quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onderwijs-eind-april
[..]
Goed nieuws. Terrassen open! Avondklok weg!
Ja dat is speculeren, inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veel bedrijven worden in stand gehouden met steun, uitgestelde belastingen etc. als dat stopt kan je wel een golf aan faillissementen verwachten, dat het er afgelopen jaar zo weinig waren komt alleen maar daardoor.
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat was nog niet het geval toen alle maatregelen van tafel gingen ruim een maand geleden.
Afhankelijk van welke sector het is kan het op zich niet onlogisch zijn dat er met maatwerk nieuwe regels zijn afgesproken.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef Noek het volgende:
[..]
De winkels die open zijn, mogen nog meer open?
Beter gaan ze ook wat met onze sector doen want ik kan niet eens 1 op 1 werken op 300m2.
Tegelijkertijd gesloten ook echt. Ziedend!
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naamquote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen.
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
danquote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe is dat nu mogelijk met een hoger aantal besmettingen als in januari en februari?
Dat hangt ervanaf. Krijg je direct betaald of pas bij opening? Ik vermoed het laatste en dat verklaard de belangstelling.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las ook een bericht dat de horeca momenteel heel erg op zoek is naar personeel voor het moment dat ze weer open kunnen, maar dat er moeilijk aan personeel te komen is. Mensen hebben inmiddels een andere baan en zitten er niet pre se op te wachten terug te keren in de horeca.
"een zomer zonder coronamaatregelen"quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...quote:Er is nu een concept-openingsplan voorgelegd aan deskundigen om in vijf tot zes stappen te versoepelen naar een zomer zonder coronamaatregelen. In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.
Zonder testbewijs hoop ikquote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee die cijfers heb ik net dubbelgecheckt.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we ook een grote NOS alert zouden krijgen op dagelijkse basis over hoeveel bedrijven er gestopt zijn/failliet zijn verklaard. Of hoeveel mensen er een baan verloren hebben door de beperkingen, etc. Maar die cijfers komen pas veel later; wanneer mensen niet meer massaal alle cijfers bijhouden.
Nou het woordje 'of' impliceert wel iets he?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Zonder maatregelen maar met maatregelen? Dat staat er wel een beetje vreemd...
Dat zou heel onredelijk zijn naar mensen die nog maanden moeten wachten op een prik.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:15 schreef Jane het volgende:
Terrassen open, maar dan alleen met vaccinatiepaspoort. Dat zou nog eens leuke taferelen opleveren.
Tof voor die oudjes!En het zorgpersoneel natuurlijk (inclusief administratie, catering enz.).
quote:Het is woensdag 7 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 6409 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 831 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 228. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
"een zomer zonder coronamaatregelen"
![]()
quote:basismaatregelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
44 gemeentes met 2-4 besmettingen
103 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Kroegen open en snel!![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Onder de verwachtingenquote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'quote:Op woensdag 7 april 2021 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Testbewijs om buiten een biertje te mogen drinken ja. That'll be the day
quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 7 april:
- 6.346 nieuw gemelde positieve testen
- 285 nieuwe ziekenhuisopnames
- 57 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens
Wat is het nu, 6346 of 6409?quote:
6409quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu, 6346 of 6409?
Heerlijk. Dat half lege glas hier ook altijd.quote:
Ik zat er ongeveer 1418 vanafquote:
7633quote:Op woensdag 7 april 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen vorige week woensdag?
quote:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Reken maar dat die dag er gaat komen.
quote:Hoe de verschillende locaties op de lijst zijn beland, is onduidelijk. Verschillende mensen geven aan contact te hebben gehad over een mogelijke test, maar daar hebben ze vervolgens niks meer van gehoord. Dat ze nu dus op de lijst staan komt als een grote verrassing. Woordvoerder Arthur van Disseldorp van HISWA-RECRON laat aan Omroep Brabant weten dat naar schatting een derde van de testevenementen tot dinsdag niet wist dat op ze de bewuste lijst stonden.
Ah die ja, de 'basis'maatregelen. Die ten grondslag liggen aan ongeveer alle sluitingen en restricties. Dat zou schelen, als we alleen de basismaatregelen overhouden.quote:
Nee normaal zijn crisisjaren booming inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk is het een verwachting maar toch niet zo heel vreemd dat als er in een crisisjaar minder faillissementen zijn dan in een normaal jaar dit ergens door komt, maar we kunnen ook gewoon doen of er niks aan de hand is geweest.
Graag of niet zou ik zeggen, anders gewoon helemaal niet mee doorgaan.quote:
Nee ik heb het over Texas.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Simmertje het volgende:
Je hebt het overigens over Amerika als land, maar per staat verschilt het. Daarnaast zijn ze gewoon een stuk verder met vaccineren dan Nederland. Zodra hier 50/55+ allemaal gevaccineerd is mag ik hopen dat wij ook veel meer kunnen.
En als je die cola nu ook nog van thuis meeneemt, ben je een stuk goedkoper uit.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Dan drink ik mijn zelf meegenomen cola wel op de stoep 3 meter naast het terras.
RIVM is al 2 dagen te laat met de update, ze kunnen helemaal niets.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
Nog niet bekend.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel vaccinaties?
Ik vraag dit voor een vriend.
quote:
Dat was ook het stukje tekst waar ik erg blij van werd. Blij dat ze dat als doel benoemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name het stukje 'In de zomerperiode is het doel dat geen coronamaatregelen gelden of alleen nog de basismaatregelen, zoals het afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten.'
Precies dat waar sommige users in dit topic maar niet aan willen, ja we moeten zonder enige maatregelen weer open, dus geen concessies met fieldlab geneuzel en bubbels. Ok dat afstand houden moeten we ook vanaf, maar dit is al een stuk positiever
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
De pandemie is voorbij!![]()
De reactie van de minister in zijn geheel:quote:Op woensdag 7 april 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Overleg met Europa is toch om 16 uur straks?
quote:In zijn ingezonden brief van 7 april in NRC schrijft arts Yvo Smulders dat door het vaccineren met AstraZeneca te stoppen, de overheid vergeet dat niet alleen de overledene door een vaccin een gezicht heeft, maar dat voorkomen doden door vaccineren dat óók hebben.
Eerst even de feiten: we hebben niet besloten te stoppen met het vaccin van AstraZeneca. We hebben voor de mensen tot 60 jaar die met dit vaccin geprikt worden, op dit moment zijn dat vooral zorgmedewerkers – het vaccineren uit voorzorg gepauzeerd tot de EMA later vandaag met een advies komt. Huisartsen zijn gewoon doorgegaan met het vaccineren van mensen ouder dan 60 jaar – een risicogroep.
Dit besluit namen we afgelopen vrijdag nadat bleek uit de meldingen bij bijwerkingencentrum Lareb vaker dan eerder gedacht ernstige trombose in combinatie met weinig bloedplaatjes kan ontstaan. In Nederland gaat het om vijf vrouwen onder de 60 op een totaal van 400 duizend prikken. Eén vrouw is overleden. Inderdaad, een vrouw met een gezicht. Een vrouw die door haar naasten intens gemist wordt. Net zoals alle mensen die door covid zijn overleden een oneindige leegte nalaten.
We hebben dat besluit tot een pauze dan ook niet licht genomen, want inderdaad: wat weegt zwaarder? Het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door vaccinatie, of het voorkomen van mogelijke gezondheidsschade door een virusinfectie omdat vaccinatie even wordt uitgesteld. We hebben dan ook uitgebreid overlegd met de experts van het CBG, het RIVM en de Gezondheidsraad, voor we voor een beperkte groep mensen - namelijk alleen de groep zorgmedewerkers onder de 60 - op de pauzeknop drukten. Daarbij neem je alle aspecten in overweging. Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie? En hoevaak komt het voor, wat is de kans dat vooral jonge vrouwen met dit ernstige ziektebeeld te maken krijgen? Hoe groot zou de kans voor hen zijn op een ernstig ziektebeloop door Covid?
Wat Yvo Smulders niet meeneemt in zijn betoog, is dat het vertrouwen in de vaccins ook meespeelt in de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren. En ook die bereidheid speelt mee in het voorkomen van het overlijden van mensen. Juist berichten over aandoeningen na vaccinatie - hoe weinig die dan ook voorkomen – kan mensen doen besluiten zich niet te laten vaccineren. Bijvoorbeeld omdat ze het gevoel hebben niet alle informatie te krijgen die nodig is voor de keuze die ze maken. En ook zij zijn mensen met een gezicht, die kunnen overlijden aan een covid-infectie. Het is daarom belangrijk dat het Europees Medicijn Agentschap deze meldingen van trombose goed en met spoed onderzoekt.
Het EMA brengt dat advies voor mensen onder de 60 jaar vandaag uit. Onze eigen Gezondheidsraad komt morgen met een spoedadvies waarvoor zij met tal van medische experts hebben gesproken, zoals tromboseartsen. Meteen daarna besluiten we hoe nu verder. De GGD staat klaar om weer te gaan prikken. Veiligheid van vaccins moeten boven alle twijfel verheven zijn.
Wie vragen heeft over prikken met AstraZeneca 👉 https://www.rijksoverheid.nl/.../tijdelijke-pauze... of bel met het publieksnummer 0800-1351.
Belangrijkste: het doel om begin juli iedereen die dat wil zijn of haar 1e prik te laten hebben, blijft overeind. We krijgen zoveel meer vaccins geleverd tot aan de zomer. GGD’en, huisartsen en ziekenhuizen staan klaar om als het nodig is 2,5 miljoen prikken per week te zetten. Leveranties van de vaccins zijn de enige beperkende factor. Deze week zetten we de 3 miljoenste prik!
Nu het echte OMT nog.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle deskundigen van het fok omt zijn voor opening!
Klinkt als een zorgvuldige afweging.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De reactie van de minister in zijn geheel:
[..]
Een zomer zonder coronamaatregelen of met "alleen" basismaatregelen zoals het afstandhouden is nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Weer een nieuwe routekaart, alleen dan een nieuwe naam
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws isquote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
He?quote:Hoe waarschijnlijk is het verband tussen dit ernstige ziektebeeld en vaccinatie, met andere woorden: treedt het op na vaccinatie of door vaccinatie?
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet het nog zien.. OMT zal niet echt staan te springen gezien de ziekenhuiscijfers. Besmettingen gaan de goede kant op, maar dagelijks 50 er bij op de IC nog niet bepaald.
Mooi.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
Ik denk dat niet iedereen het bevestigd krijgtquote:Op woensdag 7 april 2021 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom dit niet op elke nieuwswebsite groot op de voorpagina staat. Alsof het niet zulk belangrijk nieuws is
Staat inmiddels ook op andere website's.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat het nog enkel bronnen van RTL zijn en andere media dat goddank niet zomaar overnemen?
Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je zorgstelsel zwaar onder druk staat en kritische andere ingrepen (wederom) geschrapt moeten worden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar kijk eens naar die sterftecijfers. Die gaan totaal niet meer mee met de ziekenhuisopnames.
Mooie eerste effecten van de vaccinaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |