abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:16:55 #1
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_198897929

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
What can change the nature of a man?
  woensdag 7 april 2021 @ 14:17:58 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198897942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

De huidige bereidheid is ver onder de 90%, ergens rond de 70%. En vergeet niet dat de meeste mensen er niet zelf hebben voor gekozen om gevaccineerd te worden, maar die keuze is door hun ouders gemaakt. dat is nu essentiëel anders met dit vaccin.
Ik verwacht desalniettemin dat wanneer eenmaal een groot deel van de bevolking is ingeënt, de bereidheid bij de overgebleven mensen ook wel stijgt.
pi_198897945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van studies, laat Israël niet perfect zien wat er gaat gebeuren als je veel mensen gevaccineerd hebt? En onze 80+ die gevaccineerd zijn?

Dat is een praktijkresultaat. Als dat niet overeen komt met de studies, waar zit de fout dan?
Deze praktijk laat niet zien dat mensen niet meer besmettelijk zijn. En als het een gereduceerde besmettelijkheid is (wat aannemelijk is), weten we nog steeds niet hoeveel, ergens tussen de 0 en 100% minder besmettelijk.
pi_198897954
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Accepteren we dan wel een overbelaste zorg veroorzaakt door mensen die zich niet willen laten vaccineren? Want bij de deur weigeren wordt wat lastig.
Nee dat lossen we dus op door ze uit te sluiten van de maatschappij.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:19:04 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_198897962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk is de waarheid een stuk genuanceerder. Een stuk nuance die je waarschijnlijk niet goed begrijpt zonder medische/virologische basiskennis. Maar ik heb er echt een hekel aan dat echt iedereen denkt te begrijpen hoe dat soort dingen in een elkaar steken. Zeggen dat het onderzoek nutteloos is slaat nergens op.
CDC heeft dat bericht al teruggetrokken.

Niemand heeft gezegd dat het onderzoek nutteloos is, maar voor de conlusies die er hier aan werden getrokken heb je er niet zo veel aan.

Gewoon altijd oppassen met Twitter ook al komt het van een ' expert' bron. Er gaat veel verloren met vertaling naar een andere taal + naar een hapbaar nieuwsbericht en is aan interpretatie onderhevig
pi_198897969
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

maar dan was jouw bron toch ook volledige onzin?
Niet volledige onzin, maar een educated guess van een vooraanstaande epidemioloog. Zoals gesteld in dat artikel: het werkelijke getal weten we niet.
pi_198897971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het frame, dat is hoe ik er naar kijk. Dat mag toch?

Is er letterlijk gezegd dat we, omdat we vaccineren om de ziekenhuizen te ontlasten, dus de mensen die overlijden níet gaan vaccineren? Omdat zij de zorg niet afnemen en dus niet van belang zijn in de vaccinatiestrategie? Nee toch? Hoe kunnen dan de doelpalen verschoven zijn? Kan het niet zo zijn dat dit gewoon vanaf het begin als zodanig is gepland?
Er is letterlijk gezegd dat het doel van de maatregelen is om ziekenhuizen te ontlasten. Dat dat nodig is tot we vaccineren, want dan kunnen maatregelen afgebouwd gaan worden omdat er voldoende gevaccineerd is.

Als je dan een groep gaat vaccineren die weinig tot geen bijdrage aan de ziekenhuisopnames levert verander je je strategie. Er is niet voor niets een paar maanden geleden zoveel discussie over geweest om het wel of niet op die manier te gaan doen.

Jij mag er prima zo naar kijken, maar als je tegen mij zegt dat de manier waarop jij ernaar kijkt de beschaafde manier is zeg je dat mijn manier niet beschaafd is.
pi_198897976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]

Zien we trouwens zo langzamerhand niet het "flatten the curve" effect? April 2020 het perfecte voorbeeld van wat er kan gebeuren als je alles maar toelaat, daarna het effect van iedereen die zich nog netjes extreem aan de regels houdt en nu houden mensen zich nog net genoeg aan de regels om het aantal zieken genoeg te verspreiden over een langere periode.

Blijft wel echt extreem hoor die piek in april 2020.
Je ziet daar vooral heel veel mensen die in verzorgingshuizen besmet raken, veelal oudere zwakke mensen, die zijn "op" of inimiddels immuun.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198897978
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als bijkomend voordeel ja. Maar het hoofd doel was het in het begin niet hoor. Als we als land besluiten dat we elke dood willen voorkomen moeten we als samenleving zoveel veranderen. Geen auto's meer, want je wil geen doden door auto ongelukken. Geen sigaretten meer verkopen, want je wil geen mensen die een verhoogde kans hebben op overlijden door kanker. Ook maar alles op alles zetten om griep doden te voorkomen.

Nee, het werd als een ramp gebracht omdat de ziekenhuizen het veel te druk kregen. Dat is de enige keuze die toen meespeelde. Nu is dat blijkbaar veranderd. Dus; een verschuiving van de doelpalen.
Dit is gewoon een karikatuur van het punt, dus laat maar.
pi_198897993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze praktijk laat niet zien dat mensen niet meer besmettelijk zijn. En als het een gereduceerde besmettelijkheid is (wat aannemelijk is), weten we nog steeds niet hoeveel, ergens tussen de 0 en 100% minder besmettelijk.
Maar besmettelijkheid is toch niet belangrijk, het gaat toch om ziekenhuisbezetting? Al is de R 15, als iedereen die er meer dan een verkoudheid van krijgt gevaccineerd is maakt het toch niet meer uit?

Was het niet ook zo dat er in Israël gezegd werd dat de besmettelijkheid ook flink omlaag ging?
pi_198898009
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lastig te zeggen omdat je bij IC over kleinere aantallen hebt en dus een hogere variatie, maar ik voorzie dat het nog wel een week of 3 zal duren voordat we in trend naar beneden gaan.
Spannende periode in elk geval.
pi_198898018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:
Als je dan een groep gaat vaccineren die weinig tot geen bijdrage aan de ziekenhuisopnames levert verander je je strategie. Er is niet voor niets een paar maanden geleden zoveel discussie over geweest om het wel of niet op die manier te gaan doen.
Vooruit, een rekensom.

1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)

Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen

Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
  woensdag 7 april 2021 @ 14:22:44 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198898024
quote:
6s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef nostra het volgende:
Niet stiekem doorposten, Celestien.
Het was niet te voorkomen. Ik kon niet snel genoeg swypen om te posten voor-ie sloot. Zie het ook pas achteraf :@
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 7 april 2021 @ 14:22:52 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198898025
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik verwacht desalniettemin dat wanneer eenmaal een groot deel van de bevolking is ingeënt, de bereidheid bij de overgebleven mensen ook wel stijgt.
Die verwachting heb ik niet. Mensen nemen eerder een verantwoordelijk besluit voor hun kinderen dan voor hunzelf. Nu is er al een groep van bijna 10% die zich hell-or-high-water niet zal laten vaccineren.

Dit is niet meer de maatschappij van de jaren 80 waar de dokter en de notaris nog personen van aanzien waren, waar desinformatie haast niet te vinden was, waar je gewoon deed zoals de rest en autoriteit niet continu in twijfel trok.

We zien nu al dat de vaccinatiegraad voor mazelen al gevaarlijk laag aan het worden is, we raken langzaam aan onder de 90% en de kans op een uitbraak is steeds realistischer aan het worden. het vaccineren bij jonge kinderen was voor Corona al redelijk gestaag aan het dalen.

Wat je nu zegt is misschien iets te veel wensdenken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:23:49 #16
5428 crew  miss_sly
pi_198898033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is letterlijk gezegd dat het doel van de maatregelen is om ziekenhuizen te ontlasten. Dat dat nodig is tot we vaccineren, want dan kunnen maatregelen afgebouwd gaan worden omdat er voldoende gevaccineerd is.

Er is nooit expliciet gezegd dat de strategie inhoudt dat we alleen mensen gaan vaccineren die in het iekenhuis kunnen belanden en dat mensen die daar toch al niet meer komen gezien hun leeftijd niet gevaccineerd gaan worden. Dat er mensen zijn die daarvan uit zijn gegaan, dat kan. Het is niet als zodanig vermeld.
quote:
Jij mag er prima zo naar kijken, maar als je tegen mij zegt dat de manier waarop jij ernaar kijkt de beschaafde manier is zeg je dat mijn manier niet beschaafd is.
Dat is aan jou om dat zo op te pakken. Ik heb dat niet gezegd, noch bedoeld, dus ik neem deze niet mee, als je het niet erg vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2021 @ 14:23:58 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198898036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet volledige onzin, maar een educated guess van een vooraanstaande epidemioloog. Zoals gesteld in dat artikel: het werkelijke getal weten we niet.
En als ik er als leek tussen ga zitten dan zit ik er toch ook niet mijlenver naast lijkt me?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198898045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je ziet daar vooral heel veel mensen die in verzorgingshuizen besmet raken, veelal oudere zwakke mensen, die zijn "op" of inimiddels immuun.
Is dat terug te zien ergens? Vielen deze mensen niet bij bosjes neer zonder überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen? Kan mij herinneren dat we de die eerste weken van de crisis elke dag wel 150+ doden hadden.
pi_198898050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Spannende periode in elk geval.
Bezetting blijft lineair, in die zin is er niet zoveel reden voor paniek, wel denk ik dat we nu al veel lagere IC cijfers hadden kunnen zien als men een betere en snellere vaccinatie strategie had gehanteerd.
pi_198898051
Waar slaat die TT in hemelsnaam op? :?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:25:53 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_198898057
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar slaat die TT in hemelsnaam op? :?
Die heb ik niet gemaakt.

Moest wel lachen.
pi_198898065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bezetting blijft lineair, in die zin is er niet zoveel reden voor paniek, wel denk ik dat we nu al veel lagere IC cijfers hadden kunnen zien als men een betere en snellere vaccinatie strategie had gehanteerd.
Mwa, vanuit de ziekenhuizen hoor je toch andere signalen. Personeel dat opgeschaald wordt of van andere afdelingen wordt geplukt om te assisteren. Ik denk dat de situatie best penibel is.
pi_198898066
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur

bron: Nieuwsblad.be
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  woensdag 7 april 2021 @ 14:26:42 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198898075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur

klinkt niet goed
  woensdag 7 april 2021 @ 14:26:53 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198898078
quote:

Is toch niet eerder gebeurd zo? Zullen ze een negatief advies geven?
pi_198898086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Is dat terug te zien ergens? Vielen deze mensen niet bij bosjes neer zonder überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen? Kan mij herinneren dat we de die eerste weken van de crisis elke dag wel 150+ doden hadden.
Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed dat men destijds stiekem hele groepen niet meer naar het ziekenhuis/ic heeft gestuurd omdat men "onderwater" al aan triage deed.
pi_198898087
quote:

Mooi op tijd, dan heeft m'n schoonmoeder net haar prik gehad.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198898089
quote:

Vrij duidelijk dat ze definitief gaan stoppen met het vaccin.
  woensdag 7 april 2021 @ 14:28:23 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198898102
Vraag me af wat ze dan doen met de mensen die alleen de eerste prik hebben gehad tot nu toe.
pi_198898114
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe willen ze dat doen bij mensen die 1x gevaccineerd zijn dan?
  woensdag 7 april 2021 @ 14:28:58 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198898115
quote:

[..]

wie weet alleen mannen
pi_198898116
quote:

[..]

Kunnen we dan geen deal sluiten met andere landen die nog wel doorgaan? Zij onze AZ orders en wij in ruil andere vaccins.
pi_198898121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vooruit, een rekensom.

1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)

Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen

Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
En ik kan ook gewoon de echte cijfers erbij pakken:

204+119 = 323 in de leeftijd 80-84 op de IC
1091+350 = 1441 in de leeftijd 60-64 op de IC

Aantal 80-84: 436.056 (= 0,07%)
Aantal 60-64:1.117.798 (= 0,13%)

Kortom: de winst op de IC door 60-64 te prikken is relatief beperkt, maar je voorkomt wel heel veel ziekenhuisopnames (80-84 is veel groter dan 60-64) EN veel sterftes.
pi_198898123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, vanuit de ziekenhuizen hoor je toch andere signalen. Personeel dat opgeschaald wordt of van andere afdelingen wordt geplukt om te assisteren. Ik denk dat de situatie best penibel is.
Dan moet je het interview met Kuipers maar even terugkijken, die verwacht geen enkel probleem, en ja de overbelasting van het personeel is dat wel, maar dat heb je als je zo kapot bezuinigt.
  woensdag 7 april 2021 @ 14:29:44 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198898128
Heeft de VS eigenlijk veel AZ gebruikt tot nu toe?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:29:44 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198898130
Laten we nou gewoon even afwachten, in plaats van al conclusies trekken op basis van dit bericht. We weten niet wat ze gaan bespreken. Nog een paar uur ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2021 @ 14:29:58 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198898138
Mededeling:
Op deze plek kun je een reservering plaatsen voor het Fieldlab Cafés Utrecht.

Wegens een overvloed aan bezoekers, moeten we je vragen om het later nogmaals te proberen.

Met vriendelijke groet,

Team Fieldlab Cafés Utrecht

KROEGEN OPEN NUUUU
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198898139
quote:

[..]

Dat lijkt me sterk.
zie email 27 oktober
pi_198898141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

En als ik er als leek tussen ga zitten dan zit ik er toch ook niet mijlenver naast lijkt me?
Mijlenver vast niet, dat heb ik ook niet beweerd toch? Maar die 70% hoorde ik al in het begin van de oude variant.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 14:30:08 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198898143
AZ wordt uit competitie genomen allen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198898144
quote:

[..]

Ik kan je nu al vertellen dat Pfizer vaccins extra naar andere landen moeten, let maar op.
  woensdag 7 april 2021 @ 14:30:30 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198898150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
Vraag me af wat ze dan doen met de mensen die alleen de eerste prik hebben gehad tot nu toe.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die mensen in Duitsland voor de 2e prik Pfizer krijgen. Schijnt geen probleem te zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198898155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie weet alleen mannen
Dat kan ook nog.

Ik zou het echt heel voorbarig en overdreven vinden om het voor iedereen stop te zetten als er enkel mensen op miljoenen gevallen wat potentiele extreme bijwerkingen ervaren.

Laat de keuze aan ieder individu. Je zorgt er enkel voor dat het vaccineren NOG trager gaat, terwijl dat onze enige uitweg is. Genoeg mensen die er wel een willen hebben; dan hou je het tempo er nog een beetje in.

Nu helemaal stoppen terwijl ze in de UK rustig door prikken met AZ (met weinig speciale gemelde bijwerkingen - en alle experts die zeggen dat het los staat van het vaccin) zorgt er ook enkel voor dat je steeds meer mensen gaat krijgen die het gevoel krijgen dat ze elk excuus aannemen om maar langer maatregelen actief te kunnen houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2021 14:33:39 ]
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 14:30:59 #44
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_198898158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
AZ wordt uit competitie genomen allen.
Schmidt juicht
  woensdag 7 april 2021 @ 14:31:14 #45
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198898160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
Nee, is (nog steeds) niet goedgekeurd in de VS.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 april 2021 @ 14:31:56 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198898171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.

Daar had AZ pas nog een "misverstand" met het aanleveren van onderzoeksgegevens.

quote:
U.S. health officials released a bizarre statement early Tuesday that AstraZeneca may have based its Covid-19 vaccine trial results on outdated information.

The company's fumble was just the latest "self-inflicted wound" in a series of missteps that threatens to erode public trust in its shot, experts on public health and vaccines told CNBC.
https://www.cnbc.com/2021(...)eks-us-approval.html
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 7 april 2021 @ 14:32:44 #47
12221 Tijn