abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198897924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een doel geweest. Alleen de weging is wellicht anders. Niettemin is het voorkomen van sterfgevallen vanaf begin af aan evident ook een doel geweest.
Als bijkomend voordeel ja. Maar het hoofd doel was het in het begin niet hoor. Als we als land besluiten dat we elke dood willen voorkomen moeten we als samenleving zoveel veranderen. Geen auto's meer, want je wil geen doden door auto ongelukken. Geen sigaretten meer verkopen, want je wil geen mensen die een verhoogde kans hebben op overlijden door kanker. Ook maar alles op alles zetten om griep doden te voorkomen.

Nee, het werd als een ramp gebracht omdat de ziekenhuizen het veel te druk kregen. Dat is de enige keuze die toen meespeelde. Nu is dat blijkbaar veranderd. Dus; een verschuiving van de doelpalen.
  woensdag 7 april 2021 @ 14:18:15 #302
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198897947
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ken (en dat is maar één persoonlijke omgeving natuurlijk) eigenlijk alleen maar mensen die verbaasd waren dat ze qua vaccineren niet begonnen met de groepen die voor de meeste druk in de ziekenhuizen zorgden. De meesten respecteerden de maatregelen enkel omdat het zo werd gebracht dat de zorg het niet aan kon. Sterfgevallen voorkomen is in het begin nooit het doel geweest en dat is inderdaad meermaals zo gebracht. Anders heb je niet zoveel mensen (online, maar ook offline) die het zich zo anders herinneren.
Dat is ook zoals het mij is bijgebleven. Tevens is het ook nooit het doel geweest om alle besmettingen te voorkomen, zou überhaupt nooit gelukt zijn. Beperken, dat kun je wél. Het zijn juist de ouderen en kwetsbaren die we moe(s)ten beschermen, en daarmee de zorg ontzien, zodat die het aan konden.

Eerder was wel het plan om het vaccineren te beginnen bij de kwetsbare groepen, maar die werden aan de kant geschoven voor artsen etc. Ik snap die beslissing nog steeds niet, overigens.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')