassen en winkels. Daarnaast wordt de avondklok opgeheven en de huidige bezoekregeling verruimd. Dat melden Haagse bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Bioscopen OPEN.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onderwijs-eind-april
[..]
Goed nieuws. Terrassen open! Avondklok weg!
Verrassend als je kijkt naar de cijfers..quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Kappen met die avondklokquote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las ook een bericht dat de horeca momenteel heel erg op zoek is naar personeel voor het moment dat ze weer open kunnen, maar dat er moeilijk aan personeel te komen is. Mensen hebben inmiddels een andere baan en zitten er niet pre se op te wachten terug te keren in de horeca.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Werkeloosheidscijfers zeggen ook niet alles, in de Horeca heb je bijvoorbeeld heel veel contracten die niet meetellen in de cijfers, daarnaast heb je ook heel veel papieren ZZP'er die geen stuiver verdienen.
BSO open.quote:
Tja cijfers schmijfers.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verrassend als je kijkt naar de cijfers..
YES kroegen open!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel bedrijven worden in stand gehouden met steun, uitgestelde belastingen etc. als dat stopt kan je wel een golf aan faillissementen verwachten, dat het er afgelopen jaar zo weinig waren komt alleen maar daardoor.quote:
De winkels die open zijn, mogen nog meer open?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat is speculeren, inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veel bedrijven worden in stand gehouden met steun, uitgestelde belastingen etc. als dat stopt kan je wel een golf aan faillissementen verwachten, dat het er afgelopen jaar zo weinig waren komt alleen maar daardoor.
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat was nog niet het geval toen alle maatregelen van tafel gingen ruim een maand geleden.
Afhankelijk van welke sector het is kan het op zich niet onlogisch zijn dat er met maatwerk nieuwe regels zijn afgesproken.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Noek het volgende:
[..]
De winkels die open zijn, mogen nog meer open?
Beter gaan ze ook wat met onze sector doen want ik kan niet eens 1 op 1 werken op 300m2.
Tegelijkertijd gesloten ook echt. Ziedend!
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naamquote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen.
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
danquote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?
Dat hangt ervanaf. Krijg je direct betaald of pas bij opening? Ik vermoed het laatste en dat verklaard de belangstelling.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las ook een bericht dat de horeca momenteel heel erg op zoek is naar personeel voor het moment dat ze weer open kunnen, maar dat er moeilijk aan personeel te komen is. Mensen hebben inmiddels een andere baan en zitten er niet pre se op te wachten terug te keren in de horeca.
"een zomer zonder coronamaatregelen"quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...quote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen. In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.
Zonder testbewijs hoop ikquote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee die cijfers heb ik net dubbelgecheckt.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou het woordje 'of' impliceert wel iets he?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...
Dat zou heel onredelijk zijn naar mensen die nog maanden moeten wachten op een prik.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:15 schreef Jane het volgende:
Terrassen open, maar dan alleen met vaccinatiepaspoort. Dat zou nog eens leuke taferelen opleveren.
Tof voor die oudjes!En het zorgpersoneel natuurlijk (inclusief administratie, catering enz.).
quote:Het is woensdag 7 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 6409 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 831 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 228. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
"een zomer zonder coronamaatregelen"
![]()
quote:basismaatregelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
44 gemeentes met 2-4 besmettingen
103 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Kroegen open en snel!![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Onder de verwachtingenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Testbewijs om buiten een biertje te mogen drinken ja. That'll be the day
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Wat is het nu, 6346 of 6409?quote:
6409quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu, 6346 of 6409?
Heerlijk. Dat half lege glas hier ook altijd.quote:
Ik zat er ongeveer 1418 vanafquote:
7633quote:Op woensdag 7 april 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen vorige week woensdag?
quote:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.
quote:Hoe de verschillende locaties op de lijst zijn beland, is onduidelijk. Verschillende mensen geven aan contact te hebben gehad over een mogelijke test, maar daar hebben ze vervolgens niks meer van gehoord. Dat ze nu dus op de lijst staan komt als een grote verrassing. Woordvoerder Arthur van Disseldorp van HISWA-RECRON laat aan Omroep Brabant weten dat naar schatting een derde van de testevenementen tot dinsdag niet wist dat op ze de bewuste lijst stonden.
Ah die ja, de 'basis'maatregelen. Die ten grondslag liggen aan ongeveer alle sluitingen en restricties. Dat zou schelen, als we alleen de basismaatregelen overhouden.quote:
Nee normaal zijn crisisjaren booming inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk is het een verwachting maar toch niet zo heel vreemd dat als er in een crisisjaar minder faillissementen zijn dan in een normaal jaar dit ergens door komt, maar we kunnen ook gewoon doen of er niks aan de hand is geweest.
Graag of niet zou ik zeggen, anders gewoon helemaal niet mee doorgaan.quote:
Nee ik heb het over Texas.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Simmertje het volgende:
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.
En als je die cola nu ook nog van thuis meeneemt, ben je een stuk goedkoper uit.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |