abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:31:29 #1
408813 crew  trein2000
pi_198841840


quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Stream:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal


Update:

twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:31:38 #2
408813 crew  trein2000
pi_198841845
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, ik heb in Turkije ook altijd gehoord van oppositiepartijen dat ze allemaal Erdogan zeker niet wilden. Nou wil daarmee niet zeggen dat Rutte een Nederlandse Erdogan is, maar het geeft wel aan hoe effectief het is als je allemaal weet wat je niet wilt.
Dat is toch dat land waar iedere tegenstander in het hok wordt gegooid als “terrorist”? Dat zou ik niet als vergelijkingsmateriaal opvoeren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198841859
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Dat Rutte echt wil blijven...
twijfel niemand meer aan..

Maar dan ook niemand.
Sterker nog. die man zie ik nog een moord plegen om te blijven zitten
En zie maar eens het bewijs rond te krijgen als Rutte geen herinnering heeft aan de moord.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:32:51 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198841863
hele heisa om een vergeten opmerking van wellicht 15 seconden in een gesprek van driekwartier :')!

Echt, had een paar partijen eerst wel hoog zitten. Volgens mij willen ze gewoon wat sensatie in de kamer.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:32:56 #5
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198841866
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is toch dat land waar iedere tegenstander in het hok wordt gegooid als “terrorist”? Dat zou ik niet als vergelijkingsmateriaal opvoeren.
Het is een uitstekend voorbeeld van hoe geweldig 'weten wat je niet wilt' werkt voor de oppositie.
pi_198841870
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, ik heb in Turkije ook altijd gehoord van oppositiepartijen dat ze allemaal Erdogan zeker niet wilden. Nou wil daarmee niet zeggen dat Rutte een Nederlandse Erdogan is, maar het geeft wel aan hoe effectief het is als je allemaal weet wat je niet wilt.
Ik ben niet heel erg thuis in de Turkse politiek, maar volgens mij hebben die oppositiepartijen in de periode Erdogan nog nooit een overmacht van 77.66% van alle zetels gehad toch?
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:33:43 #7
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198841875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:29 schreef TomWaits het volgende:
Mijn inschatting is vooralsnog dat de VVD gewoon keihard vasthoudt aan Rutte en men van geen wijken weet, tot aan nieuwe verkiezingen toe. Dat mag, maar daarmee neemt men een gigantisch risico.
De kans dat Rutte zelf opstapt of intern wordt geroyeerd is bijzonder gering, maar bestaande. Er komt namelijk een moment dat dit schadelijk is voor de VVD als partij in zijn geheel. Hoewel Rutte in de realiteit veel groter is dan de VVD -überhaupt, de campagne van de VVD was Rutte. De kandidatenlijst dit jaar was Rutte en vriendjes- heeft hij zichzelf binnenskamers nooit groter gewaand dan de partij. Aldus Petra de Koning.

Tegelijkertijd hoorde ik Rutte vanmiddag zeggen dat hij met het grootste gemak plaats zou nemen in zelfs de oppositie, dus.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198841882
@trein2000

Denk jij dat Rutte zou opstappen als hij merkt dat hij in de onderhandeling wordt uitgekleed. Of dat de VVD zelf ingrijpt als Rutte premier wil blijven ten koste van een goed onderhandelingsresultaat?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:34:47 #9
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198841887
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik ben niet heel erg thuis in de Turkse politiek, maar volgens mij hebben die oppositiepartijen in de periode Erdogan nog nooit een overmacht van 77.66% van alle zetels gehad toch?
De AKP heeft al jaren geen absolute meerderheid gehaald bij verkiezingen. (afgezien van het referendum over het presidentiele stelsel)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:35:01 #10
408813 crew  trein2000
pi_198841891
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:32 schreef Mikeytt het volgende:
hele heisa om een vergeten opmerking van wellicht 15 seconden in een gesprek van driekwartier :')!

Echt, had een paar partijen eerst wel hoog zitten. Volgens mij willen ze gewoon wat sensatie in de kamer.
De heisa gaat om de totaal verdorven politieke cultuur waarvan de man die al 10 jaar premier is het uithangbord is. Dit incident is de fameuze druppel.

Elke keer als Rutte in het gedrang komt wordt er informatie weggehouden, wordt verantwoording uit de weggegaan. Die reflexen zagen we nu ook weer. Terwijl hij beterschap had beloofd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198841906
Denk dat mijn gemeente met de kennis van nu wel blij is dat ze geen potloden hebben weggeven.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:36:37 #12
408813 crew  trein2000
pi_198841915
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
@:trein2000

Denk jij dat Rutte zou opstappen als hij merkt dat hij in de onderhandeling wordt uitgekleed. Of dat de VVD zelf ingrijpt als Rutte premier wil blijven ten koste van een goed onderhandelingsresultaat?
Ga mij eens vertellen wie dat binnen de VVD moet doen dan? Er is helemaal niemand binnen de partij die die statuur heeft.

En Rutte en opstappen? Hij regeert nog liever met Bij1, SP en GL. Zonder dollen. Nee ik zie hem dat niet doen. Hij heeft zich al zo vaak zo flexibel getoond.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198841922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

De AKP heeft al jaren geen absolute meerderheid gehaald bij verkiezingen. (afgezien van het referendum over het presidentiele stelsel)
Maar nog nooit zo'n kleine minderheid als de VVD toch? het maakt nogal wat uit of je net geen meerderheid haalt of niet eens op de helft van de meerderheid zit.
pi_198841924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

De kans dat Rutte zelf opstapt of intern wordt geroyeerd is bijzonder gering, maar bestaande. Er komt namelijk een moment dat dit schadelijk is voor de VVD als partij in zijn geheel. Hoewel Rutte in de realiteit veel groter is dan de VVD -überhaupt, de campagne van de VVD was Rutte. De kandidatenlijst dit jaar was Rutte en vriendjes- heeft hij zichzelf binnenskamers nooit groter gewaand dan de partij. Aldus Petra de Koning.

Tegelijkertijd hoorde ik Rutte vanmiddag zeggen dat hij met het grootste gemak plaats zou nemen in zelfs de oppositie, dus.
Ik geloof dat als het erop aankomt, Rutte inderdaad minder belangrijk is dan de partij VVD als zodanig. Maar momenteel is de VVD Rutte, en is de Rutte de VVD. Beide zijn bestaansafhankelijk van elkaar.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:38:23 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198841940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:35 schreef maan_man het volgende:
Denk dat mijn gemeente met de kennis van nu wel blij is dat ze geen potloden hebben weggeven.
Dat was hier trouwens heel raar. Bij de stembus stond iemand die zei dat je het potlood mocht houden en bij de deur stond iemand met een bak om de potloden in te nemen. Allebei herkenbaar als werker van het stembureau.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:38:26 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198841941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De heisa gaat om de totaal verdorven politieke cultuur waarvan de man die al 10 jaar premier is het uithangbord is. Dit incident is de fameuze druppel.

Elke keer als Rutte in het gedrang komt wordt er informatie weggehouden, wordt verantwoording uit de weggegaan. Die reflexen zagen we nu ook weer. Terwijl hij beterschap had beloofd.
Incident? Ik zie dit als een vergeten opmerking die uiteindelijk op is gedoken in notities. Poeh poeh

Ik kan prima begrijpen dat een meneer die extreem lange werkweken heeft een opmerking van een paar seconden vergeet.
Ben geen VVD'er, maar dit wordt veel te veel uitvergroot.

Om nota bene een opmerking die helemaal geen negatieve connotaties heeft.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198841947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga mij eens vertellen wie dat binnen de VVD moet doen dan? Er is helemaal niemand binnen de partij die die statuur heeft.

En Rutte en opstappen? Hij regeert nog liever met Bij1, SP en GL. Zonder dollen. Nee ik zie hem dat niet doen. Hij heeft zich al zo vaak zo flexibel getoond.
Uhm. als Hans Wiegel of Henk Kamp de handen van Rutte aftrekken dan wordt hij kwetsbaar voor geluid uit de lagere regionen, oftewel dan keren er meer mensen tegen hem. Dan gaat ie wel weg.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:39:17 #18
408813 crew  trein2000
pi_198841950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

De kans dat Rutte zelf opstapt of intern wordt geroyeerd is bijzonder gering, maar bestaande. Er komt namelijk een moment dat dit schadelijk is voor de VVD als partij in zijn geheel. Hoewel Rutte in de realiteit veel groter is dan de VVD -überhaupt, de campagne van de VVD was Rutte. De kandidatenlijst dit jaar was Rutte en vriendjes- heeft hij zichzelf binnenskamers nooit groter gewaand dan de partij. Aldus Petra de Koning.

Tegelijkertijd hoorde ik Rutte vanmiddag zeggen dat hij met het grootste gemak plaats zou nemen in zelfs de oppositie, dus.
Dat punt is naar mijn beste inschatting reeds bereikt, het enige wat nog zou kunnen is dat @Drekkoning gelijk heeft en ze de aftredenkaart nog strategisch willen uitspelen.

Maar nu met Rutte de onderhandelingen ingaan betekent dat je op de inhoud zo veel moet weggeven dat je onmogelijk nog kunt beweren dat dat in het partijbelang is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:39:47 #19
408813 crew  trein2000
pi_198841960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Incident? Ik zie dit als een vergeten opmerking die uiteindelijk op is gedoken in notities. Poeh poeh

Ik kan prima begrijpen dat een meneer die extreem lange werkweken heeft een opmerking van een paar seconden vergeet.
Ben geen VVD'er, maar dit wordt veel te veel uitvergroot.

Om nota bene een opmerking die helemaal geen negatieve connotaties heeft.
“Niemand gaat hier uitleg over geven.”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:40:30 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198841969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar nog nooit zo'n kleine minderheid als de VVD toch? het maakt nogal wat uit of je net geen meerderheid haalt of niet eens op de helft van de meerderheid zit.
Eh ken je die reclame van die veiligsite ? Ik voel me nu een beetje alsof je gaat doorvragen over het minst relevante deel van wat je net hebt gehoord. Het gaat niet over hoe groot de oppositie is. Het gaat erom dat je moet weten wat je wilt in de politiek, niet om wat je niet wilt.
pi_198841971
VVD met Rutte is op dit moment oppositie..

Of regeren zonder enige inbreng en in principe alles weggeven in ruil voor Premier.

Zelfs dat wordt lastig zonder meerderheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:40:59 #22
408813 crew  trein2000
pi_198841973
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uhm. als Hans Wiegel of Henk Kamp de handen van Rutte aftrekken dan wordt hij kwetsbaar voor geluid uit de lagere regionen, oftewel dan keren er meer mensen tegen hem. Dan gaat ie wel weg.
Wiegel? Dat is toch die Baudetadept? Die is totaal ongeloofwaardig. Kamp? Misschien. Maar niet in z’n eentje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198841987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Niemand gaat hier uitleg over geven.”
Omerta gedrag.
Heeft hem de kop gekost dat soort arrogantie en uitspraken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:42:09 #24
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198841991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Niemand gaat hier uitleg over geven.”
En daar had hij aan moeten vasthouden.
pi_198841995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Incident? Ik zie dit als een vergeten opmerking die uiteindelijk op is gedoken in notities. Poeh poeh

Ik kan prima begrijpen dat een meneer die extreem lange werkweken heeft een opmerking van een paar seconden vergeet.
Ben geen VVD'er, maar dit wordt veel te veel uitvergroot.

Om nota bene een opmerking die helemaal geen negatieve connotaties heeft.
Alleen is het geen incident. De afgelopen 10 jaar onder Rutte is er een hele bestuurscultuur ontstaan waarbij transparantie en tegenmacht zo veel mogelijk wordt tegengewerkt, daar heeft hij al een stuk of 5-7 beterschap over beloofd maar het is er maar nooit van gekomen. En ondertussen schatten andere partijen in dat ze Rutte en de VVD wel meer dan genoeg kan hebben gegeven om hun leven te beteren.
pi_198841999
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:41 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Omerta gedrag.
Heeft hem de kop gekost dat soort arrogantie en uitspraken.
Klopt, dat moment voor de camera's was wel dodelijk.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:42:58 #27
408813 crew  trein2000
pi_198842005
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

En daar had hij aan moeten vasthouden.
Er was een meerderheid voor een debat, toen draaide hij pas. Had niks uitgemaakt voor het verloop. Had enkel z’n val verder bespoedigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

En daar had hij aan moeten vasthouden.
Dat deed hij toch?

Hij gaf nergens uitleg over.

Echter waren het de notulen die hem de das om deden. Als die er niet waren kon hij inderdaad nog roepen ik weet het niet en heb geen uitleg
pi_198842012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh ken je die reclame van die veiligsite ? Ik voel me nu een beetje alsof je gaat doorvragen over het minst relevante deel van wat je net hebt gehoord. Het gaat niet over hoe groot de oppositie is. Het gaat erom dat je moet weten wat je wilt in de politiek, niet om wat je niet wilt.
En wat ze nu willen is een kabinet zonder Rutte aan het roer, daar zijn ze met hun 115 zetels vrij verenigd in. Daar kun je wel heel erg boos over worden maar dat verandert niets aan de situatie.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:44:17 #30
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198842019
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Niemand gaat hier uitleg over geven.”
Toch niet heel gek? Dat zijn normaliter vertrouwelijke gesprekken waar eigenlijk niemand verplicht iets moet openbaren.

Geloof verder niet dat hij toen wel wist dat de uitspraak van hem was. Vooral geen vage notitie "functie elders" wat dus totaal wat anders betekende.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:45:28 #31
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198842039
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Alleen is het geen incident. De afgelopen 10 jaar onder Rutte is er een hele bestuurscultuur ontstaan waarbij transparantie en tegenmacht zo veel mogelijk wordt tegengewerkt, daar heeft hij al een stuk of 5-7 beterschap over beloofd maar het is er maar nooit van gekomen. En ondertussen schatten andere partijen in dat ze Rutte en de VVD wel meer dan genoeg kan hebben gegeven om hun leven te beteren.
Verkennergesprekken worden nooit openbaar gemaakt. Niks met transparantie te maken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:46:07 #32
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198842047
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat punt is naar mijn beste inschatting reeds bereikt, het enige wat nog zou kunnen is dat @:drekkoning gelijk heeft en ze de aftredenkaart nog strategisch willen uitspelen.

Maar nu met Rutte de onderhandelingen ingaan betekent dat je op de inhoud zo veel moet weggeven dat je onmogelijk nog kunt beweren dat dat in het partijbelang is.
Dat idee heb ik dan weer nog niet. Mijn inziens zitten de prominenten binnen de partij met oprechte verbazing en oprechte frustratie. Het helpt bovendien niet dat de helft van de kieslijst een lijntje heeft naar Rutte als (ex-)adviseur. De motie van afkeuring (geniale move overigens van Kaag en Hoekstra, had ik op het moment zelf niet zo ingeschat) wordt door hen volgens mij echt gezien als een signaal dat we weer vrolijk verder kunnen. De MvA wordt geïnterpreteerd als geen steun voor de MvW. Dronken, dronken van de macht.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198842050
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Verkennergesprekken worden nooit openbaar gemaakt. Niks met transparantie te maken.
De term Ruttedoctrine gaat niet puur en alleen of de verkenningsgesprekken...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:47:14 #34
408813 crew  trein2000
pi_198842062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Toch niet heel gek? Dat zijn normaliter vertrouwelijke gesprekken waar eigenlijk niemand verplicht iets moet openbaren.
Hij beloofde transparantie, en nog voor het aantreden van de Kamer zegt hij dit. Dat je dan het vertrouwen in iemand verliest vind ik echt volkomen begrijpelijk.
quote:
Geloof verder niet dat hij toen wel wist dat de uitspraak van hem was. Vooral geen vage notitie "functie elders" wat dus totaal wat anders betekende.
Dat kan. Hij zei echter ook dat hij het helemaal niet over Omtzigt gehad had. Dat is in redelijkheid niet anders te kwalificeren dan als een leugen. Twee ambtenaren vonden het voldoende belangrijk om op te schrijven. Jorritsma heeft er nog een opmerking over gemaakt, dan heb je het er over gehad. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat je dat op expliciete vraag, na lezen van die fameuze vier woorden, niet meer weet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842070
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Incident? Ik zie dit als een vergeten opmerking die uiteindelijk op is gedoken in notities. Poeh poeh

Ik kan prima begrijpen dat een meneer die extreem lange werkweken heeft een opmerking van een paar seconden vergeet.
Ben geen VVD'er, maar dit wordt veel te veel uitvergroot.

Om nota bene een opmerking die helemaal geen negatieve connotaties heeft.
Laten wij jouw gedachtegang, dat er inderdaad sprake was vergeetachtigheid, even volgen, dan zijn er voor mij sowieso twee dingen die mij hier ernstig aan doen twijfel, namelijk het is structureel. Altijd als hij in het nauw komt laat zijn geheugen hem in de steek en dat ze ineens alle drie, Rutte en de verkenners, last hadden van geheugenverlies was ook heel bijzonder.
pi_198842078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Toch niet heel gek? Dat zijn normaliter vertrouwelijke gesprekken waar eigenlijk niemand verplicht iets moet openbaren.

Geloof verder niet dat hij toen wel wist dat de uitspraak van hem was. Vooral geen vage notitie "functie elders" wat dus totaal wat anders betekende.
Je gelooft toch niet dat hij niet wist dat de uitspraak van hem was?

Je bent toch niet zo naïef of wel?

Die man wist donders goed dat hij het een uur lang over Omtzigt had gehad tijdens die verkenners bespreking. Omtzigt was een doorn in het oog. Te Kritisch.. daar moesten ze wat mee.

Zou me niets verbazen dat zelfs de notulen nog mild waren. en niet alles op hebben geschreven.

Dat zagen we wel toen die notitie functie elders naar voren kwam.

Laten we aub niet meer zo naïef doen en denken dat Rutte echt dit allemaal niet zo had bedoeld of wist en Omtzigt een super vent vind.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:49:02 #37
408813 crew  trein2000
pi_198842084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dan weer nog niet. Mijn inziens zitten de prominenten binnen de partij met oprechte verbazing en oprechte frustratie. Het helpt bovendien niet dat de helft van de kieslijst een lijntje heeft naar Rutte als (ex-)adviseur. De motie van afkeuring (geniale move overigens van Kaag en Hoekstra, had ik op het moment zelf niet zo ingeschat) wordt door hen volgens mij echt gezien als een signaal dat we weer vrolijk verder kunnen. De MvA wordt geïnterpreteerd als geen steun voor de MvW. Dronken, dronken van de macht.
Volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd. Want wat je hier zegt kan ik volledig onderschrijven.

Maar als we even uitzoomen en gewoon objectief kijken hoe het partijbelang van de VVD het beste gediend is zie ik geen enkel scenario waarin Rutte kan aanblijven als premier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wiegel? Dat is toch die Baudetadept? Die is totaal ongeloofwaardig. Kamp? Misschien. Maar niet in z’n eentje.
Wiegel heeft zich niet echt verkocht aan Baudet. Maar hij heeft in het verleden bij WNL wel eens zijn sympathie uitgesproken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198842095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat punt is naar mijn beste inschatting reeds bereikt, het enige wat nog zou kunnen is dat @:drekkoning gelijk heeft en ze de aftredenkaart nog strategisch willen uitspelen.

Maar nu met Rutte de onderhandelingen ingaan betekent dat je op de inhoud zo veel moet weggeven dat je onmogelijk nog kunt beweren dat dat in het partijbelang is.
Als Rutte alsnog een stap opzij doet heeft de VVD weer volledig de regie in handen en kan ook veel harder onderhandelen omdat zij immers een groot offer gebracht hebben, het zou echt idioot zijn als de VVD dit totaal laat escaleren.

Maar goed, voorlopig krijgen we nog wat stoere praat van VVD prominenten en de strijdbare Rutte.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:50:59 #40
408813 crew  trein2000
pi_198842107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:50 schreef Ronald het volgende:

[..]

Als Rutte alsnog een stap opzij doet heeft de VVD weer volledig de regie in handen en kan ook veel harder onderhandelen omdat zij immers een groot offer gebracht hebben, het zou echt idioot zijn als de VVD dit totaal laat escaleren.

Maar goed, voorlopig krijgen we nog wat stoere praat van VVD prominenten en de strijdbare Rutte.
Dat is dus ook mijn taxatie. Ik hoop dat dit onderdeel is van het strategische spel. Maar eerlijk? Ik vrees er voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:51:09 #41
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842110
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:43 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Dat deed hij toch?

Hij gaf nergens uitleg over.

Echter waren het de notulen die hem de das om deden. Als die er niet waren kon hij inderdaad nog roepen ik weet het niet en heb geen uitleg
Nee dat deed hij niet. Hij had geen fout gemaakt, en had niks om zich voor te verantwoorden. Dat had hij ook niet moeten doen.

Mensen die wel fouten hadden gemaakt waren :

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen die beiden in de actieve politiek zaten
Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen
Het presidium van de TWeede Kamer : verkenners op pad sturen met een niet goed omschreven mandaat
De voorzitter van de Tweede Kamer : de verkenners laten ondersteunen door ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken
Ollongren en Jorritsma : de notulen van hun bijeenkomsten niet doornemen voor ze werden opgeslagen.
Ollongren en Jorritsma : de bespreekpunten voorgesteld door de ambtelijke ondersteuning niet direct in de papiervernietiger laten gooien en duidelijk maken dat dit (vermoedelijk) niet de bedoeling was.
Ollongren : vertrouwelijke stukken zo dragen dat ze gefotografeerd kunnen worden
De voorzitter van de kamer: toestaan dat tijdens het debat Rutte herhaaldelijk als Minister President werd benoemd terwijl het overduidelijk ging over feiten die betrekking hadden op zijn handelen als fractievoorzitter van de VVD
De fractievoorzitters van alle partijen (inclusief Rutte) : niet onderkennen dat er sprake was van een collectieve politeke verantwoordelijkheid over het hele circus.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:52:12 #42
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842130
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Verkennergesprekken worden nooit openbaar gemaakt. Niks met transparantie te maken.
Nou ja, kennelijk is dat ook niet meer waar. Dat gaat dus leuk worden bij het vervolg. Want nu kan iedereen ook die stukken gaan opeisen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:53:57 #43
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842150
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De term Ruttedoctrine gaat niet puur en alleen of de verkenningsgesprekken...
De verantwoordelijkheid voor publicatie van die stukken behoorde aan de Tweede Kamer. De stukken zijn van de Tweede Kamer, omdat de verkenners werken met een mandaat van de Tweede Kamer. Dat had dus letterlijk helemaal niks te maken met wat Rutte daarover vond of niet vond.
pi_198842156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dan weer nog niet. Mijn inziens zitten de prominenten binnen de partij met oprechte verbazing en oprechte frustratie. Het helpt bovendien niet dat de helft van de kieslijst een lijntje heeft naar Rutte als (ex-)adviseur. De motie van afkeuring (geniale move overigens van Kaag en Hoekstra, had ik op het moment zelf niet zo ingeschat) wordt door hen volgens mij echt gezien als een signaal dat we weer vrolijk verder kunnen. De MvA wordt geïnterpreteerd als geen steun voor de MvW. Dronken, dronken van de macht.
De cynicus in mij zegt zelfs met Pasen dat het onrecht zal zegevieren. Waarom het zo’n smeerboel blijft, het zal in de mensen zitten.
Met spijt denk ik dat het weinig zin heeft om te roepen ‘dit nooit meer’ of ‘we gaan het nu helemaal anders doen’. Dat kweekt alleen maar valse verwachtingen. We moeten vooral onszelf afvragen waarom we zo geïnteresseerd zijn in het pesten van elkaar en waarom we aan die dynamiek mee willen blijven doen.
Overigens zegt de predikant in mij dat heel Nederland (en misschien de rest van de wereld ook, maar het gaat nu hierover) in een existentiële crisis zit. Waar ligt jouw commitment?
pi_198842170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee dat deed hij niet. Hij had geen fout gemaakt, en had niks om zich voor te verantwoorden. Dat had hij ook niet moeten doen.

Mensen die wel fouten hadden gemaakt waren :

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen die beiden in de actieve politiek zaten
Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen
Het presidium van de TWeede Kamer : verkenners op pad sturen met een niet goed omschreven mandaat
De voorzitter van de Tweede Kamer : de verkenners laten ondersteunen door ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken
Ollongren en Jorritsma : de notulen van hun bijeenkomsten niet doornemen voor ze werden opgeslagen.
Ollongren en Jorritsma : de bespreekpunten voorgesteld door de ambtelijke ondersteuning niet direct in de papiervernietiger laten gooien en duidelijk maken dat dit (vermoedelijk) niet de bedoeling was.
Ollongren : vertrouwelijke stukken zo dragen dat ze gefotografeerd kunnen worden
De voorzitter van de kamer: toestaan dat tijdens het debat Rutte herhaaldelijk als Minister President werd benoemd terwijl het overduidelijk ging over feiten die betrekking hadden op zijn handelen als fractievoorzitter van de VVD
De fractievoorzitters van alle partijen (inclusief Rutte) : niet onderkennen dat er sprake was van een collectieve politeke verantwoordelijkheid over het hele circus.
Hij heeft volgens jou geen fout gemaakt.
volgens hem ook niet.
Hij heeft ook niks toegegeven. Dus precies zoals jij wou.

En toch geloofd geen hond hem meer.

wat heeft hij precies toegegeven dan?
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:57:04 #46
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842185
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:55 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Hij heeft volgens jou geen fout gemaakt.
volgens hem ook niet.
Hij heeft ook niks toegegeven. Dus precies zoals jij wou.

En toch geloofd geen hond hem meer.

wat heeft hij precies toegegeven dan?

Hij heeft wel een fout gemaakt. Namelijk de bal niet terugkaatsen. Maar dat was er maar eentje van de vele fouten die er zijn gemaakt waardoor we nu met een mislukte formatie zitten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:58:38 #47
408813 crew  trein2000
pi_198842202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft wel een fout gemaakt. Namelijk de bal niet terugkaatsen. Maar dat was er maar eentje van de vele fouten die er zijn gemaakt waardoor we nu met een mislukte formatie zitten.
Terugkaatsen naar wie? De mensen die niet over Omtzigt gesproken hebben? De mensen die wel een debat wouden? De mensen waar hij van afhankelijk is in de formatie?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft wel een fout gemaakt. Namelijk de bal niet terugkaatsen. Maar dat was er maar eentje van de vele fouten die er zijn gemaakt waardoor we nu met een mislukte formatie zitten.
Je vindt het geen fout dat hij voor de camera's roept dat hij absoluut niet over Omtzigt heeft gepraat.?

Ik zie namelijk niet in hoe dit geen fout is. als blijkt dat hij dat wel degelijk heeft gedaan..

Waarom is dit geen fout?
pi_198842212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee dat deed hij niet. Hij had geen fout gemaakt, en had niks om zich voor te verantwoorden. Dat had hij ook niet moeten doen.

Mensen die wel fouten hadden gemaakt waren :

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen die beiden in de actieve politiek zaten
Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen
Het presidium van de TWeede Kamer : verkenners op pad sturen met een niet goed omschreven mandaat
De voorzitter van de Tweede Kamer : de verkenners laten ondersteunen door ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken
Ollongren en Jorritsma : de notulen van hun bijeenkomsten niet doornemen voor ze werden opgeslagen.
Ollongren en Jorritsma : de bespreekpunten voorgesteld door de ambtelijke ondersteuning niet direct in de papiervernietiger laten gooien en duidelijk maken dat dit (vermoedelijk) niet de bedoeling was.
Ollongren : vertrouwelijke stukken zo dragen dat ze gefotografeerd kunnen worden
De voorzitter van de kamer: toestaan dat tijdens het debat Rutte herhaaldelijk als Minister President werd benoemd terwijl het overduidelijk ging over feiten die betrekking hadden op zijn handelen als fractievoorzitter van de VVD
De fractievoorzitters van alle partijen (inclusief Rutte) : niet onderkennen dat er sprake was van een collectieve politeke verantwoordelijkheid over het hele circus.
Dus het is de schuld van iedereen, behalve Rutte?
pi_198842221
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Verkennergesprekken worden nooit openbaar gemaakt. Niks met transparantie te maken.
Dit gedoe was ook niet zo groot gemaakt als er niet al talloze andere incidenten aan vooraf waren gegaan, dit was de laatste druppel voor de oppositie om Rutte te kunnen lozen.

Zo gaat dat als een minister president 10 jaar en 3 kabinetten aan het roer staat, dat gaat dan een keer fout.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:02:02 #51
408813 crew  trein2000
pi_198842246
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:59 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dit gedoe was ook niet zo groot gemaakt als er niet al talloze andere incidenten aan vooraf waren gegaan, dit was de laatste druppel voor de oppositie om Rutte te kunnen lozen.

Zo gaat dat als een minister president 10 jaar en 3 kabinetten aan het roer staat, dat gaat dan een keer fout.
Dit ja. Vreemd dat mensen dit niet inzien. Hij toonde op drie verschillende momenten dat hij niks geleerd had van de toeslagenaffaire. 1 door over Omtzigt te praten. 2 door dat fameuze interview met Jorn Jonker 3 z’n selectieve geheugenverlies.
Dat was de druppel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:02:22 #52
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842249
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:58 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Je vindt het geen fout dat hij voor de camera's roept dat hij absoluut niet over Omtzigt heeft gepraat.?

Ik zie namelijk niet in hoe dit geen fout is. als blijkt dat hij dat wel degelijk heeft gedaan..

Waarom is dit geen fout?
Het is geen relevante fout. Hij had beter niks kunnen zeggen. Want nu lijkt het alsof hij heeft gelogen. Wat niet het geval hoeft te zijn. Maar als je politici die niet de waarheid en niets dan de waarheid tegen journalisten gaat uitsluiten van de politiek kunnen ze de hele tent in Den Haag wel gaan sluiten. Tot gisteren rekenden we politici alleen af op wat ze in de Kamer zeiden. Maar die regel telt kennelijk niet meer. Dat gaat nog leuk worden in de toekomst.
pi_198842261
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit ja. Vreemd dat mensen dit niet inzien. Hij toonde op drie verschillende momenten dat hij niks geleerd had van de toeslagenaffaire. 1 door over Omtzigt te praten. 2 door dat fameuze interview met Jorn Jonker 3 z’n selectieve geheugenverlies.
Dat was de druppel.
En toen dacht jij het kan niet meer erger, maar toen kwam ViaVia nog.
  zondag 4 april 2021 @ 00:05:04 #54
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van iedereen, behalve Rutte?
Iedereen, en daarom ook een beetje van Rutte. Vind jij het niet raar dat iedereen het alleen over Rutte heeft maar niet over de puinhoop die al die mensen hebben gemaakt van dat proces? Dit bovenstaande rijtje zijn stuk voor stuk ernstige fouten van staatsrechtelijke aard. Maar niemand heeft het erover dat als dit is hoe we kabinetten formeren we in de toekomst NOOIT meer op een redelijke manier een kabinet in elkaar kunnen timmeren.
  zondag 4 april 2021 @ 00:06:03 #55
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842282
Rutte moet gewoon weg en dan eens zien wat er van de VVD overblijft, ik denk weinig. Zoveel mensen zijn eruit getiefd onder Rutte. Ik zat een paar dagen geleden de lijst van de VVD te bekijken, ik ken er geen 1, dus dat zijn onze volksvertegenwoordigers?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:06:27 #56
408813 crew  trein2000
pi_198842288
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:03 schreef maan_man het volgende:

[..]

En toen dacht jij het kan niet meer erger, maar toen kwam ViaVia nog.
Ik vind het wat lastig om hem dat aan te rekenen zonder dat ik weet hoe het zit. Als iemand mij nu belt om iets te zeggen wat ik helemaal niet mag weten kan ik daar in principe niet zoveel aan doen natuurlijk.

Natuurlijk kun je zeggen “ja hij heeft een heel systeem om zich heen gebouwd dat hem waarschuwt bij gevaar, zo nodig door de regels te overtreden. En dat is deel van het probleem”. En hij heeft de schijn in dat opzicht wellicht zelfs ook wel tegen. Maar ik vind dit wel onvoldoende om hem dat keihard aan te rekenen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842295
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Iedereen, en daarom ook een beetje van Rutte. Vind jij het niet raar dat iedereen het alleen over Rutte heeft maar niet over de puinhoop die al die mensen hebben gemaakt van dat proces? Dit bovenstaande rijtje zijn stuk voor stuk ernstige fouten van staatsrechtelijke aard. Maar niemand heeft het erover dat als dit is hoe we kabinetten formeren we in de toekomst NOOIT meer op een redelijke manier een kabinet in elkaar kunnen timmeren.
Fouten van anderen heffen de eigen fouten niet op. Je kunt het inderdaad prima hebben over fouten die anderen hebben gemaakt in dit proces, maar het feit dat die fouten zijn gemaakt zorgt er toch niet voor dat we die van Mark Rutte maar gewoon moeten negeren? Laat die logica maar lekker aan de Trumpjes en Poetintjes van de wereld over.
pi_198842301
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is geen relevante fout. Hij had beter niks kunnen zeggen. Want nu lijkt het alsof hij heeft gelogen. Wat niet het geval hoeft te zijn. Maar als je politici die niet de waarheid en niets dan de waarheid tegen journalisten gaat uitsluiten van de politiek kunnen ze de hele tent in Den Haag wel gaan sluiten. Tot gisteren rekenden we politici alleen af op wat ze in de Kamer zeiden. Maar die regel telt kennelijk niet meer. Dat gaat nog leuk worden in de toekomst.
Je bent ontzettend naïef.

Rutte heeft een reputatie. zijn reputatie is waardoor veel mensen op hem stemmen. komt goed over. is amicable. goedlachs. etc.

Als hij vervolgens live op tv keihard iets zegt geloven mensen hem.

Vervolgens blijkt dat er niks van waar is.
Dit is nogal een schok voor mensen die dit zien. Waarbij je er eigenlijk niet meer om heen kunt. Voorheen kon je altijd nog denken.. tja. misschien is het inderdaad niet zo.

Maar nu bleek ineens zwart op wit dat hij keihard loog.

Roepen dat dit niet eens fout is.. is mensen compleet onderschatten.

Voor veel mensen komt dat toch binnen. dat iemand zo hard liegt. Ja in de politiek is het misschien een dingetje en weten ze niet anders..

Maar voor het publiek is dit killing.
pi_198842302
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee dat deed hij niet. Hij had geen fout gemaakt, en had niks om zich voor te verantwoorden. Dat had hij ook niet moeten doen.

Mensen die wel fouten hadden gemaakt waren :
Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen die beiden in de actieve politiek zaten

Henk Kamp en Edith Schippers maakten deze fouten niet.

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen

Dat klopt.

Het presidium van de TWeede Kamer : verkenners op pad sturen met een niet goed omschreven mandaat

Opdracht: inventariseren welke partijen met wie willen samenwerken en hoe ze de komende tijd voor zich zien. Dat hoeft niet concreter.

De voorzitter van de Tweede Kamer : de verkenners laten ondersteunen door ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken

Een sollicitatieprocedure voor twee adviserende notulisten kost meer tijd dan de hele formatie.

Ollongren en Jorritsma : de notulen van hun bijeenkomsten niet doornemen voor ze werden opgeslagen.

Dat is inderdaad dom.

Ollongren en Jorritsma : de bespreekpunten voorgesteld door de ambtelijke ondersteuning niet direct in de papiervernietiger laten gooien en duidelijk maken dat dit (vermoedelijk) niet de bedoeling was.

Geloof je serieus dat het allemaal per ongeluk verdwenen is?

Ollongren : vertrouwelijke stukken zo dragen dat ze gefotografeerd kunnen worden

Dat was inderdaad heel dom, maar als ze dat niet had gedaan, hadden wij ons niet afgevraagd wat er werkelijk gaande is.

De voorzitter van de kamer: toestaan dat tijdens het debat Rutte herhaaldelijk als Minister President werd benoemd terwijl het overduidelijk ging over feiten die betrekking hadden op zijn handelen als fractievoorzitter van de VVD

Dat is het nadeel van een minister die ook fractievoorzitter is, had de VVD iets slims op kunnen vinden.

De fractievoorzitters van alle partijen (inclusief Rutte) : niet onderkennen dat er sprake was van een collectieve politeke verantwoordelijkheid over het hele circus.

Inderdaad, al geloof ik niet dat Sylvana Simons, Kees van der Staaij en Jesse Klaver een zier geven om Omtzigts positie.
pi_198842335
Rutte heeft gewoon een ontzettende inschattingsfout gemaakt bij de verkenningsfase. De Kamer trok het proces naar zich toe door verantwoording en openbaarheid te eisen van de verkenners, wat nooit eerder gebeurd was (positie verkenner is totaal niet gedefinieerd). Daar heeft Rutte zich enorm op verkeken.
pi_198842349
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het wat lastig om hem dat aan te rekenen zonder dat ik weet hoe het zit. Als iemand mij nu belt om iets te zeggen wat ik helemaal niet mag weten kan ik daar in principe niet zoveel aan doen natuurlijk.

Natuurlijk kun je zeggen “ja hij heeft een heel systeem om zich heen gebouwd dat hem waarschuwt bij gevaar, zo nodig door de regels te overtreden. En dat is deel van het probleem”. En hij heeft de schijn in dat opzicht wellicht zelfs ook wel tegen. Maar ik vind dit wel onvoldoende om hem dat keihard aan te rekenen.
Het is ook lastig, maar in de hele context dodelijk. Zeker na de toeslagenaffaire waar hij meer openheid beloofde en ook dat het een persoonlijk belang betrof. Als hij via via iets over een vaccin of zoiets had gehoord en het wilde de bron niet prijsgeven, dan was daar een stuk zwaarder aan getild.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:13:12 #62
408813 crew  trein2000
pi_198842367
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het is ook lastig, maar in de hele context dodelijk. Zeker na de toeslagenaffaire waar hij meer openheid beloofde en ook dat het een persoonlijk belang betrof. Als hij via via iets over een vaccin of zoiets had gehoord en het wilde de bron niet prijsgeven, dan was daar een stuk zwaarder aan getild.
Het helpt zeker niet. Dat ben ik met je eens. Maar vooralsnog vind ik het een bijkomende omstandigheid en geen harde fout van Rutte.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842380
Hele dag gewerkt, net weer even wat bijgelezen.

Wat mij misschien nog wel het meeste opvalt vandaag is hoe vroom de VVD wel niet is. Nooit geweten dat die zo sterk hechtten aan het paasweekend. :')

Het is toch ook treurig he. Als je al zo verontwaardigd terug wilt happen naar de ChristenUnie, doe het dan met wat inhoud of doe het gewoon niet :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198842391
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:10 schreef TomWaits het volgende:
Rutte heeft gewoon een ontzettende inschattingsfout gemaakt bij de verkenningsfase. De Kamer trok het proces naar zich toe door verantwoording en openbaarheid te eisen van de verkenners, wat nooit eerder gebeurd was (positie verkenner is totaal niet gedefinieerd). Daar heeft Rutte zich enorm op verkeken.
Rutte onderschatte vooral de impact van die notitie. Die dacht storm in een glas water.

Verkenners zijn weg, nieuwe verkenners en we gaan door.

Vandaar dat hij loog over Omtzigt en vervolgens zei, er gaat hier niemand uitleg over geven.

Omdat hij werkelijk niet dacht dat het zo ver kwam tot een debat en zelfs dat al die notulen en notities boven water kwamen.

Voor hem was het just another day at the office. Alleen nu kwam het wel tot dat debat. En kwam ineens alles naar buiten. Waarbij eerder dit waarschijnlijk nooit het geval is geweest.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:16:39 #65
408813 crew  trein2000
pi_198842401
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:14 schreef BlackLining het volgende:
Hele dag gewerkt, net weer even wat bijgelezen.

Wat mij misschien nog wel het meeste opvalt vandaag is hoe vroom de VVD wel niet is. Nooit geweten dat die zo sterk hechtten aan het paasweekend. :')

Het is toch ook treurig he. Als je al zo verontwaardigd terug wilt happen naar de ChristenUnie, doe het dan met wat inhoud of doe het gewoon niet :')
Genieten. Pure paniek bij een stel totaal losgezongen simpele zielen die blind achter de Grote Leider aan lopen. Nu wil ik niet pleiten voor PvdA praktijken. Maar gebrek aan tegenmacht is niet alleen in het landsbestuur een probleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:20:34 #66
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842436
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het helpt zeker niet. Dat ben ik met je eens. Maar vooralsnog vind ik het een bijkomende omstandigheid en geen harde fout van Rutte.
_O- Hij maakt alleen maar fouten, zie je dat niet? Lijsten vol met fouten.

Kaag is erger, maar zie je de totale fuckup niet? Lijkt mij lekker trouwens, doen of er niks aan de hand is :7
  zondag 4 april 2021 @ 00:21:55 #67
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842446
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Fouten van anderen heffen de eigen fouten niet op. Je kunt het inderdaad prima hebben over fouten die anderen hebben gemaakt in dit proces, maar het feit dat die fouten zijn gemaakt zorgt er toch niet voor dat we die van Mark Rutte maar gewoon moeten negeren? Laat die logica maar lekker aan de Trumpjes en Poetintjes van de wereld over.
En weet je wat het grappige is? Door jouw soort denken wordt bij problemen die supergroot zijn alleen een paar ceremoniele hoofden afgehakt, zonder dat er iets veranderd of wordt opgelost. Niemand vraagt zich af waarom het zo een godvergeten rotzooi is geworden. Iedereen doet wel lekker verontwaardigd, maar door niet te kijken naar wat ze zelf hebben bijgedragen is er helemaal geen enkele kans dat het beter gaat worden.

Zo is ook de toeslagenaffaire ontstaan; ondergetekende is van mening dat de affaire in 1996 begonnen. Zo'n 10 jaar voordat we toeslagen kenden. Toen in het sociale zekerheidsrecht de plicht (zonder uitzonderingen) werd doorgevoerd om elke cent teveel uitgekeerde uitkering terug te gaan vorderen. Zonder rekening te mogen houden met de omstandigheden. (Zo stond het nagenoeg in de memorie van toelichting). Nu werden UWV en gemeentes nog een beetje bijgestuurd door rechters, omdat die geen onbeperkte mogelijkheden hadden het geld terug te halen.

En toen ging in 2006 de Tweede Kamer accoord met een vergelijkbaar hard regime voor de toeslagen. Het was totaal voorspelbaar dat dit tot tragedies zou gaan leiden; een onbarmhartig beleid opleggen aan een organisatie met onbeperkte mogelijkheden om het geld binnen te harken.

Is het pogen om alles onder de pet te houden goed te praten ? Nee natuurlijk niet. Maar niemand is zo dapper geweest om zich af te vragen waarom er zoveel onder de pet te houden was. Ook Omzigt niet in al zijn heilige verontwaardiging. Ondertussen gaat het geld met scheppen de deur uit om gewetens te verlichten. Maar er is nog geen schijn van een discussie over de vraag of 'altijd terugvorderen' wel rechtvaardig kan zijn als je nooit de persoonlijke omstandigheden mag meenemen.

Ik ben geen bewonderaar van Rutte, maar ik heb ook geen enkele sympathie voor kamerleden die schreeuwend over onrecht nooit tot de kern van de zaak komen. Zelfs niet als die kern voor iedereen zichtbaar is.

Dus nee, ik kan me niet druk maken dat Rutte niet de waarheid heeft gezegd tegen een journalist of de schijn tegen zich heeft gewekt dat hij arrogant was.

Ik maak me wel druk over politici die het hele stelsel misbruiken en kapotmaken in een poging om een andere politicus volledig kapot te maken. Want dat houdt niet op bij één mannetje een kopje kleiner maken.
pi_198842454
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:14 schreef BlackLining het volgende:
Hele dag gewerkt, net weer even wat bijgelezen.

Wat mij misschien nog wel het meeste opvalt vandaag is hoe vroom de VVD wel niet is. Nooit geweten dat die zo sterk hechtten aan het paasweekend. :')

Het is toch ook treurig he. Als je al zo verontwaardigd terug wilt happen naar de ChristenUnie, doe het dan met wat inhoud of doe het gewoon niet :')
Ton Elias verwijt zowel Kaag en Segers 'machtspolitiek', Segers belt 'out of the blue' op Goede Vrijdag op volgens Rutte.. echt alles, maar dan ook alles, toont maar weer aan dat die partij voor geen ene meter kan omgaan met kritiek op haar functioneren. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2021 00:23:09 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:24:03 #69
408813 crew  trein2000
pi_198842470
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

_O- Hij maakt alleen maar fouten, zie je dat niet? Lijsten vol met fouten.

Kaag is erger, maar zie je de totale fuckup niet? Lijkt mij lekker trouwens, doen of er niks aan de hand is :7
Ik zie dat prima. Maar ik vind dit een lastig te duiden situatie. Daar voor weten we gewoon te weinig.

Het kan ook een ambtenaar zijn die al tien jaar voor hem werkt en hem hoog heeft en totaal ongevraagd hem gebeld heeft. Dat kun je hem niet aanrekenen. Vind ik dat het meest waarschijnlijke scenario? Nee. Maar ik kan het ook niet uitsluiten. We moeten wel gewoon naar de feiten blijven kijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:25:52 #70
408813 crew  trein2000
pi_198842491
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:22 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Ton Elias verwijt zowel Kaag en Segers 'machtspolitiek', Segers belt 'out of the blue' op Goede Vrijdag op volgens Rutte.. echt alles, maar dan ook alles, toont maar weer aan dat die partij voor geen ene meter kan omgaan met kritiek op haar functioneren. :')
Ik vind het genieten hoor. Die totaal niet georchestreerde steuncampange. De ene na de andere semi-bekende oudgediende maakt zich onsterfelijk belachelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:27:53 #71
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198842513
En dan morgen de Mars voor Mark, door al zijn 2 miljoen stemmers.
Never explain, never apologize.
  zondag 4 april 2021 @ 00:28:12 #72
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842516
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie dat prima. Maar ik vind dit een lastig te duiden situatie. Daar voor weten we gewoon te weinig.

Het kan ook een ambtenaar zijn die al tien jaar voor hem werkt en hem hoog heeft en totaal ongevraagd hem gebeld heeft. Dat kun je hem niet aanrekenen. Vind ik dat het meest waarschijnlijke scenario? Nee. Maar ik kan het ook niet uitsluiten. We moeten wel gewoon naar de feiten blijven kijken.
Daar ben jij ook niet voor, slechts je mening. Toch? Feit is dat hij liegt al heel lang.
pi_198842534
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

En weet je wat het grappige is? Door jouw soort denken wordt bij problemen die supergroot zijn alleen een paar ceremoniele hoofden afgehakt, zonder dat er iets veranderd of wordt opgelost. Niemand vraagt zich af waarom het zo een godvergeten rotzooi is geworden. Iedereen doet wel lekker verontwaardigd, maar door niet te kijken naar wat ze zelf hebben bijgedragen is er helemaal geen enkele kans dat het beter gaat worden.

Zo is ook de toeslagenaffaire ontstaan; ondergetekende is van mening dat de affaire in 1996 begonnen. Zo'n 10 jaar voordat we toeslagen kenden. Toen in het sociale zekerheidsrecht de plicht (zonder uitzonderingen) werd doorgevoerd om elke cent teveel uitgekeerde uitkering terug te gaan vorderen. Zonder rekening te mogen houden met de omstandigheden. (Zo stond het nagenoeg in de memorie van toelichting). Nu werden UWV en gemeentes nog een beetje bijgestuurd door rechters, omdat die geen onbeperkte mogelijkheden hadden het geld terug te halen.

En toen ging in 2006 de Tweede Kamer accoord met een vergelijkbaar hard regime voor de toeslagen. Het was totaal voorspelbaar dat dit tot tragedies zou gaan leiden; een onbarmhartig beleid opleggen aan een organisatie met onbeperkte mogelijkheden om het geld binnen te harken.

Is het pogen om alles onder de pet te houden goed te praten ? Nee natuurlijk niet. Maar niemand is zo dapper geweest om zich af te vragen waarom er zoveel onder de pet te houden was. Ook Omzigt niet in al zijn heilige verontwaardiging. Ondertussen gaat het geld met scheppen de deur uit om gewetens te verlichten. Maar er is nog geen schijn van een discussie over de vraag of 'altijd terugvorderen' wel rechtvaardig kan zijn als je nooit de persoonlijke omstandigheden mag meenemen.

Ik ben geen bewonderaar van Rutte, maar ik heb ook geen enkele sympathie voor kamerleden die schreeuwend over onrecht nooit tot de kern van de zaak komen. Zelfs niet als die kern voor iedereen zichtbaar is.

Dus nee, ik kan me niet druk maken dat Rutte niet de waarheid heeft gezegd tegen een journalist of de schijn tegen zich heeft gewekt dat hij arrogant was.

Ik maak me wel druk over politici die het hele stelsel misbruiken en kapotmaken in een poging om een andere politicus volledig kapot te maken. Want dat houdt niet op bij één mannetje een kopje kleiner maken.
Het vervelende van die logica (hoewel daar erg veel van klopt, daar niet van) is dat het al erg snel ontaard in een situatie waar iedereen een beetje schuldig is en als consequentie daarvan dus niemand ooit verantwoordelijk wordt gehouden en de status quo intact blijft. Alleen klopt het nooit dat iedereen altijd even onschuldig is, er zijn altijd wel mensen die net iets meer schuld dragen dan de rest en die mag je daar best op mag aanspreken/verantwoordelijk voor houden. Het is inderdaad echt niet alleen Rutte's schuld dat de situatie zo uit de hand is gelopen maar hij treft wel meer blaam dan de rest. Dat helemaal weg proberen te poetsen riekt toch wel heel erg naar het whataboutism waarmee figuren als Trump of Poetin hun straatje mee pogen schoon te vegen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:29:42 #74
408813 crew  trein2000
pi_198842536
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Daar ben jij ook niet voor, slechts je mening. Toch? Feit is dat hij liegt al heel lang.
Je hebt mij eerder zien betogen dat die opmerking over “niet over Omtzigt gesproken” niets anders kan zijn dan een leugen. Daar blijf ik bij.

Op dit punt zie ik dat anders. Hier zijn alternatieve scenario’s mogelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842555
Probleem is niet dat hij liegt.

Heb niet de illusie dat politici niet liegen..
Liegen en politiek is bijna synoniem..

Maar de bedoeling is de schijn op te houden dat je niet liegt.

Als je vervolgens zo keihard liegt en heel Nederland ziet je 12 uur lang liegen. Dat maakt het wat lastig.

Hij zit daar niet omdat hij zo geweldig goede ideeën heeft. Hij zit daar omdat hij goed met mensen om kan gaan en goed over komt..

Dus wat hem maakt.. breekt hem nu net zo goed.
pi_198842574
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Genieten. Pure paniek bij een stel totaal losgezongen simpele zielen die blind achter de Grote Leider aan lopen. Nu wil ik niet pleiten voor PvdA praktijken. Maar gebrek aan tegenmacht is niet alleen in het landsbestuur een probleem.
De enige die ik nog redelijk reëel vind overkomen, is Weisglas, al laat hij op Twitter ook weten achter Rutte te staan, maar ik hoorde hem een goed en afgewogen radio-interview geven. Daarnaast spreekt hij zijn steun ook aan Rutte, maar hij slaat niet wilde om zich heen naar alles wat niet VVD is.

De rest is inderdaad puur leedvermaak.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:32:02 #77
408813 crew  trein2000
pi_198842576
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:30 schreef Abyss33 het volgende:
Probleem is niet dat hij liegt.

Heb niet de illusie dat politici niet liegen..
Liegen en politiek is bijna synoniem..

Maar de bedoeling is de schijn op te houden dat je niet liegt.

Als je vervolgens zo keihard liegt en heel Nederland ziet je 12 uur lang liegen. Dat maakt het wat lastig.
Liegen en creatief met de waarheid omgaan zijn nog twee verschillende dingen. Beide onwenselijk. Maar het eerste is wel veel problematischer.

Maar goed, we wouden daar vanaf. Dan is dit natuurlijk een doodzonde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:34:44 #78
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842604
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:07 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen die beiden in de actieve politiek zaten

Henk Kamp en Edith Schippers maakten deze fouten niet.

Het presidium van de Tweede Kamer : twee verkenners benoemen

Dat klopt.

Het presidium van de TWeede Kamer : verkenners op pad sturen met een niet goed omschreven mandaat

Opdracht: inventariseren welke partijen met wie willen samenwerken en hoe ze de komende tijd voor zich zien. Dat hoeft niet concreter.

De voorzitter van de Tweede Kamer : de verkenners laten ondersteunen door ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken

Een sollicitatieprocedure voor twee adviserende notulisten kost meer tijd dan de hele formatie.

Ollongren en Jorritsma : de notulen van hun bijeenkomsten niet doornemen voor ze werden opgeslagen.

Dat is inderdaad dom.

Ollongren en Jorritsma : de bespreekpunten voorgesteld door de ambtelijke ondersteuning niet direct in de papiervernietiger laten gooien en duidelijk maken dat dit (vermoedelijk) niet de bedoeling was.

Geloof je serieus dat het allemaal per ongeluk verdwenen is?

Ollongren : vertrouwelijke stukken zo dragen dat ze gefotografeerd kunnen worden

Dat was inderdaad heel dom, maar als ze dat niet had gedaan, hadden wij ons niet afgevraagd wat er werkelijk gaande is.

De voorzitter van de kamer: toestaan dat tijdens het debat Rutte herhaaldelijk als Minister President werd benoemd terwijl het overduidelijk ging over feiten die betrekking hadden op zijn handelen als fractievoorzitter van de VVD

Dat is het nadeel van een minister die ook fractievoorzitter is, had de VVD iets slims op kunnen vinden.

De fractievoorzitters van alle partijen (inclusief Rutte) : niet onderkennen dat er sprake was van een collectieve politeke verantwoordelijkheid over het hele circus.

Inderdaad, al geloof ik niet dat Sylvana Simons, Kees van der Staaij en Jesse Klaver een zier geven om Omtzigts positie.
Henk Kamp weet ik niet meer maar Edith Schippers was op weg naar buiten.
Als Jorritsma en Ollongren een duidelijk mandaat hadden gehad dan hadden ze meteen kunnen zeggen wat buiten de gesprekken hoorde te blijven. En als het mandaat wel duidelijk was, dan hebben Ollongren en Jorritsma een ernstige fout gemaakt. In het Nederlandse stelsel zijn dan ofwel zijzelf of de mensen die ze hebben aangesteld verantwoordelijk. Niet de mensen met wie ze spreken.
Ik geloof niks, kennelijk is alles bewaard. Zelfs als het onzin was en geen deel van de formatie had kunnen zijn. Rutte geloven doe ik niet, maar ik weet ook niet of gelogen heeft. Voor liegen moet je ook de wil hebben om niet de waarheid te zeggen.
Ik zie je eigenlijk herhalen dat Rutte slimmer had moeten omgaan met het staatsrechtelijke element. We zijn het daar dus eens.
Ik ben niet zo lief voor Simons en andere nieuwelingen. Want die hebben misschien wel het excuus dat ze op dag 1 in het diepe zijn gesmeten, maar ze hebben wel een stem gehad. En tegen de tijd dat het debat moest plaatsvinden hadden ze genoeg tijd gehad om zich voor te bereiden.

Ten slotte; ja het is lastig om mensen op stel en sprong in te huren. Maar je hoeft daarmee niet te wachten tot de dag na de verkiezingen. Het is ook voor een scheiding der machten zuiverder als medewerkers van de Kamer het belangrijkste werk van de kamer voor de kamer doen. Dan heb je in ieder geval ook geen rare discussies of de Kamer haar eigen stukken mag inzien.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:34:49 #79
236264 crew  capricia
pi_198842605
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

_O- Hij maakt alleen maar fouten, zie je dat niet? Lijsten vol met fouten.

Kaag is erger, maar zie je de totale fuckup niet? Lijkt mij lekker trouwens, doen of er niks aan de hand is :7
Het zijn allemaal mensen. En gekozen volksvertegenwoordigers.
Geen enkele politicus heeft meer stemmen gehaald dan Rutte, die paar weken geleden.
Ook dat moet je in ogenschouw nemen.
Definitely not CIA
pi_198842607
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het genieten hoor. Die totaal niet georchestreerde steuncampange. De ene na de andere semi-bekende oudgediende maakt zich onsterfelijk belachelijk.
Ja, het is ook echt te sneu voor woorden. Met name de tweets van Annemarie Jorritsma, na haar al behoorlijk warrige en slecht onderbouwde optreden, maken de boel af:

twitter


twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:35:00 #81
408813 crew  trein2000
pi_198842608
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:31 schreef maan_man het volgende:

[..]

De enige die ik nog redelijk reëel vind overkomen, is Weisglas, al laat hij op Twitter ook weten achter Rutte te staan, maar ik hoorde hem een goed en afgewogen radio-interview geven. Daarnaast spreekt hij zijn steun ook aan Rutte, maar hij slaat niet wilde om zich heen naar alles wat niet VVD is.

De rest is inderdaad puur leedvermaak.
Eens. En ik vond dat interview van Kamp ook nog wel prima. Maar die tweets van figuren als Jorritsma en Elias zijn lachen gieren brullen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:35:46 #82
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842613
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:30 schreef Abyss33 het volgende:
Probleem is niet dat hij liegt.

Heb niet de illusie dat politici niet liegen..
Liegen en politiek is bijna synoniem..

Maar de bedoeling is de schijn op te houden dat je niet liegt.

Als je vervolgens zo keihard liegt en heel Nederland ziet je 12 uur lang liegen. Dat maakt het wat lastig.

Hij zit daar niet omdat hij zo geweldig goede ideeën heeft. Hij zit daar omdat hij goed met mensen om kan gaan en goed over komt..

Dus wat hem maakt.. breekt hem nu net zo goed.
Hoezo? Hij moet gewoon een functie elders accepteren, geschiedenisleraar. Helemaal prima
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:36:26 #83
236264 crew  capricia
pi_198842616
Ik hoop nog steeds op een progressieve centrum rechtse koers.
Gaat dat er komen?

Want zo'n partij bestaat namelijk niet.
Definitely not CIA
pi_198842617
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens. En ik vond dat interview van Kamp ook nog wel prima. Maar die tweets van figuren als Jorritsma en Elias zijn lachen gieren brullen.
Dat zou kunnen die heb ik even gemist.
  zondag 4 april 2021 @ 00:37:41 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842626
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zijn allemaal mensen. En gekozen volksvertegenwoordigers.
Geen enkele politicus heeft meer stemmen gehaald dan Rutte, die paar weken geleden.
Ook dat moet je in ogenschouw nemen.
Dat doe ik ook, ik accepteer de VVD als grootste maar zonder Rutte.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:37:56 #86
408813 crew  trein2000
pi_198842628
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
Ik hoop nog steeds op een progressieve centrum rechtse koers.
Gaat dat er komen?

Want zo'n partij bestaat namelijk niet.
Die groene partij met 1 letter en 2 cijfers.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198842641
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die groene partij met 1 letter en 2 cijfers.
J21
  zondag 4 april 2021 @ 00:39:38 #88
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198842642
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
Ik hoop nog steeds op een progressieve centrum rechtse koers.
Gaat dat er komen?

Want zo'n partij bestaat namelijk niet.
JA21?
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:40:32 #89
236264 crew  capricia
pi_198842650
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die groene partij met 1 letter en 2 cijfers.
Maakt me niet zo uit welk poppetje hem uitvoert. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 04-04-2021 00:48:59 ]
Definitely not CIA
  zondag 4 april 2021 @ 00:41:15 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198842655
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die groene partij met 1 letter en 2 cijfers.
BY1
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198842657
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Maakt me niet zo uit wel poppetje hem uitvoert. :)
Baudet en Wilders.
  zondag 4 april 2021 @ 00:41:45 #92
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842658
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het vervelende van die logica (hoewel daar erg veel van klopt, daar niet van) is dat het al erg snel ontaard in een situatie waar iedereen een beetje schuldig is en als consequentie daarvan dus niemand ooit verantwoordelijk wordt gehouden en de status quo intact blijft. Alleen klopt het nooit dat iedereen altijd even onschuldig is, er zijn altijd wel mensen die net iets meer schuld dragen dan de rest en die mag je daar best op mag aanspreken/verantwoordelijk voor houden. Het is inderdaad echt niet alleen Rutte's schuld dat de situatie zo uit de hand is gelopen maar hij treft wel meer blaam dan de rest. Dat helemaal weg proberen te poetsen riekt toch wel heel erg naar het whataboutism waarmee figuren als Trump of Poetin hun straatje mee pogen schoon te vegen.
Het punt is dat iedereen inderdaad schuldig is. Maar niet gaat erkennen de andere kant op te hebben gekeken. Je kunt het stelsel niet hervormen door een minister ritueel weg te sturen. Je kan de politiek niet hervormen door Rutte uit te sluiten. Rutte heeft niet in zijn eentje zo'n godvergeten puinhoop gemaakt. Daar hebben ze allemaal aan meegewerkt. Van oudgedienden tot de nieuwelingen die gewoon maar mee hebben gestemd in die vergadering één dag na de verkiezingen.
  zondag 4 april 2021 @ 00:42:01 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198842662
Allejezus, dat hele debat ging niet over Omtzigt of het a4'tje van Ollongren. Dat niemand Rutte meer gelooft stond al vast. Zonder uitzondering gaf iedere partij aan Rutte niet te vertrouwen. Maar uiteindelijk kiest de meerderheid van de partijen voor partijbelang. En blijft Rutte zitten. En verandert er niets. #NieuwLeiderschap, bedankt!

Het is surrealistisch, de Tweede Kamer laat de grootste vijand van de democratie aan het roer. Het belangrijkste orgaan, de volksvertegenwoordiging, de mensen die persoonlijk en letterlijk mandaat van de bevolking hebben, de Tweede Kamer, laat dit gewoon gebeuren, vanwege partijbelang. D66 en CDA zijn zo vreselijk door de mand gevallen, zij zijn de losers en Mark Rutte is de winnaar. Onvergeeflijk.
pi_198842667
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het punt is dat iedereen inderdaad schuldig is. Maar niet gaat erkennen de andere kant op te hebben gekeken. Je kunt het stelsel niet hervormen door een minister ritueel weg te sturen. Je kan de politiek niet hervormen door Rutte uit te sluiten. Rutte heeft niet in zijn eentje zo'n godvergeten puinhoop gemaakt. Daar hebben ze allemaal aan meegewerkt. Van oudgedienden tot de nieuwelingen die gewoon maar mee hebben gestemd in die vergadering één dag na de verkiezingen.
Heb je ook enige kritiek op Rutte of is het echt 24 uur in de reet kruipen?
pi_198842686
Alhoewel het koffiedik kijken is, zou dit ook wel eens het einde van Sylvana en misschien BBB kunnen betekenen in de Tweede Kamer.

Als dit helemaal uit de hand loopt en wij mogen weer naar de stembus, dan zou dat wel eens een grote opkomst kunnen betekenen iedereen vindt hier iets van. Hogere opkomst en hogere kiesdeler, gaan deze partijen die halen? Ik denk dat Sylvana haar potentiële electoraat ten volle heeft benut om in de tweede kamer te komen. Die BBB vindt hier en daar misschien nog iemand extra met sympathie voor de boeren
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:46:36 #96
408813 crew  trein2000
pi_198842689
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:42 schreef BasEnAad het volgende:
Allejezus, dat hele debat ging niet over Omtzigt of het a4'tje van Ollongren. Dat niemand Rutte meer gelooft stond al vast. Zonder uitzondering gaf iedere partij aan Rutte niet te vertrouwen. Maar uiteindelijk kiest de meerderheid van de partijen voor partijbelang. En blijft Rutte zitten. En verandert er niets. #NieuwLeiderschap, bedankt!

Het is surrealistisch, de Tweede Kamer laat de grootste vijand van de democratie aan het roer. Het belangrijkste orgaan, de volksvertegenwoordiging, de mensen die persoonlijk en letterlijk mandaat van de bevolking hebben, de Tweede Kamer, laat dit gewoon gebeuren, vanwege partijbelang. D66 en CDA zijn zo vreselijk door de mand gevallen, zij zijn de losers en Mark Rutte is de winnaar. Onvergeeflijk.
Voorbarige conclusie wat mij betreft. Als de blokkade voor een Rutte 4 hard blijft vind ik het prima te verdedigen dat je niet tijdens de brand de brandweercommandant wegstuurt. Dat is ook gewoon verstandig handelen. We hebben wel met Corona te maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 00:47:27 #97
408813 crew  trein2000
pi_198842697
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:46 schreef maan_man het volgende:
Alhoewel het koffiedik kijken is, zou dit ook wel eens het einde van Sylvana en misschien BBB kunnen betekenen in de Tweede Kamer.

Als dit helemaal uit de hand loopt en wij mogen weer naar de stembus, dan zou dat wel eens een grote opkomst kunnen betekenen iedereen vindt hier iets van. Hogere opkomst en hogere kiesdeler, gaan deze partijen die halen? Ik denk dat Sylvana haar potentiële electoraat ten volle heeft benut om in de tweede kamer te komen. Die BBB vindt hier en daar misschien nog iemand extra met sympathie voor de boeren
Die blijven wel. Zijn door de “verloren stem barrière” heen, dat trekt echt wel voldoende twijfelaars over de streep.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 4 april 2021 @ 00:47:33 #98
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198842698
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:42 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Heb je ook enige kritiek op Rutte of is het echt 24 uur in de reet kruipen?
Ik heb gezegd dat ik hem onbetrouwbaar en kortzichtig vindt, dat hij zich dom heeft gedragen en dat hij niet echt handig bezig is geweest t.a.v. de debatten. Ik weet niet precies waar jij vandaan haalt dat ik Rutte verdedig.

Ik ben alleen niet zo naief als jij om te geloven dat de zon schijnt uit het achterwerk van de andere partijleiders.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:49:26 #99
236264 crew  capricia
pi_198842708
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:41 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Baudet en Wilders.
Progressief? Niet echt.
Definitely not CIA
  zondag 4 april 2021 @ 00:49:32 #100
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198842709
Rutte heeft gewoon gedacht dat hij die formatie wel even kon regelen, zoals hij alles regelt. Hij ging al als overwinnaar de verkiezingen in, en als formateur de verkenningsgesprekken. En toen het niet precies ging zoals hij wilde probeerde hij krampachtig om de zaken weer naar zijn hand te zetten. Dat geeft gewoon aan dat hij zelf ook niet meer beseft dat hij daar niet voor zichzelf zit. Zijn positie en zijn macht zijn zo vanzelfsprekend voor hem geworden dat hij er niet meer bij stil staat dat hij ze in bruikleen heeft van de hele Nederlandse bevolking. En daarom is het tijd om op te stappen.
Never explain, never apologize.
pi_198842730
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Progressief? Niet echt.
wel rechts toch.

Maar goed ging me om het punt dat je zei poppetjes maakt me niet uit.
Toen iemand een poppetje riep als Kaag etc.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:54:16 #102
236264 crew  capricia
pi_198842743
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:49 schreef Lurf het volgende:
Rutte heeft gewoon gedacht dat hij die formatie wel even kon regelen, zoals hij alles regelt. Hij ging al als overwinnaar de verkiezingen in, en als formateur de verkenningsgesprekken. En toen het niet precies ging zoals hij wilde probeerde hij krampachtig om de zaken weer naar zijn hand te zetten. Dat geeft gewoon aan dat hij zelf ook niet meer beseft dat hij daar niet voor zichzelf zit. Zijn positie en zijn macht zijn zo vanzelfsprekend voor hem geworden dat hij er niet meer bij stil staat dat hij ze in bruikleen heeft van de hele Nederlandse bevolking. En daarom is het tijd om op te stappen.
Huh?
Juist de 'Nederlandse bevolking' heeft hem de meeste stemmen gegeven. Van iedereen die verkiesbaar was.
Dat zegt wel wat. Toch?
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:55:06 #103
236264 crew  capricia
pi_198842750
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:52 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

wel rechts toch.

Maar goed ging me om het punt dat je zei poppetjes maakt me niet uit.
Toen iemand een poppetje riep als Kaag etc.
Kaag 1 ook prima.
Definitely not CIA
pi_198842752
VVD, Verdacht Veel Dementia...
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 00:56:54 #105
236264 crew  capricia
pi_198842763
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:52 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

wel rechts toch.

Maar goed ging me om het punt dat je zei poppetjes maakt me niet uit.
Toen iemand een poppetje riep als Kaag etc.
Centrum ook prima. Of licht links.
Maar progressiever.
Definitely not CIA
pi_198842767
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:36 schreef capricia het volgende:
Ik hoop nog steeds op een progressieve centrum rechtse koers.
Gaat dat er komen?

Want zo'n partij bestaat namelijk niet.
Dat hangt er vanaf je met "progressief" bedoeld. Dat is in de politieke context zo'n betekenisloos begrip dat je het op elke partij kunt plakken. Vergelijkbaar met het woord "leuk".
pi_198842772
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Centrum ook prima. Of licht links.
Maar progressiever.
Leuker dus.
pi_198842784
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf je met "progressief" bedoeld. Dat is in de politieke context zo'n betekenisloos begrip dat je het op elke partij kunt plakken. Vergelijkbaar met het woord "leuk".
Wat ik begrijp de laatste tijd is progressief betekent links.
Conservatief is rechts en progressief links..

Kaag wil een progressief kabinet. Dus over links.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:01:08 #109
236264 crew  capricia
pi_198842803
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Leuker dus.
Ja. Graag. Een leukere maatschappij. O+

Of dat via Kaag I of Rutte IV gerealiseerd wordt, is voor mij niet belangrijk.
Voor jou wel?
Definitely not CIA
  zondag 4 april 2021 @ 01:02:07 #110
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198842813
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voorbarige conclusie wat mij betreft. Als de blokkade voor een Rutte 4 hard blijft vind ik het prima te verdedigen dat je niet tijdens de brand de brandweercommandant wegstuurt. Dat is ook gewoon verstandig handelen. We hebben wel met Corona te maken.
Je laten regeren door angst zou ik die optie noemen.
Corona is over een paar maanden klaar en daar hebben we Rutte echt niet voor nodig.
We kunnen het ons echt niet permitteren Rutte nog jaren de democratie te laten afbreken.
pi_198842816
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh?
Juist de 'Nederlandse bevolking' heeft hem de meeste stemmen gegeven. Van iedereen die verkiesbaar was.
Dat zegt wel wat. Toch?
Den Uyl heeft in 1977 ruim een half miljoen stemmen meer als Rutte gehaald (en toen werden er ook nog eens twee miljoen minder uitgebracht, maar 8,5 miljoen in totaal) en dat heeft hem niet eens een plek in de coalitie opgeleverd. Het is echt iets in de categorie percentage balbezit in een voetbalwedstrijd, allemaal wel leuk een aardig dat je er meer van hebt maar het maakt voor het uiteindelijk resultaat geen hol uit.
  zondag 4 april 2021 @ 01:03:32 #112
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198842827
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh?
Juist de 'Nederlandse bevolking' heeft hem de meeste stemmen gegeven. Van iedereen die verkiesbaar was.
Dat zegt wel wat. Toch?
Dat is een andere discussie.
pi_198842829
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:55 schreef mthecatlover het volgende:
VVD, Verdacht Veel Dementia...
Dan nog eerder Volkspartij voor Vrijheid en Dementie. Maar ach, 't is ook weer niet alsof D66 zonder Dementie66 kan (Kajsa Ollongren mocht even strategisch wat vergeten, maar dat kwam gelukkig wat minder slecht uit).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2021 01:04:20 ]
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:04:36 #114
236264 crew  capricia
pi_198842838
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:59 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wat ik begrijp de laatste tijd is progressief betekent links.
Conservatief is rechts en progressief links..

Kaag wil een progressief kabinet. Dus over links.
Maar tegelijkertijd vindt 'links' D66 rechts.
En vindt 'rechts' D66 links. :P

Ik wil gewoon de progressieve tak van de VVD, like D66. Plus EU, Das wel een dingetje voor mij, en zelfbeschikking.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:05:04 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842842
quote:
18s.gif Op zondag 4 april 2021 01:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Den Uyl heeft in 1977 ruim een half miljoen stemmen meer als Rutte gehaald (en toen werden er ook nog eens twee miljoen minder uitgebracht, maar 8,5 miljoen in totaal) en dat heeft hem niet eens een plek in de coalitie opgeleverd.
Maar dat was een veel minder versplinterde 2e Kamer waardoor er een regering te vormen was zonder de PvdA met maar 2 partijen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:05:17 #116
236264 crew  capricia
pi_198842845
quote:
18s.gif Op zondag 4 april 2021 01:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Den Uyl heeft in 1977 ruim een half miljoen stemmen meer als Rutte gehaald (en toen werden er ook nog eens twee miljoen minder uitgebracht, maar 8,5 miljoen in totaal) en dat heeft hem niet eens een plek in de coalitie opgeleverd.
Ik ken ze allemaal, deze kabinetten O+
Definitely not CIA
pi_198842857
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd vindt 'links' D66 rechts.
En vindt 'rechts' D66 links. :P

Ik wil gewoon de progressieve tak van de VVD, like D66. Plus EU, Das wel een dingetje voor mij, en zelfbeschikking.
Nee precies maar als D66 zegt een progressief kabinet te willen. willen ze dus linkse partijen erbij. Als ze zieden we willen conservatief. Dan is het meer rechts.

volgens mij weet iedereen dat wanneer D66 progressief riep. Ze liever een linkse partij erbij hebben dan een FvD, PVV, JA21 etc.
pi_198842867
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 00:59 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wat ik begrijp de laatste tijd is progressief betekent links.
Conservatief is rechts en progressief links..

Kaag wil een progressief kabinet. Dus over links.
Dat zijn woorden die allemaal weinig tot niets betekenen.

Je kunt hooguit zeggen dat progressief (links) wijst op verandering. Echter, wat er dan veranderd moet worden en waarom, is een geheel andere vraag.

Voor coversatief (rechts) geldt hetzelfde. Dat zou dan betekenen dat die partijen niet willen veranderen, maar allerlei dingen juist willen behouden. Misschien geldt dat alleen voor de SGP.

Maar bijvoorbeeld de VVD wil ook altijd van alles veranderen. Dat is dan dus ook een progressieve partij.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:09:28 #119
236264 crew  capricia
pi_198842877
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:06 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nee precies maar als D66 zegt een progressief kabinet te willen. willen ze dus linkse partijen erbij. Als ze zieden we willen conservatief. Dan is het meer rechts.

volgens mij weet iedereen dat wanneer D66 progressief riep. Ze liever een linkse partij erbij hebben dan een FvD, PVV, JA21 etc.
Nu noem je ook drie conservatieve partijen bij uitstek. :D
De VVD heeft wel degelijk een progressieve tak.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:11:16 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842893
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Nu noem je ook drie conservatieve partijen bij uitstek. :D
De VVD heeft wel degelijk een progressieve tak.
Ja, maar die is erg vergeetachtig :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198842905
FvD, PVV en JA21 willen in meer of mindere mate uit de Europese Unie treden. Zij beschouwen dit zelf uiteraard als een vooruitgang. Het zijn dus progressieve partijen.
pi_198842914
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Nu noem je ook drie conservatieve partijen bij uitstek. :D
De VVD heeft wel degelijk een progressieve tak.
lol. dus je geeft eigenlijk mijn punt nu toe.
Drie (rechtste) conservatieve partijen.

Maar nee ik noem de enige rechtse partijen die ik kan bedenken. Wat is er nog meer rechts dan VVD, PVV, FvD, JA21 (BBB misschien) (CDA wellicht.. maar ook midden..)

En link die inderdaad aan conservatief. Dat is juist mijn punt.

De rechtse partijen is blijkbaar conservatief en als men roept progressief te willen gaan heeft men het over over links gaan.

Zie niet dat ze progressief roepen en dan ook maar 1 van die rechtse partijen bedoelen die ik net noem. Of ook maar 1 rechtste partij ( in het geval ik er 1 gemist heb)
pi_198842915
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dat was een veel minder versplinterde 2e Kamer waardoor er een regering te vormen was zonder de PvdA met maar 2 partijen.
Klopt, maar het punt wat ik eigenlijk wilde maken is dat de grootste partij zijn je geen absoluut recht biedt op een rol in de volgende regering. Iets dat nogal een hoop users hier wel lijken te denken.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:14:43 #124
236264 crew  capricia
pi_198842919
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar die is erg vergeetachtig :+
Die waait met alle winden mee. :D Afhankelijk van de uitslag.
En dus maakt mij het poppetje Rutte of Kaag niet uit. Zolang het D66 of in elk geval progressief beleid uit gaat voeren.

En daar ziet het nu wel naar uit. ^O^
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:15:54 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842922
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Klopt, maar het punt wat ik eigenlijk wilde maken is dat de grootste partij zijn je geen absoluut recht biedt op een rol in de volgende regering. Iets dat nogal een hoop users hier wel lijken te denken.
Dat is inderdaad het geval maar gegeven de situatie die we nu, met deze zetelverdeling, hebben is dat geen erg haalbaar idee. Als je de VVD buiten spel zet dan moet je toch wel hele rare coalities gaan optuigen die vermoedelijk geen lang leven beschoren zijn als ze al door de formatie heen komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:16:00 #126
236264 crew  capricia
pi_198842923
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:14 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

lol. dus je geeft eigenlijk mijn punt nu toe.
Drie (rechtste) conservatieve partijen.

Maar nee ik noem de enige rechtse partijen die ik kan bedenken. Wat is er nog meer rechts dan VVD, PVV, FvD, JA21 (BBB misschien) (CDA wellicht.. maar ook midden..)

En link die inderdaad aan conservatief. Dat is juist mijn punt.

De rechtse partijen is blijkbaar conservatief en als men roept progressief te willen gaan heeft men het over over links gaan.

Zie niet dat ze progressief roepen en dan ook maar 1 van die rechtse partijen bedoelen die ik net noem. Of ook maar 1 rechtste partij ( in het geval ik er 1 gemist heb)
Huh?
Er zijn ook traditioneel links conservatieve partijen hoor.
Definitely not CIA
pi_198842929
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Die waait met alle winden mee. :D Afhankelijk van de uitslag.
En dus maakt mij het poppetje Rutte of Kaag niet uit. Zolang het D66 of in elk geval progressief beleid uit gaat voeren.

En daar ziet het nu wel naar uit. ^O^
Moet al kotsen om het idee.. D66.
En Kaag al helemaal..

Maar goed ieder zijn mening en ideeën.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:16:47 #128
236264 crew  capricia
pi_198842932
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
FvD, PVV en JA21 willen in meer of mindere mate uit de Europese Unie treden. Zij beschouwen dit zelf uiteraard als een vooruitgang. Het zijn dus progressieve partijen.
Want dat is de maatstaf.. :D
Definitely not CIA
pi_198842935
In plaats van links/rechts of progressief/conversatief kun je het concreter maken:

Wil de je belastingen verhogen of verlagen?

Ik vermoed dat Kaag belastingen wil verhogen om deze gelden vervolgens uit te geven aan zaken die zij "goed" vindt. Vanuit haar perspectief is dat dan "progressief".

Ik wil dat echter niet, voor mij zou dat een achteruitgang zijn, dus regressief.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:18:43 #130
236264 crew  capricia
pi_198842944
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:16 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Moet al kotsen om het idee.. D66.
En Kaag al helemaal..

Maar goed ieder zijn mening en ideeën.
Is er een meerderheid voor? Kunnen ze de handen hiervoor op elkaar krijgen?
We zijn toch allemaal democratisch.
Definitely not CIA
pi_198842945
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die blijven wel. Zijn door de “verloren stem barrière” heen, dat trekt echt wel voldoende twijfelaars over de streep.
Ik heb even zitten rekenen en je hebt gelijk. Voor mijn gevoel zou de kiesdrempel sneller stijgen als er een paar procent extra kwam opdagen.

Nu waren er 10.422.852 geldige stemmen uitgebracht en was de kiesdeler 69.486.

Bij1 had 87.238 stemmen * 150 + 1, dan heb je 13.085.701 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

BBB had 104.319 stemmen * 150 + 1, dan heb je 15.647.850 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

Met 13.293.186 stemgerechtigde niet echt realistisch. Ik weet niet hoe ik erbij kwam dat ze sneller in de problemen kwamen. Zal wel iets te maken heb met 0,66% nodig voor een zetel, dus als er een paar procent meer mensen komt stemmen, dan heb je een probleem. Maar bij nader inzien slaat dat nergens op.
pi_198842947
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Want dat is de maatstaf.. :D
Geeft al aan dat progressief nogal wazig is.

D66 wil progresssief zijn.

Maar geilt juist op meedoen in Europa. En Duitsland volgen. En Israel doctrine.. ala Kaag.

En dat hele Economic Forum..

wordt er misselijk van... Die hele gedachte. van dat slaafs volgen.. bah
pi_198842958
Kaag heeft het grootste deel van haar leven buiten Nederland geleefd. Dat kun je goed merken. Ze geeft niets om Nederland en doet het graag cadeau aan de EU en haar Klimaatridders.
pi_198842969
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag heeft het grootste deel van haar leven buiten Nederland geleefd. Dat kun je goed merken. Ze geeft niets om Nederland en doet het graag cadeau aan de EU en haar Klimaatridders.
Heb dat debat met Rutte gevold. Vond haar zo eng..

Ze vond Rutte te kritisch in Europa. En Rutte moest niet zo moeilijk doen en gewoon met Duitsland meegaan en geen moeilijke vragen stellen.

Die vrouw doet straks alles wat Brussel haar vraagt. We hebben dan geen Nederland meer.
Ik vind haar nog tien keer zo eng als Rutte. Maar dat ben ik..
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:23:12 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842970
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
In plaats van links/rechts of progressief/conversatief kun je het concreter maken:

Wil de je belastingen verhogen of verlagen?

Ik vermoed dat Kaag belastingen wil verhogen om deze gelden vervolgens uit te geven aan zaken die zij "goed" vindt. Vanuit haar perspectief is dat dan "progressief".

Ik wil dat echter niet, voor mij zou dat een achteruitgang zijn, dus regressief.
Volgens mij kun je dat gewoon terugvinden in het programma van D66:

quote:
Wij willen extra kansen en ondersteuning voor mensen die op achterstand staan. Onze stelsels voor arbeidsmarkt, belastingen en sociale zekerheid moeten hiervoor grondig op de schop. We willen een forse vereenvoudiging van het belasting- en toeslagenstelsel. Daarmee stoppen we het complexe rondpompen van geld. In plaats van toeslagen, krijgt ieder Nederlands huishouden een korting op de belasting. De laagste inkomens, die geen belasting betalen, krijgen dit bedrag uitgekeerd. Zonder formulieren, zonder voorschotten en dus zonder terugbetalingen en schulden.

https://d66.nl/verkiezing(...)van-werk-en-inkomen/
Dus mischien moet jij je even inlezen want zoals ik het lees wil D66 belastingen juist verlagen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:23:38 #136
236264 crew  capricia
pi_198842978
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:18 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Geeft al aan dat progressief nogal wazig is.

D66 wil progresssief zijn.

Maar geilt juist op meedoen in Europa. En Duitsland volgen. En Israel doctrine.. ala Kaag.

En dat hele Economic Forum..

wordt er misselijk van... Die hele gedachte. van dat slaafs volgen.. bah
Ik zou willen dat we een leading role in de EU durfden te spelen. Zeker nu Merkel afscheid neemt. Rutte stelt me zeer teleur EU-gezien.

Ik zie een sterke EU echt als onze toekomst. Natie-staten zijn overrated en leiden tot wereldoorlogen.

Zoiets. En veel te kort door de bocht, natuurlijk.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:24:15 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842982
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag heeft het grootste deel van haar leven buiten Nederland geleefd. Dat kun je goed merken. Ze geeft niets om Nederland en doet het graag cadeau aan de EU en haar Klimaatridders.
Nog een onzinverhaal, Nederland heeft een WERELDWIJD verdrag getekend over het terugdringen van klimaatsverandering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:24:36 #138
236264 crew  capricia
pi_198842984
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag heeft het grootste deel van haar leven buiten Nederland geleefd. Dat kun je goed merken. Ze geeft niets om Nederland en doet het graag cadeau aan de EU en haar Klimaatridders.
En dat merk je aan welke daden precies? :D
Definitely not CIA
pi_198842996
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat gewoon terugvinden in het programma van D66:
[..]

Dus mischien moet jij je even inlezen want zoals ik het lees wil D66 belastingen juist verlagen.
Misschien willen ze dat op papier, maar het zal in de praktijk precies omgekeerd uitpakken. Kaag wil bijvoorbeeld, zei ze, de klimaatcrisis oplossen. Welnu, dat komt gewoon neer op geld smijten in een bodemloze put zonder enig effect.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:26:42 #140
236264 crew  capricia
pi_198843000
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:23 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Heb dat debat met Rutte gevold. Vond haar zo eng..

Ze vond Rutte te kritisch in Europa. En Rutte moest niet zo moeilijk doen en gewoon met Duitsland meegaan en geen moeilijke vragen stellen.

Die vrouw doet straks alles wat Brussel haar vraagt. We hebben dan geen Nederland meer.
Ik vind haar nog tien keer zo eng als Rutte. Maar dat ben ik..
Eng hè. De EU.
Definitely not CIA
pi_198843004
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou willen dat we een leading role in de EU durfden te spelen. Zeker nu Merkel afscheid neemt. Rutte stelt me zeer zeker EU-gezien.

Ik zie een sterke EU echt als onze toekomst. Natie-staten zijn overrated en leiden tot wereldoorlogen.

Zoiets. En veel te kort door de bocht, natuurlijk.
Maar sterke EU is op dit moment niet wat jij denkt.
Op dit moment is het dat NL afdraagt.

Ook deze week weer. Vaccins uitlenen.
Brussel bepaalt. En Nederland is het schoothondje. niet de leidende bepaler.

Wel degene die alles afdraagt. Dat is echt dramatisch.

een VK doet het zo slecht niet nu lijkt mij. Geen coronasteun aan allemaal arme zuid en oost europese landen.
En ook geen vage vaccinatie deals.

Ze harken alles zelf binnen en zijn nu bezig met alles te openen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 april 2021 @ 01:28:25 #142
408813 crew  trein2000
pi_198843013
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik heb even zitten rekenen en je hebt gelijk. Voor mijn gevoel zou de kiesdrempel sneller stijgen als er een paar procent extra kwam opdagen.

Nu waren er 10.422.852 geldige stemmen uitgebracht en was de kiesdeler 69.486.

Bij1 had 87.238 stemmen * 150 + 1, dan heb je 13.085.701 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

BBB had 104.319 stemmen * 150 + 1, dan heb je 15.647.850 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

Met 13.293.186 stemgerechtigde niet echt realistisch. Ik weet niet hoe ik erbij kwam dat ze sneller in de problemen kwamen. Zal wel iets te maken heb met 0,66% nodig voor een zetel, dus als er een paar procent meer mensen komt stemmen, dan heb je een probleem. Maar bij nader inzien slaat dat nergens op.
Eerlijkheid die je hier niet vaak ziet. Hulde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198843015
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nog een onzinverhaal, Nederland heeft een WERELDWIJD verdrag getekend over het terugdringen van klimaatsverandering.
Ja, een flauwekulverdrag. Want klimaatverandering zal niet worden teruggedrongen. Het is zelfs de vraag of het kán. Maar het zal in elk geval sowieso niet gebeuren.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:28:31 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843016
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Misschien willen ze dat op papier, maar het zal in de praktijk precies omgekeerd uitpakken. Kaag wil bijvoorbeeld, zei ze, de klimaatcrisis oplossen. Welnu, dat komt gewoon neer op geld smijten in een bodemloze put zonder enig effect.
En nogmaals, waar baseer je dat op? Zo te zien jouw onderbuik want erg feitelijk is het allemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:29:12 #145
236264 crew  capricia
pi_198843021
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:27 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Maar sterke EU is op dit moment niet wat jij denkt.
Op dit moment is het dat NL afdraagt.

Ook deze week weer. Vaccins uitlenen.
Brussel bepaalt. En Nederland is het schoothondje. niet de leidende bepaler.

Wel degene die alles afdraagt. Dat is echt dramatisch.
Ah. Dus jij vindt ook dat we onze invloed in de EU moeten vergroten.
O+
Definitely not CIA
pi_198843028
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:24 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat merk je aan welke daden precies? :D
Bijvoorbeeld aan de miljoenen die Kaag heeft geschonken aan terroristische organisaties in Syrië.
pi_198843031
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat gewoon terugvinden in het programma van D66:
[..]

Dus mischien moet jij je even inlezen want zoals ik het lees wil D66 belastingen juist verlagen.
Deze passage klinkt nobel, maar slaat eigenlijk nergens op:
quote:
Daarmee stoppen we het complexe rondpompen van geld. In plaats van toeslagen, krijgt ieder Nederlands huishouden een korting op de belasting. De laagste inkomens, die geen belasting betalen, krijgen dit bedrag uitgekeerd. Zonder formulieren, zonder voorschotten en dus zonder terugbetalingen en schulden.
Wij doen achteraf onze belastingaangifte, dan zien wij Pietje heeft te weinig verdiend die krijgt bedrag x uitgekeerd.

Dus wij doen rond deze tijd aangifte over 2020, dat moet verwerkt worden en met een beetje geluk wordt het in juli, augustus of september 2021 uitbetaald. Hoe gaat Pietje in januari, februari, maart,.... 2020 zijn huur- en zorgkosten betalen zonder voorschot.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:31:57 #148
236264 crew  capricia
pi_198843038
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld aan de miljoenen die Kaag heeft geschonken aan terroristische organisaties in Syrië.
Want dat is 'de EU en haar Klimaatridders'?
Ik quote je maar even.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:32:32 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843040
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:30 schreef maan_man het volgende:

[..]

Deze passage klinkt nobel, maar slaat eigenlijk nergens op:
[..]

Wij doen achteraf onze belastingaangifte, dan zien wij Pietje heeft te weinig verdiend die krijgt bedrag x uitgekeerd.

Dus wij doen rond deze tijd aangifte over 2020, dat moet verwerkt worden en met een beetje geluk wordt het in juli, augustus of september 2021 uitbetaald. Hoe gaat Pietje in januari, februari, maart,.... 2020 zijn huur- en zorgkosten betalen zonder voorschot.
Dat voorschotten verhaal gaat over toeslagen, niet over belasting betalen, die berekening wordt altijd achteraf gemaakt en dat zal ook niet veranderen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843048
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En nogmaals, waar baseer je dat op? Zo te zien jouw onderbuik want erg feitelijk is het allemaal niet.
Kijk even naar de feiten. Nederland subsidieert al een aantal jaren de zogenaamde biomassa. Het is bekend dat dit leidt tot het kappen van gezonde bomen in de Baltische staten om die hier dan in grote houtovens te verbranden. Kosten: vele miljarden en dit gaat maar door. Effect op het klimaat: negatief.
pi_198843050
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah. Dus jij vindt ook dat we onze invloed in de EU moeten vergroten.
O+
Nouja. misschien wel.
Althans het is het een of het ander.

Of grote invloed hebben. Of eruit stappen.

Maar niet het schoothondje zijn. Die alles voor anderen betaald en zelf geen macht heeft. en er geen baat bij heeft.
Het is of inderdaad de bepalende macht zijn. Maar dat is er niet bij. Want als een Bulgarije bijvoorbeeld iets wil heeft die net zoveel inbreng.

Heb het idee dat we er alleen maar op verliezen.. Minder eigen inbreng van Nederland zelf.
Volgen wat Brussel wil.
Afdragen.

Zelfs vaccinaties ben je nu gebonden aan Europa. Een VK dat er buiten werkt. Heeft hier profijt van.

kijkende naar Corona crisis. dat steunfonds. Nederland krijgt niet een fractie van wat andere landen krijgen. Maar Nederland betaald het meest..
pi_198843059
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Want dat is 'de EU en haar Klimaatridders'?
Ik quote je maar even.
Jij vraagt verschillende dingen waarop ik antwoord geef. Kaag wil doorgaan met biomassa etc.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:34:39 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843061
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:33 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nouja. misschien wel.
Althans het is het een of het ander.

Of grote invloed hebben. Of eruit stappen.

Maar niet het schoothondje zijn. Die alles voor anderen betaald en zelf geen macht heeft. en er geen baat bij heeft.
Het is of inderdaad de bepalende macht zijn. Maar dat is er niet bij. Want als een Bulgarije bijvoorbeeld iets wil heeft die net zoveel inbreng.

Heb het idee dat we er alleen maar op verliezen.. Minder eigen inbreng van Nederland zelf.
Volgen wat Brussel wil.
Afdragen.

Zelfs vaccinaties ben je nu gebonden aan Europa. Een VK dat er buiten werkt. Heeft hier profijt van.
Bijzonder verhaal wel want de macht in de EU ligt altijd bij de lidstaten. Niet bij de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843073
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:33 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nouja. misschien wel.
Althans het is het een of het ander.

Of grote invloed hebben. Of eruit stappen.

Maar niet het schoothondje zijn. Die alles voor anderen betaald en zelf geen macht heeft. en er geen baat bij heeft.
Het is of inderdaad de bepalende macht zijn. Maar dat is er niet bij. Want als een Bulgarije bijvoorbeeld iets wil heeft die net zoveel inbreng.

Heb het idee dat we er alleen maar op verliezen.. Minder eigen inbreng van Nederland zelf.
Volgen wat Brussel wil.
Afdragen.

Zelfs vaccinaties ben je nu gebonden aan Europa. Een VK dat er buiten werkt. Heeft hier profijt van.

kijkende naar Corona crisis. dat steunfonds. Nederland krijgt niet een fractie van wat andere landen krijgen. Maar Nederland betaald het meest..
Klopt helemaal.

Nederland is de pinautomaat van de EU.
pi_198843082
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bijzonder verhaal wel want de macht in de EU ligt altijd bij de lidstaten. Niet bij de EU.
Dat is mijn punt juist.

De macht ligt bij de lidstaten.
Dus een land dat er een zooitje van maakt en mensen met 50 jaar met pensioen laat gaan heeft net zoveel inbreng en wil de hele pot verdelen..

maar ze hebben vervolgens maar de helft om in te brengen. Echter krijgen wel hetzelfde uit de pot of soms zelfs meer omdat ze maar zo weinig hebben krijgen ze nog het dubbele. Ja hallo. gekke henkie
pi_198843083
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat voorschotten verhaal gaat over toeslagen, niet over belasting betalen, die berekening wordt altijd achteraf gemaakt en dat zal ook niet veranderen.
Dat snap ik en dat slaat nergens op. Achteraf zien wij dat Pietje geen belasting hoeft te betalen, maar een uitkering krijgt. Die krijgt hij dan 1,5 jaar later dan het moment waarop hij nu zorg- of huurtoeslag krijgt.

Januari 2020, krijgt Pietje zijn toeslagen om de kosten van die maand te betalen. Bij het plan van D66 doet hij in maart 2021 aangifte over 2020 en krijgt hij de uitkering een aantal maanden later. Waar gaat hij al die tijd zijn kosten van betalen zonder voorschot.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:39:04 #157
236264 crew  capricia
pi_198843096
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:33 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nouja. misschien wel.
Althans het is het een of het ander.

Of grote invloed hebben. Of eruit stappen.

Maar niet het schoothondje zijn. Die alles voor anderen betaald en zelf geen macht heeft. en er geen baat bij heeft.
Het is of inderdaad de bepalende macht zijn. Maar dat is er niet bij. Want als een Bulgarije bijvoorbeeld iets wil heeft die net zoveel inbreng.

Heb het idee dat we er alleen maar op verliezen.. Minder eigen inbreng van Nederland zelf.
Volgen wat Brussel wil.
Afdragen.

Zelfs vaccinaties ben je nu gebonden aan Europa. Een VK dat er buiten werkt. Heeft hier profijt van.

kijkende naar Corona crisis. dat steunfonds. Nederland krijgt niet een fractie van wat andere landen krijgen. Maar Nederland betaald het meest..
Ik denk vnl dat de EU hier door Rutte heel slecht uitgelegd wordt. En dat neem ik hem kwalijk. Want er is veel meer mogelijk tussen alles slikken en een Nexit.
Definitely not CIA
pi_198843100
Ook wat vaccinaties betreft, werkt en betaalt Nederland graag voor het buitenland. De Janssen vaccins die hier in Leiden worden gemaakt, zijn door Nederland ontwikkeld en betaald. En vervolgens worden deze vaccins verscheept naar Zuid-Afrika, want daar zijn ze zielig. Ondertussen laat Nederland zijn eigen bevolking creperen.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:39:50 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843101
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat snap ik en dat slaat nergens op. Achteraf zien wij dat Pietje geen belasting hoeft te betalen, maar een uitkering krijgt. Die krijgt hij dan 1,5 jaar later dan het moment waarop hij nu zorg- of huurtoeslag krijgt.

Januari 2020, krijgt Pietje zijn toeslagen om de kosten van die maand te betalen. Bij het plan van D66 doet hij in maart 2021 aangifte over 2020 en krijgt hij de uitkering een aantal maanden later. Waar gaat hij al die tijd zijn kosten van betalen zonder voorschot.
Je vergeet even dat alle toeslagen die de Belastingdienst uitkeert voorschotten zijn die verekend worden bij de aangifte en dat heel veel Nederlanders dan moeten terugbetalen. Dat schiet dus niet erg op, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:40:57 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843107
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ook wat vaccinaties betreft, werkt en betaalt Nederland graag voor het buitenland. De Janssen vaccins die hier in Leiden worden gemaakt, zijn door Nederland ontwikkeld en betaald. En vervolgens worden deze vaccins verscheept naar Zuid-Afrika, want daar zijn ze zielig. Ondertussen laat Nederland zijn eigen bevolking creperen.
Janssen? Johnson & Johnson zul je bedoelen, Jansen is gewoon een Amerikaans bedrijf. 100% eigendom van een Amerikaanse multinational.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843125
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je vergeet even dat alle toeslagen die de Belastingdienst uitkeert voorschotten zijn die verekend worden bij de aangifte en dat heel veel Nederlanders dan moeten terugbetalen. Dat schiet dus niet erg op, he?
Ik zeg niet dat het huidige systeem niet voor verbeteringen vatbaar is, maar iemand die in januari 2020 geen geld heeft om zorg- en/of huurkosten te betalen in juli 2021 een uitkering geven, zie ik niet echt als een verbetering.
pi_198843127
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Janssen? Johnson & Johnson zul je bedoelen, Jansen is gewoon een Amerikaans bedrijf. 100% eigendom van een Amerikaanse multinational.
Dat is alleen een holding op papier. Die vaccins zijn hier ontwikkeld. En ja, inderdaad, Nederland had nooit moeten toestaan dat Janssen in buitenlandse handen is gevallen. Stupide beleid is dat.
pi_198843135
In een gefragmenteerde Tweede Kamer wordt een kabinet met wisselende meerderheden ook steeds makkelijker. Een regering is zo sterk als de zwakste schakel. Stel dat D66 en CDA besluiten een minderheidskabinet te beginnen met 39 zetels. Wie houdt hen tegen? Links heeft minder zetels en zal liever een D66-CDA-kabinet met wisselende meerderheden steunen dan een VVD-D66-CDA kabinet. Rechts is de VVD behoorlijk alleen omdat ze PVV en FVD uitsluiten. Als VVD wel probeert een D66-CDA kabinet te saboteren met steun van PVV en FVD, dan zal links daar massaal voor gaan liggen. Ik weet niet of dit in andere landen al eens geprobeerd is, maar het lijkt mij dat een regering kan blijven zitten zolang een meerderheid er geen belang bij heeft om hen weg te sturen.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:45:18 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843142
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is alleen een holding op papier. Die vaccins zijn hier ontwikkeld. En ja, inderdaad, Nederland had nooit moeten toestaan dat Janssen in buitenlandse handen is gevallen. Stupide beleid is dat.
Oh, en hoe moet Nederland dat precies tegenhouden en mogen Nederlandse bedrijven dan ook geen buitenlandse bedrijven meer overnemen of hoe zie jij dat voor je?

Simplistisch gebrabbel alom. Het is geen holding op papier, in de VS wordt hetzelfde vaccin in de fabrieken van Johnson en Johnson geproduceert en ook in Belgie door een J&J bedrijf. Schei toch uit, zeg, Pfizer is in Duitsland ontwikkelt dus dan mogen alleen Duitsers dat vaccin krijgen, toch? Of werkt het DAN ineens anders bij jou?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843143
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Janssen? Johnson & Johnson zul je bedoelen, Jansen is gewoon een Amerikaans bedrijf. 100% eigendom van een Amerikaanse multinational.
Wordt wel hier gemaakt. Althans een groot deel.
Maar zo is het wel.

Vorig jaar was het groot nieuws. Nederland had een grote deal binnen samen met Italie en nog een land. Dacht Duitsland. voor allemaal vaccins..

Eind van de rit heeft Nederland niks. Gebonden aan EU.

Wat zien we nu? de landen buiten EU die wat geld hebben harken alles binnen . U.S. VK. Israel etc.

Zonder zo'n EU deal had Nederland nu een deal zoals in VK
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:45:41 #166
236264 crew  capricia
pi_198843147
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:37 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Dat is mijn punt juist.

De macht ligt bij de lidstaten.
Dus een land dat er een zooitje van maakt en mensen met 50 jaar met pensioen laat gaan heeft net zoveel inbreng en wil de hele pot verdelen..

maar ze hebben vervolgens maar de helft om in te brengen. Echter krijgen wel hetzelfde uit de pot of soms zelfs meer omdat ze maar zo weinig hebben krijgen ze nog het dubbele. Ja hallo. gekke henkie
Lol.
Onze regering kan daar ieder moment voor gaan liggen. Tegen stemmen .
En dat die dat niet doet, heeft alles te maken met hoe belangrijk de EU voor onze economie is.

Het idee dat wij een of ander soort slachtoffer van de EU zijn is absurd.
Ik hoop dus echt dat we een veel constructievere rol gaan spelen.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:47:08 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843155
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:45 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wordt wel hier gemaakt. Althans een groot deel.
Maar zo is het wel.

Vorig jaar was het groot nieuws. Nederland had een grote deal binnen samen met Italie en nog een land. Dacht Duitsland. voor allemaal vaccins..

Eind van de rit heeft Nederland niks. Gebonden aan EU.

Wat zien we nu? de landen buiten EU die wat geld hebben harken alles binnen . U.S. VK. Israel etc.

Zonder zo'n EU deal had Nederland nu een deal zoals in VK
En nogmaals, Pfizer komt uit Duitsland, AZ uit het VK, Moderna uit de VS. Allemaal vaccins die hier gegeven worden en het J&J vaccin komt maanden later op de markt dus met dat idee moet je even gaan nadenken over wat je hier roept.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:48:00 #168
236264 crew  capricia
pi_198843159
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is alleen een holding op papier. Die vaccins zijn hier ontwikkeld. En ja, inderdaad, Nederland had nooit moeten toestaan dat Janssen in buitenlandse handen is gevallen. Stupide beleid is dat.
En ze worden gebotteld in de VS, of elders. En de ingrediënten komen ook weer elders vandaan.
Zie hier de complexiteit van de moderne wereld. :D
Definitely not CIA
pi_198843160
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Lol.
Onze regering kan daar ieder moment voor gaan liggen. Tegen stemmen .
En dat die dat niet doet, heeft alles te maken met hoe belangrijk de EU voor onze economie is.

Het idee dat wij een of ander soort slachtoffer van de EU zijn is absurd.
Ik hoop dus echt dat we een veel constructievere rol gaan spelen.
Nou dan heb je niks gevolgd de afgelopen tijd. Nederland ligt nergens voor.
Kijk maar eens naar het corona fonds. Welk percentage Nederland afdraagt en welk percentage Nederland krijgt.
Een Polen, Hongarije etc krijgen 10 keer zoveel van dat fonds..

En dan roept de EU dat Rutte moeilijk doet.

Laat staan met een Kaag die Rutte ook moelijk vind.

Wat krijg je dan? 0,001%?

Ik zie de baten niet.
Enkel de lasten.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:49:31 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843166
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:48 schreef capricia het volgende:

[..]

En ze worden gebotteld in de VS, of elders. En de ingrediënten komen ook weer elders vandaan.
Zie hier de complexiteit van de moderne wereld. :D
Het is met voornamelijk Amerikaans geld ontwikkeld, overigens. 1 miljard dollar van de VS is er in het Janssen vaccin gestoken.

https://www.biospace.com/(...)or-covid-19-vaccine/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843175
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En nogmaals, Pfizer komt uit Duitsland, AZ uit het VK, Moderna uit de VS. Allemaal vaccins die hier gegeven worden en het J&J vaccin komt maanden later op de markt dus met dat idee moet je even gaan nadenken over wat je hier roept.
Gaat niet om het land.
Als Nederland niet gebonden was aan de EU hadden ze ook nu al 10 miljoen vaccins binnen.

Isreal maakt ook geen vaccins toch?

Nederland had vorig jaar al deals gemaakt. Tot het moment dat de EU het overnam. Daar betalen we nu de prijs voor.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:52:24 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843181
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:51 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Gaat niet om het land.
Als Nederland niet gebonden was aan de EU hadden ze ook nu al 10 miljoen vaccins binnen.

Isreal maakt ook geen vaccins toch?
Que? Israel heeft een deal gesloten die Nederland helemaal niet KAN sluiten, Israel geeft toegang tot patient gegevens wat in Nederland illegaal zou zijn en betaald het dubbele per dosis.

Dat heeft dus geen fuck met de EU te maken of met EU regels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:52:57 #173
236264 crew  capricia
pi_198843183
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is met voornamelijk Amerikaans geld ontwikkeld, overigens. 1 miljard dollar van de VS is er in het Janssen vaccin gestoken.

https://www.biospace.com/(...)or-covid-19-vaccine/
Maar hey, het heet Janssen, dus moeten we het voor ons zelf houden. Of zo. :')
Definitely not CIA
pi_198843187
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Que? Israel heeft een deal gesloten die Nederland helemaal niet KAN sluiten, Israel geeft toegang tot patient gegevens wat in Nederland illegaal zou zijn en betaald het dubbele per dosis.

Dat heeft dus geen fuck met de EU te maken of met EU regels.
Ja leuke verhalen. Punt blijft dat als Nederland niet gebonden was aan de EU ze andere deals konden sluiten. Zo is het gewoon..
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:54:45 #175
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198843194
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:53 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja leuke verhalen. Punt blijft dat als Nederland niet gebonden was aan de EU ze andere deals konden sluiten. Zo is het gewoon..
We kunnen IN de EU ook andere deals sluiten, hoor. Mischien dat je dat ontgaat?

Het was de keuze van Nederland om dat niet te doen maar er is geen enkele regel of maatregel die ons dwingt om het als EU te regelen ipv als Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:55:55 #176
236264 crew  capricia
pi_198843200
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:53 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja leuke verhalen. Punt blijft dat als Nederland niet gebonden was aan de EU ze andere deals konden sluiten. Zo is het gewoon..
We zijn hierin dus ook niet gebonden aan de Eu. Gezondheidszorg is geen EU departement.

Dit is eigen keuze.
Definitely not CIA
pi_198843215
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 01:55 schreef capricia het volgende:

[..]

We zijn hierin dus ook niet gebonden aan de Eu. Gezondheidszorg is geen EU departement.

Dit is eigen keuze.
Ja leuk verhaal . van eigen keuze.
Waarom is dit dan niet gebeurd. En waarom gebeurd dit blijkbaar in geen enkel europees land?

Toch weer de macht van Brussel blijkbaar. Anders had de helft dit gedaan..

Waarom zou je dat niet doen als dit bevorderlijk is voor het aantal vaccins

toch weer die Europa deals..

Ik zie het Europa beetje als een sprint estafette. en jezelf Usain Bolt bent maar drie andere nobody's hebt die je moet dragen en het staat of valt bij je hele team.

Je cijfert jezelf weg om anderen te helpen.

op zich prima. maar dan moeten die landen wel orde op zaken stellen.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 02:03:35 #178
236264 crew  capricia
pi_198843232
Weet je wat het probleem is?
Ieder land is soeverein. En geen enkel land pint zich vast op hoeveel en welke merk vaccin ze willen kopen. Maar liefst wel via de EU. Want de EU bedingt korting. En flink ook.

En niemand weet nog welk vaccin als eerste geleverd wordt..toen het overleg was.

Dus de EU tekent in op alles wat serieus is.
En dus veel AZ vaccins.

En nu willen veel landen dat niet meer. Liever Phizer..
Maar hey, als iedereen dat zegt, is er een tekort op phizer. En een overschot op AZ.

Ja... Blame de EU. Altijd makkelijk. Toch?
Definitely not CIA
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 02:06:05 #179
236264 crew  capricia
pi_198843239
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:59 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja leuk verhaal . van eigen keuze.
Waarom is dit dan niet gebeurd. En waarom gebeurd dit blijkbaar in geen enkel europees land?

Toch weer de macht van Brussel blijkbaar. Anders had de helft dit gedaan..

Waarom zou je dat niet doen als dit bevorderlijk is voor het aantal vaccins

toch weer die Europa deals..

Ik zie het Europa beetje als een sprint estafette. en jezelf Usain Bolt bent maar drie andere nobody's hebt die je moet dragen en het staat of valt bij je hele team.

Je cijfert jezelf weg om anderen te helpen.

op zich prima. maar dan moeten die landen wel orde op zaken stellen.
Je had nu dus, achteraf, extra phizer vaccines willen kopen?
Definitely not CIA
pi_198843245
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 02:03 schreef capricia het volgende:
Weet je wat het probleem is?
Ieder land is soeverein. En geen enkel land legt zich vast op hoeveel en welke merk vaccin ze willen kopen. Maar liefst wel via de EU. Want de EU bedingt korting. En flink ook.

En niemand weet nog welk vaccin als eerste geleverd wordt..toen het overleg was.

Dus de EU tekent in op alles wat serieus is.
En dus veel AZ vaccins.

En nu willen veel landen dat niet meer. Liever Phizer..
Maar hey, als iedereen dat zegt, is er een tekort op phizer. En een overschot op AZ.

Ja... Blame de EU. Altijd makkelijk. Toch?
Pfizer is het trouwens.

Nee niet blame de EU.
Mijn hele punt is enkel. profijt vs lasten.

Als Nederland alleen maar afdraagt. en anderen steunt. en geen profijt heeft. Dan is het een beetje als je verslaafde broer weer eens om geld vraagt.. Je helpt hem er niet mee. Want hij wordt niet clean. Enablen. heet dat.
En zelf alleen maar verliezen..

Maar goed ik draaf wat af met mijn voorbeelden.
Zou Nederland liever niet zo maar het schoothondje zijn die alleen maar afdraagt.
  zondag 4 april 2021 @ 06:38:55 #181
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198843616
Al met al is het opmerkelijk dat alle middenpartijen de racisten/fascisten van PVV en FvD in de kaart spelen door Rutte en dus de VVD afwijzen. Ze steunen Geert Wilders omdat het zulke verschrikkelijke opportunisten zijn.
pi_198843620
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
Al met al is het opmerkelijk dat alle middenpartijen de racisten/fascisten van PVV en FvD in de kaart spelen door Rutte en dus de VVD afwijzen. Ze steunen Geert Wilders omdat het zulke verschrikkelijke opportunisten zijn.
Het is inderdaad beter om een liegende corrupte partij zoals de vvd of d666 days hand boven het hoofd te houden toch. De covidpaspoort, verzonnen stikstof crisis enz. die ons leven sterk gaan bepalen. Zijn onderdrukkende/facistische beleid NIET afkomstig van PVV of FvD.
  zondag 4 april 2021 @ 06:54:55 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198843633
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is alleen een holding op papier. Die vaccins zijn hier ontwikkeld. En ja, inderdaad, Nederland had nooit moeten toestaan dat Janssen in buitenlandse handen is gevallen. Stupide beleid is dat.
Janssen pharmaceuticals is van origine en Belgisch bedrijf.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 4 april 2021 @ 07:26:40 #184
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198843681
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:14 schreef BlackLining het volgende:
Hele dag gewerkt, net weer even wat bijgelezen.

Wat mij misschien nog wel het meeste opvalt vandaag is hoe vroom de VVD wel niet is. Nooit geweten dat die zo sterk hechtten aan het paasweekend. :')

Het is toch ook treurig he. Als je al zo verontwaardigd terug wilt happen naar de ChristenUnie, doe het dan met wat inhoud of doe het gewoon niet :')
De VVD is al bijna boos dat de supermarkten open zijn op zondag :+
pi_198843747
twitter
pi_198843755
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 01:27 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Maar sterke EU is op dit moment niet wat jij denkt.
Op dit moment is het dat NL afdraagt.

Ook deze week weer. Vaccins uitlenen.
Brussel bepaalt. En Nederland is het schoothondje. niet de leidende bepaler.

Wel degene die alles afdraagt. Dat is echt dramatisch.

een VK doet het zo slecht niet nu lijkt mij. Geen coronasteun aan allemaal arme zuid en oost europese landen.
En ook geen vage vaccinatie deals.

Ze harken alles zelf binnen en zijn nu bezig met alles te openen
Nederland krijgt als handelsland nog altijd veel meer terug dan dat het afdraagt anders.

De Britten doen het qua vaccinaties goed, maar de Brexit is een economische ramp in wording. Door allerlei non tarrive handelsbarrières staan veel MKB die afhankelijk zijn van export naar Europa op omvallen. Dat gaat honderdduizenden banen kosten.

Nederland had overigens ook de keuze kunnen maken zelf vaccines in te kopen en niet mee te doen met de EU. Er zijn drie redenen waarom dat niet is gebeurd. Toen deze keuze gemaakt is vorige was de eerste golf gaan liggen en hadden ze het naïeve idee dat er geen tweedd zou komen. Ze dachten daarom met gezamenlijk kopen geld te kunnen besparen. Nog een reden om op vaccines geld te willen besparen was het coronafonds wat toen ook besproken werd. Achteraf gezien is het natuurlijk een grote blunder geweest, maar heb wel enigszins begrip waarom ze toen die keuze gemaakt hebben.
pi_198844592
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik heb even zitten rekenen en je hebt gelijk. Voor mijn gevoel zou de kiesdrempel sneller stijgen als er een paar procent extra kwam opdagen.

Nu waren er 10.422.852 geldige stemmen uitgebracht en was de kiesdeler 69.486.

Bij1 had 87.238 stemmen * 150 + 1, dan heb je 13.085.701 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

BBB had 104.319 stemmen * 150 + 1, dan heb je 15.647.850 geldige stemmen nodig om de kiesdrempel niet te halen als ze evenveel stemmen krijgen als 3 weken geleden.

Met 13.293.186 stemgerechtigde niet echt realistisch. Ik weet niet hoe ik erbij kwam dat ze sneller in de problemen kwamen. Zal wel iets te maken heb met 0,66% nodig voor een zetel, dus als er een paar procent meer mensen komt stemmen, dan heb je een probleem. Maar bij nader inzien slaat dat nergens op.
Er zijn natuurlijk ook andere factoren die meespelen. O.a. tactisch stemmen i.v.m een eventuele tweestrijd of een Omtzigt bij het CDA die stemmen van de BBB kan afsnoepen.

Denk dat BBB in dat opzicht een groter probleem heeft dan BIJ1.
  zondag 4 april 2021 @ 09:41:06 #188
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198844701
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:14 schreef BlackLining het volgende:

Wat mij misschien nog wel het meeste opvalt vandaag is hoe vroom de VVD wel niet is. Nooit geweten dat die zo sterk hechtten aan het paasweekend. :')

Het is toch ook treurig he. Als je al zo verontwaardigd terug wilt happen naar de ChristenUnie, doe het dan met wat inhoud of doe het gewoon niet :')
Seegers heeft tijdens het Paasweekend de Judaskus gegeven. Deze christenhond kent zijn klassiekers heel goed.

Zo, en nu kan de gristenunie weer lekker verder gaan om homo's te veroordelen en het mensen verbieden om hun ondraaglijke leven te beeindigen
  zondag 4 april 2021 @ 09:45:17 #189
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198844762
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 06:44 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter om een liegende corrupte partij zoals de vvd of d666 days hand boven het hoofd te houden toch. De covidpaspoort, verzonnen stikstof crisis enz. die ons leven sterk gaan bepalen. Zijn onderdrukkende/facistische beleid NIET afkomstig van PVV of FvD.
PVV en FVD zijn imho racistische, antisemitische en staatsgevaarlijke partijen waar de complotgekken en wappies hun heil vinden. Van mij mogen deze partijen 'verdwijnen'.
pi_198844775
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:41 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Seegers heeft tijdens het Paasweekend de Judaskus gegeven. Deze christenhond kent zijn klassiekers heel goed.

Zo, en nu kan de gristenunie weer lekker verder gaan om homo's te veroordelen en het mensen verbieden om hun ondraaglijke leven te beeindigen
Judaskus? :D Je realiseert je dat hij nog geen 24 uur daarvoor een motie van afkeuring gesteund heeft tegen Rutte?
  zondag 4 april 2021 @ 09:50:42 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198844838
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Judaskus? :D Je realiseert je dat hij nog geen 24 uur daarvoor een motie van afkeuring gesteund heeft tegen Rutte?
Gewoon lekker de propaganda van de VVD nablaten toch. Fuck de waarheid.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198844853
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:41 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Seegers heeft tijdens het Paasweekend de Judaskus gegeven. Deze christenhond kent zijn klassiekers heel goed.

Zo, en nu kan de gristenunie weer lekker verder gaan om homo's te veroordelen en het mensen verbieden om hun ondraaglijke leven te beeindigen
CU begrijpt tenminste dat kiezers een regering willen waarin je kunt vertrouwen, die respect heeft voor de democratie en haar macht ontleend aan een functionerend parlement.

Door de pijlen nu op de CU te richten sluit je je ogen dat de VVD feitelijk de enige partij is die Rutte nog steunt. Ook D66 en CDA lijken niet met hem verder te willen, getuige de motie van afkeuring en "hier scheiden onze wegen".

De enige reden dat de andere regeringspartijen Rutte niet weg hebben gestuurd donderdag is dat ze politieke stabiliteit op korte termijn nog net iets belangrijker vinden dan het gebrek aan integriteit van dhr. Rutte.
pi_198844882
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen.’ (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198844899
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen.’ (bron)
De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen, maar wie ze sturen zal de uitkomst van de onderhandelingen bepalen.

We zullen vanzelf zien hoeveel zin de VVD heeft in nieuwe verkiezingen :D
pi_198844903
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:52 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

CU begrijpt tenminste dat kiezers een regering willen waarin je kunt vertrouwen, die respect heeft voor de democratie en haar macht ontleend aan een functionerend parlement.
Toch curieus dat de CU daar de afgelopen jaren geen blijk van heeft gegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198844908
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen.’ (bron)
Denk dat iedereen dit wel voorzag?

Raar verweer ook. Omgekeerd kun je net zo goed stellen "Als Rutte denkt een meerderheid voor zijn persoon te kunnen vinden, moet hij dat maar lekker doen".
pi_198844910
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:52 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

De enige reden dat de andere regeringspartijen Rutte niet weg hebben gestuurd donderdag is dat ze politieke stabiliteit op korte termijn nog net iets belangrijker vinden dan het gebrek aan integriteit van dhr. Rutte.
Met de motie van wantrouwen wordt alleen het demissionaire kabinet onthoofd en blijft Rutte nog steeds VVD-leider, dus het is niet zo dat ze hem daarmee per definitie van de formatietafel hadden geweerd.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198844928
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toch curieus dat de CU daar de afgelopen jaren geen blijk van heeft gegeven.
Er is ook een hoop goedgegaan onder Rutte. En CU heeft ook dingen voor elkaar gekregen die ze graag wilden. Ik ben blij dat partijen inzien dat het slechte desondanks optelt tot een omslagpunt.
pi_198844933
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef spinazieruiker het volgende:

We zullen vanzelf zien hoeveel zin de VVD heeft in nieuwe verkiezingen :D
Ik denk dat de VVD liever nieuwe verkiezingen tegemoet gaat dan een kabinet ingerommeld te worden waarin de partij een bijrol speelt. Voor D66 lijken verkiezingen me een grotere gok.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 09:59:11 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198844943
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toch curieus dat de CU daar de afgelopen jaren geen blijk van heeft gegeven.
Niks curieus aan. Het is een optelsom. De bekende emmer en druppel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_198844945
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 09:57 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Er is ook een hoop goedgegaan onder Rutte. En CU heeft ook dingen voor elkaar gekregen die ze graag wilden. Ik ben blij dat partijen inzien dat het slechte desondanks optelt tot een omslagpunt.
De partij heeft al die jaren meegedaan aan de ""Ruttedoctrine" en is medeplichtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198844951
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Met de motie van wantrouwen wordt alleen het demissionaire kabinet onthoofd en blijft Rutte nog steeds VVD-leider, dus het is niet zo dat ze hem daarmee per definitie van de formatietafel hadden geweerd.
Klopt.

Rutte kan ook aanblijven als kamerlid en eventueel fractievoorzitter blijven.

Andere partijen hebben aangegeven of laten doorschemeren dat ze hem niet meer zien zitten als premier of minister.

Rutte kan eventueel meedraaien in de formatie als onderhandelaar maar het zal moeten blijken of dit het formatieproces een dienst bewijst.
pi_198844960
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niks curieus aan. Het is een optelsom. De bekende emmer en druppel.
Misschien was de toeslagenaffaire een moment geweest voor zelfonderzoek... Klaarblijkelijk niet. Dit heeft weinig te maken met morele principes en meer met politiek opportunisme.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:00:43 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198844962
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD liever nieuwe verkiezingen tegemoet gaat dan een kabinet ingerommeld te worden waarin de partij een bijrol speelt. Voor D66 lijken verkiezingen me een grotere gok.
Dan zeggen ze toch lekker niet te willen regeren. Niemand houdt ze tegen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_198844966
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De partij heeft al die jaren meegedaan aan de ""Ruttedoctrine" en is medeplichtig.
Eens. Het is te laat, maar ze doen nu gelukkig wel iets met die verantwoordelijkheid door alleen mee te willen doen aan een regering die verandering brengt zonder dat Rutte daar aan meedoet.
pi_198844987
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan zeggen ze toch lekker niet te willen regeren. Niemand houdt ze tegen.
En dat zeggen ze zelf toch ook?

Je kunt wel verbeten doen, maar ik geef ze groot gelijk. Ze staan er best goed voor. Met de huidige steun kunnen ze verkiezingen met vertrouwen tegemoet gaan en formeren zonder de VVD wordt lastig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:01:59 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198844989
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien was de toeslagenaffaire een moment geweest voor zelfonderzoek... Klaarblijkelijk niet. Dit heeft weinig te maken met morele principes en meer met politiek opportunisme.
De andere partijen hebben dat ook gedaan bij mijn weten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 4 april 2021 @ 10:02:20 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198844997
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen.’ (bron)
De leugenaar Mark Rutte wordt ons door de strot gedrukt

Voor de VVD maakt het niet uit , die bestaat puur uit oplichters en leugenaars

Ik herinner het me nu anders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 4 april 2021 @ 10:03:14 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198845015
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat zeggen ze zelf toch ook?

Je kunt wel verbeteren doen, maar ik geef ze groot gelijk. Ze staan er best goed voor. Met de huidige steun kunnen ze verkiezingen met vertrouwen tegemoet gaan en formeren zonder de VVD wordt lastig.
Nee, dat zeggen ze niet. Ze brullen "wij zijn de grootste en Rutte heeft de meeste stemmen en daar moet je respect voor hebben!!!".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_198845035
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat zeggen ze niet. Ze brullen "wij zijn de grootste en Rutte heeft de meeste stemmen en daar moet je respect voor hebben!!!".
Nee, ze zeggen: wij kiezen onze leider, die een groot mandaat heeft, en als jullie niet met onze leider willen formeren - succes!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198845052
Die reactie is trouwens ook nog vreemd om een andere reden. Kaag heeft zich helemaal nog niet uitgelaten over verdere samenwerking met Rutte of de VVD, waar ze op vooruit lopen, en bovendien koppelen ze de VVD en het premierstoeltje van Rutte als gelijk, wat van niemand het standpunt is.
  zondag 4 april 2021 @ 10:06:00 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198845064
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ze zeggen: wij kiezen onze leider, die een groot mandaat heeft, en als jullie niet met onze leider willen formeren - succes!
Mijn inziens niet. Mijns inziens zeggen ze dat er met de VVD en Rutte geformeerd moet worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 4 april 2021 @ 10:08:38 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198845096
https://www.telegraaf.nl/(...)iezingen-zouden-zijn

quote:
'VVD verliest virtueel 6 zetels als nu verkiezingen zouden zijn'
23 min geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn dan zou de VVD zes zetels minder krijgen dan de partij in maart tijdens de verkiezingen behaalde, namelijk 28 in plaats van 34.
Dat stelt Maurice de Hond die grotendeels zaterdag bijna 4000 mensen ondervroeg.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198845104
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn inziens niet. Mijns inziens zeggen ze dat er met de VVD en Rutte geformeerd moet worden.
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen. (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:09:40 #215
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198845111
quote:
Bij Maurice de Hond, dus het is +-5 zetels.
pi_198845120
quote:
Als er een Lijst Pieter Omtzigt zou zijn, dan zou die 27 zetels krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:11:44 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845132
quote:
Maar naar wie gaan die zetels dan toe is de grote vraag ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198845136
VVD -6 vind ik behoorlijk meevallen eigenlijk, dat is binnen een maand waarschijnlijk al weer +6. Dit moet toch wel ongelooflijk frustrerend zijn voor andere partijen, dat ook na dit de VVD nog steeds de grootste is.
  zondag 4 april 2021 @ 10:12:34 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845141
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, die zetels verspreiden zich over het hele spectrum dus
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198845144
VVD-fossielen bij WNL Op Zondag gaan vol in slachtofferrol.
pi_198845147
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dus wéér de grootste partij. Jemig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198845151
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, die zetels verspreiden zich over het hele spectrum dus
Kunnen ook mensen zijn die niet zouden stemmen.
pi_198845153
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:12 schreef Aurelius het volgende:
VVD-fossielen bij WNL Op Zondag gaan vol in slachtofferrol.
Er is een tegenoffensief gaande, dat moge duidelijk zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:14:21 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198845170
quote:
11s.gif Op zondag 4 april 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er een Lijst Pieter Omtzigt zou zijn, dan zou die 27 zetels krijgen.
Ik ben ook benieuwd waar die zetels dan vandaan zouden komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198845177
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd waar die zetels dan vandaan zouden komen.
pi_198845182
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd waar die zetels dan vandaan zouden komen.
Nou, inderdaad! Maar dit gaat niet gebeuren, want Omtzigt kan in zijn huidige conditie geen campagnestrijd gaan voeren. Het is de emotie van het moment. Toch is het opvallend dat D66 vooralsnog onbeschadigd uit de strijd komt en het CDA niet profiteert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198845194
https://www.tijd.be/opini(...)erland/10295762.html

Verhelderend stuk van onze zuiderburen, zo beschreven van de zijlijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 4 april 2021 @ 10:17:25 #229
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198845207
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 00:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh?
Juist de 'Nederlandse bevolking' heeft hem de meeste stemmen gegeven. Van iedereen die verkiesbaar was.
Dat zegt wel wat. Toch?
Oké, laat ik het dan anders verwoorden. Twee miljoen mensen hebben op Rutte gestemd als volksvertegenwoordiger. Dat mandaat staat ook niet ter discussie. Maar als minister, en zeker als ministerpresident, zit je er niet alleen namens je eigen kiezers maar namens de hele bevolking. Dát mandaat staat permanent ter discussie en ik twijfel eraan of Rutte zich dat nog voldoende realiseert. Ik merk het niet aan hem.

Ik heb de vorige keer ook op hem gestemd en hij heeft onmiskenbaar kwaliteiten die hem geschikt maken als regeringsleider en ook meer geschikt dan anderen, maar hij is ook ongeduldig, wil absolute controle en is bereid om daar ver voor te gaan. Mijns inziens inmiddels te ver.
Never explain, never apologize.
pi_198845245
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:16 schreef Ridocar het volgende:
https://www.tijd.be/opini(...)erland/10295762.html

Verhelderend stuk van onze zuiderburen, zo beschreven van de zijlijn.
Een goede analyse tot de laatste alinea. Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op de rol van Rutte in Den Haag, waarom hij zolang steun van zijn collega's behield. Beetje makkelijk om de media de schuld te geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 april 2021 @ 10:21:27 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845261
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:15 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Gelijk duidelijk waarom de VVD Rutte niet gaat laten vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198845274
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gelijk duidelijk waarom de VVD Rutte niet gaat laten vallen.
Met Rutte als fractieleider hoeven ze de komende jaren zich ook weinig zorgen te maken verder hoor. En dan heb je als bonus dat een ander het stokje kan over nemen, waarmee Rutte afzwaait en het kiesvolk kan wennen aan die nieuwe persoon.

Daarbij kunnen ze gelijk claimen in het landsbelang te handelen, iets wat best positief zou overkomen bij veel kiezers.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-04-2021 10:27:24 ]
pi_198845287
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:17 schreef Lurf het volgende:

[..]

Oké, laat ik het dan anders verwoorden. Twee miljoen mensen hebben op Rutte gestemd als volksvertegenwoordiger. Dat mandaat staat ook niet ter discussie. Maar als minister, en zeker als ministerpresident, zit je er niet alleen namens je eigen kiezers maar namens de hele bevolking. Dát mandaat staat permanent ter discussie en ik twijfel eraan of Rutte zich dat nog voldoende realiseert. Ik merk het niet aan hem.
Maar juist dat mandaat hebben zijn coalitiepartners overeind gehouden. De CU had daar bijvoorbeeld mee af kunnen rekenen. In plaats daarvan zegt de CU in feite: regeer nog even met ons door in de coronacrisis, maar straks willen we niet meer met je verder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198845346
Wel een klap trouwens voor Hoekstra dat zijn partij nu met Omtzigt als lijsttrekker 5 zetels meer zou behalen. En het is duidelijk dat vervanging van Rutte door Van Ark de VVD geen goed zou doen. Dank voor de interessante tabel, @pussycatdoll .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198845362
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:11 schreef Raw85 het volgende:
VVD -6 vind ik behoorlijk meevallen eigenlijk, dat is binnen een maand waarschijnlijk al weer +6. Dit moet toch wel ongelooflijk frustrerend zijn voor andere partijen, dat ook na dit de VVD nog steeds de grootste is.
De andere partijen zijn realistisch genoeg om te zien dat de VVD een vrij trouwe achterban heeft die de partij door de jaren heen ondanks heel wat affaires trouw is gebleven. Rutte is ook niet in zijn eentje verantwoordelijk voor de politiek en schandalen onder zijn leiding. Ook zonder Rutte zullen andere partijen zaken moeten blijven doen met de VVD. Het punt is vooral dat de meeste zo niet alle andere partijen niet langer naar hun eigen achterban kunnen uitleggen dat ze zaken doen met de belichaming van een hoop ellende en gekonkel in de persoon van Rutte. De eindverantwoordelijke voor een hele optocht aan affaires, met positie Omtzigt als kers op de taart, opnieuw premier maken gaat gewoon niet meer.
pi_198845367
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
En inmiddels is de situatie ontstaan die ik had verwacht:

Tal van VVD-prominenten onderstrepen vrijdag en zaterdag in verschillende media de boodschap dat de gelederen worden gesloten rondom de premier en dat andere partijen niet zomaar om het mandaat heen kunnen dat de kiezers Rutte en de VVD hebben gegeven. ‘De VVD-fractie gaat erover wie ze naar de onderhandeling sturen', zegt Frits Korthals Altes tegen het AD. ‘Niemand anders. De dames en heren van andere partijen zullen het ermee moeten doen.’ (...) ‘Als Kaag denkt te kunnen regeren met zeven linkse partijtjes moet ze dat maar lekker gaan doen.’ (bron)
mja, logische strategie van de VVD

Als ze op nieuwe verkiezingen zouden aansturen zou je (meer) stemgedrag gerelateerd tot de huidige affaire krijgen. Dan loop je kans dat CDA en SP nog groter worden met de twee hoofdrolspelers en de VVD een duikvlucht maakt.

De VVD gaat liever 4 jaar oppositie voeren met een groot blok wachtend op een blunder van links.
pi_198845379
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een goede analyse tot de laatste alinea. Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op de rol van Rutte in Den Haag, waarom hij zolang steun van zijn collega's behield. Beetje makkelijk om de media de schuld te geven.
Het probleem was de persconferenties die werden gegeven met subminimalistische boodschappen. De kleurstelling van het decor (ZML had het er ook over), dezelfde boodschap, veel vaker dan nodig was op tv verschijnen, twee toespraken uit het torentje. Het was niet altijd de schuld van de media, maar de zendtijd werd wel erg makkelijk gemaakt voor Rutte.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_198845431
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:16 schreef Ridocar het volgende:
https://www.tijd.be/opini(...)erland/10295762.html

Verhelderend stuk van onze zuiderburen, zo beschreven van de zijlijn.
De auteur is professor aan de Universiteit van Utrecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 10:31:04 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198845433
Over 3-6 maanden is echter iedereen de Lijst Omtzigt weer vergeten, natuurlijk. Dat is nu even een hype maar zelfs als men tot nieuwe verkiezingen over zou gaan, op dit moment totaal niet aan de orde, dan duurt het tussen de 3 en 6 maanden voor die plaatsvinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 4 april 2021 @ 10:31:42 #240
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198845447
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar juist dat mandaat hebben zijn coalitiepartners overeind gehouden. De CU had daar bijvoorbeeld mee af kunnen rekenen. In plaats daarvan zegt de CU in feite: regeer nog even met ons door in de coronacrisis, maar straks willen we niet meer met je verder.
Precies. Maar die motie van wantrouwen zie ik nog wel terugkomen als de opstelling van de VVD en Rutte de komende week niet verandert. Na Pasen krijgen we ook nog Hemelvaart natuurlijk :).
Never explain, never apologize.
pi_198845495
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
Over 3-6 maanden is echter iedereen de Lijst Omtzigt weer vergeten, natuurlijk. Dat is nu even een hype maar zelfs als men tot nieuwe verkiezingen over zou gaan, op dit moment totaal niet aan de orde, dan duurt het tussen de 3 en 6 maanden voor die plaatsvinden.
Een verkiezing wat hieruit voortvloeit zou vermoedelijk bovendien neer gaan komen op een referendum over de positie van Rutte. Het zou me niet verbazen als de kleine partijen dan wel zetels in zouden leveren ten faveure van de grotere partijen waar mee geregeerd kan worden (VVD/D66/CDA/?).
  zondag 4 april 2021 @ 10:34:59 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845497
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:31 schreef Lurf het volgende:

[..]

Precies. Maar die motie van wantrouwen zie ik nog wel terugkomen als de opstelling van de VVD en Rutte de komende week niet verandert. Na Pasen krijgen we ook nog Hemelvaart natuurlijk :).
Maar gaat dat echt veel aan de impasse veranderen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198845501
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:27 schreef Beathoven het volgende:
De VVD gaat liever 4 jaar oppositie voeren met een groot blok wachtend op een blunder van links.
En dan kunnen ze een opvolg(st)er klaarstomen.
- Tijd rekken
- Opvolger klaarstomen.
- interne leiderschapsverkiezingen organiseren (is media aandacht)
- winst
  zondag 4 april 2021 @ 10:35:07 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198845504
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:11 schreef Raw85 het volgende:
VVD -6 vind ik behoorlijk meevallen eigenlijk, dat is binnen een maand waarschijnlijk al weer +6. Dit moet toch wel ongelooflijk frustrerend zijn voor andere partijen, dat ook na dit de VVD nog steeds de grootste is.
Dat komt omdat de VVD zich niet meer zo rechts profileert , maar probeert een middenpartij te lijken ,
en dan als ze in de coalitie de dividendbelasting gaan afschaffen en de zorgverzekeraars hun winst uit te keren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 10:36:48 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198845542
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Een verkiezing wat hieruit voortvloeit zou vermoedelijk bovendien neer gaan komen op een referendum over de positie van Rutte. Het zou me niet verbazen als de kleine partijen dan wel zetels in zouden leveren ten faveure van de grotere partijen waar mee geregeerd kan worden (VVD/D66/CDA/?).
Yep. En ik zie het machtsveld qua coalities niet erg veranderen met een nieuwe verkiezingsronde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 4 april 2021 @ 10:39:13 #246
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198845569
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar gaat dat echt veel aan de impasse veranderen?
Kennelijk is de boodschap richting VVD nog niet duidelijk genoeg dat Rutte, behalve voor zijn eigen achterban, niet meer welkom is als premier in een nieuw kabinet. Ik begin te vermoeden dat het inderdaad nodig is om hem echt weg te sturen voor dat landt.
Never explain, never apologize.
  zondag 4 april 2021 @ 10:41:09 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845594
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:39 schreef Lurf het volgende:

[..]

Kennelijk is de boodschap richting VVD nog niet duidelijk genoeg dat Rutte, behalve voor zijn eigen achterban, niet meer welkom is als premier in een nieuw kabinet. Ik begin te vermoeden dat het inderdaad nodig is om hem echt weg te sturen voor dat landt.
Ik denk dat hij zelfs dan gewoon lijsttrekker blijft. Zeker als je nu de peilingen ziet, wat een vertrek van hem met het aantal zetels zou doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 10:42:10 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198845604
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:39 schreef Lurf het volgende:

[..]

Kennelijk is de boodschap richting VVD nog niet duidelijk genoeg dat Rutte, behalve voor zijn eigen achterban, niet meer welkom is als premier in een nieuw kabinet. Ik begin te vermoeden dat het inderdaad nodig is om hem echt weg te sturen voor dat landt.
Maar zijn eigen achterban, mits die trouw blijft, geeft de VVD en Rutte een dusdanige machtspositie dat je niet om hen heen kan ongeacht wat de rest daarvan vindt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198845671
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar zijn eigen achterban, mits die trouw blijft, geeft de VVD en Rutte een dusdanige machtspositie dat je niet om hen heen kan ongeacht wat de rest daarvan vindt.
Waarmee je in een impasse belandt. Als Rutte zegt in landsbelang te handelen door strijdbaar te blijven terwijl de rest hem met een goede reden uitkotst maar wel nodig heeft om te kunnen regeren, dan zal één van beide kampen moeten inbinden. Dan is het 20% van de zetels versus de rest. Dan zou ik als Rutte zijnde toch even een toontje lager zingen en uit landsbelang opkrassen naar een functie elders. Hij overschat zichzelf enorm.
pi_198845672
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep. En ik zie het machtsveld qua coalities niet erg veranderen met een nieuwe verkiezingsronde.
In die zin zou het veruit het makkelijkst zijn als het wel gewoon lukt een regering te vormen met de VVD en hem als fractieleider of desnoods met 7 partijen een minderheid + gedoogsteun voor elkaar te krijgen. Althans, ik denk niet dat hij als fractieleider door zou willen gaan in de oppositie... en dan is het probleem ook opgelost, waarna met een dergelijke instabiele coalitie de boel een jaartje later wel zal klappen.
  zondag 4 april 2021 @ 10:47:43 #251
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198845673
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zelfs dan gewoon lijsttrekker blijft. Zeker als je nu de peilingen ziet, wat een vertrek van hem met het aantal zetels zou doen.
Dat is dus precies het probleem. De VVD is een persoonscultus geworden die alleen nog draait om de macht en niet meer om de inhoud. Ik begrijp dat mensen dat aantrekkelijk vinden en zich daarmee willen associëren, maar ik vind het een enge ontwikkeling.
Never explain, never apologize.
  zondag 4 april 2021 @ 10:50:48 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198845723
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:47 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dat is dus precies het probleem. De VVD is een persoonscultus geworden die alleen nog draait om de macht en niet meer om de inhoud. Ik begrijp dat mensen dat aantrekkelijk vinden en zich daarmee willen associëren, maar ik vind het een enge ontwikkeling.
Ieder zijn mening natuurlijk. Maar punt blijft dat een motie van wantrouwen dus niet veel gaat veranderen.

Enige grote voordeel is dat ze hem uit het demissionair kabinet spelen en hij dus minder in de picture staat de komende tijd richting wellicht nieuwe verkiezingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 4 april 2021 @ 11:02:54 #253
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198845883
Is er een tweede motie van wantrouwen mogelijk? Denk het niet toch?
  zondag 4 april 2021 @ 11:07:35 #254
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198845953
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dus wéér de grootste partij. Jemig.
Wat mij verbaast is de groei van BBB :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198846019
En toch begrijp ik Rutte.

Er is een groot verschil tussen:
1) Functie elders
2) Minister maken

Zoals in de notities staat, Je moet wat met Omzigt, Minister maken... dan zou ik ook zeggen, nee we hebben het niet over de heer Omzigt gehad m.b.t. functie elders....
De functie minister hoef je geeneens te benoemen, want dat heeft hier niets mee te maken.

De linkse partijen spelen dit echter mooi uit....
Misschien toch maar de PVV en FVD overwegen om mee samen te werken.
pi_198846029
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wel een klap trouwens voor Hoekstra dat zijn partij nu met Omtzigt als lijsttrekker 5 zetels meer zou behalen. En het is duidelijk dat vervanging van Rutte door Van Ark de VVD geen goed zou doen. Dank voor de interessante tabel, @:pussycatdoll .
Het blijven wel peilingen van Maurice de Hond. Die met de laatste verkiezingen de helft verkeerd voorspelde en er soms wel zeven zetels naast zat.
pi_198846174
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:47 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dat is dus precies het probleem. De VVD is een persoonscultus geworden die alleen nog draait om de macht en niet meer om de inhoud. Ik begrijp dat mensen dat aantrekkelijk vinden en zich daarmee willen associëren, maar ik vind het een enge ontwikkeling.
Ja, wie zijn wij nu nog om iets te zeggen over de termijnen van Poetin Vladimir en Xi Jinping.
pi_198846217
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
Over 3-6 maanden is echter iedereen de Lijst Omtzigt weer vergeten, natuurlijk. Dat is nu even een hype maar zelfs als men tot nieuwe verkiezingen over zou gaan, op dit moment totaal niet aan de orde, dan duurt het tussen de 3 en 6 maanden voor die plaatsvinden.
Wat ik denk is dat Maurice een aparte vraag ingebouwd heeft. Wilt u op Omtzigt stemmen? Want als Omtzigt op lijst 18 van het stembiljet komt, verwacht ik niet dat hij werkelijk 27 zetels haalt. Dat vraagt een pro-actievere houding waarbij men bewust Omtzigt opzoekt.

Overigens blijven het echt peilingen. Omtzigt heeft zich bewezen als een pitbull die zich in de toeslagenaffaire vastbeet. Echter is dat iets anders dan lijsttrekker zijn. Dan zal hij standpunten moeten hebben, moeten debatteren en mensen moeten motiveren en inspireren. Mijn vermoeden is dat hij daar minder goed in is.
  zondag 4 april 2021 @ 11:40:16 #259
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198846439
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Denk dat iedereen dit wel voorzag?

Raar verweer ook. Omgekeerd kun je net zo goed stellen "Als Rutte denkt een meerderheid voor zijn persoon te kunnen vinden, moet hij dat maar lekker doen".
Rutte gaat gewoon in de oppositie, kijkt geamuseerd naar het gemodder van al die linkse kutpartijtjes en gaat vervolgens triomferen bij nieuwe verkiezingen.
  zondag 4 april 2021 @ 11:41:16 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198846459
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:15 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je zal maar 27 Pieter Omtzigten in de kamer hebben. :')
  zondag 4 april 2021 @ 11:49:30 #261
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198846592
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:12 schreef klipper het volgende:

De linkse partijen spelen dit echter mooi uit....
Misschien toch maar de PVV en FVD overwegen om mee samen te werken.
Eens. Ik heb liever dat de VVD met deze extreemrechtse partijen samenwerkt dan met linkse partijen (waaronder d66) die je nooit kan vertrouwen.
pi_198846651
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:47 schreef alpeko het volgende:

[..]

Waarmee je in een impasse belandt. Als Rutte zegt in landsbelang te handelen door strijdbaar te blijven terwijl de rest hem met een goede reden uitkotst maar wel nodig heeft om te kunnen regeren, dan zal één van beide kampen moeten inbinden. Dan is het 20% van de zetels versus de rest. Dan zou ik als Rutte zijnde toch even een toontje lager zingen en uit landsbelang opkrassen naar een functie elders. Hij overschat zichzelf enorm.
Dat soort opmerkingen zijn voor nu kennelijk het beste. Rutte verliest immers het leiderschap al met de affaire en het ontbreken van steun van de andere partijen maar dat wordt enigszins gebalanceerd doordat de VVD het vertrouwen behoudt.

Hij hoeft zichzelf ook niet de grond in te boren. Heeft het imho gegeven de condities best aardig gedaan in de periode dat hij mp was.

De verschillende organen van de overheid kun je niet tot detail scannen. Een iedere MP was hier geslachtofferd geworden. Lubbers, Kok en Balkenende zouden hier ook hun eindpunt hebben bereikt.

De politiek en journalisme is een wespennest en als je alle menselijke nuances meetelt dan heeft Rutte niet gelogen. Sommige zaken zijn gewoon betwiste kwesties, waarbij je voor zetten op een schaakbord staat en met de pers erbij moet je soms op eieren lopen.

Als men mij uit vele wekelijkse gesprekken naar een detail vraagt voor de camera dan wil ik voor mezelf wel even de context helder hebben want vaak onthoud je de grote lijnen beter dan details die voor een ander een hogere prioriteit kunnen hebben.

Het tot een karikatuur maken van Rutte als iemand die vergeetachtig is, is een goede taktiek van de oppositie in de eigen lijn naar voren maar dit hadden velen in de kamer als hetzelfde ervaren in zijn schoenen. Ik vind dat hij met de huidige klappen al staat waar hij op dit moment zou moeten staan.
pi_198846696
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat soort opmerkingen zijn voor nu kennelijk het beste. Rutte verliest immers het leiderschap al met de affaire en het ontbreken van steun van de andere partijen maar dat wordt enigszins gebalanceerd doordat de VVD het vertrouwen behoudt.

Hij hoeft zichzelf ook niet de grond in te boren. Heeft het imho gegeven de condities best aardig gedaan in de periode dat hij mp was.

De verschillende organen van de overheid kun je niet tot detail scannen. Een iedere MP was hier geslachtofferd geworden. Lubbers, Kok en Balkenende zouden hier ook hun eindpunt hebben bereikt.

De politiek en journalisme is een wespennest en als je alle menselijke nuances meetelt dan heeft Rutte niet gelogen. Sommige zaken zijn gewoon betwiste kwesties, waarbij je voor zetten op een schaakbord staat en met de pers erbij moet je soms op eieren lopen.

Als men mij uit vele wekelijkse gesprekken naar een detail vraagt voor de camera dan wil ik voor mezelf wel even de context helder hebben want vaak onthoud je de grote lijnen beter dan details die voor een ander een hogere prioriteit kunnen hebben.
Rutte heeft niet gelogen? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 4 april 2021 @ 11:57:17 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198846716
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
Over 3-6 maanden is echter iedereen de Lijst Omtzigt weer vergeten, natuurlijk. Dat is nu even een hype maar zelfs als men tot nieuwe verkiezingen over zou gaan, op dit moment totaal niet aan de orde, dan duurt het tussen de 3 en 6 maanden voor die plaatsvinden.
En dan geef je de lijst Omtzigt 25 zetels, en dan heb je 1x Pieter Omtzigt en verder waarschijnlijk vooral veel Barry Madleners en Joost Eerdmans. Tenzij Omtzigt zijn fractie met harde hand bij de les houdt is een explosief groeiende nieuwe lijst een garantie voor opportunistische baantjesjagers. En juist de onafhankelijkheid van Omtzigt is wat hem als kamerlid aantrekkelijk moet maken, maar het zegt niets over zijn potentiële lijstgenoten.
pi_198846728
Mevrouwtje Marijnissen wil niet meer met Rutte. Lijkt me dus in het landsbelang dat Rutte blijft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198846742
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:27 schreef luxerobots het volgende:
Want als Omtzigt op lijst 18 van het stembiljet komt, verwacht ik niet dat hij werkelijk 27 zetels haalt. Dat vraagt een pro-actievere houding waarbij men bewust Omtzigt opzoekt.

Zal wel meevallen. Ik heb even gekeken, Lijst Pim Fortuyn was lijst 15 in 2002 en die haalde genoeg zetels.

Toen waren er overigens 16 lijsten, haalde de grootste partij 43 zetels en kwamen er 10 partijen in de kamer. Wat dat betreft is er veel veranderd.
pi_198846750
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:58 schreef Nielsch het volgende:
Mevrouwtje Marijnissen wil niet meer met Rutte. Lijkt me dus in het landsbelang dat Rutte blijft.
De SP heeft een lange traditie in het zijn van een stabiele landelijke coalitiepartner. :+
pi_198846769
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 11:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rutte heeft niet gelogen? :o
Als je alle nuance aan zijn kant weglaat dan is de conclusie dat hij liegt uitkomst.
pi_198846803
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ik heb even gekeken, Lijst Pim Fortuyn was lijst 15 in 2002 en die haalde genoeg zetels.

Toen waren er overigens 16 lijsten, haalde de grootste partij 43 zetels en kwamen er 10 partijen in de kamer. Wat dat betreft is er veel veranderd.
Pim Fortuyn had veel meer uitstraling dan Omtzigt. Daarbij sneed Fortuyn met zijn kritiek op de multiculturele samenleving en de islam een thema aan dat bij veel kiezers populair was.

Omtzigt had 5 voorkeurzetels, en dat is veel, maar ik geloof niet dat de rechtsstaat en de toeslagenaffaire veel kiezers bezighield. Anders hadden het CDA en de SP ook niet verloren, en de VVD en D66 gewonnen.
pi_198846807
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je alle nuance aan zijn kant weglaat dan is de conclusie dat hij liegt uitkomst.
Welke nuance heb je het over, welke nuance maakt van een leugen geen leugen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198846877
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 12:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Welke nuance heb je het over, welke nuance maakt van een leugen geen leugen?
Rutte realiseerde dat dit gevoelig lag en heeft waarschijnlijk meer tijd willen inbouwen. Hij had natuurlijk direct moeten zeggen 'natuurlijk is er over Omtzigt gesproken maar dat leg ik straks uit' Ipv daarvan probeerde hij de negativiteit te tackelen en daarna tijd te rekken.

Meer een tactische blunder dan een leugen imho.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 04-04-2021 12:14:07 ]
  zondag 4 april 2021 @ 12:07:43 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198846889
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ik heb even gekeken, Lijst Pim Fortuyn was lijst 15 in 2002 en die haalde genoeg zetels.

Toen waren er overigens 16 lijsten, haalde de grootste partij 43 zetels en kwamen er 10 partijen in de kamer. Wat dat betreft is er veel veranderd.
Dat Fortuyn net dood was hielp daar wel goed aan mee toch?
pi_198846899
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Pim Fortuyn had veel meer uitstraling dan Omtzigt. Daarbij sneed Fortuyn met zijn kritiek op de multiculturele samenleving en de islam een thema aan dat bij veel kiezers populair was.

Omtzigt had 5 voorkeurzetels, en dat is veel, maar ik geloof niet dat de rechtsstaat en de toeslagenaffaire veel kiezers bezighield. Anders hadden het CDA en de SP ook niet verloren, en de VVD en D66 gewonnen.
Jij allemaal prima, maar ik reageerde slecht dat de stelling dat mensen als ze op Omtzigt willen stemmen te beroerd zijn om door te bladeren naar lijst 18, mij onjuist leek.

Dat staat los van van het feit of en zo ja hoeveel mensen op hem willen stemmen.
  zondag 4 april 2021 @ 12:08:33 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198846905
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Pim Fortuyn had veel meer uitstraling dan Omtzigt. Daarbij sneed Fortuyn met zijn kritiek op de multiculturele samenleving en de islam een thema aan dat bij veel kiezers populair was.

Omtzigt had 5 voorkeurzetels, en dat is veel, maar ik geloof niet dat de rechtsstaat en de toeslagenaffaire veel kiezers bezighield. Anders hadden het CDA en de SP ook niet verloren, en de VVD en D66 gewonnen.
Ik snap ook niet dat analisten verbaasd zijn dat het weinig invloed heeft op het stemgedrag.

Leuk dat Omtzigt en Leijten hun werk goed deden. Maar wie gaat daar nu voor stemmen?
pi_198846930
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat Fortuyn net dood was hielp daar wel goed aan mee toch?
Ja, voor het aantal stemmen wel. Maar er beweerde iemand dat mensen te beroerd zouden zijn om als ze al op iemand willen stemmen, te beroerd zijn om door te bladeren naar lijst 18 en dat lijkt mij onjuist.
  zondag 4 april 2021 @ 12:10:10 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198846934
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat analisten verbaasd zijn dat het weinig invloed heeft op het stemgedrag.

Leuk dat Omtzigt en Leijten hun werk goed deden. Maar wie gaat daar nu voor stemmen?
De media heeft er zelf ook weinig op gestuurd in de aanloop. Dat het kabinet was afgetreden was niet meer dan een voetnoot.
  zondag 4 april 2021 @ 12:15:40 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198847022
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

De media heeft er zelf ook weinig op gestuurd in de aanloop. Dat het kabinet was afgetreden was niet meer dan een voetnoot.
Ja maar toch. Mensen stemmen vaak op een partij omdat ze de visie op dat moment de beste vinden of een groot vertrouwen hebben in de leider. Niet zo zeer omdat er een kamerlid bij zit dat goed kan bijten.
pi_198847027
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Rutte realiseerde dat dit gevoelig lag en heeft waarschijnlijk meer tijd willen inbouwen. Hij had natuurlijk direct moeten zeggen 'natuurlijk is er over Omtzigt gesproken maar dat leg ik straks uit' Ipv daarvan probeerde hij de negativiteit te tackelen en daarna tijd te rekken.

Meer een tactische blunder dan een leugen imho.
Dus het ontkennen van iets dat wel is voorgevallen, omwille van het moment, is geen leugen voor jou?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198847048
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ja, voor het aantal stemmen wel. Maar er beweerde iemand dat mensen te beroerd zouden zijn om als ze al op iemand willen stemmen, te beroerd zijn om door te bladeren naar lijst 18 en dat lijkt mij onjuist.
Nee, ik stelde dat Omtzigt op lijst 18 (of lager aangezien er momenteel 17 partijen in de kamer zitten), waarschijnlijk minder stemmen krijgt dan de peiling van Maurice de Hond aangeeft.
  zondag 4 april 2021 @ 12:18:49 #280
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198847068
Rita Verdonk kreeg burgemeesterschap Rotterdam als ‘functie elders’ aangeboden: ‘Ik hou niet van deze spelletjes’

Net als Pieter Omtzigt kreeg ook voormalig VVD-politica Rita Verdonk in 2007 een ‘functie elders’ aangeboden: in ruil voor haar zetel kon ze aan de slag als burgemeester van Rotterdam. Ze blikt terug op dat moment. ‘Ik heb gezegd dat ik niet van dat soort spelletjes hou’

Het is 2006 als VVD-kamerlid Rita Verdonk meer voorkeursstemmen haalt dan lijsttrekker Mark Rutte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen. Ondanks haar populariteit, ook als minister van vreemdelingenzaken, moest de VVD-top niets van haar hebben. Ze kreeg een opmerkelijk verzoek: of ze burgemeester van Rotterdam wilde worden. ,,Eigenlijk was dat een ‘functie elders’ hé? Daar kwam het op neer,” vertelt Verdonk. Ze ziet overeenkomsten tussen het voorstel van toen en de blunder van nu rondom CDA’er Pieter Omtzigt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)spelletjes~a0fc49cc/

Zou Rutte dit zich nog wel kunnen herinneren :?
:r
pi_198847189
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 12:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus het ontkennen van iets dat wel is voorgevallen, omwille van het moment, is geen leugen voor jou?
Ik kan me wel voorstellen dat als je veel contactmomenten hebt gehad dat je wel even mag nagaan in welke context hetgeen was waar men naar vraagt. Vooral als er ook nog meespeelt in welke context men het wil plaatsen.
pi_198847249
quote:
6s.gif Op zondag 4 april 2021 12:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rita Verdonk kreeg burgemeesterschap Rotterdam als ‘functie elders’ aangeboden: ‘Ik hou niet van deze spelletjes’

Net als Pieter Omtzigt kreeg ook voormalig VVD-politica Rita Verdonk in 2007 een ‘functie elders’ aangeboden: in ruil voor haar zetel kon ze aan de slag als burgemeester van Rotterdam. Ze blikt terug op dat moment. ‘Ik heb gezegd dat ik niet van dat soort spelletjes hou’

Het is 2006 als VVD-kamerlid Rita Verdonk meer voorkeursstemmen haalt dan lijsttrekker Mark Rutte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen. Ondanks haar populariteit, ook als minister van vreemdelingenzaken, moest de VVD-top niets van haar hebben. Ze kreeg een opmerkelijk verzoek: of ze burgemeester van Rotterdam wilde worden. ,,Eigenlijk was dat een ‘functie elders’ hé? Daar kwam het op neer,” vertelt Verdonk. Ze ziet overeenkomsten tussen het voorstel van toen en de blunder van nu rondom CDA’er Pieter Omtzigt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)spelletjes~a0fc49cc/

Zou Rutte dit zich nog wel kunnen herinneren :?
:r
Die rat Gerrit Zalm zijn geheugen laat hem toevallig ook weer in de steek; VVD kwaaltje zeker. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198847285
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die rat Gerrit Zalm zijn geheugen laat hem toevallig ook weer in de steek; VVD kwaaltje zeker. :')
Eet hier net heel toevallig een broodje Ger. Zalm en dat is niet gelogen :)
pi_198847297
quote:
6s.gif Op zondag 4 april 2021 12:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rita Verdonk kreeg burgemeesterschap Rotterdam als ‘functie elders’ aangeboden: ‘Ik hou niet van deze spelletjes’

Net als Pieter Omtzigt kreeg ook voormalig VVD-politica Rita Verdonk in 2007 een ‘functie elders’ aangeboden: in ruil voor haar zetel kon ze aan de slag als burgemeester van Rotterdam. Ze blikt terug op dat moment. ‘Ik heb gezegd dat ik niet van dat soort spelletjes hou’

Het is 2006 als VVD-kamerlid Rita Verdonk meer voorkeursstemmen haalt dan lijsttrekker Mark Rutte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen. Ondanks haar populariteit, ook als minister van vreemdelingenzaken, moest de VVD-top niets van haar hebben. Ze kreeg een opmerkelijk verzoek: of ze burgemeester van Rotterdam wilde worden. ,,Eigenlijk was dat een ‘functie elders’ hé? Daar kwam het op neer,” vertelt Verdonk. Ze ziet overeenkomsten tussen het voorstel van toen en de blunder van nu rondom CDA’er Pieter Omtzigt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)spelletjes~a0fc49cc/

Zou Rutte dit zich nog wel kunnen herinneren :?
:r
Achteraf gezien was dat haar redding om nog enigszins een goede positie te krijgen...
  zondag 4 april 2021 @ 12:34:17 #285
263417 Keyos
Like a Boss
pi_198847308
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat analisten verbaasd zijn dat het weinig invloed heeft op het stemgedrag.

Leuk dat Omtzigt en Leijten hun werk goed deden. Maar wie gaat daar nu voor stemmen?
Hoe menselijk het ook is, vind ik het iig als kiezer weinig inspirationeel dat hij nu met een burn-out thuiszit. Wat moet dat dan met zoiemand wanneer die échte verantwoordelijkheden heeft, zoals in een minister of premierschap? Misschien hard om te zeggen, maar dan ben je mijns inziens niet gekwalificeerd voor de belangrijkste functie van een land.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_198847316
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eet hier net heel toevallig een broodje Ger. Zalm en dat is niet gelogen :)
Maar is dat afhankelijk van enige nuance? :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198847345
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:34 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hoe menselijk het ook is, vind ik het iig als kiezer weinig inspirationeel dat hij nu met een burn-out thuiszit. Wat moet dat dan met zoiemand wanneer die échte verantwoordelijkheden heeft, zoals in een minister of premierschap? Misschien hard om te zeggen, maar dan ben je mijns inziens niet gekwalificeerd voor de belangrijkste functie van een land.
Lijkt me ook lastig campagne voeren als je met een burn-out thuis zit.
  zondag 4 april 2021 @ 12:37:18 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198847353
Ik lust Gerrit Zalm alleen rauw voor ontbijt })
  zondag 4 april 2021 @ 12:39:47 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198847397
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Die rat Gerrit Zalm zijn geheugen laat hem toevallig ook weer in de steek; VVD kwaaltje zeker. :')
Die stink rat krijgt binnenkort een opfris cursus van justitie inzake witwassen *O* *O*

https://nos.nl/artikel/23(...)fraude-abn-amro.html

Laat hem wegrotten in de gevangenis ^O^
pi_198847418
quote:
6s.gif Op zondag 4 april 2021 12:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Die stink rat krijgt binnenkort een opfris cursus van justitie inzake witwassen *O* *O*

https://nos.nl/artikel/23(...)fraude-abn-amro.html

Laat hem wegrotten in de gevangenis ^O^
Jij zit wel vol agressie he?
pi_198847449
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar toch. Mensen stemmen vaak op een partij omdat ze de visie op dat moment de beste vinden of een groot vertrouwen hebben in de leider. Niet zo zeer omdat er een kamerlid bij zit dat goed kan bijten.
Natuurlijk.

Ik ga toch geen CDA of SP stemmen omdat twee Kamerleden goed werk verrichtten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198847481
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Ik ga toch geen CDA of SP stemmen omdat twee Kamerleden goed werk verrichtten?
Nou SP kan je prima op stemmen gewoon. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 4 april 2021 @ 12:45:07 #293
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198847488
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:34 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hoe menselijk het ook is, vind ik het iig als kiezer weinig inspirationeel dat hij nu met een burn-out thuiszit. Wat moet dat dan met zoiemand wanneer die échte verantwoordelijkheden heeft, zoals in een minister of premierschap? Misschien hard om te zeggen, maar dan ben je mijns inziens niet gekwalificeerd voor de belangrijkste functie van een land.
De VVD en de helft van het CDA wil hem kaltstellen, hij is jarenlang systematisch dwarsgezeten en voorgelogen in zijn functie als kamerlid, en dan vind jij het zwak dat ie nu met een burnout thuis zit?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198847571
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 12:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou SP kan je prima op stemmen gewoon. :+
Nou, nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 april 2021 @ 12:50:36 #295
263417 Keyos
Like a Boss
pi_198847586
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD en de helft van het CDA wil hem kaltstellen, hij is jarenlang systematisch dwarsgezeten en voorgelogen in zijn functie als kamerlid, en dan vind jij het zwak dat ie nu met een burnout thuis zit?
Ik zeg juist dat het niet on-menselijk is, tegelijkertijd vind ik het alleen weinig inspirationeel. Is dat zo gek van mij om te denken? Tuurlijk heeft die man een hoop shit op z’n dak gehad, maar het is niet alsof je dat als MP niet hebt. En daar zijn de stakes wel wat hoger.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_198847625
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, nee.
Nouja, jij misschien niet. O-)

Maar wel als je niet alleen aan jezelf denkt. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198847629
Die peilingen :')

Het gaat dus echt om één man. Verkiezingsplannen, een goede lijst etc doet er echt geen fuck toe he in dit land. De helft vertrekt gewoon mee bij de VVD als één man vertrekt.
  zondag 4 april 2021 @ 12:52:58 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198847638
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD en de helft van het CDA wil hem kaltstellen, hij is jarenlang systematisch dwarsgezeten en voorgelogen in zijn functie als kamerlid, en dan vind jij het zwak dat ie nu met een burnout thuis zit?
Dit is ook schromelijk overschat. Er is geen kaltstelcomplot.
  zondag 4 april 2021 @ 12:54:28 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198847672
Ik denk overigens dat Rutte ook tegen een burnout aan zit. Hij is erg slordig dit jaar, die kerncentrale in Groningen, dit slippertje, de vermoeidheid hakt erin.
  zondag 4 april 2021 @ 13:00:53 #300
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198847800
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is ook schromelijk overschat. Er is geen kaltstelcomplot.
Nee, hem een ministerspost op dringen is geen poging tot kaltstellen van een criticus. Dat heet wegpromoveren, dat is heel wat anders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 april 2021 @ 13:02:19 #301
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198847826
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, hem een ministerspost op dringen is geen poging tot kaltstellen van een criticus. Dat heet wegpromoveren, dat is heel wat anders.
Ja want wat stelt het ministerschap nou helemaal voor in de bestuurscultuur die je wil opschudden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')