Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed dat men destijds stiekem hele groepen niet meer naar het ziekenhuis/ic heeft gestuurd omdat men "onderwater" al aan triage deed.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is dat terug te zien ergens? Vielen deze mensen niet bij bosjes neer zonder überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen? Kan mij herinneren dat we de die eerste weken van de crisis elke dag wel 150+ doden hadden.
Mooi op tijd, dan heeft m'n schoonmoeder net haar prik gehad.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur
bron: Nieuwsblad.be
Vrij duidelijk dat ze definitief gaan stoppen met het vaccin.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef diedrick het volgende:
Discussie AstraZeneca: Europa roept de gezondheidsministers van de lidstaten samen om 18 uur
bron: Nieuwsblad.be
Hoe willen ze dat doen bij mensen die 1x gevaccineerd zijn dan?quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij duidelijk dat ze definitief gaan stoppen met het vaccin.
wie weet alleen mannenquote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen we dan geen deal sluiten met andere landen die nog wel doorgaan? Zij onze AZ orders en wij in ruil andere vaccins.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik kan ook gewoon de echte cijfers erbij pakken:quote:Op woensdag 7 april 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, een rekensom.
1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)
Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen
Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
Dan moet je het interview met Kuipers maar even terugkijken, die verwacht geen enkel probleem, en ja de overbelasting van het personeel is dat wel, maar dat heb je als je zo kapot bezuinigt.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, vanuit de ziekenhuizen hoor je toch andere signalen. Personeel dat opgeschaald wordt of van andere afdelingen wordt geplukt om te assisteren. Ik denk dat de situatie best penibel is.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijlenver vast niet, dat heb ik ook niet beweerd toch? Maar die 70% hoorde ik al in het begin van de oude variant.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als ik er als leek tussen ga zitten dan zit ik er toch ook niet mijlenver naast lijkt me?
Ik kan je nu al vertellen dat Pfizer vaccins extra naar andere landen moeten, let maar op.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die mensen in Duitsland voor de 2e prik Pfizer krijgen. Schijnt geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
Vraag me af wat ze dan doen met de mensen die alleen de eerste prik hebben gehad tot nu toe.
Dat kan ook nog.quote:
Schmidt juichtquote:Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
AZ wordt uit competitie genomen allen.
Nee, is (nog steeds) niet goedgekeurd in de VS.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
Heeft de VS eigenlijk veel AZ gebruikt tot nu toe?
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef Momo het volgende:
Heeft de VS eigenlijk veel AZ gebruikt tot nu toe?
https://www.cnbc.com/2021(...)eks-us-approval.htmlquote:U.S. health officials released a bizarre statement early Tuesday that AstraZeneca may have based its Covid-19 vaccine trial results on outdated information.
The company's fumble was just the latest "self-inflicted wound" in a series of missteps that threatens to erode public trust in its shot, experts on public health and vaccines told CNBC.
Ook dat soort dingen helpen niet bepaald mee voor het imago van AZ. Je krijgt toch de indruk dat ze aan het knoeien zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is nog niet goedgekeurd in de VS.
Daar had AZ pas nog een "misverstand" met het aanleveren van onderzoeksgegevens.
eens maar is wel afhankelijk van hun bevindingen, wie weet valt het mee en is het een gevaarlijke combinatie met een ander medicijn of anticonceptie middelquote:Op woensdag 7 april 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kan ook nog.
Ik zou het echt heel voorbarig en overdreven vinden om het voor iedereen stop te zetten als er enkel mensen op miljoenen gevallen wat potentiele extreme bijwerkingen ervaren.
Laat de keuze aan ieder individu. Je zorgt er enkel voor dat het vaccineren NOG trager gaat, terwijl dat onze enige uitweg is. Genoeg mensen die er wel een willen hebben; dan hou je het tempo er nog een beetje in.
Kan net zo goed het tegenovergestelde zijn. Dat het eens afgelopen moet zijn met dat nationale beleid en al die VWS-ministers even 1 lijn moeten trekken. Juist omdat het zo'n precair onderwerp is.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Laten we nou gewoon even afwachten, in plaats van al conclusies trekken op basis van dit bericht. We weten niet wat ze gaan bespreken. Nog een paar uur
Laten we dan wel eerlijk blijven met de rekensom.quote:Op woensdag 7 april 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, een rekensom.
1000 ziekenhuispatienten.
900 = 50+ (groep A)
100 = 80+ (groep B)
Groep A bestaat uit 2 miljoen personen
Groep B bestaat uit 100.000 personen
Welke groep moet je als eerste vaccineren om de meeste ziekenhuisopnames te voorkomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |