Kortom: als je 75+ vaccineert:quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je het over de IC of verpleegafdeling hebt. Als je het over de verpleegafdeling hebt is de groep 70-79 (uit mijn hoofd) het meest vertegenwoordigd. Als je het over IC hebt is het juist een lagere leeftijd. Het hangt er dus vanaf waar je issue ligt, op de IC of verpleegafdeling.
Best wel frustrerend dit terwijl wij maar verder blijven klungelen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle 16+ers zijn vanaf volgende week vrij om een vaccin te halen. Die zijn over 2 maanden wel klaar met dit tempo.
Je had als land natuurlijk wel op voorhand kunnen steunen op het advies van de EMA. Of niet en het CBG of Kant of wie dan ook de call laten maken. Maar dat iig duidelijk is hoe en wat.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, wat heb je dan aan een EMA vraag ik me af.
quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur
bron: Nieuwsblad.be
Hier even het artikel.quote:Om 18 uur woensdagmiddag zal Europa alle ministers van Volksgezondheid samenroepen om te overleggen over het vaccin van AstraZeneca. Voor ons land zal minister Frank Vandenbroucke (Vooruit) deelnemen.
De beslissing rond het AstraZeneca-vaccin zal nog even op zich laten wachten. Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) kijkt op dit moment of er een leeftijdsgrens moet komen, omdat er mogelijk een verband is tussen het vaccin en enkele zeldzame gevallen van trombose. Het advies van het EMA wordt verwacht rond 16 uur en zal toegelicht worden op een persconferentie.
Meteen daarna gaan de Belgische gezondheidsministers opnieuw in conclaaf om het advies te bespreken. Dat daar al een beslissing zal vallen, is zeer onwaarschijnlijk. Europa plant immers om 18 uur nog een vergadering met de verschillende ministers van Volksgezondheid van alle lidstaten om de aanpak enigszins te stroomlijnen.
De kans dat Europa beslist om de vaccinaties met AstraZeneca stop te zetten, is zo goed als onbestaande. Verschillende bronnen geven aan onze redactie mee dat er nog twee opties zijn: verder vaccineren met AstraZeneca of een leeftijdsgrens invoeren en AstraZeneca uitsluitend voor ouderen gebruiken.
Stuur maar door naar NL.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Pfizer zet leveringen aan Israël stop wegens wanbetaling
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210407_92265691
Erg mooi.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Voor de goedkeuring van alle vaccins hebben we wekenlang gewacht tot eindelijk het verlossende woord van de EMA kwam, en nu opeens gaan we het advies naast ons neerleggen?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Je had als land natuurlijk wel op voorhand kunnen steunen op het advies van de EMA. Of niet en het CBG of Kant of wie dan ook de call laten maken. Maar dat iig duidelijk is hoe en wat.
Wat een Jodenstreek!quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Klopt. en dat is de reden dat we echt wel een klein beetje uit de tunnelvisie waar we in beland zijn uit moeten.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als bijkomend voordeel ja. Maar het hoofd doel was het in het begin niet hoor. Als we als land besluiten dat we elke dood willen voorkomen moeten we als samenleving zoveel veranderen. Geen auto's meer, want je wil geen doden door auto ongelukken. Geen sigaretten meer verkopen, want je wil geen mensen die een verhoogde kans hebben op overlijden door kanker. Ook maar alles op alles zetten om griep doden te voorkomen.
Nee, het werd als een ramp gebracht omdat de ziekenhuizen het veel te druk kregen. Dat is de enige keuze die toen meespeelde. Nu is dat blijkbaar veranderd. Dus; een verschuiving van de doelpalen.
Dat ze in Israël op de centen zitten, dat verwacht je ook niet zeg.quote:
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als ze begonnen waren bij 75+ en niet bij 90+. Ik vind het fijn voor die groep dat ze gevaccineerd zijn, maar die groep kwam echt nagenoeg niet op de IC terecht.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom: als je 75+ vaccineert:
- Forse reductie in de kliniek, forse reductie sterfgevallen EN reductie op de IC (maar minder dan 55+)
Als je 55-75 vaccineert:
- Forse reductie op de IC, reductie in de kliniek (maar minder dan 75+) en nauwelijks reductie sterfgevallen.
Kom ik weer terug op mijn allereerste punt: het is een valse tegenstelling. En het beleid is nooit geweest om per defintie de oplossing te kiezen met de grootste reductie in IC-opnames, want er spelen ook andere doelen, zoals reductie in de kliniek EN het voorkomen van sterfgevallen.
zeker het een en ander bij Netanyahu aan de strijkstok blijven hangen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:43 schreef THEFXR het volgende:
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Israël heeft ze ook bijna niet meer nodig
Dan kom je dus op het punt dat die groep qua grootte nauwelijks impact op de vaccinvoorraad, omdat die groep heel klein is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als ze begonnen waren bij 75+ en niet bij 90+. Ik vind het fijn voor die groep dat ze gevaccineerd zijn, maar die groep kwam echt nagenoeg niet op de IC terecht.
Wij als land? Dat lijkt me niet, maar de vorige keer was dat allemaal vrij onduidelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de goedkeuring van alle vaccins hebben we wekenlang gewacht tot eindelijk het verlossende woord van de EMA kwam, en nu opeens gaan we het advies naast ons neerleggen?
Ach, toch liever het vaccinatieprogramma hier dan het vaccinatieprogramma in Sierra Leone.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een klucht dat hele vaccinatieprogramma in Nederland en de EU
Is weer eens een mooi bewijs dat centralisatie helemaal niet zo goed werkt zoals de Eurofielen altijd beweren.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een klucht dat hele vaccinatieprogramma in Nederland en de EU
Klopt en zie die cijfers. Het is daar vrijwel weg.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog maar net iets meer dan 50% heeft de eerste dosis ontvangen.
[ twitter ]
Goed te vergelijken ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:50 schreef Za het volgende:
Gelooft men werkelijk dat de VS dit zou toestaan indien het potentieel een superspread event zou kunnen inhouden? :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
40.000 man op elkaar gepakt in een stadion afgelopen zondag, zonder mondkapjes.
Wanneer stopt de idiotie in Nederland?
En dat zou een terecht punt zijn als vaccinvoorraad de enige factor was. Logistiek is die groep het lastigst van allemaal omdat die bovengemiddeld vaak niet kunnen reizen en een begeleider nodig hebben etc.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kom je dus op het punt dat die groep qua grootte nauwelijks impact op de vaccinvoorraad, omdat die groep heel klein is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |